Nouquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:30 schreef waht het volgende:
De teloorgang van de Sovjet Unie. Welk een genot was dat.
Ik denk dat het afhankelijk is wat je onder de menselijke natuur verstaat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. En toch waren die Jappanertjes er van overtuigt dat ze het juiste deden.
Waar is de natuur in dat?
Dat is wat ik zojuist beschreef.quote:Wanneer we spreken over ‘de natuur’ van een schepsel dan hebben we het over de aandriften van het gedrag ervan, de aangeboren neigingen.
Ken je geschiedenis. De Sovjet was zo failliet als maar kan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou![]()
Het had voor hetzelfde geld goed fout kunnen gaan. Dat dat niet is gebeurd hebben we alleen te danken aan de intelligentie van Gorbachov.
Instinct.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat het afhankelijk is wat je onder de menselijke natuur verstaat.
Van een website:
[..]
Dat is wat ik zojuist beschreef.
Ik denk dat kamikaze eerder onder een aspect der menselijke natuur valt dat we tot alles in staat zijn waar we heilig van overtuigd zijn. Of dat nou naar de maan vliegen is of de diepste zee in duiken in een blikje of maakt niet uit wat, dat is inderdaad in strijd met overlevingsdrang, maar men houdt nou eenmaal van risico's.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat het afhankelijk is wat je onder de menselijke natuur verstaat.
Van een website:
[..]
Dat is wat ik zojuist beschreef.
Ligt eraan welke situatie je in zit, als jij afdoende kwaad bent, geen uitweg meer weet, en ga zo maar door dan denk ik niet dat jij er ook als een gentlemen bij zit met bourbon en een sigaar. De buurman die je huis in de fik zet schop je ook liever dood dan een buurman die je een biertje koopt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Instinct.
Maarja, mijn instinct heeft niet in zich anderen de kop eraf te hakken als trofee. Toch bestaat er een volk wat dat wel heeft. Wie van die 2 hanteert nu vanuit het ware menselijke instinct dan?
Ja die geschiedenis ken ik, sterker nog die heb ik zeer bewust meegemaakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis. De Sovjet was zo failliet als maar kan.
Op zich wel interessant wat het transhumanisme erover zegt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Instinct.
Maarja, mijn instinct heeft niet in zich anderen de kop eraf te hakken als trofee. Toch bestaat er een volk wat dat wel heeft. Wie van die 2 hanteert nu vanuit het ware menselijke instinct dan?
Mja... de hele Sovjet had geen nagel om aan de kont te krabben. Vandaar dat ze zich concentreerden op kleine oorlogjes zoals Afghanistan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja die geschiedenis ken ik, sterker nog die heb ik zeer bewust meegemaakt.
Als er een hardliner als Brezjnev of Andropov aan de macht was geweest had het zomaar oorlog kunnen worden.
Die kamikaze piloten of de moderne zelfmoordterrorist zijn wel uitzonderingen. Maar ook dat heeft weer met omstandigheden te maken. Lang geleden was de gewelddadige dood een veel meer voorkomend fenomeen dan nu.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Zo is ons geleerd dat de mens probeert te overleven, en in zijn algemeenheid is dat denk ik ook wel zo, maar toch zijn er mensen die zelfmoord willen plegen. Of neem de Japanse kamikaze piloten die bereid waren om te sterven voor hun natie, om maar een voorbeeld te noemen.
Het duidt erop dat individuen kunnen afwijken qua menselijke natuur. Als een natuurlijke afwijking het groter publiek bereikt, dan is de natuur van de mens veranderd.
Ik denk overigens dat de menselijke natuur sowieso loop van generaties is veranderd, neem bijvoorbeeld het materialisme, dat vroeger niet zo'n issue was.
Dat is wat anders.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan welke situatie je in zit, als jij afdoende kwaad bent, geen uitweg meer weet, en ga zo maar door dan denk ik niet dat jij er ook als een gentlemen bij zit met bourbon en een sigaar. De buurman die je huis in de fik zet schop je ook liever dood dan een buurman die je een biertje koopt.
Maar dat zei ik eerder al, iedereen is qua natuur gelijk maar het komt verschillend tot uiting door omstandigheden.
Leuk experimentje om te kijken wat Kim Jong-Un gaat doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja die geschiedenis ken ik, sterker nog die heb ik zeer bewust meegemaakt.
Als er een hardliner als Brezjnev of Andropov aan de macht was geweest had het zomaar oorlog kunnen worden.
Het lijkt mij logisch dat die omstandigheden met de menselijke natuur te maken heeft. Kennelijk kent de menselijke natuur geen standaard.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:04 schreef waht het volgende:
[..]
Die kamikaze piloten of de moderne zelfmoordterrorist zijn wel uitzonderingen. Maar ook dat heeft weer met omstandigheden te maken. Lang geleden was de gewelddadige dood een veel meer voorkomend fenomeen dan nu.
Nou en, Spanjaarden steken messen en speren in stieren en vinden het leuk, leedvermaak is ook menselijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is wat anders.
Ik heb het over koppensnellers die koppen eraf hakken als trofee... ende vermaak.
Die heeft niet het nucleaire arsenaal om het westen te vernietigen, dat hadden de Sovjets wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Leuk experimentje om te kijken wat Kim Jong-Un gaat doen.
... zeiden ze.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heeft niet het nucleaire arsenaal om het westen te vernietigen, dat hadden de Sovjets wel.
Maakt niet uit, hij heeft wel het arsenaal om 'het heiligste der heiligen' doel te bereiken. Zelfde als de Sovjets destijds hadden met het verspreiden van het communisme, alleen op kleinere schaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Die heeft niet het nucleaire arsenaal om het westen te vernietigen, dat hadden de Sovjets wel.
Dat hadden ze ook. Rusland heeft nog steeds een arsenaal groot genoeg om de westerse economie in 10 minuten om zeep te helpen trouwens. Alleen zijn ze daar te zeer afhankelijk van om dat te doen. Unlike the soviets.quote:
Het heeft denk ik wel een standaard, maar past zich aan naargelang de omstandigheden zoals cultuur, welvaart, conflicten en dergelijke.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Het lijkt mij logisch dat die omstandigheden met de menselijke natuur te maken heeft. Kennelijk kent de menselijke natuur geen standaard.
De Westerse economie kan je met 1 bom wel om zeep helpen, zo moeilijk is dat niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook. Rusland heeft nog steeds een arsenaal groot genoeg om de westerse economie in 10 minuten om zeep te helpen trouwens. Alleen zijn ze daar te zeer afhankelijk van om dat te doen. Unlike the soviets.
Dat wordt toch ook niet ontkent door Remlof. Beter lezen ouwe.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis. De Sovjet was zo failliet als maar kan.
Idd, één nucleaire bom zal al onherroepelijke schade toebrengen. Dat is het punt niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Westerse economie kan je met 1 bom wel om zeep helpen, zo moeilijk is dat niet.
Welnee man.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook. Rusland heeft nog steeds een arsenaal groot genoeg om de westerse economie in 10 minuten om zeep te helpen trouwens. Alleen zijn ze daar te zeer afhankelijk van om dat te doen. Unlike the soviets.
Dat is op 9/11 niet eens gebeurd. Ik dacht meer aan een paar megaton op het Ruhrgebied en de Rotterdamse haven, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Westerse economie kan je met 1 bom wel om zeep helpen, zo moeilijk is dat niet.
Gooi gewoon New York plat en alle beurzen crashen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |