abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103069440
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

term =/= materiaal

Ook zonder de term ijs is ijs nog steeds ijs en heeft het andere karaktereigenschappen dan water.
En dat is wel zwart-wit, het ene is vloeibaar het andere is vast.
En dat verschil is kwantitatief. Zelfs vloeibaar en vast is fysiek gezien slechts een verschil in de beweging van de deeltjes.

quote:
Als mensen niet zouden bestaan zou een pandabeer nog steeds in water zinken en over ijs kunnen lopen. Voor het verschil tussen ijs en water is dus geen bewustzijn nodig.
De deeltjes van een pandabeer zouden inderdaad naar beneden bewegen in water.
pi_103069554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:33 schreef o2011 het volgende:

[..]

En dat verschil is kwantitatief. Zelfs vloeibaar en vast is fysiek gezien slechts een verschil in de beweging van de deeltjes.

[..]

De deeltjes van een pandabeer zouden inderdaad naar beneden bewegen in water.
Dus het verschil tussen ijs en water is niet afhankelijk van bewustzijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_103069636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dus het verschil tussen ijs en water is niet afhankelijk van bewustzijn.
Het is een kwantitatief verschil. Het verschil tussen het bewustzijn van een mens en dat van een zandkorrel ook?
pi_103069744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:40 schreef o2011 het volgende:

[..]

Het is een kwantitatief verschil. Het verschil tussen het bewustzijn van een mens en dat van een zandkorrel ook?
Nee jouw eerdere claim was dat kwantitatieve verschillen alleen verschillende gevolgen hebben vanwege de bewuste interpretatie er van, dat is dus niet zo zoals het voorbeeld net aangegeven heeft.

Dus nogmaals, waarom kan bewustzijn niet gewoon het gevolg zijn van bekende deeltjes en bekende elementaire processen?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_103069975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee jouw eerdere claim was dat kwantitatieve verschillen alleen verschillende gevolgen hebben vanwege de bewuste interpretatie er van, dat is dus niet zo zoals het voorbeeld net aangegeven heeft.

Dus nogmaals, waarom kan bewustzijn niet gewoon het gevolg zijn van bekende deeltjes en bekende elementaire processen?
Omdat je niet weet hoe die deeltjes in elkaar zitten?
pi_103070203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:53 schreef Loppe het volgende:

[..]

Omdat je niet weet hoe die deeltjes in elkaar zitten?
Niemand weet hoe zwaartekracht precies werkt maar het is er wel.
pi_103071999
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:59 schreef oompaloompa het volgende:
Niemand weet hoe zwaartekracht precies werkt maar het is er wel.
Keshe weet het, lees zijn boek.
pi_103072085
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Keshe weet het, lees zijn boek.
Als ik Keshe google krijg ik dit:

Hoef er denk ik geen woorden meer aan vuil te maken :P
pi_103072529
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als ik Keshe google krijg ik dit:
[ afbeelding ]

Hoef er denk ik geen woorden meer aan vuil te maken :P
neen, dat wordt door anderen al genoeg gedaan
Eitherway, nu maandag heb ik een afspraak met hem.
pi_103072652
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:14 schreef Loppe het volgende:

[..]

neen, dat wordt door anderen al genoeg gedaan
Eitherway, nu maandag heb ik een afspraak met hem.
Toch niet om fibromyalgie of MS te laten behandelen?

Moet je voor je afspraak betalen?
pi_103072839
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:18 schreef oompaloompa het volgende:
Toch niet om fibromyalgie of MS te laten behandelen?

Moet je voor je afspraak betalen?
Hij kan/wil alles behandelen naar eigen zeggen. Kostprijs hangt af van eigen vermogen. Intake gesprek is gratis. Let wel, ik ben ook sceptisch maar ik vind het een risico waard.
pi_103072899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:25 schreef Loppe het volgende:

[..]

Hij kan/wil alles behandelen naar eigen zeggen. Kostprijs hangt af van eigen vermogen. Intake gesprek is gratis. Let wel, ik ben ook sceptisch maar ik vind het een risico waard.
FF serieus, ben alsjeblieft voorzichtig. Het kan me niet zo veel schelen of je jezelf op laat lichten maar ik wens je geen Sylvia Millekamp praktijken toe...
Blijf sceptisch en leg je leven niet in de handen van 1 man.
pi_103073036
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:25 schreef Loppe het volgende:

[..]

jij weet ook dat hij weet dat mensen in bepaalde situaties dat denken?
pi_103073114
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:31 schreef Mr.44 het volgende:
jij weet ook dat hij weet dat mensen in bepaalde situaties dat denken?
Ja, ik weet dat er slechte mensen bestaan.
pi_103073256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:33 schreef Loppe het volgende:

[..]

in dat geval gaat uw gang
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:51:54 #116
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103075865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:53 schreef o2011 het volgende:

[..]

De deeltjes waaruit de proton bestaat bestonden al. De configuratie veranderde alleen (de kwantiteit ruimtetijd tussen de deeltjes).
Ben je nou expres aan het trollen? Je schreef eerder nog dat de positie ook belangrijk is. Dat is geen simpele kwantiteit, maar dat negeer je nu weer voor het gemak.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103078557
Wat zijn jullie met alle respect ongelooflijk eigenwijs, dus de enige leerschool waar ze zoveel van geest en bewustzijn weten daar gaan jullie met een boog omheen. Je kan mij vragen het uit te leggen, maar ik antwoord je dan dat je zelfs met mijn iq van 157 , wellicht 20 jaar nodig hebt om de lesstof ten volle te begrijpen en dit is nodig, anders kun je het niet overbrengen, laat je ruimte voor twijfel bij je leerling en gaat de leer ten onder aan onzuiverheid en valse trots van de messenger. Ik dus eventueel. Daarom en nergens anders om kan ik jullie alleen verwijzen naar het hoogste onderricht op aarde, waar de relativiteit, allang gerelativeerd was, en waar de diepste kennis en bewijsvoeringen omtrent bewustzijn, het Ik, de illusie van deze grofstoffelijkewereld haarfijn uit de doeken wordt gedaan. Maar als je blijft denken dat een eenvoudige universiteit, waar de kennis nog gezocht wordt je meer voldoening brengt als een plek waar de kennis hoger is, moet je bij je universiteit blijven.
het is prachtig dit te zien enkel en alleen als gevolg van trots, wat overigens een niet goede eigenschap is, maar daarover een andere keer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:33 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ook dat is niet waar. Ieder bewust wezen is geneigd naar het goede. Dat o.a. is de reden dat mensen ALTIJD wrok krijgen.Een verkeerde visie ofwel onwetendheid kan mensen er toe verleiden slechte dingen te doen. In wezen is het een goed mens die dom is.
Zoiets als denken dat het geen kwaad kan je middelvinger op te steken. Gewoon DOM.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_103078650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:09 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Wat zijn jullie met alle respect ongelooflijk eigenwijs, dus de enige leerschool waar ze zoveel van geest en bewustzijn weten daar gaan jullie met een boog omheen. Je kan mij vragen het uit te leggen, maar ik antwoord je dan dat je zelfs met mijn iq van 157 , wellicht 20 jaar nodig hebt om de lesstof ten volle te begrijpen en dit is nodig, anders kun je het niet overbrengen, laat je ruimte voor twijfel bij je leerling en gaat de leer ten onder aan onzuiverheid en valse trots van de messenger. Ik dus eventueel. Daarom en nergens anders om kan ik jullie alleen verwijzen naar het hoogste onderricht op aarde, waar de relativiteit, allang gerelativeerd was, en waar de diepste kennis en bewijsvoeringen omtrent bewustzijn, het Ik, de illusie van deze grofstoffelijkewereld haarfijn uit de doeken wordt gedaan. Maar als je blijft denken dat een eenvoudige universiteit, waar de kennis nog gezocht wordt je meer voldoening brengt als een plek waar de kennis hoger is, moet je bij je universiteit blijven.
het is prachtig dit te zien enkel en alleen als gevolg vantrots, wat overigens een niet goede eigenschap is, maar daarover een andere keer.

[..]

Ook dat is niet waar. Ieder bewust wezen is geneigd naar het goede. Dat o.a. is de reden dat mensen ALTIJD wrok krijgen.Een verkeerde visie ofwel onwetendheid kan mensen er toe verleiden slechte dingen te doen. In wezen is het een goed mens die dom is.
Zoiets als denken dat het geen kwaad kan je middelvinger op te steken. Gewoon DOM.

[ Bericht 0% gewijzigd door oompaloompa op 14-10-2011 16:16:52 ]
pi_103079943
quote:
Omdat je niet weet hoe die deeltjes in elkaar zitten? [daarom kan het bewustzijn niet het gevolg zijn van de interacties tussen bekende deeltjes]
Dit is geen tegenargument. Je hoeft niet te weten waar onderdelen vandaan komen om de werking van het geheel te voorspellen. Het idee dat het bewustzijn ontspringt aan materiėle interacties (van al dan niet bekende deeltjes) is moeilijk te conceptualiseren maar net zo moeilijk te ontkrachten.
Je hebt geen vrije wil.
pi_103080542
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:09 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Wat zijn jullie met alle respect ongelooflijk eigenwijs, dus de enige leerschool waar ze zoveel van geest en bewustzijn weten....
Waarom ontwijk je mijn vraag ivm reļncarnatie?
pi_103083756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het ene moment vind je het wel een kwantitatief verschil, het volgende opeens niet (omdat dan blijkt dat zelfs zandkorrels bewustzijn hebben).

quote:
Kan best hoor, maar die zitten dus ook buiten de hersenen...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:34:23 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103083790
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:33 schreef o2011 het volgende:

[..]

Kan best hoor, maar die zitten dus ook buiten de hersenen...
En het probleem daarmee is?
Onikaan ni ov dovah
pi_103083845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En het probleem daarmee is?
Bewustzijn buiten de hersenen is geen probleem. Toch?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:39:31 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103083964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:36 schreef o2011 het volgende:

[..]

Bewustzijn buiten de hersenen is geen probleem. Toch?
Wat is het probleem met je punt dat het type deeltjes dat in het brein zit, ook daarbuiten zit?
Onikaan ni ov dovah
pi_103084000
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat is het probleem met je punt dat het type deeltjes dat in het brein zit, ook daarbuiten zit?
Geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')