uurtje eerder was er totaal geen rij. Ik heb eigenlijk de slechte gewoonte dat ik niet inloop. Mn benen waren wel vanaf het begin stijf maar kon ook door de hoge snelheid komenquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:13 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb bij het allereerste punt én bij het allerlaatste punt gepakt! (halve marathon). Bij het eerste punt ontdekte ik dat ik al lopende niet echt kon drinken en gooide per ongeluk driekwart op mn gezicht en shirt. Werd toen bang dat dat veel kou zou opleveren tijdens het lopen, dus de volgende posten gepasseerd. Laatste durfde ik het wel weer aan, ik was er toch al bijna(en mijn dip kwam op 18.5 kilometer)
Eet en drinkgelegenheid was trouwens goed geregeld, in tegenstelling tot het startnummer afhalen. 12:30 was ik aanwezig en ik heb de start van mijn vak rond 13:40 gemist door de ellenlange wachtrij. Toen maar een startgroep later begonnen, zonder inlopen en stijf door het lange wachten.
Echt heel dramatisch kut geregeld, stop dat startnummer gewoon in die dikke envelop met reclame die ze je wél opsturen...
Nette tijd... en streeftijden zijn ook pittig!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:37 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik heb ook de halve marathon van Amsterdam gelopen. Echt een thuiswedstrijd voor mij. De start ligt 200 meter voor mijn deur :-) Vooraf had ik als streeftijd 1.38uur gesteld. Mijn PR lag op 1.37.55.
Begin ging heel erg lekker en voelde me erg goed. Eerste 5 kilometer kwam ik door in 20.56min, toen haalde ik ook de 1.35 pacer in terwijl ik een stuk later startte. De 10 km kwam ik door in 42.56. Ik begon dus hoop te krijgen om zelfs nog onder de 1.35 te lopen omdat het zo lekker ging. Vanaf begin Mauritskade begon het al wat zwaarder te worden. De 15 km kwam ik nog door in 1.05.19. Vanaf dat moment (tunnel onder de Wibautstraat) kwam ik de man met de hamer flink tegen. In het Vondelpark werden mijn benen echt loodzwaar en er leek maar geen eind aan te komen en Amstelveense weg is dan ook nog heel lang. Op het moment dat ik het stadion zag leek er wel weer wat kracht in mijn benen te komen. Uiteindelijk kwam ik uit op een tijd van 1.35.25. Toch een flink stuk sneller dan mijn streeftijd, maar het blijft toch altijd jammer als je zo in elkaar stort op de laatste paar kilometers.
Wel weer veel zin gekregen om flink te gaan trainen, zodat ik op de halve marathon beter in staat ben hem goed te volbrengen. Ik heb nu nl helemaal niet echt dit soort afstanden getraind.
Ik heb voor mezelf voor 2012 al de volgende doelstellingen gesteld:
5 km < 19.00 min (3.48 min/km)
10 km < 39.00 min (3.54 min/km)
15 km < 1.03.00 uur (4.12 min/km)
10 EM < 1.08.00 uur (4.15 min/km)
1/2 marathon < 1.32.00 uur (4.21/km)
Thnx, mij een te dure grap om heen en terug te reizen en te overnachten. Bestaat er ook zoiets dichter in de buurt? (NH, ZH, UTR)quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Engels reglement: http://www.indoortrail.de(...)eglement_english.pdf
Dortmund dus.
Ben ook nog hard aan het opbouwen. Die 25 min lijken mij wel mooi op 5 (laatst testje gedana op 2 en dat ging prima) maar weet niet of ik daar na de eerste trappen ook nog zo over denkquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben bij lange na niet zo snel als de meeste lopers in dit topic. Ik wacht nog op mijn eerste 5 onder de 25 en dat zal ik hier niet gaan lopen. Ik mik op een tijd van 28 minuten. Ook omdat ik de laatste tijd mijn vizier wat te hoog had staan. Ik ga dus vooral voor het plezier.
Heb jij een streeftijd?
die 5k zal je ook niet makkelijk redden neem ik aanquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:40 schreef DeeBee het volgende:
10 kilometer streeftijd is het meest pittig, alle andere tijden loop ik 'makkelijk' op je lijstje maar < 39:00 is hard op de 10, lukt mij niet, net onder 40 staat m'n PR.
Al moet ik dat wel aan kunnen vallen, maar loop zelden 10k in wedstrijd... M'n knie wordt wel wat beter, m'n nagels zijn alleen beetje gehavend, toch net te weinig ruimte in m'n schoenen gehad...
Ik heb 2 weken geleden een marathon gelopen en vorige week een 10k wedstrijdje. Weekje rust nu ook vanwege algehele moeheid en last van mn kniequote:Op maandag 17 oktober 2011 21:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
gaan we doengeef je een virtuele trap onder je kont als je niet 2 keer in de week loopt in de winter
misschien samen volgend jaar de halve van Amsterdam lopen voor de 1:23
om mezelf te motiveren loop ik op 8 januari in Egmond. Zal geen toptijd zijn door het strand en de duinen maar daardoor moet ik wel blijven lopen. Al hou ik nu wel een weekje rust om mn voet te laten genezen
komen nu de excuses alquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:22 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb 2 weken geleden een marathon gelopen en vorige week een 10k wedstrijdje. Weekje rust nu ook vanwege algehele moeheid en last van mn knie
komt dat veel voor SG? wnat het is een blessure waar ik zelf nog nooit van gehoord heb.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 01:19 schreef star_gazer het volgende:
Lalala en we blijven maar doormodderen met die plantaire fasciitis. Zondag een half uurtje gelopen, gisteren een kwartiertje. En jawel, zeikende pijn.
Komt wel voor ja. Gebeurt vooral veel bij mensen die (net als ik) een hoge voetboog hebben. Iedere stap zorgt dan voor flinke belasting van de pees die je hiel en voetbal met elkaar verbindt, wat op den duur irritatie of zelfs ontsteking veroorzaakt. Vooral in de ochtend is het extreem pijnlijk; de eerste 10 stappen zijn echt vreselijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
komt dat veel voor SG? wnat het is een blessure waar ik zelf nog nooit van gehoord heb.
Wordt meestal (onterecht) hielspoor genoemd, misschien zegt die term je wat? Hielspoor kan een gevolg zijn van plantaire fasciitis.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
komt dat veel voor SG? wnat het is een blessure waar ik zelf nog nooit van gehoord heb.
ja die term zegt me idd wel watquote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:11 schreef knnth het volgende:
[..]
Wordt meestal (onterecht) hielspoor genoemd, misschien zegt die term je wat? Hielspoor kan een gevolg zijn van plantaire fasciitis.
Zodra tijden je doel worden en niet (alleen) meer afstanden dan ben je prima op je plaats in dit topic ja!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:08 schreef Schanulleke het volgende:
Voor mij trouwens de doelen voor komend jaar/ seizoen:
Zeven heuvelen onder de 1:30
Egmond < 2:06
5 km onder de 24" (nu ong. 25:20)
10 km onder de 50" (beste tijd nu 52:25)
Vergeleken met de meesten hier trage tijden, maar heb het gevoel dat ik het beginnerstopic ook wel wat ontgroeid ben aangezien daar nog veel mensen worstelen met het volhouden van 5 km (met alle respect voor die prestaties, overigens).
Ach, mijn tijden passen er hier ook helemaal niet tussen, maar een beginner ben ik ook niet meer.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:08 schreef Schanulleke het volgende:
Vergeleken met de meesten hier trage tijden, maar heb het gevoel dat ik het beginnerstopic ook wel wat ontgroeid ben aangezien daar nog veel mensen worstelen met het volhouden van 5 km (met alle respect voor die prestaties, overigens).
afstandmeten werkt ook wel aardig. Kun je ook routes maken en opslaan. Ga zo door!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:07 schreef vandermar het volgende:
Zonet voor het eerst wezen hardlopen. Pittig hoor, iets minder dan 5km in 29:36 gelopen. Maar het gevoel na de tijd is heerlijk. Maandag weer aangezien ik vrijdag moet trainen en zondag voetbal wedstrijd heb. Het begin is er.
Gebruiken jullie btw ook mapmyrun.com? Ik vind het wel een handige site om te bereken hoe ver je bent gelopen.
Niemand kan zomaar snelle tijden neerzetten natuurlijk, je moet ergens beginnenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:08 schreef Schanulleke het volgende:
Die ga ik ook lopenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mij net ingeschreven voor de Bruggenloop in Rotterdam, 15 kilometer, startvak A < 1:05.
Even afwachten met m'n knie maar maar eens zien of ik dit jaar ook op de 15 kilometer mijn PR nog scherper kan stellen...
Ga ook en had nog niet zo bij temperatuurverschillen stil gestaan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:35 schreef ArtemisQ het volgende:
Ik doe zaterdag ook mee aan de gebouwenloop, vorig jaar ook meegedaan en vond 'm nog wel meevallen. Wat trappen betreft valt 't wel mee (voor m'n gevoel maar 2 ofzo) en het meest kutte is inderdaad 't temperatuursverschil. Vorig jaar was ie volgens mij ook een stuk later in 't jaar, en was 't verschil tussen binnen en buiten een stuk groter.
Ook 5km trouwens, 't moet wel leuk blijven
Veel plezier!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:21 schreef annoh het volgende:
Ik ga zaterdag een halve marathon lopen in Bergen, Noorwegen. Ik denk niet dat ik m heel hard ga lopen want het is hier zo ontzettend mooi!
Inderdaad en warmlopen natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:04 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Ga ook en had nog niet zo bij temperatuurverschillen stil gestaan.
Iemand kleding advies? Gewoon korte broek en shirtje en lange broek en trui uit vlak voor de start?
Je bent echt een Nederlander hè, alleen maar geklaag over Amsterdam..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:28 schreef The_Hives het volgende:
we verwachten wel foto's
die foto's van Amsterdam konden ook wel beter trouwens.....
Er is ook niks goeds te zeggen over Amsterdamquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je bent echt een Nederlander hè, alleen maar geklaag over Amsterdam..
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:38 schreef kepler het volgende:
Er is ook niks goeds te zeggen over Amsterdam
Probeer eens een harde bal onder je voet te leggen en daar een beetje druk op te zetten en heen en weer te rollen. Probeer heel langzaam van voor naar achter en van links naar rechts te rollen. Zo masseer en activeer je de onderkant van je voet, heeft bij mij erg goed geholpen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 05:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Komt wel voor ja. Gebeurt vooral veel bij mensen die (net als ik) een hoge voetboog hebben. Iedere stap zorgt dan voor flinke belasting van de pees die je hiel en voetbal met elkaar verbindt, wat op den duur irritatie of zelfs ontsteking veroorzaakt. Vooral in de ochtend is het extreem pijnlijk; de eerste 10 stappen zijn echt vreselijk.
Kom jou wel in veel topics tegen zegNog geleficiteerd met de klinkende overwinning zondag; de Wallabies waren kansloos
prachtig pleidooi 1517, en ik zeg niet dat je helemaal ongelijk hebt nu je hier een lans probeer te breken voor minimalistisch lopen maar de wetenschappers zijn er nog niet helemaal uit over de pro's en con's.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:33 schreef 1517 het volgende:
[..]
Probeer eens een harde bal onder je voet te leggen en daar een beetje druk op te zetten en heen en weer te rollen. Probeer heel langzaam van voor naar achter en van links naar rechts te rollen. Zo masseer en activeer je de onderkant van je voet, heeft bij mij erg goed geholpen.
Daarnaast is op blote voeten lopen het beste medicijn tegen alle voetkwalen.
Oh en ps gooi je technische hardloopschoenen weg!
Deze zorgen er juist voor dat je je hoge boog altijd hoog zal blijven en je voet lui word. Probeer de spieren in je voeten te activeren.
Zo als Leonardo Da Vinci al zijn: "The human foot is a masterpiece of engineering and a work of art." Bekijk de wiki van je menselijke voet maar eens http://en.wikipedia.org/wiki/Foot . De voet is gek genoeg geevolueerd om op te lopen, niet om weg gestopt te worden in schoenen. Waarom denk je dat die afrikanen zulke goede hardlopers zijn, niet omdat ze op Nike Shox lopen van kinds af aan.
omdat de lengte van hun onderbeen ideaal is tov bovenbeenquote:Op zondag 23 oktober 2011 03:33 schreef 1517 het volgende:
Waarom denk je dat die afrikanen zulke goede hardlopers zijn, niet omdat ze op Nike Shox lopen van kinds af aan.
Toch zijn er vele mensen die op technische schoenen hardlopen zonder (ernstige) blessures. Ik denk dat bare-foot lopen voor sommige mensen beter is, en voor sommige mensen slechter. Ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek mensen aan het lopen zijnquote:Op zondag 23 oktober 2011 03:33 schreef 1517 het volgende:
[..]
Probeer eens een harde bal onder je voet te leggen en daar een beetje druk op te zetten en heen en weer te rollen. Probeer heel langzaam van voor naar achter en van links naar rechts te rollen. Zo masseer en activeer je de onderkant van je voet, heeft bij mij erg goed geholpen.
Daarnaast is op blote voeten lopen het beste medicijn tegen alle voetkwalen.
Oh en ps gooi je technische hardloopschoenen weg!
Deze zorgen er juist voor dat je je hoge boog altijd hoog zal blijven en je voet lui word. Probeer de spieren in je voeten te activeren.
Zo als Leonardo Da Vinci al zijn: "The human foot is a masterpiece of engineering and a work of art." Bekijk de wiki van je menselijke voet maar eens http://en.wikipedia.org/wiki/Foot . De voet is gek genoeg geevolueerd om op te lopen, niet om weg gestopt te worden in schoenen. Waarom denk je dat die afrikanen zulke goede hardlopers zijn, niet omdat ze op Nike Shox lopen van kinds af aan.
Zoals mijn fysio/podotherapeut zei: hartstikke leuk en goed als je geen problemen en/of blessuregeschiedenis hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 09:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Toch zijn er vele mensen die op technische schoenen hardlopen zonder (ernstige) blessures. Ik denk dat bare-foot lopen voor sommige mensen beter is, en voor sommige mensen slechter. Ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek mensen aan het lopen zijn
Natuurlijk moet je het noodlot niet tarten, maar het kan ook andersom. De voortdurend terugkerende enkelproblemen zijn volledig weggebleven sinds ik minimalistisch loop. Door dit soort schoenen heb ik een loopstijl gekregen waarbij mijn kuiten de klappen opvangen en mijn kwetsbare enkelgewrichten veel minder te verduren krijgen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Zoals mijn fysio/podotherapeut zei: hartstikke leuk en goed als je geen problemen en/of blessuregeschiedenis hebt.
Daar heb je ook weer gelijk in.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je het noodlot niet tarten, maar het kan ook andersom. De voortdurend terugkerende enkelproblemen zijn volledig weggebleven sinds ik minimalistisch loop. Door dit soort schoenen heb ik een loopstijl gekregen waarbij mijn kuiten de klappen opvangen en mijn kwetsbare enkelgewrichten veel minder te verduren krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |