Misschien een idee voor de meeting....quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:47 schreef daNpy het volgende:
An der Nordschleife.
Mooi hotel, goede bedden, schone kamers, fijne douche en uitgebreid ontbijt!
¤ 45,- pp/nacht.
Haha, niet op één kamer. Maar als we een meet doen, voor mensen die willen kunnen we misschien een deal sluiten met het hotel.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:03 schreef daNpy het volgende:
Ligt eraan hoeveel Fok!kers er bij elkaar op de kamer willen
Je kan ook naar een jeugdherberg, voor 17,50 pp/nacht (incl onbijt), maar dan heb je hetzelfde.
Jonge, niet zo haten op mijn leuke plannen!!quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:06 schreef daNpy het volgende:
Zo erg groot is het hotel niet + erg populair bij de Engelsen, dus dat wordt erg vroeg vooraf reserveren en of je dan een mooi prijsje kan doen, denk het niet
Ja, zullen we weer ontopic?quote:
Ik was er deze zaterdag voor de 3e keer dit jaar. Hoezo zoveel tijd? Vorig jaar heb ik meer dan 200 ronden gedaan. Ik zit nu op iets van 35...quote:
Mag ik dat in gedachten houden voor als je een keer gaat als ik er ook ben?quote:
Je weet niet hoe of wat, komt in het bericht ook niet heel duidelijk naar voren. Misschien reed de taxi er wel half naast of 2 meter achter. Moeilijk te zien. En volgens mij is dit op een stuk waar de taxi met iets van 180 aan komt zetten dan is het niet heel gek dat je niet meer kan remmen en uitwijken. Je hebt wel een mooi verhaal als je in die taxi zat. (Mits je het er goed vanaf hebt gebracht).quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.
Overigens ook wel enigszins matig van de Ringtaxi. Zo blijkt maar dat snel over het circuit kunnen jagen, niet betekent dat je ook kan racen en inzicht hebt. Want een aantal anderen konden wel op tijd stoppen...?
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.quote:Die sich so abspielende Unfallsituation wurden von drei weiteren Fahrern erkannt und sie konnten ihre Pkw abbremsen. Ein weiterer Wagen, das sogenannte Ringtaxi, prallte jedoch gegen einen der abbremsenden Wagen. Anschließend stieß das Ringtaxi noch gegen einen weiteren Pkw und kam links neben der Fahrbahn zum Stehen.
In ieder geval een flinke klapper.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
Geen probleem.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:18 schreef Mikkie het volgende:
Mag ik dat in gedachten houden voor als je een keer gaat als ik er ook ben?
Het ongeval vond in 2 delen plaats en het 2e deel bestaat dus idd uit dat de Ringtaxi op een afremmende auto knalt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
8 auto's betrokken bij het ongevalquote:Op maandag 3 oktober 2011 00:52 schreef Meike26 het volgende:
Op die foto zie ik toch echt dat alle auto's betrokken zijn bij het ongeval, ook die auto op de achtergrond (tvr?) is heftig beschadigd, dat oude BMWtje midden op de baan lijkt nog redelijk in tact.
Ringtaxi erbij... Uitzonderlijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:24 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.polizei.rlp.de(...)b&page=1&pagesize=10
Boem is ho? Beide BMW's lijken NL kenteken te hebben...
Ai, dat filmpje zeg. In een bocht naar links gewoon ineens een verwijzing. Als je daar net iemand aan het inhalen bent en je wil je auto niet vol in die oplichtende pijl boren, dan snap ik heel goed dat je in een reflex naar rechts stuurt en daarbij een auto in de flank rijdt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
http://www.driving-fun.co(...)-met-8-auto%27s.aspx
Over hoe het verzekeringstechnisch zit kun je weinig zinnigs zeggen, maar in het vorige topic is er wel het een en ander over gezegd. Voor de uitgebreide info mag je daar kijken, maar in het kort is het als volgt;quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.
Wel een typische Duitse afzetting hoorquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef Tinos85 het volgende:
Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
Welke GmbH? Of wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:05 schreef r8v2 het volgende:
Ja, wat de GmbH gister bezielde is me inderdaad nog een raadsel.
Idioot ja. Ik zag het in een ander filmpje ook al.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef Tinos85 het volgende:
Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
De Nürburgring GmbH.quote:
Was bij deze foto nog zo(vorige eigenaar). Zitten intussen vast op de juiste hoogtequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:34 schreef daNpy het volgende:
Als je een kooi monteert maak dan gelijk die gordels ff in orde
Soort van stabilisator stang van links naar rechts gemaaktquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef daNpy het volgende:
Waar heb je ze dan bevestigd? Schuin naar de zijkant laten lopen is net zo waardeloos
En die accu?
Zeer zekers met platenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:10 schreef daNpy het volgende:
Is die stang gelast? Ook bevestigingsplaten daarbij gebruikt?
Wat voor kooi ga je monteren? Schroef of las?
Die accu ziet er zo niet zo bijzonder stevig uit. Ik zou er een beugel omheen maken.
(Voor het rijden zal het geen probleem zijn, maar bij een evte klapper breekt ie zo los uit die beugels).
Voor 3 tientjes ben ik ineens te lui iets te gaan fabricerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:11 schreef daNpy het volgende:
Er zijn goede accubakken te bestellen die tegen chemische zooi (accuzuur) bestand zijn. Kosten 3 tientjes.
Dump alsjeblieft die T1R banden! Wil jij echt leuke track banden? Toyo R888, wil jij ook nog fatsoenlijk op straat kunnen rijden dan zou ik voor de Toyo R1R! Ik heb beide setjes, en de R1R is een heerlijke grip band voor op de weg en heeft nog fatsoenlijke grip bij een nat wegdek. De R888 is een heerlijke track band, gaat goed het circuit over en heeft met droog weer ook veel plezier op de weg. De R888 wil je niet mee in de regen rijden, het is namelijk een semi-slickquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:22 schreef x3ro het volgende:
Wanneer ik dit zo zie moet ik toch echt maar eens voort gaan maken met inlassen van een kooi. Dan is mijn gebakje ook mooi ring fertigZe staat er nu nog zo bij:
[ afbeelding ]
Nog tips qua banden voor een auto die als fun auto word gebruikt, maar ook wel eens het circuit ziet? Rij op het moment met Toyo Proxes T1-R.
Volgens mij zijn het wel aardige kooien van OMP. Geen slecht merk iig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:19 schreef x3ro het volgende:
Voor 3 tientjes ben ik ineens te lui iets te gaan fabricerenMet die kooi is gewoon een juiste oplossing? Mooie passende stukken lassen en zo de 'voeten' van de kooi mooi vast lassen?
Hoe zit het met de kwaliteit van dat OMP spul? Zie dat hun spul wel vaker gebruikt word bij circuit bakken met een budget.
Dat van de R888 wist ik, daarom gaf ik al aan dat ik grotendeels op de weg rijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:59 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Dump alsjeblieft die T1R banden! Wil jij echt leuke track banden? Toyo R888, wil jij ook nog fatsoenlijk op straat kunnen rijden dan zou ik voor de Toyo R1R! Ik heb beide setjes, en de R1R is een heerlijke grip band voor op de weg en heeft nog fatsoenlijke grip bij een nat wegdek. De R888 is een heerlijke track band, gaat goed het circuit over en heeft met droog weer ook veel plezier op de weg. De R888 wil je niet mee in de regen rijden, het is namelijk een semi-slick
Ja er zit een aanzienlijk verschil tussen de T1R en de R1R, de dingen die ik met de R1R durf die durf ik niet met de T1R..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:08 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat van de R888 wist ik, daarom gaf ik al aan dat ik grotendeels op de weg rijDe reden dat ik met T1-R's rij is omdat ze al om mijn Gti velgen heen zaten. Is het verschil qua grip tussen de T1 en R1 echt zo groot? Want de T1's plakten ook wel goed met het warme weer de laatste paar dagen.
En hoe verhoudt de R1R zich op nat wegdek? Ik rijd nu op T1R en ben er op droog wegdek zeer tevreden mee, alleen de eigenschappen op een natte weg zijn niet echt geweldigquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ja er zit een aanzienlijk verschil tussen de T1R en de R1R, de dingen die ik met de R1R durf die durf ik niet met de T1R..
Ik was er sowieso al niet van plan meer dan 2-3 te doen, ben niet in het bezit van een jaarkaart. Maar ik vraag het meer omdat mijn auto vrij traag is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:45 schreef Mikkie het volgende:
Mja, je hebt het 'geluk' dat lang niet iedereen zomaar heen en weer komt voor zo'n avondje. Eén stevige baansluiting en je aantal rondjes is al geminimaliseerd.
Met slecht weer blijf ik sowieso thuisquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:04 schreef Mikkie het volgende:
Alles is relatief. In dat geval zou ik, mits het weer goed is, gewoon gaan. Bij slecht weer zou ik thuis blijven: veel meer risico tijdens je eigen rit en bovendien meer risico op baansluiting. Nog los van het zicht dat begin van de avond toch al minder wordt.
Zin - ja. Tijd - alleen doordeweeks. Kans - klein... auto is niet optimaal in conditie dus dan ga ik sowieso niet Ringen. Eerst even opzoeken waar wat mankementen vandaan komen en die oplossen, alvorens ik weer eens een rondje wil doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:06 schreef RingBewoner het volgende:
Nog meer mensen die zin hebben om in November die kant op te gaan? Mits het goed weer is uiteraard.
Op de website van de Ring kun je de openingstijden zien:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Is week 44 (volgende week) nog wat te beleven door de weeks bij de ring?
Ik zag het ja! Dik kans dat ik er volgende week dan ff een keer langs gaquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op de website van de Ring kun je de openingstijden zien:
www.nuerburgring.de
Overigens wel lastig twee draadjes over de Ring. Moet ik twee keer spammen!
Vanaf volgende week is de Ring vaak doordeweeks de hele dag open. Ik ga daar zeker nog gebruik van maken. Moet wel nu eerst nieuwe remmen gemonteerd krijgen, maar dat zal begin volgende week gebeuren. Als dan het weer meezit ben ik er misschien ook wel een dagje.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:19 schreef Sounddragon het volgende:
'Lexxxxx, je begint een beetje Turq trekjes te krijgen jonguh.
Fotospam van een bepaald onderwerp, densmeetje.quote:Op zondag 6 november 2011 12:55 schreef densmee het volgende:
[..]loopt die zx op campinggas of moet de krukaskeerring nog op tijd gezet worden?
Ongeloofelijk. Maar ja, als de staat het niet langer wil steunen, dan krijg je dit soort dingen.quote:Op zondag 6 november 2011 13:06 schreef daNpy het volgende:
De prijs van Touristenfahrten gaat in 2012 weer omhoog. Op dit moment betaal je 24 euro om een rondje op het 20,8 kilometer lange circuit te rijden. In 2012 wordt dat 26 euro.
Niet alleen de prijzen voor één rondje zijn omhoog gegaan, ook de andere tarieven stijgen. Een ticket voor 4 ronden kost je voortaan 95 euro (was 89), een ticket voor 25 ronden kost 490 euro (was 470) en een Jahreskarte kost je 1.445 euro (was 1.350).
Als je een ticket voor 4 of 25 ronden aanschaft, krijg je daar een kaartje voor ring°werk bij. Ook krijg je 10% korting als je een onboard-camera huurt. Die korting krijg je ook als je een jaarkaart aanschaft, maar bij die kaart ontvang je twee tickets voor het veelbesproken Ring-pretpark.
Wie de prijzen wat aan de hoge kant vindt, moet snel bestellen. Als je je tickets voor 1, 4 of 25 rondjes vóór 12 november bestelt, betaal je namelijk nog de 2011-prijzen.
Welke? Een jaarkaart is gewoon een jaar lang geldig, elke dag.quote:
Prijs.....quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef daNpy het volgende:
Waarom?
Een 5 rondenkaart is ook gewoon het hele jaar geldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |