Ik ben geen PVV fan, to say the least, maar ik vind het oprecht jammer dat ze dat de afgelopen keer hebben weten te ontlopen. Dit gedoogscenario moet een natte droom zijn van Wilders...quote:Op donderdag 17 november 2011 09:32 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Weet je, ik hoop dat dan de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste partij zal worden. Dan wordt het al een stuk lastiger om de verantwoordelijkheid te ontduiken en moeten ze wellicht eens echt aan het werk. Het zal mij benieuwen hoelang ze dan nog zo populair zullen blijven... Minister Graus, Minister de Mos,..
http://www.volkskrant.nl/(...)et-zelf-rijden.dhtmlquote:De Limburgse gouverneur Theo Bovens (CDA) roept de twee Limburgse PVV-gedeputeerden Antoine Janssen en Theo Krebber op voortaan na een lange werkdag niet meer zelf te rijden. Bovens vreest dat vermoeidheid na een lange werkdag het risico op ongevallen vergroot.
Een woordvoerder van de provincie Limburg bevestigde vandaag berichtgeving hierover in de Limburgse kranten. Beide PVV-gedeputeerden hebben op basis van verkiezingsbeloftes van de PVV geen dienstauto met chauffeur.
Bovens wijst erop dat in 10 tot 15 procent van de ongevallen vermoeidheid een rol speelt. De PVV-ers hoeven van hem niet voortaan met een dienstauto te reizen. Een taxi volstaat ook, vindt Bovens.
Voorzitster Laurence Stassen van de PVV-statenfractie laat donderdag weten dat haar fractie zich volgende week beraadt over de oproep
Je hebt gelijk met je opmerkingen; ik had het iets anders moeten verwoorden. Ik had het beter kunnen insteken op niet-westerse allochtonen, die afkomstig zijn uit landen met een compleet andere cultuur dan de onze en waarvan al aanzienlijke populaties in ons land aanwezig zijn, wat gepaard gaat met de nodige problemen.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:17 schreef maartena het volgende:
Iemand die immigreert naar Nederland, is *per definitie* nog niet ingeburgerd natuurlijk. Inburgering kan pas plaatsvinden als je in Nederland woont, en jezelf begint aan te passen aan de cultuur om je heen.
Verder is de politiek het er ook nog niet echt over eens wat "inburgering" nu precies is, en aan welke voorwaarden een immigrant zou moeten voldoen voordat deze de status "ingeburgerd" zou kunnen krijgen. Hetzelfde geldt trouwens voor het woord "integratie". Wat is het? Wat zijn de voorwaarden? Niemand weet het echt.....
Is een Amerikaan die al 10 jaar in Nederland woont, zich houdt aan alle Nederlandse wetten en gebruiken, maar gebrekkig Nederlands spreekt omdat hij op de werkvloer dagelijks Engels spreekt, voornamelijk Engelstalige expats als vriendenkring heeft, en eigenlijk alleen Nederlands gebruikt in winkels/op straat etc, bijvoorbeeld nu wel of niet "ingeburgerd"? En een moslim die perfect Nederlands spreekt op het werk, en op straat, maar in plaats van Kerstmis en andere Christelijke feestdagen de moslimfeestdagen zoals het Suikerfeest viert nu wel of niet "ingeburgerd"?
Ik vind de hele discussie rondom inburgering en integratie een beetje zinloos.... iedereen komt ergens anders vandaan, iedereen heeft een ander geloof en een andere cultuur..... en in sommige gevallen past een immigrant de taal niet aan (zoals de Amerikaan), in andere gevallen past men het geloof niet aan (zoals de Moslim), en in weer andere gevallen accepteert men de Nederlandse cultuur niet of nauwelijks (zoals het geval met de Chinese minderheid die toch het meest afgezonderd leven in Nederland). Waar ligt de gulden middenweg?
quote:PVV’er Dion Graus pleit na ‘animal cops’ voor ‘perspolitie’
Hij gebruikte het woord onlangs al op tv: rioolratten. Dion Graus heeft een hart voor alle dieren, behalve die beesten in het riool. Ofwel: journalisten die hem onwelgevallige stukjes schrijven.
In een Kamerdebat over de inspectie van de veesector werd de PVV’er gisteren opvallend concreet: “Mevrouw Marcia” [Nieuwenhuis (Twitter)] en haar “roddelkrantje De Pers”.
De “hufterigheid” en de “schofterigheid” van de journalisten die zijn dierenpolitie al enige tijd gratuit aanvallen, zo vervolgde Graus, daar “zou de Kamer toch eens iets aan moeten doen”. Eigenlijk, zei hij, zou er naast zijn dierenpolitie “ook een soort perspolitie” moeten komen.
Nieuwenhuis schreef op 5 oktober dat de zogenoemde ‘animalcops’ alleen zullen worden ingezet bij mishandeling van huisdieren in plaats van dieren in de agrarische sector, waarvoor zij bedoeld waren.
[...]
Ik kan dit niet anders zien dan voorsorteren op een exit. We hebben al kunnen vaststellen dat het leeuwendeel van de PVV-verkiezingsbeloftes niet is nagekomen, is geschrapt of op een andere wijze niet of nauwelijks uit de verf komt.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)l-erg-moeilijk.dhtml
Ja, iedereen in de coalitie wordt nu heel bang, Geert.
Hoe sneller hoe liever. Zou de PVV ook daarom tegen de weigerambtenaar hebben gestemd omdat ze het CDA willen tergen????quote:Op donderdag 17 november 2011 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan dit niet anders zien dan voorsorteren op een exit.
Mjah, vrijheid van meningsuiting. Maar die vrijheid wil de PVV alleen voor haar welgevallige meningen.quote:
Wanneer kiezers het niet doorzien, zou dat wel eens zo kunnen zijn. En hoewel de PVV in peilingen nog steeds iets hoger staat dan wat ze nu hebben, zijn ze al wat op hun retour, want ze hebben er in de peilingen al beter voor gestaan.quote:Op donderdag 17 november 2011 08:32 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij weet Wilders heel goed dat zijn partij nu op haar top is. Ik voel toch een beetje PVV moeheid om me heen, ook bij mensen die er op gestemd hebben. Tuurlijk, nog kiezers genoeg, maar de stunts van de afgelopen tijd blijven toch niet onopgemerkt. Plus, het volk is ongeduldig, en echt heel veel hebben ze nog niet voor elkaar weten te boksen.
Dus de stekker eruit trekken zou wel eens tactisch heel voordelig voor de PVV kunnen zijn...
Het is niet vanzelfsprekend dat de grootste partij ook daadwerkelijk regeert. Vraag maar aan de PvdA, die weet daar alles van. Als de boel nu klapt en nieuwe verkiezingen zijn nodig, dan staan partijen echt niet te popelen om met de PVV samen te werken; zelfs (of zeker) niet als ze de grootste partij zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 09:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Weet je, ik hoop dat dan de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste partij zal worden. Dan wordt het al een stuk lastiger om de verantwoordelijkheid te ontduiken en moeten ze wellicht eens echt aan het werk. Het zal mij benieuwen hoelang ze dan nog zo populair zullen blijven... Minister Graus, Minister de Mos,..
De SP zal deze keer wel met de harde kern ontevredenen in dit land aan de haal gaan denk ik.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wanneer kiezers het niet doorzien, zou dat wel eens zo kunnen zijn. En hoewel de PVV in peilingen nog steeds iets hoger staat dan wat ze nu hebben, zijn ze al wat op hun retour, want ze hebben er in de peilingen al beter voor gestaan.
Het is echter ook wel denkbaar dat kiezers teleurgesteld afhaken, temeer als ze inzien hoe gemakkelijk de PVV hun eigen beloftes breekt, doelen naar beneden bijstelt en op een dubieuze manier functioneert.
We moeten wel een beetje begrip voor arme Dion hebben. Mogelijk is hij overwerkt aangezien hij twee jaar dag en nacht heeft gewerkt, alle vakanties heeft opgegeven, en zijn gezin en portefeuilles in de Tweede Kamer heeft verwaarloosd zodat hij een nuttige bijdrage zou kunnenleveren aan de parlementaire enquêtecommissie!!!!quote:Op donderdag 17 november 2011 11:42 schreef Jarno het volgende:
Die Dion Graus is aardig op weg de PVV de versnelde nekslag toe te dienen.
Mooi.
Daar zouden Koreaanse gamers een voorbeeld aan kunnen nemen, die vallen al dood neer na krap een weekje dag en nacht gamenquote:Op donderdag 17 november 2011 11:50 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
We moeten wel een beetje begrip voor arme Dion hebben. Mogelijk is hij overwerkt aangezien hij twee jaar dag en nacht heeft gewerkt, alle vakanties heeft opgegeven, en zijn gezin en portefeuilles in de Tweede Kamer heeft verwaarloosd zodat hij een nuttige bijdrage zou kunnenleveren aan de parlementaire enquêtecommissie!!!!
Niets nieuws onder de zon. Toen Wilders eerder dit jaar in Canada een persconferentie gaf moesten de journalisten daar aanwezig ook hun notities inleveren.quote:
Het opvallende is dat zowel de SP als de PVV in de peilingen op winst staan. De vraag is of de SP hun 25 zetels uit 2006 kan overtreffen. Afhankelijk van wie de boel laat klappen, kan het CDA ook nog wel eens de nodige zetels terugpakken.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:46 schreef Jarno het volgende:
De SP zal deze keer wel met de harde kern ontevredenen in dit land aan de haal gaan denk ik.
Follow up:quote:Op donderdag 17 november 2011 08:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)l-erg-moeilijk.dhtml
Ja, iedereen in de coalitie wordt nu heel bang, Geert.
http://www.volkskrant.nl/(...)gssamenwerking.dhtmlquote:PVV-leider Geert Wilders wil alleen praten over eventuele extra bezuinigingen als er vier miljard euro wordt gekort op ontwikkelingssamenwerking. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. 'Het is wrang dat hij juist de allerarmsten pakt'.
'Extra bezuinigen in 2012? Wordt heel erg moeilijk om daar uit te komen met VVD en CDA. Tenzij men net als PVV 4 mrd op ontwhulp wil snijden', twitterde de PVV-voorman vandaag.
Hiermee neemt Wilders alvast een voorschot op gesprekken die nog niet gepland zijn. Volgens minister De Jager van Financiën zijn extra bezuinigingen vooralsnog niet aan de orde. Maar mocht de economische situatie in Europa nog verder verslechteren, dan kan het dat de overheidsbestedingen nog verder moeten worden teruggedrongen.
Maar het CDA heeft al laten weten dat extra bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking niet op haar goedkeuring kan rekenen. 'Wij zijn daar altijd heel duidelijk in geweest, dat was ook bij de formatie het eerste waar het CDA mee naar buiten kwam [...] dat wij vasthouden aan onze internationale afspraak van 0,7% Bruto Nationaal Product (BNP)', aldus CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier eerder dit jaar.
'Het is buitengewoon wrang dat Wilders de allerarmsten die de crisis niet veroorzaakt hebben, wil pakken', aldus PvdA-Kamerlid Sjoera Dikkers. 'We zullen daarom vandaag een brief van het kabinet vragen, waarin we het vragen hier afstand van te nemen. Dat wil ik graag van Rutte horen.'
In de Tweede Kamer vindt een meerderheid dat Nederland 0.7 procent van het BNP aan ontwikkelingssamenwerking moet besteden. Daarom zal de wens van Wilders waarschijnlijk geen doorgang vinden. 'We zijn zo'n klein land. We moeten ons houden aan internationale verdragen waarin we die 0,7 procent afspreken. Alleen met internationale verdragen worden we als klein landje niet door de grote landen overvleugeld. Dat moet Wilders aanspreken. Hij kan hoog springen. Hij kan laag springen, maar die 0,7 procent blijft', zegt Dikkers.
Ach LV, als het punt bij het (piket)paaltje komt, dan blijkt Wilders met zijn standpunten net zo flexibel te zijn als Barbapappa.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Follow up:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)gssamenwerking.dhtml
Oh, wacht... dat verandert de zaak. Het voortbestaan van de coalitie komt toch niet in gevaar. Ik neem alles terug wat ik eerder zei. Het CDA buigt voor de PVV-eis, het beroemdste dissidenten-duo van Nederland gaat een paar dagen verongelijkt doen achter een stevige houten deur en schikt zich dan als een volleerd Hennis-Plasgaert tegen de eigen principes in naar de fe-rak-sie-discipline...quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Follow up:
Maar het CDA heeft al laten weten dat extra bezuinigingen op ontwikkelingssamenwerking niet op haar goedkeuring kan rekenen. 'Wij zijn daar altijd heel duidelijk in geweest, dat was ook bij de formatie het eerste waar het CDA mee naar buiten kwam [...] dat wij vasthouden aan onze internationale afspraak van 0,7% Bruto Nationaal Product (BNP)', aldus CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier eerder dit jaar.
Ik had dit in een tweet gezet op twitter, kreeg ik meteen iemand in mijn nek die aanvoerde dat Dion Graus voeling had met het volk.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:42 schreef Jarno het volgende:
Die Dion Graus is aardig op weg de PVV de versnelde nekslag toe te dienen.
Mooi.
Er is zo'n 10% van het Nederlandse volk waar geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt. Feiten en argumenten maken geen indruk, basale rechtsstatelijke principes ook niet. Alles komt neer op gevoel en dat gevoel wordt uitstekend bespeeld door Wilders. Als je daar niet aan meedoet dan ben je de vijand en maakt niets wat je zegt nog wat uit.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:23 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had dit in een tweet gezet op twitter, kreeg ik meteen iemand in mijn nek die aanvoerde dat Dion Graus voeling had met het volk.
En even voor de 'ik ga niet op een link klikken'-luiwammessenquote:Op donderdag 17 november 2011 15:14 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou bijna denken dat -ie hier volop smullend meeleest en ons Fok!kertjes graag op onze wenken bedient. De nieuwste van Thomas von der Dunk: http://www.volkskrant.nl/(...)doorgrondelijk.dhtml
Scherp +11
quote:Eerst wel, toen weer niet, en vervolgens totaal onverwacht weer wel: er moet zich van de regering toch een zekere bevreemding hebben meester gemaakt bij het gadeslaan van de onnavolgbare zigzagkoers van de PVV inzake de kwestie van de weigerambtenaren, meent Thomas von der Dunk.
De langebaansoplossing - voorbereiding van een apart wetsvoorstel - waarmee even eerder nog de andere gedoogpartner koest gehouden moest worden, was eensklaps van de baan. Met zichtbare buikkrampen moest de VVD-fractie, in de senaat immers in de houdgreep der eenkoppige Veluwse theocraten, eergisteren tegen de motie van de oppositie stemmen omdat er anders in de Trêveszaal het een en ander was ontploft.
Herinnert u zich nog de grote parlementariër Ton Elias, die ten tijde van Balkenende IV de PvdA verweet steeds op liberale punten onder het CDA-juk door te gaan, en speciaal inzake de winkelsluitingstijdenwet met beeldvullende nadruk verkondigde dat zij, Echte Liberalen, zulks nooit zouden doen: een concessie aan zoiets verwerpelijks als de ChristenUnie?
Inderdaad. Niet aan de ChristenUnie. Wel aan de ChristenUnie in het kwadraat.
Vanochtend plots een nieuw bericht: minister Marja van Bijsterveldt zal een al eerder door de Kamer aangenomen D66-motie dat voorlichting over homoseksualiteit op alle scholen verplicht wordt gesteld, alsnog uitvoeren.
Evenmin bepaald een SGP-prioriteit, dus wij horen de dominees in Staphorst al brommen. Is dit een ijlings door het CDA van Gods Gereformeerde Heerscharen afgedwongen concessie aan de VVD, omdat er als gevolg van de publiek zichtbare buikkrampen der Tweede Kamerliberalen in de Trêveszaal intussen inderdaad een en ander is ontploft?
Niet alleen Geerts, ook Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Maar zie: de SGP had meteen een mooie uitleg voor de eigen lankmoedigheid paraat: dat doen wijzelf namelijk allang ook. Vraag, vanwege het heilige artikel 23 over de vrijheid van onderwijs, alleen niet hoe.
Wat heeft Wilders bewogen, de VVD zo als schild der weigerambtenaren voor schut te zetten? Is het het besef dat hij, waar het de corebusiness van zijn beweging en de ratio achter zijn gedoogsteun betreft, feitelijk niets klaar te spelen weet? Dat hij ook daarom de aandacht van het moorse naar het mediterrane gevaar voor Neêrlands' Sinterklaastraditie, en dus van de boerka naar de euro heeft verlegd?
Nu als gevolg van de pedofielenpuinhoop van de Katholieke Kerk een onderzoek naar mogelijke herinvoering van de joods-christelijke cultuur in Limburg niet haalbaar is, wordt als placebo immers dat onderzoek naar mogelijke herinvoering van de gulden aldaar aan de Britten uitbesteed.
Want ja: die immigratiecijfers - Fritsma kan er aan- en omheen draaien wat hij wil, ze gaan maar niet omlaag. Daarvoor is Europa nodig, en zolang Leers bij gebrek aan buitenlandse steun als een skippybal tussen Brussel en Den Haag heen en weer stuitert, is Europese redding ver weg.
Gezien de anti-Europese sentimenten die nu voortdurend uit de Haagse onderbuik opborrelen, is men in Europa ook niet tot snelle Eerste Hulp bij coalitieongelukken genegen. Ook Ruttes flirt met de Britse premier David Cameron over een eigen Noordwesteuropees verbond draagt daar vast niet aan bij. Eurocommissaris Malmström mag dan wel volgens Wilders een overjarige hippie zijn, maar zij heeft op het terrein van jaren '70-skippyballen wel de macht.
Of besluit Geert binnenkort tot een Occupy Brussel? Zijn vijf europarlementariërs, van wie na hun verkiezing twee jaar terug niemand ooit meer iets gehoord heeft, spelen in hun uppie nu eenmaal niets klaar.
Ook met Occupy Binnenhof wil het niet lukken. Dion Graus, die hoogstpersoonlijk schending van vrouwenrechten met opkomen voor dierenrechten compenseert, is uit de commissie-De Wit weggelopen, terwijl hij daar toch 'alle grote ondervragingen zou gaan doen'. Althans volgens Dion Graus.
Van collega Bosma hebben wij sinds De Daad van mede-paranoïcus Breivik weinig vernomen - alleen dat hij door zijn demissie als stukjesschrijver voor NRC Handelsblad zó gegriefd is, dat hij een ministerieel onderzoek verlangde naar de greep van de SP op deze krant, waar gevaarlijke cultuurmarxisten als Heldring en Hofland al tientallen jaren de columnistendienst uitmaakten. Van Bijsterveldts antwoord was superieur - zien wij hier eindelijk de zelfbewuste CDA-leider in spe waar Ruth Peetoom van droomt?
Als echter één partij in zijn geslotenheid aan de CPN herinnert, dan juist de PVV. Beroepshacker Hero Brinkman lukt het wel om de site van het eigen provinciehuis te kraken, maar zijn 'partij' blijkt een te harde noot. Een open jongerendag, waar allerlei lieden zo maar ongecontroleerd iets wilds kunnen roepen - levensgevaarlijk, aldus Bosma. Dat vond die andere grote kenner van het culturele marxisme Vladimir Oeljanov Lenin ook.
Brinkman gaat toch door: 'Ook sabotage is een geoorloofd middel om je doel te bereiken'. Aldus oom ex-agent, maar Lenin was vast akkoord.
Tja, en de islam? In Friesland is reeds het eerste PVV-Statenlid opgestapt, omdat hij 'daar niets mee heeft'. En heeft u dat Volkskrant-interview van zaterdag met die twee schattige PVV-Gedeputeerden uit Limburg gelezen? Hoe zit het bij hen met een verbod op nieuwe moskeeën of moslimscholen? Met al die andere kernpunten uit het verkiezingsprogramma waarmee de PVV ginds de grootste geworden was? Hun prachtige antwoord: 'Hier op de provincie denken we een niveau hoger.'
Eenmaal op het pluche gaat de aanpassing van de PVV kennelijk nog veel sneller dan bij de SP. Een tweede meestercitaat: 'Op het moment dat je dit werk gaat doen, ben je PVV-er af'. Zouden Henk en Ingrid dat zo met hun proteststem tegen de hoge piefen hebben bedoeld? En Geert?
De PVV zet in op een keiharde fascistische dictatoriale politiestaat, maar dat wisten we 3 jaar geleden ook al.quote:Op donderdag 17 november 2011 11:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, vrijheid van meningsuiting. Maar die vrijheid wil de PVV alleen voor haar welgevallige meningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |