abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:42:02 #101
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102659918
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:18 schreef Clan het volgende:
Soms moet de overheid met verboden komen om de mensen 'op te voeden', daar komt al heel veel uit voort, en als mensen weigeren om gezichtbedekkende kleding achterwege te doen dan zal de overheid de mensen een stukje 'etiquette' moeten bij brengen door een verbod.
Spreek voor jezelf.

Als ik opvoeding wil bel ik m'n moeder wel, die geeft ook werkelijk om mij en doet dat met hart en ziel.
pi_102661649
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.

Als ik opvoeding wil bel ik m'n moeder wel, die geeft ook werkelijk om mij en doet dat met hart en ziel.
jammer genoeg denken een hoop mensen daar anders over en zijn wetten hard nodig in Nederland. Ook verboden.
pi_102661878
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

jammer genoeg denken een hoop mensen daar anders over en zijn wetten hard nodig in Nederland. Ook verboden.
Ja, een verbod op moorden of stelen. Vind het dikke onzin dat de overheid je verbiedt bepaalde kleding te dragen. Je accepteert het toch ook niet als de overheid bepaalde kapsels verbiedt, of baardgroei?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:25:33 #104
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_102662363
Als een moslima de schoonheid van haar bruine haren niet mag tonen verft ze het maar blond, dan ziet niemand haar ware schoonheid.
Of andersom; een blonde moslima verft haar haren donkerder.

Zo, opgelost!

:s)
pi_102662772
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Zal ik het dan maar doen.

Het maatschappelijk nut van de identificatieplicht en verzekeren van veiligheid zijn delusies die alleen leven bij opdringerige mensen.

Identificatie behoeft nergens voor nodig te zijn, mits het niet specifiek vereist is voor een bepaalde registratie / inschrijving, of politiezaak betreffende jouw persoon. Verder kan niemand jouw eigen veiligheid garanderen, behalve jijzelf. Denken dat een stuk van je privéleven vrijgeven aan een toezichthouder bijdraagt aan de veiligheid van iedereen is dom en getuigt van gebrek aan toekomstvisie.
Spreek voor jezelf, leg dan maar eens de cijfers van voor de open grenzen naast die van na de open grenzen en je ziet dat wat je zegt niet overeen komt met de werkelijkheid. Wat jij zegt was een toekomstvisie van na de koude oorlog die totaal niet meer van deze tijd is. Het gaat niet over veiligheid granderen , maar zorg dragen voor veiligheid.

Denken dat je eigen veiligheid waarborgen bijdraagt aan veiligheid in een 'samenleving' waarbij veel mensen op elkaar wonen is getuigt juist van weinig kennis van de geschiedenis, namelijk in Rusland is het sinds de jaren 90 alleen maar veiliger geworden, of niet? ;)
pi_102662904
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.

Als het aan jou ligt schaffen we de hele rechtstaat af? Ook onderwijs etc is niet meer nodig want het tast onze vrijheid aan, dat is wat je zegt, en daarmee spreek jij voor jezelf en spreek ik voor de mensen die tevreden zijn met deze rechtstaat.
pi_102662958
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:38 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat vind jij okay?

Overigens staat in de koran dat de vrouw haar hoofddoek over haar boezem moet laten hangen zodat haar schoonheid (lichaamsvorm?) niet zichtbaar is, althans niet meer dan zichtbaar moet zijn.

Er staat echt helemaal nergens dat ze een hoofddoek moeten dragen en al helemaal niet dat ze hun gelaat moeten bedekken.
Laten we de tekst er even bijpakken:

quote:
024.031

And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands, their fathers, their husband's fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments. And O ye Believers! turn ye all together towards Allah, that ye may attain Bliss.

033.059
O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

http://www.cmje.org/religious-texts/quran/quranindex.php
De vrouw moet dus haar schoonheid, sieraden en borst bedekken, ze moet zich netjes kleden, niet naar de man kijken, en als ze naar buiten gaat de mantel dicht om zich heen doen. Letterlijk wordt de burqa inderdaad niet genoemd, maar de schoonheid en juwelen worden genoemd naast dat de borsten al genoemd worden, de "veil" en "cloak" worden genoemd, en in dit gehele verhaal over de kleding wordt ook nog eens specifiek melding van de ogen van de vrouw gedaan. Kortom, deze tekst is zo breed op te vatten dat het een bron van ellende en onderdrukking is.

quote:
Dit is een regel die bedacht is door bedenkelijke dictatortjes en ayatollahs e.d. om vrouwen onder de duim te houden en te voorkomen dat mannen opgewonden raken van loslopende schoonheden.

Het zijn dus de mannen die het probleem vormen. Waarom hen niet blinddoeken?
Nieuwsflash: de hele koran is door een man bedacht.
pi_102663375
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:30 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Het is nogal naïef om te denken dat welke religieuze dan ook exact de woorden uit zijn boek naleeft.
Precies wat ik al zei: de meeste moslims in nederland weten helemaal niets van de islam en leven er ook niet naar.

quote:
Iedereen, zelfs ongelovigen individueel, leest een boek anders, welk boek dan ook. Interpretatie is iets persoonsgebonden dat niet kan worden overgedragen in schrift, taal, of welke manier dan ook waar wij over beschikken.

Iedereen is uniek, denken dat jij beter weet hoe een moslim zijn eigen leven moet leiden dan hijzelf is arrogant en onwenselijk bij iedereen.
Je doet net alsof de koran/hadith een epifenomeen is, iets dat totaal geen causaal verband heeft in de wereld. Helaas, woorden hebben nou eenmaal betekenis en de geschiedenis bewijst dat de koran en hadith wel degelijk het gedrag van mensen beinvloeden. Straks ga je nog beweren dat niemand ooit naar de bijbel heeft gehandeld. Zelfs als maar 10% van de moslims wereldwijd de koran en hadith serieus nemen, zijn dit nog steeds honderden miljoenen mensen die vol haat en intolerantie zitten. Hoe hoog het echte percentage is? Ik weet het niet, 75%? In elk geval: hoe minder hoe beter.
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:49:32 #109
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102663746
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:43 schreef o2011 het volgende:

Zelfs als maar 10% van de moslims wereldwijd de koran en hadith serieus nemen, zijn dit nog steeds honderden miljoenen mensen die vol haat en intolerantie zitten. Hoe hoog het echte percentage is? Ik weet het niet, 75%? In elk geval: hoe minder hoe beter.
U is een reincarnatie van Urbanus II?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:54:10 #110
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102664007
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:32 schreef Clan het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, leg dan maar eens de cijfers van voor de open grenzen naast die van na de open grenzen en je ziet dat wat je zegt niet overeen komt met de werkelijkheid. Wat jij zegt was een toekomstvisie van na de koude oorlog die totaal niet meer van deze tijd is. Het gaat niet over veiligheid granderen , maar zorg dragen voor veiligheid.

Denken dat je eigen veiligheid waarborgen bijdraagt aan veiligheid in een 'samenleving' waarbij veel mensen op elkaar wonen is getuigt juist van weinig kennis van de geschiedenis, namelijk in Rusland is het sinds de jaren 90 alleen maar veiliger geworden, of niet? ;)
Daarvoor was het pas veilig joh.

Ik zie totaal niet in hoe een preventieve controle op Amsterdam CS en Amstel op een willekeurige dag bijdraagt aan de veiligheid. En wel je ID op zak hebben, anders gaan ze schrijven. Want dit is uiteindelijk wat eruit vloeit. Mensen die niet gezien willen worden lopen er uiteraard gewoon met een enorme boog omheen, en mensen die niks te vrezen hebben lopen zo het vangnet in.

Door zo de eigen burger te wantrouwen (waar is je identiteitsbewijs? terwijl er niks aan de hand is) is het onmogelijk om een vertrouwensband tussen volk en staat op te bouwen. Zulk beleid ondermijnt uiteindelijk zijn eigen bestaan.

En ook als blijkt dat het niet effectief is, nemen we er gewoon nog meer van!
pi_102664393
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, een verbod op moorden of stelen. Vind het dikke onzin dat de overheid je verbiedt bepaalde kleding te dragen. Je accepteert het toch ook niet als de overheid bepaalde kapsels verbiedt, of baardgroei?
ik ben blij dat de overheid verbiedt dat niet iedereen naakt loopt bv. ik heb er niets tegen, maar mensen moeten zich gewoon aan fatsoensnormen houden.
pi_102671606
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2011 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

Die wilde dat al in 2007 en noemde het specifiek de wet boerkaverbod.
Wat maakt het uit hoe het heet, het is erdoor dat is het belangrijkste.

Altijd dat gezeik om moslims of andere minderheden.
Met wetgeving weet iedereen waar hij of zij aa toe is, en ben je het er niet mee eens, dan zoek je een land wat wel bij je past.

Christenen leven nu bepaald ook niet veilig in verschillende landen, daar zijn zelfs kerken verboden.
Wees blij dat iederee hier zij geloof grotendeels kan beleven zoals hij of zij dat wilt.
En sommige dingen hoef je niet in het openbaar te doen, die kun je prima in besloten gemeenschappen of thuis beoefenen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:11:34 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_102677019
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:00 schreef macca728 het volgende:

ik ben blij dat de overheid verbiedt dat niet iedereen naakt loopt bv.
Is die wet er ook al door? En moet ik dan elke dag naaktlopen, of mag alleen in het weekend ook?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_102681431
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:03 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Hear , hear.
Ik wou daar nog even toevoegen dat het boerkaverbod sneue shit is en dat burgers zoveel mogelijk vrijheden behoren te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 04-10-2011 11:37:46 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102681571
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wou daar nog even toevoegen dat het boerkaverbod sneue shit is en dat burgers zoveel mogelijkheden vrijheden behoren te hebben.
Waarvan akte.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:16:41 #116
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102700504
quote:
Krakers mogelijk nog maanden vast

De drie krakers die nog vastzitten na de demonstratie zaterdag in Amsterdam, blijven mogelijk nog maanden in de cel. Dat zegt advocaat Jeroen Soeteman dinsdag. Soeteman staat zestien van de zeventien krakers bij die zaterdag werden opgepakt bij de demonstratie tegen het kraakverbod. Veertien van hen zijn inmiddels weer op vrije voeten.

De rechtbank in Amsterdam heeft dinsdag geoordeeld dat de drie moeten worden vrijgelaten, omdat ze onrechtmatig worden vastgehouden. De drie worden verdacht van het dragen van gezichtsbedekkende kleding als een zonnebril of capuchon. De gemeente Amsterdam had de demonstranten juist verboden dergelijke kleding te dragen. De rechtbank Amsterdam heeft volgens Soeteman geoordeeld dat niet is gebleken dat de drie deze regel hebben overtreden.

Het drietal is echter overgedragen aan de vreemdelingenpolitie, omdat ze hun identiteit niet willen prijsgeven. Als gevolg daarvan blijven ze voorlopig achter de tralies.
Lijkt me dus niet dat dit wenselijk is.

Opgepakt worden omdat je niks verkeerd doet maar wel een bivak draagt, en als je het daar vervolgens niet mee eens bent zit je maanden vast.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:19:12 #117
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102700657
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:35 schreef Clan het volgende:

[..]

Als het aan jou ligt schaffen we de hele rechtstaat af? Ook onderwijs etc is niet meer nodig want het tast onze vrijheid aan, dat is wat je zegt, en daarmee spreek jij voor jezelf en spreek ik voor de mensen die tevreden zijn met deze rechtstaat.
Opvoeding is gewoon aan de ouders, en niemand anders.

De enige die hierin uitzondering kan zijn is een individu die zorg verleent of inderdaad een leraar.

Als jij jezelf wilt laten opvoeden door de overheid, prima, maatschappelijk werkers praten graag met je. Laat mij verder met rust, en ook maar meteen de rest van het land, die kunnen zelf wel kiezen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:20:22 #118
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102700730
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:43 schreef o2011 het volgende:

[..]

Precies wat ik al zei: de meeste moslims in nederland weten helemaal niets van de islam en leven er ook niet naar.
Want jij bent de expert op het gebied van hoe iemand anders moet leven.

Leer het nou eens...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:22:30 #119
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102700871
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik ben blij dat de overheid verbiedt dat niet iedereen naakt loopt bv. ik heb er niets tegen, maar mensen moeten zich gewoon aan fatsoensnormen houden.
En de belangrijkste fatsoensnorm is een ander in zijn waarde laten.
pi_102701200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Opgepakt worden omdat je niks verkeerd doet maar wel een bivak draagt, en als je het daar vervolgens niet mee eens bent zit je maanden vast.
ze doen wel wat verkeerd, ze geven hun identiteit niet prijs.
Wat wil je dan ? Iedereen die hier illegaal is vrij rond laten lopen ofzo.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:32:37 #121
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_102701525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

ze doen wel wat verkeerd, ze geven hun identiteit niet prijs.
Wat wil je dan ? Iedereen die hier illegaal is vrij rond laten lopen ofzo.
Iemand gewoon niet oppakken en als verdachte behandelen als ze niks hebben gedaan. Dan vervalt in eerste instantie de hele identificatieplicht, waardoor er dus al geen grond is om die mannen maanden vast te houden.

Preventieve ruiming lijkt wel een rage, terwijl effectiviteit daarvan nog bewezen moet worden. Sowieso is dit een zeer slecht beleid, aangezien het van schuld uitgaat voor dat daar sprake van is. Beetje a la VS, maar dan zieliger, omdat wij beter moeten weten.
pi_102702698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:39 schreef macca728 het volgende:
waarom ? mag je hier niet discussieren ?
Valt er nog wat nieuws te bespreken dan? We hebben het toch allemaal al eens langs zien komen in #1?
Ja, ik generaliseer.
pi_102710259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Beter lezen.
Ze zijn overgedragen aan de vreemdelingenpolitie.
Dat ze nu nog vast zitten heeft niets te maken met het feit dat ze gezichtsbedekkende kleding droegen.
Het is een gevolg van het feit dat ze zichzelf niet bekend willen maken.
Blijkbaar hebben ze dus meer te verbergen.

Prima actie zou ik zo zeggen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:59:21 #124
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102711058
Zo, dus jij wilt vrijheid? Ons best, maar alleen als je schaars gekleed wilt gaan en elke vorm van kuisheid afwijst. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_102711083
Voordat het slot er weer op geslingerd wordt , nog een keer dan maar.

Dit bericht omvat en bevat alles waarom we dit debiele theater van een groep moslim fanatici hier niet (moeten) willen.

Is mijn mening.

En overigens zo ook het overgrote deel van Nederland.

Op links , midden en rechts.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')