Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:05 schreef Northside het volgende:
[..]
De doel van een onderzoek is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Dat houdt waarschijnlijk in dat ze EN rare dingen vragen EN internet checken EN nog veel meer stappen ondernemen. Logisch toch?
Nee, dat heet damage controlquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:06 schreef lezzer het volgende:
Ja, en daarnaast zijn er bedrijven die heel internet 24/7 (volautomatisch) scannen op hun naam. Als er aanleiding toe is gaat het webcare team actie ondernemen.
Dat heet klantvriendelijkheid.
Volgens mij is het klantvriendelijker als de helpdesk niet enkel van 10:00 tot 12:00 open is, en is dit idd meer damage control.quote:
Dat heet compleet gestoord.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:06 schreef lezzer het volgende:
Ja, en daarnaast zijn er bedrijven die heel internet 24/7 (volautomatisch) scannen op hun naam. Als er aanleiding toe is gaat het webcare team actie ondernemen.
Dat heet klantvriendelijkheid.
Ik zou liever de prutvragen hebben (al valt het hier met de prutvraag wel mee - zeker omdat het een standaardvragenlijst is), iemand persoonlijk op bezoek krijgen lijkt me veel ingrijpender. Dit soort vragen lijken me vooral een eerste filter om te kijken of het nodig is om er meer onderzoek naar te doen of dat de tot dan toe verkregen informatie genoeg is. Wat het in de meeste gevallen zal zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:
Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.
Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Ja, dat zou kunnen. Niet bijzonder efficient, niet bijzonder goedkoop, maar het zou kunnen ja.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:
Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.
Ik zou de 'prutvragen' beantwoorden. Meewerken gaat het snelst.quote:Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Moet je eerst maar eens beginnen met meer betalen. Alles moet tegenwoordig goedkoper, besparen op elk dubbeltje. Dan moet je niet verwachten dat er ook nog mensen bij je langs gaan komen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Dan had je geen levensverzekering moeten afsluiten. Heel simpel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:
[..]
En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!quote:
Tsja, dat is nu eenmaal de username van TS, niet het probleem van Delta Lloyd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!
Delta Lloyd zou een minuutje kunnen nemen om het topic te lezen voordat ze hun automatische reply erin sneltoetsen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:31 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, dat is nu eenmaal de username van TS, niet het probleem van Delta Lloyd.
Ja, ze hadden ook de pm/dm functie kunnen gebruiken. Helaas is niet iedereen fok-expert.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:33 schreef Hanoying het volgende:
Delta Lloyd zou een minuutje kunnen nemen om het topic te lezen voordat ze hun automatische reply erin sneltoetsen.
Je zit lang genoeg op FOK! om in twee tellen de kunnen zien dat die account al 11 jaar bestaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Slecht gekozen username ook, TS.
Sterker nog, ik denk dat ze op basis van de gegevens in de OP en de username op de juiste afdeling de zaak al zouden hebben kunnen vinden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Delta Lloyd zou een minuutje kunnen nemen om het topic te lezen voordat ze hun automatische reply erin sneltoetsen.
Bij een vriend van mij, door zelfdoding om het leven gekomen, stond er:quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg jij, en dat mag je vinden. Enig geroep hierover is speculatie, van beide kanten.
Oh, ik had nog de illusie dat die username na het voorval pas geregistreerd was.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zit lang genoeg op FOK! om in twee tellen de kunnen zien dat die account al 11 jaar bestaat.
Een username met spaties is sowieso een oldbie account.
Ja, maar soms kun je er wél iets uithalen. Dat is het hele punt. En je kunt niet alle advertenties online terugvinden (als je geen abonnement hebt op de betreffende krant), gisteren nog geprobeerd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bij een vriend van mij, door zelfdoding om het leven gekomen, stond er:
"Toch nog onverwacht is van ons heengegaan"
Knappe kop die daar zelfdoding uit haalt. Om maar een voorbeeld te noemen. Het zegt echt letterlijk niks, het is gewoon een tekst die nabestaanden plaatsen vanuit hun eigen beleving. Waar ook onwaarheden in kunnen staan doordat men in een tijd van emotie snel snel een tekst moet verzinnen. Nee, ik snap het echt niet.
Bovendien zijn die advertenties toch online na te zien, mocht men écht interesse hebben. Binnen 2 minuten heb je ze gevonden zonder nabestaanden lastig te vallen!
Ik neem tenminste aan dat een verzekeraar van dat kaliber de wegen wel kent!
Het liefst keren ze inderdaad niet uit...quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:39 schreef dotKoen het volgende:
Een verzekeraar kan toch niet kritiekloos aan iedereen die een claim indient uitkeren?
Uiteraard, Delta Lloyd moet namelijk ook winst maken. Het hele idee van verzekeren is natuurlijk dat je minder geld uitkeert dan dat je binnenkrijgt aan premies.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het liefst keren ze inderdaad niet uit...
Dat is niet zo boeiend, dat heeft TS in het verleden zelf gedaan die username.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!
Het idee van een levensverzekering is dat mensen als TS in ieder geval geen financiele problemen krijgen in een tijd die toch al ontzettend zwaar is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:47 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Uiteraard, Delta Lloyd moet namelijk ook winst maken. Het hele idee van verzekeren is natuurlijk dat je minder geld uitkeert dan dat je binnenkrijgt aan premies.
Probeer maar eens bij mensenlinq. Hoef je geen abonnee voor te zijn hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:45 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, maar soms kun je er wél iets uithalen. Dat is het hele punt. En je kunt niet alle advertenties online terugvinden (als je geen abonnement hebt op de betreffende krant), gisteren nog geprobeerd.
Kortom: wil je geen extra administratieve zaken afhandelen na overlijden van je partner, sluit dan geen levensverzekering af. Men zou het bijna zelf kunnen verzinnen.
Dat is in dit geval wel boeiend, want TS voelt zich nogal klinisch behandeld door de verzekeraar na het veel te vroeg overlijden van haar man. Als je dáár dan als DL op wil reageren op een forum, is de aanhef het eerste waar je over nadenkt. Dit is gewoon dom.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat is niet zo boeiend, dat heeft TS in het verleden zelf gedaan die username.
Daar word ik dus ook nog een beetje extra kribbig van. Ik ga ze overigens wel mijn gegevens mailen (adres en dan dus mailadres) maar het is dat Yvonne zegt dat het betrouwbaar is anders had ik het niet gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:30 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dankjewel!quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:36 schreef Qwea het volgende:
Ten eerste, gecondoleerd. Godsamme, 36Pfff.
Ten tweede, wat de rest ook al zegt, wat een debiele vraag. Dit wil ik volgen.
Mee eens en dankjewel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is in dit geval wel boeiend, want TS voelt zich nogal klinisch behandeld door de verzekeraar na het veel te vroeg overlijden van haar man. Als je dáár dan als DL op wil reageren op een forum, is de aanhef het eerste waar je over nadenkt. Dit is gewoon dom.
I.i.g. sterkte aan TS.
Dankjewel!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gecondoleerd en ik vind het knap hoe je hiermee omgaat, en je boosheid jegens de vragen uit het onderzoek is begrijpelijk. Sterke en ik hoop dat je spoedig geholpen wordt om verder te kunnen.
Ik wil aan elk verzoek voldoen (en zal dat ook doen anders snij ik mezelf waarschijnlijk in de vingers) maar ik wil gewoon weten wat de achterliggende gedachte achter die vraag is! Nogmaals, ik heb nul komma niks te verbergen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dan zou het idd wel kunnen. Maar waarom niet gewoon voldoen aan hun verzoeken in plaats van het veel persoonlijkere dossier opsturen?
Dankjewel en ja, onbegrijpelijk oneerlijk en k*t voor hem en voor mij. We hebben 16 topjaren samen gehad en de wereld en mijn leven is een stuk minder leuk zonder hem.quote:
Dankjewel en ik ben nu even de advertentie aan het inscannen van 'het bedrijf'quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:43 schreef RacerDKB het volgende:
Goede functie bij een groot bedrijf zeg je?
Laat die oelewappers dan maar even zijn naam in Google intypen, dat lijkt me nog doorslaggevender dan een kopie van een advertentie
Maarja, apart, ik had er ook nog nooit van gehoord.
Sterkte er mee.
Misschien gewoon gehoorzamen en een kopie sturen, als zij dat willen: best. Het is apart en voor jou voegt het misschien niks toe om te sturen, maar als zij dat willen. Gewoon doen, scheelt je ook weer wat stress en dergelijke.
Oh, zie nu de brief pas. Als je er echt bezwaar tegen hebt, zet dan gewoon ''nee''?
Ik ben inderdaad blij dat ik ik het kan betalen (we zitten nu op bijna 3000 euro in 3 maanden tijd, over een week waarschijnlijk op de 4000 euro). Werkelijk alles wat geregeld moest worden was ook gefixt in de eerste 4 weken na Michael zijn overlijden, en zo wil ik het ook. Patsboem, alles regelen, het kan maar klaar zijn en dan kan ik weer verder. Dat dit iets langer in beslag neemt begrijp ik ook want het gaat om veel geld. Maar ik heb zelf al ettelijke malen contact opgenomen en dat deze vragenlijst nu (pas) komt is niet uit piëteit maar omdat het allemaal gewoon zeer traag verloopt bij DL.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:57 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het idee van een levensverzekering is dat mensen als TS in ieder geval geen financiele problemen krijgen in een tijd die toch al ontzettend zwaar is.
Zoals het nu ligt behandelt DL één en ander ontzettend traag, worden zelfs de premies nog geind en moet TS zelf meermaals achter de afhandeling aanbellen. Ik denk dat TS wel andere dingen aan haar hoofd heeft, Delta Lloyd zou zich moeten schamen.
Dankjewel en eens.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Gecondoleerd Bianca met het verlies van je man. Heftig hoor.
Wat een knullige vragenlijst van Delta Lloyd zeg, het lijkt wel een stenciltje van 30 jaar geleden. Met een gortdroge tekst, die ook wat minder pats-boem had gemogen.
Offtopic, maar die kernwoorden als kader is erg mooi gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:18 schreef bianca en michael het volgende:
Hier dan alvast mijn eigen advertentie:
[ afbeelding ]
Nee hoor. Dat kan in deze tijd toch niet meer toch?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef brulaap112 het volgende:
Die advertentie is makkelijk te vinden trouwens, www.deweekkrant.nl.. Dus als je liever anoniem blijft..
Daar heb ik -gelukkig- nog geen ervaring mee maar ik las ook pas dat er een mevrouw met de urn van haar man naar een dokterspraktijk is gegaan omdat die hem maar bleven oproepen voor allerlei prikken die hij nog moest krijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef Hitomi het volgende:
Allereerst nog gecondoleerd.. Het is nooit fijn als er iemand uit je leven wordt weggerukt, zeker niet op zo'n jonge leeftijd al
Ik vind het ook vreemd dat ze om een advertentie vragen.. Een overlijdensakte lijkt me wel genoeg dacht ik zo.
Sowieso is het ontzettend vervelend als instanties door blijven gaan met het versturen van post en telefoontjes plegen zoekende naar de overledene.. Nadat mijn moeder is overleden in december 2010 heeft mijn vader tot op de dag van vandaag nog steeds bedrijven die voor de 10e keer bellen met de vraag of ze mijn moeder mogen spreken, ondanks dat mijn vader al meerdere malen de overlijdensakte heeft opgestuurd, het telefonisch gemeld heeft en verzocht niet meer te bellen. Hij heeft uiteindelijk maar een keer de telefoon naast haar urn neergelegd
Als eerste gecondoleerd en sterkte.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:38 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat kan in deze tijd toch niet meer toch?
Dankjewel, heb ik 'gepikt' van meneer Blokker hemzelf die kort voor Michael is overleden en zijn advertentie stond zo in de kranten (uiteraard met zijn eigen kernwoorden).quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Offtopic, maar die kernwoorden als kader is erg mooi gedaan.
Dankjewel en dat geeft niet toch, zoveel spannends staat er verder niet dan mijn achternaam en data die ik heb weg gegumd hier.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:41 schreef Semoi het volgende:
[..]
Als eerste gecondoleerd en sterkte.
En je advertentie kan inderdaad gevonden worden.
Als ze het daar hadden geprobeerd, hadden ze de advertentie van TS wel degelijk gevonden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:17 schreef Lienekien het volgende:
Mensenlinq laat lang niet alle kranten zien.
Het gaat toch niet alleen om dit geval?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als ze het daar hadden geprobeerd, hadden ze de advertentie van TS wel degelijk gevonden.
Beetje inzet kan best hoor.
Voor TS toch wel? En het gaat toch ook om het inrichten van je bedrijfsproces? Als de advertentie dan zo van belang is, zet je de tussenstap van 'even zoeken' voor je nabestaanden met deze vraag op gaat zadelen. Of is dat een kwestie van: klantenservice niet van belang, er valt toch geen winst meer te halen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat toch niet alleen om dit geval?
Ik zei het alleen ter bevestiging omdat je je afvroeg of je advertentie inderdaad wel te vinden was. Uiteindelijk is het maar net waar je je wel/niet prettig bij voelt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:43 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dankjewel en dat geeft niet toch, zoveel spannends staat er verder niet dan mijn achternaam en data die ik heb weg gegumd hier.
Dankjewel en ik weet even niet waar je het over hebt met die 2e arts voor een crematie? Dat is volgens mij alleen van toepassing bij euthanasie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:47 schreef geevee het volgende:
Om te beginnen gecondoleerd met je verlies.
Ik vind het tamelijk grof om te vragen naar een overlijdensadvertentie nadat ze je al een tijdje aan het lijntje hebben gehouden,in het begin van je topic stond ook dat je toen je aan Delta Loyd doorgaf dat dit ook was doorgegeven (en dat men er dus al vanaf wist) verder heb je al een paar keer een acte van overlijden moeten opsturen.
Dit wijst erop dat men mogelijk stukken is kwijtgeraakt en in mijn ogen dus erg onzorgvuldig bezig is.
Verder las ik nog iets over een crematie,voordat iemand gecremeerd word zal een 2e arts nogmaals een onderzoek doen,gerommel met de doodsoorzaak zal dus eerder aan het licht komen.
Nogmaals gecondoleerd en ik hoop dat dit snel voor je voorbij mag zijn.
volgens mij snap je mijn opmerking niet, en ook niet waar ik op reageer.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat heet compleet gestoord.
Hypothetisch gezien zou ik dan als ik weet dat jouw partner gaat en ik weet dat hij een goede levensverzekering heeft even een paar posts of Fok! etc. kunnen doen dat hij al zolang ziek is omdat hij/zij rookt vanaf zijn 12e en coke snuift en voila.. Je hebt pas echte problemen.
Dankjewelquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef Semoi het volgende:
[..]
Ik zei het alleen ter bevestiging omdat je je afvroeg of je advertentie inderdaad wel te vinden was. Uiteindelijk is het maar net waar je je wel/niet prettig bij voelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |