Heb jij ooit zoiets doms gehoord? 22 en dan zichzelf te oud noemenquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:32 schreef boskameel het volgende:
liep maar te trollen. ben zelf ook 26, en begin ook aan een studie. zit zelfs met iemand in de klas van eind 30.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:37 schreef sanasoufi het volgende:
[..]![]()
TS is echt raar. 22en dan pas beginnen. Zoiets heb ik nog nooit gehoord
He Sanasoufi. Jou moet ik trouwens ook bedanken. Je hebt mij helemaal uit de slop gehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies! Heb je mijn postgeschiedenis niet gezienquote:Op dinsdag 27 september 2011 01:39 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
He Sanasoufi. Jou moet ik trouwens ook bedanken. Je hebt mij helemaal uit de slop gehaald.
Nee juist niet. Is nog jong. Ben volgend jaar ook 27 als ik afgestudeerd ben en zelf ook op mijn 22e begonnen. Relaxed, begin die studie en hou het vol.quote:Op maandag 26 september 2011 23:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, vind je dat oud?
Ik vond het juist prettig om al achter te lopen omdat ik tenminste die druk niet meer had. Ik volg nu lekker mijn eigen plan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef HenkXL het volgende:
Tjah, je komt wel bij veel 17 jarigen in de klas die wel op schema lopen.
D'r is helemaal geen schema.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef HenkXL het volgende:
Dat valt reuze mee. Toen ik op mijn 23ste aan het HBO begon toen was de grote meerderheid 20+. Er zijn op het HBO altijd veel mensen die van het MBO afkomstig zijn of die aan een nieuwe HBO studie beginnen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef HenkXL het volgende:
Is uiteraard verschillend per klas en opleiding. Ik heb de ervaring dat zon beetje de helft 17 of 18 is, zeker het eerste jaar. Hoeft geen minpunt te zijn, wou TS gewoon even op de hoogte stellen van dit feitquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Toen ik op mijn 23ste aan het HBO begon toen was de grote meerderheid 20+. Er zijn op het HBO altijd veel mensen die van het MBO afkomstig zijn of die aan een nieuwe HBO studie beginnen.
Kijk. Nee, ben er inmiddels wel grotendeels overheen. Ik ga gewoon in februari volop voor de opleiding HBO rechten. Vandaag lekker gewerkt. 11,5 uur bezig geweest.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:47 schreef pietkanarie het volgende:
Ik ben 25 en ook net begonnen. Bijna 29 als ik klaar ben en dan kan ik nog meer dan 35 jaar werken. Lijkt me lang genoeg. Als ik mijn diploma haal kan ik misschien ook het werk gaan doen wat ik heel graag zou willen (pedagoog in het ziekenhuis.)
Bij mij zitten er weinig 20+ers in de klas en met mijn 25 jaar ben ik de oudste. Leeftijdsverschil met de achtienjarigen is soms wel merkbaar, maar dan heb ik het meer over een persoonlijke klik. Iedereen werkt wel hard namelijk, ook de jongere klasgenoten.
Maar ik zou me niet laten tegenhouden door je leeftijd. 22 is nog jong en van doorleren kun je nog heel veel plezier hebben. Als je nu al twijfelt of je niet te oud bent, begin je waarschijnlijk al helemaal niet meer als je nog wat ouder bent. Nu of nooit dus.
Ik ga er zeker voor. Tot die tijd werk ik gewoon fulltime.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:28 schreef Onmisbaar het volgende:
22 is toch niet zo oud? Ik zit met wel meer mensen van 22+ in de klas en ik doe ook hbo-rechten. Er zit één jongen van 17 in en de rest is allemaal 18 of ouder. Ga er gewoon voor!
11,5 uur werken! Is dat uitzondering of doe je dat altijd? Maar nadat ik dit gepost had zag ik inderdaad staan dat je in februari gaat beginnen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:03 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Kijk. Nee, ben er inmiddels wel grotendeels overheen. Ik ga gewoon in februari volop voor de opleiding HBO rechten. Vandaag lekker gewerkt. 11,5 uur bezig geweest.
3 dagen per week doe ik dat. De overige 2 dagen werk ik gewoon 8 a 8.5 uur per dag. Maar in het weekend lig ik wel plat.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:37 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
11,5 uur werken! Is dat uitzondering of doe je dat altijd? Maar nadat ik dit gepost had zag ik inderdaad staan dat je in februari gaat beginnen.
Heel verstandig inderdaad!!quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:38 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
3 dagen per week doe ik dat. De overige 2 dagen werk ik gewoon 8 a 8.5 uur per dag. Maar in het weekend lig ik wel plat.
Ik moest lachen... het is nog waar ook.quote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef CindieY het volgende:
Om je gelijk maar te troosten: je gaat waarschijnlijk bij lange na niet de oudste in je klas zijn. Gewoon doen!
Om dan niet aangenomen te worden want je bent zo jongquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:08 schreef mrk.n het volgende:
[..]
D'r is helemaal geen schema.Ik was zestien toen ik startte met mijn hbo opleiding en kwam ik bij mensen terecht die 26 waren. En ik wist eigenlijk helemaal niet waar ik nou precies mee bezig was toendertijd. Ik was simpelweg te jong en onvolwassen. Je kunt beter beginnen als je wat ''ouder'' bent (achttien ofzo). Overigens ben ik nu twintig en heb ik mijn diploma wel.
Nee, aangenomen word ik wel.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Om dan niet aangenomen te worden want je bent zo jong
quote:Op maandag 26 september 2011 22:38 schreef Meloewa het volgende:
Geeft niet dit is ook me 4e opleiding.
Nee, ik ga een opleiding volgen in februari. Als alles goed gaat!quote:Op vrijdag 30 september 2011 12:36 schreef Wasmachinu het volgende:
Wat wil je dan doen, maar niet studeren omdat je te oud bent?
Ja, ik ben al een paar dagen over mijn leeftijd heen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben straks 23 als ik opnieuw begin met een studie [ afbeelding ]
Ja, ik ben op niveau 2 begonnen op het MBO. Echt laag. Maar het heeft mij wel wat tijd gekost om een beetje omhoog te klimmen. Vandaar dat ik op mijn 22ste (bijna) begin aan een HBO-opleiding.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:00 schreef _MejIk het volgende:
Als je een MBO opleiding hebt gedaan, ben je ook 20/21 als je aan een opleiding begint. Net zoals mij. En wase cht niet de oudste uit mn klas, zijn namelijk altijd mensen die al 2/3x van opleiding hebben gewisseld of hun P niet konden halen ergens.
En daarnaast, wie zegt dat jij te oud bent? Als jij iets wil, hangt dat toch niet van je leeftijd af?
Om maar al die online-opleidingen te quoten: "je bent nooit te oud om te leren"
En dan nog, laat je je leeftijd afhangen van wat je wilt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:04 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik ben op niveau 2 begonnen op het MBO. Echt laag. Maar het heeft mij wel wat tijd gekost om een beetje omhoog te klimmen. Vandaar dat ik op mijn 22ste (bijna) begin aan een HBO-opleiding.
Over de leeftijd heb je gelijk. Ik zat er wel een beetje mee, ja. Bedankt dat je dat een prestatie vindt. Maar het is niet dat ik dom was, maar dat ik pas op het MBO begon te doorzien dat school mijn toekomst gaat bepalen. Vandaar dat ik mijzelf van mbo2 een beetje bij beetje naar boven heb gewerkt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:49 schreef _MejIk het volgende:
[..]
En dan nog, laat je je leeftijd afhangen van wat je wilt?
Als jij van het van mbo2 naar hbo weet te schoppen is dat serieus een prestatie. Ieder heeft zn eigen loopbaan, en dit is dan de jouwe. Dat jij 22 bent maakt geen donder uit. Kan alleen betekenen dat jij misschien al meer ervaring hebt op allerlei andere werkgebieden waar kiddo's die rechtstreeks van de havo komen, nog nooit van hebben gehoord.
Ik heb overigens een kerel van 30 in de klas..
En als het echt zo'm groot probleem voor je is, kan je altijd nog deeltijd gaan doen. DAar zitten sowieso al oudere mensen op...
Ik heb mijzelf al verdiept en besloten dat ik een studie HBO rechten ga doen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:06 schreef UltraR het volgende:
Ik ben op m'n 23e begonnen met m'n WO studie, daarvoor aantal jaar ziek geweest.
Geen enkel probleem mee ervaren. Gewoon vrienden gemaakt met de 18-19-20 jarigen. En bovendien waren van de 90 eerstejaars studenten zeker een stuk of 8 ook al tussen de 21 en 25.
Wel wil ik je adviseren je goed te verdiepen in verschillende opleidingen, zoek informatie op internet, bezoek open dagen / dagjes meestuderen. Dan weet je goed waar je aan begint.
Als iets ouder persoon begin je vaak bewuster aan een studie en is je motivatie beter wat alleen maar positief is. Succes.
Ik zat er mee. Dat klopt zeker. Maar begin over een kleine 4 maanden gewoon aan de studie. En dan wil er 100% voor gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:09 schreef sweetdancegirl het volgende:
Zelfmedelijden heeft geen zin. Ik ben 26 en heb door omstandigheden niet eens de middelbare school af kunnen ronden. Ik ga ook niet de hele dag zitten zeiken. Ben nu gewoon een opleiding aan het doen, who cares?
Oh, en mijn vriend, 4 jaar ouder, is een kleine 2 maanden geleden begonnen met Prakijkdiploma boekhouding..
Kortom, ga knallen en houd op met klagen.
Er zijn er genoeg die het doen zij het dat die meestal al werken en dat ze in deeltijd die master volgen. Ik had bijvoorbeeld een chemie-lerares die in deeltijd bouwkunde studeerde.quote:enk je nog een baan te vinden als je zometeen op je 45ste klaar bent...
Hallo leeftijdsgenoot. Welke opleiding ben je van plan te gaan doen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:39 schreef Fredo55 het volgende:
Zelf ben ik ook 22 en ik ben ook van plan een opleiding te beginnen.
Levenservaring heb je op een HBO opleiding weinig aan. Mensen die van MBO komen hebben doorgaans de eerste weken het makkelijker dan een havist, maar naar mate de opleiding vordert krijgen de havisten het makkelijker dan MBO'ers.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:58 schreef Serieuzeonderwerpen het volgende:
[..]
Ja, ik heb zeker wel iets meer levenservaring dan de jonge Havisten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |