Een beschaving gelijk aan de onze .. En daar is al die jaren, dat er vanuit verschilllende disciplines onderzoek naar wordt gedaan, 0,0 bewijs voor gevonden?quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:18 schreef huupia het volgende:
[..]
leg uit ... of denk jij dat de beschaving zich lineair heeft opgebouwd?
"iets" is een ruim begrip.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:21 schreef Wereldpijn het volgende:
Een beschaving gelijk aan de onze.. En daar is 0,0 bewijs voor gevonden al die jaren vanuit verschillende disciplines?
Hoe de evolutie is verlopen is prima bekend en zeker ook hoe beschavingen zich hebben gevormd. Het slaat werkelijk nergens op om er vanuit te gaan dat bijv. tienduizenden jaren geleden een beschaving heeft bestaan die ook maar iets wegheeft van hetgeen we nu om ons heen zien.
Laat ik het anders zeggen: ik vind het minder onwaarschijnlijk dat er op deze - bewezen levensvatbare - aardkloot eerder een hoge beschaving is geweest, dan dat er uit alle hoeken en gaten van het heelal ufo's zijn komen aanvliegen. Het heelal zo enorm groot, dat ik best kan voorstellen dat hier wel eens een ufo is geweest, maar niet dat werkelijk alle beschavingen van alle tijden er zo ongeveer mee in dagelijks contact stonden, behalve onze huidige - zeer communicatieve - beschaving.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:21 schreef Wereldpijn het volgende:
[..]
Een beschaving gelijk aan de onze .. En daar is al die jaren, dat er vanuit verschilllende disciplines onderzoek naar wordt gedaan, 0,0 bewijs voor gevonden?
Hoe de evolutie in grote lijnen is verlopen is prima bekend en zeker ook hoe beschavingen zich hebben gevormd. Het slaat werkelijk nergens op om er vanuit te gaan dat bijv. tienduizenden jaren geleden een beschaving heeft bestaan die ook maar iets wegheeft van hetgeen we nu om ons heen zien.
Persoonlijk vind ik het niet eens nodig om beide scenario's te vergelijken. Simpelweg omdat zowel voor het 1 als het ander geldt dat er geen aanleiding is om er vanuit te gaan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:15 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: ik vind het minder onwaarschijnlijk dat er op deze - bewezen levensvatbare - aardkloot eerder een hoge beschaving is geweest, dan dat er uit alle hoeken en gaten van het heelal ufo's zijn komen aanvliegen. Het heelal zo enorm groot, dat ik best kan voorstellen dat hier wel eens een ufo is geweest, maar niet dat werkelijk alle beschavingen van alle tijden er zo ongeveer mee in dagelijks contact stonden, behalve onze huidige - zeer communicatieve - beschaving.
Met dat argument in de hand heeft de kerk in de middeleeuwen de wetenschap zeer lang succesvol gefrustreerd en tegengewerkt. Wie toch doorzette, moest oppassen niet voor ketter te worden uitgemaaktquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:24 schreef Wereldpijn het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet eens nodig om beide scenario's te vergelijken. Simpelweg omdat zowel voor het 1 als het ander geldt dat er geen aanleiding is om er vanuit te gaan.
Dat is een ander verhaal. Jij praat in termen van 'minder onwaarschijnlijk' alsof je die twee zaken tegenover elkaar moet zetten. Ik zou juist zeggen: doe zoveel mogelijk onderzoek en probeer het aannemelijk te maken, maar dat betekent niet dat je op dit moment niet van mening kunt zijn dat de scenario's die jij schetst beiden onzinnig zijn. Het blijft zo dat we beiden geen wetenschappelijk hebben gedaan naar eerdere beschavingen gelijk aan de onze en dat er anno 2011 ook geen bewijs voor is gevonden binnen de wetenschap.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Met dat argument in de hand heeft de kerk in de middeleeuwen de wetenschap zeer lang succesvol gefrustreerd en tegengewerkt. Wie toch doorzette, moest oppassen niet voor ketter te worden uitgemaaktFundamentele wetenschap en filosofie zijn voorbeelden waar zelden meer aanleiding voor is om de uitvoering van onderzoek te rechtvaardigen, dan dat men het interessant vindt om het te onderzoeken. En heel soms komt er iets uit, soms ook pas decennia later
Dat beeld van de middeleeuwen is erg kortzichtig en niet correct.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Met dat argument in de hand heeft de kerk in de middeleeuwen de wetenschap zeer lang succesvol gefrustreerd en tegengewerkt. Wie toch doorzette, moest oppassen niet voor ketter te worden uitgemaaktFundamentele wetenschap en filosofie zijn voorbeelden waar zelden meer aanleiding voor is om de uitvoering van onderzoek te rechtvaardigen, dan dat men het interessant vindt om het te onderzoeken. En heel soms komt er iets uit, soms ook pas decennia later
1 van de weinige profetieen in de oude geschriften uit de oude mayacultuur, veel is verloren gegaan toen de Spanjaarden daar aan wal kwamen namelijk.quote:Uw zielen zullen de waarheid accepteren en hoogachten (...) U zult van de goddelijke waarheid gaan houden en het bestuur van uw voorouders zal voor eeuwig voor u klaarstaan.
De profetie van Yuban Chan, het boek van Chilam Balam van Tizimin
En bij deze voorspel ik alwaardige niemand dat over 53 jaar als de cyclus van de lunar en solar kalender weer op het zelfde punt komen als in 2012 dat er weer iets gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:43 schreef Bastard het volgende:
Uit het boek wat ik vanmiddag las (De maya voorspellingen voor 2012 door Gerald Benedict) een quote.
[..]
1 van de weinige profetieen in de oude geschriften uit de oude mayacultuur, veel is verloren gegaan toen de Spanjaarden daar aan wal kwamen namelijk.
Het verwijst naar profetieen die te maken hebben met de eindtijd waarin een nieuw tijdperk ingegaan zal gaan worden (2012). Alvorens we dat tijdstip ingaan zou er waarheid aan het licht komen wat honderden jaren expres verborgen is gehouden. "het einde van geloven" "het begin van kennis" . Mogelijk heeft dat van doen met de waarheid die hier aan het licht zal komen.
Dat interpreteer je niet helemaal juist volgens mij. 21 December 2012 houdt de langetijdskalender van de maya's in ieder geval op, deze heeft een tijdsrotatie van 26000 jaar, de eindtijd van de kalender valt samen met een planetenstand die maar eens in de 26000 jaar voor komt.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:44 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
En bij deze voorspel ik alwaardige niemand dat over 53 jaar als de cyclus van de lunar en solar kalender weer op het zelfde punt komen als in 2012 dat er weer iets gaat gebeuren.
Gevalletje we moeten net als de maya's een kerk om de huidige kerk gaan bouwen. Of in dit geval miljarden spenderen aan een tempel over een bestaande tempel heen te bouwen. Of zie ik dit nu verkeerd?
Ik zag onlangs een documentaire genaamd The Pyramid Code, waarin de kalender van de Maya's aangehaald werd. De piramiden zouden zijn gebouwd als machines om het bewustzijn te vergroten, middels elektromagnetisme uit de limestone waarop ze gebouwd zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 07:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat interpreteer je niet helemaal juist volgens mij. 21 December 2012 houdt de langetijdskalender van de maya's in ieder geval op, deze heeft een tijdsrotatie van 26000 jaar, de eindtijd van de kalender valt samen met een planetenstand die maar eens in de 26000 jaar voor komt.
De afgelopen 26000 jaar is de homo sapiens gekomen, de periode ervoor leefden er Neanderthalers.
Als we nu getuige zijn van een 'eindtijd' houdt dat naar mijn weten niet in dat die datum in december de laatste dag zal wezen, er zal ook wel een 2014 en verder gaan komen. Maar die nieuwe periode zou best eens heel anders ervaren kunnen worden dan dat we hem nu leven. En niet alleen in de interpretatie er van.
Je verhaal sluit heel erg aan bij het boekje wat ik las dusquote:Op zondag 2 oktober 2011 12:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zag onlangs een documentaire genaamd The Pyramid Code, waarin de kalender van de Maya's aangehaald werd. De piramiden zouden zijn gebouwd als machines om het bewustzijn te vergroten, middels elektromagnetisme uit de limestone waarop ze gebouwd zijn.
De reden dat ze de piramiden gebouwd hebben is omdat de mensheid een 'Dark Age' in zou gaan. Zij drukten het bewustzijnsniveau uit als een sinus ten opzichte van de tijd. Het dal is dan The Dark Age, de piek is dan The Golden Age. 2012 zou het punt markeren dat het einde van de Dark Age in zicht is. Het bewustzijnsniveau zou gaan stijgen (vanwege positie van de aarde tov de sterren) en we zouden nieuwe grote culturele, spirituele en wetenschappelijke doorbraken gaan maken.
Leuk vond ik dat ze wezen op de gelijkende profetieën in de Islam en het Hindoeisme die ook op deze tijd gericht zijn. Ook leuk vond ik dat ze allerlei grote filosofen aanhaalden die leefden in de tijd van de Golden Age en dat we dus vanaf 2012 nieuwe grote geesten kunnen verwachten.
Of het klopt, geen idee. Of het interessant is, zeker weten!
Je reinste onzin (wat ik je brom).quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:19 schreef zyx1981 het volgende:
Met dat argument in de hand heeft de kerk in de middeleeuwen de wetenschap zeer lang succesvol gefrustreerd en tegengewerkt. Wie toch doorzette, moest oppassen niet voor ketter te worden uitgemaakt![]()
Was echt een coole docu, echt een aanrader! Later zag ik ook nog een docu over Atlantis, waar het verhaal van Plato, waarin staat dat het 6000 jaar (als ik het me goed herinner) geleden zou zijn vergaan, nu werd gelegd niet naast de zonnekalender, maar de maankalender. Daardoor vielen ineens stukken meer puzzelstukken op hun plek, schijnbaar.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je verhaal sluit heel erg aan bij het boekje wat ik las dus
Ook de vergelijkingen naar andere geloven en wijze van denken.
Klopt, wat betreft Atlantis of wat Plato er over vertelde inderdaad las ik ook!quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Was echt een coole docu, echt een aanrader! Later zag ik ook nog een docu over Atlantis, waar het verhaal van Plato, waarin staat dat het 6000 jaar (als ik het me goed herinner) geleden zou zijn vergaan, nu werd gelegd niet naast de zonnekalender, maar de maankalender. Daardoor vielen ineens stukken meer puzzelstukken op hun plek, schijnbaar.
Toen ik ook nog van alles zag over de Sumerische versie van Genesis (die waar de bijbel op gebaseerd is), inclusief archeologische vondsten van voetafdrukken van mensen en dinosauriers + een gefossileerde mensenvinger, werd ik helemaal lijp.
Ik probeer altijd open te staan voor de mogelijkheid dat m'n complete denkkader overhoop gegooid kan worden, maar blijft toch wel schrikken! Had aan het eind van de avond kramp in m'n ogen omdat die alsmaar verder opengesperden van verbazing.![]()
Beter vinden we ooit die 11e en 12e planeet nog, dan lach ik me helemaal suf! Dat zou mensen helemaal lijp maken.
Zeker leuke stof!quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, wat betreft Atlantis of wat Plato er over vertelde inderdaad las ik ook!
Had te maken met zonneactiviteiten vlgs mij die in een patroon verlopen. Zo (en bevestigd door NASA) zou er 2012 een hele sterke zonneactiviteit gaan komen die vrij ongekend is. Maar we weten wel dat het in de historie in de cyclus rampen waren zoals Atlantis wat zou vergaan zijn of de ondergang van de Mayacultuur.
Leuke stof
Check! De zonneactiviteiten tesamen met de planeten op 1 lijn en het zonnestelsel haaks op de melkweg als een kruis meen ik, wat een electromagnetische verschuiving zou kunnen geven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker leuke stof!
Het was dacht ik nog meer de stand van de sterren en planeten tov de aarde. Dat maakt dat het elektromagnetisch veld op aarde verandert, en daarmee ook ons bewustzijn. The Pyramid Code vertelde ook dat vrijwel alle tempels en pyramides in de oudheid zouden liggen op elektromagnetische hotspots. Geen idee in hoeverre dat klopt overigens.
Wat zijn electromagnetische hotspots?quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker leuke stof!
Het was dacht ik nog meer de stand van de sterren en planeten tov de aarde. Dat maakt dat het elektromagnetisch veld op aarde verandert, en daarmee ook ons bewustzijn. The Pyramid Code vertelde ook dat vrijwel alle tempels en pyramides in de oudheid zouden liggen op elektromagnetische hotspots. Geen idee in hoeverre dat klopt overigens.
Ik denk dat het te maken heeft met Leylijnenquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zijn electromagnetische hotspots?
quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zijn electromagnetische hotspots?
Zoiets idd. Er staat me iets bij van dragon lines, wat bij nazoeken hetzelfde blijkt te zijn. Daar zou meer elektriciteit in de atmosfeer zijn ofzo. Had te maken met de aanwezigheid van lime stone in de omgeving.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met Leylijnen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leylijn
Die zonneactiviteit zou ook van flinke invloed wezen op de ionosfeer en daarom weer een reden kunnen wezen voor het verhogen van de Shumann resonantie.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:29 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Zoiets idd. Er staat me iets bij van dragon lines, wat bij nazoeken hetzelfde blijkt te zijn. Daar zou meer elektriciteit in de atmosfeer zijn ofzo. Had te maken met de aanwezigheid van lime stone in de omgeving.
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...oftewel een galactisch jaar.quote:Op zondag 2 oktober 2011 07:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat interpreteer je niet helemaal juist volgens mij. 21 December 2012 houdt de langetijdskalender van de maya's in ieder geval op, deze heeft een tijdsrotatie van 26000 jaar, de eindtijd van de kalender valt samen met een planetenstand die maar eens in de 26000 jaar voor komt.
De afgelopen 26000 jaar is de homo sapiens gekomen, de periode ervoor leefden er Neanderthalers.
Als we nu getuige zijn van een 'eindtijd' houdt dat naar mijn weten niet in dat die datum in december de laatste dag zal wezen, er zal ook wel een 2014 en verder gaan komen. Maar die nieuwe periode zou best eens heel anders ervaren kunnen worden dan dat we hem nu leven. En niet alleen in de interpretatie er van.
Hmmm, weet niet meer hoe het precies zat (dat kan ik eventueel later nog even opzoeken), maar ik deduceerde uit The Pyramid Code dat een periode van 72 jaar genoeg zou zijn om de baan te extrapoleren. Moet wel opmerken dat dit mijn eigen bevinding was, dus het kan makkelijk fout zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:16 schreef huupia het volgende:
[..]
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...oftewel een galactisch jaar.
de aarde schommelt op zijn as .. en daarom komt plus minus elke 2000 jaar de zon op in een ander sterrenbeeld.
de precessiecyclus
wel knap van de maya's dat zij dit zo nauwkeurig hebben kunnen berekenen met de beperkte middelen die zij hadden.
om dit voor mekaar te krijgen hebben ze honderden jaren de hemel moeten opmeten en daarna de resultaten moeten doorberekenen om de totale cyclus te verkrijgen.
ze hadden de cyclus verdeeld in 5 perioden waarvan de laatste is begonnen in 3114 v.chr. en eindigt op 21.12.2012
Ja, alleen kwam dat vrijwel allemaal voort uit plunderingen in het "Heilige Land"; de arabieren waren op dat moment namelijk in wetenschappelijk opzicht verder gevorderd dan Europa, dat nog aan het opkrabbelen was na het uiteen vallen van het Romeinse Rijk. Dat het na de kruistochten anders was, kan je de kerk wel degelijk aanrekenen ... ze hebben het meeste gewoon gestolen van hun vijand.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:03 schreef The_stranger het volgende:
Ook de kruistochten, een favoriete tijdsbesteding van de "kerk", zorgde voor een enorme toevoer van wetenschappelijke kennis.
Dat klopt, ik ronde het af naar 26.000 maar wist dat het iets korter was.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:16 schreef huupia het volgende:
[..]
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...oftewel een galactisch jaar.
de aarde schommelt op zijn as .. en daarom komt plus minus elke 2000 jaar de zon op in een ander sterrenbeeld.
de precessiecyclus
wel knap van de maya's dat zij dit zo nauwkeurig hebben kunnen berekenen met de beperkte middelen die zij hadden.
om dit voor mekaar te krijgen hebben ze honderden jaren de hemel moeten opmeten en daarna de resultaten moeten doorberekenen om de totale cyclus te verkrijgen.
ze hadden de cyclus verdeeld in 5 perioden waarvan de laatste is begonnen in 3114 v.chr. en eindigt op 21.12.2012
Grotendeels gestolen, maar vergis je niet in de hoeveel handel die er zowel voor als na de kruistochten bestond tussen "oost" en "west".quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:23 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ja, alleen kwam dat vrijwel allemaal voort uit plunderingen in het "Heilige Land"; de arabieren waren op dat moment namelijk in wetenschappelijk opzicht verder gevorderd dan Europa, dat nog aan het opkrabbelen was na het uiteen vallen van het Romeinse Rijk. Dat het na de kruistochten anders was, kan je de kerk wel degelijk aanrekenen ... ze hebben het meeste gewoon gestolen van hun vijand.
In 72 jaar verschuift de aardas 1 graag op. Weet niet of dat genoeg is om te meten/berekenen, maar daar komt die 72 jaar vandaan. (het is eigenlijk 71.6 graden)quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Hmmm, weet niet meer hoe het precies zat (dat kan ik eventueel later nog even opzoeken), maar ik deduceerde uit The Pyramid Code dat een periode van 72 jaar genoeg zou zijn om de baan te extrapoleren. Moet wel opmerken dat dit mijn eigen bevinding was, dus het kan makkelijk fout zijn.
25.776 (71.6 x 360).quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:16 schreef huupia het volgende:
[..]
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...
Ik ontken ook niet dat er onderlinge handel werd gedreven waarbij ook kennis werd uitgewisseld. Zo is bijvoorbeeld het schaakspel ook in Europa terecht gekomen. Maar feit is dat de kruisvaarders in het begin barbaarser waren dan de Arabieren tegen wie ze vochten. Aan het einde van de kruistochten was dit eerder omgekeerd.quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:11 schreef The_stranger het volgende:
Grotendeels gestolen, maar vergis je niet in de hoeveel handel die er zowel voor als na de kruistochten bestond tussen "oost" en "west".
Ook in bijvoorbeeld Spanje werd er flink gehandeld, dus ook in kennis tussen de Moren en de Christenen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
De Moren en Christenen hebben jarenlang in harmonie samengeleefd. Het was pas bij de opkomst van de kruistochten en dergelijke dat er spanningen ontstonden waardoor de Moren uiteindelijk Spanje uitgekegeld zijn. Het verhaal van El Cid Campiador heeft hier betrekking op.
Ah, dat was het ja. Volgens mij moet dat wel lukken. Als je tienden van graden zou meten over 72 jaar dan kom je er wel.quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In 72 jaar verschuift de aardas 1 graag op. Weet niet of dat genoeg is om te meten/berekenen, maar daar komt die 72 jaar vandaan. (het is eigenlijk 71.6 graden)
[..]
Aangezien de "verschuiving" van de aardas een cyclisch proces is, zou je dus ook een cyclisch proces moeten zien qua klimaat. (en die is er niet).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Offtopic: ik denk dat de verschuiving van de aardas ook al genoeg is voor de vele klimatologische veranderingen die we nu meemaken. 500 jaar geleden had je nog metersdik ijs in de slotgrachten.
Vertel, is dat onderbuik gevoel of heb je daar een rekenmodel voor?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
Offtopic: ik denk dat de verschuiving van de aardas ook al genoeg is voor de vele klimatologische veranderingen die we nu meemaken. 500 jaar geleden had je nog metersdik ijs in de slotgrachten.
Wut? Telepathie bestaat toch niet in de wetenschap?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:39 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Er was laatst ook al bewezen dat mensen die onder telefoonmasten wonen langzaam telepatisch worden. Dus dan zal het ook wel invloed hebben op het weer.
Ja want maandag zeiden ze nog dat het kankerverwekkend zou wezenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:15 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Maandag zeggen ze zus en dinsdag dat. Maar laatst hadden ze dus bewezen dat de telefoondraden mensen telepatisch maken.
Ik zal wel weer buiten de lijnen gaan als ik vraag om een bronquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:15 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Maandag zeggen ze zus en dinsdag dat. Maar laatst hadden ze dus bewezen dat de telefoondraden mensen telepatisch maken.
stond laatst op zo'n wetenschappelijke site.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zal wel weer buiten de lijnen gaan als ik vraag om een bron
Het één sluit het ander niet uitquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:19 schreef Bastard het volgende:
Ja want maandag zeiden ze nog dat het kankerverwekkend zou wezen
Kan er niks van vinden. Wel van Rupert Sheldrake & z'n Telephone-telepathy, maar dat gaat over het raden wie er belt. (Wat weinig tot niets met telepathie te maken heeft)quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:44 schreef J.J.De-Bom het volgende:
stond laatst op zo'n wetenschappelijke site.
Science huppelepup, misschien sciencetific american ofzo.
Da's wel een leuke gedachte... over een kleine 13.000 jaar is de stand van de Aarde t.o.v. de Zon gespiegeld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:09 schreef Maurice76 het volgende:
De precessie beweging van de aardas verschuift alleen het moment waarop wij de seizoenen ervaren. Daar waar we nu op onze plek ten opzichte van de zon de herfst ingaan, zullen we over een slordige 13.000 jaar juist de lente ingaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Precessiequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's wel een leuke gedachte... over een kleine 13.000 jaar is de stand van de Aarde t.o.v. de Zon gespiegeld.
Zeurpiet. Dat er metersdik ijs in slotgrachten lagen die tot ver in de zomer in de kelders van kastelen lagen opgeslagen om eten vers te houden, is een feit. Precessie is ook een feit. Dan vind ik het heel wat aannemelijker dat klimaatverschuivingen daar aan te wijten zijn en niet aan die paar autootjes en gloeilampen die wij hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertel, is dat onderbuik gevoel of heb je daar een rekenmodel voor?
Oh, nee, natuurlijk niet, in TRU kan je gewoon wat roepen en dan is het waar.
Dan praat je over enkele graden verschil. Niet over landurige vorstperiodes van -20.quote:Vast staat echter dat in die periode een geringere hoeveelheid energie van de zon kwam (aangetoond in 14 C metingen) en een hoger dan gemiddelde vulkanische activiteit aanwezig was. Beide zorgen voor afkoeling.
Enig idee wat de stand van een hemellichaam uitmaakt ten opzichte van de zon? Ik heb ook nergens gezegd dat de precessie het enige klimatologische verschijnsel was. We hebben ook ijstijden die niet met de precessie samenvallen, dus jouw argument dat het anno 300 warmer was dan nu gaat nergens over.quote:De verschuiving van de aardas loopt over 21,5 en 24,5 graden in 26.000 jaar. Een heel gering beetje verschuiving in 500 jaar dus. 0,058 graden in 500 jaar. Verder was het in de romeinse tijd warmer dan tijdens de kleine ijstijd, hoe verklaar je dat dan? Volgens sommigen was het tijdens de romeinse tijd zelfs warmer dan nu.
Ah, je hebt wikipedia ontdekt. Zet dan ook even erbij dat wetenschappers zoals Milankovitch mijn theorie onderstrepen. Of roept hij ook maar wat?quote:De periodiciteit van klimaatveranderingen is 23.000 jaar, niet 26.000 van de aardas. Dit komt door de precessie van het perihelium. Het verschuiven van de excentrische baan van de aarde om de zon.
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:31 schreef Heerda2 het volgende:
Als iemand nog een beetje geloof heeft in Confucius lees dan het boek '2012, de aarde op weg naar de 5e dimensie' van Ute Kretzschmar. Daarin worden ook de voorspellingen van de maya's bevestigd.
de aarde is toch permanent verandering aan het doormaken ? Dat lijkt me de essentie van het verstrijken van tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.
natuurlijk maakt de aarde een verandering door ... maar dat is geen uitzonderlijke situatie maar gewoon iets dat _altijd en continue gebeurt... tijd _is_ verandering....quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.
Al eeuwen claimen mensen dat hu periode echt speciaal is, echt een belangrijke verandering is, maar terugkijkend op de tig duizend jaar van beschaving valt dat altijd wel weer erg mee/tegen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk maakt de aarde een verandering door ... maar dat is geen uitzonderlijke situatie maar gewoon iets dat _altijd en continue gebeurt... tijd _is_ verandering....
daaruit kun je al halen dat er helemaal geen 'middel- of eindpunt' van verandering bestaat, verandering heeft geen vooropgesteld 'einddoel' (tenzij je behoort tot bepaalde mensen die idd dat wél lijken te geloven, inclusief een 'eindtijd-model' aanhangen ..... in de menselijke geschiedenis zijn altijd bepaalde groepen met zulke ideen meer of minder populair geworden, momenteel groeien zulke groepen sterk, maar meestal blijft dan de voorspelde 'eindtijd' of 'komst van de meessias' uit en dan verdwijnen die sektes of groepen weer, alhoewel bepaalde religieuze groepen wel een enorme invloed hebben kunnen hebben op de politieke ontwikkeling vand e mensen, domweg omdat ze vaak erg radicale en strijdlustige aanhangers hebben, en dat een machtsfactor kan zijn die bv politici dat graag uitnutten als 'machts-claim')
De docu is nog niet uit. Hier in dit topic is een filmpje te vinden over de artefacten waar op gedoeld wordt. Uiteraard kan het filmpje zelf een goeie hoax zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:02 schreef Scorpie het volgende:
Zo, half jaartje verder en nu? Is het uit?
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:05 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Nog meer oude kennis:
De Romeinen beschouwden Jupiter als beschermer van het leven.
Laat Jupiter door zijn massa, en hierdoor het afvangen van meteoren, en hierdoor het mogelijk maken van langere periodes van betrekkelijke meteorologische rust op aarde hebben gezorgd voor de mogelijkheid voor de mens om zich te ontwikkelen.
In gewone taal: zonder Jupiter, meer grote inslagen op aard en geen mensen.
Ik heb geen idee?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ?
Zoals het mij is verteld komen we daar vandaan. Alleen is het leven daar door een grote oorlog onmogelijk gemaakt. Vandaar misschien god van de Oorlog.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ?
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wij als hedendaagse mens zijn waarschijnlijk nogal vervreemd van de natuur (tenminste velen onder ons). De oudere volken stonden neem ik aan veel dichter bij de natuur en bezaten waarschijnlijk kennis die wij nu niet meer bezitten of weggeëbd is.
Andere kennis.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?
Misschien omdat ze met veel minder middelen dan wij ter beschikking hebben zelf vindingrijker moesten zijn?quote:Op woensdag 25 april 2012 13:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?
Ik acht de kans groter dat wij al die middelen hebben juist omdat we vindingrijker zijn.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat ze met veel minder middelen dan wij ter beschikking hebben zelf vindingrijker moesten zijn?
Aha, en wat voor kennis hadden die volken dan wel niet?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |