Als je al iets gaat studeren, op welke leeftijd dan ook, wees dan in ieder geval overtuigd en bezield...quote:Op maandag 26 september 2011 22:49 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Mooi. Dat stemt mij iets vrolijker. En HBO rechten wat kun je daar zoal mee?
Ja, ik heb mijzelf ingeschreven voor HBO rechten. Maar weet nog niet zeker of ik deze opleiding ga volgen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:30 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
het gaat er niet om wat er in het verleden is gebeurt het gaat er om wat jij doet met het geen dat jij hebt geleerd tot dit moment en hoe jij dat gaat benutten.
ik begrijp je inderdaad, en ik kan je slechts het geen vertellen dat jij zelf ook heel goed weet en dat is dat je hbo moet gaan doen, ongeacht in wat voor klas je terechtkomt en ongeacht de duur van de opleiding. hoe je het gaat doen is aan jou. duaal, avondschool of gewoon een bol opleiding. ik ben er zelf nog niet uit.
je moet stoppen met het nadenken over je verleden en je moet starten met het nadenken over je toekomst. enkele religie vertellen dat je je leven niet met "spijt" door moet brengen, dus doe dat ook niet. als jij continu maar over je verleden gaat piekeren zal je geen stap kunnen zetten naar een positief toekomst. raap je zelf op maak van mij apart een plan van aanpak voor je zelf en een planning en voer die dingen ook daadwerkelijk uit.
zet als eerst dat je uitgaat zoeken wat voor opleiding je wilt volgen. maak van mij apart nog een topic aan waarin je vraagt of mensen je kunnen helpen in het kiezen van een opleiding.
mag ik je vragen waarom je rechten wilt doen? ik gok maar omdat je denkt dat je dan een "officieel, erkend" baan zult/wilt krijgen met wellicht een leuke titel? of is het echt naar je interesse?quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:35 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijzelf ingeschreven voor HBO rechten. Maar weet nog niet zeker of ik deze opleiding ga volgen.
Wil graag bij een gemeente of bij de overheid aan de slag in een adviserende rol. Ben iemand die heel makkelijk met mensen praat. Mits ik lekker in mijn vel zit.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:39 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
mag ik je vragen waarom je rechten wilt doen? ik gok maar omdat je denkt dat je dan een "officieel, erkend" baan zult/wilt krijgen met wellicht een leuke titel? of is het echt naar je interesse?
Nou top tochquote:Op dinsdag 27 september 2011 00:41 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Wil graag bij een gemeente of bij de overheid aan de slag in een adviserende rol. Ben iemand die heel makkelijk met mensen praat. Mits ik lekker in mijn vel zit.
Alleen ben ik zo bang om nog een fout te maken. Aangezien ik al bijna 22 ben kan ik mij geen fout veroorloven. Niet zoals iemand van 16 jaar.
Ja, ik wil veel contact met mensen. Daar hou ik van. Maar wel met een zakelijke tintje. Dus lijkt een adviserende rol bij de gemeente of de overheid mij zeker wel iets.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:43 schreef sanasoufi het volgende:
Serieuzeonderwerpen: Ga gewoon studeren. Zoek een leuke studie uit. Lijkt toerisme je trouwens niets? Stewardess ofzo? Of grondstewardess? Of ben je goed in engels en dol op talen? Dan zou international business and languages wat voor je zijn. Of ben je gek op kinderen? Dan is de pabo een optie. Of ben je geïnteresseerd in het recht? Bijvoorbeeld lijkt het je wat om je hoofd te breken op juridische vraagstukken als heeft iemand recht op schadevergoeding in geval van onrechtmatige daad?
ezelbayraktar: Deeltijd is volgens mij beter dan voltijd. Je hebt dan s'avonds colleges en dan kun je overdag werken en in het weekend studeren. Ik doe nu voltijd, maar volg niets. Gewoon thuis studeren voor de tentamens.
Precies gewoon doen. De hbo boeken zullen nooit groter dan 300 bladzijdes zijn. Als dat veel lijkt: Op de uni kunnen er 1000 bladzijdes getentamineerd wordenquote:Op dinsdag 27 september 2011 00:45 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik wil veel contact met mensen. Daar hou ik van. Maar wel met een zakelijke tintje. Dus lijkt een adviserende rol bij de gemeente of de overheid mij zeker wel iets.
niet te vergeten dat als je een avondopleiding doet en 4 jaar fulltime bij dezelfde plek aan de slag gaat je wellicht ook doorgroeimogelijkheden aangeboden zult krijgen. gebeurde vaak bij de plek waar ik stage liep. ze kregen zelfs hun opleiding via werk aangeboden en daarmee ook de mogelijkheid om door te groeien.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:43 schreef sanasoufi het volgende:
Serieuzeonderwerpen: Ga gewoon studeren. Zoek een leuke studie uit. Lijkt toerisme je trouwens niets? Stewardess ofzo? Of grondstewardess? Of ben je goed in engels en dol op talen? Dan zou international business and languages wat voor je zijn. Of ben je gek op kinderen? Dan is de pabo een optie. Of ben je geïnteresseerd in het recht? Bijvoorbeeld lijkt het je wat om je hoofd te breken op juridische vraagstukken als heeft iemand recht op schadevergoeding in geval van onrechtmatige daad?
ezelbayraktar: Deeltijd is volgens mij beter dan voltijd. Je hebt dan s'avonds colleges en dan kun je overdag werken en in het weekend studeren. Ik doe nu voltijd, maar volg niets. Gewoon thuis studeren voor de tentamens.
Precies. Ik zou echt voor deeltijd kiezen als ik jou was. Op het HBO is dit gewoon 4 jaar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 00:52 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
niet te vergeten dat als je een avondopleiding doet en 4 jaar fulltime bij dezelfde plek aan de slag gaat je wellicht ook doorgroeimogelijkheden aangeboden zult krijgen. gebeurde vaak bij de plek waar ik stage liep. ze kregen zelfs hun opleiding via werk aangeboden en daarmee ook de mogelijkheid om door te groeien.
Hé, niet zo pesten. Ik ben gevoelig hoor. Nee, geintje. Ik ga gewoon in februari beginnen, punt. En dan mij volop concentreren op deze opleiding.quote:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:06 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Hé, niet zo pesten. Ik ben gevoelig hoor. Nee, geintje. Ik ga gewoon in februari beginnen, punt. En dan mij volop concentreren op deze opleiding.
Ja, dank je. Gewoon werken en mijn spaartegoed opbouwen tot een kleine ¤ 14.000 en dan beginnen met mijn studie.quote:
dus, wat gaat het worden, duaal, avondschool en overdag fulltime werken of fulltime school? of moet je hier nog over na denken?quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:12 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, dank je. Gewoon werken en mijn spaartegoed opbouwen tot een kleine ¤ 14.000 en dan beginnen met mijn studie.
Daar ben ik nog niet over uit. Maar ik ga wel zeker beginnen in februari. Tot die tijd hou ik mijn fulltime administratie baan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:14 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
dus, wat gaat het worden, duaal, avondschool en overdag fulltime werken of fulltime school? of moet je hier nog over na denken?
haha mooi, best of luck m8. ik ga even douchen en vervolgens pitten, welterustenquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:15 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet over uit. Maar ik ga wel zeker beginnen in februari. Tot die tijd hou ik mijn fulltime administratie baan.
Ja, gelijk heb je. Ik moet er vandaag ook om half 8 uit. Ga ook over een half uur slapen. Welterusten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
haha mooi, best of luck m8. ik ga even douchen en vervolgens pitten, welterusten
Oké. Dat maakt mij wat vrolijker. Ben ik toch geen noodgeval.quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef boskameel het volgende:
liep maar te trollen. ben zelf ook 26, en begin ook aan een studie. zit zelfs met iemand in de klas van eind 30.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:33 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Oké. Dat maakt mij wat vrolijker. Ben ik toch geen noodgeval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |