Correct.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus ook als de marktwaarde met 30% daalt sta je niet onder water? Goed bezig
Dat kan, maar boomers hebben doorgaans een groter/prettiger huis voor dezelfde maandlasten als waarvoor de starters van enkele jaren terug nu in een overbetaalde hut zonder overwaarde zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:37 schreef sorcees het volgende:
Goed lezen is ook een kunst:
Er stond:
Boomers die niet de overwaarde hebben leeggetrokken kunnen nu tegen relatief lage maandlasten prettig wonen.
Maar er kan ook staan:
Allen (Iedereen) die niet de overwaarde hebben leeggetrokken kunnen nu tegen relatief lage maandlasten prettig wonen.
Het ging ook niet om kwalijk nemen, maar om aan te geven dat er nog een strijd tussen de boomers en hun opgevolgers gevoerd moet worden via de woningmarkt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:54 schreef sorcees het volgende:
Dat kan je de boomers toch niet kwalijk nemen.
wel dat jij nog dertig jaar pensioenpremie moet betalen en niets zult krijgen van je inlegquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
ik begrijp echt niet waarom er altijd zo wordt ingehakt op de boomers
iedereen had hetzelfde gedaan als ie de kans kreeg, hoe hypocriet
Het probleem is wel dat zij nu per se willen vasthouden aan hetgeen ze in 1990 is voorgehouden, terwijl de algehele situatie verslechterd is. Ze moeten ook toegeven dat het voor hen ook minder kan worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Klopt, het zijn alleen wel die mensen die het meeste zeikenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Klopt, dat is ook triest van ze. Overigens is die planning al veel korter, ze kijken vooral per jaar en acteren re-actief.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:54 schreef sorcees het volgende:
De lange termijn planning van een kabinet is max. 3 jaar.
http://www.websitevanhetjaar.nl/vote.php?id=122quote:Funda is genomineerd: Website van het jaar. Stem op ons!
Ik begrijp niet waarom er altijd zo debiel slecht gelezen wordt, maar wel hard geschreeuwdquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Dat is mooi! Dus de huizenprijzen moeten zo'n 75% dalen tov. de piek. Ik wacht nog effe met kopenquote:
Doe je mee aan "uitstel van executie" danquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:18 schreef draaijer het volgende:
Ons huis gaat volgende week de markt op
We zullen zien. De persoon die het koopt hoeft er in ieder geval geen klein en geen groot onderhoud aan te doen. Alles is gedaan!
Kijken of dat helpt
Plaats je een linkje hier? Dan kunnen we de prijsverlagingen volgenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:18 schreef draaijer het volgende:
Ons huis gaat volgende week de markt op
We zullen zien. De persoon die het koopt hoeft er in ieder geval geen klein en geen groot onderhoud aan te doen. Alles is gedaan!
Kijken of dat helpt
hahaha bedankt voor het vertrouwen. Als we het niet verkopen, verhuren we het.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Plaats je een linkje hier? Dan kunnen we de prijsverlagingen volgen
Leuk, waar ga je heen? En waar woon je nu?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:16 schreef draaijer het volgende:
[..]
hahaha bedankt voor het vertrouwen. Als we het niet verkopen, verhuren we het.
Wij gaan emigreren voor een paar jaar
Voor 75% hebben we nog iets meer crisis nodig (aan de grafiek te zien vergelijkbaar met WOII). Maar 50% zou prima kunnen, en zou wat mij betreft ook best stabiel mogen blijven na die tijd. Wat dat betreft kan Nederland heel veel leren van Duitsland.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is mooi! Dus de huizenprijzen moeten zo'n 75% dalen tov. de piek. Ik wacht nog effe met kopen
Hier ook nieuwsgierigquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuk, waar ga je heen? En waar woon je nu?
Denk je dat het makkelijk is een redelijk groot huis (toch?)te verhuren?
Wij gaan voor 3 jaar naar de US (East Coast)quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leuk, waar ga je heen? En waar woon je nu?
Denk je dat het makkelijk is een redelijk groot huis (toch?)te verhuren?
Tsja ik denk er ook wel eens over na...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Hier ook nieuwsgierigOvereenstemming hier dat we willen gaan emigreren wordt steeds groter
kun je daar een leuke baan krijgen ??quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja ik denk er ook wel eens over na...
Maar wat dan? In welk land is het nou beter (of in ieder geval minder slecht) dan hier?
Misschien is Canada wel iets
Wij denken nu of nooit. We hebben 3 kinderen en de oudste is 5. Nu kan het en anders nooit meer.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
kun je daar een leuke baan krijgen ??
Dat is het punt
Als je dit altijd al gewild hebt dan moet je het zeker doen. Er zijn twee mogelijkheden, of het bevalt wel, of het bevalt niet. Als het wel bevalt zul je er sowieso geen spijt van krijgen. Maar ook als het achteraf niet bevalt en je gaat terug naar Nederland zul je tenminste niet de rest van je leven met de vraag rondlopen: "Had ik eigenlijk toch niet naar de VS moeten gaan?". Je hebt dat dan gedaan en weet dat het niks voor je is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij denken nu of nooit. We hebben 3 kinderen en de oudste is 5. Nu kan het en anders nooit meer.
Mijn vrouw zegt : wat nou als we het mega naar ons zin hebben? Tja zien we dan wel weer!
Het is nergens beter, het is hooguit anders.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja ik denk er ook wel eens over na...
Maar wat dan? In welk land is het nou beter (of in ieder geval minder slecht) dan hier?
Misschien is Canada wel iets
Ik hoor je. Ook weinig (betaalbaar) organic food.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is nergens beter, het is hooguit anders.
Zelf zou ik bijv. nooit naar de VS gaan, omdat de hele cultuur daar me niet aanstaat. Gewoon de manier waarop het consumentisme daar tot op het idiote is doorgevoerd past niet bij mij. Nauwelijks voet- en fietspaden, weinig vakantiedagen, veel fastfood, overal de TV aan. Dat is niks voor mij.
De taal maakt me niet zoveel uit, Engels kunnen ze toch wel leren. Ruimte en natuur zouden voor mij wel redenen zijn om weg te gaan. Nederland is zo enorm dichtbevolkt dat je ook nooit echt vrijheid kunt ervaren hier. Maar dan denk ik eerder aan Tchechië, Zweden of Frankrijk als bestemming.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Qua ruimte kan het op heel veel plaatsen beter, qua weer ook (hoewel ik dat niet zo belangrijk vind), en qua natuur ook.
Wat ik veel belangrijker vind is de taal, eigenlijk is Engels de enige serieuze optie, en daarmee vallen heel veel landen af. Ook voor kinderen (later) zou dat een fijne basis zijn.
Oh, er zijn beslist ook prachtige kanten aan de VS. Vooral de ruimte en de natuur daar lijken me zeker geweldig. En de in het algemeen positievere mentaliteit daar (zolang het niet oppervlakkig wordt) vind ik ook een pluspunt. Klimaat is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je naar toe gaat.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik hoor je. Ook weinig (betaalbaar) organic food.
+ customer service georiënteerd
+ veel en prachtige parken
+ alles is ruim opgezet
+ ervaring in the pocket
+ klimaat
Dat ligt wel aan jezelf hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:00 schreef LXIV het volgende:
Zelf zou ik bijv. nooit naar de VS gaan, omdat de hele cultuur daar me niet aanstaat. Gewoon de manier waarop het consumentisme daar tot op het idiote is doorgevoerd past niet bij mij. Nauwelijks voet- en fietspaden, weinig vakantiedagen, veel fastfood, overal de TV aan. Dat is niks voor mij.
Nee, en de TV hoef je ook niet aan te zetten. Je mag natuurlijk doen wat je wil. Maar je komt wel in een omgeving terecht waar dat de standaard is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat ligt wel aan jezelf hoor
Je hoeft niet naar de kentucky fried te gaan
Ik gok dat de kans dat we ons huis verkopen klein is, maar een kans is een kans.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, er zijn beslist ook prachtige kanten aan de VS. Vooral de ruimte en de natuur daar lijken me zeker geweldig. En de in het algemeen positievere mentaliteit daar (zolang het niet oppervlakkig wordt) vind ik ook een pluspunt. Klimaat is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je naar toe gaat.
Tja in de restaurants en bars. Overal!?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, en de TV hoef je ook niet aan te zetten. Je mag natuurlijk doen wat je wil. Maar je komt wel in een omgeving terecht waar dat de standaard is.
waarom hij kan toch terug.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:12 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval vind ik het wel van durf getuigen dat je zoiets doet, zeker met 3 kleintjes. Je hebt hier in Nederland toch een en ander opgebouwd en gaat nu een heel andere richting in. Veel mensen zitten dan al veel te veel gebakken aan hun zekerheden (die ook altijd maar relatief zijn trouwens) om nog zo'n stap te durven zetten. Maar met een juiste mentaliteit kun je jezelf overal redden.
Studerende kinderen kosten daar een godsvermogen volgens mijn dochter, die er nu een poosje studeert op een uitwisselingsprogrammaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:22 schreef Bayswater het volgende:
Mijn broer woont 3 jaar met zijn gezin vlakbij NY, ik kan het niemand aanraden en zijn kinderen spraken daarbij ook al Engels. Het bevooroordeelde beeld van Amerikanen schijnt te kloppen.
Je moet het toch maar doen. Hoeveel mensen dromen er niet van maar doen het nooit? Het gros blijft in NL achter de geraniums zitten, boze mailtjes posten op FOK!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:24 schreef meth77 het volgende:
[..]
waarom hij kan toch terug.
Probleem is er pas als over drie jaar eentje niet terug wil
Ja, wat je bespaard op de IB ben je dan weer aan studeren en gezondheidszorg kwijt. Netto maakt het niet zoveel uit dan!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:25 schreef meth77 het volgende:
[..]
Studerende kinderen kosten daar een godsvermogen volgens mijn dochter, die er nu een poosje studeert op een uitwisselingsprogramma
Zoals?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:22 schreef Bayswater het volgende:
Mijn broer woont 3 jaar met zijn gezin vlakbij NY, ik kan het niemand aanraden en zijn kinderen spraken daarbij ook al Engels. Het bevooroordeelde beeld van Amerikanen schijnt te kloppen.
Ik denk dat jij je daar prima thuis zult voelen, ieder zijn ding.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zoals?
Mijn broertje woont nu 4 maanden in de US en die heeft het prima naar zijn zin. NL communities alsmede met de locals. Maar daar moet je serieus tijd in steken. Maar dat wil ik ook anders zou ik niet gaan emigreren voor een tijd. Ik wil namelijk integreren en ga daarvoor snoeihard mijn best doen
En dan zit hij nog wel aan de 'highbrow' Eastcoast!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef Bayswater het volgende:
Buiten die bedragen, maar dat zal hem niet zo interesseren, is het voor kinderen een vrij oppervlakkige prestatiemaatschappij wat tevens doorwerkt in de sociale omgang van ouders onderling. Sportbeleving op school vind ik daar bijvoorbeeld eng vergeleken met Nederland.
Toch vind ik dat wel terecht , later plukken ze de voordelen ervan en dat ik als troitorstoffeerder mee betaal aan de studie van advocaten en doktoren is ook niet goedquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, wat je bespaard op de IB ben je dan weer aan studeren en gezondheidszorg kwijt. Netto maakt het niet zoveel uit dan!
Het gaat nu ook al beter, maar weet dat ze daar aan het begin flinke problemen mee hadden. Woningen staan daar vaak ook 150 meter uit elkaar, dus integreren gaat niet altijd even makkelijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zoals?
Mijn broertje woont nu 4 maanden in de US en die heeft het prima naar zijn zin. NL communities alsmede met de locals. Maar daar moet je serieus tijd in steken. Maar dat wil ik ook anders zou ik niet gaan emigreren voor een tijd. Ik wil namelijk integreren en ga daarvoor snoeihard mijn best doen
Ik vind ons systeem juist goed, omdat het iedereen met capaciteiten de kans geeft om te studeren. En daar profiteert uiteindelijk die stratenmaker ook van. Omdat zijn dochter kan gaan studeren of omdat hij een goede arts krijgt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:30 schreef meth77 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat wel terecht , later plukken ze de voordelen ervan en dat ik als troitorstoffeerder mee betaal aan de studie van advocaten en doktoren is ook niet goed
Draaijer zal het in ieder geval zelf gaan ervaren. En dat is dan toch de beste manier denk ik.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het gaat nu ook al beter, maar weet dat ze daar aan het begin flinke problemen mee hadden. Woningen staan daar vaak ook 150 meter uit elkaar, dus integreren gaat niet altijd even makkelijk.
150 meter maar? Hier meestal minder dan 0 millimeter.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het gaat nu ook al beter, maar weet dat ze daar aan het begin flinke problemen mee hadden. Woningen staan daar vaak ook 150 meter uit elkaar, dus integreren gaat niet altijd even makkelijk.
duurt van mij nog maar 6 jaarquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:43 schreef sorcees het volgende:
Sorcees droomt nog wel best vaak over zijn gemiste kans om naar Zweden te verhuizen.
In plaats daarvan gaat hij heel regelmatig daar op vakantie, helemaal geweldig maar toch stiekum zout in zijn eigen wond.
Over 20 jaar kan ik misschien toch mijn huis verkopen en alsnog met behoud van AOW en pensioen (voor wat het waard is) een leuke blokhut aan een meertje kopen.
Klopt helemaal hè.... Ik had laatst een microscoop nodig om de erfafscheiding te kunnen vindenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:41 schreef pberends het volgende:
[..]
150 meter maar? Hier meestal minder dan 0 millimeter.
Kuddo's aan zeepbel danquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
duurt van mij nog maar 6 jaar
Zeker. draaijer zal in de VS veel beter tot z'n recht komen. Dat land is gewoon gemaakt voor mensen zoals hij.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je daar prima thuis zult voelen, ieder zijn ding.
Mensen met zijn mentaliteit worden daar minder beperkt in hun financiele mogelijkhedenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:15 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Zeker. draaijer zal in de VS veel beter tot z'n recht komen. Dat land is gewoon gemaakt voor mensen zoals hij.
Ach... verhuren is toch niet zo heel moeilijk? Misschien aan een familielid? Niet leeg laten staan... want dan komen er krakers in... altijd leuk... een krakersfeestje in een villaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:02 schreef meth77 het volgende:
254.375 huizen te koop
Zal Draaijer niet meevallen de hut te verkopen, en verhuren dat zal niet meevallen vanuit de USA, een beheerskantoor kost erg veel geld
Agree, maar ik heb een vriend in het vastgoed en die gaat helpen wanneer er gebreken e.d. zijn. Die zal het beheer doen tegen een redelijke feequote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:02 schreef meth77 het volgende:
254.375 huizen te koop
Zal Draaijer niet meevallen de hut te verkopen, en verhuren dat zal niet meevallen vanuit de USA, een beheerskantoor kost erg veel geld
Vanwege de grote parkeerplaatsen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 01:15 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Zeker. draaijer zal in de VS veel beter tot z'n recht komen. Dat land is gewoon gemaakt voor mensen zoals hij.
Kan ie ook goed schilderen ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Agree, maar ik heb een vriend in het vastgoed en die gaat helpen wanneer er gebreken e.d. zijn. Die zal het beheer doen tegen een redelijke fee
True, maar ik ga daar lekker hurenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:28 schreef sorcees het volgende:
Huizen kosten in de VS toch geen drol.........
In de huidige markt is dat beter... ook in NLquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
True, maar ik ga daar lekker huren
Ligt er maar net aan of je wel of geen starter bent, voor starters is kopen vaak toch echt wel voordeliger (hier in de Achterhoek dan tenminste). Grote tussenwoningen voor 145000 (350m3, woon opp 110m2, 5 kamers) te koop van woningbouwvereningen, vorig jaar oktober gerenoveerd tot energie label b woningen. Dan is dus de keus of huren voor 650+ in de maand (euro 78000 over 10 jaar) of dus een hypotheek van ong 155000 euro waarbij je in 10 jaar bruto aan rente (gerekend met 5,5 % rente ong 78000 betaald en netto zelfs maar 45000. Dus dan zou de woning in die 10 jaar ook nog eens met 30000 in waarde mogen dalen op hetzelfde geld kwijt te zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In de huidige markt is dat beter... ook in NL
ik denk dat je dan daar duurder uit bentquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
True, maar ik ga daar lekker huren
Tja, maar voor flexibiliteit is het een stuk handiger. Het is ca. 3 jaar. en ik ga niet voor ca. 3 jaar kopen of de kans dat ik opeens naar west-coast moet voor een jaar of wat!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:46 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik denk dat je dan daar duurder uit bent
Ik ga de komende jaren niks kopen. Ik probeer mijn huis te verkopen en over een aantal jaar zien we wel weer verderquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef sorcees het volgende:
De keuze tussen huren of kopen moet iedereen op basis van zijn eigen omstandigheden zelf maken.
Er is geen algemeen geldig standpunt.
En de verschillende omstandigheden zijn allemaal al meerdere keren hier voorbij gekomen.
En in de tussentijd, deposito?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ga de komende jaren niks kopen. Ik probeer mijn huis te verkopen en over een aantal jaar zien we wel weer verder
Ja de overwaarde kun je dan beleggen bij Quality Investments of in aandelen stekenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ga de komende jaren niks kopen. Ik probeer mijn huis te verkopen en over een aantal jaar zien we wel weer verder
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:09 schreef meth77 het volgende:
Ja de overwaarde kun je dan beleggen bij Quality Investments of in aandelen steken
Dan zijn de prijzen weer flink lager geworden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |