abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:33:01 #201
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142240
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:31 schreef o2011 het volgende:
We zijn nu al heeel veel paginas verder, maar er zijn nog steeds geen voorbeelden van objecten die niet uit deeltjes en krachten bestaan. Zullen we maar gewoon concluderen dat emergentie niet bestaat, of op zn minst bovennatuurlijk is volgens de huidige wetenschap?
Nee, dat zullen we niet concluderen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142244
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus stel het verschil is 5 cm. Als ik jou dan vertel om situatie A zo aan te passen dat de bollen 5 cm dichter bij elkaar staan, kan je dan situatie B reproduceren?
en de hoeveelheid ruimtetijd elders ook nog even vermelden
pi_103142260
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee, dat zullen we niet concluderen.
nou vooruit met de geit dan, geef eens een voorbeeld van een object dat niet uit deeltjes en krachten bestaat
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:34:10 #204
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142264
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:33 schreef o2011 het volgende:

[..]

en de hoeveelheid ruimtetijd elders ook nog even vermelden
Wat versta jij dan precies onder 'hoeveelheid ruimtetijd'?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:34:32 #205
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142272
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:34 schreef o2011 het volgende:

[..]

nou vooruit met de geit dan, geef eens een voorbeeld van een object dat niet uit deeltjes en krachten bestaat
Dat is een onzinnige eis...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142277
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat versta jij dan precies onder 'hoeveelheid ruimtetijd'?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruimtetijd
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:36:13 #207
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142300
quote:
Ja dat weet ik. Maar wat zie je als een verschil in hoeveelheid daarvan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142301
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is een onzinnige eis...
Goed dus je bent het met me eens dat fysieke objecten uit deeltjes en krachten bestaan.
Het verschil tussen fysieke objecten is dus ook altijd een verschil in ....(?)

:)
pi_103142307
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:45 schreef Dorstlessend het volgende:

Omdat je niet weet hoe die deeltjes in elkaar zitten? [daarom kan het bewustzijn niet het gevolg zijn van de interacties tussen bekende deeltjes]

Dit is geen tegenargument. Je hoeft niet te weten waar onderdelen vandaan komen om de werking van het geheel te voorspellen. Het idee dat het bewustzijn ontspringt aan materiėle interacties (van al dan niet bekende deeltjes) is moeilijk te conceptualiseren maar net zo moeilijk te ontkrachten.
Waarom ga je ervan uit dat deeltjes fundamenteel materie zijn?
pi_103142324
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar wat zie je als een verschil in hoeveelheid daarvan?
nou de ruimtetijd van een m³ is toch wat minder dan dat van een km³...
pi_103142330
quote:
dat is niet helemaal de versie van ruite tijd die gebruikt wordt als we het over elementaire deeltjes hebben :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_spacetime
pi_103142343
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:36 schreef Loppe het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat deeltjes fundamenteel materie zijn?
Ik hou me gewoon aan de gangbare wetenschappelijke kennis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elementair_deeltje
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:38:10 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142347
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef o2011 het volgende:

[..]

nou de ruimtetijd van een m³ is toch wat minder dan dat van een km³...
Die mag je wat uitgebreider uitleggen denk ik. Hoe bedoel je dat en hoe kom je daarbij?

Edit: Bij dat voorbeeld komt bijv. helemaal geen volume kijken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142365
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die mag je wat uitgebreider uitleggen denk ik. Hoe bedoel je dat en hoe kom je daarbij?
huh? weet je wat een kubieke meter is? en een kubieke kilometer?
Leg het mij maar even uit dan weet ik zeker dat je het snapt
pi_103142379
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:38 schreef ATuin-hek het volgende:

Edit: Bij dat voorbeeld komt bijv. helemaal geen volume kijken.
m² en km² dan
pi_103142411
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:39 schreef o2011 het volgende:

[..]

m² en km² dan
dat is opervlakte
pi_103142421
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:41 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dat is opervlakte
ja net zoals in dat plaatje waar hij het over heeft
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:42:20 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142423
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:39 schreef o2011 het volgende:

[..]

huh? weet je wat een kubieke meter is? en een kubieke kilometer?
Leg het mij maar even uit dan weet ik zeker dat je het snapt
Natuurlijk weet ik dat... Wat jij mag uitleggen is waarom je een verschil in afstand in een verschil in volume uit wil drukken. Waarom heb je dat nodig voor die situatie met die bollen etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142450
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat... Wat jij mag uitleggen is waarom je een verschil in afstand in een verschil in volume uit wil drukken. Waarom heb je dat nodig voor die situatie met die bollen etc.
m² is geen volume maar oppervlakte
denk je nog steeds dat er een extra kracht tussen die 2 bollen is ontstaan?
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:44:46 #220
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142463
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:43 schreef o2011 het volgende:

[..]

m² is geen volume maar oppervlakte
denk je nog steeds dat er een extra kracht tussen die 2 bollen is ontstaan?
Waarom wil je een verschil in oppervlakte weten? Oppervlakte waarvan eigenlijk? :? Van de twee bollen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142464
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:38 schreef o2011 het volgende:
Ik hou me gewoon aan de gangbare wetenschappelijke kennis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elementair_deeltje
Vraag was niet op jou bedoeld.
pi_103142501
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom wil je een verschil in oppervlakte weten? Oppervlakte waarvan eigenlijk? :? Van de twee bollen?
welke bollen eigenlijk? die van A of B?
pi_103142558
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 09:47 schreef o2011 het volgende:


Noem situatie A goud.
Noem situatie B ijs.

Nou kan je wel gaan beweren dat goud totaal anders is dan ijs, maar fysiek gezien is het gewoon een kwantitatief verschil in afstand. De fysieke realiteit is niet zo zwart/wit (wel-goud/geen-goud)als je denkt.
hier is het plaatje weer
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:50:12 #224
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103142605
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:46 schreef o2011 het volgende:

[..]

welke bollen eigenlijk? die van A of B?
Dat plaatje ja. Het gaat mij om de verschillen tussen A en B. Welke informatie heb je nodig om A om te vormen in B? Waarom wil je daar een volume of een oppervlakte voor hebben?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103142628
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat plaatje ja. Het gaat mij om de verschillen tussen A en B. Welke informatie heb je nodig om A om te vormen in B? Waarom wil je daar een volume of een oppervlakte voor hebben?
ik ben benieuwd waarom je denkt dat het verschil iets meer is dan een verschil in de aanwezige ingredienten. Leg dat eens uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')