abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:53:00 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103090507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg deze e-mail:

[..]

Ik ben hier veel te oud voor. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:53:51 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103090562
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er gaat nooit cargo door de Schipholtunnel, dus X/G zal ook niet van toepassing zijn dan. Of je die loc zonder stoppen en zonder tractie te geven door de Schipholtunnel kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Er zit tenslotte een helling aan iedere kant.
Nee, X/G is dan idd niet van toepassing. Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:58:15 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103090843
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Ik weet het, er zijn Fyra-machinisten die vanaf de brug over het Hollandsch Diep tot aan Breda hun trein laten uitrollen. Het kan dus zeker wel.

Ik denk dat NS/ProRail het risico niet willen lopen. Mocht die dieselloc in de Schipholtunnel tot stilstand komen, dan hebben ze twee problemen: de gestrande Fyra is nog steeds gestrand en er is een spoor geblokkeerd te Schiphol. Niet handig tijdens de avondspits.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:00:14 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103090975
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:01:26 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103091041
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
Station Schiphol is zelfs zessporig, en als je daar strandt zet je de motor uit en wacht je op de elektrische hulploc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:02:42 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103091112
Een hulploc om de hulploc weg te slepen _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:16:46 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103091908
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Een hulploc om de hulploc weg te slepen _O-
En die gaat natuurlijk ook stuk, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:19:22 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103092065
En dan gaat het zo door tot er een kolonne gestrande hulplocs staat tot aan Amsterdam Zuid _O-
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:28:58 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103092621
Er is ook 1 of andere sjaak bij de PVV een idee hem te boven geschoten. Volgens die gast moet er een rechtstreekse trein vanaf Rotterdam naar het vliegveld Rotterdam The Hague Airport gaan. Indien mogelijk zelfs vanaf Den Haag via Rotterdam daarheen...

quote:
PVV wil trein CS - Rdam The Hague Airport
PVV-Raadslid Richard de Mos vindt dat de Haagse wethouder Peter Smit zich bij het Rijk hard moet maken voor de komst van een treinstation op Rotterdam The Hague Airport, zodat er een directe treinverbinding tussen Den Haag CS en de luchthaven wordt gerealiseerd.

De Mos: ‘We hebben tegenwoordig de mond vol van de metropoolregiogedachte Den Haag – Rotterdam. Dat is hartstikke mooi, maar daarbij past ook een treinverbinding naar de luchthaven van die metropool. Bovendien heeft Den Haag letterlijk de trein gemist voor wat betreft de aansluiting op de Hoge Snelheids Lijn (HSL) en heeft de wethouder alle reden om eens flink op de Rijksdeuren te bonzen.’
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:31:06 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103092753
Zestienhoven heeft toch gewoon een bus naar Rotterdam CS?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:34:02 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103092908
Klopt. Maar die PVV'er wil dus een rechtstreekse trein.
Maak dan nog liever een aftakking op de Randstadrail. Zal voordeliger zijn gok ik.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:37:18 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103093119
Oja, ik vond ook nog een artikeltje:

quote:
Gelderland wil af van ProRail

ARNHEM - Verbeteringen aan het spoor in Gelderland moeten ook door andere partijen dan spoorbeheerder ProRail worden uitgevoerd. Dat bepleiten onafhankelijk van elkaar de Gelderse gedeputeerde Co Verdaas (PvdA) en Statenlid Alex Mink (SP).

Mink lanceert vandaag in deze krant het idee om samen met Overijssel en Limburg een zuidoostelijke spoorwegmaatschappij op te richten. Die zou verantwoordelijk moeten worden voor het beheer en de vernieuwing van de regionale spoorlijnen in deze drie provincies. Volgens Mink lijdt spoorbeheerder ProRail aan randstadcentrisme. Hij verwijst naar de trage aanpak van de storingen op de lijn Arnhem-Winterswijk. ‘In de Randstad zouden tien treinstoringen in tien maanden tijd terecht volkomen onacceptabel zijn.’

Mink denkt dat, om voldoende schaalgrootte te krijgen, samenwerking tussen de drie provincies nodig is. Met zo’n eigen spoorbeheerder zou Gelderland veel makkelijker dubbelspoor in de Achterhoek kunnen aanleggen.

Verdaas’ irritatie is ook gewekt door moeizame gesprekken met ProRail over verbetering van het Achterhoekse spoor. „We zijn nu afhankelijk van één partij. Waarom kunnen we niet zeggen: we zoeken een andere partij, of dat nou een Franse of een Duitse is, en leggen zo dat extra spoor aan. Daarna sluiten we een contract voor tien jaar voor het beheer.”

Verdaas heeft over zijn ideeën oriënterend overleg met Kamerleden en topambtenaren gevoerd en ziet mogelijkheden om erop door te gaan. „Of het lukt, weet ik op dit moment niet. Maar je kunt als provincie ook op je handen zitten en niets doen. Daar kies ik niet voor.”
Melanie Schultz reageerde daarop:
quote:
Minister: geen Gelderse concurrent ProRail

DEN HAAG - Minister Schultz van Verkeer gaat niet toestaan dat de provincie Gelderland op het spoor zaken doet met een andere partij dan de nationale spoorbeheerder ProRail. Dat heeft ze dinsdag gezegd in de Tweede Kamer.

De Gelderse gedeputeerde Co Verdaas (PvdA) en SP-Statenlid Alex Mink stelden dat zaterdag voor uit onvrede over de prestaties van ProRail in de Achterhoek. Daar hebben reizigers al jaren te maken met veel vertragingen, onder meer door slecht onderhoud aan het spoor. Mink stelde voor met Limburg en Overijssel een eigen spoorbeheerbedrijf op te richten.

Maar Schultz vindt net als haar voorganger Eurlings dat het te ingewikkeld is om het spoor door meerdere bedrijven te laten beheren. Zij werd om haar opvatting gevraagd door PvdA'er Jacques Monasch, die vindt dat het oplossen van de spoorproblemen in Gelderland maar eens als testcase moet gelden voor ProRail. Ook Schultz vindt dat de spoorbeheerder het in Gelderland beter moet gaan doen. Ze zei zich nadrukkelijker met de uitvoering van het verbeterplan voor het spoor Arnhem-Winterswijk te gaan bemoeien.

Vanaf 2012 gaat ze werken met een lijst van de slechtst functionerende spoorlijnen. Die lijnen zullen dan met voorrang worden aangepakt.
pi_103093271
Waarom rijdt de 2100 van 21:43 maar tot Bergen op Zoom volgens Schiphol AV?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:40:31 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103093288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:45 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg deze e-mail:

[..]

Die gast zit toch ook bij de STAR?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:42:10 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103093393
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die gast zit toch ook bij de STAR?
Volgens mij wel, maar weet niet zeker.
pi_103093422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:37 schreef greavy het volgende:
Oja, ik vond ook nog een artikeltje:

[..]

Melanie Schultz reageerde daarop:

[..]

Opzet geslaagd.. (aandacht voor deze lijn)
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:44:55 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103093543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Volgens mij wel, maar weet niet zeker.
Ik meen van wel. Als het goed is ben ik hem destijds in Veendam al eens tegengekomen,
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:52:40 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103093998
Is hier het Besluit Herfstmaatregelen van de NS al voorgekomen?

Conclusie:
- 86 bakken Mat'64 (=43 stellen) extra reserve
- Uitbreiding DDM-1 met 60 bakken (10 stammetjes dus)
- Ruimhartig inzet Sandite
- Vertrekproces aanpassen (staat er niet in, maar is van 25 seconden naar 35 seconden voor de minuut v/d vertrektijd gegaan)
- Dienstregeling op kritieke trajecten ruimer
- Wijziging DRGL-tijden actief communiceren
- Wijziging in Voortreinen in de Noord-Oost
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:55:28 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103094178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Opzet geslaagd.. (aandacht voor deze lijn)
Zeker. Mag ook wel eens wat extra aandacht komen, en daar ging het dus ook om :P

Ik denk ook niet dat als de concessiehouder het onderhoud gaat uitbesteden, het er beter op gaat worden.
pi_103094255
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef b2py het volgende:
Waarom rijdt de 2100 van 21:43 maar tot Bergen op Zoom volgens Schiphol AV?
Omdat 't de laatste trein van de dag is?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:58:23 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103094371
Er is al een spoorverbinding bij zestoenhoven wat mij betreft http://maps.google.nl/map(...)g=w&mra=ltm&t=h&z=15
pi_103094989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
- Vertrekproces aanpassen (staat er niet in, maar is van 25 seconden naar 35 seconden voor de minuut v/d vertrektijd gegaan)
Wat een tekst, vooral met dat laatste erbij:
quote:
De verhoogde aandacht voor tijdig vertrek op deze trajecten komt ten goede aan een betrouwbare aankomst volgens dienstregeling voor onze reizigers, waardoor de aansluitingen vaker worden gehaald.
Dat is toch geen punt, dit zou altijd moeten gebeuren, zeker als het de aansluitingen zoveel zou verbeteren (maar die verslechteren ook door niet te wachten). Deuren dicht doen als dat moet en niet wachten kan in de huidige tijd, wat wil je dan met die extra tijd? Eerder vertrekken, net als toen met ETMET? En ik vraag me af hoe ze dat zien te combineren met langere rijtijden en het in stand houden van aansluitingen (Wachttijd Regeling Trein).

Voor de rest natuurlijk prima dat er (meer) reserve en sandite is.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:13:35 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103095332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat als de concessiehouder het onderhoud gaat uitbesteden, het er beter op gaat worden.
Het kan er beter op worden, omdat de concessiehouder directer kan sturen op wat er in de regio moet gebeuren met het spoornetwerk.

In Engeland is men aan het onderzoeken wat de voordelen zijn om train operating company (bijvoorbeeld Virgin Trains of Abellio) nauwer te laten samenwerken met Network Rail, of om zelfs beheer door de train operator te laten doen. Zie deze PDF.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:48:03 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103097385
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103100148
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:39:08 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103100282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:36 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
dat gaat op lengte met zogenaamde bakborden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:40:20 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103100342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:36 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
Een machinist wordt geacht te weten hoe lang zijn trein is (okee dit gaat ook nogal eens mis) maar er staan langs het perron of in het spoor schuin geplaatste vierkante blauwe borden met een cijfer erop. "hier stoppen met zoveel rijtuigen aan boord" etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103100864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is al een spoorverbinding bij zestoenhoven wat mij betreft http://maps.google.nl/map(...)g=w&mra=ltm&t=h&z=15
What?? :|W

Dan ben je echt een mongool als je een spoor gaat aanleggen voor dat kutvliegveldje... Bouw dan inderdaad een boog bij meiersplein..
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:51:38 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103100916
Hier stoppen met 9 bakken:



Hier stoppen met 6 bakken, tenzij u alleen het spoordeel na het kruiswissel wilt gebruiken, dan is dit de plek om met 2 bakken te stoppen:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103100944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 23:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

What?? :|W

Dan ben je echt een mongool als je een spoor gaat aanleggen voor dat kutvliegveldje... Bouw dan inderdaad een boog bij meiersplein..
Er is daar genoeg ruimte iig.. gewoon een spoor ernaast bouwen en dan een pendeldienstje naar het vliegveld.. als het al moet..
pi_103104251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar dingetjes :P

De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad :9 , moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje :{ )

Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest

http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf

Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
8x / uur leiden -> Amsterdam per uur :9~
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:04:14 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103104622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

8x / uur leiden -> Amsterdam per uur :9~
Is daar überhaupt wel een markt voor? Als al het Fyra-geweld straks eenmaal in volle gang is zijn er iets van 8.000 stoelen per uur per richting beschikbaar, in totaal (HST's + ICs) als het niet meer is.

Krijg je dat ooit wel vol?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:28:10 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103105711
Mijn verzameling uitgebreid met de gelimiteerde oplage van ProRail Monopoly *O*
pi_103105838
quote:
Want Maartensdijk is een metropool en Hollandse Rading toch echt te ver weg? Nu ze met light trains rijden gaan, ze ook maar gelijk voor tramhalte afstanden tussen de stations. Net zulke onzin als station Vaartsche Rijn. Het enige wat dat toevoegd is een langere reistijd en slechtere overstappen. De stop op Hollandsche Rading kost al 5 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 oktober 2011 @ 07:37:06 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103105873
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 05:28 schreef greavy het volgende:
Mijn verzameling uitgebreid met de gelimiteerde oplage van ProRail Monopoly *O*
Wat staat daar voor leuks op? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103106159
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:08:54 #237
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103106230
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 08:59 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
De baklengtes zijn globaal vergelijkbaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:18:49 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103106314
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De baklengtes zijn globaal vergelijkbaar.
Idd, de Europese standaard voor een rijtuig is (op magische wijze) 26.400 mm. Maar in een VIRM-VI zitten al meerdere bakken van verschillende lengte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:20:19 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103106330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar dingetjes :P

De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad :9 , moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje :{ )

Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest

http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf

http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf

Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
Voer voor de onderbouwing van de klacht bij de NMa: wat doet een product van een andere spoorvervoerder zo prominent in een NS folder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103106647
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 08:59 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
Hier ging het dus niet goed;
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:53:11 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103106658
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Voer voor de onderbouwing van de klacht bij de NMa: wat doet een product van een andere spoorvervoerder zo prominent in een NS folder?
Maar wel een papieren spoorboekje :Y

Wilt u echt een spoorboekje, dan sturen we ook dit jaar een gedrukt
exemplaar toe (maximaal 1 per klant). Het nieuwe spoorboekje zal pas vanaf medio
december 2011 in papierenvorm beschikbaar zijn.


NS suggereert dus dat online/digitale data/gegevens niet echt zijn :Y)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:54:59 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103106671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:53 schreef bork het volgende:

[..]

Maar wel een papieren spoorboekje :Y

Wilt u echt een spoorboekje, dan sturen we ook dit jaar een gedrukt
exemplaar toe (maximaal 1 per klant). Het nieuwe spoorboekje zal pas vanaf medio
december 2011 in papierenvorm beschikbaar zijn.


NS suggereert dus dat online/digitale data/gegevens niet echt zijn :Y)
Nee hoor, dat suggereren ze niet. Dan had er wel gestaan "wilt u een echt spoorboekje" ipv "wilt u echt een spoorboekje".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:56:45 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103106695
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat suggereren ze niet. Dan had er wel gestaan "wilt u een echt spoorboekje" ipv "wilt u echt een spoorboekje".
Verhip, jij bent wakkerder dan ik :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103110884
Nou, nieuwe dienstregeling:

Breda-Prinsenbeek - Rotterdam Blaak.

Heen: 36 minuten met overstap in Dordrecht op intercity, zonder overstap 47 minuten met nieuwe sprinter

Terug: zo'n 40-42 minuten zonder overstap met sprinter, eventueel Fyra via Rotterdam en Breda, maar niet echt zinvol. Geen intercity mogelijkheid.

Flink verschil in reistijd sprinter zeg!

Maargoed, op 3 stops extra na dus terug een verwaarloosbare extra reistijd en heen kan het 5 min sneller.
pi_103110961
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nou, nieuwe dienstregeling:

Breda-Prinsenbeek - Rotterdam Blaak.

Heen: 36 minuten met overstap in Dordrecht op intercity, zonder overstap 47 minuten met nieuwe sprinter

Terug: zo'n 40-42 minuten zonder overstap met sprinter, eventueel Fyra via Rotterdam en Breda, maar niet echt zinvol. Geen intercity mogelijkheid.

Flink verschil in reistijd sprinter zeg!

Maargoed, op 3 stops extra na dus terug een verwaarloosbare extra reistijd en heen kan het 5 min sneller.
Vind je dat werkelijk zo vreemd als je bedenkt dat die sprinter door een metropoolgebied rijdt?
Daarnaast heeft Dordrecht-Rotterdam zoveel capaciteit dat de IC's er niet langzamer hoeven te rijden, zoals bijvoorbeeld op Utrecht-Eindhoven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103111212
Het is in die zin wel gek, dat de NS-dienstregeling in principe symmetrisch is en je heen en terug precies dezelfde reismogelijkheden zou moeten hebben.
pi_103112440
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:29 schreef Igen het volgende:
Het is in die zin wel gek, dat de NS-dienstregeling in principe symmetrisch is en je heen en terug precies dezelfde reismogelijkheden zou moeten hebben.
Die symmetrie is toch gewoon "ongeveer"? Het zal wel zijn dat je het net niet haalt op Dordrecht omdat de IC's via spoor 4/5 zullen rijden en de stoptreinen via spoor 2/3.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103113095
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:22 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die symmetrie is toch gewoon "ongeveer"? Het zal wel zijn dat je het net niet haalt op Dordrecht omdat de IC's via spoor 4/5 zullen rijden en de stoptreinen via spoor 2/3.
Heb het even nagekeken, terug heb je een overstaptijd van 0 of -2 minuten.

En het hele doel, het bestaansrecht van een symmetrische dienstregeling is wel nou net dat je daarmee in beide richtingen dezelfde aansluitingen krijgt.
pi_103116708
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:09:31 #250
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103116907
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein :o
Waarom rijdt je vader dan ook met zijn trein op de A2 :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')