abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102769016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:

Vertel, is dat onderbuik gevoel of heb je daar een rekenmodel voor?
Oh, nee, natuurlijk niet, in TRU kan je gewoon wat roepen en dan is het waar.
Zeurpiet. Dat er metersdik ijs in slotgrachten lagen die tot ver in de zomer in de kelders van kastelen lagen opgeslagen om eten vers te houden, is een feit. Precessie is ook een feit. Dan vind ik het heel wat aannemelijker dat klimaatverschuivingen daar aan te wijten zijn en niet aan die paar autootjes en gloeilampen die wij hebben.

Dat jij het daar weer niet mee eens bent alleen omdat ik een zogeheten believer ben, is ons allang duidelijk.

quote:
Vast staat echter dat in die periode een geringere hoeveelheid energie van de zon kwam (aangetoond in 14 C metingen) en een hoger dan gemiddelde vulkanische activiteit aanwezig was. Beide zorgen voor afkoeling.
Dan praat je over enkele graden verschil. Niet over landurige vorstperiodes van -20.

Daarbij zou vulkanische activiteit voor een hoger CO2 gehalte moeten zorgen, hetgeen de aarde juist opwarmt. Volgens de klimaat histerici dan.

quote:
De verschuiving van de aardas loopt over 21,5 en 24,5 graden in 26.000 jaar. Een heel gering beetje verschuiving in 500 jaar dus. 0,058 graden in 500 jaar. Verder was het in de romeinse tijd warmer dan tijdens de kleine ijstijd, hoe verklaar je dat dan? Volgens sommigen was het tijdens de romeinse tijd zelfs warmer dan nu.
Enig idee wat de stand van een hemellichaam uitmaakt ten opzichte van de zon? Ik heb ook nergens gezegd dat de precessie het enige klimatologische verschijnsel was. We hebben ook ijstijden die niet met de precessie samenvallen, dus jouw argument dat het anno 300 warmer was dan nu gaat nergens over.

quote:
De periodiciteit van klimaatveranderingen is 23.000 jaar, niet 26.000 van de aardas. Dit komt door de precessie van het perihelium. Het verschuiven van de excentrische baan van de aarde om de zon.
Ah, je hebt wikipedia ontdekt. Zet dan ook even erbij dat wetenschappers zoals Milankovitch mijn theorie onderstrepen. Of roept hij ook maar wat?

Om nog maar niet te spreken over de verschuiving van het lentepunt en het herfstpunt. Iets wat we nou steeds duidelijker zien gebeuren, zomers beginnen later en eindigen ook later.

Jaja, allemaal onderbuikgevoel :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:24:32 #122
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102779102
Elke conclusie getrokken uit bovenstaand bericht is voor eigen verantwoording
pi_102802436
- leuk, maar toch een beetje offtopic -

[ Bericht 87% gewijzigd door vogeltjesdans op 07-10-2011 11:59:06 ]
pi_102813909
Als iemand nog een beetje geloof heeft in Confucius lees dan het boek '2012, de aarde op weg naar de 5e dimensie' van Ute Kretzschmar. Daarin worden ook de voorspellingen van de maya's bevestigd.
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:00:53 #125
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102899115
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 17:31 schreef Heerda2 het volgende:
Als iemand nog een beetje geloof heeft in Confucius lees dan het boek '2012, de aarde op weg naar de 5e dimensie' van Ute Kretzschmar. Daarin worden ook de voorspellingen van de maya's bevestigd.
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:05:18 #126
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102906836
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.
de aarde is toch permanent verandering aan het doormaken ? Dat lijkt me de essentie van het verstrijken van tijd.
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102907063
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

natuurlijk maakt de aarde een verandering door ... maar dat is geen uitzonderlijke situatie maar gewoon iets dat _altijd en continue gebeurt... tijd _is_ verandering....
daaruit kun je al halen dat er helemaal geen 'middel- of eindpunt' van verandering bestaat, verandering heeft geen vooropgesteld 'einddoel' (tenzij je behoort tot bepaalde mensen die idd dat wél lijken te geloven, inclusief een 'eindtijd-model' aanhangen ..... in de menselijke geschiedenis zijn altijd bepaalde groepen met zulke ideen meer of minder populair geworden, momenteel groeien zulke groepen sterk, maar meestal blijft dan de voorspelde 'eindtijd' of 'komst van de meessias' uit en dan verdwijnen die sektes of groepen weer, alhoewel bepaalde religieuze groepen wel een enorme invloed hebben kunnen hebben op de politieke ontwikkeling vand e mensen, domweg omdat ze vaak erg radicale en strijdlustige aanhangers hebben, en dat een machtsfactor kan zijn die bv politici dat graag uitnutten als 'machts-claim')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 10 oktober 2011 @ 22:40:42 #128
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_102937270
- dat klonk niet helemaal serieus -

[ Bericht 48% gewijzigd door vogeltjesdans op 11-10-2011 01:20:46 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:19:11 #129
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102947900

Belangrijke informatie over de Maya's en 2012, rechtstreeks uit de Portal gechanneled door Desteni.

Belangrijke info over de Maya's gechanneld door 'The Oracle'.

Belangrijke info over de Maya's gechanneld door Cindy Eyler.

Belangrijke info over de Maya's gechanneld door Eileen Meyer.
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_103345471
Laten graancirkels zien dat de "Goden" van de maya's terug gaan komen in 2012?

Erg interessant ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103365271
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

natuurlijk maakt de aarde een verandering door ... maar dat is geen uitzonderlijke situatie maar gewoon iets dat _altijd en continue gebeurt... tijd _is_ verandering....
daaruit kun je al halen dat er helemaal geen 'middel- of eindpunt' van verandering bestaat, verandering heeft geen vooropgesteld 'einddoel' (tenzij je behoort tot bepaalde mensen die idd dat wél lijken te geloven, inclusief een 'eindtijd-model' aanhangen ..... in de menselijke geschiedenis zijn altijd bepaalde groepen met zulke ideen meer of minder populair geworden, momenteel groeien zulke groepen sterk, maar meestal blijft dan de voorspelde 'eindtijd' of 'komst van de meessias' uit en dan verdwijnen die sektes of groepen weer, alhoewel bepaalde religieuze groepen wel een enorme invloed hebben kunnen hebben op de politieke ontwikkeling vand e mensen, domweg omdat ze vaak erg radicale en strijdlustige aanhangers hebben, en dat een machtsfactor kan zijn die bv politici dat graag uitnutten als 'machts-claim')
Al eeuwen claimen mensen dat hu periode echt speciaal is, echt een belangrijke verandering is, maar terugkijkend op de tig duizend jaar van beschaving valt dat altijd wel weer erg mee/tegen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_109280290
  maandag 19 maart 2012 @ 18:00:42 #133
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_109280379
De minister van Toerisme van Campeche :')

Ik ben om.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109280443
Zo, half jaartje verder en nu? Is het uit?
pi_109280609
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:02 schreef Scorpie het volgende:
Zo, half jaartje verder en nu? Is het uit?
De docu is nog niet uit. Hier in dit topic is een filmpje te vinden over de artefacten waar op gedoeld wordt. Uiteraard kan het filmpje zelf een goeie hoax zijn.

Nieuwe vondsten in Mexico over oude bezoekers

Hier een paar leuke artefacten:

pi_109288054
Nog meer leuke:

pi_109525167
Nog meer oude kennis:
De Romeinen beschouwden Jupiter als beschermer van het leven.
Laat Jupiter door zijn massa, en hierdoor het afvangen van meteoren, en hierdoor het mogelijk maken van langere periodes van betrekkelijke meteorologische rust op aarde hebben gezorgd voor de mogelijkheid voor de mens om zich te ontwikkelen.
In gewone taal: zonder Jupiter, meer grote inslagen op aard en geen mensen.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_109526683
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:05 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Nog meer oude kennis:
De Romeinen beschouwden Jupiter als beschermer van het leven.
Laat Jupiter door zijn massa, en hierdoor het afvangen van meteoren, en hierdoor het mogelijk maken van langere periodes van betrekkelijke meteorologische rust op aarde hebben gezorgd voor de mogelijkheid voor de mens om zich te ontwikkelen.
In gewone taal: zonder Jupiter, meer grote inslagen op aard en geen mensen.
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ? :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_109530622
Geen id
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ? :)
Ik heb geen idee?
Maar vind je het niet vreemd dan? Dat ze dit zo juist zagen?
Of is het niet waar wat ik zeg? De massa van Jupiter heeft hogere levensvormen gefaciliteerd op aarde. Anders zou er statistisch om mde (ik meen) 10.000 jaar een te grote meteoriet op aarde komen en dat is te kort om een mensen ras zich te laten ontwikkelen.
True or false?
Ik hoef geen gelijk hoor ;)
pi_109530762
Heb ff gegoogeld: http://www.meesterbrein.c(...)derste-planeten.html
Hier zie je dat het 100.000 jaar moest zijn. maar het lijkt wel te kloppen?
pi_109530782
idd :

Jupiter vervult een belangrijke functie binnen het zonnestelsel. Doordat hij zwaarder is dan alle andere planeten tezamen is hij een belangrijke component van het massa-evenwicht van het zonnestelsel. Door zijn massa stabiliseert hij de planetoïdengordel; zonder Jupiter zou gemiddeld iedere 100.000 jaar een planetoïde uit de planetoïdengordel de aarde treffen en hierdoor zou leven op aarde ernstig belemmerd, zo niet onmogelijk worden. Ook andere objecten dan kometen worden door Jupiter weggevangen. Er wordt daarom tegenwoordig gedacht dat de aanwezigheid van een Jupiterachtige planeet in een zonnestelsel wel eens een voorwaarde zou kunnen zijn voor de ontwikkeling van leven in een zonnestelsel.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_109530997
Dat bedoel ik? Hoe wisten die Romeinen dat?
Kan toeval zijn, maar er zijn wel meer wonderlijke verhalen m.b.t. kennis in de oudheid
  maandag 26 maart 2012 @ 21:55:30 #143
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109548540
Wij als hedendaagse mens zijn waarschijnlijk nogal vervreemd van de natuur (tenminste velen onder ons). De oudere volken stonden neem ik aan veel dichter bij de natuur en bezaten waarschijnlijk kennis die wij nu niet meer bezitten of weggeëbd is.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 12 april 2012 @ 22:49:13 #144
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110255685
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Zoals het mij is verteld komen we daar vandaan. Alleen is het leven daar door een grote oorlog onmogelijk gemaakt. Vandaar misschien god van de Oorlog.

Ik zeg niet dat ik dit geloof maar het zou een verklaring kunnen zijn. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_110764946
Nog even over 21-12... Volgens sterrenkundigen is er op die datum of omstreeks niets aan de hand:
zie: sterren & planeten 2012, de sterrenhemel van maand tot maand. Dit is de meest betrouwbare informatie.
pi_110765393
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wij als hedendaagse mens zijn waarschijnlijk nogal vervreemd van de natuur (tenminste velen onder ons). De oudere volken stonden neem ik aan veel dichter bij de natuur en bezaten waarschijnlijk kennis die wij nu niet meer bezitten of weggeëbd is.
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_110775560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?
Andere kennis.
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 18:08:59 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_110776698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 13:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Misschien omdat ze met veel minder middelen dan wij ter beschikking hebben zelf vindingrijker moesten zijn?
pi_110777714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien omdat ze met veel minder middelen dan wij ter beschikking hebben zelf vindingrijker moesten zijn?
Ik acht de kans groter dat wij al die middelen hebben juist omdat we vindingrijker zijn.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_110777756
quote:
12s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:36 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Andere kennis.
Aha, en wat voor kennis hadden die volken dan wel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')