Misschien een idee voor de meeting....quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef daNpy het volgende:
An der Nordschleife.
Mooi hotel, goede bedden, schone kamers, fijne douche en uitgebreid ontbijt!
¤ 45,- pp/nacht.
Haha, niet op één kamer. Maar als we een meet doen, voor mensen die willen kunnen we misschien een deal sluiten met het hotel.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:03 schreef daNpy het volgende:
Ligt eraan hoeveel Fok!kers er bij elkaar op de kamer willen
Je kan ook naar een jeugdherberg, voor 17,50 pp/nacht (incl onbijt), maar dan heb je hetzelfde.
Jonge, niet zo haten op mijn leuke plannen!!quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:06 schreef daNpy het volgende:
Zo erg groot is het hotel niet + erg populair bij de Engelsen, dus dat wordt erg vroeg vooraf reserveren en of je dan een mooi prijsje kan doen, denk het niet
Ja, zullen we weer ontopic?quote:
Ik was er deze zaterdag voor de 3e keer dit jaar. Hoezo zoveel tijd? Vorig jaar heb ik meer dan 200 ronden gedaan. Ik zit nu op iets van 35...quote:
Mag ik dat in gedachten houden voor als je een keer gaat als ik er ook ben?quote:
Je weet niet hoe of wat, komt in het bericht ook niet heel duidelijk naar voren. Misschien reed de taxi er wel half naast of 2 meter achter. Moeilijk te zien. En volgens mij is dit op een stuk waar de taxi met iets van 180 aan komt zetten dan is het niet heel gek dat je niet meer kan remmen en uitwijken. Je hebt wel een mooi verhaal als je in die taxi zat. (Mits je het er goed vanaf hebt gebracht).quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.
Overigens ook wel enigszins matig van de Ringtaxi. Zo blijkt maar dat snel over het circuit kunnen jagen, niet betekent dat je ook kan racen en inzicht hebt. Want een aantal anderen konden wel op tijd stoppen...?
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.quote:Die sich so abspielende Unfallsituation wurden von drei weiteren Fahrern erkannt und sie konnten ihre Pkw abbremsen. Ein weiterer Wagen, das sogenannte Ringtaxi, prallte jedoch gegen einen der abbremsenden Wagen. Anschließend stieß das Ringtaxi noch gegen einen weiteren Pkw und kam links neben der Fahrbahn zum Stehen.
In ieder geval een flinke klapper.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
Geen probleem.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:18 schreef Mikkie het volgende:
Mag ik dat in gedachten houden voor als je een keer gaat als ik er ook ben?
Het ongeval vond in 2 delen plaats en het 2e deel bestaat dus idd uit dat de Ringtaxi op een afremmende auto knalt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
8 auto's betrokken bij het ongevalquote:Op maandag 3 oktober 2011 00:52 schreef Meike26 het volgende:
Op die foto zie ik toch echt dat alle auto's betrokken zijn bij het ongeval, ook die auto op de achtergrond (tvr?) is heftig beschadigd, dat oude BMWtje midden op de baan lijkt nog redelijk in tact.
Ringtaxi erbij... Uitzonderlijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:24 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.polizei.rlp.de(...)b&page=1&pagesize=10
Boem is ho? Beide BMW's lijken NL kenteken te hebben...
Ai, dat filmpje zeg. In een bocht naar links gewoon ineens een verwijzing. Als je daar net iemand aan het inhalen bent en je wil je auto niet vol in die oplichtende pijl boren, dan snap ik heel goed dat je in een reflex naar rechts stuurt en daarbij een auto in de flank rijdt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
http://www.driving-fun.co(...)-met-8-auto%27s.aspx
Over hoe het verzekeringstechnisch zit kun je weinig zinnigs zeggen, maar in het vorige topic is er wel het een en ander over gezegd. Voor de uitgebreide info mag je daar kijken, maar in het kort is het als volgt;quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.
Wel een typische Duitse afzetting hoorquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef Tinos85 het volgende:
Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
Welke GmbH? Of wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:05 schreef r8v2 het volgende:
Ja, wat de GmbH gister bezielde is me inderdaad nog een raadsel.
Idioot ja. Ik zag het in een ander filmpje ook al.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef Tinos85 het volgende:
Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
De Nürburgring GmbH.quote:
Was bij deze foto nog zo(vorige eigenaar). Zitten intussen vast op de juiste hoogtequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:34 schreef daNpy het volgende:
Als je een kooi monteert maak dan gelijk die gordels ff in orde
Soort van stabilisator stang van links naar rechts gemaaktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef daNpy het volgende:
Waar heb je ze dan bevestigd? Schuin naar de zijkant laten lopen is net zo waardeloos
En die accu?
Zeer zekers met platenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef daNpy het volgende:
Is die stang gelast? Ook bevestigingsplaten daarbij gebruikt?
Wat voor kooi ga je monteren? Schroef of las?
Die accu ziet er zo niet zo bijzonder stevig uit. Ik zou er een beugel omheen maken.
(Voor het rijden zal het geen probleem zijn, maar bij een evte klapper breekt ie zo los uit die beugels).
Voor 3 tientjes ben ik ineens te lui iets te gaan fabricerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:11 schreef daNpy het volgende:
Er zijn goede accubakken te bestellen die tegen chemische zooi (accuzuur) bestand zijn. Kosten 3 tientjes.
Dump alsjeblieft die T1R banden! Wil jij echt leuke track banden? Toyo R888, wil jij ook nog fatsoenlijk op straat kunnen rijden dan zou ik voor de Toyo R1R! Ik heb beide setjes, en de R1R is een heerlijke grip band voor op de weg en heeft nog fatsoenlijke grip bij een nat wegdek. De R888 is een heerlijke track band, gaat goed het circuit over en heeft met droog weer ook veel plezier op de weg. De R888 wil je niet mee in de regen rijden, het is namelijk een semi-slickquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:22 schreef x3ro het volgende:
Wanneer ik dit zo zie moet ik toch echt maar eens voort gaan maken met inlassen van een kooi. Dan is mijn gebakje ook mooi ring fertigZe staat er nu nog zo bij:
[ afbeelding ]
Nog tips qua banden voor een auto die als fun auto word gebruikt, maar ook wel eens het circuit ziet? Rij op het moment met Toyo Proxes T1-R.
Volgens mij zijn het wel aardige kooien van OMP. Geen slecht merk iig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:19 schreef x3ro het volgende:
Voor 3 tientjes ben ik ineens te lui iets te gaan fabricerenMet die kooi is gewoon een juiste oplossing? Mooie passende stukken lassen en zo de 'voeten' van de kooi mooi vast lassen?
Hoe zit het met de kwaliteit van dat OMP spul? Zie dat hun spul wel vaker gebruikt word bij circuit bakken met een budget.
Dat van de R888 wist ik, daarom gaf ik al aan dat ik grotendeels op de weg rijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:59 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dump alsjeblieft die T1R banden! Wil jij echt leuke track banden? Toyo R888, wil jij ook nog fatsoenlijk op straat kunnen rijden dan zou ik voor de Toyo R1R! Ik heb beide setjes, en de R1R is een heerlijke grip band voor op de weg en heeft nog fatsoenlijke grip bij een nat wegdek. De R888 is een heerlijke track band, gaat goed het circuit over en heeft met droog weer ook veel plezier op de weg. De R888 wil je niet mee in de regen rijden, het is namelijk een semi-slick
Ja er zit een aanzienlijk verschil tussen de T1R en de R1R, de dingen die ik met de R1R durf die durf ik niet met de T1R..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:08 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat van de R888 wist ik, daarom gaf ik al aan dat ik grotendeels op de weg rijDe reden dat ik met T1-R's rij is omdat ze al om mijn Gti velgen heen zaten. Is het verschil qua grip tussen de T1 en R1 echt zo groot? Want de T1's plakten ook wel goed met het warme weer de laatste paar dagen.
En hoe verhoudt de R1R zich op nat wegdek? Ik rijd nu op T1R en ben er op droog wegdek zeer tevreden mee, alleen de eigenschappen op een natte weg zijn niet echt geweldigquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ja er zit een aanzienlijk verschil tussen de T1R en de R1R, de dingen die ik met de R1R durf die durf ik niet met de T1R..
Ik was er sowieso al niet van plan meer dan 2-3 te doen, ben niet in het bezit van een jaarkaart. Maar ik vraag het meer omdat mijn auto vrij traag is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:45 schreef Mikkie het volgende:
Mja, je hebt het 'geluk' dat lang niet iedereen zomaar heen en weer komt voor zo'n avondje. Eén stevige baansluiting en je aantal rondjes is al geminimaliseerd.
Met slecht weer blijf ik sowieso thuisquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:04 schreef Mikkie het volgende:
Alles is relatief. In dat geval zou ik, mits het weer goed is, gewoon gaan. Bij slecht weer zou ik thuis blijven: veel meer risico tijdens je eigen rit en bovendien meer risico op baansluiting. Nog los van het zicht dat begin van de avond toch al minder wordt.
Zin - ja. Tijd - alleen doordeweeks. Kans - klein... auto is niet optimaal in conditie dus dan ga ik sowieso niet Ringen. Eerst even opzoeken waar wat mankementen vandaan komen en die oplossen, alvorens ik weer eens een rondje wil doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:06 schreef RingBewoner het volgende:
Nog meer mensen die zin hebben om in November die kant op te gaan? Mits het goed weer is uiteraard.
Op de website van de Ring kun je de openingstijden zien:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Is week 44 (volgende week) nog wat te beleven door de weeks bij de ring?
Ik zag het ja! Dik kans dat ik er volgende week dan ff een keer langs gaquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op de website van de Ring kun je de openingstijden zien:
www.nuerburgring.de
Overigens wel lastig twee draadjes over de Ring. Moet ik twee keer spammen!
Vanaf volgende week is de Ring vaak doordeweeks de hele dag open. Ik ga daar zeker nog gebruik van maken. Moet wel nu eerst nieuwe remmen gemonteerd krijgen, maar dat zal begin volgende week gebeuren. Als dan het weer meezit ben ik er misschien ook wel een dagje.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:19 schreef Sounddragon het volgende:
'Lexxxxx, je begint een beetje Turq trekjes te krijgen jonguh.
Fotospam van een bepaald onderwerp, densmeetje.quote:Op zondag 6 november 2011 12:55 schreef densmee het volgende:
[..]loopt die zx op campinggas of moet de krukaskeerring nog op tijd gezet worden?
Ongeloofelijk. Maar ja, als de staat het niet langer wil steunen, dan krijg je dit soort dingen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:06 schreef daNpy het volgende:
De prijs van Touristenfahrten gaat in 2012 weer omhoog. Op dit moment betaal je 24 euro om een rondje op het 20,8 kilometer lange circuit te rijden. In 2012 wordt dat 26 euro.
Niet alleen de prijzen voor één rondje zijn omhoog gegaan, ook de andere tarieven stijgen. Een ticket voor 4 ronden kost je voortaan 95 euro (was 89), een ticket voor 25 ronden kost 490 euro (was 470) en een Jahreskarte kost je 1.445 euro (was 1.350).
Als je een ticket voor 4 of 25 ronden aanschaft, krijg je daar een kaartje voor ring°werk bij. Ook krijg je 10% korting als je een onboard-camera huurt. Die korting krijg je ook als je een jaarkaart aanschaft, maar bij die kaart ontvang je twee tickets voor het veelbesproken Ring-pretpark.
Wie de prijzen wat aan de hoge kant vindt, moet snel bestellen. Als je je tickets voor 1, 4 of 25 rondjes vóór 12 november bestelt, betaal je namelijk nog de 2011-prijzen.
Welke? Een jaarkaart is gewoon een jaar lang geldig, elke dag.quote:
Prijs.....quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef daNpy het volgende:
Waarom?
Een 5 rondenkaart is ook gewoon het hele jaar geldig?
Oja, dat wil ik ook nog wel een keertje als dat mag!quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
Je bent welkom om met mij mee te rijden... Maar verwacht pas ergens in april voor het eerst te gaan.
Ik heb vorig jaar een rondje mee gereden en het enige dat hij vraagt is een dikke smile als je uitstapt. Maar dat gaat meestal vanzelf.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb mijzelf dan ook voorgenomen om eerst eens mee te rijden met iemand, om te kijken hoe ver mijn baankennis van de Nordschleiffe uit GT5, te gebruiken is in het echie. Bovendien hebben we wel 2 auto's, maar beiden niet echt geschikt voor de ring en zoals gezegd niet echt van mijn centjes.
Wieweet koop ik in de toekomst wel eens een ragbakje en doe een paar keer de ring... Toch leuk om gedaan te hebben. Wat ik mij wel afvraag... wat zal DS4 er voor in de plaats willen / wederdienstje ? Foto's of video van zijn Porsche in actie.... benzinegeld ? Een Bitburger ?
Geen probleem.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:00 schreef Mikkie het volgende:
Oja, dat wil ik ook nog wel een keertje als dat mag!
Foto's en video's zijn altijd leuk. Benzinegeld heb ik genoeg. En de combinatie van bier en onder de 8 minuten een rondje Ring doen lijkt mij niet de meest logische...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:16 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij wel afvraag... wat zal DS4 er voor in de plaats willen / wederdienstje ? Foto's of video van zijn Porsche in actie.... benzinegeld ? Een Bitburger ?
Ik ben sowieso geen bierdrinker...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:53 schreef Meike26 het volgende:
Kan ook achteraf heEn ook in meeneem verpakking eventueel ?
Prijzen 2012quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:22 schreef Len93 het volgende:
Trouwens, wat betaal je ervoor? Is dit gelijk voor 'n rittenkaart of eenmalig? Van de zomer heb ik een roadtrip door het westen van Europa, sowieso leuk om te kijken en wellicht in een andere auto bijrijder te zijn.
Da's niet te zuinig.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Prijzen 2012
Aantal Prijs
1 Ronde ¤ 26,-
4 Ronden ¤ 95,-
25 Ronden ¤ 490,-
Jahreskarte ¤ 1445,-
GP track (20 min.) ¤ 38,-
Met vier rondjes, wat je al snel wil doen i.p.v. 1 ronde, een voordeel van ¤9,- bij 4 losse rondesquote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Prijzen 2012
Aantal Prijs
1 Ronde ¤ 26,-
4 Ronden ¤ 95,-
25 Ronden ¤ 490,-
Jahreskarte ¤ 1445,-
GP track (20 min.) ¤ 38,-
Geen idee, niet meer gefilmd daar sindsdien.quote:
serieus 40 euro per rondje alleen al aan slijtage en brandstofquote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:25 schreef DS4 het volgende:
Ik heb een tijdje terug berekend wat een seizoen mij kost:
- 4.500 benzine on track
- ong. 2.000 benzine van en naar NS
- hotelovernachtingen ong. 1.000.
- 2.700 euro remblokken.
- 2.300 euro schijven.
- 1.200 euro PSC banden.
- 250 euro slijtage Pzero.
- eten aldaar (dirt cheap...) 200 euro.
Dit is uitgaande van 275 ronden die ik dat jaar reed. De kosten van de jaarkaart vallen dus in het niet bij de overige kosten... Totaal ruim 15k, wat natuurlijk idioot veel geld is... Ik schrok ervan toen ik het had berekend.
Verbruik op een rondje zit dan op zo'n 1:2 tot 1:3. Lekkerquote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:19 schreef densmee het volgende:
[..]
serieus 40 euro per rondje alleen al aan slijtage en brandstof
En dan reken ik niet eens alles mee. Nou is mijn auto op dit punt natuurlijk wel wat duurder dan gemiddeld...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:19 schreef densmee het volgende:
serieus 40 euro per rondje alleen al aan slijtage en brandstof
1 op 2.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:41 schreef PeeJay1980 het volgende:
Verbruik op een rondje zit dan op zo'n 1:2 tot 1:3. Lekker
Ik hield het ruim aan qua schatting, aangezien je niet de hoeveelheid brandstof aangaf, maar alleen de kostenquote:
Die zouden nu al weer hoger liggen natuurlijk, de benzineprijzen zijn weer gestegen... Ik schat dat het inmiddels wel 5.500 euro is.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:51 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik hield het ruim aan qua schatting, aangezien je niet de hoeveelheid brandstof aangaf, maar alleen de kosten
Als het goed is rijd de Niva later deze week weerquote:Op maandag 5 maart 2012 21:14 schreef k_man het volgende:
Kun je het geld niet beter steken in het weer rijdend krijgen van je Niva? Komt een beetje vreemd over dat je op het ene forum daar geld voor bij elkaar probeert te schrapen, maar op het andere forum kennelijk wel geld genoeg hebt om uitstapjes naar de Nordschleife te maken.
Dan wordt het inderdaad tijd voor de politiek.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb zelf geen 206, en geen Cordoba. Ergo: het kost me geen cent er naar toe te gaan vaak
En gedaan, auto heeft zich prima gehouden en reed super!quote:Op zondag 4 maart 2012 19:13 schreef daNpy het volgende:
Als het ff mee zit heb ik op 25 maart circuittraining
Ben je er ook?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:53 schreef DS4 het volgende:
Met pasen verwacht ik wel weer flinke drukte.
Met pasen niet. Sociale verplichtingen gebieden mij om een week eerder (komende weekend dus) te gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:06 schreef daNpy het volgende:
Ben je er ook?
Ik ga iig voor de gezelligheid, niet voor het rijden
Heel simpel: je kijkt naar het weerbericht... er wordt regen voorspeld.... het kan regenen, droog zijn, vriezen, dooien... er wordt een zonnetje voorspeld... het kan regenen, droog zijn, vriezen, dooien...quote:Op woensdag 4 april 2012 11:18 schreef daNpy het volgende:
Dik kans dat het vrijdag sneeuwt en zondag 25 graden is.
Of andersom.
Morgen ga ik misschien ook wel even. Het weer lijkt goed te worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:48 schreef Len93 het volgende:
Nou ja, ik ben morgen ook naar het mooie Nürburg - een (eerste) ritje op de Ring, dat museum even bekijken en vervolgens weer rustig op huis aan. Nog tips voor 'n 'noob'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer mensen die morgen gaan? Misschien iets van een mini-meet?UI Made bij VanilleKwark.
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Morgen ga ik misschien ook wel even. Het weer lijkt goed te worden.Komt even gedag zeggen als je een lichtblauwe Alfa Romeo 147 tegenkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
Jij als je een zwarte Opel Corsa ziet met een Ring- en spasticker.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:10 schreef Len93 het volgende:
[..]
Komt even gedag zeggen als je een lichtblauwe Alfa Romeo 147 tegenkomt.
Gotcha'.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij als je een zwarte Opel Corsa ziet met een Ring- en spasticker.
Geld.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:26 schreef Len93 het volgende:
[..]
Gotcha'.
Trouwens, moet ik nog iets speciaal meenemen voor toegang? (Naast rijbewijs, kentekenpapieren deel 1b)
Goeie, ik haal nog even wat contant geld. Verder hoort een Alfa iets te kraken, niet?quote:Op donderdag 5 april 2012 14:29 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geld.
Dingen als rijbewijs en papieren hebben ze mij nog nooit om gevraagd. Je auto moet technisch gewoon goed zijn.
Ga anders eerst eens kijken. Kijk wat er rijd kijk hoe snel het gaat en ga dan pas rijden. Misschien kan je met iemand meerijden die er vaker heeft gereden.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:31 schreef Len93 het volgende:
[..]
Goeie, ik haal nog even wat contant geld. Verder hoort een Alfa iets te kraken, niet?
Nog best 'spannend' eigenlijk, maar goed - zolang je niet als 'n idioot rijdt gebeurd er niets door jouw schuld. Die gedachte even vasthouden.
Ja, was ik wel van plan - sowieso het kijken. Even wat Nederlanders om tips vragen en zulks.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ga anders eerst eens kijken. Kijk wat er rijd kijk hoe snel het gaat en ga dan pas rijden. Misschien kan je met iemand meerijden die er vaker heeft gereden.
Hou er rekening mee dat het morgen echt enorm druk is. Maar dan ook echt heel druk. Zoek maar op youtube naar "karfreitag". Verder, de game is inderdaad leuk om de baan een beetje te leren kennen maar vergeet niet dat je in de realiteit met G-krachten zit en dat je bij game over niet even opnieuw kan starten. Kijk anders eens bij Paskal op de website. www.Ring-world.nlquote:Op donderdag 5 april 2012 14:51 schreef Len93 het volgende:
[..]
Ja, was ik wel van plan - sowieso het kijken. Even wat Nederlanders om tips vragen en zulks.
Ook GT5 veel gespeeld om een klein beetje de baan te kunnen onthouden.
In mijn beleving schiet je daar weinig mee op.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:51 schreef Len93 het volgende:
Ook GT5 veel gespeeld om een klein beetje de baan te kunnen onthouden.
Dat moet je sowieso bijhebben + paspoort (want buitenland).quote:Op donderdag 5 april 2012 14:26 schreef Len93 het volgende:
[..]
Gotcha'.
Trouwens, moet ik nog iets speciaal meenemen voor toegang? (Naast rijbewijs, kentekenpapieren deel 1b)
Eerste ronde :quote:Op donderdag 5 april 2012 13:48 schreef Len93 het volgende:
Nou ja, ik ben morgen ook naar het mooie Nürburg - een (eerste) ritje op de Ring, dat museum even bekijken en vervolgens weer rustig op huis aan. Nog tips voor 'n 'noob'?
Boh 4 uur rijden, moet er niet aan denken. Uurtje rijden max. voor mij, heerlijck.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:35 schreef RingBewoner het volgende:
Zo, even wat boodschappen gedaan voor morgen. Broodjes, drinken en wat RB. Vanuit Groningen is het ruim 4 uur rijden dus op tijd de deur uit.
Soms moet je voor een dagje plezier wat over hebben. Samen met mijn broertje lekker op pad en auto's kijken. Heerlijk!quote:Op donderdag 5 april 2012 21:49 schreef Michel2GRFE het volgende:
[..]
Boh 4 uur rijden, moet er niet aan denken. Uurtje rijden max. voor mij, heerlijck.
Assen is voor mij dan weer om de hoek. 15 - 20 minuten en ik ben er.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:24 schreef Michel2GRFE het volgende:
Stimmt, ik heb hetzelfde probleem als ik richting TT Assen wil, al is dat geen 4 uur rijden, maar toch een takke end. Dagje plezier is nooit een probleem am Ring, al zou ik er met zulke reistijden altijd een weekend van maken..
Me2.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:44 schreef keesos het volgende:
Ik ben der eind april/begin mei waarschijnlijk,
Mijn eerste rondje gemaakt vandaag. Echt tof gewoon. Piepende banden, mooie auto's, de sfeer om het hele gebeuren heen - geweldig.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:48 schreef Michel2GRFE het volgende:
Zeau. Het was best drukjes, maar dat lag natuurlijk geheel in de lijn der verwachtingen.
Weinig Nederlandse kentekenplaten gezien vandaag, maar wel veel moois/apart. Zelf slechts 1½ ronde gereden op slakkentempo, meer durf ik op dit moment niet aan met versleten ophangingsrubbers & dempers.
Was wel een geslaagd dagje
Welke periode was dat ongeveer?quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef jpjedi het volgende:
Mooie tijd, zeker toen ik nog thuis woonde, elk weekend ringen
Met de gixxers: 1999-2004quote:
Dan ken jij ook nog die heerlijke rustige tijden. Zeker doordeweeks... dan was je soms maar met een auto of 5-10 aanwezig... En dat voor een fractie van het bedrag nu.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:57 schreef jpjedi het volgende:
Met de gixxers: 1999-2004
Met de auto: 2005-2006
De auto ken je misschien wel, is de oude van Stephane. Met de motor was ik meestal met grote groep van motor forum waarvan er ook 2 baancommissaris waren. Gekkenhuis was dat zeg, zelfs nog een keer een GSX-R kort gereden In Adenauer Forst.
Dit was niet de enige. Ook nog een Golf gezien die total loss werd afgevoerd, een peugeot die stilviel bovenin adenauer forst en nog iets van een saxo die ik flink wat schade had. Toen ik in adenauer forst stond kwam er ook een nog een 3-serie aanrijden met een gup erin. Ging hartstikke rechtdoor en reed bijna zijn tupperware voorbumper eraf.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:50 schreef DS4 het volgende:
Het was gezellig afgelopen vrijdag zie ik...
Dat had ik ook niet verwacht...quote:
Kwam ook een BMW Z3 langs met een mooie deuk in z'n rechterdeur - zonde.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit was niet de enige. Ook nog een Golf gezien die total loss werd afgevoerd, een peugeot die stilviel bovenin adenauer forst en nog iets van een saxo die ik flink wat schade had. Toen ik in adenauer forst stond kwam er ook een nog een 3-serie aanrijden met een gup erin. Ging hartstikke rechtdoor en reed bijna zijn tupperware voorbumper eraf.
Niet gezien, wel veel leuk speel goed gezien zeg! Helaas ook te veel ongelukjes...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 07:57 schreef daNpy het volgende:
Spreek me maar ff aan als je me ziet. Mijn auto valt wel op
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:56 schreef BlackRhino het volgende:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/19976/nurburgring-is-failliet
?
Zin in!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:31 schreef bietelboer het volgende:
Morgen weer aanwezig met een 10/15 auto's
afschrijving dit datquote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:25 schreef DS4 het volgende:
Ik heb een tijdje terug berekend wat een seizoen mij kost:
- 4.500 benzine on track
- ong. 2.000 benzine van en naar NS
- hotelovernachtingen ong. 1.000.
- 2.700 euro remblokken.
- 2.300 euro schijven.
- 1.200 euro PSC banden.
- 250 euro slijtage Pzero.
- eten aldaar (dirt cheap...) 200 euro.
Dit is uitgaande van 275 ronden die ik dat jaar reed. De kosten van de jaarkaart vallen dus in het niet bij de overige kosten... Totaal ruim 15k, wat natuurlijk idioot veel geld is... Ik schrok ervan toen ik het had berekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enorm naar mijn zin gehad, grote kans dat ik volgend jaar weer ga !![]()
Het is pas begin augustus...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:44 schreef Meike26 het volgende:
Enorm naar mijn zin gehad, grote kans dat ik volgend jaar weer ga !
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is pas begin augustus...![]()
Ik ben er als het weer meezit en de hoeveelheid werk niet tegen de komende twee weekenden en w.s. ook aanstaande maandag.
Wat is een goede tijd ? Hij zal hem indd niet in de 8 minuten doen neequote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:21 schreef DS4 het volgende:
Wat een rare gedachte, de NS lopend doen... Dat kan nooit een goede tijd opleveren...
BTG onder de 10 minuten vind ik ook goed voor de benenwagen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:31 schreef Meike26 het volgende:
Wat is een goede tijd ? Hij zal hem indd niet in de 8 minuten doen nee![]()
Ik wil opzich wel een keer meedoen met bike am ring, en hoop/verwacht dan 1 rondje op mijn mountainbike in <1 uur te doen.quote:
wat moet ik me daarbij voorstellen? zelf met je auto racen? of alleen meet en kijken naar anderen?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:43 schreef Anne het volgende:
Hola!
Mochten er nog meer mensen geïnteresseerd zijn; We houden vanuit de PTA SC weer onze jaarlijkse ringmeet. Heb je ook zin? Dan kun je jezelf aanmelden via de openingspost van de PTA SC:
PTA SC
De opkomst ziet er op dit moment zo uit:
[ link | afbeelding ]
Mag je met elke auto mee?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:43 schreef Anne het volgende:
Hola!
Mochten er nog meer mensen geïnteresseerd zijn; We houden vanuit de PTA SC weer onze jaarlijkse ringmeet. Heb je ook zin? Dan kun je jezelf aanmelden via de openingspost van de PTA SC:
PTA SC
De opkomst ziet er op dit moment zo uit:
[ link | afbeelding ]
quote:
Slap ouwehoeren, rondhangen, schnitzels eten, rondje(s) over de ring, rondje door de buurt.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:45 schreef gateway het volgende:
[..]
wat moet ik me daarbij voorstellen? zelf met je auto racen? of alleen meet en kijken naar anderen?
en dan een weekendje daar? klinkt wel leuk?quote:Op zondag 24 maart 2013 14:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Slap ouwehoeren, rondhangen, schnitzels eten, rondje(s) over de ring, rondje door de buurt.
Zoiets.
Gewoon een (lang) dagjequote:Op zondag 24 maart 2013 14:53 schreef gateway het volgende:
[..]
en dan een weekendje daar? klinkt wel leuk?
heel ver is het voor mij ook niet, zit al aan de goede kant van de grensquote:Op zondag 24 maart 2013 14:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Gewoon een (lang) dagje. Al moet ik zeggen dat een aantal ook wel eens een weekend zijn gebleven, maar daarover is nog niet gesproken of een balletje opgegooid door iemand (ik blijf sowieso maar een dag, dus ik ga dat balletje sowieso niet opgooien; Zo ver is het niet voor mij). Dus ik denk dat het gewoon 1 dag gaat worden.
Nóg gekker is het feit dat je auto ook nog brandstof nodig heeft om heen en weer te rijden, en dat je banden slijten als een gek, en je remmen stinkend heet worden, je stuur slijt ook een beetje van al die bochten, en als klap op de airbag zuipt 'ie ook nog eens als een ketter met die rijstijlquote:Op zondag 24 maart 2013 15:20 schreef gateway het volgende:
best prijzig een rondje rijden....
1 Runde: 26,- ¤
4 Runden: 97,- ¤
9 Runden: 202,- ¤
25 Runden: 499,- ¤
De prijs van het slagboompje valt eigenlijk in het niet bij de totale kosten...quote:Op zondag 24 maart 2013 15:20 schreef gateway het volgende:
best prijzig een rondje rijden....
1 Runde: 26,- ¤
4 Runden: 97,- ¤
9 Runden: 202,- ¤
25 Runden: 499,- ¤
nou, kijken is primaquote:Op zondag 24 maart 2013 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nóg gekker is het feit dat je auto ook nog brandstof nodig heeft om heen en weer te rijden, en dat je banden slijten als een gek, en je remmen stinkend heet worden, je stuur slijt ook een beetje van al die bochten, en als klap op de airbag zuipt 'ie ook nog eens als een ketter met die rijstijl![]()
![]()
Ik zou gewoon thuisblijven
Als ik kan kom ik. Dus hoe eerder de datum bekend is, hoe eenvoudiger ik het kan plannen.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
Hey DS; ik mis jou nog in het lijste, of mogen we gewoon aannemen dat je er bent?
beviel mij prima om met de hippie-ZX-diesel ff een rondje te doenquote:Op zondag 24 maart 2013 19:04 schreef gateway het volgende:
[..]
nou, kijken is primamet een Diesel van 1,5 ton hoef ik niet te racen
maar had niet gedacht dat het per ronde zoveel zou kosten. ook nooit over nagedacht.
Natuurlijk kost het brandstof, banden slijtage etc
Welke rijstijl? Het was toch geen racen?quote:Op zondag 24 maart 2013 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
Nóg gekker is het feit dat je auto ook nog brandstof nodig heeft om heen en weer te rijden, en dat je banden slijten als een gek, en je remmen stinkend heet worden, je stuur slijt ook een beetje van al die bochten, en als klap op de airbag zuipt 'ie ook nog eens als een ketter met die rijstijl![]()
![]()
Kewl, ik wil wel eens een rondje mee met 700 pony'squote:Op zondag 24 maart 2013 19:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik kan kom ik. Dus hoe eerder de datum bekend is, hoe eenvoudiger ik het kan plannen.
Neuh, het is geen racen, maar als je daar 130 gaat rijden maak je én geen vrienden, én je bent gevaarlijk bezig, én je voelt je redelijk domquote:Op zondag 24 maart 2013 19:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke rijstijl? Het was toch geen racen?
Tis geen Porsjhchgdt, dus er is vast nog meer plekquote:
Zo, aangemeldquote:Op zondag 24 maart 2013 13:43 schreef Anne het volgende:
Hola!
Mochten er nog meer mensen geïnteresseerd zijn; We houden vanuit de PTA SC weer onze jaarlijkse ringmeet. Heb je ook zin? Dan kun je jezelf aanmelden via de openingspost van de PTA SC:
PTA SC
De opkomst ziet er op dit moment zo uit:
[ link | afbeelding ]
Ff voor de beeldvorming: als ik zin heb om met mij Jeep tractor een rondje te rijden met weinig vermogen, zonder enige bochtenkennis of ringervaring. Is dat dan verstandig/hinderlijk/dom?quote:Op zondag 24 maart 2013 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neuh, het is geen racen, maar als je daar 130 gaat rijden maak je én geen vrienden, én je bent gevaarlijk bezig, én je voelt je redelijk domAls je rijdt op de Ring, merk je eigenlijk pas waar je nou eigenlijk pk's voor nodig hebt, en waarom jouw auto er niet genoeg heeft
![]()
Pk's kun je ook vervangen voor een groot hart, want je kunt ook gewoon hard rijden zónder paardjes, alleen moet je het lef hebben (én de bochtenkennis) om domweg niet te remmen en overal vol porrie doorheen te vlammen, en da's best eng daar
Zolang je netjes aan de kant gaat (regel is volgens mij: knipperlicht aan naar rechts en rechts blijven zodat men je links in kan halen) voor de snelle(re) jongens is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ff voor de beeldvorming: als ik zin heb om met mij Jeep tractor een rondje te rijden met weinig vermogen, zonder enige bochtenkennis of ringervaring. Is dat dan verstandig/hinderlijk/dom?
Hinderlijk zijn figuren met een snelle auto en weinig talent die denken dat het een race is, niet de langzame "deelnemers" die netjes aan de kant gaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:11 schreef Barcaconia het volgende:
Ff voor de beeldvorming: als ik zin heb om met mij Jeep tractor een rondje te rijden met weinig vermogen, zonder enige bochtenkennis of ringervaring. Is dat dan verstandig/hinderlijk/dom?
Jeh, als een debiel voorbij vliegen op het rechte eind, en dan mag je bij de volgende bocht in de ankers omdat ze bang zijn dat ze omvallen in de bocht, of ze hebben veel te ver afgeremd omdat ze de bocht niet kennen en dan met 100 niet van de ideale lijn af willenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hinderlijk zijn figuren met een snelle auto en weinig talent die denken dat het een race is, niet de langzame "deelnemers" die netjes aan de kant gaan.
http://forum.autofans.nl/topic/2534-ring-fotografen/quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:51 schreef yup het volgende:
Vraagje, wil dit jaar ooit eens als ik de tijd ervoor hebrondje ring doen. Maar wil me waggie wel terug zien op de foto's uiteraard.
Ik neem aan dat er mensen zijn die van alle auto's foto's nemen en op het internet publiceren of ?
Niet meerquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Zolang je netjes aan de kant gaat (regel is volgens mij: knipperlicht aan naar rechts en rechts blijven zodat men je links in kan halen) voor de snelle(re) jongens is er niks aan de hand.
Je zal vast wel vlotter zijn als een toerbus, nietwaar? En die gaan ook gewoon de ring over.
[ afbeelding ]
Rechts inhalen, uitremmen, inhalen waar het niet kan, niet spiegelenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, als een debiel voorbij vliegen op het rechte eind, en dan mag je bij de volgende bocht in de ankers omdat ze bang zijn dat ze omvallen in de bocht, of ze hebben veel te ver afgeremd omdat ze de bocht niet kennen en dan met 100 niet van de ideale lijn af willen
dan houd je het bij langs de kant kijken en op bijrijdersstoelen zitten, deed ik ook bij alle pta ringmeets tot nu toe.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:10 schreef k_man het volgende:
Ik durf het niet aan. Iets teveel filmpjes gezien van crashes op de Ring om daar onverzekerd rond te gaan rijden.
Als je zelf niet gek doet valt het allemaal wel mee... En zoals gezegd, je kan ook toeschouwer zijn, meerijden, enz.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:10 schreef k_man het volgende:
Ik durf het niet aan. Iets teveel filmpjes gezien van crashes op de Ring om daar onverzekerd rond te gaan rijden.
Welke verzekering heb je dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:10 schreef k_man het volgende:
Ik durf het niet aan. Iets teveel filmpjes gezien van crashes op de Ring om daar onverzekerd rond te gaan rijden.
Oei!quote:
Ik zit zelf altijd in het Lindner Congress en Motorsport Hotel, maar dat is meteen ook wel de duurste optie aldaar. Wel prima kamers, goed ontbijt, enz.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:05 schreef lichtknopje het volgende:
Ik ga in het weekende van 11 mei naar de ring maar Hotel and der Nordschleife zit al vol helaas![]()
iemand die een leuk/net hotel kan aanbevelen?
Als ik kom, dan kom ik uiteraard met de RS6...quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:24 schreef daNpy het volgende:
Nog ff over de Ring meet, wie komt met wat?
Annie & SD bijv met de gele kanarie?
Ik kan zelf alleen nog niet zeggen waar ik mee kom, kan zijn met de 325i, evt met Golf op de kar, of met de X5 en de Golf op de kar, of met de DAF
Ok, leg ik dat vast.quote:
Blauwquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:36 schreef daNpy het volgende:
PTA Ring meet 30 juni 2013
Anne & SD - Seat Ibiza Cupra (geel)
Barcaconia - Jeep JKU ()
daNpy - BMW 325i Touring (zwart)
DS4 - Audi RS6 (blauw)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |