Ik hoop dat we het over verschillende horloges hebben, voor 200 EU spaar ik liever door voor een Garmin denk. Ze hebben toch zo'n ding waarbij je een blokje op je schoen moet doen die dan op wonderbaarlijke manier de afstand meet...? Ik begrijp niet hoe maar Hans Klok is er niks bijquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:36 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij ligt nu in de winkel voor 200 euro, maar ik heb daar nu echt geen geld voor![]()
Ik heb het over dit horloge:quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:20 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we het over verschillende horloges hebben, voor 200 EU spaar ik liever door voor een Garmin denk. Ze hebben toch zo'n ding waarbij je een blokje op je schoen moet doen die dan op wonderbaarlijke manier de afstand meet...? Ik begrijp niet hoe maar Hans Klok is er niks bij
volgend jaar 50% snellerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als tegenhanger van alle geweldige tijden die ik hier voorbij zie komen, zal ik nog even mijn ervaringen bij mijn eerste halve marathon delen.![]()
De Royal Parks Half is echt een ontzettend leuke halve marathon om te lopen. Start en finish zijn in Hyde Park. Je loopt langs Buckingham Palace, ziet langzaam aan de London Eye in zicht komen, loopt een stuk langs de Thames, langs de Big Ben en doet een paar loops door Hyde Park. Ontzettend leuk, redelijk wat publiek langs de route en absoluut voor herhaling vatbaar.
Hoop volgend jaar weer mee te kunnen doen daar en dan mijn tijd volkomen te verpletteren. En dan ook graag een normale voorbereiding, zonder gebroken enkel en overbelaste (en dus zeer pijnlijke) kuit. En iets meer hardloopkilometers maken, zodat het allemaal wat lekkerder loopt.
Eindtijd: 3.01.21
En dat op een halve!![]()
![]()
Maar wel gefinished!Tegen alle verwachtingen in.
![]()
Volgend jaar verpletteren lijkt mij een bijzonder reële optie dus.
Dank je!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:21 schreef ShadyLane het volgende:
Gefeliciteerd, Henk Piet Klaas en Wim!
Ik ben afgelopen weekend eerste geworden bij een lokaal loopje. Dat kwam doordat er in mijn categorie maar drie deelneemsters waren. Er waren weliswaar acht dames sneller dan ik, maar die zaten een leeftijdscategorie hoger.
Mwoah, denk niet dat ik dat ooit haal, maar 2.15 zou haalbaar moeten zijn.quote:
ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat is je streeftijd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:37 schreef No-P het volgende:
Heb ook nog overwogen daar te gaan starten maar had het te druk. Jammer, had voorin mee kunnen doen. Zal zondag bij lange na niet lukken. Leuk dat je hebt gewonnen.
Helemaal mee eens Henkquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 22:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als tegenhanger van alle geweldige tijden die ik hier voorbij zie komen, zal ik nog even mijn ervaringen bij mijn eerste halve marathon delen.![]()
De Royal Parks Half is echt een ontzettend leuke halve marathon om te lopen. Start en finish zijn in Hyde Park. Je loopt langs Buckingham Palace, ziet langzaam aan de London Eye in zicht komen, loopt een stuk langs de Thames, langs de Big Ben en doet een paar loops door Hyde Park. Ontzettend leuk, redelijk wat publiek langs de route en absoluut voor herhaling vatbaar.
Hoop volgend jaar weer mee te kunnen doen daar en dan mijn tijd volkomen te verpletteren. En dan ook graag een normale voorbereiding, zonder gebroken enkel en overbelaste (en dus zeer pijnlijke) kuit. En iets meer hardloopkilometers maken, zodat het allemaal wat lekkerder loopt.
Eindtijd: 3.01.21
En dat op een halve!![]()
![]()
Maar wel gefinished!Tegen alle verwachtingen in.
![]()
Volgend jaar verpletteren lijkt mij een bijzonder reële optie dus.
Jammer want Schoorl is bijv. een hele mooie loop..quote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:27 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
(en dan niet Egmond, want ik zie dat strand niet zo zitten)
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:15 schreef computergirl het volgende:
gaan er nog mensen mee doen met de marathon van A'dam as zondag?
Het blijft waarschijnlijk droog en rond de 13 gr, dus goed loopweer. Ik sta bij de laatste waterpost te vrijwilligen
Ziet er vet uit maar ook vet buiten budgetquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb het over dit horloge:
http://store.nike.com/nl/(...)e/cid-300/pid-409503
Zit dus ook GPS in en de mogelijkheid om een hartslagmeter aan te sluiten. Deze kan ook samen werken met die voetsensor werken.
Leuk maar als de footpod alleen al 75 pond kost... ben ik bang dat ik op dezelfde prijs uitkom als met dat nike ding of nog hoger... Als ik later groot ben en de lotte heb gewonnen ga ik wel zoiets halenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Net terug van een duurloop (90 min/16km), heerlijk in de regen.
Als het over hartslagmeters en footpods gaat, ik heb de Suunto t4c met hartslagband en footpod. Ik ben tevreden, met name over de hartslagband. Dat is de meest comfortabele band die ik ooit heb gehad. Een minpunt is de krasgevoeligheid van het glas van het horloge. Ik heb de mijne trouwens bij een Duitse webshop gekocht. Voor het hele setje scheelde dat al snel ¤50,-
Die voetsensor zou ik voor geen meter vertrouwen. Zeker als je echt op snelheid/afstand wil gaan trainenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:01 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
Ziet er vet uit maar ook vet buiten budgetik had het over dit ding : http://store.nike.com/nl/(...)d-254689/pgid-254691
als de halve er ook langs gaat, zal ik naar je zwaaienquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:15 schreef computergirl het volgende:
Het blijft waarschijnlijk droog en rond de 13 gr, dus goed loopweer. Ik sta bij de laatste waterpost te vrijwilligen
Yep, het stuk tussen het Vondelpark en het stadion komen jullie ook langsquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als de halve er ook langs gaat, zal ik naar je zwaaien
quote:Een Britse hardloper die als derde eindigde in de Kielder Marathon in Northumberland, blijkt na 32 kilometer lopen de bus te hebben genomen. Dit meldt het Engelse dagblad The Sunderland Echo vandaag.
Meerdere deelnemers zagen de 31-jarige Rob Sloan op de bus stappen na driekwart van de race. Vlak voor de finish stapte de atleet uit en wachtte vervolgens achter een boom op zijn concurrenten. Nadat de koplopers hem passeerden vervolgde Sloan weer zijn weg. Hij 'liep' de marathon in 2 uur en 51 minuten, goed voor de derde plaats.
Voor de camera's van een lokaal tv-station vertelde Sloan dat hij alles had gegeven en dolgelukkig was met zijn bronzen medaille. Op de vraag waar hij collega-loper Cairns, die lange tijd op de derde plek liep, ingehaald had, kon de man echter geen antwoord geven.
In eerste instantie ontkende de atleet het bedrog, maar wist zijn onschuld niet lang vol te houden. De organisatoren besloten Sloan te diskwalificeren.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:48 schreef kepler het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-neemt-de-bus.dhtml
[..]
geen fotoboekquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Yep, het stuk tussen het Vondelpark en het stadion komen jullie ook langs
Met de Nike sensor heb ik geen ervaring, maar over de footpod van Suunto ben ik erg tevreden. Out-of-the box was ie al behoorlijk nauwkeurig, en na het calibreren helemaal. Op een loop van 10km zit mijn pod er normaal gesproken minder dan 200 meter naast, en dat is voor mij nauwkeurig genoeg. De moderne footpods tellen geen stappen meer maar bevatten versnellingsmeters die voortdurend versnelling meten. De (wiskundige) afgeleide van versnelling is snelheid. De pod van Suunto heeft volgens mij drie van die sensoren. Ik heb dat ding ook gekocht omdat ik veel in het bos loop, met slechte GPS fix. Suunto heeft trouwens ook een GPS-pod.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Die voetsensor zou ik voor geen meter vertrouwen. Zeker als je echt op snelheid/afstand wil gaan trainenKan je beter doorsparen voor dat GPS horloge
Tja, ik weet niet wat zo'n footpod kost, maar 200 meter op 10 km vind ik persoonlijk redelijk veel. Dat gaat voor mijn niveau toch net onder de minuut marge zitten. Voor 130 eurootjes (of wellicht minder, dat weet ik niet) heb je een GPS meetsysteem zoals een Garmin en die zit gaf afgelopen halve marathon bij mij 21,15 km aan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met de Nike sensor heb ik geen ervaring, maar over de footpod van Suunto ben ik erg tevreden. Out-of-the box was ie al behoorlijk nauwkeurig, en na het calibreren helemaal. Op een loop van 10km zit mijn pod er normaal gesproken minder dan 200 meter naast, en dat is voor mij nauwkeurig genoeg. De moderne footpods tellen geen stappen meer maar bevatten versnellingsmeters die voortdurend versnelling meten. De (wiskundige) afgeleide van versnelling is snelheid. De pod van Suunto heeft volgens mij drie van die sensoren. Ik heb dat ding ook gekocht omdat ik veel in het bos loop, met slechte GPS fix. Suunto heeft trouwens ook een GPS-pod.
dus ik las net dat het ding een paar versnellingsmeters heeft... "snapt" het dan ook hoe hoog je je voeten optilt? ik zie echt door de bomen het bos niet meer...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Die voetsensor zou ik voor geen meter vertrouwen. Zeker als je echt op snelheid/afstand wil gaan trainenKan je beter doorsparen voor dat GPS horloge
Join the club, en jouw budget en doel?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:35 schreef kepler het volgende:
Ik heb geen ervaringen met GPS en/of voetsensoren. Ik loop altijd op gevoel (soms een horloge), maar ik wil ben ook op zoek naar iets dergelijks
Ik ga hem lopen, de halve dan.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:15 schreef computergirl het volgende:
Klinkt goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:39 schreef Goofy88 het volgende:
jep, op de website van garmin kun je dat dan zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt goedGeeft die dan ook door gps in google maps oid aan waar je gelopen hebt?
![]()
zag net ook weer een cool ding van zo'n smartphone (zonder hartslag...) het wordt er niet gemakkelijker op :S grrr (begin me een beetje een vrouw in een schoenenwinkel te voelenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:36 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
jep, op de website van garmin kun je dat dan zien
Ik gebruik nu ook af en toe mn smartphone, maar die is eigenlijk te groot en niet waterdichtquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:39 schreef Goofy88 het volgende:
[..]
zag net ook weer een cool ding van zo'n smartphone (zonder hartslag...) het wordt er niet gemakkelijker op :S grrr (begin me een beetje een vrouw in een schoenenwinkel te voelen)
alvast heel veel succes Slacker!!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik ga hem lopen, de halve dan.
quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:18 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik ga hem lopen, de halve dan.
Ga je 'm lopen of fietsen? Ik hoop 'm ooit in 1:45 te doen maar nog een lange weg te gaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik gebruik nu ook af en toe mn smartphone, maar die is eigenlijk te groot en niet waterdicht
Mijn doel is de halve marathon te lopen in 1:23, en daar kan ik zo'n GPS tracker wel voor gebruiken denk ik. Vooral met de interval-trainingen, die ik dus nu gewoon op gevoel doe
gaat meer richting zwartquote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 06:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alvast heel veel succes Slacker!!
Bedankt RD en computergirl (ook alvast voor het water, waar is dat punt waar je staat ongeveer?)!!quote:
Ik heb zelf al tijden last van blauwe nagels. Een paar keer per jaar valt er een nagel af. Ik heb van alles geprobeerd: andere schoenen, grotere schoenen, veters losser, voorste vetergaten leeg laten, etc. Niets helpt. Uiteindelijkt lijk ik de oorzaak in looptechniek te moeten zoeken: het lijkt te komen doordat ik mijn tenen buig bij de landing, ook wel klauwen genoemd. Ik heb hier vooral last van bij lange duurlopen. Bewust tenen optrekken lijkt te helpen.quote:
Vorig jaar was het 9 graden, en toen heb ik gewoon in korte broek en T-shirt gelopen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:51 schreef thettes het volgende:
Hoe kleden jullie je eigenlijk (voor de halve)? Het is natuurlijk vrij lang dus niet super intensief. En 14 graden is wel lekker, maar toch niet echt warm.
hier hetzelfdequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:09 schreef kepler het volgende:
[..]
Vorig jaar was het 9 graden, en toen heb ik gewoon in korte broek en T-shirt gelopen.
14 graden is voor mij nog warm genoeg voor korte broek/T-shirt. Lange mouwen gaan aan bij een graadje of 5 en lange broek alleen bij <0 (zeker bij wedstrijden).
Maar dat is voor iedereen andersStandaardregel wel is dat je het bij/voor de start koud moet hebben
hmmz, ik heb het voor het eerst. Ik zal zondag eens opletten met lopenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb zelf al tijden last van blauwe nagels. Een paar keer per jaar valt er een nagel af. Ik heb van alles geprobeerd: andere schoenen, grotere schoenen, veters losser, voorste vetergaten leeg laten, etc. Niets helpt. Uiteindelijkt lijk ik de oorzaak in looptechniek te moeten zoeken: het lijkt te komen doordat ik mijn tenen buig bij de landing, ook wel klauwen genoemd. Ik heb hier vooral last van bij lange duurlopen. Bewust tenen optrekken lijkt te helpen.
wel op wedstrijd tempo iddquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
Maar wil toch wel even het sfeertje proeven en dus denk ik dat de 10km de beste optie is...2 halve marathons in 1 week lijkt me een beetje te veel van het goede
Ik zou het persoonljk niet doen. Mezelf kennende, het is een wedstrijd en dan loop ik die ook als zodanig. Kans op blessures en daar gaat je halve.. Aan de andere kant, tis wel een moment om te kijken hoe en wat. Zolang je daarna maar goed je rust neemt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
even een vraagje om advies: is het in jullie opinie verstandig om zondag een 10km race te doen (wil geen toptijd lopen hier maar wel testen hoe ik er voor sta) als laatste "afstandtraining" voor een halve marathon op de volgende zaterdag of is dit iets te veel van het goede?
Ik zou dat niet kunnenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 09:30 schreef knnth het volgende:
Kan geen kwaad als je hem ontspannen op iets van 15k-tempo loopt.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:45 schreef Viking84 het volgende:
Geen congratulations van Lance Armstrong dit keer. Daarvoor moet je blijkbaar precies 90 min lopen en niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |