abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:58:15 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103090843
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Ik weet het, er zijn Fyra-machinisten die vanaf de brug over het Hollandsch Diep tot aan Breda hun trein laten uitrollen. Het kan dus zeker wel.

Ik denk dat NS/ProRail het risico niet willen lopen. Mocht die dieselloc in de Schipholtunnel tot stilstand komen, dan hebben ze twee problemen: de gestrande Fyra is nog steeds gestrand en er is een spoor geblokkeerd te Schiphol. Niet handig tijdens de avondspits.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:00:14 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103090975
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:01:26 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103091041
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
Station Schiphol is zelfs zessporig, en als je daar strandt zet je de motor uit en wacht je op de elektrische hulploc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:02:42 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103091112
Een hulploc om de hulploc weg te slepen _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:16:46 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103091908
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Een hulploc om de hulploc weg te slepen _O-
En die gaat natuurlijk ook stuk, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:19:22 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103092065
En dan gaat het zo door tot er een kolonne gestrande hulplocs staat tot aan Amsterdam Zuid _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:28:58 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103092621
Er is ook 1 of andere sjaak bij de PVV een idee hem te boven geschoten. Volgens die gast moet er een rechtstreekse trein vanaf Rotterdam naar het vliegveld Rotterdam The Hague Airport gaan. Indien mogelijk zelfs vanaf Den Haag via Rotterdam daarheen...

quote:
PVV wil trein CS - Rdam The Hague Airport
PVV-Raadslid Richard de Mos vindt dat de Haagse wethouder Peter Smit zich bij het Rijk hard moet maken voor de komst van een treinstation op Rotterdam The Hague Airport, zodat er een directe treinverbinding tussen Den Haag CS en de luchthaven wordt gerealiseerd.

De Mos: ‘We hebben tegenwoordig de mond vol van de metropoolregiogedachte Den Haag – Rotterdam. Dat is hartstikke mooi, maar daarbij past ook een treinverbinding naar de luchthaven van die metropool. Bovendien heeft Den Haag letterlijk de trein gemist voor wat betreft de aansluiting op de Hoge Snelheids Lijn (HSL) en heeft de wethouder alle reden om eens flink op de Rijksdeuren te bonzen.’
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:31:06 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103092753
Zestienhoven heeft toch gewoon een bus naar Rotterdam CS?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:34:02 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103092908
Klopt. Maar die PVV'er wil dus een rechtstreekse trein.
Maak dan nog liever een aftakking op de Randstadrail. Zal voordeliger zijn gok ik.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:37:18 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103093119
Oja, ik vond ook nog een artikeltje:

quote:
Gelderland wil af van ProRail

ARNHEM - Verbeteringen aan het spoor in Gelderland moeten ook door andere partijen dan spoorbeheerder ProRail worden uitgevoerd. Dat bepleiten onafhankelijk van elkaar de Gelderse gedeputeerde Co Verdaas (PvdA) en Statenlid Alex Mink (SP).

Mink lanceert vandaag in deze krant het idee om samen met Overijssel en Limburg een zuidoostelijke spoorwegmaatschappij op te richten. Die zou verantwoordelijk moeten worden voor het beheer en de vernieuwing van de regionale spoorlijnen in deze drie provincies. Volgens Mink lijdt spoorbeheerder ProRail aan randstadcentrisme. Hij verwijst naar de trage aanpak van de storingen op de lijn Arnhem-Winterswijk. ‘In de Randstad zouden tien treinstoringen in tien maanden tijd terecht volkomen onacceptabel zijn.’

Mink denkt dat, om voldoende schaalgrootte te krijgen, samenwerking tussen de drie provincies nodig is. Met zo’n eigen spoorbeheerder zou Gelderland veel makkelijker dubbelspoor in de Achterhoek kunnen aanleggen.

Verdaas’ irritatie is ook gewekt door moeizame gesprekken met ProRail over verbetering van het Achterhoekse spoor. „We zijn nu afhankelijk van één partij. Waarom kunnen we niet zeggen: we zoeken een andere partij, of dat nou een Franse of een Duitse is, en leggen zo dat extra spoor aan. Daarna sluiten we een contract voor tien jaar voor het beheer.”

Verdaas heeft over zijn ideeën oriënterend overleg met Kamerleden en topambtenaren gevoerd en ziet mogelijkheden om erop door te gaan. „Of het lukt, weet ik op dit moment niet. Maar je kunt als provincie ook op je handen zitten en niets doen. Daar kies ik niet voor.”
Melanie Schultz reageerde daarop:
quote:
Minister: geen Gelderse concurrent ProRail

DEN HAAG - Minister Schultz van Verkeer gaat niet toestaan dat de provincie Gelderland op het spoor zaken doet met een andere partij dan de nationale spoorbeheerder ProRail. Dat heeft ze dinsdag gezegd in de Tweede Kamer.

De Gelderse gedeputeerde Co Verdaas (PvdA) en SP-Statenlid Alex Mink stelden dat zaterdag voor uit onvrede over de prestaties van ProRail in de Achterhoek. Daar hebben reizigers al jaren te maken met veel vertragingen, onder meer door slecht onderhoud aan het spoor. Mink stelde voor met Limburg en Overijssel een eigen spoorbeheerbedrijf op te richten.

Maar Schultz vindt net als haar voorganger Eurlings dat het te ingewikkeld is om het spoor door meerdere bedrijven te laten beheren. Zij werd om haar opvatting gevraagd door PvdA'er Jacques Monasch, die vindt dat het oplossen van de spoorproblemen in Gelderland maar eens als testcase moet gelden voor ProRail. Ook Schultz vindt dat de spoorbeheerder het in Gelderland beter moet gaan doen. Ze zei zich nadrukkelijker met de uitvoering van het verbeterplan voor het spoor Arnhem-Winterswijk te gaan bemoeien.

Vanaf 2012 gaat ze werken met een lijst van de slechtst functionerende spoorlijnen. Die lijnen zullen dan met voorrang worden aangepakt.
pi_103093271
Waarom rijdt de 2100 van 21:43 maar tot Bergen op Zoom volgens Schiphol AV?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:40:31 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103093288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg deze e-mail:

[..]

Die gast zit toch ook bij de STAR?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:42:10 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103093393
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die gast zit toch ook bij de STAR?
Volgens mij wel, maar weet niet zeker.
pi_103093422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:37 schreef greavy het volgende:
Oja, ik vond ook nog een artikeltje:

[..]

Melanie Schultz reageerde daarop:

[..]

Opzet geslaagd.. (aandacht voor deze lijn)
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:44:55 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103093543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens mij wel, maar weet niet zeker.
Ik meen van wel. Als het goed is ben ik hem destijds in Veendam al eens tegengekomen,
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:52:40 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103093998
Is hier het Besluit Herfstmaatregelen van de NS al voorgekomen?

Conclusie:
- 86 bakken Mat'64 (=43 stellen) extra reserve
- Uitbreiding DDM-1 met 60 bakken (10 stammetjes dus)
- Ruimhartig inzet Sandite
- Vertrekproces aanpassen (staat er niet in, maar is van 25 seconden naar 35 seconden voor de minuut v/d vertrektijd gegaan)
- Dienstregeling op kritieke trajecten ruimer
- Wijziging DRGL-tijden actief communiceren
- Wijziging in Voortreinen in de Noord-Oost
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:55:28 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103094178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Opzet geslaagd.. (aandacht voor deze lijn)
Zeker. Mag ook wel eens wat extra aandacht komen, en daar ging het dus ook om :P

Ik denk ook niet dat als de concessiehouder het onderhoud gaat uitbesteden, het er beter op gaat worden.
pi_103094255
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef b2py het volgende:
Waarom rijdt de 2100 van 21:43 maar tot Bergen op Zoom volgens Schiphol AV?
Omdat 't de laatste trein van de dag is?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:58:23 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103094371
Er is al een spoorverbinding bij zestoenhoven wat mij betreft http://maps.google.nl/map(...)g=w&mra=ltm&t=h&z=15
pi_103094989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
- Vertrekproces aanpassen (staat er niet in, maar is van 25 seconden naar 35 seconden voor de minuut v/d vertrektijd gegaan)
Wat een tekst, vooral met dat laatste erbij:
quote:
De verhoogde aandacht voor tijdig vertrek op deze trajecten komt ten goede aan een betrouwbare aankomst volgens dienstregeling voor onze reizigers, waardoor de aansluitingen vaker worden gehaald.
Dat is toch geen punt, dit zou altijd moeten gebeuren, zeker als het de aansluitingen zoveel zou verbeteren (maar die verslechteren ook door niet te wachten). Deuren dicht doen als dat moet en niet wachten kan in de huidige tijd, wat wil je dan met die extra tijd? Eerder vertrekken, net als toen met ETMET? En ik vraag me af hoe ze dat zien te combineren met langere rijtijden en het in stand houden van aansluitingen (Wachttijd Regeling Trein).

Voor de rest natuurlijk prima dat er (meer) reserve en sandite is.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:13:35 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103095332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat als de concessiehouder het onderhoud gaat uitbesteden, het er beter op gaat worden.
Het kan er beter op worden, omdat de concessiehouder directer kan sturen op wat er in de regio moet gebeuren met het spoornetwerk.

In Engeland is men aan het onderzoeken wat de voordelen zijn om train operating company (bijvoorbeeld Virgin Trains of Abellio) nauwer te laten samenwerken met Network Rail, of om zelfs beheer door de train operator te laten doen. Zie deze PDF.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:48:03 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103097385
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103100148
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:39:08 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103100282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:36 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
dat gaat op lengte met zogenaamde bakborden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:40:20 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103100342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:36 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
Een machinist wordt geacht te weten hoe lang zijn trein is (okee dit gaat ook nogal eens mis) maar er staan langs het perron of in het spoor schuin geplaatste vierkante blauwe borden met een cijfer erop. "hier stoppen met zoveel rijtuigen aan boord" etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103100864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is al een spoorverbinding bij zestoenhoven wat mij betreft http://maps.google.nl/map(...)g=w&mra=ltm&t=h&z=15
What?? :|W

Dan ben je echt een mongool als je een spoor gaat aanleggen voor dat kutvliegveldje... Bouw dan inderdaad een boog bij meiersplein..
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:51:38 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103100916
Hier stoppen met 9 bakken:



Hier stoppen met 6 bakken, tenzij u alleen het spoordeel na het kruiswissel wilt gebruiken, dan is dit de plek om met 2 bakken te stoppen:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103100944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

What?? :|W

Dan ben je echt een mongool als je een spoor gaat aanleggen voor dat kutvliegveldje... Bouw dan inderdaad een boog bij meiersplein..
Er is daar genoeg ruimte iig.. gewoon een spoor ernaast bouwen en dan een pendeldienstje naar het vliegveld.. als het al moet..
pi_103104251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar dingetjes :P

De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad :9 , moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje :{ )

Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest

http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf

Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
8x / uur leiden -> Amsterdam per uur :9~
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:04:14 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103104622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

8x / uur leiden -> Amsterdam per uur :9~
Is daar überhaupt wel een markt voor? Als al het Fyra-geweld straks eenmaal in volle gang is zijn er iets van 8.000 stoelen per uur per richting beschikbaar, in totaal (HST's + ICs) als het niet meer is.

Krijg je dat ooit wel vol?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:28:10 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103105711
Mijn verzameling uitgebreid met de gelimiteerde oplage van ProRail Monopoly *O*
pi_103105838
quote:
Want Maartensdijk is een metropool en Hollandse Rading toch echt te ver weg? Nu ze met light trains rijden gaan, ze ook maar gelijk voor tramhalte afstanden tussen de stations. Net zulke onzin als station Vaartsche Rijn. Het enige wat dat toevoegd is een langere reistijd en slechtere overstappen. De stop op Hollandsche Rading kost al 5 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 oktober 2011 @ 07:37:06 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103105873
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 05:28 schreef greavy het volgende:
Mijn verzameling uitgebreid met de gelimiteerde oplage van ProRail Monopoly *O*
Wat staat daar voor leuks op? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103106159
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:08:54 #237
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103106230
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 08:59 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
De baklengtes zijn globaal vergelijkbaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:18:49 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103106314
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De baklengtes zijn globaal vergelijkbaar.
Idd, de Europese standaard voor een rijtuig is (op magische wijze) 26.400 mm. Maar in een VIRM-VI zitten al meerdere bakken van verschillende lengte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:20:19 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103106330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar dingetjes :P

De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad :9 , moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje :{ )

Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest

http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf

Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
Voer voor de onderbouwing van de klacht bij de NMa: wat doet een product van een andere spoorvervoerder zo prominent in een NS folder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103106647
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 08:59 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
Hier ging het dus niet goed;
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:53:11 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103106658
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voer voor de onderbouwing van de klacht bij de NMa: wat doet een product van een andere spoorvervoerder zo prominent in een NS folder?
Maar wel een papieren spoorboekje :Y

Wilt u echt een spoorboekje, dan sturen we ook dit jaar een gedrukt
exemplaar toe (maximaal 1 per klant). Het nieuwe spoorboekje zal pas vanaf medio
december 2011 in papierenvorm beschikbaar zijn.


NS suggereert dus dat online/digitale data/gegevens niet echt zijn :Y)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:54:59 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103106671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:53 schreef bork het volgende:

[..]

Maar wel een papieren spoorboekje :Y

Wilt u echt een spoorboekje, dan sturen we ook dit jaar een gedrukt
exemplaar toe (maximaal 1 per klant). Het nieuwe spoorboekje zal pas vanaf medio
december 2011 in papierenvorm beschikbaar zijn.


NS suggereert dus dat online/digitale data/gegevens niet echt zijn :Y)
Nee hoor, dat suggereren ze niet. Dan had er wel gestaan "wilt u een echt spoorboekje" ipv "wilt u echt een spoorboekje".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:56:45 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103106695
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat suggereren ze niet. Dan had er wel gestaan "wilt u een echt spoorboekje" ipv "wilt u echt een spoorboekje".
Verhip, jij bent wakkerder dan ik :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103110884
Nou, nieuwe dienstregeling:

Breda-Prinsenbeek - Rotterdam Blaak.

Heen: 36 minuten met overstap in Dordrecht op intercity, zonder overstap 47 minuten met nieuwe sprinter

Terug: zo'n 40-42 minuten zonder overstap met sprinter, eventueel Fyra via Rotterdam en Breda, maar niet echt zinvol. Geen intercity mogelijkheid.

Flink verschil in reistijd sprinter zeg!

Maargoed, op 3 stops extra na dus terug een verwaarloosbare extra reistijd en heen kan het 5 min sneller.
pi_103110961
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nou, nieuwe dienstregeling:

Breda-Prinsenbeek - Rotterdam Blaak.

Heen: 36 minuten met overstap in Dordrecht op intercity, zonder overstap 47 minuten met nieuwe sprinter

Terug: zo'n 40-42 minuten zonder overstap met sprinter, eventueel Fyra via Rotterdam en Breda, maar niet echt zinvol. Geen intercity mogelijkheid.

Flink verschil in reistijd sprinter zeg!

Maargoed, op 3 stops extra na dus terug een verwaarloosbare extra reistijd en heen kan het 5 min sneller.
Vind je dat werkelijk zo vreemd als je bedenkt dat die sprinter door een metropoolgebied rijdt?
Daarnaast heeft Dordrecht-Rotterdam zoveel capaciteit dat de IC's er niet langzamer hoeven te rijden, zoals bijvoorbeeld op Utrecht-Eindhoven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103111212
Het is in die zin wel gek, dat de NS-dienstregeling in principe symmetrisch is en je heen en terug precies dezelfde reismogelijkheden zou moeten hebben.
pi_103112440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:29 schreef Igen het volgende:
Het is in die zin wel gek, dat de NS-dienstregeling in principe symmetrisch is en je heen en terug precies dezelfde reismogelijkheden zou moeten hebben.
Die symmetrie is toch gewoon "ongeveer"? Het zal wel zijn dat je het net niet haalt op Dordrecht omdat de IC's via spoor 4/5 zullen rijden en de stoptreinen via spoor 2/3.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103113095
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:22 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die symmetrie is toch gewoon "ongeveer"? Het zal wel zijn dat je het net niet haalt op Dordrecht omdat de IC's via spoor 4/5 zullen rijden en de stoptreinen via spoor 2/3.
Heb het even nagekeken, terug heb je een overstaptijd van 0 of -2 minuten.

En het hele doel, het bestaansrecht van een symmetrische dienstregeling is wel nou net dat je daarmee in beide richtingen dezelfde aansluitingen krijgt.
pi_103116708
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:09:31 #250
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103116907
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o
Waarom rijdt je vader dan ook met zijn trein op de A2 :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103117266
Grappig trouwens wie er in België allemaal gratis met de trein mag (nmbs.be). Zijn dit soort regelingen er in Nederland ook?

Gratis
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Ten minste 1 jaar in strijdende eenheid gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Verdedigers van forten die op eervolle wijze gevangen werden genomen gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Dragers van een kwetsuurstreep gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Houders van het Ijzerkruis gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Houders van het Vuurkruis gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Houders van de Medaille van de Strijder-Vrijwilliger gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Onderscheiden militairen gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Russische Oorlogsinvaliden gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Overige gratis in 1ste en 2de klas
- Burgers 14-18 gratis in 1ste en 2de klas ??
- Oud-strijders van de oorlog 40-45 Belgische strijdkrachten in GB, minstens 1 jaar dienst gratis in 1ste en 2de klas
- Krijgsgevangenen 40-45 4 jaar gevangenschap gratis in 1ste en 2de klas
- Krijgsgevangenen 40-45 en reserveofficiers gratis in 1ste en 2de klas
- Belgische Strijdkrachten in GB en reserveofficiers gratis in 1ste en 2de klas
- Gewapende verzetslieden gratis in 1ste en 2de klas
- Agenten en helpers van de inlichtings-en actiediensten gratis in 1ste en 2de klas
- Krijgsgevangenen 40-45 Minder dan 4 jaar gevangenschap gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 40-45 Belgische strijdkrachten in GB, minder dan 1 jaar dienst gratis in 1ste en 2de klas
- Begunstigden van de nationale erkentelijkheid gratis in 1ste en 2de klas
- Weduwen van de begunstigden van de nationale erkentelijkheid gratis in 1ste en 2de klas
- Weduwen van de begunstigden Gezondheidszorg gratis in 1ste en 2de klas
- Weduwen ‘Verkeer’ gratis in 1ste en 2de klas
- Weduwen van de begunstigden 14-18 en 40-45 gratis in 1ste en 2de klas
- Leden van het expeditiekorps Korea gratis in 1ste en 2de klas
- Gepensioneerde oorlogsinvaliden 14-18 gratis in 1ste en 2de klas
- Gepensioneerde oorlogsinvaliden 40-45 gratis in 1ste en 2de klas
- In België verblijvende oorlogsinvaliden gratis in 1ste en 2de klas
- Pensioengerechtigde weduwen van militairen 14-18 gratis in 1ste en 2de klas
- Weduwen van militairen of gelijkgestelden, 40-45, Korea, ex-Kongo,Rwanda, Burundi gratis in 1ste en 2de klas
- Oorlogsweduwen code 032 gratis in 1ste en 2de klas
- Niet-invalide gedeporteerden 14-18 gratis in 1ste en 2de klas
- Politieke gevangenen 14-18 10% invaliditeit gratis in 1ste en 2de klas
- Burgerlijke invaliden 10%, 14-18 gratis in 1ste en 2de klas
- Burgerlijke invaliden 10%, 40-45 gratis in 1ste en 2de klas
- Politieke gevangenen, 1 jaar gevangenschap 14-18 gratis in 1ste en 2de klas
- Politieke gevangenen, 1 jaar gevangenschap 40-45 gratis in 1ste en 2de klas
- Verzetslieden sluikpers gratis in 1ste en 2de klas
- Niet-invalide burgerlijke verzetslieden of werkweigeraars gratis in 1ste en 2de klas
- Niet-invalide gedeporteerden verplichte tewerkstelling gratis in 1ste en 2de klas
- Gepensioneerde weduwen burg. slachtoffers 14-18 gratis in 1ste en 2de klas
- Gepensioneerde weduwen burg. slachtoffers 40-45 gratis in 1ste en 2de klas
- Zeelieden ter koopvaardij, 1 jaar 40-45 gratis in 1ste en 2de klas
- Kinderen tot 12 jaar gratis
- Journalisten reizen gratis 2e klas en met 75% korting eerste klas.
- gratis 2e klas als je als werkzoekende zeeman naar een sollicitatie gaat
- Agenten van de federale, lokale politie, hulpagenten, spoorwegpolitie, metropolitie en agenten van de federale politie die tijdelijk zijn overgeplaatst naar de spoorwegpolitie.
- Werknemers, indien hun werkgevers bereid zijn 80% van de normale kosten te betalen (derdebetalers)
- Tien gratis dagkaarten voor iedereen die 16 jaar wordt.


Kortingen
- Zwangere vrouwen mogen, tijdens de laatste 4 maanden van hun zwangerschap, in 1ste klas reizen op basis van een vervoerbewijs geldig in 2de klas. Je dient in het bezit te zijn van een medisch attest met de vermoedelijke bevallingsdatum.
- 50% korting als je 65plus bent of weinig inkomen hebt.
- 75% korting 2e klas als je als werkzoekende naar een sollicitatie gaat (zeemannen krijgen de rit gratis)
- 50% korting voor militairen in dienst, in uniform of burger, Aalmoezeniers, reserve-officieren, reserve-onderofficieren die niet van hun militaire verplichtingen ontslagen zijn.
- 50% korting in het weekend
- ¤6,50 voor een dagkaart voor jongeren onder de 26
- ¤5,00 voor een dagkaart voor jongeren onder de 26 als je er tien koopt
- ¤5,20 voor 65+-ers
- ¤7,40 voor een enkele reis als je voor 74 euro een Railpass koopt voor tien enkele reizen.
- 70% korting als met meer dan 15 personen reist (of maximaal 4,90 per persoon per enkele reis)

- En ook is er nog de voorrangskaart voor een zitplaats voor mensen die niet lang kunnen staan.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:20:47 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103117302
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o
Gaat nog tot 21:00 duren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:22:10 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103117353
Oud strijders uit 14-18 zijn niet echt talrijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:22:33 #254
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_103117372
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o
Deze?
http://www.9292ov.nl/9292(...)in+bus+tram+metro%29
pi_103117393
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom rijdt je vader dan ook met zijn trein op de A2 :{
Zo lollig is het anders niet vriend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103117408
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:25:05 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103117457
Lijkt me nogal vervelend. Pa ok? Trein ok? Slachtoffer in de auto denk ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:26:16 #258
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_103117487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Yep.
Sterkte voor je vader.
pi_103117716
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:25 schreef Duvel het volgende:
Lijkt me nogal vervelend. Pa ok? Trein ok? Slachtoffer in de auto denk ik...
Pa en ma vet geschrokken, trein best wel stuk, er gaan geruchten dat het een bewuste actie zou zijn: 2 mensen die hun auto op het spoor gezet zouden hebben :{ Nog niets over evacuatiebussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:33:40 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103117757
Sterkte
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103117876
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:19 schreef Bitlord het volgende:
Grappig trouwens wie er in België allemaal gratis met de trein mag (nmbs.be). Zijn dit soort regelingen er in Nederland ook?

Gratis
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Ten minste 1 jaar in strijdende eenheid gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Verdedigers van forten die op eervolle wijze gevangen werden genomen gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Dragers van een kwetsuurstreep gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Houders van het Ijzerkruis gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Houders van het Vuurkruis gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Houders van de Medaille van de Strijder-Vrijwilliger gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Onderscheiden militairen gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Russische Oorlogsinvaliden gratis in 1ste en 2de klas
- Oud-strijders van de oorlog 14-18 Overige gratis in 1ste en 2de klas
- Burgers 14-18 gratis in 1ste en 2de klas ??
Al deze mensen zijn inmiddels dood :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103118067
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:19 schreef Bitlord het volgende:
- gratis 2e klas als je als werkzoekende zeeman naar een sollicitatie gaat
wtf :?
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:42:37 #263
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103118080
sorry, flash, wist niet je vader en moeder erg geschrokken waren.

quote:
17:32:48 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN Tentamen suicide PRINSES IRENEWEG BUND MEERSSEN
1005602 BRW Meerssen ( AOV )
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103118147
Tentamen suicide? Wtf? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:47:13 #265
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103118251
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Tentamen suicide? Wtf? :?
Ja..

het zou dus een zelfmoord zijn. Maar waar tentamen dan voor staat. :{

quote:
17:32:48 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN Tentamen suicide PRINSES IRENEWEG BUND MEERSSEN
1005602 BRW Meerssen ( AOV )

17:24:37 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN TreinongevalKlein PRINSES IRENEWEG BUND MEERSSEN
1005602 BRW Meerssen ( AOV )

17:23:26 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN tel contact meldkamer brandweer
1004604 BRW Limburg-Zuid ( RAGS )

17:23:18 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN TreinongevalKlein 1595 1996 1981 PRINSES IRENEWEG BUND MEERSSEN
1005998 BRW Limburg Zuid ( Monitorcode )
1004620 BRW Limburg-Zuid ( HOvD District 1 en 2 )
1004612 BRW Limburg-Zuid ( Haakarmbak )
1004602 BRW Limburg-Zuid ( ROvD )

17:16:16 15-10-11 A 1
24. Limburg Zuid AMBU A1 BUNDE 44232
1023032 RAV Limburg-Zuid ( Ambu 24-132 Maastricht )

17:10:07 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN bel rmp
1005998 BRW Limburg Zuid ( Monitorcode )

17:08:59 15-10-11
24. Limburg Zuid AMBU groot ongeval tel kontakt mka
1023514 RAV Limburg-Zuid ( OvD-G )

17:08:14 15-10-11
24. Limburg Zuid BRAN TreinongevalKlein 1590 1871 1741 PRINSES IRENEWEG BUND MEERSSEN
1005998 BRW Limburg Zuid ( Monitorcode )
1004420 BRW Maastricht ( OvD )
1004252 BRW Ulestraten
1004250 BRW Ulestraten ( Blusgroep )
1003151 BRW Valkenburg ( AL/HV )
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:48:04 #266
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103118276
Met de uitdrukking 'poging tot zelfmoord' (tentamen suicidii of TS) bedoelt men een aanslag op zichzelf die niet tot de dood heeft geleid, inclusief die handelingen waarvan de persoon in kwestie vooraf vermoedt dat hij er niet aan zal overlijden: doorgaans gaat het om een ultieme kreet om hulp of aandacht, waarmee hij anderen tot handelen verplicht en ze eventueel met een schuldgevoel opzadelt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103118334
EHm, ik kan dat niet zo goed lezen. Er was eersteen klein ongeveal, dat is opgeschaald en toen weer afgeschaald? Een aantal (minstens 2? ) brandweerauto's en een ambulance zijn erheen? Of wat staat hier eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103118367
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Met de uitdrukking 'poging tot zelfmoord' (tentamen suicidii of TS) bedoelt men een aanslag op zichzelf die niet tot de dood heeft geleid, inclusief die handelingen waarvan de persoon in kwestie vooraf vermoedt dat hij er niet aan zal overlijden: doorgaans gaat het om een ultieme kreet om hulp of aandacht, waarmee hij anderen tot handelen verplicht en ze eventueel met een schuldgevoel opzadelt.
Ah, helder ^O^

Maar dus geen slachtoffers begrijp ik? Alleen die auto die daar nog stond of wat? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:57:05 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103118557
Klinkt nogal heftig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103118566
Men is nu aan het overstappen in klaarstaande bussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:01:06 #271
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103118664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
EHm, ik kan dat niet zo goed lezen. Er was eersteen klein ongeveal, dat is opgeschaald en toen weer afgeschaald? Een aantal (minstens 2? ) brandweerauto's en een ambulance zijn erheen? Of wat staat hier eigenlijk? :?
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, helder ^O^

Maar dus geen slachtoffers begrijp ik? Alleen die auto die daar nog stond of wat? -O-
Ja, goeie vraag, of die persoon nog in die auto zat of niet is niet uit deze meldingen te halen. Het is sowieso duidelijk dat die persoon, nog, leeft.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103119710
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Men is nu aan het overstappen in klaarstaande bussen.
Herstel, men staat op een perron in Bunde te wachten op bussen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103119730
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Herstel, men staat op een perron in Bunde te wachten op bussen...
Wat heb je in limburg te zoeken :D ?
pi_103119751
Hoezo, heel Eindhoven - Maastricht is rood nu? :o

Volgens AV rijden de IC's naar Amsterdam wel gewoon. Lijkt me ook logisch, keren in Sittard ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103119793
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat heb je in limburg te zoeken :D ?
Lees ff terug lolligerd :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103119833
Oh sorry Flash :*
pi_103120127
NP :s)

Men is onderweg naar Sittard en probeert de schade tot +120 te beperken. We gaan het zien :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:52:24 #278
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_103120206
-O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:29:23 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_103123909
Tjonge, twee mensen?! Bewust ook nog -O- :?
pi_103125656
Er is een stedenbaanmonitor uitgegeven. Op pagina 25 recente gegevens over het aantal in- en uitstappers in Zuid-Holland. Daar was al een tijd geen informatie over vrijgekomen!

http://www.stedenbaanplus(...)aanplus_2011_web.pdf Stedenbaanplusmonitor 2011
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:00:33 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103127662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:42 schreef remcoP het volgende:

[..]

wtf :?
Hoe controleer je dat...
pi_103128164
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe controleer je dat...
Op vertoon van sollicitatiebrief?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103128313
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op vertoon van sollicitatiebrief?
Als je zo die lijst bekijkt van wie er allemaal gratis mee mogen, vraag ik me wel af hoe het met de kostendekking zat in de jaren 50, toen veel mensen uit WO1 en 2 nog gewoon leefden...

Nog een filmpje van een soort halve trein, halve tram in zuidwest-Warschau. Die dingen zitten echt van geen meter en rijden ook klote. Ik mocht er de afgelopen zomer een stuk of tien keer inzitten...


Zie ook:
- http://www.wkd.com.pl/
- http://en.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Kolej_Dojazdowa
pi_103128619
Kei leuk toch? Het EN57 stoptreinmaterieel lijkt er zowel van binnen als van buiten erg op :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103130209
Het is wel apart materieel, dat wel ja. Ik zat alleen steeds te denken van -dit had ook op de sneltram in Utrecht kunnen rijden- en dat zou toch een nachtmerrie zijn.

Het trammetje op de video was overigens de laatste van de dag op de zijtak. Voor dit materieel, dat overigens bijna wordt vervangen door nieuw spul- reed deze lijn dwars de stad Warschau door, een beetje te vergelijken met de Blauwe Tram die door Amsterdam reed.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:18:39 #287
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103131568
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op vertoon van sollicitatiebrief?
Wat een kul, dan ga ik één keer zitten voor een goede 2 talige brief, verander wat data waar nodig en voila, een lifetime go-pass
pi_103132761
Ik ben nog altijd boos over het feit dat ze op enkhuizen amsterdam vv koplopers hebben gezet. Man wat een deukte in die treinen. Waar zijn " mijn " dubbeldekkers gebleven??
  zondag 16 oktober 2011 @ 05:52:11 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103139437
pi_103146875
Realtime kaart met alle treinen in Rusland en een deel van de voormalige USSR http://rasp.yandex.ru/map/trains/
pi_103147151
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:27 schreef treinbruno het volgende:
Realtime kaart met alle treinen in Rusland en een deel van de voormalige USSR http://rasp.yandex.ru/map/trains/
Wat weinig treinen...
dag
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:44:48 #292
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_103147401
quote:
:D _O-
Feyenoord Rotterdam
pi_103147692
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:36 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat weinig treinen...
Is natuurlijk alleen het langeafstandsverkeer, elektrychka's (regionale treinen) staan er niet op.
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:11:13 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103148325
Wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld. Noordoost gesplitst in Utrecht: Rotterdam 8 bakken, Den Haag 3 :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103148398
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld. Noordoost gesplitst in Utrecht: Rotterdam 8 bakken, Den Haag 3 :')
Zo gaat het er best vaak jah :Y
dag
pi_103149679
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld. Noordoost gesplitst in Utrecht: Rotterdam 8 bakken, Den Haag 3 :')
en van die 8 zijn er zeker 7 leeg, en in die 3 zit genoeg volk voor 4 of 5 bakken? :')
  PR/Manusje van alles zondag 16 oktober 2011 @ 16:17:02 #297
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103150191
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het oneerlijk verdeeld in de wereld. Noordoost gesplitst in Utrecht: Rotterdam 8 bakken, Den Haag 3 :')
In zwolle ook altijd leuk... vaak gewoon 12 bakken Groningen en 3 bakken leeuwarden. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103153298
Ach, dat is over iets meer dan een jaar verleden tijd. Dan worden Groningen en Leeuwarden altijd apart gereden. De een vanuit Amersfoort, de ander vanaf de Hanzelijn.
pi_103153681
Maar in het plan voor de dienstregeling 2013 stond toch dat de trein in z'n geheel Zwolle-Amersfoort-Utrecht-Rotterdam gaat rijden en had het er totaal niet over wat er dan met Amersfoort-Utrecht-Den Haag gaat gebeuren?
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:36:56 #300
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_103155571
quote:
_O-
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:00:16 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103156374
Vol :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')