Als je blokken 250 meter lang zijn wel, maar dat vereist nogal veel hardware en is alleen nuttig als je zo langzaam rijdt. Met Level 3, glijdend variabel blok, wordt dat wel makkelijker, maar dat verwacht ik de komende tien jaar nog niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom gaat headway op tijd en niet op snelheid*afstand? Ik kan me voorstellen dat op level 2 twee treinen gewoon met 40 km/h achter elkaar aan kunnen rijden op 250m afstand, daar doe je geen 3 minuten over?
Level 1 werkt met bakens in het spoor. Die bakens zijn duur, hebben een energiebron nodig, hebben een databron nodig en zijn - net zoals alle hardware die je ergens wegzet - storingsgevoelig. Als zo'n ding om 5 uur 's ochtends stuk gaat, midden in de Groene Hart-tunnel, moet je er iemand heen sturen. Je wil die dingen dus minder vaak wegleggen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:13 schreef TeringHenkie het volgende:
Oh nu snap ik hetlevel 2 werkt nog met vaste blokken, ik dacht dat op dat niveau al met 'moving blocks' werd gewerkt.
Dan nog is 7000m bij een Vmax van 160 km/h wel eeeerg ruim.
Bronquote:ERTMS Level 2 continuously transmits movement authorities to the train via a GSM-R radio network. The infrastructure data is held centrally at the control centre. Balises are installed only as position markers, transmitting fixed data to initialise and occasionally recalibrate the train's odometer. Continuous train detection is provided by track circuits or axle counters. Although ERTMS Level 2 is designed as a standalone cab signalling system, it can be overlaid onto conventional lineside signalling so that trains not fitted with ERTMS trainborne equipment may still run on the line.
Sterker nog: twee kilometer voorbij Eschede. De machinist vermoedde een technisch probleem en moest van het seinhuis horen dat hij alleen nog maar de powerhead bij zich had.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:20 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee. De 'powerhead' kwam pas in het station tot stilstand, toch echt een paar km verder.
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE-Unfall_von_Eschedequote:Der vordere Triebkopf stoppte durch eine automatische Bremsung erst zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unglück wurde er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede informiert, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
Dan weet de trein zelf nog niet waar ie is...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:32 schreef James1988 het volgende:
Naar mijn weten wordt onder Level 2 nog gewoon gebruik gemaakt van assentellers of spoorstroomlopen (JADE).
edit:
[..]
Bron
Makes sense, I guess
Ter aanvulling: in het Engels drukt "must not" uit dat iets ten strengste verboden is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:28 schreef Luco het volgende:
Queenslandrail. Regelt het treinverkeer in Brisbane...
[ afbeelding ]
Jawel, die ook dusquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:17 schreef V2 het volgende:
Dat is raar, van die voorste powerhead. Zit die remtechnisch niet aangesloten op de treinleiding dan? Uit het artikel maak ik op dat het achterste powerhead wel meteen een noodremming heeft ingezet na de treinbreuk, waarom het voorste powerhead dan niet?
Vanaf Tempo 200 met één blok motor zien te remmen op 8 minuscule contactvlakjes, dat duurt even jaquote:
Ezel/steen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:04 schreef greavy het volgende:
Ah. Een 'Fyra'(Fyra 956) is gestrand bij de spanningssluis te Hoofddorp. Trein staat er al bijna anderhalf uur stil. Er schijnt 'een' hulplocomotief te komen. Maar die loc mag [alweer....] niet door de Schipholtunnel, dus moet een takke eind omrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |