Ja, ik weet dat ik niet de oudste zal zijn. Maar toch. Als ik tegen mensen vertel dat ik over een aantal maanden 22 word en nog met een studie moet beginnen. De meeste vinden dit best wel oud. En daarnaast weet ik niet goed wat ik ga doen.quote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef CindieY het volgende:
Om je gelijk maar te troosten: je gaat waarschijnlijk bij lange na niet de oudste in je klas zijn. Gewoon doen!
Schijt aan hebben. Jij wil studeren en wat zij daar van vinden is niet boeiend. Ter info: mijn vriend is 24 en dit jaar net met een hbo-studie begonnen.quote:Op maandag 26 september 2011 22:41 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat ik niet de oudste zal zijn. Maar toch. Als ik tegen mensen vertel dat ik over een aantal maanden 22 word en nog met een studie moet beginnen. De meeste vinden dit best wel oud. En daarnaast weet ik niet goed wat ik ga doen.
Nou, heb hier en daar een beetje rondgevraagd. Ook op fok.nl een topic geopend. De meeste mensen adviseren uni. Helaas heb ik daar geen papieren voor. En waarschijnlijk zal ik daar ook op mijn tenen lopen. Daar heb ik geen zin in. Wil het gewoon op mijn niveau doen. Op het HBO dus.quote:Op maandag 26 september 2011 22:40 schreef Studente18 het volgende:
Hoe kom je erbij dat je met hbo rechten niet veel kan?
Ja, ik weet het. Maar toch zet het mij aan het denken.quote:Op maandag 26 september 2011 22:42 schreef CindieY het volgende:
[..]
Schijt aan hebben. Jij wil studeren en wat zij daar van vinden is niet boeiend. Ter info: mijn vriend is 24 en dit jaar net met een hbo-studie begonnen.
Mooi. Dat stemt mij iets vrolijker. En HBO rechten wat kun je daar zoal mee?quote:Op maandag 26 september 2011 22:46 schreef DeLuna het volgende:
Vorig jaar begon er iemand bij mij in de klas die "al" 24 was. Geen probleem hoor, eigenlijk merkte je er niks van.
Haha. Hier moet ik toch om lachen. Het is niet grappig, maar toch. Nou, hierbij verklaar ikquote:Op maandag 26 september 2011 22:49 schreef Juicyhil het volgende:
Er zitten mensen van achter in de 40 bij mij in de groep.
Er is niks raars aan hoor. Genoeg mensen die zichzelf omscholen om heel wat anders te doen, bijvoorbeeld als ze moeilijk aan werk komen in een sector.quote:Op maandag 26 september 2011 22:53 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Haha. Hier moet ik toch om lachen. Het is niet grappig, maar toch. Nou, hierbij verklaar ik
dat ik een middengeval ben qua leeftijd.
Maar ben van plan om nog maar 4 jaar een studie te gaan volgen. Dus vandaag mijn vraag: heb ik veel mogelijkheden met de studie HBO rechten.
Ja, tuurlijk. Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op maandag 26 september 2011 22:54 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Er is niks raars aan hoor. Genoeg mensen die zichzelf omscholen om heel wat anders te doen, bijvoorbeeld als ze moeilijk aan werk komen in een sector.
Nee, ik wil in ieder geval wel 4 jaar een voltijdopleiding gaan volgen. Dan ben ik 26 jaar en dan wil ik echt wel aan het werk. Dat is mijn doel.quote:Op maandag 26 september 2011 22:56 schreef Ansu het volgende:
Rechtenopleiding zitten juist veel mensen die 'later' begonnen zijn. En dan is 'later' een jaar of 40Dus je bent idd bij lange na niet de oudste. Ook zijn er veel mensen die andere studies doen, alsnog niet weten wat ze willen, en dan HBO gaan doen. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt, als je het echt erg vindt kun je deeltijdonderwijs/groepen volgen (bij ons kun je daar gewoon bij gaan zitten), voel je je weer piepjong.
Ja, dat zal wel dat sommige jeugdigen een overhaaste beslissing nemen. Ik ben een paar jaar ouder dan deze jongelui en nog zit ik er mee te stoeien wat ik voor een studie ga doen.quote:Op maandag 26 september 2011 22:57 schreef LazyDave het volgende:
22 is zeker niet te oud. Bij lange na niet hoor, maak je niet druk. De meeste 17-18-19 jarigen hebben vaak overhaast hun keuze gemaakt en doet maar wat, dat geldt overigens voor het grote gedeelte van de Nederlandse jeugd. Veel succes iig.
Avans Hogeschool te Tilburg.quote:Op maandag 26 september 2011 23:10 schreef detandenfee het volgende:
welke school ben je van plan het te gaan doen ?
4,5 jaar op het MBO gezeten. Wat heel makkelijk ging. Bijna niks gedaan.quote:Op maandag 26 september 2011 23:25 schreef Ryon het volgende:
Wat heb je de afgelopen jaren gedaan dan?
*duw*. Nou, hop, gaan.quote:Op maandag 26 september 2011 23:33 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Toch knaagt het. Heel erg zelfs. 22 jaar en pas op je 26ste klaar. Als ik er eenmaal aan begin dan ga ik heel serieus aan de slag. Maar ik heb iemand nodig die mij die duwtje geeft.
Ja, was het maar zo makkelijk. Voor mij niet. Het zit er gewoon ingestopt dat ik een latertje ben. Dat vind ik echt van mijzelf.quote:
Ja, misschien moet ik dat deeltijd studeren gaan overwegen. En dan 's avonds naar school gaan.quote:Op maandag 26 september 2011 23:36 schreef ezelbayraktar het volgende:
doe dan duaal studeren of avondschool en overdag fulltime werken?
Duaal studeren is meer stages lopen. Ik wil een goede baan later. Het hoeft geen topbaan te zijn. Maar die leeftijd. Ik heb mijn meeste tijd aan het MBO verloren.quote:Op maandag 26 september 2011 23:36 schreef ezelbayraktar het volgende:
doe dan duaal studeren of avondschool en overdag fulltime werken?
Bedankt. Stamp het er maar goed in.quote:Op maandag 26 september 2011 23:43 schreef mrk.n het volgende:
Ik ben jonger en heb mijn hbo opleiding al afgerond.
Maar het is wel een normale leeftijd.
Nee, geen sociale opleidingen. Helemaal geen interesse in Maatschappelijke dienstverlening of Sociaal Juridische Dienstverlening.quote:Op maandag 26 september 2011 23:40 schreef Ryon het volgende:
Dan ga je nu al aan het werk. Met een mbo diploma heb je al een kwalificatie binnen. Als je met een bagger instelling een opleiding begint kom je niet ver.
Daarnaast moet je toch al enig idee hebben van wat je wilt? Dan weet je ook of hbo rechten je ding wordt, of dat je wellicht naar CE of MER moet kijken. Of SJD.
Haha, nee serieus, het is wel een normale leeftijd. Plus jij hebt al een mbo diploma lees ik, dus je hebt al een voorsprong (ik ga er vanuit dat jouw vooropleiding aansluit op hbo rechten) dus misschien kan je het ook wel verkorten. Kan sowieso wel trouwens. En ik zat ook bij mensen van 25 in de klas.quote:Op maandag 26 september 2011 23:44 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bedankt. Stamp het er maar goed in.
Duidelijk. Waar ben je dan wel op zoek naar? Welke achtergrond heb je? Wat zijn je ambities (behalve dan ''een goede baan'' want dat zegt helemaal niets).quote:Op maandag 26 september 2011 23:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Nee, geen sociale opleidingen. Helemaal geen interesse in Maatschappelijke dienstverlening of Sociaal Juridische Dienstverlening.
Je zegt niks verkeerd. Dit is iets wat al een tijdje bij mij speelt.quote:Op maandag 26 september 2011 23:46 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Haha, nee serieus, het is wel een normale leeftijd. Plus jij hebt al een mbo diploma lees ik, dus je hebt al een voorsprong (ik ga er vanuit dat jouw vooropleiding aansluit op hbo rechten) dus misschien kan je het ook wel verkorten. Kan sowieso wel trouwens. En ik zat ook bij mensen van 25 in de klas.
Toch ben ik serieus. Het is echt niet te oud.quote:Op maandag 26 september 2011 23:47 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Je zegt niks verkeerd. Dit is iets wat al een tijdje bij mij speelt.
Heb een achtergrond van een buitenlandse afkomst. Eerstgeborene kind van mijn ouders in Nederland. Mijn ouders die niets wisten van school en mij ook niet konden helpen. Heb gezeten op een school voor ZMLK (zeer moeilijk lerende kinderen) en ben later naar het basisberoepsgerichte leerweg gegaan op het VMBO. Maar destijds wist ik niet eens wat school was. Pas toen ik 16 was begon mij duidelijk te worden dat school belangrijk is. Dat het je toekomst is. Ben op het MBO begonnen op niveau 2, 3 en toen uiteindelijk 4 gedaan. Dit heeft mij 4,5 jaar gekost. Allemaal omdat ik een hele slechte startpositie had.quote:Op maandag 26 september 2011 23:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Duidelijk. Waar ben je dan wel op zoek naar? Welke achtergrond heb je? Wat zijn je ambities (behalve dan ''een goede baan'' want dat zegt helemaal niets).
Je bent 22 jaar. Hebt waarschijnlijk al redelijk wat stage/werkervaring. Dan zou je toch een beeld moeten hebben van wat je kan, wilt en nodig hebt. Dan is het ook geen probleem meer om verder te studeren of er voor te kiezen binnen een organisatie/bedrijf te gaan groeien.
Zal het je dan nog sterker vertellen, bij ons zit er een in de klas die 26 is. ( ben zelf 21 )quote:Op maandag 26 september 2011 22:49 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Mooi. Dat stemt mij iets vrolijker. En HBO rechten wat kun je daar zoal mee?
WOW!!! SUPER OUD!!((!!!&&!(%^&*(quote:Op maandag 26 september 2011 23:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Zal het je dan nog sterker vertellen, bij ons zit er een in de klas die 26 is. ( ben zelf 21 )
quote:Op maandag 26 september 2011 23:55 schreef mrk.n het volgende:
[..]
WOW!!! SUPER OUD!!((!!!&&!(%^&*(
TS, gewoon inschrijven
Ja. Dat had ik al in de gaten. Maar toch. Ik waardeer het.quote:Op maandag 26 september 2011 23:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik probeer hem een beetje gerust te stellen .. sperzieboon
Iej könt oe pas joonk veulen a’j oald bint en dan is ‘ te latequote:Op maandag 26 september 2011 23:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik probeer hem een beetje gerust te stellen .. sperzieboon
kan d`r met de konte nie noar luusternquote:Op dinsdag 27 september 2011 00:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Bah, wat een voorgeschiedenis. Iets dat mij nu nog tekent. Het heeft veel in mijn nadeel gewerkt.
Je hoeft er niet naar te luisteren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:05 schreef mrk.n het volgende:
[..]
kan d`r met de konte nie noar luustern
Dat is ook zo. Sorry.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:07 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Je hoeft er niet naar te luisteren.
Heb je mijn verhaal gezien. Waarom ik al 22 ben. Dit heeft een reden. Dit teert er bij mij in.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:10 schreef sanasoufi het volgende:
ONZIN!
Hoezo is 22 te oud?
1. Stel een vwo scholier wil naar de uni. Normaal is die dan 18 wanneer hij begint. Maar stel deze aankomende student is op de basisschool blijven zitten? En vervolgens ook nog eens op de middelbare school? Vervolgens besluit de aankomende student nog even te wachten en een jaartje te gaan werken dan is die aankomende student ook al 21.
2. Wat dacht je van mensen die vmbo - mbo - hbo - wo doen?
3. Op het HBO komen vaak mensen die eerder MBO hebben gedaan en die zijn dan al boven de 20. Geloof me 17 jarigen tref je weinig aan op het HBO. Ik voelde me een kind op inholland toen
.
4. Mochten er desondanks veel studenten onder de 20 zijn er bestaat een kans dat jij op een jongere leeftijd dan hun uiteindelijk klaar bent. Jij gaat uit van 4 jaar dus dan ben je 26 en zij gaan uit van tien jaar ivm stufi dus dan kunnen ze je zo inhalen en de 27 bereiken uuuhm maar dan ben jij natuurlijk al weg.
5. Er zijn ook studenten die van opleiding wisselen of besluiten nog een opleiding te doen na al een hbo opleiding te hebben voltooid die zijn dan ook 22.
6. En natuurlijk zijn er genoeg zoals jij. Volgens mij is 22 vrij jong....overdag komen vaak de studenten onder de 30 en s'avonds vaak de 30 plussers (natuurlijk besluiten sommige leeftijdsgenoten ook weleens s'avonds een college te volgen).
Veel suc6 met je studie! HBO-Rechten kan je veel mee. Denk aan juridisch adviseur, bij de kinderbescherming werken. Ook kan je besluiten nog naar de uni te gaan na je propedeuse. Alleen let op: Dan kan het vooral gezien je leeftijd een lange rit wordenIk spreek uit ervaring en dan ben ik weer wel blij dat ik 18 was.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:10 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Soms denk ik. Laat het er maar bij zitten. Sommige mensen zeggen dat ik mij aanstel, sommige dat ik te laat ben en sommigen dat ik niet te veel naar anderen moet luisteren.
Mensen die studeren en mensen die ongeschoold werk doen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:12 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Wie zeggen dat? Mensen die ook studeren? Of gestudeerd hebben? Of mensen die straten vegen?
Toen ik begon dacht ik ook leuk allemaal 17 jarigen te ontmoeten...de werkelijkheid was hard toen ik erachter kwam dat zowat iedereen ouder dan me was. Uiteindelijk geen vriendinnen
same storyquote:Heb een achtergrond van een buitenlandse afkomst. Eerstgeborene kind van mijn ouders in Nederland. Mijn ouders die niet wisten van school en mij ook niet konden helpen.
Tja, zelfrespect. Bij mij spat het er inderdaad niet vanaf. Dat wil niet zeggen dat ik een timide iemand ben. Sociaal ben ik heel makkelijk. Maar als het over mijzelf gaat, dan is het een andere verhaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:13 schreef Verbodsbord het volgende:
Godverdomme wat word ik moedeloos van mensen als TS zeg, 0,0 zelfrespect.
Heb het gezien? Wat is het probleem nou? Je wilt meer bereiken en begon dat AL op 16 jarige leeftijd te beseffen? Boeiend!quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Heb je mijn verhaal gezien. Waarom ik al 22 ben. Dit heeft een reden. Dit teert er bij mij in.
Kijk. Jij begrijpt mij waarschijnlijk heel goed. Op een ZMLK school gezeten en met twee vingers in de neus het MBO gedaan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:16 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
same story
ik had een cito uitslag van 540 wat gelijk staat aan vwo. mijn leraar stuurde me naar het mavo en mijn ouders stemden in, ik stemde in, we wisten niet beter als het opvolgen van zijn recommendation. mavo geklaard in 4 jaar door mijn tijd in te vullen met games want school was geen fuck aan.
3 jaar lang foute keuzes gemaakt aan opleidingen op het mbo(en ook fout omgegaan met het hele idee achter "school"). 4e opleiding was raak, voornamelijk omdat ik in de 3 jaar er voor heel wat ervaring opdeed in verschillende factoren.
op dit moment bezig met de 4 opleiding, in de 2e leerjaar. totaal duurt het 3 jaar. dus ik ben klaar wanneer ik 22.5 jaar oud ben en ik mag vertellen dat ik 6 jaar heb gedaan over het mbo.
ik ben op dit moment de oudste van de klas, ik zie niet in waarom je dit continu erg blijft vinden. al zijn ze op het hbo jonger als jij, wat ik zwaar betwijfel, kan jij dienen als voorbeeld. dat is hoe ik er nu voor sta. je relaties met de docenten zijn uiteraard ook op een veel hoger niveau.
ik doe op dit moment vestigingsmanager/internationaal groothandel. juridisch heb ik ook gehad, vond ik geen bal aan. in mijn huidige opleiding is er geen wiskunde, ik betwijfel dat dit in hbo wel het geval zal zijn in de zelfde sector. ik ga dus beginnen aan hbo wanneer ik 22 ben. nog niet nagedacht over hoe ik het wil aanpakken. fulltime werken en avondschool lijkt "verstandig" en dan heb ik aan het einde van die 4 jaar ook een eigen huis in turkije, als ik 1k per maand wegleg.
echter, als ik mijn gevoel vraag wat hij vind van fulltime werken en avondschool sluit hij toch niet aan op verstand. mijn gevoel zegt namelijk: het is slechts "normaal" dat je tegenwoordig "later in leeftijd" begint met alles. zorg er slechts voor dat je ook geniet van je keuzes.
volgens mij is 22 een gemiddelde leeftijd voor het beginnen aan hbo. je hebt de toelatingstest voor hbo op 21+ jarig leeftijd toch hoeveel mensen doen dat wel niet?
soms is het maar net geluk in wat voor klas je terechtkomt, maar ik maak me nu totaal niet zorgen over mijn leeftijd als ik denk aan het hbo. age is nothing but a number.
ik zou het juist dom vinden als je geen hbo zou doen omdat men anders praat als het geen dat jij daadwerkelijk wilt.
We hebben gewoon allemaal onze 'eigen weg.' Bij iedereen loopt het leven anders. Soms totaal anders dan gepland. Mijn moeder heeft een goede leuke baan op kantoor. Ze heeft echter geen diploma's. Ze heeft toen ze 30+ was gewoon wat korte cursussen gevolgd en is gaan solliciteren via uitzendbureau's. Daardoor begon ze ervaring op te doen. Nu is ze al meer dan 10 jaar ofzo werkzaam als ambtenaar en zelfs nu boven de 50 heeft ze een nieuwe baan bemachtigd bij de gemeente.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:16 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
same story
ik had een cito uitslag van 540 wat gelijk staat aan vwo. mijn leraar stuurde me naar het mavo en mijn ouders stemden in, ik stemde in, we wisten niet beter als het opvolgen van zijn recommendation. mavo geklaard in 4 jaar door mijn tijd in te vullen met games want school was geen fuck aan.
3 jaar lang foute keuzes gemaakt aan opleidingen op het mbo(en ook fout omgegaan met het hele idee achter "school"). 4e opleiding was raak, voornamelijk omdat ik in de 3 jaar er voor heel wat ervaring opdeed in verschillende factoren.
op dit moment bezig met de 4 opleiding, in de 2e leerjaar. totaal duurt het 3 jaar. dus ik ben klaar wanneer ik 22.5 jaar oud ben en ik mag vertellen dat ik 6 jaar heb gedaan over het mbo.
ik ben op dit moment de oudste van de klas, ik zie niet in waarom je dit continu erg blijft vinden. al zijn ze op het hbo jonger als jij, wat ik zwaar betwijfel, kan jij dienen als voorbeeld. dat is hoe ik er nu voor sta. je relaties met de docenten zijn uiteraard ook op een veel hoger niveau.
ik doe op dit moment vestigingsmanager/internationaal groothandel. juridisch heb ik ook gehad, vond ik geen bal aan. in mijn huidige opleiding is er geen wiskunde, ik betwijfel dat dit in hbo wel het geval zal zijn in de zelfde sector. ik ga dus beginnen aan hbo wanneer ik 22 ben. nog niet nagedacht over hoe ik het wil aanpakken. fulltime werken en avondschool lijkt "verstandig" en dan heb ik aan het einde van die 4 jaar ook een eigen huis in turkije, als ik 1k per maand wegleg.
echter, als ik mijn gevoel vraag wat hij vind van fulltime werken en avondschool sluit hij toch niet aan op verstand. mijn gevoel zegt namelijk: het is slechts "normaal" dat je tegenwoordig "later in leeftijd" begint met alles. zorg er slechts voor dat je ook geniet van je keuzes.
volgens mij is 22 een gemiddelde leeftijd voor het beginnen aan hbo. je hebt de toelatingstest voor hbo op 21+ jarig leeftijd toch hoeveel mensen doen dat wel niet?
soms is het maar net geluk in wat voor klas je terechtkomt, maar ik maak me nu totaal niet zorgen over mijn leeftijd als ik denk aan het hbo. age is nothing but a number.
ik zou het juist dom vinden als je geen hbo zou doen omdat men anders praat als het geen dat jij daadwerkelijk wilt.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kijk. Jij begrijpt mij waarschijnlijk heel goed. Op een ZMLK school gezeten en met twee vingers in de neus het MBO gedaan.
Sommige vrienden die ik het heb verteld keken raar op. ZMLK? Ze wisten niet eens wat ze hoorden. Als ik alleen maar op het Mavo was begonnen dan had ik al op het derde jaar HBO kunnen zitten. Maar bij mij was het Basisberoepsgerichte leerweg. Even drie niveaus lager. Hoe laag kun je zinken. In mijn geval laag.
Het enige wat er nog aan ontbrak is dat ik naar het praktijkonderwijs gestuurd zou worden. Wat men destijds op school heel erg voor de hand zag.
quote:Op maandag 26 september 2011 22:37 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Beste mensen,
Ik voel mij niet vrolijk. Ben bijna 22 jaar en moet nog beginnen aan een studie. Ik ben van plan in februari 2012 te beginnen maar voel mij al best wel oud.
Tevens twijfel ik wat voor een studie ik ga doen. HBO rechten is een optie, maar daar kun je niet veel mee.
Ja, dat klopt. Petje af voor je moeder.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:23 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
We hebben gewoon allemaal onze 'eigen weg.' Bij iedereen loopt het leven anders. Soms totaal anders dan gepland. Mijn moeder heeft een goede leuke baan op kantoor. Ze heeft echter geen diploma's. Ze heeft toen ze 30+ was gewoon wat korte cursussen gevolgd en is gaan solliciteren via uitzendbureau's. Daardoor begon ze ervaring op te doen. Nu is ze al meer dan 10 jaar ofzo werkzaam als ambtenaar en zelfs nu boven de 50 heeft ze een nieuwe baan bemachtigd bij de gemeente.
het gaat er niet om wat er in het verleden is gebeurt het gaat er om wat jij doet met het geen dat jij hebt geleerd tot dit moment en hoe jij dat gaat benutten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kijk. Jij begrijpt mij waarschijnlijk heel goed. Op een ZMLK school gezeten en met twee vingers in de neus het MBO gedaan.
Sommige vrienden die ik het heb verteld keken raar op. ZMLK? Ze wisten niet eens wat ze hoorden. Als ik alleen maar op het Mavo was begonnen dan had ik al op het derde jaar HBO kunnen zitten. Maar bij mij was het Basisberoepsgerichte leerweg. Even drie niveaus lager. Hoe laag kun je zinken. In mijn geval laag.
Het enige wat er nog aan ontbrak is dat ik naar het praktijkonderwijs gestuurd zou worden. Wat men destijds op school heel erg voor de hand lag.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:26 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Ik word echt beroerd van deze topic. En ja ik heb je verhaal gelezen.
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je een dak boven je hoofd hebt + genoeg te eten + kleding en al het andere noodzakelijke. En nu niet zeuren.
Wil je studeren? Ga het gewoon doen en vergeet alle onzin er om heen. Gewoon je leven beteren. Welke studie je wilt doen is afhankelijk van wat je wilt doen. Dus denk daar over na.
Wil je niet studeren? Groeien door op verschillende plaatsen te werken en ervaring op te doen.
Word je beroerd van deze topic. Ik zal het je sterker vertellen: ik voel mij al weken beroerd.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:26 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Ik word echt beroerd van deze topic. En ja ik heb je verhaal gelezen.
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je een dak boven je hoofd hebt + genoeg te eten + kleding en al het andere noodzakelijke. En nu niet zeuren.
Wil je studeren? Ga het gewoon doen en vergeet alle onzin er om heen. Gewoon je leven beteren. Welke studie je wilt doen is afhankelijk van wat je wilt doen. Dus denk daar over na.
Wil je niet studeren? Groeien door op verschillende plaatsen te werken en ervaring op te doen.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:26 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Petje af voor je moeder.
Maar ik ben iemand die geboren is in Nederland. En dan nog is het naar mijn mening verkeerd met mij afgelopen. Nog steeds twijfelen en nog steeds veel te veel nadenken over toekomst en verleden.
Als je al iets gaat studeren, op welke leeftijd dan ook, wees dan in ieder geval overtuigd en bezield...quote:Op maandag 26 september 2011 22:49 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Mooi. Dat stemt mij iets vrolijker. En HBO rechten wat kun je daar zoal mee?
Ja, ik heb mijzelf ingeschreven voor HBO rechten. Maar weet nog niet zeker of ik deze opleiding ga volgen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:30 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
het gaat er niet om wat er in het verleden is gebeurt het gaat er om wat jij doet met het geen dat jij hebt geleerd tot dit moment en hoe jij dat gaat benutten.
ik begrijp je inderdaad, en ik kan je slechts het geen vertellen dat jij zelf ook heel goed weet en dat is dat je hbo moet gaan doen, ongeacht in wat voor klas je terechtkomt en ongeacht de duur van de opleiding. hoe je het gaat doen is aan jou. duaal, avondschool of gewoon een bol opleiding. ik ben er zelf nog niet uit.
je moet stoppen met het nadenken over je verleden en je moet starten met het nadenken over je toekomst. enkele religie vertellen dat je je leven niet met "spijt" door moet brengen, dus doe dat ook niet. als jij continu maar over je verleden gaat piekeren zal je geen stap kunnen zetten naar een positief toekomst. raap je zelf op maak van mij apart een plan van aanpak voor je zelf en een planning en voer die dingen ook daadwerkelijk uit.
zet als eerst dat je uitgaat zoeken wat voor opleiding je wilt volgen. maak van mij apart nog een topic aan waarin je vraagt of mensen je kunnen helpen in het kiezen van een opleiding.
mag ik je vragen waarom je rechten wilt doen? ik gok maar omdat je denkt dat je dan een "officieel, erkend" baan zult/wilt krijgen met wellicht een leuke titel? of is het echt naar je interesse?quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:35 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijzelf ingeschreven voor HBO rechten. Maar weet nog niet zeker of ik deze opleiding ga volgen.
Wil graag bij een gemeente of bij de overheid aan de slag in een adviserende rol. Ben iemand die heel makkelijk met mensen praat. Mits ik lekker in mijn vel zit.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:39 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
mag ik je vragen waarom je rechten wilt doen? ik gok maar omdat je denkt dat je dan een "officieel, erkend" baan zult/wilt krijgen met wellicht een leuke titel? of is het echt naar je interesse?
Nou top tochquote:Op dinsdag 27 september 2011 00:41 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Wil graag bij een gemeente of bij de overheid aan de slag in een adviserende rol. Ben iemand die heel makkelijk met mensen praat. Mits ik lekker in mijn vel zit.
Alleen ben ik zo bang om nog een fout te maken. Aangezien ik al bijna 22 ben kan ik mij geen fout veroorloven. Niet zoals iemand van 16 jaar.
Ja, ik wil veel contact met mensen. Daar hou ik van. Maar wel met een zakelijke tintje. Dus lijkt een adviserende rol bij de gemeente of de overheid mij zeker wel iets.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:43 schreef sanasoufi het volgende:
Serieuzeonderwerpen: Ga gewoon studeren. Zoek een leuke studie uit. Lijkt toerisme je trouwens niets? Stewardess ofzo? Of grondstewardess? Of ben je goed in engels en dol op talen? Dan zou international business and languages wat voor je zijn. Of ben je gek op kinderen? Dan is de pabo een optie. Of ben je geïnteresseerd in het recht? Bijvoorbeeld lijkt het je wat om je hoofd te breken op juridische vraagstukken als heeft iemand recht op schadevergoeding in geval van onrechtmatige daad?
ezelbayraktar: Deeltijd is volgens mij beter dan voltijd. Je hebt dan s'avonds colleges en dan kun je overdag werken en in het weekend studeren. Ik doe nu voltijd, maar volg niets. Gewoon thuis studeren voor de tentamens.
Precies gewoon doen. De hbo boeken zullen nooit groter dan 300 bladzijdes zijn. Als dat veel lijkt: Op de uni kunnen er 1000 bladzijdes getentamineerd wordenquote:Op dinsdag 27 september 2011 00:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik wil veel contact met mensen. Daar hou ik van. Maar wel met een zakelijke tintje. Dus lijkt een adviserende rol bij de gemeente of de overheid mij zeker wel iets.
niet te vergeten dat als je een avondopleiding doet en 4 jaar fulltime bij dezelfde plek aan de slag gaat je wellicht ook doorgroeimogelijkheden aangeboden zult krijgen. gebeurde vaak bij de plek waar ik stage liep. ze kregen zelfs hun opleiding via werk aangeboden en daarmee ook de mogelijkheid om door te groeien.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:43 schreef sanasoufi het volgende:
Serieuzeonderwerpen: Ga gewoon studeren. Zoek een leuke studie uit. Lijkt toerisme je trouwens niets? Stewardess ofzo? Of grondstewardess? Of ben je goed in engels en dol op talen? Dan zou international business and languages wat voor je zijn. Of ben je gek op kinderen? Dan is de pabo een optie. Of ben je geïnteresseerd in het recht? Bijvoorbeeld lijkt het je wat om je hoofd te breken op juridische vraagstukken als heeft iemand recht op schadevergoeding in geval van onrechtmatige daad?
ezelbayraktar: Deeltijd is volgens mij beter dan voltijd. Je hebt dan s'avonds colleges en dan kun je overdag werken en in het weekend studeren. Ik doe nu voltijd, maar volg niets. Gewoon thuis studeren voor de tentamens.
Precies. Ik zou echt voor deeltijd kiezen als ik jou was. Op het HBO is dit gewoon 4 jaar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:52 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
niet te vergeten dat als je een avondopleiding doet en 4 jaar fulltime bij dezelfde plek aan de slag gaat je wellicht ook doorgroeimogelijkheden aangeboden zult krijgen. gebeurde vaak bij de plek waar ik stage liep. ze kregen zelfs hun opleiding via werk aangeboden en daarmee ook de mogelijkheid om door te groeien.
Hé, niet zo pesten. Ik ben gevoelig hoor. Nee, geintje. Ik ga gewoon in februari beginnen, punt. En dan mij volop concentreren op deze opleiding.quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Hé, niet zo pesten. Ik ben gevoelig hoor. Nee, geintje. Ik ga gewoon in februari beginnen, punt. En dan mij volop concentreren op deze opleiding.
Ja, dank je. Gewoon werken en mijn spaartegoed opbouwen tot een kleine ¤ 14.000 en dan beginnen met mijn studie.quote:
dus, wat gaat het worden, duaal, avondschool en overdag fulltime werken of fulltime school? of moet je hier nog over na denken?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, dank je. Gewoon werken en mijn spaartegoed opbouwen tot een kleine ¤ 14.000 en dan beginnen met mijn studie.
Daar ben ik nog niet over uit. Maar ik ga wel zeker beginnen in februari. Tot die tijd hou ik mijn fulltime administratie baan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:14 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
dus, wat gaat het worden, duaal, avondschool en overdag fulltime werken of fulltime school? of moet je hier nog over na denken?
haha mooi, best of luck m8. ik ga even douchen en vervolgens pitten, welterustenquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:15 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet over uit. Maar ik ga wel zeker beginnen in februari. Tot die tijd hou ik mijn fulltime administratie baan.
Ja, gelijk heb je. Ik moet er vandaag ook om half 8 uit. Ga ook over een half uur slapen. Welterusten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
haha mooi, best of luck m8. ik ga even douchen en vervolgens pitten, welterusten
Oké. Dat maakt mij wat vrolijker. Ben ik toch geen noodgeval.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef boskameel het volgende:
liep maar te trollen. ben zelf ook 26, en begin ook aan een studie. zit zelfs met iemand in de klas van eind 30.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:33 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Oké. Dat maakt mij wat vrolijker. Ben ik toch geen noodgeval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb jij ooit zoiets doms gehoord? 22 en dan zichzelf te oud noemenquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef boskameel het volgende:
liep maar te trollen. ben zelf ook 26, en begin ook aan een studie. zit zelfs met iemand in de klas van eind 30.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:37 schreef sanasoufi het volgende:
[..]![]()
TS is echt raar. 22en dan pas beginnen. Zoiets heb ik nog nooit gehoord
He Sanasoufi. Jou moet ik trouwens ook bedanken. Je hebt mij helemaal uit de slop gehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies! Heb je mijn postgeschiedenis niet gezienquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:39 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
He Sanasoufi. Jou moet ik trouwens ook bedanken. Je hebt mij helemaal uit de slop gehaald.
Nee juist niet. Is nog jong. Ben volgend jaar ook 27 als ik afgestudeerd ben en zelf ook op mijn 22e begonnen. Relaxed, begin die studie en hou het vol.quote:Op maandag 26 september 2011 23:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, vind je dat oud?
Ik vond het juist prettig om al achter te lopen omdat ik tenminste die druk niet meer had. Ik volg nu lekker mijn eigen plan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef HenkXL het volgende:
Tjah, je komt wel bij veel 17 jarigen in de klas die wel op schema lopen.
D'r is helemaal geen schema.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef HenkXL het volgende:
Dat valt reuze mee. Toen ik op mijn 23ste aan het HBO begon toen was de grote meerderheid 20+. Er zijn op het HBO altijd veel mensen die van het MBO afkomstig zijn of die aan een nieuwe HBO studie beginnen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef HenkXL het volgende:
Is uiteraard verschillend per klas en opleiding. Ik heb de ervaring dat zon beetje de helft 17 of 18 is, zeker het eerste jaar. Hoeft geen minpunt te zijn, wou TS gewoon even op de hoogte stellen van dit feitquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Toen ik op mijn 23ste aan het HBO begon toen was de grote meerderheid 20+. Er zijn op het HBO altijd veel mensen die van het MBO afkomstig zijn of die aan een nieuwe HBO studie beginnen.
Kijk. Nee, ben er inmiddels wel grotendeels overheen. Ik ga gewoon in februari volop voor de opleiding HBO rechten. Vandaag lekker gewerkt. 11,5 uur bezig geweest.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:47 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ben 25 en ook net begonnen. Bijna 29 als ik klaar ben en dan kan ik nog meer dan 35 jaar werken. Lijkt me lang genoeg. Als ik mijn diploma haal kan ik misschien ook het werk gaan doen wat ik heel graag zou willen (pedagoog in het ziekenhuis.)
Bij mij zitten er weinig 20+ers in de klas en met mijn 25 jaar ben ik de oudste. Leeftijdsverschil met de achtienjarigen is soms wel merkbaar, maar dan heb ik het meer over een persoonlijke klik. Iedereen werkt wel hard namelijk, ook de jongere klasgenoten.
Maar ik zou me niet laten tegenhouden door je leeftijd. 22 is nog jong en van doorleren kun je nog heel veel plezier hebben. Als je nu al twijfelt of je niet te oud bent, begin je waarschijnlijk al helemaal niet meer als je nog wat ouder bent. Nu of nooit dus.
Ik ga er zeker voor. Tot die tijd werk ik gewoon fulltime.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:28 schreef Onmisbaar het volgende:
22 is toch niet zo oud? Ik zit met wel meer mensen van 22+ in de klas en ik doe ook hbo-rechten. Er zit één jongen van 17 in en de rest is allemaal 18 of ouder. Ga er gewoon voor!
11,5 uur werken! Is dat uitzondering of doe je dat altijd? Maar nadat ik dit gepost had zag ik inderdaad staan dat je in februari gaat beginnen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:03 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kijk. Nee, ben er inmiddels wel grotendeels overheen. Ik ga gewoon in februari volop voor de opleiding HBO rechten. Vandaag lekker gewerkt. 11,5 uur bezig geweest.
3 dagen per week doe ik dat. De overige 2 dagen werk ik gewoon 8 a 8.5 uur per dag. Maar in het weekend lig ik wel plat.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
11,5 uur werken! Is dat uitzondering of doe je dat altijd? Maar nadat ik dit gepost had zag ik inderdaad staan dat je in februari gaat beginnen.
Heel verstandig inderdaad!!quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:38 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
3 dagen per week doe ik dat. De overige 2 dagen werk ik gewoon 8 a 8.5 uur per dag. Maar in het weekend lig ik wel plat.
Ik moest lachen... het is nog waar ook.quote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef CindieY het volgende:
Om je gelijk maar te troosten: je gaat waarschijnlijk bij lange na niet de oudste in je klas zijn. Gewoon doen!
Om dan niet aangenomen te worden want je bent zo jongquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:08 schreef mrk.n het volgende:
[..]
D'r is helemaal geen schema.Ik was zestien toen ik startte met mijn hbo opleiding en kwam ik bij mensen terecht die 26 waren. En ik wist eigenlijk helemaal niet waar ik nou precies mee bezig was toendertijd. Ik was simpelweg te jong en onvolwassen. Je kunt beter beginnen als je wat ''ouder'' bent (achttien ofzo). Overigens ben ik nu twintig en heb ik mijn diploma wel.
Nee, aangenomen word ik wel.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Om dan niet aangenomen te worden want je bent zo jong
quote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef Meloewa het volgende:
Geeft niet dit is ook me 4e opleiding.
Nee, ik ga een opleiding volgen in februari. Als alles goed gaat!quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:36 schreef Wasmachinu het volgende:
Wat wil je dan doen, maar niet studeren omdat je te oud bent?
Ja, ik ben al een paar dagen over mijn leeftijd heen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben straks 23 als ik opnieuw begin met een studie [ afbeelding ]
Ja, ik ben op niveau 2 begonnen op het MBO. Echt laag. Maar het heeft mij wel wat tijd gekost om een beetje omhoog te klimmen. Vandaar dat ik op mijn 22ste (bijna) begin aan een HBO-opleiding.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:00 schreef _MejIk het volgende:
Als je een MBO opleiding hebt gedaan, ben je ook 20/21 als je aan een opleiding begint. Net zoals mij. En wase cht niet de oudste uit mn klas, zijn namelijk altijd mensen die al 2/3x van opleiding hebben gewisseld of hun P niet konden halen ergens.
En daarnaast, wie zegt dat jij te oud bent? Als jij iets wil, hangt dat toch niet van je leeftijd af?
Om maar al die online-opleidingen te quoten: "je bent nooit te oud om te leren"
En dan nog, laat je je leeftijd afhangen van wat je wilt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik ben op niveau 2 begonnen op het MBO. Echt laag. Maar het heeft mij wel wat tijd gekost om een beetje omhoog te klimmen. Vandaar dat ik op mijn 22ste (bijna) begin aan een HBO-opleiding.
Over de leeftijd heb je gelijk. Ik zat er wel een beetje mee, ja. Bedankt dat je dat een prestatie vindt. Maar het is niet dat ik dom was, maar dat ik pas op het MBO begon te doorzien dat school mijn toekomst gaat bepalen. Vandaar dat ik mijzelf van mbo2 een beetje bij beetje naar boven heb gewerkt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:49 schreef _MejIk het volgende:
[..]
En dan nog, laat je je leeftijd afhangen van wat je wilt?
Als jij van het van mbo2 naar hbo weet te schoppen is dat serieus een prestatie. Ieder heeft zn eigen loopbaan, en dit is dan de jouwe. Dat jij 22 bent maakt geen donder uit. Kan alleen betekenen dat jij misschien al meer ervaring hebt op allerlei andere werkgebieden waar kiddo's die rechtstreeks van de havo komen, nog nooit van hebben gehoord.
Ik heb overigens een kerel van 30 in de klas..
En als het echt zo'm groot probleem voor je is, kan je altijd nog deeltijd gaan doen. DAar zitten sowieso al oudere mensen op...
Ik heb mijzelf al verdiept en besloten dat ik een studie HBO rechten ga doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:06 schreef UltraR het volgende:
Ik ben op m'n 23e begonnen met m'n WO studie, daarvoor aantal jaar ziek geweest.
Geen enkel probleem mee ervaren. Gewoon vrienden gemaakt met de 18-19-20 jarigen. En bovendien waren van de 90 eerstejaars studenten zeker een stuk of 8 ook al tussen de 21 en 25.
Wel wil ik je adviseren je goed te verdiepen in verschillende opleidingen, zoek informatie op internet, bezoek open dagen / dagjes meestuderen. Dan weet je goed waar je aan begint.
Als iets ouder persoon begin je vaak bewuster aan een studie en is je motivatie beter wat alleen maar positief is. Succes.
Ik zat er mee. Dat klopt zeker. Maar begin over een kleine 4 maanden gewoon aan de studie. En dan wil er 100% voor gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:09 schreef sweetdancegirl het volgende:
Zelfmedelijden heeft geen zin. Ik ben 26 en heb door omstandigheden niet eens de middelbare school af kunnen ronden. Ik ga ook niet de hele dag zitten zeiken. Ben nu gewoon een opleiding aan het doen, who cares?
Oh, en mijn vriend, 4 jaar ouder, is een kleine 2 maanden geleden begonnen met Prakijkdiploma boekhouding..
Kortom, ga knallen en houd op met klagen.
Er zijn er genoeg die het doen zij het dat die meestal al werken en dat ze in deeltijd die master volgen. Ik had bijvoorbeeld een chemie-lerares die in deeltijd bouwkunde studeerde.quote:enk je nog een baan te vinden als je zometeen op je 45ste klaar bent...
Hallo leeftijdsgenoot. Welke opleiding ben je van plan te gaan doen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:39 schreef Fredo55 het volgende:
Zelf ben ik ook 22 en ik ben ook van plan een opleiding te beginnen.
Levenservaring heb je op een HBO opleiding weinig aan. Mensen die van MBO komen hebben doorgaans de eerste weken het makkelijker dan een havist, maar naar mate de opleiding vordert krijgen de havisten het makkelijker dan MBO'ers.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:58 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik heb zeker wel iets meer levenservaring dan de jonge Havisten.
Ik ben niet zomaar een MBO'er. Dat denk ik zeker van mijzelf!! Als het een beetje egoistisch klinkt, sorry daarvoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:19 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Levenservaring heb je op een HBO opleiding weinig aan. Mensen die van MBO komen hebben doorgaans de eerste weken het makkelijker dan een havist, maar naar mate de opleiding vordert krijgen de havisten het makkelijker dan MBO'ers.
En over je leeftijd: Er zijn zat mensen die tussen hun 25-30e levensjaar pas een een HBO beginnen. Gewoon naar school gaan. Je zit er voor jezelf, niet voor een ander
Bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:26 schreef FS1986NL het volgende:
Haha 22 te oud ik ben nu 25 en wil volgend jaar ECHT weer gaan beginnen met een opleiding en dan ben ik 26.
Dus je bent echt niet te oud hoor, en weet je al wel wat je wilt gaan doen.
Zelf twijfel ik nog over welke opleiding nu echt bij me zou passen, want vind zelf gewoon heel veel leuk snap je.
Mijn achtergrond is de Horeca maar daar ben ik klaar mee, het is voor een paar jaar leuk maar je wilt begeven moment een normaal ritme hebben.
En dus heb ik besloten om een andere opleiding te gaan volgen maar weet alleen nog niet zeker wat.
Dus je bent zeker niet te oud hoor.
Je hebt gelijk. Maar ik zou graag aan het werk willen. Maar wil wel minimaal een HBO diploma op zak. Dus daarom ga ik zeker in februari 2012 starten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:56 schreef MoetPoepen het volgende:
Ik was al klaar op me 21e, al mijn vrienden studeerden nog
Toen wezen lamballen op d uni en ben pas op mijn 26e klaar, 5 jaar na hbo(!)
Maar ik geniet van het studentenleven![]()
Zat gasten die op hun 2e begonnen bij mijn opleiding n lekker 5 jaar over deden, nooit hebben ze spijt gehad. Het was de tijd va hun leven, nu druk druk druk
Ik geloof niet dat je weet wat egoïstisch betekentquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ik ben niet zomaar een MBO'er. Dat denk ik zeker van mijzelf!! Als het een beetje egoistisch klinkt, sorry daarvoor.
Ach ja, ik weet het. Het was een beetje egoïstisch maar soms zeg je dingen die niet echt bescheiden zijn!!!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:30 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je weet wat egoïstisch betekent
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:46 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ach ja, ik weet het. Het was een beetje egoïstisch maar soms zeg je dingen die niet echt bescheiden zijn!!!
Meestal hoor je dat nooit uit mijn mond, maar dit is gewoon waar. Was echt één van de beste toen ik nog op het MBO zat.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:30 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je weet wat egoïstisch betekent
Hey jij bedankt voor je berichtje op mijn berichtje!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:49 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Ja, als ik deze topic goed doorlees kom ik er achter dat ik nog tijd zat heb. Iets waar ik eerst over twijfelde. Maar dat verandert niks aan mijn doel om het HBO in proberen af te ronden.
Ja, horeca heeft onregelmatige werktijden daar ben ik van op de hoogte. En ik kan het mij zeker inbeelden dat je dat na een tijdje niet meer leuk vindt.
Ik weet al wat ik wil gaan doen. Ik ga voor HBO rechten. En wie weet later verder. Maar dat is nog niet aan de orde. Anders wordt ik iets te ambitieus naar mijn smaak.
Zeker doen die 21+ toets. Ik kan je niet vertellen wat er wordt getoetst. Misschien kun je een topic openen op Fok.nl. Wie weet komen er nuttige tips binnen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:24 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Hey jij bedankt voor je berichtje op mijn berichtje!
Ik zou er echt lekker voor gaan het is voor je toekomst en nu kan het nog, zelf wil ik ook als alles meezit volgend jaar een HBO opleiding gaan volgen.
Ik wil waarschijnlijk Commerciële Economie gaan doen omdat het toch meer aansluit op de dingen die ik zou willen doen en leuk vind om te doen.
Maar moet wel eerst een 21+ toets maken dan zou ik die opleiding kunnen volgen.
Maar hoor van veel mensen dat ie best te doen is als je je maar goed voorbereid.
In ieder geval wens ik je heel veel succes man mocht het zover komen!
Ik zou geen commerciële economie doen! Mensen die dat doen vinden het dodelijk saai.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:24 schreef FS1986NL het volgende:
[..]
Hey jij bedankt voor je berichtje op mijn berichtje!
Ik zou er echt lekker voor gaan het is voor je toekomst en nu kan het nog, zelf wil ik ook als alles meezit volgend jaar een HBO opleiding gaan volgen.
Ik wil waarschijnlijk Commerciële Economie gaan doen omdat het toch meer aansluit op de dingen die ik zou willen doen en leuk vind om te doen.
Maar moet wel eerst een 21+ toets maken dan zou ik die opleiding kunnen volgen.
Maar hoor van veel mensen dat ie best te doen is als je je maar goed voorbereid.
In ieder geval wens ik je heel veel succes man mocht het zover komen!
Kerel...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:46 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ach ja, ik weet het. Het was een beetje egoïstisch maar soms zeg je dingen die niet echt bescheiden zijn!!!
Meestal hoor je dat nooit uit mijn mond, maar dit is gewoon waar. Was echt één van de beste toen ik nog op het MBO zat.
Ach, ja. Ik heb die twee termen door elkaar gehaald. Nu ik erover nadenk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 02:05 schreef Sosha het volgende:
[..]
Kerel...
Nogmaals, dat heeft niks met egoïstisch zijn te maken. Je bedoelt arrogant. Op een hbo-opleiding moet je dat wel weten, hoor
Ja, goed gesproken. Helemaal met je eens!!!quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:38 schreef Miss-Paraplu het volgende:
Ik ben 26 en dit schooljaar weer begonnen met een opleiding. Ik zit met veel jongere mensen in een klas, en daar zitten nadelen aan, maar ach ik vind het wel prima.De opleiding duurt 3 jaar, en als het goed is ben ik dan reisspecialist. Nou prima toch..
Inderdaad. Bovendien is commerciële economie de 'makkelijke' vorm van bedrijfseconomie. Dus mijn advies: doe bedrijfseconomie, heb je meer aan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:55 schreef MoetPoepen het volgende:
[..]
Ik zou geen commerciële economie doen! Mensen die dat doen vinden het dodelijk saai.
Het is niet om jou aan te vallen hoor, maar heeeeeeel veel MBO'ers zeggen dat ze HBO kunnen, en dat het MBO zo makkelijk was. Eenmaal op het HBO valt het toch tegen. Het is gewoon heel ander niveau. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij het niet aan kan. Je zal er, net als de gemiddelde MBO'er meer aan moeten trekken dan een gemiddelde havist. Is dat een schande? Nee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ik ben niet zomaar een MBO'er. Dat denk ik zeker van mijzelf!! Als het een beetje egoistisch klinkt, sorry daarvoor.
Maar op de school waar ik zat was ik 1 van de beste op het MBO. En deed nog niet eens serieus mij best. Dus ik geef mij een hele goede kans om het HBO te halen. Dus ga ik er in februari 2012 helemaal voor.
Goede mentaliteit! Laat je niet krengen door 'haters'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Maar op de school waar ik zat was ik 1 van de beste op het MBO. En deed nog niet eens serieus mij best. Dus ik geef mij een hele goede kans om het HBO te halen. Dus ga ik er in februari 2012 helemaal voor.
Nee, ik zie het ook niet als een aanval. Zulke verhalen heb ik inderdaad ook vernomen. Maar ik word er niet warm of koud van.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:34 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het is niet om jou aan te vallen hoor, maar heeeeeeel veel MBO'ers zeggen dat ze HBO kunnen, en dat het MBO zo makkelijk was. Eenmaal op het HBO valt het toch tegen. Het is gewoon heel ander niveau. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij het niet aan kan. Je zal er, net als de gemiddelde MBO'er meer aan moeten trekken dan een gemiddelde havist. Is dat een schande? Nee.
Hoe heb je je wiskunde certificaat gehaald op WVO niveau? Via de VAVO?quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:58 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Goede mentaliteit! Laat je niet krengen door 'haters'.
Trouwens, dat commentaar van 'havisten krijgen het later makkelijker dan mbo'ers'. Lol!
Ik doe nu MBO en ben van plan HBO te gaan doen. Op zak heb ik een wiskunde certificaat van het vwo en heb vroegah geen vwo gedaan, maar vmbo. Nu ben ik bezig met Biologie en Natuurkunde en het gaat redelijk goed af. Denk niet dat Hbo (Informatica/BI) mij gaat nekken hoor. Daarna ben ik van plan om naar de Universiteit te gaan. Wil je haten? Haat maar! Haters gonna hate!
H-aving
A-nger
T-owards
E-veryone
R-eaching
S-ucces
Haters^^
En of dat arrogantie is om het hbo te onderschatten? Denk het niet hoor..... Havisten/Vwo'ers hebben een denkvermogen van: 'je mag alleen hbo doen als je havo hebt gedaan, en je mag alleen wo doen als je vwo hebt gedaan'. Ik kan er alleen om lachen.
Oh, ben atm 19, begin op mijn 21e aan het Hbo (hopelijk) en op mijn 22e (hopelijk) aan de Universiteit.
Doe je wiskunde B via de VAVO? Ik heb er namelijk ook interesse in gekregen om een wiskunde certificaat te halen op Havo of WVO niveau. Altijd mooi meegenomen. En het komt zeker van pas!!quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:21 schreef lipper het volgende:
Ik ben zaterdag begonnen met wiskunde b op havo niveau. En deze week begin ik met natuurkunde. Volgend jaar wil ik de 21+ toets doen.
Ik ben nu 25 dan 26!
Tien jaar ouder dan mij. Ik zou zeggen gewoon doen. Ook al klinkt het een beetje smakeloos uit mijn mond!! Aangezien ik er mee zat dat ik op mijn 22ste nog moet beginnen met een HBO studie.quote:
Het niveau van Hbo wiskunde verschilt enorm van dat van vmbo/mbo. Je moet vooral leren met vergelijkingen, functies en grafieken werken. Verder regels proberen te leren en achter het idee van oplossen komen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Doe je wiskunde B via de VAVO? Ik heb er namelijk ook interesse in gekregen om een wiskunde certificaat te halen op Havo of WVO niveau. Altijd mooi meegenomen. En het komt zeker van pas!!
Succes volgend jaar met de 21+ toets. Moet zeker lukken als ik het zo lees.
Nee ik heb boeken gekocht( getal en ruimte wiskunde b) en ik doe iedere avond een gedeelte uit een hoofdstuk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Doe je wiskunde B via de VAVO? Ik heb er namelijk ook interesse in gekregen om een wiskunde certificaa
t te halen op Havo of WVO niveau. Altijd mooi meegenomen. En het komt zeker van pas!!
Succes volgend jaar met de 21+ toets. Moet zeker lukken als ik het zo lees.
Boven de 30 is het nog steeds niet vreemd, een opleiding volgen is nooit vreemd, hoe kan de drang jezelf te blijven ontwikkelen nou vreemd zijn?quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:29 schreef boukelover het volgende:
Je bent pas 22! Je kan prima aan opleiding nog beginnen hoor haha! Boven de 30 wordt het in mijn ogen 'vreemd', maar nog niet onmogelijk. Echt, je zult vast niet de oudste zijn!
sociaal / maatschappelijk faalgevoel danwel taboe. ?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:16 schreef Sosha het volgende:
[..]
Boven de 30 is het nog steeds niet vreemd, een opleiding volgen is nooit vreemd, hoe kan de drang jezelf te blijven ontwikkelen nou vreemd zijn?
Mwoah. Genoeg 'gevallen' die pas heel laat zijn gaan studeren en daar alleen maar heel erg blij mee zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
[..]
sociaal / maatschappelijk faalgevoel danwel taboe. ?
Heb je het wiskundeboek die je stap voor stap door het niveau van de onderbouw VWO/HAVO begeleidt nog? Dit boek wil ik graag van je kopen. Ik heb je hierover een PM gestuurd. Hoop van je te horen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:51 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Het niveau van Hbo wiskunde verschilt enorm van dat van vmbo/mbo. Je moet vooral leren met vergelijkingen, functies en grafieken werken. Verder regels proberen te leren en achter het idee van oplossen komen.
Voordat ik mbo deed nam ik een leuk boek door dat je stap voor stap onderbouw havo/vwo uitlegde. Daarmee had ik een grote voorsprong op mijn collega deelnemers op het mbo. Later heb ik alle boeken van de bovenbouw vwo besteld(Wiskunde A) en heb dat binnen een jaar bestudeerd, staatsexamen afgelegd en nu heb ik een certificaat thuis liggen.
Ik denk, of tenminste dat wil ik graag geloven, dat als je wiskunde niveau in orde is, Hbo peace of cake word. Bij wiskunde leer je analytisch denken, verbanden leggen en leuke dingen die van pas komen bij elk vak dat je krijgt/gaat krijgen.
Daarbij geeft zo'n certificaat van Wiskunde ook vrijstelling op het Wiskundig gedeelte van de 21+ toets(colloquium doctum), dus dan hoef je geen cd Wiskunde te doen.
Als je Hbo/Wo wilt doen - op welke leeftijd dan ook - dan moet jij je zeker niet naar beneden laten halen of het doen voor anderen, want je doet het voor jezelf!
Oh en ik weet dat mijn spelling/grammatica zuigt, dus trolletjes van me, f off=p.
Bedankt voor je link. Ik zal er morgen (vandaag) verder naar kijken. Ben nu niet echt fris meer!!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet welk boek hij het over heeft, maar meneer Jan van de Craats heeft aardig wat geschreven waar je wellicht wel wat mee kunt, zoals het
"Basisboek Wiskunde"
Niet voor absolute beginners jammergenoeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet welk boek hij het over heeft, maar meneer Jan van de Craats heeft aardig wat geschreven waar je wellicht wel wat mee kunt, zoals het
"Basisboek Wiskunde"
Welke boek heb jij gebruikt voor onderbouw wiskunde HAVO/WVO? En heb je deze boek nog? En heb je mijn PM gezien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:17 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Niet voor absolute beginners jammergenoeg.
Yup, sorry, je hebt een pm nu;).quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Welke boek heb jij gebruikt voor onderbouw wiskunde HAVO/WVO? En heb je deze boek nog? En heb je mijn PM gezien?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:28 schreef Dolichologofobie het volgende:
Voor wiskunde zou je eens een kijkje kunnen nemen op Khan Academy [google maar].
Dat is bewust, het is immers geschreven voor leerlingen en studenten die reeds een HAVO- of VWO-diploma hebben.quote:Alleen uitleg is te weinig en niet uitgebreid genoeg. Ja, ik heb het boek zelf bekeken.........
My point exactly.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is bewust, het is immers geschreven voor leerlingen en studenten die reeds een HAVO- of VWO-diploma hebben.
De uitleg is echter wel volledig wanneer je het boek van voor naar achteren doorwerkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |