Nee, X/G is dan idd niet van toepassing. Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat nooit cargo door de Schipholtunnel, dus X/G zal ook niet van toepassing zijn dan. Of je die loc zonder stoppen en zonder tractie te geven door de Schipholtunnel kunt krijgen durf ik niet te zeggen. Er zit tenslotte een helling aan iedere kant.
Ik weet het, er zijn Fyra-machinisten die vanaf de brug over het Hollandsch Diep tot aan Breda hun trein laten uitrollen. Het kan dus zeker wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zult nog verbaasd zijn hoe lang zelfs een losse loc uitrolt. En als je het station door bent, kun je weer tractie geven.
Station Schiphol is zelfs zessporig, en als je daar strandt zet je de motor uit en wacht je op de elektrische hulploc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat hebben ze ook als die loc tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem strandt, of op een ander tweesporig stukje
En die gaat natuurlijk ook stuk, etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:02 schreef James1988 het volgende:
Een hulploc om de hulploc weg te slepen
quote:PVV wil trein CS - Rdam The Hague Airport
PVV-Raadslid Richard de Mos vindt dat de Haagse wethouder Peter Smit zich bij het Rijk hard moet maken voor de komst van een treinstation op Rotterdam The Hague Airport, zodat er een directe treinverbinding tussen Den Haag CS en de luchthaven wordt gerealiseerd.
De Mos: ‘We hebben tegenwoordig de mond vol van de metropoolregiogedachte Den Haag – Rotterdam. Dat is hartstikke mooi, maar daarbij past ook een treinverbinding naar de luchthaven van die metropool. Bovendien heeft Den Haag letterlijk de trein gemist voor wat betreft de aansluiting op de Hoge Snelheids Lijn (HSL) en heeft de wethouder alle reden om eens flink op de Rijksdeuren te bonzen.’
Melanie Schultz reageerde daarop:quote:Gelderland wil af van ProRail
ARNHEM - Verbeteringen aan het spoor in Gelderland moeten ook door andere partijen dan spoorbeheerder ProRail worden uitgevoerd. Dat bepleiten onafhankelijk van elkaar de Gelderse gedeputeerde Co Verdaas (PvdA) en Statenlid Alex Mink (SP).
Mink lanceert vandaag in deze krant het idee om samen met Overijssel en Limburg een zuidoostelijke spoorwegmaatschappij op te richten. Die zou verantwoordelijk moeten worden voor het beheer en de vernieuwing van de regionale spoorlijnen in deze drie provincies. Volgens Mink lijdt spoorbeheerder ProRail aan randstadcentrisme. Hij verwijst naar de trage aanpak van de storingen op de lijn Arnhem-Winterswijk. ‘In de Randstad zouden tien treinstoringen in tien maanden tijd terecht volkomen onacceptabel zijn.’
Mink denkt dat, om voldoende schaalgrootte te krijgen, samenwerking tussen de drie provincies nodig is. Met zo’n eigen spoorbeheerder zou Gelderland veel makkelijker dubbelspoor in de Achterhoek kunnen aanleggen.
Verdaas’ irritatie is ook gewekt door moeizame gesprekken met ProRail over verbetering van het Achterhoekse spoor. „We zijn nu afhankelijk van één partij. Waarom kunnen we niet zeggen: we zoeken een andere partij, of dat nou een Franse of een Duitse is, en leggen zo dat extra spoor aan. Daarna sluiten we een contract voor tien jaar voor het beheer.”
Verdaas heeft over zijn ideeën oriënterend overleg met Kamerleden en topambtenaren gevoerd en ziet mogelijkheden om erop door te gaan. „Of het lukt, weet ik op dit moment niet. Maar je kunt als provincie ook op je handen zitten en niets doen. Daar kies ik niet voor.”
quote:Minister: geen Gelderse concurrent ProRail
DEN HAAG - Minister Schultz van Verkeer gaat niet toestaan dat de provincie Gelderland op het spoor zaken doet met een andere partij dan de nationale spoorbeheerder ProRail. Dat heeft ze dinsdag gezegd in de Tweede Kamer.
De Gelderse gedeputeerde Co Verdaas (PvdA) en SP-Statenlid Alex Mink stelden dat zaterdag voor uit onvrede over de prestaties van ProRail in de Achterhoek. Daar hebben reizigers al jaren te maken met veel vertragingen, onder meer door slecht onderhoud aan het spoor. Mink stelde voor met Limburg en Overijssel een eigen spoorbeheerbedrijf op te richten.
Maar Schultz vindt net als haar voorganger Eurlings dat het te ingewikkeld is om het spoor door meerdere bedrijven te laten beheren. Zij werd om haar opvatting gevraagd door PvdA'er Jacques Monasch, die vindt dat het oplossen van de spoorproblemen in Gelderland maar eens als testcase moet gelden voor ProRail. Ook Schultz vindt dat de spoorbeheerder het in Gelderland beter moet gaan doen. Ze zei zich nadrukkelijker met de uitvoering van het verbeterplan voor het spoor Arnhem-Winterswijk te gaan bemoeien.
Vanaf 2012 gaat ze werken met een lijst van de slechtst functionerende spoorlijnen. Die lijnen zullen dan met voorrang worden aangepakt.
Volgens mij wel, maar weet niet zeker.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die gast zit toch ook bij de STAR?
Opzet geslaagd.. (aandacht voor deze lijn)quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:37 schreef greavy het volgende:
Oja, ik vond ook nog een artikeltje:
[..]
Melanie Schultz reageerde daarop:
[..]
Ik meen van wel. Als het goed is ben ik hem destijds in Veendam al eens tegengekomen,quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar weet niet zeker.
Zeker. Mag ook wel eens wat extra aandacht komen, en daar ging het dus ook omquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Opzet geslaagd.. (aandacht voor deze lijn)
Omdat 't de laatste trein van de dag is?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:40 schreef b2py het volgende:
Waarom rijdt de 2100 van 21:43 maar tot Bergen op Zoom volgens Schiphol AV?
Wat een tekst, vooral met dat laatste erbij:quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
- Vertrekproces aanpassen (staat er niet in, maar is van 25 seconden naar 35 seconden voor de minuut v/d vertrektijd gegaan)
Dat is toch geen punt, dit zou altijd moeten gebeuren, zeker als het de aansluitingen zoveel zou verbeteren (maar die verslechteren ook door niet te wachten). Deuren dicht doen als dat moet en niet wachten kan in de huidige tijd, wat wil je dan met die extra tijd? Eerder vertrekken, net als toen met ETMET? En ik vraag me af hoe ze dat zien te combineren met langere rijtijden en het in stand houden van aansluitingen (Wachttijd Regeling Trein).quote:De verhoogde aandacht voor tijdig vertrek op deze trajecten komt ten goede aan een betrouwbare aankomst volgens dienstregeling voor onze reizigers, waardoor de aansluitingen vaker worden gehaald.
Het kan er beter op worden, omdat de concessiehouder directer kan sturen op wat er in de regio moet gebeuren met het spoornetwerk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat als de concessiehouder het onderhoud gaat uitbesteden, het er beter op gaat worden.
dat gaat op lengte met zogenaamde bakbordenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:36 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
Een machinist wordt geacht te weten hoe lang zijn trein is (okee dit gaat ook nogal eens mis) maar er staan langs het perron of in het spoor schuin geplaatste vierkante blauwe borden met een cijfer erop. "hier stoppen met zoveel rijtuigen aan boord" etc.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:36 schreef TheFrankey het volgende:
Hoe weet een machinist precies waar hij moet stoppen langs het perron? Is er markering op lengte? Of cameras?
What??quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er is al een spoorverbinding bij zestoenhoven wat mij betreft http://maps.google.nl/map(...)g=w&mra=ltm&t=h&z=15
Er is daar genoeg ruimte iig.. gewoon een spoor ernaast bouwen en dan een pendeldienstje naar het vliegveld.. als het al moet..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
What??![]()
Dan ben je echt een mongool als je een spoor gaat aanleggen voor dat kutvliegveldje... Bouw dan inderdaad een boog bij meiersplein..
8x / uur leiden -> Amsterdam per uurquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar dingetjes
De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad, moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje
)
Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest
http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf
http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf
http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf
Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
Is daar überhaupt wel een markt voor? Als al het Fyra-geweld straks eenmaal in volle gang is zijn er iets van 8.000 stoelen per uur per richting beschikbaar, in totaal (HST's + ICs) als het niet meer is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 01:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
8x / uur leiden -> Amsterdam per uur
Want Maartensdijk is een metropool en Hollandse Rading toch echt te ver weg? Nu ze met light trains rijden gaan, ze ook maar gelijk voor tramhalte afstanden tussen de stations. Net zulke onzin als station Vaartsche Rijn. Het enige wat dat toevoegd is een langere reistijd en slechtere overstappen. De stop op Hollandsche Rading kost al 5 minuten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:48 schreef bork het volgende:
NS overweegt treinstation bij Maartensdijk
Was er vroeger natuurlijk al -> http://www.hetutrechtsarc(...)ten/1920-1930/161837
Wat staat daar voor leuks op?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 05:28 schreef greavy het volgende:
Mijn verzameling uitgebreid met de gelimiteerde oplage van ProRail Monopoly
De baklengtes zijn globaal vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 08:59 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
Idd, de Europese standaard voor een rijtuig is (op magische wijze) 26.400 mm. Maar in een VIRM-VI zitten al meerdere bakken van verschillende lengte.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De baklengtes zijn globaal vergelijkbaar.
Voer voor de onderbouwing van de klacht bij de NMa: wat doet een product van een andere spoorvervoerder zo prominent in een NS folder?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Paar dingetjes
De Fyra, staat ie net stil op het stuk zonder stroom zegmaar, met de pantograaf tussen twee draden in? Dat heb ik weleens met een tram gehad, moest we allemaal uitstappen en duwen (geen geintje
)
Tevens kreeg ik vandaag een emailtje van ns met de aankondiging van de nieuw disndregeling waarop ik aandachtig de drie pdfjes heb binnengehaald en doorgelezen heb, maar ik kan er niet anders uit opmaken dat dit gewoon de reiziger met kulsmoezen de fyra in pesten is. Uiterst onhandige verwoording in de Q&A. Triest, heel triest
http://www.ns.nl/binaries(...)ng-2012-randstad.pdf
http://www.ns.nl/binaries(...)kste-wijzigingen.pdf
http://www.ns.nl/binaries(...)nstregeling-2012.pdf
Zouden ze hier eens moeten doen, de buslijn van marne la vallee naar Charles de Gaulle opheffen (reistijd 50 min 1,80 euro) omdat de TGV er toch ligt (13 minuten, 15,70 minimum prijs)
Hier ging het dus niet goed;quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 08:59 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het antwoord. Maar een koploper is toch niet evenlang als een drdd of een virm?
Maar wel een papieren spoorboekjequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voer voor de onderbouwing van de klacht bij de NMa: wat doet een product van een andere spoorvervoerder zo prominent in een NS folder?
Nee hoor, dat suggereren ze niet. Dan had er wel gestaan "wilt u een echt spoorboekje" ipv "wilt u echt een spoorboekje".quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:53 schreef bork het volgende:
[..]
Maar wel een papieren spoorboekje![]()
Wilt u echt een spoorboekje, dan sturen we ook dit jaar een gedrukt
exemplaar toe (maximaal 1 per klant). Het nieuwe spoorboekje zal pas vanaf medio
december 2011 in papierenvorm beschikbaar zijn.
NS suggereert dus dat online/digitale data/gegevens niet echt zijn
Verhip, jij bent wakkerder dan ikquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee hoor, dat suggereren ze niet. Dan had er wel gestaan "wilt u een echt spoorboekje" ipv "wilt u echt een spoorboekje".
Vind je dat werkelijk zo vreemd als je bedenkt dat die sprinter door een metropoolgebied rijdt?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nou, nieuwe dienstregeling:
Breda-Prinsenbeek - Rotterdam Blaak.
Heen: 36 minuten met overstap in Dordrecht op intercity, zonder overstap 47 minuten met nieuwe sprinter
Terug: zo'n 40-42 minuten zonder overstap met sprinter, eventueel Fyra via Rotterdam en Breda, maar niet echt zinvol. Geen intercity mogelijkheid.
Flink verschil in reistijd sprinter zeg!
Maargoed, op 3 stops extra na dus terug een verwaarloosbare extra reistijd en heen kan het 5 min sneller.
Die symmetrie is toch gewoon "ongeveer"? Het zal wel zijn dat je het net niet haalt op Dordrecht omdat de IC's via spoor 4/5 zullen rijden en de stoptreinen via spoor 2/3.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:29 schreef Igen het volgende:
Het is in die zin wel gek, dat de NS-dienstregeling in principe symmetrisch is en je heen en terug precies dezelfde reismogelijkheden zou moeten hebben.
Heb het even nagekeken, terug heb je een overstaptijd van 0 of -2 minuten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:22 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die symmetrie is toch gewoon "ongeveer"? Het zal wel zijn dat je het net niet haalt op Dordrecht omdat de IC's via spoor 4/5 zullen rijden en de stoptreinen via spoor 2/3.
Waarom rijdt je vader dan ook met zijn trein op de A2quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Pa Fles is net vertrokken uit Maastricht richting Sittard, en staat nu stil met een auto onder zijn trein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |