Ga maar eens in de productie kijken van veel fabrieken, daar werken ze met pictogrammen om het werk duidelijk te maken aan mensen die de taal niet machtig zijn, dat daardoor ook ongelukken gebeuren doordat men iets niet begrijpt is hier een gevolg van.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 16:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zij gaan vanzelf ooit dood of lopen tegen een drempel aal waar ze de taal ooit moeten leren , hun kinderen zijn hier gewoon leerplichtig dus leren Nederlands. Problem solved.
Waar staat dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:54 schreef De_Nuance het volgende:
Iedereen is doe het zelf jurist hier vandaag.
Het gaat erom dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers.
Dus als inburgering in NL niet verplicht is voor Belgen, dan ook niet voor Turken.
Dat Turkije geen lid van de EU is, klopt. Dat Turken wel of geen Europeanen zijn kun je lange discussies over voeren. Maar, Turkije ligt dus wél in Europa.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is niet zijn mening er over, het zijn gewoon feiten.
Je stelt echt hele domme vragen, sorry maar hier ga ik heen moeite in steken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar staat dat Turken volgens dat verdrag niet anders behandeld mochten worden dan andere EU-burgers?
Waarom mogen Spanjaarden dan geen Nederlandse nationaliteit naast hun Spaanse krijgen en Turken wel?
Hé, dan mogen ze ineens wél anders behandeld worden dan EU-burgers?
Ik vind het niet zo raar om van mensen zelf een zekere opoffering te vragen om naar Nederland te mogen komen. Ik zie geen taak voor de overheid om dat met belastinggeld te financieren. Immigranten zouden belastinggeld moeten opleveren in plaats van kosten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:11 schreef De_Nuance het volgende:
Ik zie trouwens ook liever dat Turken die geen NL spreken moeten inburgeren.
Maar dan niet onmogelijk duur maken en geen voorzieningen bieden zoals deze regering heeft gedaan.
Als het nadelig is voor Turken mag het niet, is het in het voordeel van Turken, dan mag er wel verschil gemaakt worden. Duidelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:12 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je stelt echt hele domme vragen, sorry maar hier ga ik heen moeite in steken.
Nieuwe immigranten oké , maar ik heb het over een bepaalde groep die hier al heel lang zitten en om uiteenlopende redenen de taal niet hebben kunnen leren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar om van mensen zelf een zekere opoffering te vragen om naar Nederland te mogen komen. Ik zie geen taak voor de overheid om dat met belastinggeld te financieren. Immigranten zouden belastinggeld moeten opleveren in plaats van kosten.
Kijk, dat is nu het verschil.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb overigens de laatste keer dat ik in Turkije was wel gewoon een visum moeten kopen aan de grens, maar wellicht is dat ook recent afgeschaft.
Die logica (dat het zou belemmeren) volgde ik in eerste instantie ook niet helemaal. Maar als je bijvoorbeeld engels spreekt, een bedrijf kent waar je aan de slag kunt gaan moest je dus eerst even een paar duizend euro lappen om een cursus te volgen. In dat geval kan een dergelijke verplichting belemmerend werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Worden Turken door het verplicht moeten volgen van een inburgeringscursus belemmerd bij het vinden van een baan? Nee, integendeel, het helpt een baan te vinden.
[..]
Ik vorig jaar ergens in mei ook. Turkije heeft dit jaren geleden ingevoerd toen Nederland het Turken moeilijker ging maken om een visum te krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik heb overigens de laatste keer dat ik in Turkije was wel gewoon een visum moeten kopen aan de grens, maar wellicht is dat ook recent afgeschaft.
[..]
Dat is het al, we zijn in NL he, dus gekker kan ALTIJD!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:57 schreef danilel het volgende:
Het moet niet gekker worden...........
Het werkt belemmerend voor die Turken die Engels spreken en bij een Nederlands bedrijf met hun kennis van het Engels terecht kunnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:54 schreef Dlocks het volgende:
Die logica (dat het zou belemmeren) volgde ik in eerste instantie ook niet helemaal. Maar als je bijvoorbeeld engels spreekt, een bedrijf kent waar je aan de slag kunt gaan moest je dus eerst even een paar duizend euro lappen om een cursus te volgen. In dat geval kan een dergelijke verplichting belemmerend werken.
Waarom zou ik dat zijn?..........quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:44 schreef RijstNatie het volgende:
laat me raden topic starter is een gefrustreerde blanke pvv stemmer ergens in oude pekela
Ik snap 'm (heb rijstnatie's postgeschiedenis net nagekeken en hij/zij is gewoon een gefrustreerde vader/moeder met een kapotte autoruit)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:54 schreef DrMabuse het volgende:
Als je je op kritische wijze uitlaat over de Nieuwe Nederlander en wat daarbij komt kijken ben je dat volgens sommige hier.
NSB , Jodenvervolging en het Derde Rijk worden er ook nog wel eens bijgesleept.
Kon dus erger.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 12:01 schreef danilel het volgende:
[..]
Ik snap 'm (heb rijstnatie's postgeschiedenis net nagekeken en hij/zij is gewoon een gefrustreerde vader/moeder met een kapotte autoruit)
Klopt, maar ik geef alleen aan dat de huidige regel op inhoud moet worden gewijzigd, maar niet afgeschaft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, maar aanvankelijk had je het over een 'verplichte regel'. Niet iedereen heeft nog een inburgeringscursus nodig.
Want de bijbel heeft ook alleen maar goeds gebrachtquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:35 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik vind het prima dat Turken geld van de Nederlandse staat eisen. Hoe meer hoe liever.
Aan de vruchten herkent men de boom. (Bijbels spreekwoord).
Je hoeft mensen helemaal niet te verplichten, maar geen Nederlands geen recht op uitkering/bijstand. Klaar, dan is het aan die mensen om zelf initiatief te nemen of anders hoepelen ze maar op. Zo is het voor jou ook als je naar Turkije verhuisd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nieuwe immigranten oké , maar ik heb het over een bepaalde groep die hier al heel lang zitten en om uiteenlopende redenen de taal niet hebben kunnen leren.
Dat zijn vaak mensen die het sowieso niet al te breed hebben en volgens mij zorg je alleen maar voor afkeer ipv integratie als je verplicht naar dure cursusssen gaat sturen.
Maar ik snap je punt en ben het er wel gedeeltelijk mee eens.
Het kabinet is tegen , mocht men deze claim toch doorzetten moet het via de rechter.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:40 schreef popolon het volgende:
De ernstig gedupeerden kunnen natuurlijk van alles eisen. Krijgen is heel wat anders.
Wat een flauwekul toch die inburgeringsbullshit. Geldverspilling.
Maar dan nog, toepassen is een 2e en heel ander verhaal... dat snappen NL politici echter bijna allemaal niet...quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:17 schreef OreO het volgende:
Wat raar dat je de taal van een land moet leren![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |