Hmm, naja, ok. Zo kan dat inderdaad... Mijn belevingswereld komt wellicht vanuit het gegeven dat ik nooit naar "starterswoningen" heb willen kijken en me dus niet kan voorstellen dat iemand er over zou denken om een huis in de catagorie "75-100k" (of eigenlijk zowat alles < 150k) te kopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:01 schreef Hanoying het volgende:
[..]
met 1400 netto kon je zonder moeite een huis van 85 k kopen hoor en daarvoor kon je dan zonder moeite een hypotheek van 100 k afsluiten. Qua maandlasten stelt dat ook echt niet zo veel voor.
Maar als dat huis vervolgens zakt van 85 naar 75 k dan maak je bij verkoop dus al 25.000 euro verlies. Laat daar ondertussen 5.000 van afgelost zijn dan blijft er 20 k restschuld over.
Dit. In Duitsland snappen ze dat al een poosje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moet je al doen voor je de eerste keer een huis koopt
Ik wil best nog wel kopen hierna hoor maar zal er wel een stuk beter en vooral langer over nadenken de volgende keer. Moet dan wel echt iets zijn waar ik de rest van mijn leven wil wonen, er moet een andere hypotheek op en ik wil een deel aanbetalen. Onder die voorwaarden wil ik best nog eens kopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Ik durf te stellen dat mensen die vanaf heden met een restschuld te maken krijgen, helemaal geen huizen meer kopen. Oorzaak: verpletterde dromen i.c.m. het BKR.
En dan loop je je keuken in, en opeens weet je weer waarom je er toch wel graag vanaf wilt...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef Whuzz het volgende:
Als ik op een huis van 75k met een restschuld van 20k zou blijven zitten bedacht ik me wel 100 keer voor ik ging verkopen.
Een nieuwe keuken kost ook de wereld niet. Als dat het enige is waarom je er weg zou willen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dan loop je je keuken in, en opeens weet je weer waarom je er toch wel graag vanaf wilt...
[ afbeelding ]
Kennelijk vond men het ook nooit de moeite waard om een nieuwe keuken te plaatsen. M.a.w. waarom zou je een ton uittrekken voor zo'n bouwvallige flat met achterstallig onderhoud?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een nieuwe keuken kost ook de wereld niet. Als dat het enige is waarom je er weg zou willen...
Als je er langer wilt wonenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kennelijk vond men het ook nooit de moeite waard om een nieuwe keuken te plaatsen. M.a.w. waarom zou je een ton uittrekken voor zo'n bouwvallige flat met achterstallig onderhoud?
Ik kom al niet verder dan dat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
waarom zou je [...] flat [...]?
Ok... daar heb je een goed punt. De rest is eigenlijk niet eens meer relevantquote:
Omslag? Ik heb altijd al een hekel gehad aan flatsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:07 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
4 oktober 2011, dierendag: moraalomslag in huizentopic gelogd.
Kennelijk zijn er mensen die er geen hekel aan hebben want de huurprijzen liegen er niet om: http://www.funda.nl/huur/(...)60-1970/galerijflat/quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:10 schreef Whuzz het volgende:
Omslag? Ik heb altijd al een hekel gehad aan flats
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er mensen die er geen hekel aan hebben want de huurprijzen liegen er niet om: http://www.funda.nl/huur/(...)60-1970/galerijflat/
De huurders zijn er zelfs stil van...quote:
Volgens die redenatie zijn de prijzen bij supermarkten ook veel te hoog. Schappen vol spullen die niet verkocht zijn, kennelijk niemand die bereid is die prijs er voor te betalen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Net als met koopprijzen zijn dit prijzen van objecten die NIET verkocht/verhuurd zijn... Ze zijn dus duurder dan iemand op dit moment bereid is ervoor te betalen.
Geef toe... Linksom, rechtsom, of wat dan ook, die huurders vinden wel een draai om eraan te geven... Hoe dan ook is de prijs niet goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:34 schreef Whuzz het volgende:
Volgens die redenatie zijn de prijzen bij supermarkten ook veel te hoog. Schappen vol spullen die niet verkocht zijn, kennelijk niemand die bereid is die prijs er voor te betalen.
Zelfde met heel ebay, marktplaats, de showroom bij de autodealer en eigenlijk alles waar geen bordje "verkocht" op staat!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zijn de prijzen bij supermarkten ook veel te hoog. Schappen vol spullen die niet verkocht zijn, kennelijk niemand die bereid is die prijs er voor te betalen.
Lees eens een marketingboek zou ik zeggen, dan leer je hoe dat in zijn werk gaatquote:
Ja, dat snap ik, 35% korting op een product waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum in 2004 ligt... Ik wil hem gratis nog niet.quote:
Huurders zijn makkelijk in de maling te nemen, het lukt hun huurbaasje elke maand weerquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, 35% korting op een product waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum in 2004 ligt... Ik wil hem gratis nog niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |