abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102980257
Ik denk dat ik Romney de meest normale kandidaat vind.
-
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:42:03 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_102987917
Ronde-tafel debat in NH.

Zelf niet gekeken, maar een beetje gevolgd via twitter.

In het kort:

Cains 9-9-9 plan werd uitvoerig bekritiseerd door anderen, Perry haalde uit naar Romney's ziektekostenplan, Romney vuurt terug met het hoge percentage onverzekerden in Texas.

Cain vond Greenspan een goede fed, en zou em weer aan het hoofd zetten. Ron Paul vond dat ie knettergek was en gaf aan dat Greenspan een "ramp" was.

Andere grappige afgang van Cain: Santorum vroeg aan het aanwezige volk in New Hampshire, (waar geen sales tax is) of er iemand aanwezig was die wel wat voelde om voortaan 9% sales tax te betalen zoals Cain wil voor elke staat onder het 9-9-9 plan. (krekels chirpen, niemand stak hand op). Nou Herman, ik denk dat je de New Hampshire primary alvast kwijt bent. :D

Verder hadden we Gingrich, Bachman, Huntsman en Bernanke nog aan tafel, waarbij de eerste de laatste aanviel over de centrale bank.

Zoals ik al zei, ik was winkelen, onderweg, dingen aan het doen dus niet gezien.... maar de telefoon zat vol met leuke twitterverslagen van o.a. CNN.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_102992236
quote:
President Obama krijgt banenplan niet door Senaat
woensdag 12 oktober 2011 09:53

Het omvangrijke banenplan dat de Amerikaanse president Barack Obama vorige maand presenteerde, heeft in de Senaat niet de benodigde meerderheid gehaald.

Om te worden voorgelegd aan het Huis van Afgevaardigden, had het plan minstens zestig van de honderd stemmen moeten krijgen in de Senaat, waar de Democratische Partij van Obama een meerderheid heeft.

Partijgenoten
Vannacht stemden 50 Senatoren voor en 48 tegen. Onder de tegenstemmers waren twee partijgenoten van Obama.

Het pakket maatregelen ter waarde van 447 miljard dollar voorziet onder meer in belastingverhogingen voor rijken en investeringen in infrastructuur en scholen. Het banenplan behoort tot de belangrijkste economische beleidsvoornemens van Obama.

Clinton
Eerder keerde de Democratische oud-president Bill Clinton zich tegen het plan. Volgens hem werken belastingverhogingen niet. 'Wat je ook denkt over de miljonairsbelasting, het lost het probleem niet op.'

Nu het wetsvoorstel het niet heeft gehaald, gaat het terug naar het Witte Huis. Dit is een nieuwe tegenslag voor de president, die volgend jaar hoopt te worden herkozen. Uit peilingen blijkt dat de meeste Amerikanen daar weinig voor voelen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 12 oktober 2011 @ 11:52:05 #79
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_102992293
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:57 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik denk dat ik Romney de meest normale kandidaat vind.
Romney is ook een enorme idioot met onrealistische plannen, maar vergeleken met de andere kandidaten lijkt hij inderdaad nog heel redelijk en verstandig. Dat zegt natuurlijk veel over zijn tegenstanders.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 11:58:12 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_102992476
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Of, zoals Herman Cain verleden week al zei:

“If you don’t have a job and you are not rich, blame yourself”

Want de banken treffen volgens hem geen blaam.
Dat zijn die typische ''iedereen heeft totale controle over zijn eigen lot'' sprookjesverhalen die we al langer horen. Als je niet rijk en succesvol bent, dan wilde je niet hard genoeg. Als je kanker krijgt en sterft, dan vocht je niet hard genoeg. Het is een extreme vorm van het leggen van verantwoordelijkheid bij een individu, op het onrealistische af. Externe factoren bestaan niet in zo'n denkwereld.

Ik vind het een hele enge levensfilosofie. Maar voor mensen die veel geluk hebben gehad in het leven is het natuurlijk een aanlokkelijk perspectief.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:22:53 #81
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_102993217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De volgende stap richting Derde Wereld land :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_102993394
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij denkt dat banenplannen voor banen zorgen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:33:36 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102993624
Als ik de Republikeinse "kanshebbers" zie dan vrees ik een voortzetting van het Obama regime in 2012 ;(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102994198
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat zijn die typische ''iedereen heeft totale controle over zijn eigen lot'' sprookjesverhalen die we al langer horen. Als je niet rijk en succesvol bent, dan wilde je niet hard genoeg. Als je kanker krijgt en sterft, dan vocht je niet hard genoeg. Het is een extreme vorm van het leggen van verantwoordelijkheid bij een individu, op het onrealistische af. Externe factoren bestaan niet in zo'n denkwereld.

Ik vind het een hele enge levensfilosofie. Maar voor mensen die veel geluk hebben gehad in het leven is het natuurlijk een aanlokkelijk perspectief.
Dat werkt alleen in een ‘equal chance’ maatschappij waarbij de rule of law voor iedereen geldt.
Echter, het financiele systeem in Amerika is niet echt eerlijk te noemen, d.w.z sommige partijen krijgen een bail-out en anderen niet. En dit gaat niet over kinderachtige bedragen. Bovendien is de praktijk zo dat mensen wel of geen kruiwagen meekrijgen vanaf de geboorte. Kijk naar Johnny de Mol, die zou never nooit niet zo actief zijn geweest in de tv en filmwereld als zijn pa niet de tv miljardair was. Beetje extreem voorbeeld, maar de kansenverhoudingen liggen maatschappijbreed natuurlijk al gelijk behoorlijk scheef vanaf de geboorte van een kind. En je kunt niet met eigen verantwoordelijkheid aan komen zetten bij kleine kinderen…..
pi_102995125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Romney is ook een enorme idioot met onrealistische plannen, maar vergeleken met de andere kandidaten lijkt hij inderdaad nog heel redelijk en verstandig. Dat zegt natuurlijk veel over zijn tegenstanders.
Vandaar die PI inderdaad, wat een deelnemersveld...
-
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:54:15 #86
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_103000154
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:33 schreef SeLang het volgende:
Als ik de Republikeinse "kanshebbers" zie dan vrees ik een voortzetting van het Obama regime in 2012 ;(
Het Amerikaanse volk is nog niet klaar voor een president die in onze ogen als ''redelijk'' zou kunnen worden beschouwd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:03:20 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103000475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:27 schreef Lyrebird het volgende:
Jij denkt dat banenplannen voor banen zorgen?
We zullen het nooit weten. ;) Maar ik kreeg ook niet de indruk dat iemand aan het ronde tafel debat van gisteren er een antwoord op had.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:59:38 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103002848
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:33 schreef SeLang het volgende:
Ik "vrees" er niet voor, maar je hebt gelijk: Ik denk dat alleen Mitt Romney en Rick Perry het geld, de middelen, en de Republikeinse steun zullen hebben om Super Tuesday te overleven, of zelfs maar te halen..... Maar beiden zullen het denk ik toch nog afleggen tegen Obama, om diverse redenen. Romney heeft zijn godsdienst tegen, en Perry bewees ook gisteren weer dat hij niet goed is in debat voeren, en daar is Obama nu juist wel erg goed in.
-
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:00:37 #89
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103005145
Ach, de godsdienst van Romney zal geen issue meer spelen. Het was nu even in beeld, maar dergelijke aanvallen zorgen alleen maar voor backfire.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:08:18 #90
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103005371
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 22:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Of, zoals Herman Cain verleden week al zei:

“If you don’t have a job and you are not rich, blame yourself”

Want de banken treffen volgens hem geen blaam.
Precies. Oh, en de crisis is natuurlijk de schuld van de overheid en Obama. Maar dat is logisch.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 18:09:54 #91
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_103005427
Hahahahaha, Greenspan opnieuw aan de leiding bij de Fed. Mijn god, die Cain is nog dommer dan Bush. Ik hoop toch dat niet alleen Ron Paul dat een slecht idee vond.

Damn, een van de eerste dingen die die Rick Santorum trots zegt is dat hij de vader is van 7 kinderen. In Nederland zou je daardoor een zetel verliezen. :')
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_103007568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ze hebben nog steeds veruit de grootste economie, wat een loze uitspraak.
pi_103007788
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het Amerikaanse volk is nog niet klaar voor een president die in onze ogen als ''redelijk'' zou kunnen worden beschouwd.
Wat bedoel je met 'onze ogen'? Spreek voor jezelf.

En als het weer een links-rechts issue is; kijk eens naar Romneys tijd als gouverneur van Massachusetts, een staat die zelfs progressiever te noemen is dan Nederland op sommige vlakken.

Dat hij nu om politieke redenen rechtser uit de hoek moet komen zegt niet veel.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:48:04 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103009464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 18:00 schreef Montov het volgende:
Ach, de godsdienst van Romney zal geen issue meer spelen. Het was nu even in beeld, maar dergelijke aanvallen zorgen alleen maar voor backfire.
Het zou nog wel eens een rol kunnen spelen bij de selectie van "running mate".
-
pi_103010332
Die Romney daar gaan ze bij de Democraten nog last mee krijgen. Hij is een nette kandidaat met goede banden in zowel de linker- als rechtervleugel van de Republikeinse Partij. Het is voor Obama te hopen dat de Amerikanen zich niet prettig voelen met een Mormoon als president.
pi_103011788
Met nog iets meer dan twee weken voor de inschrijving voor de primaries eindigt, call ik het: Romney wordt de kandidaat en hij wint van Obama die voor de nieuwe recessie wordt afgerekend. Gefeliciteerd eerste Mormoonse president, deze is voor u:

woensdag 12 oktober 2011 @ 20:37:18 #97
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_103012460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:14 schreef Emi22 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'onze ogen'? Spreek voor jezelf.

En als het weer een links-rechts issue is; kijk eens naar Romneys tijd als gouverneur van Massachusetts, een staat die zelfs progressiever te noemen is dan Nederland op sommige vlakken.

Dat hij nu om politieke redenen rechtser uit de hoek moet komen zegt niet veel.
Wat nou links-rechts issue, Romney zegt dat God Amerika geschapen heeft om de rest van de wereld te leiden (en laten lijden). Volgens mij heb je ze dan allemaal ook niet op een rijtje hoor. :)

Ik heb nog geen goede redelijke Republikeine kandidaat gezien zonder tunnelvisie.
En als er dan een páár democraten rondlopen die eventueel wel in de buurt van 'european acceptable' komen kunnen we ze nog nergens op beoordelen want ze worden geblokkeerd door de Republikeinen. ;(

Nee, heerlijk hoor die Amerikaanse politiek en diens presidenten. :')
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_103012667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:37 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat nou links-rechts issue, Romney zegt dat God Amerika geschapen heeft om de rest van de wereld te leiden (en laten lijden). Volgens mij heb je ze dan allemaal ook niet op een rijtje hoor. :)

Want Obama's meer gebruikelijke Christelijke geloof is wel heel redelijk? Doe niet zo hypocriet.
quote:
Ik heb nog geen goede redelijke Republikeine kandidaat gezien zonder tunnelvisie.
En als er dan een páár democraten rondlopen die eventueel wel in de buurt van 'european acceptable' komen kunnen we ze nog nergens op beoordelen want ze worden geblokkeerd door de Republikeinen. ;(

Nogmaals, verdiep je eens in wat er onder Romney als gouverneur in Massachusetts is gedaan als je 'European acceptable' zo belangrijk vindt...

quote:
Nee, heerlijk hoor die Amerikaanse politiek en diens presidenten. :')
Een stuk beter dan het zooitje in Europa imho, die jij kennelijk als strevenswaardig beschouwt :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:46:14 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103012940
"When you take the 9-9-9 plan and you turn it upside won, the devil is in the details," Rep. Michele Bachmann of Minnesota said during the New Hampshire debate, alluding to the number 666, which is commonly connected to Satan.

Ja Bachmann.... zo kunnen we wel meer connecties leggen natuurlijk. :')
-
pi_103013035
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:46 schreef maartena het volgende:
"When you take the 9-9-9 plan and you turn it upside won, the devil is in the details," Rep. Michele Bachmann of Minnesota said during the New Hampshire debate, alluding to the number 666, which is commonly connected to Satan.

Ja Bachmann.... zo kunnen we wel meer connecties leggen natuurlijk. :')
Ik heb het stukje gezien, ze bedoelde het niet serieus. Romney maakte in hetzelfde rondje ook een grapje over 9(.)99 als prijs van een pizza.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')