abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102952845
Beste mensen,

Ik kan bij een partij voor een aantal uren per week aan de slag als fractiemedewerker. Hiervoor moet ik wel goed door het sollicitatiegesprek heenkomen. Nou heb ik al veel sollicitatiegesprekken gehad in mijn jonge leven en de meeste zijn niet al te best verlopen.

Mijn vraag aan jullie wat kan ik voor vragen verwachten tijdens het sollicitatiegesprek en hoe kan ik het best antwoorden. Wat voor kleding kan ik het best aantrekken en alle andere tips zijn zeer welkom.
pi_102952941
Wat zou je doen als Geert Wilders je een bedrijfspoedel zou noemen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_102952962
Hou zou jij reageren als Geert Wilders tegen jou zou zeggen dat je eens normaal moest doen?
pi_102953010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat zou je doen als Geert Wilders je een bedrijfspoedel zou noemen?
Dat zijn niet de reacties waar ik op doel. Zie mijn OP hiervoor.
pi_102953168
Goed, voor welke partij?
Kan mij voorstellen dat je een aantal vragen zult krijgen of te zien of jij je kunt aansluiten bij de standpunten van die partij.
pi_102953205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Goed, voor welke partij?
Kan mij voorstellen dat je een aantal vragen zult krijgen of te zien of jij je kunt aansluiten bij de standpunten van die partij.
Het is voor een aantal uren als fractiemedewerker voor Partij van de Dieren.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:14:07 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102953223
Eet je wel eens vlees?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_102953246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:13 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Het is voor een aantal uren als fractiemedewerker voor Partij van de Dieren.
Sandalen+sokken. Rooibosthee mee en vooral zeggen dat je vegetarier bent!
pi_102953262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:14 schreef mstx het volgende:
Eet je wel eens vlees?
Ja, ik eet wel eens vlees.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:15:32 #10
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_102953278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:14 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Bijbel mee!
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_102953332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:14 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Nee, het worden geen sandalen, dat is zeker. Moet ik gaan liegen over het feit dat ik geen vegetarier ben en geniet van een klein stukje vlees!! Dat ben ik niet van plan te doen. Aangezien het alleen maar verkeerd kan gaan als je gaat liegen tijdens de sollicitatieronde.
pi_102953354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Bijbel mee!
Serieuze reacties, alstublieft.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:17:38 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_102953355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:15 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Dan kun je het wel vergeten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:18:17 #14
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_102953379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:17 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Dat is serieus!
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_102953383
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:16 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Nee, het worden geen sandalen, dat is zeker. Moet ik gaan liegen over het feit dat ik geen vegetarier ben en geniet van een klein stukje vlees!! Dat ben ik niet van plan te doen. Aangezien het alleen maar verkeerd kan gaan als je gaat liegen tijdens de sollicitatieronde.
Okok, zeg dan maar dat je uitsluitend biologisch vlees eet. :Y)

Gewoon netjes kleden en normaal op de vragen antwoorden. Mochten ze je niet willen, pech gehad en op naar je volgende sollicitatie.
pi_102953410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:17 schreef mstx het volgende:

[..]

Dan kun je het wel vergeten.
Nou, eerst de sollicitatieronde ingaan. Het draait om meer dan alleen of je vlees nuttigt of niet!!!
pi_102953488
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:18 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Okok, zeg dan maar dat je uitsluitend biologisch vlees eet. :Y)

Gewoon netjes kleden en normaal op de vragen antwoorden. Mochten ze je niet willen, pech gehad en op naar je volgende sollicitatie.
Netjes kleden zeker. Ik zal in het weekend eens een nieuwe pantalon en een paar schoenen aanschaffen.

En natuurlijk mij eens verdiepen in de standpunten van de partij!!! Ik zal het partijprogramma morgen eens goed doornemen.
pi_102953595
Gewoon binnen komen lopen met je dubbelloops jachtgeweer en je jagerspetje op.
pi_102953620
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wilt u serieus reageren op mijn OP. Dank u zeer.
pi_102953627
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Whehe en 2 dode hazen om je nek. :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:26:16 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102953702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:17 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

nodig ze uit voor de BBQ die je komend weekeinde geeft omdat je een mooi kg knaller pakket kon kopen

:)

vraag anders gelijk ff wanneer mevrouw Thieme in het maandblad komt..
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_102953718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Wilt u serieus reageren op mijn OP. Dank u zeer.
Het is u bekendt dat de man van Marianne Thieme een (ex)jager is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102953748
Ik heb je eigenlijk nog niet zien vertellen waarom je het zou willen doen.
pi_102953767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Whehe en 2 dode hazen om je nek. :P
Het staat aardig op je curriculum vitea als je er een jaar aan de slag kunt gaan als fractiemedewerker. Daarna kun je misschien verder kijken. Ik wil later makkelijk aan een fulltime baan komen en daarvoor moet je ergens naar binnen zien te komen!!! Zodat je je later kan profileren van andere kandidaten.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:28:07 #25
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102953771
ja, idd , motiveer je keuze eens, waarom wil jij dit ???

das overigens een vraag die je kunt verwachten hoor.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:29:11 #26
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102953815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Het staat aardig op je curriculum vitea als je er een jaar aan de slag kunt gaan als fractiemedewerker bij een partij. Daarna kun je misschien verder kijken. Ik wil later makkelijk aan een fulltime baan komen en daarvoor moet je ergens naar binnen zien te komen!!! Zodat je je later kan profileren van andere kandidaten.
mwah, het kan ook wordne gezien als een poging op het pluche te komen...
eenmaal erop, gaan de meesten er maar moeilijk weer af.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:30:52 #27
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_102953887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:16 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Nee, het worden geen sandalen, dat is zeker. Moet ik gaan liegen over het feit dat ik geen vegetarier ben en geniet van een klein stukje vlees!! Dat ben ik niet van plan te doen.
Eet je biologisch vlees? Als je dat niet doet en niet van plan bent, kun je je afvragen waarom je bij de PvdD aan de slag wilt.
quote:
Aangezien het alleen maar verkeerd kan gaan als je gaat liegen tijdens de sollicitatieronde.
Als de baan bij je aansluit, hoef je niet te liegen. Dus nogmaals: waarom wil je bij de PvdD aan de slag?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:31:47 #28
136 V.
pi_102953928
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Het staat aardig op je curriculum vitea als je er een jaar aan de slag kunt gaan als fractiemedewerker. Daarna kun je misschien verder kijken. Ik wil later makkelijk aan een fulltime baan komen en daarvoor moet je ergens naar binnen zien te komen!!! Zodat je je later kan profileren van andere kandidaten.
Ik kan je nu alvast vertellen dat dat een antwoord is dat het niet gaat doen bij de partij.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_102953965
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik kan je nu alvast vertellen dat dat een antwoord is dat het niet gaat doen bij de partij.

V.
Klopt. Maar dit is ook niet het antwoord dat ik ga geven tijdens het sollicitatiegesprek.
pi_102953987
Ja, wat wel dan? En waarom de partij vd dieren?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:33:58 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102954005
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:32 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Klopt. Maar dit is ook niet het antwoord dat ik ga geven tijdens het sollicitatiegesprek.
HOUD ONS niet langer in spanning, welk antwoord geef je dan wèl?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:34:35 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102954036
by the way, of je vlees eet of niet is niet relevant voor de functie, dus dat mogen ze niet vragen. als ze het toch doen -> geen antwoord geven!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102954065
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:33 schreef CafeRoker het volgende:
Dit zijn vragen die ik altijd kreeg tijdens sollicitatiegesprekken. En hier heb ik even tijd voor nodig. Geef mij een paar minuten om over mijn antwoord te denken.
pi_102954145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:33 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ga zometeen mijn motivatie naar voren brengen. Willen jullie beoordelen of het in orde is als motivatie?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:42:15 #35
136 V.
pi_102954317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:32 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Dus je gaat liegen, waarvan je net zei dat je er geen zin in had?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_102954368
Ik zou graag als fractiemedewerker voor Partij voor de Dieren aan de slag wil gaan omdat ik mij kan vinden in de standpunten waar de partij voor staat. De standpunten waar ik mij in kan vinden zijn de belangen van dieren, milieu en natuur.

De dierenwelzijn wordt naar mijn smaak teveel aangetast door de grootschaligheid, het zonder verdoving slachten van dieren en de kwaliteit van het leven van de dieren moet beter. Bijvoorbeeld meer ruimte tijdens het grazen.

Ik ben nooit goed geweest in zulke vragen beantwoorden, maar ik hoop dat dit een goed begin is?
pi_102954374
Ik begin te begrijpen waarom eerdere gesprekken niet zo soepel liepen :{

Verder: dat vlees eten maakt volgens mij allemaal niet zo heel erg uit. Zolang het maar matig is en je duidelijk laat blijken dat je goed begrijpt dat het dood beest is en dus respectvol behandeld moet worden.

edit: gekruist
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:43:55 #38
136 V.
pi_102954376
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:34 schreef Maanvis het volgende:
by the way, of je vlees eet of niet is niet relevant voor de functie, dus dat mogen ze niet vragen. als ze het toch doen -> geen antwoord geven!
Vlees of geen vlees niet. Maar indien vlees, dan biologisch is gezien van de aard van de boodschap die de partij uitdraagt wel degelijk relevant.

Ik sta niet achter de manier waarop Powned in het leven staat, vandaar dat ik daar als radiomaker niet solliciteer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_102954419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dus je gaat liegen, waarvan je net zei dat je er geen zin in had?

V.
Liegen. Nee, ik kan mij wel vinden is de standpunten van de partij. Hiervoor moet ik alleen mijn motivatie nog goed kunnen verwoorden.
pi_102954453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:43 schreef CafeRoker het volgende:
Ik begin te begrijpen waarom eerdere gesprekken niet zo soepel liepen :{

Verder: dat vlees eten maakt volgens mij allemaal niet zo heel erg uit. Zolang het maar matig is en je duidelijk laat blijken dat je goed begrijpt dat het dood beest is en dus respectvol behandeld moet worden.

edit: gekruist
Ik eet niet zo vaak vlees. 1 keer per week en dat nog niet eens elke week. Dus die ene keer per week wil ik ook wel biologisch vlees gaan eten!!
pi_102954457
Hoe diep zit bij jou de liefde voor dieren?
Heb je wel eens seks gehad met een schaap?
Of een paard?
Is dat gefilmd?
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_102954475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:43 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Ik zou graag als fractiemedewerker voor Partij voor de Dieren aan de slag wil gaan omdat ik mij kan vinden in de standpunten waar de partij voor staat. De standpunten waar ik mij in kan vinden zijn de belangen van dieren, milieu en natuur.

De dierenwelzijn wordt naar mijn smaak teveel aangetast door de grootschaligheid, het zonder verdoving slachten van dieren en de kwaliteit van het leven van de dieren moet beter. Bijvoorbeeld meer ruimte tijdens het grazen.

Ik ben nooit goed geweest in zulke vragen beantwoorden, maar ik hoop dat dit een goed begin is?
Ach, het is wel OK dacht ik zo. Als je er teveel aan sleutelt komt het ook zo ingestudeerd eruit.

Wat wel erg belangrijk is, is dat je dit soort punten vooraf helder ziet. Niet perse het antwoord, maar meer dat je voor jezelf een reden of een mening erover hebt. Het antwoord volgt dan vanzelf.
pi_102954538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:15 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:

[..]

Dan moet je keihard liegen, anders is al je moeite voor niets
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102954550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:45 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Hoe diep zit bij jou de liefde voor dieren?
Heb je wel eens seks gehad met een schaap?
Of een paard?
Is dat gefilmd?
Leuke vraag!!

Ben nooit bezig geweest met dieren!! Maar heb wel genegenheid voor dieren maar waar dat uit moet resulteren? Ben nog nergens mee bezig geweest voor dieren. Vandaar dat ik mij wel wil aansluiten bij deze partij. Dan kan ik toch wat voor ze betekenen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:48:47 #45
54408 Parzival
Where it happens
pi_102954552
Volgens mij moet je je als fractiemedewerker een beetje stil kunnen houden.. (aangezien je ook met geheime stukken in aanmerking zou kunnen komen). Het feit dat je op een forum gaat bleeeren dat je daar gaat solliciteren lijkt me voldoende om je bij voorbaat af te wijzen.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_102954639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:48 schreef Parzival het volgende:
Volgens mij moet je je als fractiemedewerker een beetje stil kunnen houden.. (aangezien je ook met geheime stukken in aanmerking zou kunnen komen). Het feit dat je op een forum gaat bleeeren dat je daar gaat solliciteren lijkt me voldoende om je bij voorbaat af te wijzen.
Nee, ik vraag naar tips voor de sollicitatie. Dat is het enige wat ik met deze topic wil. Ik ga geen geheime stukken openbaren mocht ik door de sollicitatieronde heenkomen. Dat heb ik bij mijn vorige werkgevers ook nooit gedaan.

Er is niks verkeerds met het vragen van tips.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:54:25 #47
54408 Parzival
Where it happens
pi_102954753
quote:
Nee, ik vraag naar tips voor de sollicitatie. Dat is het enige wat ik met deze topic wil. Ik ga geen geheime stukken openbaren mocht ik door de sollicitatieronde heenkomen. Dat heb ik bij mijn vorige werkgevers ook nooit gedaan.

Er is niks verkeerds met het vragen van tips.
Zoals met alles in de politiek gaat het om het wekken van schijn...

maar om dan toch tips te geven, zorg dat je integer (ja ook in de politiek) overkomt, wees eerlijk over je gemaakte fouten en hoe je daarvan hebt geleerd.
Zorg dat je jezelf bent.. en probeer de vraag: Zoals je weet zijn ambtenaren een ander soort mensen, kun je met ambtenaren samen werken? op een ludieke manier te beantwoorden...

(serieuze vraag geweest)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_102954771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ach, het is wel OK dacht ik zo. Als je er teveel aan sleutelt komt het ook zo ingestudeerd eruit.

Wat wel erg belangrijk is, is dat je dit soort punten vooraf helder ziet. Niet perse het antwoord, maar meer dat je voor jezelf een reden of een mening erover hebt. Het antwoord volgt dan vanzelf.
Bedankt voor je goede tip. Zo had ik het nog niet bekeken.
pi_102954822
Ik denk dat je de volgende vragen ook wel kunt verwachten:
- Wat verwacht jij van deze functie? Wat denk je dat je bezigheden zullen zijn?
- Stel, ik heb wat achtergrond informatie nodig bij een bepaald stuk. Hoe pak je dat aan? Op welke manier kom je aan de benodigde informatie?
- Ben je flexibe/vind je het erg om de ene week wat extra te doen en het de andere week juist wat rustiger te hebben(l? (je zult als fractiemedewerker sommige weken enorm druk zijn, ruim over je uren, en andere weken en juist weer onder zitten)

Dit werd mij iig gesteld toen ik bij een andere partij als fractiemedewerker solliciteerde.

Verder zal het een beetje afhangen van de aard van je functie. Ga je je vooral bezig houden met het inhoudelijke deel (stukken voorbereiden, dossieronderzoek) of ook/meer met het communicatieve deel (persberichten, communicatie naar leden, website), of vooral organisatorisch (mails beantwoorden, bijeenkomsten plannen, uitnodigingen van derden voor werkbezoeken e.d.)?

En is het eigenlijk voor de gemeente, de provincie of landelijk?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_102954824
Als er een schaal met bitterballen, frikandellen en kipnuggets staat; trap er niet in, níet opeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')