abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:49:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102819243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.

ICMm ziet er 'kaal' zo uit:
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:07:41 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102820049
Het spoorvervoer heeft onder meerdere dingen te lijden, zoals deze lege Blerick-shuttle 50071 laat zien:

En de DBS 189 032 als Losse Loc naar Venlo..

Een erg korte Stein-shuttle 63804...

En toen kwam de Afvoer Moerdijk 62003 met 17 ketelwagons:

Toen ik weer weg wou gaan, kwam de Melzo-shuttle 40100 nog langs gedenderd. Deze was vrijwel vol-beladen.

Maar ook de lokale bedieningen hebben er onder te lijden:
DBS 6430 met 2 beladen ketelwagons voor Standic in Dordrecht. Retourtrein zou bestaan uit 7 ketelwagons waarvan 2 beladen...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:20:14 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102820626
Ik sta op gare du nord nu en er is niks aan de hand met de Thalys...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:31:10 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102821021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:
quote:
De pot op met de plaszak!

Tilburg, 07 oktober 2011

Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.

Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.

Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:
quote:
PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING

Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.

Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:

Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.

De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.

Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?

Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?

En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.

Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:44:58 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821584
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:45:35 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821607
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:24 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821644
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:50 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821664
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Klopt.. Maar het was er nog wel..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:15 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821691
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Wisten die dat zakkengezeik al? :D Ze hangen goed in de prijzen daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:44 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821709
Nee, die hadden glijspoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:49 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:49:54 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821819
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden? ^O^

Trouwens hoezo zouden "industrie deeltjes" seizoengebonden zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:52:12 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821945
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:58:14 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822244
Met het plaszakplan (en hun reacties op o.a. Twitter) heeft NS wat mij betreft aangetoond dat ze de reizigers en hun eigen personeel niet serieus nemen. Tel daar het HSL-drama (AnfaaldoBreda, meer betalen of langer reizen), de twee rampzalige winters, de eerdere problemen met de nieuwe sprinters en de nog steeds regelmatig problematische reisinformatie bij op en ik kan maar tot één conclusie komen: besteed het Hoofdrailnet openbaar aan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:59:49 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822331
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:03:32 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822523
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102822561
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
precies, je kan wel zeiken, maar probeer het maar eens beter te doen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04:46 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822600
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822792
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:33 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822817
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:09:38 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102822862
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:10:31 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822891
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstation *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:12:39 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102823001
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.

Ook in het VK hebben ze trouwens herfstperikelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102823099
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:44:29 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824450
Ik kwam een toffe foto tegen uit Italië. Trein rijdt gewoon tussen het verkeer, door de straten ..

http://img839.imageshack.us/img839/7333/img3262w.jpg (copy/paste deze link)
Foto: Nomansland op Treinpunt.nl

//Edit, foto kan ik hier niet laten zien. Vanwege Imageshack TOS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:46:28 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102824534
Zwitserland lijkt me eerder :)

EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack :r


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:47:19 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102824579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder :)
Precies. St. Moritz is Zwitserland en ik ken idd Zwitserse lijntjes waar ze nog over straat rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:48:45 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwitserland lijkt me eerder :)

EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack :r
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:49:26 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102824692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden
Imageshack kan de pest krijgen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:54:25 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:56:23 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102825087
Hee dat is tof :D Als je een BahnCard hebt krijg je 10 % korting bij Bahnshop1435 :D Wist ik helemaal niet O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:13:06 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826182
quote:
"IJs en weder dienende (als het weer meewerkt, red.) is niet voor niets een Nederlandse uitspraak", stelt ze na afloop van de ministerraad vrijdag tegen NU.nl. "De natuur is sterker dan wij, dus je kan niet zeggen dat er nooit iets kan gebeuren."
Nou kom maar. Wiens sorrypraatje begint hiermee? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:14:10 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826214
Schultz, duidelijk :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:15:42 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826277
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter :')

Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren _O_ En toen werd het alsnog een puinhoop okee :')

DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? :')

NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102826620
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
dag
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:22:53 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:21 schreef Peter het volgende:
"Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd"
Oh ja, was aangekondigd, landelijke uitstraling, overmacht, dus jah, geen GtbV :{w

Veldbedden? Koffie? Ga weg man, thuisblijven moet je :{w Hadden we gezegd :{w

Hoezo "dan word ik ontslagen"? Jouw probleem :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:23:24 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826745
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:25:32 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102826905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
"En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes"
Altijd handig voor als de verwarming uitvalt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:26:58 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102826994
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Altijd handig voor als de verwarming uitvalt ^O^
Ewwww :')
pi_102827469

In nog vroeg ochtendlicht is Syntus treinstel 50 als trein 31131 zojuist vertrokken uit het station van Opheusden en zet koers richting Arnhem. Het treinstel hoort gezien z'n bestickering eigenlijk thuis op de lijn Arnhem-Doetinchem.


Twee uur later was het fraaie ochtendlicht verdwenen en scheen de zon volop. Treinstel 50 van Syntus maakt zijn derde rit naar Arnhem en passeert hier tussen Valburg en Elst als trein 31139.


Op zondag 2 oktober 2011 was naast de bestickerde Syntus 50 ook een onbestickerde DM90 onderweg tussen Arnhem en Tiel. Na in dienst geweest te zijn bij NS, Noordned/Arriva en Veolia(?) trekt stel 3447 nu bij Syntus haar baantjes op de dieselspoorlijntjes rond Arnhem. Als trein 31152 maakt dit naakte stel een tussenstop op station Zetten-Andelst. Nog ruim een jaar zal Syntus op de Oostelijke Betuwelijn te zien zijn. Na een openbare aanbesteding neemt Arriva het spoorvervoer vanaf december 2012 over.


Op de zonnige 2 oktober 2011 is de onlangs in huisstijl gestoken V156 van de Rurtalbahn onderweg met een sleep ketelwagens van Kijfhoek naar Emmerich. De 24 ketelwagens waren beladen met biodiesel en zijn eerder deze week bij Vopak te Vlaardingen geleegd. Ondanks dat de V156 op de Betuweroute is toegelaten, koos RTB er toch voor om via het gemengde net te rijden. Zodoende kon het geheel als trein 51430 ter hoogte van Groessen worden vastgelegd.


Nadat de trein een snelremming kreeg, kon de RTB V156 voor de tweede maal binnen 100 meter worden vastgelegd, nu met het plaatsnaambordje van Zevenaar als motief.


Nadat RRF aan het begin van de middag een CRS graantrein naar Emmerich heeft gereden, namen de RRD 22 en 17 een beladen BLG-autotrein mee terug richting Rotterdamse haven. Nadat de trein bij Zevenaar linksaf slaat, wordt via de Betuweroute koers gezet richting de Botlek. De Betuweroute is voor het grootste deel aangelegd naast de A15, waardoor een trein zonder al te veel moeite is in te halen. Als trein 51215 raast de trein hier voorbij Kesteren.


Nadat de BLG-autotrein ruim 150 kilometer over Betuweroute heeft afgelegd en ik m aldaar drie keer gefotografeerd heb, duikt de trein de Sophiaspoortunnel in. Aan het eind van de tunnel ligt het rangeerterrein Kijfhoek, de schakel tussen de Rotterdamse haven en het spoorwegnet dat de haven met het achterland verbindt. Veel treinen wisselen hier van lok, maar RRF mocht op zondagmiddag doorrijden naar eindpunt Botlek. De V100'en 22 en 17 passeren hier het Rail Service Centre (RSC) Waalhaven.


Toch moesten beide lokken afremmen omdat dat de brug over de Oude Maas nog openstond. Aangezien een Volkswagen toch sneller optrekt dan een hele sliert Hyundai's, kon trein 51215 bij het verlaten van de Botlekbrug op de chip vastgelegd worden.


Bij aankomst op het emplacement Botlek werden de RRF-lokken 22 en 17 van de trein gerangeerd. Het duurde vervolgens even voor er weer activiteit waar te nemen was en ondertussen zakte de zon steeds verder aan de horizon. Gelukkig werd rond 18:00 lok 23 opgestart en tegen de trein gezet. Na een check en dubbelcheck mocht de rangeerder voorop de trein plaatsnemen en werd de met Hyundai beladen BLG-autotrein naar de firma Broekman geduwd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:42:22 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102827812
Mooie foto's Zug ^O^

De 3447 is inderdaad bij Veolia in dienst geweest, net als de 3446 trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:50:02 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102828166
Nice Zug, goed getimed met het heerlijke zonnetje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102828396
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter :')

Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren _O_ En toen werd het alsnog een puinhoop okee :')

DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? :')

NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven :')
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
pi_102828779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:55 schreef mschol het volgende:

[..]

zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit?
zeker nog in Alfatestfase?:+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:50:47 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102831201
Als dit waar is dan heeft Arriva op het traject Groningen - Leeuwarden de klant hoog in het vaandel staan: http://somda.nl/forum/11020/p358942/Opvallende+dingen+7+oktober/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102831530
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling

Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b

Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a

Precies omgedraaid dus...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:04:07 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102831634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef brandsrus het volgende:
+ ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling

Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8
Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b

Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6
Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a

Precies omgedraaid dus...
Dat klinkt alsof ze in de (ochtend)spits de sneltrein naar 7 bakken willen hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 06:17:16 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102836071
quote:
Intern bericht NSR:

Klein misverstandje volgens NSR, de plaszakken komen niet IN de Sanitair Loze Treinen en SGM-2 maar in de calamiteitenbusjes van "service en veiligheid" welke na een incident naar de plek des onheils komen. Dan worden de plaszakken ter plaatse uitgereikt. (ik zie het al voor me......, "Goedenmiddag: nog iemand in deze bak een plaszakje".....)
Plaszakken zouden dus niet standaard op het materieel komen.

Brrrrr, Meesterpeter
pi_102836339
Je zou toch zeggen dat 'de mens' een leercurve heeft die een eenvoudige causale oorzaak-gevolgrelatie kan leren begrijpen en manipuleren? Ik bedoel dat men snapt dat je pas op het deuren open knopje moet drukken als het groene lampje brand. Omdat als je te vroeg drukt de deur niet open gaat.

Die SLT is prima onderszoeksmateriaal voor evolutiepsychologen. :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:05:40 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102837010
Plan V(2 stellen 4xx reeks) gezien in stoptrein Utrecht Tiel van 8:56 :D
  Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:55:08 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102837600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 06:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:45:07 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102838617
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 06:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Oh okee, en dat heet een "praktische oplossing"? :') _O-

Wel merkwaardig dat men er niet eens in slaagt om over zoiets simpels duidelijk te communiceren. Ze kunnen echt helemaal niets daar. Je zou bijna denken: Ze doen het erom. :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:47:09 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102838669
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk...
De discussie dwaalt gewoon af Dennis. Een toilet in een trein is een basisvoorziening, bedoeld voor gebruik onder normaal functionerende omstandigheden. Nu wordt er iets gepresenteerd wat nergens op lijkt, en dan wordt het verhaal afgezwakt met "ja maar het is ook eigenlijk alleen maar voor als de trein strandt".

Dan is het oorspronkelijke probleem dus nog in het geheel niet aangepakt 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102839249
wisselstoring bij meppel, gaat de trein terug naar leeuwarden..ffuuu
pi_102840188
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
pi_102840215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
ja.. ..

tijd om Emmen - Veendam er in te klappen :P
pi_102840250
Anders in steenwijk bus 70 naar zwartsluis en daar heb je een aansluiting op bus 71 naar zwolle. Vertrektijd in steenwijk is .30, doe je er een uur over naar zwolle
pi_102840276
Je zou toch denken dat er ondertussen wel NS-bussen geregeld zijn... Die storing was er vanmorgen om 8:00 ook al. Maar goed dat ik me verslapen heb, want het plan was om naar Houten te gaan vandaag...
pi_102840296
Als je strand in heerveen kan je om .37 met de interliner 315 naar emmeloord en daar bus 141 naar zwolle
pi_102840484
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Je zou toch denken dat er ondertussen wel NS-bussen geregeld zijn... Die storing was er vanmorgen om 8:00 ook al. Maar goed dat ik me verslapen heb, want het plan was om naar Houten te gaan vandaag...
klopt, dit is de 2e storing van vandaag. Zit inmiddels al in de ns bus. Die stonden er al gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2011 12:59:43 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:02:45 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102840795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:40 schreef Yreal het volgende:
dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt..
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingen :+

En anders hebben we altijd de Afsluitdijkliner nog :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102841019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingen :+
Dat valt ook wel mee. Als het busvervoer een beetje geregeld is, kost het je hooguit +30.
pi_102842991
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:44 schreef Yreal het volgende:
Als je strand in heerveen kan je om .37 met de interliner 315 naar emmeloord en daar bus 141 naar zwolle
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystad :)

maar goed.. de Qliner 315 houd straks ook op te bestaan als de Hanzelijn 1 maal rijd :(
pi_102844540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:19 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystad :)

maar goed.. de Qliner 315 houd straks ook op te bestaan als de Hanzelijn 1 maal rijd :(
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_102844933
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:20 schreef kebabkever het volgende:

[..]

jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus...
zullen vast wel wat dorpen worden overgeslagen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:00:03 #166
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102845608
Meppel zou weer klaar zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102845647
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Meppel zou weer klaar zijn.
Ik heb er 4 uur over gedaan om van Leeuwarden in Almelo te komen ;(
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:07:08 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102845801
De minister van I&M heeft de 29e voortgangsrapportage HSL-Zuid aangeboden

Enkele opvallende dingen:

Bij het aanbieden van de 28e voortgangsrapportage werd nog geschreven dat de typetoelating van V250 half mei 2011 te verwachten viel. In de 29e voortgangsrapportage wordt geen termijn meer genoemd, alleen dat alle betrokken partijen nauw samenwerken.

De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.

Ook goed nieuws over de verbinding Breda - Antwerpen: HSA is bereid om die verbinding uit te voeren zolang Den Haag - Brussel nog niet mogelijk is, mits NMBS daar geen problemen mee heeft.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:46:31 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102846757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


En anders hebben we altijd de Afsluitdijkliner nog :P
Ja, die heb ik 1 keer genomen, die reed zo de slagboom van de brug aan godbonken
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:57:42 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102847046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:07 schreef James1988 het volgende:

De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd.
Wait, whut? :? _O-

Past wel helemaal in het beeld ook gewoon :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:08:19 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102847309
Naar het schijnt staat Pistoia inmiddels vol met V250's, de serieproductie van het V250 raakt op z'n einde. En dat houdt in dat er dan weer capaciteit vrij wordt gemaakt voor andere orders (IC4+IC2 voor DSB, hogesnelheidstreinen voor Trenitalia i.s.m. Bombardier, stoptreinen voor Noord-Italië i.s.m. Stadler).

Dus als de NMBS te lang wacht kost het 20e treinstel 4x zoveel als de rest, omdat er een nieuwe productielijn moet worden opgezet voor één treinstel _O-
pi_102847349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:08 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt staat Pistoia inmiddels vol met V250's, de serieproductie van het V250 raakt op z'n einde. En dat houdt in dat er dan weer capaciteit vrij wordt gemaakt voor andere orders (IC4+IC2 voor DSB, hogesnelheidstreinen voor Trenitalia i.s.m. Bombardier, stoptreinen voor Noord-Italië i.s.m. Stadler).

Dus als de NMBS te lang wacht kost het 20e treinstel 4x zoveel als de rest, omdat er een nieuwe productielijn moet worden opgezet voor één treinstel _O-
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :p
  PR/Manusje van alles zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:10:49 #173
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102847373
:D :'( :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:13:12 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102847440
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :p
Euh, omdat het oorspronkelijk ook de bedoeling was om in één keer een Fyra-'netwerk' weg te zetten, bestaande uit Amsterdam - Brussel, Den Haag - Breda - Brussel, Amsterdam - Breda en Amsterdam - Rotterdam?

Juist door dan alles in één keer te bestellen, ben je voordeliger uit dan steeds kleine orders voor 4 treinstellen te plaatsen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:38:11 #175
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102848064
Het blijven Belgen...
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:21:16 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102849310
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:40:08 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102849883
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag -O-
De tweede was een defecte stroomvoorziening van het relaishuis in Meppel. Geen idee of het dat nu weer is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:36:54 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102851478
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag -O-
Volgens de NS Reisinformant (op kantoor) was het nog steeds de tweede storing: het baanvak was nog niet vrijgegeven. Bussen tot einde dienst, vannacht word er doorgewerkt


Maakt het voor de Railcateraar niet makkelijk; gratis koffie en thee in Zwolle, terwijl RC Niet uitdeelt
pi_102851848
Zojuist op Rtl nieuws; bij de griekse spoorwegen zijn er machinisten die wel ¤100000 per jaar verdienen (NL; 40000).

De oud minister van financiën had uitgerekend dat het goedkoper was om de hele spoorwegen op te doeken en iedereen per taxi te vervoeren :')
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:49:44 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102851892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:36 schreef greavy het volgende:

Maakt het voor de Railcateraar niet makkelijk; gratis koffie en thee in Zwolle, terwijl RC Niet uitdeelt
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkoopt :')

Laat ze lekker de gifgloeiende vlekkentering krijgen met wratten met haren erop daar _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:06:31 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102852425
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkoopt :')

Laat ze lekker de gifgloeiende vlekkentering krijgen met wratten met haren erop daar _O-
Dat dus :Y
pi_102853571
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:48 schreef Viezze het volgende:
Zojuist op Rtl nieuws; bij de griekse spoorwegen zijn er machinisten die wel ¤100000 per jaar verdienen (NL; 40000).

De oud minister van financiën had uitgerekend dat het goedkoper was om de hele spoorwegen op te doeken en iedereen per taxi te vervoeren :')
Was al een half jaar geleden bekend, dat de Griekse spoorwegen belachelijk slecht management hebben. Eigenlijk zouden Veolia etc daar het vervoer moeten gaan doen. Het is nu goedkoper om iedereen persoonlijk in taxi te doen dan met het OV te laten reizen 8)7.
pi_102854045
Niet ¤100.000 maar ¤90.000, en dan ook als je 70 dagen lang achter elkaar werkt met veel overuren en nachtwerk.

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4593599 (Google Translate is handig)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:05:08 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102854305
hihi grappig, ik kan het nog steeds net zo makkelijk lezen als 20 jaar geleden O+ Cyrillisch is lastiger zelfs, hoewel minder lang geleden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:46:39 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102855825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
hihi grappig, ik kan het nog steeds net zo makkelijk lezen als 20 jaar geleden O+ Cyrillisch is lastiger zelfs, hoewel minder lang geleden :)
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:51:45 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102856027
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op. :')
:Y *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:54:56 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102856157
En om weer ontopic te gaan, mijn 2 aller aller aller oudste bordjesfoto's zijn uit Griekenland O+

De ALLER aller oudste heb ik niet zelf gemaakt maar telt omdat ik er zelf op sta O-)



Een paar uur later maakte ik deze zelf :)



25 april 1991 beide :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102856188
Ook echt op de rand van het perron zitten wachten :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:57:44 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102856285
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En om weer ontopic te gaan, mijn 2 aller aller aller oudste bordjesfoto's zijn uit Griekenland O+

De ALLER aller oudste heb ik niet zelf gemaakt maar telt omdat ik er zelf op sta O-)

[ afbeelding ]
Op de rug gezien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:57:53 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102856290
Gatver. Zit in de 8628 tussen Utrecht en Rotterdam :r
Vanochtend ook al van Rotterdam naar Utrecht een VIRM. Waarom geen ICMm tussen Rotterdam en Utrecht :(

Morgen reis maar opsplitsen. Gouda overstappen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:58:48 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102856322
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef greavy het volgende:
Gatver. Zit in de 8628 tussen Utrecht en Rotterdam :r
Vanochtend ook al van Rotterdam naar Utrecht. Waarom geen ICMm tussen Rotterdam en Utrecht :(
Omdat omleiding via Den Haag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:58:50 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102856323
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op de rug gezien?
die kromme ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:59:17 #193
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102856336
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat omleiding via Den Haag?
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01:16 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102856416
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die kromme ja :Y
Houzo oezo? :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01:44 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102856441
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat omleiding via Den Haag?
Dat wel. Maar zet gewoon ICMm in. Kon vorige keer ook ...
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:03:16 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102856495
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Houzo oezo? :P
:Y

Onderweg tijdens wat misschien wel nog steeds mijn langste treinrit ooit geweest is: Salzburg - Athene O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:04:00 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102856525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk. :')
dat heb weinig met elkaar te maken. Had wel ic van 20:16 uit Zwolle naar Utrecht met 15(!!!!) bakken ICMm. De achterste 2 drietjes waren leeg volgens de HC, op Misschien een enkele verstekeling na. En de andere 3 waren ook slecht bezet
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:38:42 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102859657
Er was vandaag weer geen treinverkeer Venlo-Kaldenkirchen: De Mcn's die vanochtend beschikbaar waren mochten Nederland niet in, onder andere vanwege beheersing van de Nederlandse taal.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:39:21 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102859679
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:38 schreef greavy het volgende:
Er was vandaag weer geen treinverkeer Venlo-Kaldenkirchen: De Mcn's die vanochtend beschikbaar waren mochten Nederland niet in, onder andere vanwege beheersing van de Nederlandse taal.
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwens :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:44:29 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102859833
Gebeurd ook regelmatig bij de Belgen tussen Maastricht en Luik...

Verder iets wat niet in de verstoringen stond: 1 of 2 defecte wissels te Utrecht Centraal aan de zijde van Utrecht Overvecht. Hierdoor had ik +15 bij aankomst. Maar nee hoor, er is geen verstoring :X
Informatie die de UnitMedewerker opvroeg bij de NS bleek te gaan om een defect wissel. Om op spoor 4 te komen was een leuke slingerpartij. Gingen een eind naar rechts en toen weer naar links :D

De wissel zou pas vannacht gerepareerd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')