quote:
Op woensdag 12 oktober 2011 17:09 schreef Dzjonka het volgende:[..]
Oh wow, nooit gedacht! Ik dacht veeeeeel duurder spul te zien. Kun je je budget voor de keuken vertellen? Evt per PM misschien?
Ik heb wrs ook binnenkort een jaren 30 huis (bijna gekocht

) waar een nieuwe keuken in moet.
Met onderstaande hints kun je zelf wel e.e.a begroten voor jouw keuken.
-Prijs van ons fornuis en de afzuigkap (MSU-70) kun je in elk geval hier vinden:
http://www.jumbo-outlet.nl/go/pc/home.asp-Wasbak komt van de granito man, prijs weet ik niet meer maar is elders vast wel te vinden.
-Kraan is een Duco kraan, maar gamma/praxis heeft qua model redelijke equivalenten voor een matsprijs
-Prijs van granito: In de regel circa 250,-/m2, opstaande rand langs de vloer is circa 75/m. Aanrecht bladen orde grootte 250 per m en dan moet je de strekkende meters langs de achterkant van het blad tellen.
-Ikea spullen moet je naar jouw wensen even in kloppen op ikea.nl
-Stopcontacten zijn vaak circa 30,- per stopkontakt inclusief inbouwdoos, afdek plaat etc. Moet je zelf maar even kijken hoe jouw wensen zijn. Ik kan je aanraden veel stopcontacten te doen.
-Vergis je verder ook niet in het leidingwerk dat je richting zo'n keuken doet. Onze keuken heeft zelf al 5 groepen oid. Daarbij komt nog koperleiding spul voor water en gas. Ook nog allerlei bochtstukjes, knie stukjes, T-stukjes, kraantjes, etc. Leidingwerk telt harder aan dan je zou denken.
-Stuckwerk weet ik de prijs niet meer maar zal een paar honderd euro zijn en minder dan 500,-.
-Tegels was een paar tientjes, zeg 100,- inclusief zetten. Onze aannemer kan ook tegels zetten en heeft het gewoon in een uurtje oid tegen de muur gedrukt terwijl hij toch al kwam voor een andere klus.
-Hout voor de koof etc hadden we liggen. Dan nog een tientje gespendeerd aan de profielen om de rand van de schouw te maken.
-Verf zal wel 100,- gekost hebben voor muurverf + een potje sikkens voor raamkozijn en schouw.
-De doorbraak maken was ook halve dag met de aannemer. Die heeft toen alleen de muur ingesneden en de latei ingebouwd. Wij hebben de muur omgeslagen en opgeruimd. Reken op 250,- oid als je het net zo doet.
Dan hebben wij verder alles zelf gemonteerd en zelf het installatiewerk gedaan (E + water + gas). Wat het zou kosten om dit te laten doen...geen idee.
Tip voor als je elektra zelf aan legt:
Trek de kabels voor de stuckadoor komt. Als je alle leidingen in de muur gestuckt hebt en je blijkt de kabels ergens niet door te krijgen word je
zeer verdrietig.Kortom de grote klappen zijn:
-IKEA
-Granito
-Installatiewerk
-Fornuis
Update met dank aan mijn vrouw: Fornuizen zijn ook niet echt gratis dus die ook maar bij de grote klappen gezet
Zou je mij een PM kunnen sturen met het huis waar jij naar kijkt? Ben wel nieuwsgierig
[ Bericht 2% gewijzigd door TR08 op 12-10-2011 22:00:08 ]