Hmm, naja, ok. Zo kan dat inderdaad... Mijn belevingswereld komt wellicht vanuit het gegeven dat ik nooit naar "starterswoningen" heb willen kijken en me dus niet kan voorstellen dat iemand er over zou denken om een huis in de catagorie "75-100k" (of eigenlijk zowat alles < 150k) te kopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
met 1400 netto kon je zonder moeite een huis van 85 k kopen hoor en daarvoor kon je dan zonder moeite een hypotheek van 100 k afsluiten. Qua maandlasten stelt dat ook echt niet zo veel voor.
Maar als dat huis vervolgens zakt van 85 naar 75 k dan maak je bij verkoop dus al 25.000 euro verlies. Laat daar ondertussen 5.000 van afgelost zijn dan blijft er 20 k restschuld over.
Dit. In Duitsland snappen ze dat al een poosje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moet je al doen voor je de eerste keer een huis koopt
Ik wil best nog wel kopen hierna hoor maar zal er wel een stuk beter en vooral langer over nadenken de volgende keer. Moet dan wel echt iets zijn waar ik de rest van mijn leven wil wonen, er moet een andere hypotheek op en ik wil een deel aanbetalen. Onder die voorwaarden wil ik best nog eens kopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Ik durf te stellen dat mensen die vanaf heden met een restschuld te maken krijgen, helemaal geen huizen meer kopen. Oorzaak: verpletterde dromen i.c.m. het BKR.
En dan loop je je keuken in, en opeens weet je weer waarom je er toch wel graag vanaf wilt...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef Whuzz het volgende:
Als ik op een huis van 75k met een restschuld van 20k zou blijven zitten bedacht ik me wel 100 keer voor ik ging verkopen.
Een nieuwe keuken kost ook de wereld niet. Als dat het enige is waarom je er weg zou willen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dan loop je je keuken in, en opeens weet je weer waarom je er toch wel graag vanaf wilt...
[ afbeelding ]
Kennelijk vond men het ook nooit de moeite waard om een nieuwe keuken te plaatsen. M.a.w. waarom zou je een ton uittrekken voor zo'n bouwvallige flat met achterstallig onderhoud?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een nieuwe keuken kost ook de wereld niet. Als dat het enige is waarom je er weg zou willen...
Als je er langer wilt wonenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kennelijk vond men het ook nooit de moeite waard om een nieuwe keuken te plaatsen. M.a.w. waarom zou je een ton uittrekken voor zo'n bouwvallige flat met achterstallig onderhoud?
Ik kom al niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
waarom zou je [...] flat [...]?
Ok... daar heb je een goed punt. De rest is eigenlijk niet eens meer relevantquote:
Omslag? Ik heb altijd al een hekel gehad aan flatsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:07 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
4 oktober 2011, dierendag: moraalomslag in huizentopic gelogd.
Kennelijk zijn er mensen die er geen hekel aan hebben want de huurprijzen liegen er niet om: http://www.funda.nl/huur/(...)60-1970/galerijflat/quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:10 schreef Whuzz het volgende:
Omslag? Ik heb altijd al een hekel gehad aan flats
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er mensen die er geen hekel aan hebben want de huurprijzen liegen er niet om: http://www.funda.nl/huur/(...)60-1970/galerijflat/
De huurders zijn er zelfs stil van...quote:
Volgens die redenatie zijn de prijzen bij supermarkten ook veel te hoog. Schappen vol spullen die niet verkocht zijn, kennelijk niemand die bereid is die prijs er voor te betalen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Net als met koopprijzen zijn dit prijzen van objecten die NIET verkocht/verhuurd zijn... Ze zijn dus duurder dan iemand op dit moment bereid is ervoor te betalen.
Geef toe... Linksom, rechtsom, of wat dan ook, die huurders vinden wel een draai om eraan te geven... Hoe dan ook is de prijs niet goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:34 schreef Whuzz het volgende:
Volgens die redenatie zijn de prijzen bij supermarkten ook veel te hoog. Schappen vol spullen die niet verkocht zijn, kennelijk niemand die bereid is die prijs er voor te betalen.
Zelfde met heel ebay, marktplaats, de showroom bij de autodealer en eigenlijk alles waar geen bordje "verkocht" op staat!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zijn de prijzen bij supermarkten ook veel te hoog. Schappen vol spullen die niet verkocht zijn, kennelijk niemand die bereid is die prijs er voor te betalen.
Lees eens een marketingboek zou ik zeggen, dan leer je hoe dat in zijn werk gaatquote:
Ja, dat snap ik, 35% korting op een product waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum in 2004 ligt... Ik wil hem gratis nog niet.quote:
Huurders zijn makkelijk in de maling te nemen, het lukt hun huurbaasje elke maand weerquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, 35% korting op een product waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum in 2004 ligt... Ik wil hem gratis nog niet.
Er zijn er zelfs (ik zal Xeen namen noemen) die denken dat bij de kopers de rente ook cumulatief oploopt, kijk maar: Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:53 schreef Whuzz het volgende:
Huurders zijn makkelijk in de maling te nemen, het lukt hun huurbaasje elke maand weer
"Je krijgt 35% korting op je borg en dan doen we de huur elk jaar met 2,5% omhoog. Deal?"
Lol, als het in het centrum van Amsterdam voor die prijs te koop was aangeboden was het weggeweest voor de advertentie op funda afgetypt was. Toch vraag ik me af, als ik zoiets nou zou kopen wat zou ik er dan aan huur voor kunnen vragen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vlaardingen![]()
![]()
![]()
die raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Was het centrum Amsterdam geweest dan teken ik er direct voor
Huurders kunnen niet verder vooruit denken dan 31 dagen, (en ook niet verder terug) dus zolang je vraagt wat ze net op kunnen brengen (mag dus best een paar honderd hoger zijn dan je bruto hypotheek + aflossing) dan lukt het allemaal best.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:14 schreef HiZ het volgende:
Toch vraag ik me af, als ik zoiets nou zou kopen wat zou ik er dan aan huur voor kunnen vragen?
Eh, ik ben niet zo gewend meer aan hypotheken en de kosten daaraan verbondenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huurders kunnen niet verder vooruit denken dan 31 dagen, (en ook niet verder terug) dus zolang je vraagt wat ze net op kunnen brengen (mag dus best een paar honderd hoger zijn dan je bruto hypotheek + aflossing) dan lukt het allemaal best.
Huursverhogingen ook niet uitgebreid aan de grote klok hangen he... Gewoon korte mededeling, en klaar. Ze zijn niet gewend aan inspraak.![]()
Dat huis van 75K bedoel je?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:23 schreef HiZ het volgende:
Eh, ik ben niet zo gewend meer aan hypotheken en de kosten daaraan verbonden, kun je wat concreter worden met dat huis als voorbeeld ?
Ik ben benieuwd of je boven de huurpunten uit gaat komen om het wel als vrije sector te mogen verhuren. Gaskachel, enkelglas, kleine keuken, dat zijn allemaal weinig punten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zet er een nieuw keukenblokje in @1500,- , knap het een beetje op en verhuur het voor 675,-. in de vrije sector verhuur. (Zie mijn linkje eerder in dit topic)
QFT, elke uitspraak van een bankster heeft tot doel zichzelf te verrijken dan wel zichzelf vrij te pleiten van zijn eigen falen. Een bankster zal nooit eerlijk zijn over zijn werkelijke bedoeling indien hem dit geen winst kan opleveren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:23 schreef Whuzz het volgende:
De rabo springt op de bres tegen "marktverziekende" systemen en roept dan om de NHG, maar zegt uiteraard niets over de HRA. De HRA is in elk geval meer marktverziekend dan de NHG, maar in tegenstelling tot de NHG verdient de rabo bakken met geld aan de HRA.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:42 schreef Hanoying het volgende:
Ik vind je wel een beetje negatief worden de laatste tijd Whuzz...
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik als belastingbetaler wil ook graag van de NHG af. Het is een enorm risico als land, wat totaal onnodig was geweest als hypotheken bij 80% zouden stoppen.
Leg mij eens uit Remco, waarom dat zo'n "enorm" risico is? Het NHG heeft zo'n 145k in kas gemiddeld per uitstaande garantie. Let wel, het NHG hoeft alleen het verschil te dekken tussen executieverkoopwaarde en hypotheekrestant. In hoeveel gevallen zal dat verschil boven de 145k uitkomen en in hoeveel gevallen ver daaronder?quote:Het Waarborgfonds borgt met zijn NHG bijna ¤ 137 mrd aan vermogen, verdeeld over 947.000 ‘actieve garanties’.
Hoe zouden ze vredesnaam 145 k in kas moeten hebben per uitstaande garantie?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
[..]
Leg mij eens uit Remco, waarom dat zo'n "enorm" risico is? Het NHG heeft zo'n 145k in kas gemiddeld per uitstaande garantie. Let wel, het NHG hoeft alleen het verschil te dekken tussen executieverkoopwaarde en hypotheekrestant. In hoeveel gevallen zal dat verschil boven de 145k uitkomen en in hoeveel gevallen ver daaronder?
Dikke onzin dat het NHG zo'n risico zou zijn. Het is al lang bekend dat het NHG enorm goed in de "slappe was" zit. De rabo spreekt dan ook nergens over risico. (nog enig ander financieel persoon)
De rabo wil gewoon meer centjes voor zichzelf en de NHG staat dat in de weg.
Ik denk dat je een vergissing maakt Whuzz... de NHG staat borg voor een vermogen van 137 miljard. Dat is niet het vermogen dat ze zelf in kas hebben, dat bedraagt iets van 700 miljoen geloof ik. Men heeft dus maar een dekkingsgraad van zo'n 5 promille.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:52 schreef Whuzz het volgende:
Leg mij eens uit Remco, waarom dat zo'n "enorm" risico is? Het NHG heeft zo'n 145k in kas gemiddeld per uitstaande garantie. Let wel, het NHG hoeft alleen het verschil te dekken tussen executieverkoopwaarde en hypotheekrestant. In hoeveel gevallen zal dat verschil boven de 145k uitkomen en in hoeveel gevallen ver daaronder?
145k in kas? Waar moet dat vandaan komen, uit de 300 euro NHG-premie die de huiseigenaar betaald heeft?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:52 schreef Whuzz het volgende:
Leg mij eens uit Remco, waarom dat zo'n "enorm" risico is? Het NHG heeft zo'n 145k in kas gemiddeld per uitstaande garantie.
Ze staan garant voor 137G, Google is niet erg behulpzaam, maar uit m'n herinnering hebben ze misschien 0.5G in kas. En daar zit het risico: als slechts een zeer klein deel van de huiseigenaren er aanspraak op moet maken, is dat potje leeg en moet de overheid bijspringen. En hoe groter de waardedaling, hoe groter het verschil wat NHG moet bijleggen.quote:Het Waarborgfonds borgt met zijn NHG bijna ¤ 137 mrd aan vermogen, verdeeld over 947.000 ‘actieve garanties’.
Ik begreep van xeno dat hij bij zijn laatste grote beurt zijn bloed heeft laten vervangen voor anti-vries... dat is wel zo makkelijk als hij komende winter onder de brug moet slapen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:03 schreef Whuzz het volgende:
Da's minder dan Xeno in zijn bloed heeft na een pak schultenbrau!
Hoe groot moet dat "zeer kleine" deel dan zijn, voordat de overheid echt moet bijspringen dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
En daar zit het risico: als slechts een zeer klein deel van de huiseigenaren er aanspraak op moet maken, is dat potje leeg en moet de overheid bijspringen.
Vanuit bovenstaande kan je ook extrapoleren waarom de rabobank tegen de NHG is. Ik heb daar zelf ook een denkfout gemaakt door aan te nemen dat de grote banken blij zouden zijn met de NHG omdat het hun risico afneemt maar vergeten dat een bijeffect van het NHG is dat ook kleine flapbankjes hun risico rechtstreeks naar het NHG (en daarmee de staat if needed) kunnen hevelen waardoor ze de facto zelf geen risico meer lopen op hypotheken die ze onder NHG afsluiten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:50 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ach.. Als de klei de ventilator raakt en het potje niet toereikend blijkt dan weet je als overheid in ieder geval precies waar je je geld heen kan storten.
De NHG is er voor de banken en niet voor de consument. Zonder het NHG stelsel zouden banken zelf opdraaien voor de verliezen bij massale wanbetaling, door het NHG stelsel is er een identificeerbare plaats die "onvoldoende geld in kas heeft' en kan bij uitputting van het fonds direct de overheid op worden getrommeld.
Blij dat je inziet waarom ik ze meestal skipquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:11 schreef Hanoying het volgende:
mijn briljante posts
[..]
Ik heb daar zelf ook een denkfout gemaakt
In dit topic was men er heilig van overtuigd dat de NHG er voor de consumenten was hoor. "Bescherming van de consument en nog een rentekorting ook.. hahaha! feest!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Blij dat je inziet waarom ik ze meestal skip![]()
Que?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
In dit topic was men er heilig van overtuigd dat de NHG er voor de consumenten was hoor. "Bescherming van de consument en nog een rentekorting ook.. hahaha! feest!"
We hebben nog geen crisis? Que? Wat waren de afgelopen 4 jaren dan precies, een soort stagnatie ofzo?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:22 schreef Hanoying het volgende:
Als je verder denkt dat een potje van 700 miljoen voldoende is om 140 miljard aan hypotheken te waarborgen als er ooit echt een crisis komt (we hebben nog helemaal geen crisis gehad) dan ben je wel erg naief hoor.
Zelfs vorig jaar keerde de NHG al iets van 40 miljoen uit, leuk en aardig dat het evrmogen nog steeds groeide maar vorig jaar waren er toch ook echt nog geen gedwongen verkopen als gevolg van "de crisis". Welke crisis? Ken jij iemand die werkloos is geraakt als gevolg van de crisis? Ik ook nog niet..
Als er een echte crisis komt (ket wel: als..) dan is de NHG binnen 6 maanden door zijn vermogen heen.
Dat zal dan een beetje van de definitie van "men" afhangen? Volgens mij was de algehele consensus dat de NHG er vooral voor de banken was, zodat ze lekker risicoloos rente konden vangen. Maar nu willen zelfs de banken hem niet meerquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
In dit topic was men er heilig van overtuigd dat de NHG er voor de consumenten was hoor.
2012 jonguh, je weet tog. We gaan allemaal KAPOT jonguH!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:
We hebben nog geen crisis? Que? Wat waren de afgelopen 4 jaren dan precies, een soort stagnatie ofzo?
Vast weer zeepsopje, die werd vorige keer ook zowat gelynched daar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zie die 'debitorcredit' eens gaan op dat viva mutsenforum![]()
Respect![]()
Wie... ooh.... wie van ons fokkers zou het zijn
Komt nogal sneu over eerlijk gezegd. Ik zou als Fokker zijnde niet trots zijn om op zo`n manier daar te gaan posten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zie die 'debitorcredit' eens gaan op dat viva mutsenforum![]()
Respect![]()
Wie... ooh.... wie van ons fokkers zou het zijn
Yep.... stilstand... gefinancierd door de belastingbetaler. De overheid heeft op alle mogelijke manieren de marktwerking gefrustreerd... door bailouts, verlening dubbele HRA, verhoging NHG, subsidies, verlaging BTW, verlaging OB, terugkoopregelingen, garantstellingen en ga zo maar door...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:
We hebben nog geen crisis? Que? Wat waren de afgelopen 4 jaren dan precies, een soort stagnatie ofzo?
De werkloosheid in Nederland is nog altijd nul komma nul. Alleen klapjosties zitten langer dan 3 maanden werkloos thuis.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het vooral vermakelijkquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Komt nogal sneu over eerlijk gezegd. Ik zou als Fokker zijnde niet trots zijn om op zo`n manier daar te gaan posten.
We zijn van 1 jaar crisis naar 3 jaar crisis gegaan waarin werd gezegd "WACHT MAAR, DE ECHTE KLAP KOMT NOG WEL, DEZE CRISIS BLIJFT DOOOOOOOOOOOOOOOOOORGAAN!" naar "ER IS NOG HELEMAAL GEEN CRISIS, WACHT MAAR TOT DIE ER KOMT!"quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
2012 jonguh, je weet tog. We gaan allemaal KAPOT jonguH!
Dit is geen rellen, het is niet eens subtiel te noemen. Het is gewoon heel gefrustreerd roepen "Zie je nou wel, je vraagprijs is te hoog, je hebt boven je stand geleefd, haha!" en het dan gek vinden dat mensen je gaan negeren. Tsja. Doet me denken aan de 'Repent! Repent!' roepers die je altijd in post-apocalyptische films langs de kant van de weg zien staan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vermakelijk![]()
Ik zou daar niet gaan rellen, zo ben ik niet... maar ik kan er wel hard om lachen als een ander zoiets doet
Het zou xeno geweest kunnen zijn, ik heb hem wel vaker dat soort dingen zien doen...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Tsja. Doet me denken aan de 'Repent! Repent!' roepers die je altijd in post-apocalyptische films langs de kant van de weg zien staan.
Iets soortgelijks als dit is genoeg om de NHG uitkeringen te laten exploderen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat "zeer kleine" deel dan zijn, voordat de overheid echt moet bijspringen dan?
Want het gaat dus alleen om de gevallen waar er daadwerkelijk onderwaarde is na executieverkoop die ook daadwerkelijk door het NHG worden opgepakt. Het is dus niet zo dat die 947000 gevallen allemaal potentieel uitgekeerd zouden moeten worden.
QFTquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Yep.... stilstand... gefinancierd door de belastingbetaler. De overheid heeft op alle mogelijke manieren de marktwerking gefrustreerd... door bailouts, verlening dubbele HRA, verhoging NHG, subsidies, verlaging BTW, verlaging OB, terugkoopregelingen, garantstellingen en ga zo maar door...
De emancipatie heeft in ieder geval geleid tot een forse inflatie van het enkele inkomen. Vermoedelijk heeft de superinflatie als gevolg van exploderende huizenprijzen daar iets mee van doen. Helaas kom je deze cijfers niet tegen bij het CBS... de prijs van een brood weegt immers eens stuk zwaarder dan de prijs van een woningquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:53 schreef Bayswater het volgende:
Zonder kredietexplosie geen emancipatie.
Mooie Vivazin van debitorcredit
90 maal de m2 prijs? Een hoekwoning heeft in ieder geval hogere stookkosten... misschien dat je daar even een balletje over kan opgooien om wat van de prijs af te krijgen... gas is ook niet bepaald goedkoopquote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Weet iemand hier hoeveel prijsverschil er gem. zit tussen een hoekwoning en een tussenwoning van dezelfde huizenrij (onderhoud/indeling etc. indentiek aan elkaar, alleen tuin van de hoekwoning 3m breder (ong 90m2) door het eigen pad er langs.
Tel er maar 8 tot 10 % bij op. 3 meter zijgrond is bruikbaar in dit geval. Woonkamer aan de hoekkant is eventueel ook een voordeel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Weet iemand hier hoeveel prijsverschil er gem. zit tussen een hoekwoning en een tussenwoning van dezelfde huizenrij (onderhoud/indeling etc. indentiek aan elkaar, alleen tuin van de hoekwoning 3m breder (ong 90m2) door het eigen pad er langs.
Woonkamer zit niet aan de hoekkant, dus dat voordeel is er niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:13 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Tel er maar 8 tot 10 % bij op. 3 meter zijgrond is bruikbaar in dit geval. Woonkamer aan de hoekkant is eventueel ook een voordeel.
Het kan natuurlijk allemaal erger. Iedereen kan wel allemaal rampscenario's voor zich zien. Maar we moeten eerst nog maar eens zien hoe erg het allemaal wordt, los van die predikingen. zul je zien dat het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt te zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De werkloosheid in Nederland is nog altijd nul komma nul. Alleen klapjosties zitten langer dan 3 maanden werkloos thuis.
De gemiddelde Nederlander heeft nog vrijwel niets van "de crisis" gemerkt en als jij je niet kan indenken hoe het allemaal erger kan dan heb je weinig fantasie.
Het *kan* erger. Dat kan altijd. 2012 kan ook uitkomen, dan gaan we er allemaal aan. Dat jij echter met stelligheid verkondigt *dat* het gaat gebeuren omdat we op dit moment *geen* crisis hebben, dan snap ik dat inderdaad niet. Is dat zo raar? Volgens mij zijn alle economische zwaargewichten het er wel redelijk over eens dat Nederland in een recessie zit. Dat jij dat niet zo ziet, tja.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De werkloosheid in Nederland is nog altijd nul komma nul. Alleen klapjosties zitten langer dan 3 maanden werkloos thuis.
De gemiddelde Nederlander heeft nog vrijwel niets van "de crisis" gemerkt en als jij je niet kan indenken hoe het allemaal erger kan dan heb je weinig fantasie.
Ik verkondig helemaal niet dat het gaat gebeuren ik zeg dat het kan gebeuren. de NHG is een beetje een wassen neus want momenteel is hij eigenlijk niet nodig (banken kunnen inderdaad ook prima zelf wat renteopslag vragen om daarmee reserves op te bouwen om gedwongen verkopen op te vangen) en als hij wel nodig is (te veel gedwongen verkopen bij een gedaalde woningwaarde waardoor de opgebouwde reserves uitgeput raken) dan is het fonds onmiddelijk ontoereikend met zijn minieme dekking.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het *kan* erger. Dat kan altijd. 2012 kan ook uitkomen, dan gaan we er allemaal aan. Dat jij echter met stelligheid verkondigt *dat* het gaat gebeuren omdat we op dit moment *geen* crisis hebben, dan snap ik dat inderdaad niet. Is dat zo raar? Volgens mij zijn alle economische zwaargewichten het er wel redelijk over eens dat Nederland in een recessie zit. Dat jij dat niet zo ziet, tja.
Sterker nog: de NHG werkt averechts! Door de lagere rente kunnen mensen meer lenen, wat leidt (leidde!) tot hogere biedingen en dus hogere prijzen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:49 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik verkondig helemaal niet dat het gaat gebeuren ik zeg dat het kan gebeuren. de NHG is een beetje een wassen neus want momenteel is hij eigenlijk niet nodig (banken kunnen inderdaad ook prima zelf wat renteopslag vragen om daarmee reserves op te bouwen om gedwongen verkopen op te vangen) en als hij wel nodig is (te veel gedwongen verkopen bij een gedaalde woningwaarde waardoor de opgebouwde reserves uitgeput raken) dan is het fonds onmiddelijk ontoereikend met zijn minieme dekking.
Het enige wat we als burgers gemerkt hebben zijn de negatieve krantenkoppen, verder valt het allemaal reuze mee.quote:
Precies, er is gewoon werkelijk niets merkbaar van al dat paniek gezaai.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:00 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het enige wat we als burgers gemerkt hebben zijn de negatieve krantenkoppen, verder valt het allemaal reuze mee.
Dankzij een toenemende staatsschuld wordt het inderdaad fijn vooruitgeschoven... De klap wordt dan des te harder.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:00 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het enige wat we als burgers gemerkt hebben zijn de negatieve krantenkoppen, verder valt het allemaal reuze mee.
Daar wordt toch al aan gewerkt door middel van nieuwe bezuinigingsmaatregelen? maak je niet zo druk manquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dankzij een toenemende staatsschuld wordt het inderdaad fijn vooruitgeschoven... De klap wordt dan des te harder.
Het is natuurlijk niet stomweg paniek gezaai, er zijn echt wel grote onevenwichtigheden in het systeem. Dat de burgers en werknemers van NL hier nog weinig van gemerkt hebben komt, zoals Remco hier terecht opmerkt, doordat overheden in het gat zijn gesprongen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:02 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Precies, er is gewoon werkelijk niets merkbaar van al dat paniek gezaai.
Niet dat dat een garantie is dat er op termijn niets gebeurt natuurlijk, maar zoals Scorpie al zegt is dat gewoon koffiedik kijken en *kan* het altijd erger. Ik kan ook onder een bus komen als ik straat over steek.
Dat ontken ik ook niet, maar ik moet eerst nog maar eens zien hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen. Ondertussen leef ik gewoon verder en ga er niet wakker van liggen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:12 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet stomweg paniek gezaai, er zijn echt wel grote onevenwichtigheden in het systeem. Dat de burgers en werknemers van NL hier nog weinig van gemerkt hebben komt, zoals Remco hier terecht opmerkt, doordat overheden in het gat zijn gesprongen.
Als de rekening betaald moet worden komt de klap dubbel hard aan.
Doe je goed.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:15 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar ik moet eerst nog maar eens zien hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen. Ondertussen leef ik gewoon verder en ga er niet wakker van liggen.
Zelf gevouwen?quote:
quote:Ons huis is een nieuwbouwwoning. Drie jaar geleden kaal gekocht voor 160.000 (vaste prijs). Keuken, badkamer, vloeren, wanden stukken, tuin en je bent 40.000 euro verder. Woning staat te koop voor 190.000. Onze vraagprijs is zeker niet te hoog voor als je ziet wat we erin geïnvesteerd hebben. Gelukkig hebben we een deel van spaargeld betaald en leiden we niet enorm verlies op de hypotheek. Het is gewoon een flutmarkt.
En we willen graag onder NHG kopen, omdat de rentes dan een stuk lager zijn. Mij boeit die garantie als je je baan kwijt raakt niet zo. Dat is in ieder geval niet mijn reden om voor NHG te kiezen.
quote:Kan iemand mij uitleggen waar al die negatieve lui ineens vandaan komen?
Ik lees er af en toe even mee en lig altijd dubbel van het lachen... zoveel mutserigheid bij elkaar is gewoon gratis cabaret.... en een beetje hollander is dol op gratisquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:47 schreef Basp1 het volgende:
![]()
Ook uit het vivaforum, wie post daar de link naar dit topic.
Dus xeno is nog op zoek naar een oude rijke vrouw. Je lijkt wel een van die viva vrouwenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
kan onze player meteen even checken of er nog wat leuks rondhuppelt voor xeno
xeno zei laatst dat zijn enige selectie criteria een dikke bankrekening en een zwak hart isquote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus xeno is nog op zoek naar een oude rijke vrouw. Je lijkt wel een van die viva vrouwen![]()
Eén op tien is op zoek naar oude, maar rijke man
En ik maar denken dat jij het wasquote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zou daar niet gaan rellen, zo ben ik niet... maar ik kan er wel hard om lachen als een ander zoiets doet
Ik ben heus niet de enige gek op het internetquote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij het was
Dat niet, maar die anderen zijn wel allemaal clones van jouquote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben heus niet de enige gek op het internet
moet toegeven dat dat forum wel erg grappig is. ik lees er ook wel 's in andere draadjes vol met die typische vrouwenlogicaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik lees er af en toe even mee en lig altijd dubbel van het lachen... zoveel mutserigheid bij elkaar is gewoon gratis cabaret.... en een beetje hollander is dol op gratis![]()
nee hoor, wereldwijd blijven de schulden stijgen....de bezuinigingsmaatregelen zijn een jokequote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:12 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Daar wordt toch al aan gewerkt door middel van nieuwe bezuinigingsmaatregelen? maak je niet zo druk man
Het zijn toch ook een stelletje mutsen daar, die willen alleen hun eigen waarheid horen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vrouwen zitten heel anders in elkaar dan mannen.. Het is inderdaad wel vermakelijk om te zien hoe het theekransje daar met elkaar praat. Net als in mijn vriendengroep. Precies dezelfde gesprekken daarquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:01 schreef sorcees het volgende:
[..]
Het zijn toch ook een stelletje mutsen daar, die willen alleen hun eigen waarheid horen.
Natuurlijk, ze hebben een eigen maandblad waarin staat dat ze altijd gelijk hebben...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:01 schreef sorcees het volgende:
[..]
Het zijn toch ook een stelletje mutsen daar, die willen alleen hun eigen waarheid horen.
Het is ook een gok om een hele hoge hypotheek te nemen en dan maar te hopen dat er niks gebeurd waardoor je het niet meer zou kunnen betalen. Je weet wel, de fout die die mensen maakten die nu het hardst schreeuwen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Dus: 4% meer verkopen, en het kabinet "had meer gehoopt"... Kan het kabinet specificeren hoeveel ze precies gehoopt hadden? En: kan het kabinet mij uitleggen waarom ze kop kosten van de belastingbetaler "hopen" dat een maatregel effect heeft? Kunnen ze het beleid niet baseren op iets beters dan "hoop"...? 't Is nogal een gok om honderden miljoenen euro's!
Dus? En dat is een probleem omdat? Je kunt wel willen dat huizen weg gaan voor een appel en een ei, maar helaas is dat niet zo, dus als je een huis wil kopen moet je ook maar zorgen dat je daar het inkomen naar hebt. Voor niets gaat de zon op.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Hmmm de huizenprijzen zijn slechts 1.1% gedaald. De aankoopkosten zijn dus 5% gedaald dankzij de overdrachtsbelasting. Ergens heb ik het vermoeden dat met name de verkopers daarvan profiteren, niet de kopers.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus? En dat is een probleem omdat? Je kunt wel willen dat huizen weg gaan voor een appel en een ei, maar helaas is dat niet zo, dus als je een huis wil kopen moet je ook maar zorgen dat je daar het inkomen naar hebt. Voor niets gaat de zon op.
Nou das leuk dat je het er voor over moet hebben, maar je moet dat vervolgens ook kunnen bekostigen. Als jij een huis wil kopen van 2 ton, maar je krijgt maar 150k hypotheek, dan kun je wel met alle geweld dat huis nog steeds willen en roepen dat het te duur is, maar das gewoon vooral frustratie omdat je de hypotheek niet rond krijgt. Tja, moet je maar niet iets willen wat buiten je bereik ligt. Dat is afhankelijk van je salaris en zo. Tja, moet je maar gewoon niet boven je stand willen leven.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]![]()
![]()
Het geeft juist aan dat de prijzen te hoog zijn, maar dat weet iedereen ondertussen wel. Als je een huis wilt verkopen, moet je zorgen dat de prijs dusdanig is dat iemand het er voor over heeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |