abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103176365
Dan Wheldon is overleden aan de gevolgen van een zware crash in Las Vegas, waar de seizoensfinale van het IndyCar-seizoen plaatsvond. De Brit raakte met veertien andere coureurs betrokken bij een crash, waarbij hij gelanceerd werd en hard in de vangrails belandde. Hij werd naar het ziekenhuis vervoerd, maar medische hulp mocht niet meer baten.

Wheldon werd op 22 juni 1978 geboren in het Engelse Emberton en besloot na actief te zijn geweest in de karting zijn carrière in de Verenigde Staten te vervolgen. In 2002 maakte hij zijn IndyCar-debuut voor Panther Racing en hij wist twee jaar later in Motegi zijn eerste race te winnen, voor Andretti Green Racing. Een jaar later kwam het hoogtepunt in zijn carrière met de titel en winst in de Indy 500.

Er volgden drie jaren bij het team van Ganassi, maar dat leverde niet het gewenste resultaat op en in 2009 stapte hij over naar Panther Racing, waar hij eind 2008 al een race voor reed, de niet voor het kampioenschap meetellende race in Surfers Paradise. Met Panther werd hij vorig jaar nog tweede in de Indy 500, maar een stoeltje voor dit seizoen zat er niet in.

Hij maakte in de Indy 500 echter een comeback, voor Sam Schmidt Motorsports en wist de race te winnen, nadat rookie JR Hildebrand in de laatste bocht in de muur eindigde. De rest van het seizoen was Wheldon bezig met het ontwikkelen van de nieuwe Dallara-bolide voor 2012. Hij besloot ook uit te komen in de race in Las Vegas, waar hij vijf miljoen dollar zou verdienen als hij de race zou weten te winnen. Het mocht niet zo zijn.

De race werd niet herstart en coureurs reden ter nagedachtenis een parade van vijf ronden.

Wheldon werd 33 jaar en laat vrouw Susie en zoons Sebastian en Oliver na. GPUpdate.net wenst hen en andere nabestaanden veel sterkte toe.

BRON: http://www.gpupdate.net/n(...)en-na-zwaar-ongeval/

VIDEO:
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  maandag 17 oktober 2011 @ 01:51:55 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103176437
In ieder geval in het harnas. Wel ongelofelijk triest!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 17 oktober 2011 @ 01:51:59 #3
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103176438
rip
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_103176452
Wie de fuck is Dan Wheldon :{
  maandag 17 oktober 2011 @ 01:53:23 #5
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103176453
Snap die amerikanen ook niet , 34 auto's..
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 17 oktober 2011 @ 02:01:18 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_103176574
Welke auto in het filmpje is nou Wheldon dan. Er zijn zoveel autos betrokken dat ze maar een klein deel van de crash kunnen becommentarieren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_103176747
Damn, dat is een beste crash inderdaad :o

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 02:01 schreef twiFight het volgende:
Welke auto in het filmpje is nou Wheldon dan. Er zijn zoveel autos betrokken dat ze maar een klein deel van de crash kunnen becommentarieren.
En dit.
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 17 oktober 2011 @ 02:19:08 #8
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_103176830
Hij heeft een zwarte indycar met rooie striping.
Dan Wheldon's auto is in dit filmpje niet te zien. Ook niet bij de laatste carcams.
  maandag 17 oktober 2011 @ 03:11:18 #9
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103177321
Autoblog noemt de crash surrealistisch en daar sluit ik me bij aan, compleet bizar.





Dan Wheldon, samen met zijn zoontje, een paar maanden geleden na het winnen van de Indianapolis 500.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleffe_Dop op 17-10-2011 03:24:40 ]
pi_103177460
quote:
Dan Wheldon overleden na zwaar ongeval (Schokkende beelden)
Ik zie enkel een uit de hand gelopen potje mario kart.
Sneu dat er een coureur omkomt in een race maar ik zal wel fanatiek fan moeten zijn om beelden van een aantal raceauto's die in de vangrail vliegen als schokkend te kunnen ervaren.
Er is een poepstorm op komst.
  maandag 17 oktober 2011 @ 05:11:26 #11
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103177581
Crashes en ongelukken zijn synoniem met IndyCar races.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:11:33 #12
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_103178024
Tja, zonder crashes zouden al die races toch ook wel érg saai worden hoor.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:26:06 #13
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103178117
By-the-way, IndyCar races schijnen een enorm slecht record te hebben wat ongelukken betreft t.o.v. Formula 1 races. Formula 1 is veel veiliger, brandstof is veiliger en de drivers zijn beter getrained. IndyCar races is een cowboy sport.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:40:46 #14
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103178230
Ach, hij heeft de toch niet geringe kans bewust aanvaard. Tuurlijk is het sneu en jammer en zulks, maar toch.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103178316
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:26 schreef SemperSenseo het volgende:
By-the-way, IndyCar races schijnen een enorm slecht record te hebben wat ongelukken betreft t.o.v. Formula 1 races. Formula 1 is veel veiliger, brandstof is veiliger en de drivers zijn beter getrained. IndyCar races is een cowboy sport.
Een groot deel van de mensen die naar motorsport kijkt hoopt stiekem toch op crashes?
inddy car voorziet gewoon in die behoefte, alleen zullen ze het niet zo benoemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103178508
quote:
18s.gif Op maandag 17 oktober 2011 01:53 schreef TeringHenkie het volgende:
Wie de fuck is Dan Wheldon :{
De OP was niet duidelijk genoeg voor je? :|W
-weg-
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:24:52 #17
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_103178973
Wat een debiele 'sport' is het ook. Schitterend dat een hansworst als deze man er zo voor wordt afgestraft eraan mee te doen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:25:54 #18
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103178992
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:26 schreef SemperSenseo het volgende:
By-the-way, IndyCar races schijnen een enorm slecht record te hebben wat ongelukken betreft t.o.v. Formula 1 races. Formula 1 is veel veiliger, brandstof is veiliger en de drivers zijn beter getrained. IndyCar races is een cowboy sport.
De afgelopen tien jaar zijn drie IndyCar coureurs om het leven gekomen tegenover nul doden in de formule 1, dus die cijfers zijn duidelijk.
Dat betekent echter niet dat er niet geïnvesteerd zou worden in veiligheid, integendeel, de invoering van het HANS systeem en Safer barriers hebben letsel voorkomen.

Wel worden er vragen gesteld bij de keuze voor de Las Vegas Motor Speedway, een nieuw (teruggekeerd) evenement op de kalender van 2011. Categorie Superspeedway, met duizelingwekkende snelheden zelfs voor IndyCar termen. Spectaculair in de NASCAR serie, maar niet geschikt voor 'pack racing' met open wheelers.

Nog een paar onjuistheden, nergens uit blijkt dat IndyCar coureurs minder fit zouden zijn, een niet fitte coureur houdt het echt geen 500 mijlen vol op een oval. Er stappen echt geen dikke cowboys in die bolides.
Wel kent het veld daar tegenwoordig veel betalende coureurs zonder veel ervaring, de vraag is of dan juist deze oval wel een goede keuze was.
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:52:54 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103179573
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:24 schreef Louis22 het volgende:
Wat een debiele 'sport' is het ook. Schitterend dat een hansworst als deze man er zo voor wordt afgestraft eraan mee te doen.
Iemands dood is nooit schitterend, misselijk stuk verdriet dat je er bent. Dat is ook iemands vader/broer/zoon/man, en dan vind jij zijn dood schitterend? :{
Laffe huichelaar
pi_103180124
RIP. Ik kan altijd wel genieten van IndyCar races, maar gisteren kreeg ik toch kippenvel tijdens het moment...het was meteen al wel duidelijk dat het einde verhaal was ;( .

De IndyCar races opzich zijn niet gevaarlijker dan de Formula 1, de ovals bij IndyCars maken het gevaarlijk. Op een redelijke oval halen ze ruim 350km/u.
pi_103180353
RIP
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:28:40 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_103180550
Wanneer komen de schokkende beelden dan? :{ Triest dat dit gebeurd is, maar die devaluatie van het woord "schokkend" komt me langzaamaan de keel uit.
Don't let my username fool you...
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 10:29:42 #23
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103180577
Shit happens. Hoort bij het vak.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:41:24 #24
19840 Libris
Live from Singapore
pi_103180932
Hier een serie van 17 foto's over Weldon en de crash @ Las Vegas
http://sports.yahoo.com/p(...)1016-153838-929.html
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:03:47 #25
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_103189131
Mensen die nu gaan bashen op indycar dat het een cowboy sport is en de coureurs minder getraind zijn. :')
Jullie weten niet eens waar je het over hebt. Wat, heb je ze zelf getraind of kun je bewijzen dat ze minder getraind zijn?
Zo niet, hou dan gewoon je bek dicht en post deze niets-toevoegende-berichten ergens anders, want dit is een topic over een overleden coureur. Stelletje meelopers...
pi_103189820
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash :?. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_103192407
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:26 schreef SemperSenseo het volgende:
By-the-way, IndyCar races schijnen een enorm slecht record te hebben wat ongelukken betreft t.o.v. Formula 1 races. Formula 1 is veel veiliger, brandstof is veiliger en de drivers zijn beter getrained. IndyCar races is een cowboy sport.
Voornaamste probleem is dat op Ovals er geen uitlooppunten zijn uit de buitenkant, kortom wanneer je gaat glijden houd een stenen muur je tegen. Daarnaast is het op ovals veel drukker dan op een baan van kilometers lang met 20 auto's. Ook zijn er gewoon veel meer inhaalacties op hoge snelheid waardoor kans op brokken groot is. Ik denk dat de auto's technisch redelijk veilig zijn, maar dat met name de omstandigheden gevaarlijker zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_103192513
Rare, medium of Wheldon.
pi_103192532
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash :?. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Volgens mij met name ander soort brandstof dat makkelijker ontvlamt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_103192776
Ik zag het vanmiddag op het 13u journaal.

Die crash, daar kwam niemand levend uit :'( :{

Sterkte aan de nabestaanden !
Werewolf
pi_103192843
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash :?. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Nee hoor, nooit. Kijk, onze eigen Jos in de Formule 1 van Hockenheim


Als je er nou geen verstand van hebt, houd dan je mond aub.

Edit: Nou vooruit. Die van Jos was in Pitlane met een fuelspill. Maar deze niet. Ook Formula 1:



[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 17-10-2011 15:35:28 ]
pi_103192909
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash :?. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Ze rijden op ethanol.

Vroeger reden ze trouwens op methanol, dat was nog gevaarlijker vooral voor de mensen in de pitstraat.
pi_103193157
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee hoor, nooit. Kijk, onze eigen Jos in de Formule 1 van Hockenheim


Als je er nou geen verstand van hebt, houd dan je mond aub.
Ik zie geen crash, alleen geknoei met brandstof.

Bij F1 zie je alleen vuur als ze morsen met brandstof of wanneer een motor de geest geeft, en dat laatste gebeurd (helaas) in de huidige F1 ook nooit meer.
pi_103193192
Check ff m'n edit, je was net te vroeg (of ik te laat).
pi_103193326
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee hoor, nooit. Kijk, onze eigen Jos in de Formule 1 van Hockenheim


Als je er nou geen verstand van hebt, houd dan je mond aub.

Edit: Nou vooruit. Die van Jos was in Pitlane met een fuelspill. Maar deze niet. Ook Formula 1:

Geen reden om zo gepikeerd te doen, zeker niet aangezien alle twee je voorbeelden niet door een crash veroorzaakt zijn. _O-
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_103193460
Daar gaat het niet om. Die sporten zijn gewoon gevaarlijk. Linksom of rechtsom.
Daarbij, een Indycar kost een fractie van wat een F1wagen kost. Dus het zal heus 'veiliger' zijn. Maar persoonlijk vind ik Indy spannender.
pi_103193590
Daar gaat het wel om, dat was namelijk mijn vraag. En in plaats van meteen tekeer te gaan kon Radegast wel gewoon antwoord geven. Bedankt daarvoor! ^O^
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:04:44 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103194623
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash :?. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Wrijving met de muur/hekken? Ik heb een Formule 1 bolide nog nooit met 370km/u en een barrel-roll tegen een muur/hek zien duiken, maar je maakt me niet wijs dat de benzinetank in een Formule 1 bolide dat wel zou overleven.

Het ongeluk van Robert Kubica in Montreal, Canada 2007 is het enige recente Formule 1 ongeluk wat ik me zo snel kan herinneren waar ook sprake was van een impact in een betonnen muur, maar daar lag de snelheid aanzienlijk lager.
pi_103195109
Vuur is ook niet het grootste gevaar, met de huidige pakken zou je het 30 seconden moeten kunnen uithouden in een brandende wagen. Als ze al in de fik vliegen hebben ze hem meestal in no time uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_103195416
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Wrijving met de muur/hekken? Ik heb een Formule 1 bolide nog nooit met 370km/u en een barrel-roll tegen een muur/hek zien duiken, maar je maakt me niet wijs dat de benzinetank in een Formule 1 bolide dat wel zou overleven.

Het ongeluk van Robert Kubica in Montreal, Canada 2007 is het enige recente Formule 1 ongeluk wat ik me zo snel kan herinneren waar ook sprake was van een impact in een betonnen muur, maar daar lag de snelheid aanzienlijk lager.
Zou kunnen dat dat een factor is, al zijn crashes bij de IndyCar voor zover ik ze gezien heb meestal niet recht tegen een muur, meestal zijdelings. Kubica knalde met 300 km/u en een hoek van 75 graden een betonnen muur in. Ik denk dat de F1-crash die nog het meest in de buurt komt die van Ralf Schumacher in 2004 op Indianapolis is.

Maar goed, altijd treurig als een coureur achter het stuur om het leven komt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_103197656
Hadden ze vroeger ook niet regelmatig last van onzichtbare brandjes?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_103197960
Het hoort er gewoon bij. Gelukkig niet zo frequent meer als 40 of 50 jaar geleden, maar uiteindelijk komen mensen kijken naar mensen die iets doen wat ze zelf niet kunnen, maar ook niet durven. Toen gingen races ook gewoon door bij een sterfgeval. Er is een hoop verbeterd, maar helemaal veilig krijg je het nooit en dat hoeft ook helemaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103198125
Welke auto was van die Dan Wheldon?
pi_103201989
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:12 schreef henkde_j het volgende:
Hadden ze vroeger ook niet regelmatig last van onzichtbare brandjes?
Zoals ik al zei: methanol.
pi_103202009
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 05:11 schreef SemperSenseo het volgende:
Crashes en ongelukken zijn synoniem met IndyCar races.
Crashes staan synoniem voor autoraces. Het maakt niet uit in welke klasse je rijdt, Magere Hein staat altijd om de hoek te kijken. Of het nu in een kart is of in een F1 auto. Op een gegeven moment is de veiligste monocoque ook niet meer bestand tegen de kracht of hitte. Dat moet je je blijven realiseren als courreur. Dat is trouwens ook wat er nu mist in de huidige generatie F1 rijders, ze denken allemaal, op de oude garde na, dat het een playstation spelletje is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_103207200
Ik lees net ergens dat Jody wilt dat zn zoon stopt met racen (nummer 57 bij Sarah Fisher Racing). Geen idee of ie dat gaat doen.

Iedere coureur kent het gevaar en nemen dat risico. Gelukkig gaat het niet heel erg vaak zo mis, maargoed, volgend jaar rijdt iedereen weer in de Indycar terwijl ze weten dat zij de volgende kunnen zijn.

Vroeger was het natuurlijk allemaal nog veel gevaarlijker dan nu, met ook veel vaker dodelijke ongelukken. Dat waren de echte helden.

Tegenwoordig wat minder, maar nog steeds hebben ze een flink stuk dikkere ballen dan wij met zn allen bij elkaar. Respect en dergelijke. _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103215196
Zijn de IRL en Cart nog altijd aparte raceklasses, of is er tegenwoordig weer sprake van één Indycar-klasse?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 17 oktober 2011 @ 22:56:00 #48
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103215601
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zijn de IRL en Cart nog altijd aparte raceklasses, of is er tegenwoordig weer sprake van één Indycar-klasse?
Cart, of Champ Car zoals het de laatste jaren heette, is in 2008 opgedoekt. In een soort unification move heeft de IndyCar series toen de materialen en historie van Champ Car overgenomen.
Verschillende teams en rijders hebben de overstap naar IndyCar gemaakt en een aantal circuits van de Champ Car kalender zijn ook toegevoegd aan de IndyCar kalender.
pi_103215869

De announcement en tribute direct na de race.. Indrukwekkend.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_103215875
quote:
18s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Iemands dood is nooit schitterend, misselijk stuk verdriet dat je er bent. Dat is ook iemands vader/broer/zoon/man, en dan vind jij zijn dood schitterend? :{
Nou, da's wel een beetje overdreven hoor. Die lui weten gewoon als ze in die wagen stappen, dat het heel goed hun laatste keer kan zijn. En toch stappen ze erin. Da's niet te vergelijken met de gemiddelde huisvader.

Het schokt mij ook niet in elk geval. Hoort gewoon bij de "sport". En als het er niet bij zou horen, zou geen hond meer kijken, zo is het ook nog eens.
pi_103215974
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:00 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Nou, da's wel een beetje overdreven hoor. Die lui weten gewoon als ze in die wagen stappen, dat het heel goed hun laatste keer kan zijn. En toch stappen ze erin. Da's niet te vergelijken met de gemiddelde huisvader.

Het schokt mij ook niet in elk geval. Hoort gewoon bij de "sport". En als het er niet bij zou horen, zou geen hond meer kijken, zo is het ook nog eens.
Ja, iedereen kijkt autorace omdat ze hopen dat ze iemand dood zien gaan. Praat voor jezelf.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:04:51 #52
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103216135
Ik hield F11 ingedrukt en had hele schokkende beelden ;(
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103216163
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:02 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, iedereen kijkt autorace omdat ze hopen dat ze iemand dood zien gaan. Praat voor jezelf.
Sensatie is gewoon onderdeel van die sport. Natuurlijk zit niemand te wachten op doden. Maar een leuke crash is gewoon een welkome afwisseling. Dan zit iedereen weer ff op het puntje van z'n stoel.

Helaas kun je geen sensationele crashes hebben zonder dat er af en toe een dooie bij valt. Als dat onmogelijk zou zijn, zou het sensatiegehalte ook stukken minder zijn. Dan durft iedereen wel in zo'n ding te gaan zitten en op het gaspedaal te trappen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:06:11 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103216219
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:05 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Sensatie is gewoon onderdeel van die sport. Natuurlijk zit niemand te wachten op doden. Maar een leuke crash is gewoon een welkome afwisseling. Dan zit iedereen weer ff op het puntje van z'n stoel.

Helaas kun je geen sensationele crashes hebben zonder dat er af en toe een dooie bij valt. Als dat onmogelijk zou zijn, zou het sensatiegehalte ook stukken minder zijn. Dan durft iedereen wel in zo'n ding te gaan zitten en op het gaspedaal te trappen.
Het gaat niet om het durven, het gaat om het kunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103216274
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat niet om het durven, het gaat om het kunnen.
:')
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:09:42 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103216425
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:07 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

:')
:??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103216523
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:??
Zonder de angst om dood te gaan is dat hele autoracen een fluitje van een cent. Dan zou bijna iedereen onder de 40 met een beetje conditie het kunnen, na een beetje oefening.
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:12:38 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103216603
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:11 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Zonder de angst om dood te gaan is dat hele autoracen een fluitje van een cent. Dan zou bijna iedereen onder de 40 met een beetje conditie het kunnen, na een beetje oefening.
Wat voorspelbaar, precies de reactie die ik had verwacht.

Met deze opmerking diskwalificeer je jezelf om nog een mening over dit onderwerp te hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103216831
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat voorspelbaar, precies de reactie die ik had verwacht.

Met deze opmerking diskwalificeer je jezelf om nog een mening over dit onderwerp te hebben.
Ja man, ik diskwalificeer mezelf! Want jij hebt de waarheid in pacht! :')

LOL ik was vroeger ook fan. Totdat ik erachter kwam hoe weinig die gasten er werkelijk voor doen. Dit is echt geen topsport hoor, lichamelijk gezien. Dat dat wel zo zou zijn, zijn sprookjes waarin jongemannen maar al te graag willen geloven. Die coureurs leven het leven van een filmster, met alles erop en eraan, niet van een topsporter.
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:21:59 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103217227
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:15 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Ja man, ik diskwalificeer mezelf! Want jij hebt de waarheid in pacht! :')

LOL ik was vroeger ook fan. Totdat ik erachter kwam hoe weinig die gasten er werkelijk voor doen. Dit is echt geen topsport hoor, lichamelijk gezien. Dat dat wel zo zou zijn, zijn sprookjes waarin jongemannen maar al te graag willen geloven. Die coureurs leven het leven van een filmster, met alles erop en eraan, niet van een topsporter.
Het is werkelijk stuitend hoe weinig jij over dit onderwerp weet, en toch blijf je maar blaten.

Deze mensen moeten zowel fysiek als mentaal enorm sterk zijn. Zo'n bocht nemen met 320 km/h laat enorme krachten los op je lichaam, en dan voornamelijk de nek. Zou jij of iedere willekeurige leek dat proberen zou je binnen een halve ronde moeten stoppen omdat je simpelweg niet genoeg kracht hebt om je nek nog te bewegen. Aan de andere kant zou het je sowieso niet lukken om die snelheid te halen, dus je hebt geluk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103217437
+ reactievermogen..
-weg-
pi_103217506
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is werkelijk stuitend hoe weinig jij over dit onderwerp weet, en toch blijf je maar blaten.

Deze mensen moeten zowel fysiek als mentaal enorm sterk zijn. Zo'n bocht nemen met 320 km/h laat enorme krachten los op je lichaam, en dan voornamelijk de nek. Zou jij of iedere willekeurige leek dat proberen zou je binnen een halve ronde moeten stoppen omdat je simpelweg niet genoeg kracht hebt om je nek nog te bewegen. Aan de andere kant zou het je sowieso niet lukken om die snelheid te halen, dus je hebt geluk.
LOL geloof je dit echt???

Nouja, het geeft ook niet. Toen ik 12 was geloofde ik dit soort praatjes over G-krachten en andere onzin ook.

Iedereen kan binnen een maand of 2 de nekspieren bij elkaar trainen om dit te kunnen verduren. Stelt echt geen reet voor.
pi_103217612
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:25 schreef Auti het volgende:
+ reactievermogen..
Tsja, verschil moet er ook wezen heh. Ik zeg dat iedereen zou kunnen meeracen. Ik zeg niet dat iedereen zou kunnen winnen. En het zou natuurlijk crashes regenen, maar dat zou dan toch geen zak uitmaken als je er niet dood van zou kunnen gaan. Dan wordt het een soort computerspelletje.
pi_103217669
Vroeger was de F1 ook nog veel spectaculairder.... er kreeg nog wel eens iemand een stuurstang door zijn hoofd. Als zo'n sport niet meer levensgevaarlijk is dan is de lol er wel een beetje af natuurlijk (en is het ook niet meer gerechtvaardigd dat je als coureur miljoenen per seizoen verdient). Just my 2 cents :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:29:36 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103217682
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:26 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

LOL geloof je dit echt???

Nouja, het geeft ook niet. Toen ik 12 was geloofde ik dit soort praatjes over G-krachten en andere onzin ook.

Iedereen kan binnen een maand of 2 de nekspieren bij elkaar trainen om dit te kunnen verduren. Stelt echt geen reet voor.
Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe je achter dat grote bedrog gekomen bent :o!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:31:20 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103217795
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:28 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Tsja, verschil moet er ook wezen heh. Ik zeg dat iedereen zou kunnen meeracen. Ik zeg niet dat iedereen zou kunnen winnen. En het zou natuurlijk crashes regenen, maar dat zou dan toch geen zak uitmaken als je er niet dood van zou kunnen gaan. Dan wordt het een soort computerspelletje.
Ah nu moet ik je gelijk geven. Ik zette mijn moeder achter mijn pc met een racestuur en een goede simulatiegame en ze reed meteen het ronderecord op de Nordschleife!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:32:21 #67
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103217868
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe je achter dat grote bedrog gekomen bent :o!
Rij maar eens een uur continue alleen maar in een kart, dat houdt een normaal mens ook niet vol...
pi_103217986
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:15 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Ja man, ik diskwalificeer mezelf! Want jij hebt de waarheid in pacht! :')

LOL ik was vroeger ook fan. Totdat ik erachter kwam hoe weinig die gasten er werkelijk voor doen. Dit is echt geen topsport hoor, lichamelijk gezien. Dat dat wel zo zou zijn, zijn sprookjes waarin jongemannen maar al te graag willen geloven. Die coureurs leven het leven van een filmster, met alles erop en eraan, niet van een topsporter.
Niet? Heb jij M. Schumacher wel eens gezien op zn 40ste? Met alle respect, het is geen Nanu van 'The All Blacks' maar die gast is afgetraint en dat al vanaf zn 20ste. 5 6G op je bek als je door een bocht gaat, remt of optrekt. Probeer het maar eens. Een gemiddelde F1 courreur zit meer in de sportschool dan in zn auto en dat moet ook.
Om te proeven moet je eens in een kart stappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_103218083
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:29 schreef xenobinol het volgende:
Vroeger was de F1 ook nog veel spectaculairder.... er kreeg nog wel eens iemand een stuurstang door zijn hoofd. Als zo'n sport niet meer levensgevaarlijk is dan is de lol er wel een beetje af natuurlijk (en is het ook niet meer gerechtvaardigd dat je als coureur miljoenen per seizoen verdient). Just my 2 cents :)
Doe mij niet nog eens een weekend zoals San Marino 1994.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_103218305
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe mij niet nog eens een weekend zoals San Marino 1994.
In het harnas gestorven, voor zijn tijd. Tragisch... maar het heeft hem wel tot een legende gemaakt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103218362
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah nu moet ik je gelijk geven. Ik zette mijn moeder achter mijn pc met een racestuur en een goede simulatiegame en ze reed meteen het ronderecord op de Nordschleife!
LOL, serieus? :o

Ik zat je maar een beetje te dollen hoor. Maar het lichamelijke aspect van de sport wordt echt schromelijk overdreven. Daar gaat deze sport dan ook niet over, die gaat over waaghalzerij, roem en mooie vrouwen. Als je het leven van een formule 1 coureur zou vergelijken met dat van, bijvoorbeeld, een wielrenner, dan kun je niet anders dan concluderen dat die eerste gewoon een luizenleventje heeft. Oké, een beetje testen, beetje fitnessen, beetje hardlopen, maar tijd genoeg om met wat leuke vrouwtjes tot diep in de nacht op het terras te vertoeven.

Iemand als Eddie Irvine trainde bijna helemaal niet. Of je moet al die dolle nachten in bed als "training" beschouwen... ;) Maar dat hoort er ook gewoon bij.
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:41:43 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103218409
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:40 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

LOL, serieus? :o
Nee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103218493
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe mij niet nog eens een weekend zoals San Marino 1994.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het was wel spectaculair. De kijkcijfers spoten daarna omhoog.

Mensen houden ook gewoon van drama. Natuurlijk roepen ze oh en ah en wat verschrikkelijk. Maar men blijft wel kijken. En zelfs nu worden er nog films gemaakt over Senna.
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:45:56 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103218606
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:43 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het was wel spectaculair. De kijkcijfers spoten daarna omhoog.
Wat mij betreft mogen de kijkcijfers best wel wat omlaag, al die casual fans zeiken alleen maar dat het niet spannend genoeg is :r.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103218671
Heb je weleens gekart? Dat en dan 2,5 uur lang, met vele malen meer g krachten. Je verliest daarnaast een paar liter vocht. Ik denk dat je je idee over de f1 schromelijk overromantiseert, en ik durf zelfs te stellen dat het fysiek een van de zwaarste sporten is die er bestaan, zo niet ingrijpender dan wielrennen.
Maar dat zijn mijn 2 centen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:48:57 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103218749
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:47 schreef Ener-G het volgende:
Heb je weleens gekart? Dat en dan 2,5 uur lang, met vele malen meer g krachten. Je verliest daarnaast een paar liter vocht. Ik denk dat je je idee over de f1 schromelijk overromantiseert, en ik durf zelfs te stellen dat het fysiek een van de zwaarste sporten is die er bestaan, zo niet ingrijpender dan wielrennen.
Maar dat zijn mijn 2 centen.
Ik denk wel dat wielrennen fysiek wat zwaarder is. Maar daar is mentale kracht wat minder belangrijk, in de hoogste raceklasses is constante concentratie vereist en dat eist ook nogal wat van het lichaam.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103218761
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen de kijkcijfers best wel wat omlaag, al die casual fans zeiken alleen maar dat het niet spannend genoeg is :r.
Te weinig dooien heh, te weinig bloed aan de paal. Dat krijg je er nou van. ;)

Dat was wel het mooie aan iemand als Jos Verstappen. Bijna elke race verprutste hij het weer, maar vaak wel op spectaculaire wijze. En de mensen bleven kijken, met een schuin oog naar de grindbak. Dat brandje was natuurlijk episch.
pi_103218882
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:47 schreef Ener-G het volgende:
Heb je weleens gekart? Dat en dan 2,5 uur lang, met vele malen meer g krachten. Je verliest daarnaast een paar liter vocht. Ik denk dat je je idee over de f1 schromelijk overromantiseert, en ik durf zelfs te stellen dat het fysiek een van de zwaarste sporten is die er bestaan, zo niet ingrijpender dan wielrennen.
Maar dat zijn mijn 2 centen.
Ja man, een uurtje rondjes rijden is zeker wel even wat zwaarder dan 3 keer een hoofdcategorie berg op.
pi_103219026
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk wel dat wielrennen fysiek wat zwaarder is. Maar daar is mentale kracht wat minder belangrijk, in de hoogste raceklasses is constante concentratie vereist en dat eist ook nogal wat van het lichaam.
Och, ik zou jou weleens zien als je met 70 km/uur bij slecht weer een berg afraast op een fietsje van 7 kilo. ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:57:17 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103219162
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:54 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Och, ik zou jou weleens zien als je met 70 km/uur bij slecht weer een berg afraast op een fietsje van 7 kilo. ;)
Dat zal wel, maar dat is niet te vergelijken met het met zo'n 300 km/h op een bocht afrazen en dan met minutieuze precisie het goede moment moeten kiezen om te remmen, in te sturen en weer gas te geven. En dat elke ronde weer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103219207
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:54 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Och, ik zou jou weleens zien als je met 70 km/uur bij slecht weer een berg afraast op een fietsje van 7 kilo. ;)
In de wielersport vallen tenminste nog eens wat slachtoffers, anders zaten we net als bij de F1 naar groeiend gras te kijken ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103219239
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar dat is niet te vergelijken met het met zo'n 300 km/h op een bocht afrazen en dan met minutieuze precisie het goede moment moeten kiezen om te remmen, in te sturen en weer gas te geven. En dat elke ronde weer.
Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebben :?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103219275
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebben :?
Kun je nagaan hoe dom die rednecks zijn.
  maandag 17 oktober 2011 @ 23:59:35 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103219282
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebben :?
Van een computer, ja. Van een mens niet, maar de beste coureurs komen zeer dichtbij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103219321
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebben :?
Gewoon de autopilot aan. ;)

Het scheelde bijzonder weinig, of ze hadden die gewoon gehad in de F1.
pi_103219358
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Van een computer, ja. Van een mens niet, maar de beste coureurs komen zeer dichtbij.
Ik zit je natuurlijk gewoon te stangen.... werkt ook altijd goed bij mijn broer die verstokt F1 fan is.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103219382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:00 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Gewoon de autopilot aan. ;)

Het scheelde bijzonder weinig, of ze hadden die gewoon gehad in de F1.
Is wel zo veilig natuurlijk >:)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103219396
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:59 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe dom die rednecks zijn.
hahaha ja.

En dat compenseren ze dan door zoveel wagens in het rondje te plempen, dat ze bijna zeker weten dat er dan regelmatig een flinke crash zal plaatsvinden. En ja, dan valt er weleens een dooie, die dan vervolgens natuurlijk helemaal de hemel in wordt geprezen.
pi_103219434
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

hahaha ja.

En dat compenseren ze dan door zoveel wagens in het rondje te plempen, dat ze bijna zeker weten dat er dan regelmatig een flinke crash zal plaatsvinden. En ja, dan valt er weleens een dooie, die dan vervolgens natuurlijk helemaal de hemel in wordt geprezen.
En dan ook nog lopen ontkennen dat ze niet kijken voor de sensatie. :')
pi_103219441
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

hahaha ja.

En dat compenseren ze dan door zoveel wagens in het rondje te plempen, dat ze bijna zeker weten dat er dan regelmatig een flinke crash zal plaatsvinden. En ja, dan valt er weleens een dooie, die dan vervolgens natuurlijk helemaal de hemel in wordt geprezen.
Wat... deed Steve Jobs ook mee aan die race?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:03:10 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103219452
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zit je natuurlijk gewoon te stangen.... werkt ook altijd goed bij mijn broer die verstokt F1 fan is.
Gezien je postgeschiedenis is de kans dat je serieus was best groot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103219494
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gezien je postgeschiedenis is de kans dat je serieus was best groot.
Nou... nou... ik ben soms best heel serieus hoor.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103219510
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat... deed Steve Jobs ook mee aan die race?
Nee :P. Dit keer gaat het om ene Dan Wheldon.
pi_103219791
Wat een ramp, ik zat de race te kijken en echt voor hem te juichen ;(

En hij had juist de dag er voor een contract getekend bij een top team...
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:13:57 #95
6941 APK
Factual, I think.
pi_103219872
Skelteren vergelijken met dit soort races :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103220060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:04 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Nee :P. Dit keer gaat het om ene Dan Wheldon.
Aah... ik zie het nu ook pas... nou die in in ieder geval 'well done' of was het niet zijn auto die in de fik stond?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_103220150
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah... ik zie het nu ook pas... nou die in in ieder geval 'well done' of was het niet zijn auto die in de fik stond?
Nee, ik geloof dat zijn auto die auto was waar een andere auto vol overheen denderde. Erg spectaculair natuurlijk, en de gore krijgen de tere zieltjes toch lekker niet te zien. :P
pi_103220246
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:00 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Nou, da's wel een beetje overdreven hoor. Die lui weten gewoon als ze in die wagen stappen, dat het heel goed hun laatste keer kan zijn. En toch stappen ze erin. Da's niet te vergelijken met de gemiddelde huisvader.

Het schokt mij ook niet in elk geval. Hoort gewoon bij de "sport". En als het er niet bij zou horen, zou geen hond meer kijken, zo is het ook nog eens.
Helemaal mee eens. De hypocrisie is groot in dit soort situaties. Ik ken van die mensen die likkebaardend voor de tv zitten als er een race is, om bij de start te zien dat 20-30 auto's de bocht in duiken en dat er drie over de kop vliegen. Die sensatie is precies wat kijkers graag willen. En soms gaat het pijnlijk mis, wat natuurlijk diep triest is voor de nabestaanden.
pi_103220287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De hypocrisie is groot in dit soort situaties. Ik ken van die mensen die likkebaardend voor de tv zitten als er een race is, om bij de start te zien dat 20-30 auto's de bocht in duiken en dat er drie over de kop vliegen. Die sensatie is precies wat kijkers graag willen. En soms gaat het pijnlijk mis, wat natuurlijk diep triest is voor de nabestaanden.
Wat een onzin, alleen kinderen en onnozelen kijken dit soort dingen voor de crashes. Er zijn meer dan genoeg mensen die kijken omdat ze de sport leuk vinden.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_103220303
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:21 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Nee, ik geloof dat zijn auto die auto was waar een andere auto vol overheen denderde. Erg spectaculair natuurlijk, en de gore krijgen de tere zieltjes toch lekker niet te zien. :P
Mmm.... zo'n 'motorpak' zal ook wel zo stevig zijn dat de tomatenpuree er niet aan alle kanten uitspuit :X

En ik maar denken dat je veilig zit in zo'n monocock... hoewel dat natuurlijk heel relatief is... het is niet bepaald een sport waarbij je enkel lichte blessures kan oplopen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:33:05 #101
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103220497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:25 schreef Avey het volgende:

[..]

Wat een onzin, alleen kinderen en onnozelen kijken dit soort dingen voor de crashes. Er zijn meer dan genoeg mensen die kijken omdat ze de sport leuk vinden.
Is dat niet wat hypocriet? Een deel van de spanning bij dit soort sporten komt voort uit het feit dat coureurs op het randje racen.
Een soort lefgozers die we allemaal wel hadden willen zijn.
pi_103220580
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Is dat niet wat hypocriet? Een deel van de spanning bij dit soort sporten komt voort uit het feit dat coureurs op het randje racen.
Een soort lefgozers die we allemaal wel hadden willen zijn.
Nee, dat is voor mij totaal niet belangrijk. Bovendien is de sport tegenwoordig veiliger dan rijden op de openbare weg, dus waarom mensen daar voor nog kijken is mij een raadsel...
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:41:40 #103
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103220748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm.... zo'n 'motorpak' zal ook wel zo stevig zijn dat de tomatenpuree er niet aan alle kanten uitspuit :X

En ik maar denken dat je veilig zit in zo'n monocock... hoewel dat natuurlijk heel relatief is...
Op de foto's van na de crash zie je dat de monocoque nog intact is en dat Weldon nog in de bolide zit met zijn helm op.

Wel ontbreekt de rollbar, die in de kracht van de botsing met het hek van de bolide is gerukt. En dat is essentieel om het hoofd van een coureur te beschermen.
pi_103220859
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:13 schreef APK het volgende:
Skelteren vergelijken met dit soort races :')
"Skelteren"? Volgens mij heb je hooguit ooit eens een kwartiertje een indoor-baan onveilig mogen maken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_103223944
Kan iemand die 3 trollende kutnewbies even door een bushokje tiefen aub?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:14:12 #106
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_103224673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm.... zo'n 'motorpak' zal ook wel zo stevig zijn dat de tomatenpuree er niet aan alle kanten uitspuit :X

En ik maar denken dat je veilig zit in zo'n monocock... hoewel dat natuurlijk heel relatief is... het is niet bepaald een sport waarbij je enkel lichte blessures kan oplopen.
Alles in context hé. Genoeg coureurs die een 200+ km/u crash overleven, uit een brandende auto stappen zonder brandwonden of van een racemotor vallen en 100 meter door de grindbak schuiven zonder botbreuk. Maar pak een scherp mes en je steekt ze zo allemaal door hun raceoverall dood.

En je kunt racesport onveilig vinden, maar mensen pakken dat over het algemeen professioneel aan. Vergelijk dat eens met tokkies die samen met hun kleuter, allebei zonder helm op op een opgevoerde scooter door de stad scheuren. In dat opzicht.. ja dan zit je in zo'n monocock behoorlijk veilig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_103224682
Hehe, ik zou wel eens wat wielrenners willen zien in een triatlon tegen bijv. Jenson Button of Nico Rosberg, die gasten zijn echt zo ontzettend fit.
pi_103224995
Oval racing is fysiek minder veeleisend dan F1 met zn wisselende g-krachten, vandaar dat daar ook wat oudere mensen in meedoen, en ook vrouwen. Veel F1 coureurs belanden na hun F1 carriere dan ook in een oval wagen.

De hele reden dat er alleen maar mannen in de F1 rijden momenteel is ook simpelweg vanwege het fysieke aspect; niet vanwege de sponsors.. sterker nog, die zouden een gat in de lucht springen, omdat dat natuurlijk de ultieme pr aandacht is, een vrouw in de F1 :)

Overigens moet je het mentale aspect van wielrennen ook niet onderschatten.. met 90 kilometer per uur van een berg af rossen, of na een hele dag fietsen in een leeg landschap nog de mentale kracht hebben om een sprintje/ontsnapping in te zetten...

Crashes in het racen horen erbij, dat is spektakel :) Helaas gaat het soms weleens (goed) mis, zoals nu.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:32:25 #109
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_103225004
Het is vnl gewoon een verschil in het soort inspanning die geleverd wordt.
Coureurs moeten erg veel krachten kunnen verduren, in een bloedje hete monocock zitten en 2 uur lang 100% geconcentreerd zijn, anders boren ze zichzelf in een bandenstapel.
Wielrenners moeten voornamelijk langdurig spierkracht leveren.

Maar dit kan alleen maar eindigen in een "mijn favo sporter zijn piemel is langer dan jouw favo sporter zijn piemel" discussie. Zelfde geldt voor Indycar vs. Formule 1. Ik vind rhytmische gymnastiek ook een suffe sport, maar ik laat de mensen die er fan van zijn lekker. Bovendien doe ik het die sporters niet na (veel meer gymnastiek dan mijn veters strikken doe ik niet).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:40:55 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_103225178
Ik kan hier niet direct een post quoten, rare foutmelding, dus doe maar even zo.

quote:
asfyxiaatje123 schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het was wel spectaculair. De kijkcijfers spoten daarna omhoog.

Mensen houden ook gewoon van drama. Natuurlijk roepen ze oh en ah en wat verschrikkelijk. Maar men blijft wel kijken. En zelfs nu worden er nog films gemaakt over Senna.
De kijkcijfers gingen al omhoog vanwege bernie en zijn concorde agreement. Daarvoor waren er al heroische gevechten tussen Senna en Prost wat onnoemelijk veel kijkers trok. Senna was al een legende voordat z'n stuurstang brak en de F1 was in die jaren al gewoon booming business en groot aan het worden in de wereld. San Marino heeft er misschien wel bij geholpen in NL, maar niet in de rest van de EU. Engeland, Duitsland, Italie, Frankrijk, hier was de F1 al groot. BBC zondt iedere race live uit en het was toen ook al op Eurosport. In NL was er een selecte groep kijkers van een half miljoen die iedere race keek vanaf 1991 toen RTL5 ermee begon. Nog tot begin 2000 werd je met de nek aangekeken omdat je de F1 keek... Dus zo erg heeft dat weekend ook niet geholpen voor de kijkcijfers.

Voor het circus was dit weekend geen entertainment maar een regelrecht trauma. Mede omdat het DE rijder van het moment was en er sinds Gilles Villeneuve niemand meer gestorven was in een auto tot de vrijdag van het bewuste weekend. Wat er sindsdien allemaal is veranderd aan materialen en veiligheid is ongekend. Dat is de revolutie geweest, niet de kijkcijfers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_103225253
Oh ik hapte alleen op die trol die stelde dat je met af en toe aan een cocktail lurken en elk weekend een fotomodel doppen ook wel F1 kan rijden :P Ik wens ze veel succes :D

Plus, buiten het daadwerkelijke racen om zitten er ook nog dagen/weken van testen en trainingssessies in, naast de sportschool. Het is zoveel meer dan alleen die 2 uur die je om de 2 weken op tv ziet.

En wat Senna betreft, dat is een persoonlijkheid apart, naast de coureur; Maar daar zal je de laatste film nog maar eens voor moeten kijken. :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_103225348
even filmpje kijkuh :{
pi_103226309
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:47 schreef Ener-G het volgende:
Heb je weleens gekart? Dat en dan 2,5 uur lang, met vele malen meer g krachten. Je verliest daarnaast een paar liter vocht. Ik denk dat je je idee over de f1 schromelijk overromantiseert, en ik durf zelfs te stellen dat het fysiek een van de zwaarste sporten is die er bestaan, zo niet ingrijpender dan wielrennen.
Maar dat zijn mijn 2 centen.
Het verschil is natuurlijk dat wielrennen op fysiek uithoudingsvermogen wordt beslist en F1 op behendigheid. Dus bij F1 gaat het erom voldoende fit te zijn om die race vol te houden, zodat je met je stuurmanskunst het verschil kunt maken. Als je voldoende fit bent verlies je geen race omdat je tegenstander meer longen heeft. Bij wielrennen is het min of meer andersom, je moet voldoende stuurmanskunst hebben om in de wedstrijd te blijven, maar als je dat hebt dan is het het uithoudingsvermogen dat het verschil maakt.

Daardoor is het fysiek veel zwaarder, wielrenners pushen elkaar fysiek tot het uiterste, coureurs niet want daar kunnen ze het verschil niet mee maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Is dat niet wat hypocriet? Een deel van de spanning bij dit soort sporten komt voort uit het feit dat coureurs op het randje racen.
Het randje is wat het racen maakt, als je het randje niet opzoekt is het rondjes rijden. De snelste manier om een bocht te nemen gaat immers langs het randje van grip. Over het randje en je verliest snelheid, je banden worden vierkant of slijten te snel, je spint, je gaat buiten de baan, je verliest een voorvleugel etc. Het randje is dan ook wat het interessant maakt.

Over het randje gaan leidt ook vaak tot brokken, ik vind dat niet zo boeiend anders dan dat het illustreert hoe hard het gaat, hoe kwetsbaar zo'n auto is (op de monocoque na) en dat het een dramatisch moment is wanneer je meteen kunt zien dat zijn race over is omdat de auto duidelijk niet meer verder kan. Maar soms zie je ook een coureur over het randje gaan en dan slaat die auto met zijn staart en wil die auto keihard de bocht uitvliegen maar vangt de coureur hem net op, dat kost hem dan slechts een seconde, maar dan zie je het randje ineens ook heel duidellijk.

quote:
Een soort lefgozers die we allemaal wel hadden willen zijn.
Het zijn gewoon allemaal mensen met een hogere adrenalinedrempel dan gewone mensen. Als ze gaan bungeejumpen, parachutespringen, abseilen of stierenrennen dan neemt hun hartslag wel wat toe, maar niet zoveel als bij normale mensen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103227727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het verschil is natuurlijk dat wielrennen op fysiek uithoudingsvermogen wordt beslist en F1 op behendigheid. Dus bij F1 gaat het erom voldoende fit te zijn om die race vol te houden, zodat je met je stuurmanskunst het verschil kunt maken. Als je voldoende fit bent verlies je geen race omdat je tegenstander meer longen heeft. Bij wielrennen is het min of meer andersom, je moet voldoende stuurmanskunst hebben om in de wedstrijd te blijven, maar als je dat hebt dan is het het uithoudingsvermogen dat het verschil maakt.

Daardoor is het fysiek veel zwaarder, wielrenners pushen elkaar fysiek tot het uiterste, coureurs niet want daar kunnen ze het verschil niet mee maken.
Uiteraard wordt wielrennen beslist op uithoudingsvermogen.. als je niet verder kan trappen dan sta je stil :P Maar daar ging de hele discussie ook niet om. Het punt was dat er gesteld werd dat conditioneel F1 geen fluit zou voorstellen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_103228326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:35 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Uiteraard wordt wielrennen beslist op uithoudingsvermogen.. als je niet verder kan trappen dan sta je stil :P Maar daar ging de hele discussie ook niet om. Het punt was dat er gesteld werd dat conditioneel F1 geen fluit zou voorstellen.
Sportief gezien doet het dat ook eigenlijk niet. Als je op topniveau golft moet je een flinke wandeling aankunnen, als je topschaker bent moet je een lange concentratiespanne hebben, en als je aan schoonspringen doet moet je kunnen zwemmen.

Het conditieniveau dat een coureur nodig heeft om te kunnen presteren ligt wel behoorlijk hoog, het blijft een voorwaarde om te presteren en geen onderdeel van de prestatie zelf. Ze zijn ook allemaal fit genoeg en het stelt ook geen eisen die niet elke gezonde jonge man aankan wanneer hij er maar voor traint.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103230378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 00:25 schreef Avey het volgende:
Wat een onzin, alleen kinderen en onnozelen kijken dit soort dingen voor de crashes. Er zijn meer dan genoeg mensen die kijken omdat ze de sport leuk vinden.
Mensen die kijken omdat ze sport leuk vinden, kijken indirect ook vanwege de achterliggende sensatie. In heel veel sporten is risico nemen gewoon een belangrijk element. In talloze sporten kunnen sporters zichzelf ernstig verwonden (of zelfs verongelukken) als ze te veel risico's nemen.

Ski maar eens iets te hard een berg af. Ga met je wielrenfietsje met dunne bandjes in de afdaling maar eens iets te snel een bocht in. Of rijd maar eens iets te snel over die spekgladde kasseien....
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:15:08 #117
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103245199
Ik kan dat echt niet zien op de beelden.
Maar R.I.P. Al helemaal erg voor dat zoontje.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103245884
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:22 schreef vosss het volgende:
Kan iemand die 3 trollende kutnewbies even door een bushokje tiefen aub?

:)
ach...schijnbaar vindt "asphyxiaatje123" het allemaal reuze interessant om te zien dat iemand zich te pletter rijdt. Verder lijkt het hem weinig te interesseren dat zijn 2 jonge kinderen hun vader voorgoed kwijt zijn, en dat zijn vrouw nu zonder hem door het leven moet. Want joh; iemand die zich daadwerkelijk doodrijdt tijdens een F1 race is echt zo spectaculair!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door DjinN op 18-10-2011 19:34:45 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_103246136
[Edit: kutverbinding werkt weer niet mee godverdomme]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:04:42 #120
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_103252139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het conditieniveau dat een coureur nodig heeft om te kunnen presteren ligt wel behoorlijk hoog, het blijft een voorwaarde om te presteren en geen onderdeel van de prestatie zelf. Ze zijn ook allemaal fit genoeg (...)
Semantiek. Ik vind het wel een onderdeel van de prestatie zelf. Op het moment dat je geen uithoudingsvermogen hebt (neem als referentiepunt de fitheid van een gemiddeld persoon) dan kom je namelijk maar iets van 3 rondjes ver voordat je moet opgeven, en dat is er van uit gaande dat je niet al ergens in een bandenstapel rubber aan het happen bent. Juist omdat je uithoudingsvermogen/vermogen krachten te weerstaan direct in verband staat met hoe hard je kunt rijden en hoe geconcentreerd je nog bent vind ik het wel degelijk een onderdeel van de prestatie zelf. Niet het hoofdonderdeel, dat is nl. zo snel mogelijk een rondje rijden, maar een onderdeel nonetheless. En hetzelfde kun je over wielrennen zeggen: de prestatie is het eerste over de finishlijn komen, en een onderdeel daarvan is veel uithoudingsvermogen hebben. Net zoals je materiaal een onderdeel is, inzicht/slimheid (wanneer demareer ik), de teamwerking. Maar al deze onderdelen gelden net zo goed voor formule 1, alleen in andere verhoudingen. Het blijft een verpiswedstrijdje hier :{

quote:
en het stelt ook geen eisen die niet elke gezonde jonge man aankan wanneer hij er maar voor traint.
Dat kun je ook over wielrennen zeggen. "Als je er maar genoeg voor traint dan kan elke gezonde jonge man 200+ km over bergen rijden". Dat is toch geen argument man :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')