Nou, jij gaat het ten minste halen, ik loop er ondertussen al 15 achter of zoquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:13 schreef Gala6183 het volgende:
Jaaa ik gebruik het ook al een paar jaar en ben een tijdje redelijk actief geweest als librarian.
Maar 52 boekenDat is met recht een challenge. Ik heb een bescheiden 15 gekozen en zit nu op 86%
Goed idee qua boekenlijst.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:45 schreef Finland. het volgende:
Goodreads, geweldige site! Ik heb de challenge al af, ging voor de 25 boeken. Helaas verzaak ik een beetje met lezen, want door de studie ga ik in mijn vrije tijd liever hersenloos tv kijken of sporten.
Verder gebruik ik Goodreads ook voor mijn boekenlijsten. Die scan op mijn iPhone is zeer handig als ik in de winkel sta en niet genoeg geld heb voor een nieuw boek (zo vergeet ik hem niet) en het is natuurlijk ook leuk om te zien welke boeken je al gelezen hebt!
Join us!quote:
Oh nee daar gaat m'n internet anonimiteitquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:00 schreef Gala6183 het volgende:
Ik heb de groep gejoined, leuk! Nu even in je boekenkast kijken
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:56 schreef Finland. het volgende:
Ik ook gisteren! Nu nog een beetje rustig met 45 leden
Als je 52 al veel vindt dan zal ik maar niet vertellen hoeveel boeken ik als challenge heb (en al heb gelezen)quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:13 schreef Gala6183 het volgende:
Jaaa ik gebruik het ook al een paar jaar en ben een tijdje redelijk actief geweest als librarian.
Maar 52 boekenDat is met recht een challenge. Ik heb een bescheiden 15 gekozen en zit nu op 86%
Vertelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:52 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Als je 52 al veel vindt dan zal ik maar niet vertellen hoeveel boeken ik als challenge heb (en al heb gelezen)
Ook ben ook erg nieuwsgierig. Een boek per week blijkt voor mij echt al te hoog gegrepen te zijn...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:52 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Als je 52 al veel vindt dan zal ik maar niet vertellen hoeveel boeken ik als challenge heb (en al heb gelezen)
Ik had mijn oorspronkelijke challenge op 100 ingesteld en dacht dat ik onwijs zou falen.. In 2010 13 boeken gelezen dus had me al ingesteld op dat ik het niet zou redden. Inmiddels heb ik mijn challenge bijgesteld naar 120 en het ziet er naar uit dat ik dat binnen 2 á 3 weken ga halenquote:
120 in 1 jaar?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:52 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik had mijn oorspronkelijke challenge op 100 ingesteld en dacht dat ik onwijs zou falen.. In 2010 13 boeken gelezen dus had me al ingesteld op dat ik het niet zou redden. Inmiddels heb ik mijn challenge bijgesteld naar 120 en het ziet er naar uit dat ik dat binnen 2 á 3 weken ga halen
Boeken van 200 bladzijdes zijn in een dag te halen hoor. Mij lukt dat wel eens in ieder geval.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:40 schreef Gala6183 het volgende:
Das meer dan 2 boeken per week! Hoe doe je dat? Of tel je de krant ook mee?
Jep..quote:
Ik lees vrij snel, dat scheeltquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:40 schreef Gala6183 het volgende:
Das meer dan 2 boeken per week! Hoe doe je dat? Of tel je de krant ook mee?
Das helemaal waar..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:57 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Boeken van 200 bladzijdes zijn in een dag te halen hoor. Mij lukt dat wel eens in ieder geval.
Ja, dat kan. Niet alle boeken zullen erop staan in het Nederlands, maar librarians kunnen die boeken toevoegen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:49 schreef Biancavia het volgende:
Lijkt me wel leuk om alles in bij te houden, maar kun je ook Nederlands(talig)e boeken toevoegen?
ik maak wel eens foto's in de boekhandel van boeken die ik aan m'n ' wil ik lezen lijst' wil toevoegen maar ben dan altijd bang dat de winkelmedewerkers boos wordenquote:Op zondag 22 september 2013 11:56 schreef winka het volgende:
Zo, ik heb me ook aangemeld en tegelijkertijd ook de app geinstalleerd. Vooral de scanfunctie vind ik superhandig; als ik een goed boek zie n de bibliotheek of boekhandel kan ik deze makkelijk aan mijn te lezen collectie toevoegen
Maar als iemand daar iets van zegt (wat me al hoogst onwaarschijnlijk lijkt) dan zeg je dat toch, dat het voor een te lezen lijst is? Zijn ze alleen maar blij mee dat je van plan bent het boek aan te schaffen of cadeau te vragen oid (of in de bieb te lenenquote:Op zondag 22 september 2013 12:03 schreef Mirjam het volgende:
ik maak wel eens foto's in de boekhandel van boeken die ik aan m'n ' wil ik lezen lijst' wil toevoegen maar ben dan altijd bang dat de winkelmedewerkers boos wordenheb jij dat niet als je de boeken scant?
ja daar ben ik dus bang voor, dat ze me aansprekenquote:Op zondag 22 september 2013 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar als iemand daar iets van zegt (wat me al hoogst onwaarschijnlijk lijkt) dan zeg je dat toch, dat het voor een te lezen lijst is? Zijn ze alleen maar blij mee dat je van plan bent het boek aan te schaffen of cadeau te vragen oid (of in de bieb te lenen).
Nee hoor, maar ik begrijp wel wat je bedoeltquote:Op zondag 22 september 2013 12:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik maak wel eens foto's in de boekhandel van boeken die ik aan m'n ' wil ik lezen lijst' wil toevoegen maar ben dan altijd bang dat de winkelmedewerkers boos wordenheb jij dat niet als je de boeken scant?
Die werkte op zich ook wel, heb ik ook een tijdje bijgezeten. Ik vond zelf toen Anobii prettiger werken. maar Goodread heeft veel meer gebruikers (dus meer reviews etc..) en werkte daarnaast het prettigst imhoquote:Op maandag 30 september 2013 17:47 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zit bij Librarything.com, vergelijkbare site. Maar ik weet niet welke site het beste is
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga dus nooit meer een Reader's Challenge doen, hé. Ik had 75 boeken ingevoerd met de achterliggende gedachte dat ik 't het heeeeeeel misschien zou halen als ik mijn best deed. Alleen dan kom ik altijd weer in die achterlijke situatie terecht dat ik een wedstrijdje met mezelf aanga. Nu sta ik dus al op 97 gelezen boeken voor dit jaar. Ken uzelf.
https://www.goodreads.com/group/show/56847-fok - joinenquote:Op zondag 5 januari 2014 16:09 schreef Mirjam het volgende:
Hoe zit dat met die fokgroep waar ik hierboven iets over las, hoe werkt daT?
Gedaan, maar wat is het nut nou?quote:Op zondag 5 januari 2014 17:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
https://www.goodreads.com/group/show/56847-fok - joinen
Zoietsquote:Op zondag 5 januari 2014 18:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gedaan, maar wat is het nut nou?(Ik ben nog niet zo bedreven met goodreads hoor)
Kan ik nu naar boeken van anderen kijken enzo?
hihihihquote:Op zondag 5 januari 2014 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ZoietsOf misschien kunnen we er discussies starten die we hier ook al houden
Mensen die werken in een bibliotheek bedoel je?quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:45 schreef Gala6183 het volgende:
Ik ga voor 25 dit jaar (in 2013 had ik er 20 als challenge). Sinds ik een e-reader heb, lees ik veel meer.
Zijn er hier nog meer librarians?
Een Goodreads Librarian, iemand die boeken kan toevoegen, aanpassen, samenvoegen, etc. Toen ik lid werd van Goodreads stonden er nog niet zoveel Nederlandse boeken op, dus ik heb me destijds aangemeld als Librarian.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mensen die werken in een bibliotheek bedoel je?
Of ik dat weer wat anders?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:45 schreef Gala6183 het volgende:
Ik ga voor 25 dit jaar (in 2013 had ik er 20 als challenge). Sinds ik een e-reader heb, lees ik veel meer.
Zijn er hier nog meer librarians?
Oh zit dat zo ^^quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:55 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Een Goodreads Librarian, iemand die boeken kan toevoegen, aanpassen, samenvoegen, etc. Toen ik lid werd van Goodreads stonden er nog niet zoveel Nederlandse boeken op, dus ik heb me destijds aangemeld als Librarian.
Ja er is veel verschil. Afgelopen twee boeken waren niet zo moeilijk. Maar het volgende boek kan zo maar weer een stuk dikker zijn. Heb er nog een paar in de kast staan haha.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:04 schreef MrGuma het volgende:
Nou; ik join de challenge hier ook maar. Ben inderdaad lid geworden van de Fok! groep op goodreads. Mijn challenge heb ik op 50 gezet. Hoognodig dat ik mijzelf eens goed uitdaag.
Probleem bij zulke challenges is dat er een enorm verschil is in boeken. Laatst een boek van Arnold Schwarzenegger gelezen maar daar ben je zo doorheen (mooi boek voor motivatie maar hij laat het allemaal zó makkelijk lijken) tegenover de welwillenden waarin ik nu mee bezig ben. Zowel in niveau als in dikte.
Maar goed; succes allemaal! We gaan ervoor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |