abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:27:16 #251
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_102725811
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:

We hebben nog geen crisis? Que? Wat waren de afgelopen 4 jaren dan precies, een soort stagnatie ofzo?
2012 jonguh, je weet tog. We gaan allemaal KAPOT jonguH! 8)7
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:28:15 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_102725836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zie die 'debitorcredit' eens gaan op dat viva mutsenforum :D

Respect _O_

Wie... ooh.... wie van ons fokkers zou het zijn :?
Vast weer zeepsopje, die werd vorige keer ook zowat gelynched daar.
Maar we weten natuurlijk dat jij het bent Xenotje. Maar toch lollig ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_102725869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zie die 'debitorcredit' eens gaan op dat viva mutsenforum :D

Respect _O_

Wie... ooh.... wie van ons fokkers zou het zijn :?
Komt nogal sneu over eerlijk gezegd. Ik zou als Fokker zijnde niet trots zijn om op zo`n manier daar te gaan posten.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:29:37 #254
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102725871
quote:

We hebben nog geen crisis? Que? Wat waren de afgelopen 4 jaren dan precies, een soort stagnatie ofzo?
Yep.... stilstand... gefinancierd door de belastingbetaler. De overheid heeft op alle mogelijke manieren de marktwerking gefrustreerd... door bailouts, verlening dubbele HRA, verhoging NHG, subsidies, verlaging BTW, verlaging OB, terugkoopregelingen, garantstellingen en ga zo maar door... w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:31:04 #255
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102725926
quote:
De werkloosheid in Nederland is nog altijd nul komma nul. Alleen klapjosties zitten langer dan 3 maanden werkloos thuis.

De gemiddelde Nederlander heeft nog vrijwel niets van "de crisis" gemerkt en als jij je niet kan indenken hoe het allemaal erger kan dan heb je weinig fantasie.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:31:16 #256
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102725930
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Komt nogal sneu over eerlijk gezegd. Ik zou als Fokker zijnde niet trots zijn om op zo`n manier daar te gaan posten.
Ik vind het vooral vermakelijk :)

Ik zou daar niet gaan rellen, zo ben ik niet... maar ik kan er wel hard om lachen als een ander zoiets doet :@
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102725944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:27 schreef Whuzz het volgende:

[..]

2012 jonguh, je weet tog. We gaan allemaal KAPOT jonguH! 8)7
We zijn van 1 jaar crisis naar 3 jaar crisis gegaan waarin werd gezegd "WACHT MAAR, DE ECHTE KLAP KOMT NOG WEL, DEZE CRISIS BLIJFT DOOOOOOOOOOOOOOOOOORGAAN!" naar "ER IS NOG HELEMAAL GEEN CRISIS, WACHT MAAR TOT DIE ER KOMT!"

Ik denk dat ik maar van een brug spring, zoveel doemdenkerij kan ik niet handelen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:32:51 #258
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102725989
Ooh ja... de deeltijd WW heeft ook veel mensen behoed van een leven onder de brug ^O^
pi_102725991
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vermakelijk :)

Ik zou daar niet gaan rellen, zo ben ik niet... maar ik kan er wel hard om lachen als een ander zoiets doet :@
Dit is geen rellen, het is niet eens subtiel te noemen. Het is gewoon heel gefrustreerd roepen "Zie je nou wel, je vraagprijs is te hoog, je hebt boven je stand geleefd, haha!" en het dan gek vinden dat mensen je gaan negeren. Tsja. Doet me denken aan de 'Repent! Repent!' roepers die je altijd in post-apocalyptische films langs de kant van de weg zien staan.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:44:21 #260
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102726330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:

Tsja. Doet me denken aan de 'Repent! Repent!' roepers die je altijd in post-apocalyptische films langs de kant van de weg zien staan.
Het zou xeno geweest kunnen zijn, ik heb hem wel vaker dat soort dingen zien doen...

pi_102726339
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:09 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe groot moet dat "zeer kleine" deel dan zijn, voordat de overheid echt moet bijspringen dan?
Want het gaat dus alleen om de gevallen waar er daadwerkelijk onderwaarde is na executieverkoop die ook daadwerkelijk door het NHG worden opgepakt. Het is dus niet zo dat die 947000 gevallen allemaal potentieel uitgekeerd zouden moeten worden.
Iets soortgelijks als dit is genoeg om de NHG uitkeringen te laten exploderen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Yep.... stilstand... gefinancierd door de belastingbetaler. De overheid heeft op alle mogelijke manieren de marktwerking gefrustreerd... door bailouts, verlening dubbele HRA, verhoging NHG, subsidies, verlaging BTW, verlaging OB, terugkoopregelingen, garantstellingen en ga zo maar door... w/
QFT
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:53:44 #262
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_102726624
Zonder kredietexplosie geen emancipatie.

Mooie Vivazin van debitorcredit :D
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_102727077
Weet iemand hier hoeveel prijsverschil er gem. zit tussen een hoekwoning en een tussenwoning van dezelfde huizenrij (onderhoud/indeling etc. indentiek aan elkaar, alleen tuin van de hoekwoning 3m breder (ong 90m2) door het eigen pad er langs.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:06:13 #264
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102727087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:53 schreef Bayswater het volgende:
Zonder kredietexplosie geen emancipatie.

Mooie Vivazin van debitorcredit :D
De emancipatie heeft in ieder geval geleid tot een forse inflatie van het enkele inkomen. Vermoedelijk heeft de superinflatie als gevolg van exploderende huizenprijzen daar iets mee van doen. Helaas kom je deze cijfers niet tegen bij het CBS... de prijs van een brood weegt immers eens stuk zwaarder dan de prijs van een woning :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:07:36 #265
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_102727132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Weet iemand hier hoeveel prijsverschil er gem. zit tussen een hoekwoning en een tussenwoning van dezelfde huizenrij (onderhoud/indeling etc. indentiek aan elkaar, alleen tuin van de hoekwoning 3m breder (ong 90m2) door het eigen pad er langs.
90 maal de m2 prijs? Een hoekwoning heeft in ieder geval hogere stookkosten... misschien dat je daar even een balletje over kan opgooien om wat van de prijs af te krijgen... gas is ook niet bepaald goedkoop ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:13:05 #266
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_102727305
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:05 schreef ender_xenocide het volgende:
Tel er maar 8 tot 10 % bij op. 3 meter zijgrond is bruikbaar in dit geval. Woonkamer aan de hoekkant is eventueel ook een voordeel.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_102727391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:13 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tel er maar 8 tot 10 % bij op. 3 meter zijgrond is bruikbaar in dit geval. Woonkamer aan de hoekkant is eventueel ook een voordeel.
Woonkamer zit niet aan de hoekkant, dus dat voordeel is er niet.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_102727937
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De werkloosheid in Nederland is nog altijd nul komma nul. Alleen klapjosties zitten langer dan 3 maanden werkloos thuis.

De gemiddelde Nederlander heeft nog vrijwel niets van "de crisis" gemerkt en als jij je niet kan indenken hoe het allemaal erger kan dan heb je weinig fantasie.
Het kan natuurlijk allemaal erger. Iedereen kan wel allemaal rampscenario's voor zich zien. Maar we moeten eerst nog maar eens zien hoe erg het allemaal wordt, los van die predikingen. zul je zien dat het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt te zijn. :)
pi_102728100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:31 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het *kan* erger. Dat kan altijd. 2012 kan ook uitkomen, dan gaan we er allemaal aan. Dat jij echter met stelligheid verkondigt *dat* het gaat gebeuren omdat we op dit moment *geen* crisis hebben, dan snap ik dat inderdaad niet. Is dat zo raar? Volgens mij zijn alle economische zwaargewichten het er wel redelijk over eens dat Nederland in een recessie zit. Dat jij dat niet zo ziet, tja.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:49:23 #270
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102728516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het *kan* erger. Dat kan altijd. 2012 kan ook uitkomen, dan gaan we er allemaal aan. Dat jij echter met stelligheid verkondigt *dat* het gaat gebeuren omdat we op dit moment *geen* crisis hebben, dan snap ik dat inderdaad niet. Is dat zo raar? Volgens mij zijn alle economische zwaargewichten het er wel redelijk over eens dat Nederland in een recessie zit. Dat jij dat niet zo ziet, tja.
Ik verkondig helemaal niet dat het gaat gebeuren ik zeg dat het kan gebeuren. de NHG is een beetje een wassen neus want momenteel is hij eigenlijk niet nodig (banken kunnen inderdaad ook prima zelf wat renteopslag vragen om daarmee reserves op te bouwen om gedwongen verkopen op te vangen) en als hij wel nodig is (te veel gedwongen verkopen bij een gedaalde woningwaarde waardoor de opgebouwde reserves uitgeput raken) dan is het fonds onmiddelijk ontoereikend met zijn minieme dekking.

Ik versta inderdaad iets anders onder een crisis dan een jaar of twee geen economische groei of een half procentpuntje krimp bij historisch lage werkloosheid. Onder crisis versta ik sterke economische krimp, gedwongen ontslagen binnen zowel bedrijfsleven als ambtenarij en als gevolg daarvan omhoog schietende werkloosheid, rentepercentages die de dubbele cijfers inschieten, loon inleveren, etc.

Dat is een crisis. Vooralsnog zitten we in de aanloop naar een dergelijke crisis waarbij we hem hopelijk kunnen afwenden maar nu al spreken van een zware crisis terwijl de gemiddelde burger nog niets maar dan ook werkelijk niets heeft gemerkt is onzin.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:59:09 #271
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102728835
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:49 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik verkondig helemaal niet dat het gaat gebeuren ik zeg dat het kan gebeuren. de NHG is een beetje een wassen neus want momenteel is hij eigenlijk niet nodig (banken kunnen inderdaad ook prima zelf wat renteopslag vragen om daarmee reserves op te bouwen om gedwongen verkopen op te vangen) en als hij wel nodig is (te veel gedwongen verkopen bij een gedaalde woningwaarde waardoor de opgebouwde reserves uitgeput raken) dan is het fonds onmiddelijk ontoereikend met zijn minieme dekking.
Sterker nog: de NHG werkt averechts! Door de lagere rente kunnen mensen meer lenen, wat leidt (leidde!) tot hogere biedingen en dus hogere prijzen.
censuur :O
pi_102728887
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:49 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het enige wat we als burgers gemerkt hebben zijn de negatieve krantenkoppen, verder valt het allemaal reuze mee.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102728982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:00 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Het enige wat we als burgers gemerkt hebben zijn de negatieve krantenkoppen, verder valt het allemaal reuze mee.
Precies, er is gewoon werkelijk niets merkbaar van al dat paniek gezaai.
Niet dat dat een garantie is dat er op termijn niets gebeurt natuurlijk, maar zoals Scorpie al zegt is dat gewoon koffiedik kijken en *kan* het altijd erger. Ik kan ook onder een bus komen als ik straat over steek. :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:09:11 #274
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102729182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:00 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Dankzij een toenemende staatsschuld wordt het inderdaad fijn vooruitgeschoven... De klap wordt dan des te harder.
censuur :O
pi_102729297
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dankzij een toenemende staatsschuld wordt het inderdaad fijn vooruitgeschoven... De klap wordt dan des te harder.
Daar wordt toch al aan gewerkt door middel van nieuwe bezuinigingsmaatregelen? maak je niet zo druk man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')