Ik denk wel dat wielrennen fysiek wat zwaarder is. Maar daar is mentale kracht wat minder belangrijk, in de hoogste raceklasses is constante concentratie vereist en dat eist ook nogal wat van het lichaam.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:47 schreef Ener-G het volgende:
Heb je weleens gekart? Dat en dan 2,5 uur lang, met vele malen meer g krachten. Je verliest daarnaast een paar liter vocht. Ik denk dat je je idee over de f1 schromelijk overromantiseert, en ik durf zelfs te stellen dat het fysiek een van de zwaarste sporten is die er bestaan, zo niet ingrijpender dan wielrennen.
Maar dat zijn mijn 2 centen.
Te weinig dooien heh, te weinig bloed aan de paal. Dat krijg je er nou van.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen de kijkcijfers best wel wat omlaag, al die casual fans zeiken alleen maar dat het niet spannend genoeg is.
Ja man, een uurtje rondjes rijden is zeker wel even wat zwaarder dan 3 keer een hoofdcategorie berg op.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:47 schreef Ener-G het volgende:
Heb je weleens gekart? Dat en dan 2,5 uur lang, met vele malen meer g krachten. Je verliest daarnaast een paar liter vocht. Ik denk dat je je idee over de f1 schromelijk overromantiseert, en ik durf zelfs te stellen dat het fysiek een van de zwaarste sporten is die er bestaan, zo niet ingrijpender dan wielrennen.
Maar dat zijn mijn 2 centen.
Och, ik zou jou weleens zien als je met 70 km/uur bij slecht weer een berg afraast op een fietsje van 7 kilo.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk wel dat wielrennen fysiek wat zwaarder is. Maar daar is mentale kracht wat minder belangrijk, in de hoogste raceklasses is constante concentratie vereist en dat eist ook nogal wat van het lichaam.
Dat zal wel, maar dat is niet te vergelijken met het met zo'n 300 km/h op een bocht afrazen en dan met minutieuze precisie het goede moment moeten kiezen om te remmen, in te sturen en weer gas te geven. En dat elke ronde weer.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:54 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Och, ik zou jou weleens zien als je met 70 km/uur bij slecht weer een berg afraast op een fietsje van 7 kilo.
In de wielersport vallen tenminste nog eens wat slachtoffers, anders zaten we net als bij de F1 naar groeiend gras te kijkenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:54 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Och, ik zou jou weleens zien als je met 70 km/uur bij slecht weer een berg afraast op een fietsje van 7 kilo.
Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebbenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar dat is niet te vergelijken met het met zo'n 300 km/h op een bocht afrazen en dan met minutieuze precisie het goede moment moeten kiezen om te remmen, in te sturen en weer gas te geven. En dat elke ronde weer.
Kun je nagaan hoe dom die rednecks zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebben
Van een computer, ja. Van een mens niet, maar de beste coureurs komen zeer dichtbij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze dat na een paar rondjes toch wel geperfectioneerd hebben
Gewoon de autopilot aan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zit je natuurlijk gewoon te stangen.... werkt ook altijd goed bij mijn broer die verstokt F1 fan is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Van een computer, ja. Van een mens niet, maar de beste coureurs komen zeer dichtbij.
Is wel zo veilig natuurlijkquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:00 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Gewoon de autopilot aan.
Het scheelde bijzonder weinig, of ze hadden die gewoon gehad in de F1.
hahaha ja.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:59 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dom die rednecks zijn.
En dan ook nog lopen ontkennen dat ze niet kijken voor de sensatie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
hahaha ja.
En dat compenseren ze dan door zoveel wagens in het rondje te plempen, dat ze bijna zeker weten dat er dan regelmatig een flinke crash zal plaatsvinden. En ja, dan valt er weleens een dooie, die dan vervolgens natuurlijk helemaal de hemel in wordt geprezen.
Wat... deed Steve Jobs ook mee aan die race?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
hahaha ja.
En dat compenseren ze dan door zoveel wagens in het rondje te plempen, dat ze bijna zeker weten dat er dan regelmatig een flinke crash zal plaatsvinden. En ja, dan valt er weleens een dooie, die dan vervolgens natuurlijk helemaal de hemel in wordt geprezen.
Gezien je postgeschiedenis is de kans dat je serieus was best groot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zit je natuurlijk gewoon te stangen.... werkt ook altijd goed bij mijn broer die verstokt F1 fan is.
Nou... nou... ik ben soms best heel serieus hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gezien je postgeschiedenis is de kans dat je serieus was best groot.
Neequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat... deed Steve Jobs ook mee aan die race?
Aah... ik zie het nu ook pas... nou die in in ieder geval 'well done' of was het niet zijn auto die in de fik stond?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:04 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Nee. Dit keer gaat het om ene Dan Wheldon.
Nee, ik geloof dat zijn auto die auto was waar een andere auto vol overheen denderde. Erg spectaculair natuurlijk, en de gore krijgen de tere zieltjes toch lekker niet te zien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah... ik zie het nu ook pas... nou die in in ieder geval 'well done' of was het niet zijn auto die in de fik stond?
Helemaal mee eens. De hypocrisie is groot in dit soort situaties. Ik ken van die mensen die likkebaardend voor de tv zitten als er een race is, om bij de start te zien dat 20-30 auto's de bocht in duiken en dat er drie over de kop vliegen. Die sensatie is precies wat kijkers graag willen. En soms gaat het pijnlijk mis, wat natuurlijk diep triest is voor de nabestaanden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:00 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Nou, da's wel een beetje overdreven hoor. Die lui weten gewoon als ze in die wagen stappen, dat het heel goed hun laatste keer kan zijn. En toch stappen ze erin. Da's niet te vergelijken met de gemiddelde huisvader.
Het schokt mij ook niet in elk geval. Hoort gewoon bij de "sport". En als het er niet bij zou horen, zou geen hond meer kijken, zo is het ook nog eens.
Wat een onzin, alleen kinderen en onnozelen kijken dit soort dingen voor de crashes. Er zijn meer dan genoeg mensen die kijken omdat ze de sport leuk vinden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De hypocrisie is groot in dit soort situaties. Ik ken van die mensen die likkebaardend voor de tv zitten als er een race is, om bij de start te zien dat 20-30 auto's de bocht in duiken en dat er drie over de kop vliegen. Die sensatie is precies wat kijkers graag willen. En soms gaat het pijnlijk mis, wat natuurlijk diep triest is voor de nabestaanden.
Mmm.... zo'n 'motorpak' zal ook wel zo stevig zijn dat de tomatenpuree er niet aan alle kanten uitspuitquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:21 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Nee, ik geloof dat zijn auto die auto was waar een andere auto vol overheen denderde. Erg spectaculair natuurlijk, en de gore krijgen de tere zieltjes toch lekker niet te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |