Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch?
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:quote:De pot op met de plaszak!
Tilburg, 07 oktober 2011
Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.
Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.
Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
quote:PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING
Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.
Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:
Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.
De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.
Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?
Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?
En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.
Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaagquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag
Klopt.. Maar het was er nog wel..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag
Wisten die dat zakkengezeik al?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.quote:
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.quote:
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstationquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan?
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Precies. St. Moritz is Zwitserland en ik ken idd Zwitserse lijntjes waar ze nog over straat rijden.quote:
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschredenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder
EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack![]()
Imageshack kan de pest krijgenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
Nou kom maar. Wiens sorrypraatje begint hiermee?quote:"IJs en weder dienende (als het weer meewerkt, red.) is niet voor niets een Nederlandse uitspraak", stelt ze na afloop van de ministerraad vrijdag tegen NU.nl. "De natuur is sterker dan wij, dus je kan niet zeggen dat er nooit iets kan gebeuren."
Oh ja, was aangekondigd, landelijke uitstraling, overmacht, dus jah, geen GtbVquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
Altijd handig voor als de verwarming uitvaltquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
Ewwwwquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Altijd handig voor als de verwarming uitvalt
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter![]()
Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid warenEn toen werd het alsnog een puinhoop okee
![]()
DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"?![]()
NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven
zeker nog in Alfatestfase?:+quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:55 schreef mschol het volgende:
[..]
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
Dat klinkt alsof ze in de (ochtend)spits de sneltrein naar 7 bakken willen hebbenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef brandsrus het volgende:
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling
Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b
Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a
Precies omgedraaid dus...
quote:Intern bericht NSR:
Klein misverstandje volgens NSR, de plaszakken komen niet IN de Sanitair Loze Treinen en SGM-2 maar in de calamiteitenbusjes van "service en veiligheid" welke na een incident naar de plek des onheils komen. Dan worden de plaszakken ter plaatse uitgereikt. (ik zie het al voor me......, "Goedenmiddag: nog iemand in deze bak een plaszakje".....)
Plaszakken zouden dus niet standaard op het materieel komen.
Brrrrr, Meesterpeter
Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...quote:
Oh okee, en dat heet een "praktische oplossing"?quote:
De discussie dwaalt gewoon af Dennis. Een toilet in een trein is een basisvoorziening, bedoeld voor gebruik onder normaal functionerende omstandigheden. Nu wordt er iets gepresenteerd wat nergens op lijkt, en dan wordt het verhaal afgezwakt met "ja maar het is ook eigenlijk alleen maar voor als de trein strandt".quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...
ja.. ..quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
klopt, dit is de 2e storing van vandaag. Zit inmiddels al in de ns bus. Die stonden er al gelijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Je zou toch denken dat er ondertussen wel NS-bussen geregeld zijn... Die storing was er vanmorgen om 8:00 ook al. Maar goed dat ik me verslapen heb, want het plan was om naar Houten te gaan vandaag...
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
Dat valt ook wel mee. Als het busvervoer een beetje geregeld is, kost het je hooguit +30.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingen
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystadquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:44 schreef Yreal het volgende:
Als je strand in heerveen kan je om .37 met de interliner 315 naar emmeloord en daar bus 141 naar zwolle
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystad
maar goed.. de Qliner 315 houd straks ook op te bestaan als de Hanzelijn 1 maal rijd
zullen vast wel wat dorpen worden overgeslagen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:20 schreef kebabkever het volgende:
[..]
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...
Ja, die heb ik 1 keer genomen, die reed zo de slagboom van de brug aan godbonkenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders hebben we altijd de Afsluitdijkliner nog
Wait, whut?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:07 schreef James1988 het volgende:
De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :pquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:08 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt staat Pistoia inmiddels vol met V250's, de serieproductie van het V250 raakt op z'n einde. En dat houdt in dat er dan weer capaciteit vrij wordt gemaakt voor andere orders (IC4+IC2 voor DSB, hogesnelheidstreinen voor Trenitalia i.s.m. Bombardier, stoptreinen voor Noord-Italië i.s.m. Stadler).
Dus als de NMBS te lang wacht kost het 20e treinstel 4x zoveel als de rest, omdat er een nieuwe productielijn moet worden opgezet voor één treinstel
Euh, omdat het oorspronkelijk ook de bedoeling was om in één keer een Fyra-'netwerk' weg te zetten, bestaande uit Amsterdam - Brussel, Den Haag - Breda - Brussel, Amsterdam - Breda en Amsterdam - Rotterdam?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :p
De tweede was een defecte stroomvoorziening van het relaishuis in Meppel. Geen idee of het dat nu weer is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag
Volgens de NS Reisinformant (op kantoor) was het nog steeds de tweede storing: het baanvak was nog niet vrijgegeven. Bussen tot einde dienst, vannacht word er doorgewerktquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkooptquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:36 schreef greavy het volgende:
Maakt het voor de Railcateraar niet makkelijk; gratis koffie en thee in Zwolle, terwijl RC Niet uitdeelt
Dat dusquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkoopt![]()
Laat ze lekker de gifgloeiende vlekkentering krijgen met wratten met haren erop daar
Was al een half jaar geleden bekend, dat de Griekse spoorwegen belachelijk slecht management hebben. Eigenlijk zouden Veolia etc daar het vervoer moeten gaan doen. Het is nu goedkoper om iedereen persoonlijk in taxi te doen dan met het OV te laten reizenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:48 schreef Viezze het volgende:
Zojuist op Rtl nieuws; bij de griekse spoorwegen zijn er machinisten die wel ¤100000 per jaar verdienen (NL; 40000).
De oud minister van financiën had uitgerekend dat het goedkoper was om de hele spoorwegen op te doeken en iedereen per taxi te vervoeren
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
hihi grappig, ik kan het nog steeds net zo makkelijk lezen als 20 jaar geledenCyrillisch is lastiger zelfs, hoewel minder lang geleden
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op.
Op de rug gezien?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En om weer ontopic te gaan, mijn 2 aller aller aller oudste bordjesfoto's zijn uit Griekenland![]()
De ALLER aller oudste heb ik niet zelf gemaakt maar telt omdat ik er zelf op sta
[ afbeelding ]
Omdat omleiding via Den Haag?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef greavy het volgende:
Gatver. Zit in de 8628 tussen Utrecht en Rotterdam
Vanochtend ook al van Rotterdam naar Utrecht. Waarom geen ICMm tussen Rotterdam en Utrecht
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk.quote:
quote:
dat heb weinig met elkaar te maken. Had wel ic van 20:16 uit Zwolle naar Utrecht met 15(!!!!) bakken ICMm. De achterste 2 drietjes waren leeg volgens de HC, op Misschien een enkele verstekeling na. En de andere 3 waren ook slecht bezetquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk.
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwensquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:38 schreef greavy het volgende:
Er was vandaag weer geen treinverkeer Venlo-Kaldenkirchen: De Mcn's die vanochtend beschikbaar waren mochten Nederland niet in, onder andere vanwege beheersing van de Nederlandse taal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |