abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:51:24 #101
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_103013228
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:41 schreef Emi22 het volgende:

[..]

Want Obama's meer gebruikelijke Christelijke geloof is wel heel redelijk? Doe niet zo hypocriet.

[..]

Nogmaals, verdiep je eens in wat er onder Romney als gouverneur in Massachusetts is gedaan als je 'European acceptable' zo belangrijk vindt...

[..]

Een stuk beter dan het zooitje in Europa imho, die jij kennelijk als strevenswaardig beschouwt :')
Nee, maar in Nederland hebben we één partij met twee zetels die puur uit de naam van god handelt (ChristenUnie en CDA buiten beschouwing gelaten), namelijk SGP. In Amerika bestaat ook zo'n partij. En die beheersen 50% van de politiek. Verder zeg ik ook niet dat de Democraten geweldig zijn, verre van, maar liever een Democraat dan een Republikein.

Nogmaals, Romney heeft gezegd dat Amerika is geschapen om de rest van de wereld te leiden, en dan kun je nog zo progressief zijn in Massachusetts. Als presidentskandidaat heb je voor mij al afgedaan. Niet omdat ie gelovig is, maar omdat ie zijn geloof gebruikt in zijn campagne.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:52:07 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103013278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:41 schreef Emi22 het volgende:
Want Obama's meer gebruikelijke Christelijke geloof is wel heel redelijk? Doe niet zo hypocriet.
Obama is natuurlijk ook gewoon Christelijk, maar er mag wel bij gezegd worden dat hij niet religie gebruikt heeft om zijn campagne te leiden. Obama praatte over de problemen van het land tijdens zijn campagne, en hield geen toespraken waar hij God specifiek noemde als de schepper zoals Romney, hield geen "day of fasting and prayer" om de economie te redden zoals Perry, of gooit het er onderhand bij elke toespraak veel te dik bovenop zoals Bachmann.

De meeste - niet alle - Republikeinse kandidaten gebruiken en misbruiken religie voor hun campagne. En dat vind ik jammer. Laat religie een persoonlijke keuze zijn tussen jou als individu, en de God waarin je geloofd. Waarom religie iedere keer maar weer bij de politiek betrokken moet worden..... snap ik gewoon niet.

Alsof Perry de economie kan redden door een dag te vasten en te bidden. Kom op. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_103013399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:51 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, maar in Nederland hebben we één partij met twee zetels die puur uit de naam van god handelt (ChristenUnie en CDA buiten beschouwing gelaten), namelijk SGP. In Amerika bestaat ook zo'n partij. En die beheersen 50% van de politiek. Verder zeg ik ook niet dat de Democraten geweldig zijn, verre van, maar liever een Democraat dan een Republikein.

Nogmaals, Romney heeft gezegd dat Amerika is geschapen om de rest van de wereld te leiden, en dan kun je nog zo progressief zijn in Massachusetts. Als presidentskandidaat heb je voor mij al afgedaan. Niet omdat ie gelovig is, maar omdat ie zijn geloof gebruikt in zijn campagne.
Obama komt toch ook voor zijn religie uit? Ik vind het nogal een arbitrair om Romneys ideeën ineens te ver vinden gaan.

Amerikaans exceptionalisme is echt niet nieuw of extreem, en uit Obamas speeches blijkt heel duidelijk dat hij er evenzeer in gelooft, al verwoordt hij het misschien anders.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:56:13 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103013512
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:47 schreef Emi22 het volgende:
Ik heb het stukje gezien, ze bedoelde het niet serieus. Romney maakte in hetzelfde rondje ook een grapje over 9(.)99 als prijs van een pizza.
Maar dat kwam misschien omdat de bedenker van het 9-9-9 plan tevens ook CEO was van "Godfather Pizza", een bekende Pizzaketen. ;)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_103013570
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar dat kwam misschien omdat de bedenker van het 9-9-9 plan tevens ook CEO was van "Godfather Pizza", een bekende Pizzaketen. ;)
Dat was me bekend ja ;)
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:58:56 #106
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_103013661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:54 schreef Emi22 het volgende:

[..]

Obama komt toch ook voor zijn religie uit? Ik vind het nogal een arbitrair om Romneys ideeën ineens te ver vinden gaan.

Amerikaans exceptionalisme is echt niet nieuw of extreem, en uit Obamas speeches blijkt heel duidelijk dat hij er evenzeer in geloofd, al verwoordt hij het misschien anders.
Je mag wat mij betreft uitkomen voor je geloof, en het interesseert me geen ruk dat je dat zegt in een verkiezingscampagne/toespraak want dan stem ik toch niet op je ( door wisselende standpunten op andere vlakken, niet door de religie zelf). Maar als je als Aspirant-presidentskandidaat zulke domme dingen roept, en daar mee ook stemmen binnenhaalt (!), Dan heb ik mijn bewijs dat Amerika nog niet klaar is voor de eerste ''openminded'' president.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:59:42 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103013701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:54 schreef Emi22 het volgende:

Amerikaans exceptionalisme is echt niet nieuw of extreem, en uit Obamas speeches blijkt heel duidelijk dat hij er evenzeer in geloofd, al verwoordt hij het misschien anders.
Ja, elke presidentskandidaat geloofd in God, dat is wel duidelijk.

Het verschil zit em in hoe je religie gebruikt (of misbruikt) in je campagne, en het koppelen van religie aan politieke vraagstukken komt bij de Republikeinen veel vaker voor dan bij de Democraten.

In plaats van "God created this nation to lead the world", had Romney namelijk ook kunnen zeggen: "This nation has grown into a nation that is leading the world, and it is important to continue to lead". - Daarmee had hij dezelfde boodschap over gebracht (dat de VS een leidinggevende positie heeft gehad, en moet behouden) zonder religie erbij te betrekken.
-
pi_103013835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je mag wat mij betreft uitkomen voor je geloof, en het interesseert me geen ruk dat je dat zegt in een verkiezingscampagne/toespraak want dan stem ik toch niet op je ( door wisselende standpunten op andere vlakken, niet door de religie zelf). Maar als je als Aspirant-presidentskandidaat zulke domme dingen roept, en daar mee ook stemmen binnenhaalt (!), Dan heb ik mijn bewijs dat Amerika nog niet klaar is voor de eerste ''openminded'' president.
Mja, dat is dan jouw mening. Ik vind het nogal "close minded" om dergelijke oordelen te vellen op dermate subjectieve gronden.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:02:14 #109
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_103013843
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_103014109
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, elke presidentskandidaat geloofd in God, dat is wel duidelijk.

Het verschil zit em in hoe je religie gebruikt (of misbruikt) in je campagne, en het koppelen van religie aan politieke vraagstukken komt bij de Republikeinen veel vaker voor dan bij de Democraten.

In plaats van "God created this nation to lead the world", had Romney namelijk ook kunnen zeggen: "This nation has grown into a nation that is leading the world, and it is important to continue to lead". - Daarmee had hij dezelfde boodschap over gebracht (dat de VS een leidinggevende positie heeft gehad, en moet behouden) zonder religie erbij te betrekken.
Is dat echt zo anders? Winthrop noemde het nog te stichten land al een City upon a Hill, ik snap niet dat mensen zo verbaasd zijn dat Romney iets dergelijks zegt en/of gelooft.

Als je in god gelooft lijkt het me logisch dat je religie ook invloed heeft op hoe je je land ziet en wat je ervan verwacht.

Voor mij is het een religieuze manier om Amerikaans exceptionalisme te verwoorden. Hoewel ik mezelf niet als religieus beschouw, geloof ik wel in Amerikaans exceptionalisme, misschien dat ik er daarom minder aanstoot aan neem..
pi_103014367
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:14 schreef Emi22 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'onze ogen'? Spreek voor jezelf.

En als het weer een links-rechts issue is; kijk eens naar Romneys tijd als gouverneur van Massachusetts, een staat die zelfs progressiever te noemen is dan Nederland op sommige vlakken.

Dat hij nu om politieke redenen rechtser uit de hoek moet komen zegt niet veel.
Jawel, dat zegt zo'n beetje alles. De man is een opportunist eerste klas, geen leider.

De links-rechts tegenstelling is een farce. Verdeel en heers.
pi_103014720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:11 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Jawel, dat zegt zo'n beetje alles. De man is een opportunist eerste klas, geen leider.

De man is een politicus, dat is wat politici doen (op een hele enkele uizondering na). Hij heeft in vorige functies laten zien dat hij wel wat leiderschapskwaliteiten heeft, dat is al iets. Er zijn minder geschikte kandidaten in ieder geval.
quote:
De links-rechts tegenstelling is een farce. Verdeel en heers.
Ik zie het net zoals georganiseerde religie of voetbal, mensen verdelen zichzelf omdat ze ergens bij willen horen en zich van iets anders willen afzetten. De voorkeur wordt onderdeel van hun identiteitsgevoel, en rationaliteit heeft er nog weinig mee te maken.
pi_103018847
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:17 schreef Emi22 het volgende:

[..]

De man is een politicus, dat is wat politici doen (op een hele enkele uizondering na). Hij heeft in vorige functies laten zien dat hij wel wat leiderschapskwaliteiten heeft, dat is al iets. Er zijn minder geschikte kandidaten in ieder geval.
Akkoord (met het eerste), maar dat is nu juist het probleem. Dat mensen daar genoegen mee nemen. Het is zelfs zo dat als politici niet glad en sluw zijn dat ze als onverkiesbaar worden gezien.

Er zijn zeker mindere kandidaten, maar imo is Romney dan ook echt de frontrunner van de armoede. Ik heb het debat gisteren gezien, en het niveau was niet hoog. Tijdens het debat was Romney absoluut de enige die de indruk wekte verkiesbaar te zijn. Alhoewel Cain wel enige populariteit geniet waren zijn antwoorden niet indrukwekkend. Ron Paul kreeg nauwelijks spreektijd (minder dan Huntsman en Santorum :') ) en Romney overduidelijk het meeste. Hij is de establishment candidate. De rest van de kandidaten op zich ook (behalve Paul en Johnson) maar die zijn minder verkiesbaar.

Qua leiderschap ben ik het niet met je eens. Romney heeft al een aantal keren tijdens de campagne een vraag beantwoord met 'dat zal ik dan met m'n adviseurs/advocaten moeten overleggen', op zowel vragen over de economie als de grondwet. Hij heeft geen visie. Dat is het probleem met een opportunistische leider, die doet het meer voor het prestige dan vanuit een overtuiging. Bovendien vind ik hem een elitist. Hij kan zich bv net zo min als Cain verplaatsen in de mensen die op Wall St protesteren.

Trouwens, het is zo dat Romney in 2007/8 ook lang als de frontrunner en logische Republikeinse nominee werd gezien, maar hij legde het toch af. Dus laten we afwachten hoe het dit keer loopt. Ik heb het idee dat de media hem pushen en dat zou op zich ook averechts kunnen werken.
quote:
Ik zie het net zoals georganiseerde religie of voetbal, mensen verdelen zichzelf omdat ze ergens bij willen horen en zich van iets anders willen afzetten. De voorkeur wordt onderdeel van hun identiteitsgevoel, en rationaliteit heeft er nog weinig mee te maken.
Dit is waar, daarom werkt het ook zo goed. Ook in de politiek en dat wordt uitgebuit. Divisive issues verdelen het electoraat en gemeenschappelijke belangen delven het onderspit.
pi_103020347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:06 schreef Emi22 het volgende:
Voor mij is het een religieuze manier om Amerikaans exceptionalisme te verwoorden. Hoewel ik mezelf niet als religieus beschouw, geloof ik wel in Amerikaans exceptionalisme, misschien dat ik er daarom minder aanstoot aan neem..
Kun je me vertellen waar dat exceptionalisme dan uit bestaat?
Ik heb het zelf nooit echt gesnapt.
Beneath the gold, bitter steel
  donderdag 13 oktober 2011 @ 00:20:42 #115
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103024384
Kandidaten die door de mainstream-media worden voorgetrokken moet je igg. mijden als de pest. Snap niet dat zoveel mensen die daar wonen dat nogsteeds niet doorhebben na al die vreselijke jaren.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103025453
quote:
Gary Johnson steps up criticism of the “Gary Johnson Rule”

Republican presidential candidate and former New Mexico governor Gary Johnson increased his criticism of major news networks Wednesday, saying his latest exclusion from a Washington Post/Bloomberg debate “sucks.”

“It sucks,” Mr. Johnson said. “It’s unfair. It’s completely unfair.”

The New Mexico Republican, who has been invited and appeared in only one Republican presidential debate thus far, said he remains committed to running for president, despite the odds.

“I’m making the argument that I’m the guy with the resume, I’m the guy to do this job,” the New Mexico Republican said.

Mr. Johnson is struggling in the early presidential polls, only polling at around 2 percent. The former Republican governor says the latest polls numbers are partly the result of his exclusion from the debates.

“I really thought this process, running for president of the United States, was fair. I really did,” Mr. Johnson said. “I gotta tell you, I’m really disillusioned.”

Speaking earlier this week, Ron Nielson, senior advisor to Mr. Johnson, said the campaign was disappointed with the “Gary Johnson Rule.”

“When Governor Johnson was excluded from the NBC/Politico debate last month, it was speculated that there was a ‘Gary Johnson Rule’ in effect to insure that he would not be on the stage,” Mr. Nielson said. “Despite the fact that it was a bit suspicious that NBC and Politico came up with a 4% polling threshold – just high enough to exclude Governor Johnson, we didn’t necessarily buy into the ‘Rule’ theory.”

Meanwhile, a group called Citizens for Gary Johnson is pushing to include Mr. Johnson in the upcoming debates. The group contends that if former Utah governor Jon Huntsman and former U.S. Senator Rick Santorum — both of whom have recently polled in the single digits — are included, then Mr. Johnson should be as well.

Read more: http://www.thestatecolumn(...)-rule/#ixzz1abx8oDRe
pi_103025595
Volgens NBC/WSJ poll is Cain de nieuwe frontrunner:
http://www.msnbc.msn.com/id/44881446/ns/politics-decision_2012/

nog wat meer leesvoer over de race na het debat van gisteren:
http://news.nationalpost.(...)n-gaining-fast-poll/
http://bedford-nh.patch.c(...)l-given-a-fair-shake
  donderdag 13 oktober 2011 @ 02:33:47 #119
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_103026498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 01:07 schreef BlakeGriffin het volgende:
Volgens NBC/WSJ poll is Cain de nieuwe frontrunner:
http://www.msnbc.msn.com/id/44881446/ns/politics-decision_2012/

nog wat meer leesvoer over de race na het debat van gisteren:
http://news.nationalpost.(...)n-gaining-fast-poll/
http://bedford-nh.patch.c(...)l-given-a-fair-shake
De enorme voorsprong die Paul altijd in internetpolls heeft blijft grappig.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_103028432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 00:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Kandidaten die door de mainstream-media worden voorgetrokken moet je igg. mijden als de pest. Snap niet dat zoveel mensen die daar wonen dat nogsteeds niet doorhebben na al die vreselijke jaren.
*O* het is een complot van de media *O*
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_103028450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 02:33 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

De enorme voorsprong die Paul altijd in internetpolls heeft blijft grappig.
Toont ook gelijk de zeer beperkte betrouwbaarheid daarvan aan.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:58:13 #122
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_103029222
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toont ook gelijk de zeer beperkte betrouwbaarheid daarvan aan.
Daar moet ik je helemaal gelijk geven. Het is niet eens een voorsprong die niet overeenkomt met andere polls wanneer hij daarin goed scoort. Het zijn uitslagen van 60, 70%.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand eerlijk kan ontkennen dat de media in het algemeen bepaalde kandidaten opzettelijk minder zendtijd gunt of zelfs compleet negeert. Zeker aangezien het altijd de kandidaten uit dezelfde politieke stromingen zijn. Je ziet het nu ook bij Gary Johnson bijvoorbeeld.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_103029362
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

[kopinhetzand-smilie.gif]
pi_103029401
De media richt zich logischerwijs op de grote kanshebbers (Romney, Perrry) en de controversiële types met lekker veel domme uitspraken als Bachmann en Palin. Vertegenwoordigers van marginale stromingen van middelbare leeftijd of hoger zonder bijzonder inspirerende boodschap scoren dan gewoon minder. Daar lijkt me weinig opzettelijks aan te vinden.
ik snap dat het voor liefhebbers van die kandidaten dan overkomt als een complot van de media maar dat lijkt me grote onzin.
pi_103029407
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 10:04 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

[kopinhetzand-smilie.gif]
BNW is een paar deuren verderop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')