Als je dit altijd al gewild hebt dan moet je het zeker doen. Er zijn twee mogelijkheden, of het bevalt wel, of het bevalt niet. Als het wel bevalt zul je er sowieso geen spijt van krijgen. Maar ook als het achteraf niet bevalt en je gaat terug naar Nederland zul je tenminste niet de rest van je leven met de vraag rondlopen: "Had ik eigenlijk toch niet naar de VS moeten gaan?". Je hebt dat dan gedaan en weet dat het niks voor je is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij denken nu of nooit. We hebben 3 kinderen en de oudste is 5. Nu kan het en anders nooit meer.
Mijn vrouw zegt : wat nou als we het mega naar ons zin hebben? Tja zien we dan wel weer!
Het is nergens beter, het is hooguit anders.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja ik denk er ook wel eens over na...
Maar wat dan? In welk land is het nou beter (of in ieder geval minder slecht) dan hier?
Misschien is Canada wel iets
Ik hoor je. Ook weinig (betaalbaar) organic food.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is nergens beter, het is hooguit anders.
Zelf zou ik bijv. nooit naar de VS gaan, omdat de hele cultuur daar me niet aanstaat. Gewoon de manier waarop het consumentisme daar tot op het idiote is doorgevoerd past niet bij mij. Nauwelijks voet- en fietspaden, weinig vakantiedagen, veel fastfood, overal de TV aan. Dat is niks voor mij.
De taal maakt me niet zoveel uit, Engels kunnen ze toch wel leren. Ruimte en natuur zouden voor mij wel redenen zijn om weg te gaan. Nederland is zo enorm dichtbevolkt dat je ook nooit echt vrijheid kunt ervaren hier. Maar dan denk ik eerder aan Tchechië, Zweden of Frankrijk als bestemming.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Qua ruimte kan het op heel veel plaatsen beter, qua weer ook (hoewel ik dat niet zo belangrijk vind), en qua natuur ook.
Wat ik veel belangrijker vind is de taal, eigenlijk is Engels de enige serieuze optie, en daarmee vallen heel veel landen af. Ook voor kinderen (later) zou dat een fijne basis zijn.
Oh, er zijn beslist ook prachtige kanten aan de VS. Vooral de ruimte en de natuur daar lijken me zeker geweldig. En de in het algemeen positievere mentaliteit daar (zolang het niet oppervlakkig wordt) vind ik ook een pluspunt. Klimaat is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je naar toe gaat.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik hoor je. Ook weinig (betaalbaar) organic food.
+ customer service georiënteerd
+ veel en prachtige parken
+ alles is ruim opgezet
+ ervaring in the pocket
+ klimaat
Dat ligt wel aan jezelf hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:00 schreef LXIV het volgende:
Zelf zou ik bijv. nooit naar de VS gaan, omdat de hele cultuur daar me niet aanstaat. Gewoon de manier waarop het consumentisme daar tot op het idiote is doorgevoerd past niet bij mij. Nauwelijks voet- en fietspaden, weinig vakantiedagen, veel fastfood, overal de TV aan. Dat is niks voor mij.
Nee, en de TV hoef je ook niet aan te zetten. Je mag natuurlijk doen wat je wil. Maar je komt wel in een omgeving terecht waar dat de standaard is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat ligt wel aan jezelf hoor
Je hoeft niet naar de kentucky fried te gaan
Ik gok dat de kans dat we ons huis verkopen klein is, maar een kans is een kans.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, er zijn beslist ook prachtige kanten aan de VS. Vooral de ruimte en de natuur daar lijken me zeker geweldig. En de in het algemeen positievere mentaliteit daar (zolang het niet oppervlakkig wordt) vind ik ook een pluspunt. Klimaat is natuurlijk afhankelijk van de regio waar je naar toe gaat.
Tja in de restaurants en bars. Overal!?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, en de TV hoef je ook niet aan te zetten. Je mag natuurlijk doen wat je wil. Maar je komt wel in een omgeving terecht waar dat de standaard is.
waarom hij kan toch terug.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:12 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval vind ik het wel van durf getuigen dat je zoiets doet, zeker met 3 kleintjes. Je hebt hier in Nederland toch een en ander opgebouwd en gaat nu een heel andere richting in. Veel mensen zitten dan al veel te veel gebakken aan hun zekerheden (die ook altijd maar relatief zijn trouwens) om nog zo'n stap te durven zetten. Maar met een juiste mentaliteit kun je jezelf overal redden.
Studerende kinderen kosten daar een godsvermogen volgens mijn dochter, die er nu een poosje studeert op een uitwisselingsprogrammaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:22 schreef Bayswater het volgende:
Mijn broer woont 3 jaar met zijn gezin vlakbij NY, ik kan het niemand aanraden en zijn kinderen spraken daarbij ook al Engels. Het bevooroordeelde beeld van Amerikanen schijnt te kloppen.
Je moet het toch maar doen. Hoeveel mensen dromen er niet van maar doen het nooit? Het gros blijft in NL achter de geraniums zitten, boze mailtjes posten op FOK!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:24 schreef meth77 het volgende:
[..]
waarom hij kan toch terug.
Probleem is er pas als over drie jaar eentje niet terug wil
Ja, wat je bespaard op de IB ben je dan weer aan studeren en gezondheidszorg kwijt. Netto maakt het niet zoveel uit dan!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:25 schreef meth77 het volgende:
[..]
Studerende kinderen kosten daar een godsvermogen volgens mijn dochter, die er nu een poosje studeert op een uitwisselingsprogramma
Zoals?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:22 schreef Bayswater het volgende:
Mijn broer woont 3 jaar met zijn gezin vlakbij NY, ik kan het niemand aanraden en zijn kinderen spraken daarbij ook al Engels. Het bevooroordeelde beeld van Amerikanen schijnt te kloppen.
Ik denk dat jij je daar prima thuis zult voelen, ieder zijn ding.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zoals?
Mijn broertje woont nu 4 maanden in de US en die heeft het prima naar zijn zin. NL communities alsmede met de locals. Maar daar moet je serieus tijd in steken. Maar dat wil ik ook anders zou ik niet gaan emigreren voor een tijd. Ik wil namelijk integreren en ga daarvoor snoeihard mijn best doen
En dan zit hij nog wel aan de 'highbrow' Eastcoast!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef Bayswater het volgende:
Buiten die bedragen, maar dat zal hem niet zo interesseren, is het voor kinderen een vrij oppervlakkige prestatiemaatschappij wat tevens doorwerkt in de sociale omgang van ouders onderling. Sportbeleving op school vind ik daar bijvoorbeeld eng vergeleken met Nederland.
Toch vind ik dat wel terecht , later plukken ze de voordelen ervan en dat ik als troitorstoffeerder mee betaal aan de studie van advocaten en doktoren is ook niet goedquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, wat je bespaard op de IB ben je dan weer aan studeren en gezondheidszorg kwijt. Netto maakt het niet zoveel uit dan!
Het gaat nu ook al beter, maar weet dat ze daar aan het begin flinke problemen mee hadden. Woningen staan daar vaak ook 150 meter uit elkaar, dus integreren gaat niet altijd even makkelijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zoals?
Mijn broertje woont nu 4 maanden in de US en die heeft het prima naar zijn zin. NL communities alsmede met de locals. Maar daar moet je serieus tijd in steken. Maar dat wil ik ook anders zou ik niet gaan emigreren voor een tijd. Ik wil namelijk integreren en ga daarvoor snoeihard mijn best doen
Ik vind ons systeem juist goed, omdat het iedereen met capaciteiten de kans geeft om te studeren. En daar profiteert uiteindelijk die stratenmaker ook van. Omdat zijn dochter kan gaan studeren of omdat hij een goede arts krijgt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:30 schreef meth77 het volgende:
[..]
Toch vind ik dat wel terecht , later plukken ze de voordelen ervan en dat ik als troitorstoffeerder mee betaal aan de studie van advocaten en doktoren is ook niet goed
Draaijer zal het in ieder geval zelf gaan ervaren. En dat is dan toch de beste manier denk ik.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het gaat nu ook al beter, maar weet dat ze daar aan het begin flinke problemen mee hadden. Woningen staan daar vaak ook 150 meter uit elkaar, dus integreren gaat niet altijd even makkelijk.
150 meter maar? Hier meestal minder dan 0 millimeter.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het gaat nu ook al beter, maar weet dat ze daar aan het begin flinke problemen mee hadden. Woningen staan daar vaak ook 150 meter uit elkaar, dus integreren gaat niet altijd even makkelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |