quote:Op maandag 26 september 2011 23:55 schreef mrk.n het volgende:
[..]
WOW!!! SUPER OUD!!((!!!&&!(%^&*(
TS, gewoon inschrijven
Ja. Dat had ik al in de gaten. Maar toch. Ik waardeer het.quote:Op maandag 26 september 2011 23:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik probeer hem een beetje gerust te stellen .. sperzieboon
Iej könt oe pas joonk veulen a’j oald bint en dan is ‘ te latequote:Op maandag 26 september 2011 23:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik probeer hem een beetje gerust te stellen .. sperzieboon
kan d`r met de konte nie noar luusternquote:Op dinsdag 27 september 2011 00:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Bah, wat een voorgeschiedenis. Iets dat mij nu nog tekent. Het heeft veel in mijn nadeel gewerkt.
Je hoeft er niet naar te luisteren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:05 schreef mrk.n het volgende:
[..]
kan d`r met de konte nie noar luustern
Dat is ook zo. Sorry.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:07 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Je hoeft er niet naar te luisteren.
Heb je mijn verhaal gezien. Waarom ik al 22 ben. Dit heeft een reden. Dit teert er bij mij in.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:10 schreef sanasoufi het volgende:
ONZIN!
Hoezo is 22 te oud?
1. Stel een vwo scholier wil naar de uni. Normaal is die dan 18 wanneer hij begint. Maar stel deze aankomende student is op de basisschool blijven zitten? En vervolgens ook nog eens op de middelbare school? Vervolgens besluit de aankomende student nog even te wachten en een jaartje te gaan werken dan is die aankomende student ook al 21.
2. Wat dacht je van mensen die vmbo - mbo - hbo - wo doen?
3. Op het HBO komen vaak mensen die eerder MBO hebben gedaan en die zijn dan al boven de 20. Geloof me 17 jarigen tref je weinig aan op het HBO. Ik voelde me een kind op inholland toen
.
4. Mochten er desondanks veel studenten onder de 20 zijn er bestaat een kans dat jij op een jongere leeftijd dan hun uiteindelijk klaar bent. Jij gaat uit van 4 jaar dus dan ben je 26 en zij gaan uit van tien jaar ivm stufi dus dan kunnen ze je zo inhalen en de 27 bereiken uuuhm maar dan ben jij natuurlijk al weg.
5. Er zijn ook studenten die van opleiding wisselen of besluiten nog een opleiding te doen na al een hbo opleiding te hebben voltooid die zijn dan ook 22.
6. En natuurlijk zijn er genoeg zoals jij. Volgens mij is 22 vrij jong....overdag komen vaak de studenten onder de 30 en s'avonds vaak de 30 plussers (natuurlijk besluiten sommige leeftijdsgenoten ook weleens s'avonds een college te volgen).
Veel suc6 met je studie! HBO-Rechten kan je veel mee. Denk aan juridisch adviseur, bij de kinderbescherming werken. Ook kan je besluiten nog naar de uni te gaan na je propedeuse. Alleen let op: Dan kan het vooral gezien je leeftijd een lange rit wordenIk spreek uit ervaring en dan ben ik weer wel blij dat ik 18 was.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:10 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Soms denk ik. Laat het er maar bij zitten. Sommige mensen zeggen dat ik mij aanstel, sommige dat ik te laat ben en sommigen dat ik niet te veel naar anderen moet luisteren.
Mensen die studeren en mensen die ongeschoold werk doen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:12 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Wie zeggen dat? Mensen die ook studeren? Of gestudeerd hebben? Of mensen die straten vegen?
Toen ik begon dacht ik ook leuk allemaal 17 jarigen te ontmoeten...de werkelijkheid was hard toen ik erachter kwam dat zowat iedereen ouder dan me was. Uiteindelijk geen vriendinnen
same storyquote:Heb een achtergrond van een buitenlandse afkomst. Eerstgeborene kind van mijn ouders in Nederland. Mijn ouders die niet wisten van school en mij ook niet konden helpen.
Tja, zelfrespect. Bij mij spat het er inderdaad niet vanaf. Dat wil niet zeggen dat ik een timide iemand ben. Sociaal ben ik heel makkelijk. Maar als het over mijzelf gaat, dan is het een andere verhaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:13 schreef Verbodsbord het volgende:
Godverdomme wat word ik moedeloos van mensen als TS zeg, 0,0 zelfrespect.
Heb het gezien? Wat is het probleem nou? Je wilt meer bereiken en begon dat AL op 16 jarige leeftijd te beseffen? Boeiend!quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Heb je mijn verhaal gezien. Waarom ik al 22 ben. Dit heeft een reden. Dit teert er bij mij in.
Kijk. Jij begrijpt mij waarschijnlijk heel goed. Op een ZMLK school gezeten en met twee vingers in de neus het MBO gedaan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:16 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
same story
ik had een cito uitslag van 540 wat gelijk staat aan vwo. mijn leraar stuurde me naar het mavo en mijn ouders stemden in, ik stemde in, we wisten niet beter als het opvolgen van zijn recommendation. mavo geklaard in 4 jaar door mijn tijd in te vullen met games want school was geen fuck aan.
3 jaar lang foute keuzes gemaakt aan opleidingen op het mbo(en ook fout omgegaan met het hele idee achter "school"). 4e opleiding was raak, voornamelijk omdat ik in de 3 jaar er voor heel wat ervaring opdeed in verschillende factoren.
op dit moment bezig met de 4 opleiding, in de 2e leerjaar. totaal duurt het 3 jaar. dus ik ben klaar wanneer ik 22.5 jaar oud ben en ik mag vertellen dat ik 6 jaar heb gedaan over het mbo.
ik ben op dit moment de oudste van de klas, ik zie niet in waarom je dit continu erg blijft vinden. al zijn ze op het hbo jonger als jij, wat ik zwaar betwijfel, kan jij dienen als voorbeeld. dat is hoe ik er nu voor sta. je relaties met de docenten zijn uiteraard ook op een veel hoger niveau.
ik doe op dit moment vestigingsmanager/internationaal groothandel. juridisch heb ik ook gehad, vond ik geen bal aan. in mijn huidige opleiding is er geen wiskunde, ik betwijfel dat dit in hbo wel het geval zal zijn in de zelfde sector. ik ga dus beginnen aan hbo wanneer ik 22 ben. nog niet nagedacht over hoe ik het wil aanpakken. fulltime werken en avondschool lijkt "verstandig" en dan heb ik aan het einde van die 4 jaar ook een eigen huis in turkije, als ik 1k per maand wegleg.
echter, als ik mijn gevoel vraag wat hij vind van fulltime werken en avondschool sluit hij toch niet aan op verstand. mijn gevoel zegt namelijk: het is slechts "normaal" dat je tegenwoordig "later in leeftijd" begint met alles. zorg er slechts voor dat je ook geniet van je keuzes.
volgens mij is 22 een gemiddelde leeftijd voor het beginnen aan hbo. je hebt de toelatingstest voor hbo op 21+ jarig leeftijd toch hoeveel mensen doen dat wel niet?
soms is het maar net geluk in wat voor klas je terechtkomt, maar ik maak me nu totaal niet zorgen over mijn leeftijd als ik denk aan het hbo. age is nothing but a number.
ik zou het juist dom vinden als je geen hbo zou doen omdat men anders praat als het geen dat jij daadwerkelijk wilt.
We hebben gewoon allemaal onze 'eigen weg.' Bij iedereen loopt het leven anders. Soms totaal anders dan gepland. Mijn moeder heeft een goede leuke baan op kantoor. Ze heeft echter geen diploma's. Ze heeft toen ze 30+ was gewoon wat korte cursussen gevolgd en is gaan solliciteren via uitzendbureau's. Daardoor begon ze ervaring op te doen. Nu is ze al meer dan 10 jaar ofzo werkzaam als ambtenaar en zelfs nu boven de 50 heeft ze een nieuwe baan bemachtigd bij de gemeente.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:16 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
same story
ik had een cito uitslag van 540 wat gelijk staat aan vwo. mijn leraar stuurde me naar het mavo en mijn ouders stemden in, ik stemde in, we wisten niet beter als het opvolgen van zijn recommendation. mavo geklaard in 4 jaar door mijn tijd in te vullen met games want school was geen fuck aan.
3 jaar lang foute keuzes gemaakt aan opleidingen op het mbo(en ook fout omgegaan met het hele idee achter "school"). 4e opleiding was raak, voornamelijk omdat ik in de 3 jaar er voor heel wat ervaring opdeed in verschillende factoren.
op dit moment bezig met de 4 opleiding, in de 2e leerjaar. totaal duurt het 3 jaar. dus ik ben klaar wanneer ik 22.5 jaar oud ben en ik mag vertellen dat ik 6 jaar heb gedaan over het mbo.
ik ben op dit moment de oudste van de klas, ik zie niet in waarom je dit continu erg blijft vinden. al zijn ze op het hbo jonger als jij, wat ik zwaar betwijfel, kan jij dienen als voorbeeld. dat is hoe ik er nu voor sta. je relaties met de docenten zijn uiteraard ook op een veel hoger niveau.
ik doe op dit moment vestigingsmanager/internationaal groothandel. juridisch heb ik ook gehad, vond ik geen bal aan. in mijn huidige opleiding is er geen wiskunde, ik betwijfel dat dit in hbo wel het geval zal zijn in de zelfde sector. ik ga dus beginnen aan hbo wanneer ik 22 ben. nog niet nagedacht over hoe ik het wil aanpakken. fulltime werken en avondschool lijkt "verstandig" en dan heb ik aan het einde van die 4 jaar ook een eigen huis in turkije, als ik 1k per maand wegleg.
echter, als ik mijn gevoel vraag wat hij vind van fulltime werken en avondschool sluit hij toch niet aan op verstand. mijn gevoel zegt namelijk: het is slechts "normaal" dat je tegenwoordig "later in leeftijd" begint met alles. zorg er slechts voor dat je ook geniet van je keuzes.
volgens mij is 22 een gemiddelde leeftijd voor het beginnen aan hbo. je hebt de toelatingstest voor hbo op 21+ jarig leeftijd toch hoeveel mensen doen dat wel niet?
soms is het maar net geluk in wat voor klas je terechtkomt, maar ik maak me nu totaal niet zorgen over mijn leeftijd als ik denk aan het hbo. age is nothing but a number.
ik zou het juist dom vinden als je geen hbo zou doen omdat men anders praat als het geen dat jij daadwerkelijk wilt.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kijk. Jij begrijpt mij waarschijnlijk heel goed. Op een ZMLK school gezeten en met twee vingers in de neus het MBO gedaan.
Sommige vrienden die ik het heb verteld keken raar op. ZMLK? Ze wisten niet eens wat ze hoorden. Als ik alleen maar op het Mavo was begonnen dan had ik al op het derde jaar HBO kunnen zitten. Maar bij mij was het Basisberoepsgerichte leerweg. Even drie niveaus lager. Hoe laag kun je zinken. In mijn geval laag.
Het enige wat er nog aan ontbrak is dat ik naar het praktijkonderwijs gestuurd zou worden. Wat men destijds op school heel erg voor de hand zag.
quote:Op maandag 26 september 2011 22:37 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
Beste mensen,
Ik voel mij niet vrolijk. Ben bijna 22 jaar en moet nog beginnen aan een studie. Ik ben van plan in februari 2012 te beginnen maar voel mij al best wel oud.
Tevens twijfel ik wat voor een studie ik ga doen. HBO rechten is een optie, maar daar kun je niet veel mee.
Ja, dat klopt. Petje af voor je moeder.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:23 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
We hebben gewoon allemaal onze 'eigen weg.' Bij iedereen loopt het leven anders. Soms totaal anders dan gepland. Mijn moeder heeft een goede leuke baan op kantoor. Ze heeft echter geen diploma's. Ze heeft toen ze 30+ was gewoon wat korte cursussen gevolgd en is gaan solliciteren via uitzendbureau's. Daardoor begon ze ervaring op te doen. Nu is ze al meer dan 10 jaar ofzo werkzaam als ambtenaar en zelfs nu boven de 50 heeft ze een nieuwe baan bemachtigd bij de gemeente.
het gaat er niet om wat er in het verleden is gebeurt het gaat er om wat jij doet met het geen dat jij hebt geleerd tot dit moment en hoe jij dat gaat benutten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:21 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kijk. Jij begrijpt mij waarschijnlijk heel goed. Op een ZMLK school gezeten en met twee vingers in de neus het MBO gedaan.
Sommige vrienden die ik het heb verteld keken raar op. ZMLK? Ze wisten niet eens wat ze hoorden. Als ik alleen maar op het Mavo was begonnen dan had ik al op het derde jaar HBO kunnen zitten. Maar bij mij was het Basisberoepsgerichte leerweg. Even drie niveaus lager. Hoe laag kun je zinken. In mijn geval laag.
Het enige wat er nog aan ontbrak is dat ik naar het praktijkonderwijs gestuurd zou worden. Wat men destijds op school heel erg voor de hand lag.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:26 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Ik word echt beroerd van deze topic. En ja ik heb je verhaal gelezen.
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je een dak boven je hoofd hebt + genoeg te eten + kleding en al het andere noodzakelijke. En nu niet zeuren.
Wil je studeren? Ga het gewoon doen en vergeet alle onzin er om heen. Gewoon je leven beteren. Welke studie je wilt doen is afhankelijk van wat je wilt doen. Dus denk daar over na.
Wil je niet studeren? Groeien door op verschillende plaatsen te werken en ervaring op te doen.
Word je beroerd van deze topic. Ik zal het je sterker vertellen: ik voel mij al weken beroerd.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:26 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Ik word echt beroerd van deze topic. En ja ik heb je verhaal gelezen.
Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je een dak boven je hoofd hebt + genoeg te eten + kleding en al het andere noodzakelijke. En nu niet zeuren.
Wil je studeren? Ga het gewoon doen en vergeet alle onzin er om heen. Gewoon je leven beteren. Welke studie je wilt doen is afhankelijk van wat je wilt doen. Dus denk daar over na.
Wil je niet studeren? Groeien door op verschillende plaatsen te werken en ervaring op te doen.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:26 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Petje af voor je moeder.
Maar ik ben iemand die geboren is in Nederland. En dan nog is het naar mijn mening verkeerd met mij afgelopen. Nog steeds twijfelen en nog steeds veel te veel nadenken over toekomst en verleden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |