Doe je wiskunde B via de VAVO? Ik heb er namelijk ook interesse in gekregen om een wiskunde certificaat te halen op Havo of WVO niveau. Altijd mooi meegenomen. En het komt zeker van pas!!quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:21 schreef lipper het volgende:
Ik ben zaterdag begonnen met wiskunde b op havo niveau. En deze week begin ik met natuurkunde. Volgend jaar wil ik de 21+ toets doen.
Ik ben nu 25 dan 26!
Tien jaar ouder dan mij. Ik zou zeggen gewoon doen. Ook al klinkt het een beetje smakeloos uit mijn mond!! Aangezien ik er mee zat dat ik op mijn 22ste nog moet beginnen met een HBO studie.quote:
Het niveau van Hbo wiskunde verschilt enorm van dat van vmbo/mbo. Je moet vooral leren met vergelijkingen, functies en grafieken werken. Verder regels proberen te leren en achter het idee van oplossen komen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Doe je wiskunde B via de VAVO? Ik heb er namelijk ook interesse in gekregen om een wiskunde certificaat te halen op Havo of WVO niveau. Altijd mooi meegenomen. En het komt zeker van pas!!
Succes volgend jaar met de 21+ toets. Moet zeker lukken als ik het zo lees.
Nee ik heb boeken gekocht( getal en ruimte wiskunde b) en ik doe iedere avond een gedeelte uit een hoofdstuk.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Doe je wiskunde B via de VAVO? Ik heb er namelijk ook interesse in gekregen om een wiskunde certificaa
t te halen op Havo of WVO niveau. Altijd mooi meegenomen. En het komt zeker van pas!!
Succes volgend jaar met de 21+ toets. Moet zeker lukken als ik het zo lees.
Boven de 30 is het nog steeds niet vreemd, een opleiding volgen is nooit vreemd, hoe kan de drang jezelf te blijven ontwikkelen nou vreemd zijn?quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:29 schreef boukelover het volgende:
Je bent pas 22! Je kan prima aan opleiding nog beginnen hoor haha! Boven de 30 wordt het in mijn ogen 'vreemd', maar nog niet onmogelijk. Echt, je zult vast niet de oudste zijn!
sociaal / maatschappelijk faalgevoel danwel taboe. ?quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:16 schreef Sosha het volgende:
[..]
Boven de 30 is het nog steeds niet vreemd, een opleiding volgen is nooit vreemd, hoe kan de drang jezelf te blijven ontwikkelen nou vreemd zijn?
Mwoah. Genoeg 'gevallen' die pas heel laat zijn gaan studeren en daar alleen maar heel erg blij mee zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:11 schreef KNAK het volgende:
[..]
sociaal / maatschappelijk faalgevoel danwel taboe. ?
Heb je het wiskundeboek die je stap voor stap door het niveau van de onderbouw VWO/HAVO begeleidt nog? Dit boek wil ik graag van je kopen. Ik heb je hierover een PM gestuurd. Hoop van je te horen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:51 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Het niveau van Hbo wiskunde verschilt enorm van dat van vmbo/mbo. Je moet vooral leren met vergelijkingen, functies en grafieken werken. Verder regels proberen te leren en achter het idee van oplossen komen.
Voordat ik mbo deed nam ik een leuk boek door dat je stap voor stap onderbouw havo/vwo uitlegde. Daarmee had ik een grote voorsprong op mijn collega deelnemers op het mbo. Later heb ik alle boeken van de bovenbouw vwo besteld(Wiskunde A) en heb dat binnen een jaar bestudeerd, staatsexamen afgelegd en nu heb ik een certificaat thuis liggen.
Ik denk, of tenminste dat wil ik graag geloven, dat als je wiskunde niveau in orde is, Hbo peace of cake word. Bij wiskunde leer je analytisch denken, verbanden leggen en leuke dingen die van pas komen bij elk vak dat je krijgt/gaat krijgen.
Daarbij geeft zo'n certificaat van Wiskunde ook vrijstelling op het Wiskundig gedeelte van de 21+ toets(colloquium doctum), dus dan hoef je geen cd Wiskunde te doen.
Als je Hbo/Wo wilt doen - op welke leeftijd dan ook - dan moet jij je zeker niet naar beneden laten halen of het doen voor anderen, want je doet het voor jezelf!
Oh en ik weet dat mijn spelling/grammatica zuigt, dus trolletjes van me, f off=p.
Bedankt voor je link. Ik zal er morgen (vandaag) verder naar kijken. Ben nu niet echt fris meer!!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet welk boek hij het over heeft, maar meneer Jan van de Craats heeft aardig wat geschreven waar je wellicht wel wat mee kunt, zoals het
"Basisboek Wiskunde"
Niet voor absolute beginners jammergenoeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet welk boek hij het over heeft, maar meneer Jan van de Craats heeft aardig wat geschreven waar je wellicht wel wat mee kunt, zoals het
"Basisboek Wiskunde"
Welke boek heb jij gebruikt voor onderbouw wiskunde HAVO/WVO? En heb je deze boek nog? En heb je mijn PM gezien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:17 schreef DefinitionX het volgende:
[..]
Niet voor absolute beginners jammergenoeg.
Yup, sorry, je hebt een pm nu;).quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Welke boek heb jij gebruikt voor onderbouw wiskunde HAVO/WVO? En heb je deze boek nog? En heb je mijn PM gezien?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:28 schreef Dolichologofobie het volgende:
Voor wiskunde zou je eens een kijkje kunnen nemen op Khan Academy [google maar].
Dat is bewust, het is immers geschreven voor leerlingen en studenten die reeds een HAVO- of VWO-diploma hebben.quote:Alleen uitleg is te weinig en niet uitgebreid genoeg. Ja, ik heb het boek zelf bekeken.........
My point exactly.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is bewust, het is immers geschreven voor leerlingen en studenten die reeds een HAVO- of VWO-diploma hebben.
De uitleg is echter wel volledig wanneer je het boek van voor naar achteren doorwerkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |