Klopt helemaal!!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat D66 een keer in een kabinet kwam: Die gingen meteen rare spelletjes spelen.
Een nieuwe partij gaat me niet ver genoeg, het systeem moet op de schop.
Wat gebeurt er als boetes niet betaald worden? De uiteindelijke stok achter de deur is geweld.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:14 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Wet_inzake_Rijksbelastingen
Sancties
Ook geeft de wet een aantal administratieve en strafrechtelijke sancties. Voor lichtere misstappen (zoals het te laat inleveren van de aangifte) kan een administratieve verzuimboete worden opgelegd. Voor zwaardere vergrijpen(het opzettelijk niet aangeven van inkomsten) wordt een vergrijpboete opgelegd, die als percentage van de te weinig geheven belasting wordt berekend en tot 100% daarvan kan oplopen. Als er zeer ernstige fraude is gepleegd, kan het OM overgaan tot strafvordering op aangifte van de fiscus. Hier geldt wel het "una via" beginsel: heeft de fiscus voor de weg van het strafrecht gekozen dan mag men niet ineens overgaan op een bestuursrechtelijke procedure, en andersom.
Dat is niet het dreigen met geweld. Daarbuiten betreft het een door de meerderheid gekozen wet, dus het gebeurt legitiem. Het is diefstal als het niet mag. Dit is legitiem.
Wat LXIV zegt, is dan inderdaad wel weer opmerkelijk.
Precies!quote:
Stropopquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Precies!
Gewoon 1 sterke leider die even orde op zaken stelt en daarna alle macht weer teruggeeft aan het volk. Dat willen we!
Gevangenisstraf is geweld?quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:02 schreef eldodo het volgende:
Wat gebeurt er als boetes niet betaald worden? De uiteindelijke stok achter de deur is geweld.
quote:Ik heb nooit wetten gekozen en een hoop andere mensen ook niet. We kiezen niet zelf onze wetten, die worden door een beperkt groepje opgelegd, onder (uiteindelijke) dreiging van geweld.
Daar heb je gelijk in. Daarom is er ook niet 1 klein clubje wat de wetten bepaald.quote:Overigens, als in een willekeurige groep de meerderheid vóór diefstal stemt, dan nog maakt dat diefstal niet goed.
Excuus.quote:
Ik pak de benzine, vlaggen en hooivorken. Neem jij de megafoon en fakkels mee?quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Excuus.
We willen een nationale overgangsraad die orde op zaken stelt en daarna de macht weer teruggeeft aan het volk.
Oe. Dat klinkt eng. Daar ga ik NIET voor demonstreren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Excuus.
We willen een nationale overgangsraad die orde op zaken stelt en daarna de macht weer teruggeeft aan het volk.
Ja, als je tegen je wil daarheen wordt gebracht. Niet als je daar zelf naartoe wil, zoals daklozen 's winters wel eens. Je moet geweld gebruiken om iemand tegen zijn wil vast te pakken, in boeien te slaan, weg te dragen en op te sluiten. Kidnappen is hetzelfde soort verhaal.quote:
Het probleem is dat wetten onder dreiging van geweld worden afgedwongen. Het maakt niet uit welke mensen wat voor wetten verzinnen, zelfs al mocht iedereen zelf wetten maken.quote:Daar heb je gelijk in. Daarom is er ook niet 1 klein clubje wat de wetten bepaald.
Top, kan niet wachten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:44 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
Ik ga er straks heen, ben nu nog op WERK, en zal mijn fototoestel meenemen en foto's maken, zal ik ook vragen op de mensen die er zitten even aan jou willen laten weten of ze een baan hebben
Maar waar demonstreer je dan wel voor eigenlijk? Concreet zeg maar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oe. Dat klinkt eng. Daar ga ik NIET voor demonstreren.
Niks overgangsraad. We maken overheden irrelevant.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Excuus.
En dan iedereen lekker doen wat hij of zij wil?? Op zich lijkt me dat wel een goed plan. Ik heb wel wat zaken die ik zonder tussenkomst van de overheid wil regelen..........quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niks overgangsraad. We maken overheden irrelevant.
Voor een gelijkmatige overgang naar een ander systeem. De illusie hebben dat dit op stel en sprong kan vind ik nogal naief. Dat is vragen om problemen, repressie en geweld.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar waar demonstreer je dan wel voor eigenlijk? Concreet zeg maar.
Zoals Papierversnipperaar van al z'n spulletjes beroven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En dan iedereen lekker doen wat hij of zij wil?? Op zich lijkt me dat wel een goed plan. Ik heb wel wat zaken die ik zonder tussenkomst van de overheid wil regelen..........
Nou vertel, wat voor een systeem? Ik hoor geen oplossingen of voorbeelden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Voor een gelijkmatige overgang naar een ander systeem. De illusie hebben dat dit op stel en sprong kan vind ik nogal naief. Dat is vragen om problemen, repressie en geweld.
Droomert, geile Aziaat!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:23 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nou vertel, wat voor een systeem? Ik hoor geen oplossingen of voorbeelden.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En dan iedereen lekker doen wat hij of zij wil?? Op zich lijkt me dat wel een goed plan. Ik heb wel wat zaken die ik zonder tussenkomst van de overheid wil regelen..........
Papierocratiequote:Op maandag 17 oktober 2011 11:23 schreef Droomert het volgende:
[..]
Nee. Heb ik niet. Heb jij wel een antwoord? Want dat is volgens mij het probleem.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:23 schreef Droomert het volgende:
[..]
quote:
Godver, daar kan je lekker misbruik van maken zeg.quote:Om dit mogelijk te maken richten we een wetenschappelijk instituut op dat noodzakelijke wetten bedenkt. Als je niet kan bewijzen dat drugs slecht zijn (en dat kan je niet) komt er geen wet tegen. Iedereen bepaald dat soort zaken zelf door in de juiste gemeenschap te gaan wonen of deze op te richten.
Nou, vertel hoe mijn systeem gevoeliger is voor misbruik dan de huidige plutocratie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:27 schreef Droomert het volgende:
[..]
[..]
Godver, daar kan je lekker misbruik van maken zeg.
Ik vind het een beetje raar om te protesteren voor iets wat niemand nog weet. Klinkt een beetje decadent, lekker met z'n allen protesteren, we hebben toch niets anders te doen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Heb ik niet. Heb jij wel een antwoord? Want dat is volgens mij het probleem.
We gaan maar door op de ingeslagen weg. We zien allemaal dat het eigenlijk niet zo verder kan. Maar een echt antwoord heeft niemand.
Communisme is de oplossing niet, kapitalisme ook niet, ruilhandel lijkt me ook geen succes, en geloven dat we als mensheid ineens zullen veranderen en niet meer hebberig zullen zijn lijkt me ook naief.
Ik geloof in regulering.
En nee, ik ben niet zo pretentieus dat ik denk dat ik het antwoord heb
klinkt perfect maar op een gegevens moment hebben de boomknuffelaars alle bomen bij hun geknuffeld en gaan ze bij de buren kijken of daar nog bomen staan en word het knokken.....quote:
Nou. Om eerlijk te zijn werk ik fulltime, mijn man ook en heb ik kinderen. Het is niet zo dat ik me verveel ofzoquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:28 schreef Droomert het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje raar om te protesteren voor iets wat niemand nog weet. Klinkt een beetje decadent, lekker met z'n allen protesteren, we hebben toch niets anders te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |