Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het was geen LM, maar een setje in reizigersdienst. Het kan wel zijn dat het voorste stel afgesloten was en dat de trein met behulp van de TRDL langs alle stations werd geleid.
ik meen in het achterste stel mensen te hebben zien zitten. Het kan trouwens ook zijn dat alle drie de stellen open waren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Is de achterste dan niet makkelijker, zodat de Mcn gewoon op de juiste plek kan stoppen, gezien van de voorste 2 stelletjes? Hoeft 'ie het perron niet voorbij te rijden (en dus het sein?)
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoezo, doet het klimaatbeheersingssysteem het niet goed?
Aan de westkant ligt een overpadje en iets verderop een overweg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stopt die trein dan niet op een overweg? Ik meen dat Buitenpost vlak na een overweg staat..
Mijn ervaring met SLT en VIRM-4 is in ieder geval dat het - indien nodig - flinke vrieskisten kunnen zijn. En dat kunnen ze ook als de sensor stuk is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
mijn ervaringen zijn anders wel prima.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Nee, verwarmen lukt best aardig maar koelen en ventileren dat kan dat klimaatbeheersingsysteem niet, jammer genoeg.
quote:@FadingGender Dit is vanuit het logistieke proeces en railinfrabeheer, de meest ideale
NS_online 13 uren
@NS_online Rare definitie van ideaal. Kan die ic naar den haag/leiden niet elders geparkeerd. Zodat de sprinter verder langs het peron kan?
FadingGender 14 uren
@FadingGender akelig te lezen, meestal is achterin de trein meer ruimte. Perron 19 is voor dit traject de meest ideale
NS_online 14 uren
Wéér iemand onwel in de sprinter Houten-Utrecht door de drukte voorin. @NS_Online kan dat niet anders dan op spoor 19b?
FadingGender 14 uren
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ahh, wist niet dat alles over dezelfde overweg gaat daar
Daarna is het nog 'strategische reserve' en als het over de revisietermijn heen is dan het bordje te koop. Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zitten dus nog wel een tijdje vast aan DM90 begrijp ik
Okee nu ikquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:11 schreef Fixers het volgende:
Bij monde van de NS twitteraccount heb ik nu gehoord dat de focus bij NS inderdaad op "treintjes rijden" ligt niet op "reizigers vervoer". Flash roept hier vaak genoeg dat voor de NS reizigers zelf ladende cargo is. Welnu bewijs uit mijn twitterfeed:
[..]
Bronquote:''Er is de afgelopen maanden door de sector heel hard gewerkt om de focus sterker te leggen op de reiziger'', aldus de bewindsvrouw.
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee nu ik
[..]
Bron
en vooral Het Nieuwe Reizigershandvest. De nieuwe naam van de brochure Treinwijzer![]()
Tikkie, jij bent'em
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donderopman wat boeit het nou zo'n klein stukkie in die dingen
Kwamen ze erachter dat het hip was om te doen alsof ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach na 150 jaar kwamen ze erachter om de klant centraal te stellen.
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijdequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
In de zomer wil je niet in die treinen zitten
en bij een Plan V doe je t raampje open..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb regelmatig in de zomer in die treinen gezeten en nergens last van gehad. Zat uiteraard wel zoveel mogelijk aan de schaduwzijde
Je moet je in een buffel gewoon niet te druk maken
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.
Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
indien Airco voor de reizigers nog niet verplicht is.. verplichten per direct voor al het nieuw te leveren rollend materieelquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Precies, het enigste wat ze gedaan hebben is het dak wit geverfd.
Ramen die niet los kunnen? Je hebt die irritante klapramen in DM'90 zittenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoiets als Enschede-Zwolle op een hete zomerdag in zo'n ding is gewoon niet leuk. Wie bedenkt dat ook: geen airconditioning én geen ramen die open kunnen? Hier en daar een klein klapraampje uitgezonderd.
Aan de andere kant, met de zomers van tegenwoordig...
Al tijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Staan er serieus nu al DM'90 werkloos?
De NS rijdt nog wel op diesellijntjes, maar niet genoeg om al het DM'90 in te kunnen zetten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer. Dus als ze de DM'90 willen inzetten is het onder de draad.
Zo hebben ze een poos tussen Groningen en Zwolle gereden.
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
De NS heeft geen diesellijntjes meer.
Zwolle-Enschede.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zutphen-Apeldoorn, Zwolle-Kampen... en vast nog meer.
Het is officieel nog steeds de NS, omdat het slechts een projectgroep binnen de NS is en geen apart bedrijfsonderdeel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:24 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Ok, ik riep het iets te snelMaar Zutphen-Apeldoorn is toch RegioNS? Want de NS logo's hebben ze weggepoetst van de trein.
Onzin, de reizigersgroei op die regionale lijntjes is vooral het gevolg van de hogere frequenties en het afkappen van buslijnen waardoor men verplicht moet overstappen op de trein. Dat heeft weinig met het nieuwe materieel te maken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:19 schreef Brembo het volgende:
Maar voor van reizigerspotentieel heeft GTW al vaker bewezen een grote groei te kunnen betekenen voor de lokale vervoerders.
Bij de bussen zullen er ook wel milieunormen meegenomen worden in de concessie, waardoor nieuwe bussen aanschaffen al snel voordeliger is dan een oude vloot (overnemen en) aanpassen aan de milieunormen. Niettemin blijft het verkwisting van geld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:33 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het is ook verspilling van grondstoffen om voor elke nieuwe consessie allemaal nieuw materieel te moeten kopen. Als je ziet hoe dat met bussen gaat, gewoon zonde.
En de argumenten waarmee ze dan aankomen...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:04 schreef bork het volgende:
Nou, ik wist niet dat het zo gevoelig lag maar het blauwe bord in Utrecht CS moet blijven, er is zelfs een petitie van start gegaan -> http://petities.nl/petitie/blauwbordmoetblijven
Zijn misschien niet de meest stevige argumenten, maar toch ben ik het wel met ze eens dat dat blauwe ding moet blijven. Ik ben heel benieuwd met wat voor schermen de NS willen terugkomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En de argumenten waarmee ze dan aankomen..."Een nieuw bord moet wel lelijk zijn" en "De foutjes op het oude bord zijn zo grappig"... heeeel overtuigend.
Daar rijdt syntus al jaren met alleen Linten, alleen bij extra drukte op dat traject (door werkzaamheden Deventer-Wierden b.v.) willen ze er nog wel eens wat DM'90 bij in zetten (waar ze dan de toiletten van afsluiten, want: in hun concessie mogen ze uit milieu-overwegingen geen toiletten op het spoor laten lozen, en lint heeft geen toiletquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Bijna al het DM'90 wat bij Syntus rijdt komt straks ook weer terug naar NS(FS). Syntus gaat met de Linten tussen Oldenzaal/Hengelo en Zutphen rijden.
Ik zal thuis eens kijken welke ik gezien heb.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef greavy het volgende:
Er zijn meerdere Plan U's in Amersfoort. De 113 en 121 van de SHD, de 115 van Stichting DE3, en nog 5 stuks in de NSR loods. Dezen in de NSR loods (inmiddels ergens op Goederen) zijn verkocht aan Roemenie
Ze hebben er ook nog een aantal nogdig voor reserve.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat er met DM '90 gaat gebeuren. Ze zouden Zwolle - Enschede met tien treinstellen per trein kunnen gaan rijden, maar erg logisch lijkt me dat niet.
Alle materieel er uit gooien lijkt me vooralsnog geen optie, omdat voorgenoemde lijn nog gereden moet worden. Het kan dan ook weer wat duur zijn om een materieelsoort voor slechts 1 lijn te onderhouden. Nu alle Plan V op zijn eind loopt is het een idee om wat DM'90 onder de draad te laten rijden. Hoewel een rit daardoor misschien wat duurder is vanwege de verbruikte brandstof, kan het mogelijk weer voordeliger zijn tov andere dingen.
Maar verkoop is natuurlijk ook een optie, de treinen zijn natuurlijk een stuk nieuwer dan Plan U en de Wadlopers. Mogelijk liggen ze dan wat gustiger op de markt.
Shit, die heb ik gemist!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Een IC tussen Rotterdam en Deventer bestond vanochtend uit een SLeT VI
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Wees blij. Het ging om de trein van iets over half negen uit Gouda. Stel heeft een complete slag Rotterdam - Deventer - Rotterdam gereden.
Heb medelijden met de passagiers van die 'IC'
i know, maar je zult er maar het hele eind ingezeten hebbenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.
quote:Eis storingvrij treinverkeer Arnhem - Winterswijk
WESTERVOORT - De provincie moet de storingen op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk snel moet oplossen. Vijf fracties in Westervoort eisen dat en hebben daarom woensdag een brandbrief gestuurd aan de Gelderse gedeputeerde van Mobiliteit Conny Bieze.
Westervoort heeft vanaf 11 december een treinstation. Hoewel PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en D66 daar blij mee zijn, menen ze dat reizigers recht hebben op een betere service.
Het vervoer op de spoorlijn vinden ze nu ondermaats. De provincie moet er bij spoorbeheerder ProRail op aandringen dat iets wordt gedaan aan de sein- en wisselstoringen, aldus Westervoort.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef greavy het volgende:
[...]
Ook de rails en onderdoorgangen worden vernieuwd. Het treintraject is al meer dan een eeuw oud. Een woordvoerster van ProRail stelt dat de renovatie spectaculair is. Daarom plaatst de spoorwegbeheerder een tribune nabij de werkzaamheden, zodat belangstellenden alles kunnen aanschouwen.
Met name op verstoringen veroorzaakt door derden valt op dat traject nog wel wat te winnen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Voorheen dagelijks een storing. Nu wekelijks wel 1 keer of meer.
Helaas: buiten profiel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:52 schreef Peter het volgende:
Heeft Ns niet nog wat diesellijntjes in Engeland of Duitsland voor de DM'90?
Dat had hij bij mij niet moeten doen. Dan ik had wat van hem verscheurd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Grapje, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
de mijne mogen ze hebben. Staat -4 euro opquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan.
Oordeel zelfquote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Dan nog was het een volstrekt onnodige actie geweest. Het kan sowieso al niet meer gebruikt worden als er de datum van gisteren op staat, met of zonder scheur! Er is geen enkele reden waarom een conducteur een verlopen abbonnement ongeldig zou willen maken. Nou ja, behalve dan misschien dat 'ie overspannen is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef Peterselieman het volgende:Als hij sjiek was geweest dan had hij het kaartje half doorgescheurd zodat duidelijk was dat het niet meer gebruikt kon worden.
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuurlijk, maar toch. Ik koop blijkbaar elke maand zo'n kaart. Dan is het toch duidelijk dat dit gewoon een ongelukje is. Dan hoef ik toch niet te smeken om die stukjes terug te krijgen?
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.
Dat dus. HC zat fout. Verscheuren van vervoersbewijzen is nog nooit toegestaan geweest, dacht ik. In beslag name bij fraude e.d. wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Als er iets niet klopt moet hij een boete uitschrijven niet verscheuren. Daar kan jij tegen bezwaar maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oordeel zelf
[ afbeelding ]
En ik had het niet eens door. Hij zegt, mag ik eens kijken? Dus ik geef m'n kaart, hij pakt m'n abonnement eruit, scheurt m door, stopt m in z'n zak, en geeft m'n hoesje terug. Dus ik:Ja, had je maar moeten verlengen
![]()
Punt is, ik was gewoon fout. Maar kom op, geef me dan een boete, of zet me eruit. Bood ik nota bene aan, moet ik in Ede uitstappen anders? Maar je moet toch naar Arnhem, zegt ie nog. Ja, maar dan koop ik in Ede wel een kaartje. Nee, dat hoefde dan ook weer niet...
En ik koop duidelijk elke maand zo'n kaartje, dan ga ik toch niet over een dag zitten knibbelen?
De conducteur in kwestie had het kaartje nooit moeten verscheuren. Een boete met terugwerkende kracht zul je niet krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'quote:Treinnummer weet ik sowieso niet meer
Die dus jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef James1988 het volgende:
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'
Het was serieus de trein van 13:37?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die dus ja
Als je zou willen kijken, graag
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheidquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was serieus de trein van 13:37?
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Treinnummer is 3147quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheid...)
Guppy maakte inderdaad de fout om zonder een geldig vervoerbewijs te reizen. Hiervoor had de conducteur haar kunnen beboeten (¤ 35 + wettelijke ritprijs). Het doormidden scheuren van het kaartje is buiten alle proporties, aangezien er niet mee gefraudeerd is of wat dan ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
RIPquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |