Zeurpiet. Dat er metersdik ijs in slotgrachten lagen die tot ver in de zomer in de kelders van kastelen lagen opgeslagen om eten vers te houden, is een feit. Precessie is ook een feit. Dan vind ik het heel wat aannemelijker dat klimaatverschuivingen daar aan te wijten zijn en niet aan die paar autootjes en gloeilampen die wij hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertel, is dat onderbuik gevoel of heb je daar een rekenmodel voor?
Oh, nee, natuurlijk niet, in TRU kan je gewoon wat roepen en dan is het waar.
Dan praat je over enkele graden verschil. Niet over landurige vorstperiodes van -20.quote:Vast staat echter dat in die periode een geringere hoeveelheid energie van de zon kwam (aangetoond in 14 C metingen) en een hoger dan gemiddelde vulkanische activiteit aanwezig was. Beide zorgen voor afkoeling.
Enig idee wat de stand van een hemellichaam uitmaakt ten opzichte van de zon? Ik heb ook nergens gezegd dat de precessie het enige klimatologische verschijnsel was. We hebben ook ijstijden die niet met de precessie samenvallen, dus jouw argument dat het anno 300 warmer was dan nu gaat nergens over.quote:De verschuiving van de aardas loopt over 21,5 en 24,5 graden in 26.000 jaar. Een heel gering beetje verschuiving in 500 jaar dus. 0,058 graden in 500 jaar. Verder was het in de romeinse tijd warmer dan tijdens de kleine ijstijd, hoe verklaar je dat dan? Volgens sommigen was het tijdens de romeinse tijd zelfs warmer dan nu.
Ah, je hebt wikipedia ontdekt. Zet dan ook even erbij dat wetenschappers zoals Milankovitch mijn theorie onderstrepen. Of roept hij ook maar wat?quote:De periodiciteit van klimaatveranderingen is 23.000 jaar, niet 26.000 van de aardas. Dit komt door de precessie van het perihelium. Het verschuiven van de excentrische baan van de aarde om de zon.
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:31 schreef Heerda2 het volgende:
Als iemand nog een beetje geloof heeft in Confucius lees dan het boek '2012, de aarde op weg naar de 5e dimensie' van Ute Kretzschmar. Daarin worden ook de voorspellingen van de maya's bevestigd.
de aarde is toch permanent verandering aan het doormaken ? Dat lijkt me de essentie van het verstrijken van tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.
natuurlijk maakt de aarde een verandering door ... maar dat is geen uitzonderlijke situatie maar gewoon iets dat _altijd en continue gebeurt... tijd _is_ verandering....quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, net zoals in zoveel boeken. Interessanter vind ik wat de voorspellingen betekenen. Ik gelolof er niks van dat de aarde op 21-12-2012 vergaat, ik geloof wel dat de aarde een verandering aan het doormaken is. Waarvan 21-12-2012 ongeveer het centrumpunt is.
Al eeuwen claimen mensen dat hu periode echt speciaal is, echt een belangrijke verandering is, maar terugkijkend op de tig duizend jaar van beschaving valt dat altijd wel weer erg mee/tegen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk maakt de aarde een verandering door ... maar dat is geen uitzonderlijke situatie maar gewoon iets dat _altijd en continue gebeurt... tijd _is_ verandering....
daaruit kun je al halen dat er helemaal geen 'middel- of eindpunt' van verandering bestaat, verandering heeft geen vooropgesteld 'einddoel' (tenzij je behoort tot bepaalde mensen die idd dat wél lijken te geloven, inclusief een 'eindtijd-model' aanhangen ..... in de menselijke geschiedenis zijn altijd bepaalde groepen met zulke ideen meer of minder populair geworden, momenteel groeien zulke groepen sterk, maar meestal blijft dan de voorspelde 'eindtijd' of 'komst van de meessias' uit en dan verdwijnen die sektes of groepen weer, alhoewel bepaalde religieuze groepen wel een enorme invloed hebben kunnen hebben op de politieke ontwikkeling vand e mensen, domweg omdat ze vaak erg radicale en strijdlustige aanhangers hebben, en dat een machtsfactor kan zijn die bv politici dat graag uitnutten als 'machts-claim')
De docu is nog niet uit. Hier in dit topic is een filmpje te vinden over de artefacten waar op gedoeld wordt. Uiteraard kan het filmpje zelf een goeie hoax zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:02 schreef Scorpie het volgende:
Zo, half jaartje verder en nu? Is het uit?
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:05 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Nog meer oude kennis:
De Romeinen beschouwden Jupiter als beschermer van het leven.
Laat Jupiter door zijn massa, en hierdoor het afvangen van meteoren, en hierdoor het mogelijk maken van langere periodes van betrekkelijke meteorologische rust op aarde hebben gezorgd voor de mogelijkheid voor de mens om zich te ontwikkelen.
In gewone taal: zonder Jupiter, meer grote inslagen op aard en geen mensen.
Ik heb geen idee?quote:Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ?
Zoals het mij is verteld komen we daar vandaan. Alleen is het leven daar door een grote oorlog onmogelijk gemaakt. Vandaar misschien god van de Oorlog.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat moeten we ons dan voorstellen bij hun visie op Mars ... de god van oorlog ?
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wij als hedendaagse mens zijn waarschijnlijk nogal vervreemd van de natuur (tenminste velen onder ons). De oudere volken stonden neem ik aan veel dichter bij de natuur en bezaten waarschijnlijk kennis die wij nu niet meer bezitten of weggeëbd is.
Andere kennis.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?
Misschien omdat ze met veel minder middelen dan wij ter beschikking hebben zelf vindingrijker moesten zijn?quote:Op woensdag 25 april 2012 13:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dat het huidige kennisniveau?
Ik acht de kans groter dat wij al die middelen hebben juist omdat we vindingrijker zijn.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien omdat ze met veel minder middelen dan wij ter beschikking hebben zelf vindingrijker moesten zijn?
Aha, en wat voor kennis hadden die volken dan wel niet?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |