Ongeacht of het instellen van die verplichting nu terecht was of niet (ik vind ook dat het terecht is om zoiets te verplichten), als mensen gedwongen worden om iets te betalen en later blijkt dat ze het terug kunnen krijgen, dan doen ze het.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima... je vindt het dus wenselijk dat groepen Turkse migranten zich in Nederland vestigen, zonder dat we enige eisen aan ze kunnen stellen op het gebied van taalvaardigheid? Ze wonen en leven in Nederland, maar spreken de Nederlandse taal slecht of helemaal niet. Ondertussen wensen ze wel gebruik te maken van allerhande voorzieningen in dit land.
Ik heb niet zozeer moeite met het toelaten van migranten, maar vind het absurd dat we daar kennelijk geen eisen aan mogen stellen.
Daar ga jij niet overquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:13 schreef yes_no_maybe het volgende:
Ze moeten blij zijn dat ze het land in mogen.
Ik denk dat er een verband is tussen het feit dat ze werken en hun goede taalbeheersing. Het gaat hier nu juist om mensen die slecht of helemaal niet inburgeren, maar wel hierheen komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:09 schreef Hephaistos. het volgende:
De meeste Turken die ik ken zijn trouwens harde werkers en over het algemeen spreken ze aardig Nederlands.
Nou, stel dan maar snel weer een paspoort in voor reizen naar Turkije... Als de Nederlandse overheid de geldmachine moet worden voor duizenden slecht ingeburgerde Turken, dan is dat een niet-wenselijke situatie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:11 schreef remlof het volgende:
Dat hebben we in Europees verband (of bilateraal) nou eenmaal zo afgesproken.
Volgens mij in het zelfde verdrag dat er voor zorgt dat wij geen visum of paspoort meer nodig hebben voor Turkije maar er met onze ID-kaart heen kunnen reizen.
Nee hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat hier nu juist om mensen die slecht of helemaal niet inburgeren, maar wel hierheen komen.
Die claimcultuur bestaat inderdaad overal. Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland zich daar bij moet neerleggen. Die 150 miljoen euro kan echt veel beter worden besteed dan aan het compenseren van 'leed' van mensen die een inburgeringscursus volgden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Ongeacht of het instellen van die verplichting nu terecht was of niet (ik vind ook dat het terecht is om zoiets te verplichten), als mensen gedwongen worden om iets te betalen en later blijkt dat ze het terug kunnen krijgen, dan doen ze het.
Dan kunnen we hier gaan huilen dat ze zo ondankbaar zijn, maar ik mag toch hopen dat je niet de illusie hebt dat dit ook maar een millimeter afwijkt van hoe Nederlanders met zo’n situatie zouden omgaan.
Ik had nog een vraag bij je openstaan en een verklaring te goed waarom ik allochtoon zou moeten zijn om mijn standpunt in deze zaak in te nemen zoals ik doe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er moet een stichting komen: NOOIT MEER INBURGERING, die de belangen van de slachtoffers van de inburgeringsholocaust behartigd. En niet alleen voor die 27000 Turken, maar voor alle honderdduizenden mensen die slachtoffer geworden zijn.
Het leed van de inburgering valt nooit meer goed te maken, maar met geld, veel geld, heel veel geld is het wel te verzachten.
Dat zijn de gevolgen. Als we mensen niet meer tot een inburgeringscursus kunnen dwingen, krijgen we hier allerhande slecht ingeburgerde migranten die de Nederlandse taal niet of nauwelijks beheersen.quote:
Dat is niet wat je zei. Je zei dat het in deze kwestie om mensen gaat die niet inburgeren. Dat klopt niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zijn de gevolgen. Als we mensen niet meer tot een inburgeringscursus kunnen dwingen, krijgen we hier allerhande slecht ingeburgerde migranten die de Nederlandse taal niet of nauwelijks beheersen.
Dat is wel heel erg kortzichtig natuurlijk, geld is altijd beter te besteden, maar dit is onterecht verkregen geld. Dan kan ik nog wel een paar manieren verzinnen om makkelijk de staatskas te vullen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die claimcultuur bestaat inderdaad overal. Maar dat wil nog niet zeggen dat Nederland zich daar bij moet neerleggen. Die 150 miljoen euro kan echt veel beter worden besteed dan aan het compenseren van 'leed' van mensen die een inburgeringscursus volgden.
Voorlopig loopt de staatskas alleen maar leeg door dit soort dingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:25 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg kortzichtig natuurlijk, geld is altijd beter te besteden, maar dit is onterecht verkregen geld. Dan kan ik nog wel een paar manieren verzinnen om makkelijk de staatskas te vullen.
Dat wilde Geert heel graag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hoezo is de inburgeringscursus voor Turken afgeschaft?
Turken niet langer verplicht tot inburgerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hoezo is de inburgeringscursus voor Turken afgeschaft?
Ze zouden eens eerst hun huiswerk moeten maken natuurlijk voor ze met zoiets beginnnenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voorlopig loopt de staatskas alleen maar leeg door dit soort dingen.
Hoe verzinnen ze het ook weer om dat af te schaffen. Dat is toch vrágen om claims?
Ah thanks, duidelijk. Maar hoezo per se een overeenkomst met Turkije dan, weet je dat ook toevallig?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Turken niet langer verplicht tot inburgeren
Volgens de Centrale Raad van Beroep is verplichte inburgering van Turkse immigranten in strijd met een overeenkomst tussen Turkije en de Europese Unie uit de jaren zestig. Daarin staat dat Turken die naar de EU komen, niet mogen worden belemmerd bij het vinden van een baan. Daarin staat ook dat EU-lidstaten geen nieuwe wetten maken die aan Turken toegekende rechten beperken.
Sorry hoor, maak ik vind het belachelijk en vragen om ellende, of wordt er straks vanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens de Centrale Raad van Beroep is verplichte inburgering van Turkse immigranten in strijd met een overeenkomst tussen Turkije en de Europese Unie uit de jaren zestig. Daarin staat dat Turken die naar de EU komen, niet mogen worden belemmerd bij het vinden van een baan. Daarin staat ook dat EU-lidstaten geen nieuwe wetten maken die aan Turken toegekende rechten beperken.
Neequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Sorry hoor, maak ik vind het belachelijk en vragen om ellende, of wordt er straks van
ons verwacht dat we 37 talen spreken?
Nee, de taal niet spreken, belemmerd hun natuurlijk helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk nietquote:
Nou, dat bedoel ik dus. Eerst nadenken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:34 schreef Re het volgende:
[..]
Ze zouden eens eerst hun huiswerk moeten maken natuurlijk voor ze met zoiets beginnnen
ja wees even specifieker zegquote:
Niet. Dat is dus het probleem, zonder de taal te spreken kun je gewoonweg niet functioneren. Dus de verplichte regel is een goede.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja wees even specifieker zegleg uit dan, hoe gaat dat dan werken als die mensen de
Nederlandse taal niet spreken, lezen en schrijven ?
Of moet ik alles voor je uitspellen?
Ja dan bedoelen we toch hetzelfde?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:48 schreef Killaht het volgende:
[..]
Niet. Dat is dus het probleem, zonder de taal te spreken kun je gewoonweg niet functioneren. Dus de verplichte regel is een goede.
Wat vind je ervan dat veel van de mensen die huis en haard moesten verlaten om de inburgeringscursus in Turkije te gaan volgen, gewoon geïntegreerd waren in onze maatschappij inclusief het spreken van Nederlands?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:48 schreef Killaht het volgende:
[..]
Niet. Dat is dus het probleem, zonder de taal te spreken kun je gewoonweg niet functioneren. Dus de verplichte regel is een goede.
Zij gaan vanzelf ooit dood of lopen tegen een drempel aal waar ze de taal ooit moeten leren , hun kinderen zijn hier gewoon leerplichtig dus leren Nederlands. Problem solved.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja wees even specifieker zegleg uit dan, hoe gaat dat dan werken als die mensen de
Nederlandse taal niet spreken, lezen en schrijven ?
Of moet ik alles voor je uitspellen?
Ja, dat blijkt dus niet in de praktijk te werken en de kinderen ontsporen vaak, omdat de ouders niet weten wat er gebeurd en de kinderen alles moeten voorlezen/regelen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zij gaan vanzelf ooit dood of lopen tegen een drempel aal waar ze de taal ooit moeten leren , hun kinderen zijn hier gewoon leerplichtig dus leren Nederlands. Problem solved.
Ja, er moet een onderscheid komen of controle komen tussen mensen die ambitieus hier komen om deel te nemen aan de maatschappij en degene die hier naartoe komen en de taal niet leren en uitkering trekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat veel van de mensen die huis en haard moesten verlaten om de inburgeringscursus in Turkije te gaan volgen, gewoon geïntegreerd waren in onze maatschappij inclusief het spreken van Nederlands?
De doelgroep Turken in Nederland.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Boeien, de moerstaal van alle aanvragers is Turks, logisch om die site in het Turks op te zetten.
www.move2australia.com.au is ook in het Nederlands
Oké, maar aanvankelijk had je het over een 'verplichte regel'. Niet iedereen heeft nog een inburgeringscursus nodig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:02 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, er moet een onderscheid komen of controle komen tussen mensen die ambitieus hier komen om deel te nemen aan de maatschappij en degene die hier naartoe komen en de taal niet leren en uitkering trekken.
Mijn vader heeft de Nederlandse taal ook eigenhandig samen met mijn moeder geleerd, en spreekt het al 40jaar vloeiend.
En helaas ook de reden waarom we nu (zeker in Den Haag) de Oostblok instroom er overheen krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hebben we in Europees verband (of bilateraal) nou eenmaal zo afgesproken.
Volgens mij in het zelfde verdrag dat er voor zorgt dat wij geen visum of paspoort meer nodig hebben voor Turkije maar er met onze ID-kaart heen kunnen reizen.
Nee , daarom is ook het inburgeren ooit verplicht gemaakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar aanvankelijk had je het over een 'verplichte regel'. Niet iedereen heeft nog een inburgeringscursus nodig.
Als ik het goed begrijp was het wel verplicht, maar is dat het nu niet meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:27 schreef Aloulou het volgende:
...zou ik ook doen als achteraf blijkt dat iets wat mij als verplicht is voorgeschoteld dat helemaal niet was...
Dat is het nou, het mocht helemaal niet verplicht zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:32 schreef eigenaar het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp was het wel verplicht, maar is dat het nu niet meer.
Leed is inderdaad een breed begrip. Maar het is hun wel gelukt om de commotie van het woord 'inburgeringsleed' te verspreiden en het debat over hun problematiek erover te voeren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:15 schreef Capi het volgende:
Dat ze kosten terug eisen ok, maar 'inburgeringsleed'? Alsjeblieft zeg, meer kennis over het land waar je al geruime tijd verblijft opdoen scharen onder 'leed'. Ik geef ze weinig tot geen kans dat ze dat vergoed krijgen
Worden Turken door het verplicht moeten volgen van een inburgeringscursus belemmerd bij het vinden van een baan? Nee, integendeel, het helpt een baan te vinden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Turkije is geen lid van de EU. Turkije ligt niet in Europa. Turken zijn geen Europeanen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:54 schreef De_Nuance het volgende:
Iedereen is doe het zelf jurist hier vandaag.
Het gaat erom dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers.
Dus als inburgering in NL niet verplicht is voor Belgen, dan ook niet voor Turken.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Turkije is geen lid van de EU. Turkije ligt niet in Europa. Turken zijn geen Europeanen.
Het is niet zijn mening er over, het zijn gewoon feiten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:59 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik zeg gewoon wat er staat in het vedrag, jouw mening erover is ook leuk hoor.
Ook serieus waar heel boeiend.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is niet zijn mening er over, het zijn gewoon feiten.
Het zijn de bij-effecten van verdragen die ongetwijfeld met de beste bedoelingen zijn afgesloten door politici die geen zicht hadden op de lange termijneffecten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga maar eens in de productie kijken van veel fabrieken, daar werken ze met pictogrammen om het werk duidelijk te maken aan mensen die de taal niet machtig zijn, dat daardoor ook ongelukken gebeuren doordat men iets niet begrijpt is hier een gevolg van.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zij gaan vanzelf ooit dood of lopen tegen een drempel aal waar ze de taal ooit moeten leren , hun kinderen zijn hier gewoon leerplichtig dus leren Nederlands. Problem solved.
Waar staat dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:54 schreef De_Nuance het volgende:
Iedereen is doe het zelf jurist hier vandaag.
Het gaat erom dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers.
Dus als inburgering in NL niet verplicht is voor Belgen, dan ook niet voor Turken.
Dat Turkije geen lid van de EU is, klopt. Dat Turken wel of geen Europeanen zijn kun je lange discussies over voeren. Maar, Turkije ligt dus wél in Europa.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je stelt echt hele domme vragen, sorry maar hier ga ik heen moeite in steken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar staat dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers?
Waarom mogen Spanjaarden dan geen Nederlandse nationaliteit naast hun Spaanse krijgen en Turken wel?
Hé, dan mogen ze ineens wél anders behandeld worden dan EU-burgers?
Ik vind het niet zo raar om van mensen zelf een zekere opoffering te vragen om naar Nederland te mogen komen. Ik zie geen taak voor de overheid om dat met belastinggeld te financieren. Immigranten zouden belastinggeld moeten opleveren in plaats van kosten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:11 schreef De_Nuance het volgende:
Ik zie trouwens ook liever dat Turken die geen NL spreken moeten inburgeren.
Maar dan niet onmogelijk duur maken en geen voorzieningen bieden zoals deze regering heeft gedaan.
Als het nadelig is voor Turken mag het niet, is het in het voordeel van Turken, dan mag er wel verschil gemaakt worden. Duidelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:12 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je stelt echt hele domme vragen, sorry maar hier ga ik heen moeite in steken.
Nieuwe immigranten oké , maar ik heb het over een bepaalde groep die hier al heel lang zitten en om uiteenlopende redenen de taal niet hebben kunnen leren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar om van mensen zelf een zekere opoffering te vragen om naar Nederland te mogen komen. Ik zie geen taak voor de overheid om dat met belastinggeld te financieren. Immigranten zouden belastinggeld moeten opleveren in plaats van kosten.
Kijk, dat is nu het verschil.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb overigens de laatste keer dat ik in Turkije was wel gewoon een visum moeten kopen aan de grens, maar wellicht is dat ook recent afgeschaft.
Die logica (dat het zou belemmeren) volgde ik in eerste instantie ook niet helemaal. Maar als je bijvoorbeeld engels spreekt, een bedrijf kent waar je aan de slag kunt gaan moest je dus eerst even een paar duizend euro lappen om een cursus te volgen. In dat geval kan een dergelijke verplichting belemmerend werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Worden Turken door het verplicht moeten volgen van een inburgeringscursus belemmerd bij het vinden van een baan? Nee, integendeel, het helpt een baan te vinden.
[..]
Ik vorig jaar ergens in mei ook. Turkije heeft dit jaren geleden ingevoerd toen Nederland het Turken moeilijker ging maken om een visum te krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb overigens de laatste keer dat ik in Turkije was wel gewoon een visum moeten kopen aan de grens, maar wellicht is dat ook recent afgeschaft.
[..]
Dat is het al, we zijn in NL he, dus gekker kan ALTIJD!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:57 schreef danilel het volgende:
Het moet niet gekker worden...........
Het werkt belemmerend voor die Turken die Engels spreken en bij een Nederlands bedrijf met hun kennis van het Engels terecht kunnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:54 schreef Dlocks het volgende:
Die logica (dat het zou belemmeren) volgde ik in eerste instantie ook niet helemaal. Maar als je bijvoorbeeld engels spreekt, een bedrijf kent waar je aan de slag kunt gaan moest je dus eerst even een paar duizend euro lappen om een cursus te volgen. In dat geval kan een dergelijke verplichting belemmerend werken.
Waarom zou ik dat zijn?..........quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:44 schreef RijstNatie het volgende:
laat me raden topic starter is een gefrustreerde blanke pvv stemmer ergens in oude pekela
Ik snap 'm (heb rijstnatie's postgeschiedenis net nagekeken en hij/zij is gewoon een gefrustreerde vader/moeder met een kapotte autoruit)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:54 schreef DrMabuse het volgende:
Als je je op kritische wijze uitlaat over de Nieuwe Nederlander en wat daarbij komt kijken ben je dat volgens sommige hier.
NSB , Jodenvervolging en het Derde Rijk worden er ook nog wel eens bijgesleept.
Kon dus erger.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:01 schreef danilel het volgende:
[..]
Ik snap 'm (heb rijstnatie's postgeschiedenis net nagekeken en hij/zij is gewoon een gefrustreerde vader/moeder met een kapotte autoruit)
Klopt, maar ik geef alleen aan dat de huidige regel op inhoud moet worden gewijzigd, maar niet afgeschaft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar aanvankelijk had je het over een 'verplichte regel'. Niet iedereen heeft nog een inburgeringscursus nodig.
Want de bijbel heeft ook alleen maar goeds gebrachtquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:35 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik vind het prima dat Turken geld van de Nederlandse staat eisen. Hoe meer hoe liever.
Aan de vruchten herkent men de boom. (Bijbels spreekwoord).
Je hoeft mensen helemaal niet te verplichten, maar geen Nederlands geen recht op uitkering/bijstand. Klaar, dan is het aan die mensen om zelf initiatief te nemen of anders hoepelen ze maar op. Zo is het voor jou ook als je naar Turkije verhuisd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nieuwe immigranten oké , maar ik heb het over een bepaalde groep die hier al heel lang zitten en om uiteenlopende redenen de taal niet hebben kunnen leren.
Dat zijn vaak mensen die het sowieso niet al te breed hebben en volgens mij zorg je alleen maar voor afkeer ipv integratie als je verplicht naar dure cursusssen gaat sturen.
Maar ik snap je punt en ben het er wel gedeeltelijk mee eens.
Het kabinet is tegen , mocht men deze claim toch doorzetten moet het via de rechter.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:40 schreef popolon het volgende:
De ernstig gedupeerden kunnen natuurlijk van alles eisen. Krijgen is heel wat anders.
Wat een flauwekul toch die inburgeringsbullshit. Geldverspilling.
Maar dan nog, toepassen is een 2e en heel ander verhaal... dat snappen NL politici echter bijna allemaal niet...quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:17 schreef OreO het volgende:
Wat raar dat je de taal van een land moet leren![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |