abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103186443
Mijn man ik hebben onze hypotheek en daaraan gekoppelde levensverzekering bij Delta Lloyd lopen afgesloten in 2007.

In maart 2010 wordt mijn man ziek (toen 36 jaar oud) blijkt darmkanker te zijn en afgelopen juli is hij overleden.

Een week na de uitvaart heb ik telefonisch contact gezocht met Delta Lloyd om het overlijden te melden, dit hadden ze toen ook al doorgekregen van de gemeente maar of ik toch even de akte van overlijden wilde mailen, dus gedaan. Na 6 weken nog niks gehoord dus maar eens gebeld, ze waren ermee bezig maar of ik de akte toch ook nog maar even op wilde sturen. Dus ook gedaan. En toen hoorde ik steeds maar niks en elke maand bleef (blijft) het 'oude' rentebedrag + de levensverzekering maar afgeschreven worden (bij elkaar zo'n 1000 euro teveel per maand) maar dat zou ik als alles verwerkt is netjes weer terug gestort krijgen. Ik kan het gelukkig nog betalen/voorschieten.

Kriig ik vrijdag een brief waarin ze condoleren met het overlijden van mijn man met bijgevoegde vragenlijst:

Nu vind ik het rijkelijk laat voor zo'n vragenlijst maar oké, ik begrijp dat als er een jong iemand overlijdt en aan de partner/hypotheekschuld een bergje geld moet worden uitgekeerd ze even een onderzoek gaan instellen of diegene niet al ziek was ten tijde van afsluiten verzekering etc. Dat begrijp ik wel maar wat heeft de vraag 'Is er (een kopie van) een overlijdensadvertentie aanwezig' en in HEMELSNAAM mee te maken?

Dus ik heb meteen gebeld en kreeg daar iemand aan de lijn die hoorbaar het schaamrood naar de kaken steeg maar die me geen antwoord kon geven op mijn vraag en de afdeling die er over gaat kon hij niet bereiken. Ik zou maandagochtend terug gebeld worden. En dus ben ik niet gebeld en heb ik om 12.15 uur zelf maar even gebeld maar nee helaas de afdeling is wegens hoge werkdruk alleen tussen 10 en 12 bereikbaar, of ik het morgen weer even wilde proberen als ik nog niet terug gebeld was want ook deze meneer kon geen antwoord geven op mijn vraag.

Enig idee wat er aan deze vraag ten grondslag kan liggen? Het irriteert me in ieder geval mateloos.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:59 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103186863
Net als een kopie van een krantenartikel over een ongeluk... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103186933
Je bent de dupe van het feit dat er zieke geesten zijn die de verzekering proberen te misbruiken om een extra centje te verdienen.
pi_103186946
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Net als een kopie van een krantenartikel over een ongeluk... :')
Het is toch wat hè?!
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:13:13 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103187008
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Het is toch wat hè?!
Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103187016
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef flappy het volgende:
Je bent de dupe van het feit dat er zieke geesten zijn die de verzekering proberen te misbruiken om een extra centje te verdienen.
Dat helaas.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:13:34 #7
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_103187021
Is een manier om fraude te ontdekken. Als jij stelt dat hij is overleden door een ongeluk, en in de advertentie wordt er ineens gesproken over een langdurig ziekbed dan zullen er wel wat alarmbellen afgaan...

Mensen zullen waarschijnlijk eerder 'creatief zijn met de waarheid' in een verklaring naar een verzekeraar dan in een overlijdensadvertentie van hun geliefde...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_103187058
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef flappy het volgende:
Het geeft niet dat er 'onderzoek' wordt gedaan (al vind ik het ernstig laat) maar wat heeft die advertentie er nou mee te maken???

Vraagt die dodo vrijdag ook nog of er wel een advertentie was dus ik heb gezegd dat mijn man 38 was en een goede functie bij een groot bedrijf had en dat dus de krant half vol stond met advertenties maar dat ik toch echt niet begrijp wat zij daarmee te maken hebben!

half vol was lichtelijk overdreven
pi_103187101
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef bug_me_not2 het volgende:
Is een manier om fraude te ontdekken. Als jij stelt dat hij is overleden door een ongeluk, en in de advertentie wordt er ineens gesproken over een langdurig ziekbed dan zullen er wel wat alarmbellen afgaan...
En een kopie (!) van een overlijdensadvertentie uit de krant kunnen we allemaal niet net zo maken als we willen? Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
pi_103187123
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk. :{
Dat lijkt me ook.

Ik bedoel die kerel is dood en dat weten zij ook. Daar doet een krantenknipsel niets aan af.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103187127
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, doe lekker navraag bij de huisarts (als dat mag dat weet ik niet).
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:17:21 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187152
Srsly!? Wat een idiote vraag! :D :?
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:18:16 #13
175669 bug_me_not2
pi_103187182
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:15 schreef bianca en michael het volgende:
Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
Waar beweer ik dat dan?

Het punt is dat het hun wel meer aanknopingspuntje geeft in het onderzoek. Ze kunnen dan bijv. zien in welke krant en wanneer dat gepubliceerd is. Als dan blijkt dat er op die dag helemaal geen, of een advertentie met een andere tekst stond dan geeft dat natuurlijk al weer een extra signaal dat naar fraude wijst...

(niet dat ik het nu met de handelswijze van deze verzekeraar eens bent, maar ik snap wel wat het achterliggende idee is)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_103187202
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Srsly!? Wat een idiote vraag! :D :?
Yep, ik verzin het niet!

Ik stel me toch niet aan hè, dat ik hier even principieel over doe?
pi_103187224
Schandalig dit.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:07 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187225
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat dan?

Het punt is dat het hun wel meer aanknopingspuntje geeft in het onderzoek. Ze kunnen dan bijv. zien in welke krant en wanneer dat gepubliceerd is. Als dan blijkt dat er op die dag helemaal geen, of een advertentie met een andere tekst stond dan geeft dat natuurlijk al weer een extra signaal dat naar fraude wijst...

(niet dat ik het nu met de handelswijze van deze verzekeraar eens bent, maar ik snap wel wat het achterliggende idee is)
Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:24 #17
175669 bug_me_not2
pi_103187235
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bianca en michael het volgende:
Nee
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:32 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103187240
quote:

[..]

Yep, ik verzin het niet!

Laat ze het je maar goed uitleggen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:37 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187246
quote:

[..]

Yep, ik verzin het niet!

Nee welnee, totaal niet! :N
Ik vind het echt heel idioot en zou daar idd ook over bellen. Uit pure nieuwsgierigheid! :Y
pi_103187277
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:15 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

En een kopie (!) van een overlijdensadvertentie uit de krant kunnen we allemaal niet net zo maken als we willen? Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
Ik denk dat ze nog wel veel meer onderzoeken zonder dat jij en ik dat weten. Who knows, misschien achterhalen ze de digitale versie van de krant wel en controleren ze dat.
pi_103187327
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat dan?

Als ik een kopietje maak van enkel de advertenties kun je echt niet zien in welke krant dat stond!

(En ik val je niet aan ik zeg alleen dat het MIJ geen waterdichtcontrolesysteem lijkt, maar idd als je ermee rommelt (en dan moeten zij dus de originele al hebben ofzo) is dat alweer een extra rood lampje wat gaat branden)
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:22:08 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187338
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nog wel veel meer onderzoeken zonder dat jij en ik dat weten. Who knows, misschien achterhalen ze de digitale versie van de krant wel en controleren ze dat.
Ja, maar dan nog... Ze heeft de akte van overlijden al opgestuurd.
Het enige echt rechtsgeldige document dat het overlijden van iemand documenteert.
Het enige document dat door de arts die de dood geconstateert heeft afgegeven is.

Waarom dan idd die arts niet bellen ter verficatie als er twijfels zijn. :?
pi_103187344
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.
Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:22:52 #24
175669 bug_me_not2
pi_103187366
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nee hoor. Wel eens een politeverhoor mee gemaakt? Je laat iemand zo veel mogelijk vertellen en zo veel mogelijk beweren en dat ga je allemaal vastleggen en laten bevestigen door de verdachte. Als iemand liegt dan zal die persoon steeds meer moeten liegen om zijn betoog geloofwaardig te houden en meer moeten liegen om andere leugens verborgen te houden.

Grote kans dat je in z'n verhaal fouten gaat ontdekken, plus dat je veel meer materiaal hebt om te controleren. Je verstrikt iemand als het ware in zijn eigen web aan leugens...
pi_103187377
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
LARIE
De akte van overlijden is immers al opgestuurd. Een advertentie voegt niets toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')