Die heeft niet het nucleaire arsenaal om het westen te vernietigen, dat hadden de Sovjets wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Leuk experimentje om te kijken wat Kim Jong-Un gaat doen.
... zeiden ze.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heeft niet het nucleaire arsenaal om het westen te vernietigen, dat hadden de Sovjets wel.
Maakt niet uit, hij heeft wel het arsenaal om 'het heiligste der heiligen' doel te bereiken. Zelfde als de Sovjets destijds hadden met het verspreiden van het communisme, alleen op kleinere schaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heeft niet het nucleaire arsenaal om het westen te vernietigen, dat hadden de Sovjets wel.
Dat hadden ze ook. Rusland heeft nog steeds een arsenaal groot genoeg om de westerse economie in 10 minuten om zeep te helpen trouwens. Alleen zijn ze daar te zeer afhankelijk van om dat te doen. Unlike the soviets.quote:
Het heeft denk ik wel een standaard, maar past zich aan naargelang de omstandigheden zoals cultuur, welvaart, conflicten en dergelijke.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat die omstandigheden met de menselijke natuur te maken heeft. Kennelijk kent de menselijke natuur geen standaard.
De Westerse economie kan je met 1 bom wel om zeep helpen, zo moeilijk is dat niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook. Rusland heeft nog steeds een arsenaal groot genoeg om de westerse economie in 10 minuten om zeep te helpen trouwens. Alleen zijn ze daar te zeer afhankelijk van om dat te doen. Unlike the soviets.
Dat wordt toch ook niet ontkent door Remlof. Beter lezen ouwe.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis. De Sovjet was zo failliet als maar kan.
Idd, één nucleaire bom zal al onherroepelijke schade toebrengen. Dat is het punt niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Westerse economie kan je met 1 bom wel om zeep helpen, zo moeilijk is dat niet.
Welnee man.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook. Rusland heeft nog steeds een arsenaal groot genoeg om de westerse economie in 10 minuten om zeep te helpen trouwens. Alleen zijn ze daar te zeer afhankelijk van om dat te doen. Unlike the soviets.
Dat is op 9/11 niet eens gebeurd. Ik dacht meer aan een paar megaton op het Ruhrgebied en de Rotterdamse haven, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Westerse economie kan je met 1 bom wel om zeep helpen, zo moeilijk is dat niet.
Gooi gewoon New York plat en alle beurzen crashen.
Een paar megaton op de Rotterdamse haven of Ruhrgebiet zal iedereen aan z'n reet roesten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is op 9/11 niet eens gebeurd. Ik dacht meer aan een paar megaton op het Ruhrgebied en de Rotterdamse haven, bijvoorbeeld.
Jij beweert hier dat ze niet genoeg wapens hadden, hoe kom je aan deze bewering?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welnee man.
Ze hadden nucleaire wapens, maar niet genoeg het westen inene keer uit te schakelen. De andere kant daarintegen had iets meer en lag geografisch beter om de Sovjet heen.
Het was voor de Sovjet een simpele rekensom op de vingers dat een dergelijke aanval hun eigen graf zou betekenen.
Stelt niet veel voor. Er zijn manieren genoeg dat transport probleem te omzeilen. Duurder, maar het legt Europa niet plat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is op 9/11 niet eens gebeurd. Ik dacht meer aan een paar megaton op het Ruhrgebied en de Rotterdamse haven, bijvoorbeeld.
Precies mijn punt, een hardliner had zijn vijand waarschijnlijk graag meegenomen in zijn communistische graf.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welnee man.
Ze hadden nucleaire wapens, maar niet genoeg het westen inene keer uit te schakelen. De andere kant daarintegen had iets meer en lag geografisch beter om de Sovjet heen.
Het was voor de Sovjet een simpele rekensom op de vingers dat een dergelijke aanval hun eigen graf zou betekenen.
Precies, de markten konden de volgende dag gewoon weer open.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:12 schreef waht het volgende:
9/11 was terrorisme. De materiële schade was nihil vergeleken met de algehele economie. Zoals normaal bij terrorisme.
Ik zie toch een gat van pakweg 30 jaar, dat zou ik niet omschrijven als "altijd".quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies mijn punt, een hardliner had zijn vijand waarschijnlijk graag meegenomen in zijn communistische graf.
En de Russen hebben altijd van alle wapens er meer gehad dan het westen, ook van nukes:
[ afbeelding ]
United States and USSR/Russia nuclear stockpiles
Oh, t.o.v. de US hadden ze in aantal wel meer. Maar ook van dezelfde kracht?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies mijn punt, een hardliner had zijn vijand waarschijnlijk graag meegenomen in zijn communistische graf.
En de Russen hebben altijd van alle wapens er meer gehad dan het westen, ook van nukes:
[ afbeelding ]
Heel Noord-West Europa radioactief besmet en onbewoonbaar voor decennia? Reken maar dat dat onze economie plat legt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Stelt niet veel voor. Er zijn manieren genoeg dat transport probleem te omzeilen. Duurder, maar het legt Europa niet plat.
Je ziet ook waar de piek ligt? Op het moment dat Gorbachov aan de macht kwam.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie toch een gat van pakweg 30 jaar, dat zou ik niet omschrijven als "altijd".
Technisch gezien hebben ze er niet eens een bom voor nodig, gewoon massaal hun staatsobligaties dumpen en we liggen al op ons gat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel Noord-West Europa radioactief besmet en onbewoonbaar voor decennia? Reken maar dat dat onze economie plat legt.
Heel Noord/West? Zon bom bestaat nog niet die van neerploffen op Rurh en Rotterdam heel Noord/West EU besmet maakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel Noord-West Europa radioactief besmet en onbewoonbaar voor decennia? Reken maar dat dat onze economie plat legt.
Ja maar daarmee decimeer je de Europese bevolking niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Technisch gezien hebben ze er niet eens een bom voor nodig, gewoon massaal hun staatsobligaties dumpen en we liggen al op ons gat.
Waarom moet dat dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar daarmee decimeer je de Europese bevolking niet.
Wel typisch hoe inefficiënt en traag zo'n centraal geleide economie verloopt. Zoals het schering en inslag was in de USSR.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:13 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Begint erop te lijken dat Remmie ervan baalt dat het niet door kon gaan.quote:
Eén bom? In 1982 hadden de Sovjets 8200 megaton aan nucleaire wapens (tegen de VS 4100 megaton).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heel Noord/West? Zon bom bestaat nog niet die van neerploffen op Rurh en Rotterdam heel Noord/West EU besmet maakt.
Zelfs de Tsar van de Russen kon dat niet eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |