Voornaamste probleem is dat op Ovals er geen uitlooppunten zijn uit de buitenkant, kortom wanneer je gaat glijden houd een stenen muur je tegen. Daarnaast is het op ovals veel drukker dan op een baan van kilometers lang met 20 auto's. Ook zijn er gewoon veel meer inhaalacties op hoge snelheid waardoor kans op brokken groot is. Ik denk dat de auto's technisch redelijk veilig zijn, maar dat met name de omstandigheden gevaarlijker zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:26 schreef SemperSenseo het volgende:
By-the-way, IndyCar races schijnen een enorm slecht record te hebben wat ongelukken betreft t.o.v. Formula 1 races. Formula 1 is veel veiliger, brandstof is veiliger en de drivers zijn beter getrained. IndyCar races is een cowboy sport.
Volgens mij met name ander soort brandstof dat makkelijker ontvlamt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Nee hoor, nooit. Kijk, onze eigen Jos in de Formule 1 van Hockenheimquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Ze rijden op ethanol.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Ik zie geen crash, alleen geknoei met brandstof.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee hoor, nooit. Kijk, onze eigen Jos in de Formule 1 van Hockenheim
Als je er nou geen verstand van hebt, houd dan je mond aub.
Geen reden om zo gepikeerd te doen, zeker niet aangezien alle twee je voorbeelden niet door een crash veroorzaakt zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee hoor, nooit. Kijk, onze eigen Jos in de Formule 1 van Hockenheim
Als je er nou geen verstand van hebt, houd dan je mond aub.
Edit: Nou vooruit. Die van Jos was in Pitlane met een fuelspill. Maar deze niet. Ook Formula 1:
Wrijving met de muur/hekken? Ik heb een Formule 1 bolide nog nooit met 370km/u en een barrel-roll tegen een muur/hek zien duiken, maar je maakt me niet wijs dat de benzinetank in een Formule 1 bolide dat wel zou overleven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom vliegen die Indycars altijd meteen in de brand bij een crash. Dat zie je bij de Formule 1 nooit.
Zou kunnen dat dat een factor is, al zijn crashes bij de IndyCar voor zover ik ze gezien heb meestal niet recht tegen een muur, meestal zijdelings. Kubica knalde met 300 km/u en een hoek van 75 graden een betonnen muur in. Ik denk dat de F1-crash die nog het meest in de buurt komt die van Ralf Schumacher in 2004 op Indianapolis is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Wrijving met de muur/hekken? Ik heb een Formule 1 bolide nog nooit met 370km/u en een barrel-roll tegen een muur/hek zien duiken, maar je maakt me niet wijs dat de benzinetank in een Formule 1 bolide dat wel zou overleven.
Het ongeluk van Robert Kubica in Montreal, Canada 2007 is het enige recente Formule 1 ongeluk wat ik me zo snel kan herinneren waar ook sprake was van een impact in een betonnen muur, maar daar lag de snelheid aanzienlijk lager.
Zoals ik al zei: methanol.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:12 schreef henkde_j het volgende:
Hadden ze vroeger ook niet regelmatig last van onzichtbare brandjes?
Crashes staan synoniem voor autoraces. Het maakt niet uit in welke klasse je rijdt, Magere Hein staat altijd om de hoek te kijken. Of het nu in een kart is of in een F1 auto. Op een gegeven moment is de veiligste monocoque ook niet meer bestand tegen de kracht of hitte. Dat moet je je blijven realiseren als courreur. Dat is trouwens ook wat er nu mist in de huidige generatie F1 rijders, ze denken allemaal, op de oude garde na, dat het een playstation spelletje is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 05:11 schreef SemperSenseo het volgende:
Crashes en ongelukken zijn synoniem met IndyCar races.
Cart, of Champ Car zoals het de laatste jaren heette, is in 2008 opgedoekt. In een soort unification move heeft de IndyCar series toen de materialen en historie van Champ Car overgenomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zijn de IRL en Cart nog altijd aparte raceklasses, of is er tegenwoordig weer sprake van één Indycar-klasse?
Nou, da's wel een beetje overdreven hoor. Die lui weten gewoon als ze in die wagen stappen, dat het heel goed hun laatste keer kan zijn. En toch stappen ze erin. Da's niet te vergelijken met de gemiddelde huisvader.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Iemands dood is nooit schitterend, misselijk stuk verdriet dat je er bent. Dat is ook iemands vader/broer/zoon/man, en dan vind jij zijn dood schitterend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |