Het onbegrijpelijk is soms helaas wel waar.quote:Op maandag 26 september 2011 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft niets met rechts of links te maken, in mijn optiek. EG is namelijk geen domme kerel. Ik denk dat hij voldoende in zn mars heeft om op de arbeidsmarkt te kunnen slagen.
Quatsch, als je je vroeg in je carriere op het verkeerde spoor zet is dat spoor voor de rest van je leven ook bijster.quote:Op maandag 26 september 2011 21:33 schreef betyar het volgende:
Als je kunt werken moet je werken, ongeacht je ambities.
Ja daahaag, ik zou geen kutbaantje als chauffeur in het zorgvervoer of schoonmaker aannemen (of conducteur), het moet wel fatsoenlijk werk zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 21:33 schreef betyar het volgende:
Als je kunt werken moet je werken, ongeacht je ambities.
Fixedquote:
Een baan vinden is niet eens het moelijkste, maar een baan HOUDEN is nog tien keer moeilijker.quote:Op maandag 26 september 2011 21:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah, een baan vinden is niet moeilijk, het is vaak een passende baan vinden dat moeilijk is.
Zeker als je je carriere in het oog wilt houden en rare sprongen vaak gezien worden als negatief.
Is ie een beetje goed? Vanmiddag hangover2 "DVD", mijn telefoon neemt nog beter beeld op.quote:Op maandag 26 september 2011 21:33 schreef eriksd het volgende:
Hey, DVD versie van Horrible Bosses is te downloaden
Hier ben ik het dan wel weer mee eens. Maar ook dat valt af te dwingen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Quatsch, als je je vroeg in je carriere op het verkeerde spoor zet is dat spoor voor de rest van je leven ook bijster.
Dat is het ook, maar de opinie dat je elk baantje moet accepteren is alleen dodelijk voor je carriere.quote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan wel weer mee eens. Maar ook dat valt af te dwingen.
Dank je.quote:Op maandag 26 september 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
Ik ben het wel met EG eens eigenlijk.
Tsja, er wordt natuurlijk wel een zekere mate van productiviteit van je verwacht. Ik vrees dat je simpelweg het verkeerde pad hebt gekozen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het onbegrijpelijk is soms helaas wel waar.
In bedrijven is DOEN doen norm en DENKEN een vloek. (even kort door de bocht, maar voor de helderheid).
Ik ben geen doener, helaas.
Geen idee, hij krijgt positieve beoordelingen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Is ie een beetje goed? Vanmiddag hangover2 "DVD", mijn telefoon neemt nog beter beeld op.
Ik vind dan ook niet dat je elk baantje zomaar moet accepteren. Mocht ik mijn baan verliezen, dan verdom ik het om bij de plantsoendienst aan de slag te gaan.quote:Op maandag 26 september 2011 21:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar de opinie dat je elk baantje moet accepteren is alleen dodelijk voor je carriere.
Beter een half jaar solliciteren en blauwtjes lopen dan ieder kutbaantje accepteren.
quote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Leg uit, waar denk ik fout in deze?
quote:Op maandag 26 september 2011 21:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Quatsch, als je je vroeg in je carriere op het verkeerde spoor zet is dat spoor voor de rest van je leven ook bijster.
Totale onzin natuurlijk, werken voor je geld, of het nu een kutbaan is of niet. Dit is echt zwak en vooral egoïstisch geblaat.quote:Op maandag 26 september 2011 21:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja daahaag, ik zou geen kutbaantje als chauffeur in het zorgvervoer of schoonmaker aannemen (of conducteur), het moet wel fatsoenlijk werk zijn.
True word spoken, vind dat "werk is werk" ook zwaar overrated is, vooral als je ook nog wel degelijk ambitie hebt in het leven.quote:Op maandag 26 september 2011 21:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar de opinie dat je elk baantje moet accepteren is alleen dodelijk voor je carriere.
Beter een half jaar solliciteren en blauwtjes lopen dan ieder kutbaantje accepteren.
Ja als timmerman wellicht, maar ga jij als aspirant manager maar de groenvoorziening in en daarmee aankomen op je sollicitatiegesprek.quote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Totale onzin natuurlijk, werken voor je geld, of het nu een kutbaan is of niet. Dit is echt zwak en vooral egoïstisch geblaat.
Precies.quote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dan ook niet dat je elk baantje zomaar moet accepteren. Mocht ik mijn baan verliezen, dan verdom ik het om bij de plantsoendienst aan de slag te gaan.
Ervaring: "leidinggeven aan 5 verstandelijk gehandicapten in de landschapsverzorging"quote:Op maandag 26 september 2011 21:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja als timmerman wellicht, maar ga jij als aspirant manager maar de groenvoorziening in en daarmee aankomen op je sollicitatiegesprek.
Ze lachen je vierkant uit en dag-dag.
Het is niks anders dan productie stampen. En dat kan ik dus niet. Het komt steeds weer op handelen aan ipv denken..... Daar zit mijn kracht niet. Maakt niet uit wat voor type werk of op wat niveau dat is. Overal hetzelfde. Ik dacht dat je als hoger opgeleide minder met productie te maken had. Helaas, totaal verkeerd voorgesteld.quote:Op maandag 26 september 2011 21:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, er wordt natuurlijk wel een zekere mate van productiviteit van je verwacht. Ik vrees dat je simpelweg het verkeerde pad hebt gekozen.
Dan ga je maar met die schoffel aan de gang. Teren op de staat terwijl je kunt werken... Nee nee dat gaat er bij mij niet in.quote:Op maandag 26 september 2011 21:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja als timmerman wellicht, maar ga jij als aspirant manager maar de groenvoorziening in en daarmee aankomen op je sollicitatiegesprek.
Ze lachen je vierkant uit en dag-dag.
EG is een kloon van Webschipquote:Op maandag 26 september 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
Ik ben het wel met EG eens eigenlijk.
Waar niet eigenlijk?quote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Leg uit, waar denk ik fout in deze?
Dat is niet het geval. Over het algemeen zijn de eisen echt niet onredelijk. Maar je moet wel een zekere productiviteit leveren natuurlijk.quote:Werkgevers zijn grosso modo ZEER onredelijk in hun eisen.
En ook dit is gewoon aantoonbaar onjuist. Er zijn bepaalde deelmarkten waar misschien teveel hoogopgeleiden zijn maar dit is maar een kleine minderheid. In veel gebieden en zeker de wat meer technische of commerciële is gewoon werk te vinden voor gemotiveerde mensen.quote:En dat kunnen ze zijn bij de gratie dat het sterft van de werkzoekenden. Juist ook als het gaat om hoger opgeleiden waar het vandaag de dag aan sterft van de aantallen _!
Teren op de staat?quote:Op maandag 26 september 2011 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan ga je maar met die schoffel aan de gang. Teren op de staat terwijl je kunt werken... Nee nee dat gaat er bij mij niet in.
Blegh, horeca, wat lijkt me dat vreselijk werk, zelfs als studenten(bij)baantje.quote:Op maandag 26 september 2011 21:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies.
Ik zit momenteel ook zonder werk maar weiger ook de horeca o.i.d. in te gaan waar je binnen no-time wat hebt. Dan maar niks. Maar solliciteer wel constant, da's wat anders.
Die uitgebreide verzorgingsstaat staat het toe, mede door beleid waar jij zo van houdt.quote:Op maandag 26 september 2011 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan ga je maar met die schoffel aan de gang. Teren op de staat terwijl je kunt werken... Nee nee dat gaat er bij mij niet in.
Enige bijbaantje dat me enigszins leuk lijkt is studentenchauffeur.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Blegh, horeca, wat lijkt me dat vreselijk werk, zelfs als studenten(bij)baantje.
Ik blijf erbij dat je simpelweg de verkeerde route hebt gekozen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is niks anders dan productie stampen. En dat kan ik dus niet. Het komt steeds weer op handelen aan ipv denken..... Daar zit mijn kracht niet. Maakt niet uit wat voor type werk of op wat niveau dat is. Overal hetzelfde. Ik dacht dat je als hoger opgeleide minder met productie te maken had. Helaas, totaal verkeerd voorgesteld.
Iedere werkloze maakt gebruik van de staat.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Teren op de staat?
Alsof iedereen afhankelijk is van de staat.
Als omgaan met mensen jouw ding is, waarom niet.quote:
Sprak laatst een afgestudeerde HTS'er die geen baan op niveau kon vinden. Die werkt nu als stratenmaker en solliciteert ondertussen verder, heb ik zeker wel respect voor. maar als je eenmaal op wat hoger niveau gewerkt hebt doe je zoiets niet snel meer denk ikquote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dan ook niet dat je elk baantje zomaar moet accepteren. Mocht ik mijn baan verliezen, dan verdom ik het om bij de plantsoendienst aan de slag te gaan.
We zijn niet allemaal proleten.quote:Op maandag 26 september 2011 21:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Iedere werkloze maakt gebruik van de staat.
quote:
Oeh, lekker achter de bar ouwehoeren. Ja, dat lijkt me ook wel wat.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Blegh, horeca, wat lijkt me dat vreselijk werk, zelfs als studenten(bij)baantje.
Uit ervaring kan ik zeggen, het is niet alleen leuk (auto's!), maar ook nog eens aardig voor je netwerk + interessante gesprekspartners.quote:Op maandag 26 september 2011 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Enige bijbaantje dat me enigszins leuk lijkt is studentenchauffeur.
Phil Collins op de achtergrondquote:Op maandag 26 september 2011 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oeh, lekker achter de bar ouwehoeren. Ja, dat lijkt me ook wel wat.
Ik kan niet met mensen omgaan, hence mijn fok aanwezigheid.quote:Op maandag 26 september 2011 21:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als omgaan met mensen jouw ding is, waarom niet.
Maar ik haat omgaan met mensen, dus die beroepen zou ik dan ook vermijden omdat ik op een gegeven moment er compleet aan onderdoor zou gaan.
Ik ben voorstander van een verzorgingsstaat die er is voor mensen die niet mee kunnen in de maatschappij. Niet voor lamballen en mensen die bepaald werk niet accepteren.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die uitgebreide verzorgingsstaat staat het toe, mede door beleid waar jij zo van houdt.
Is de verzorgingsstaat wat meer uitgekleed, dan sparen mensen zelf voor onvoorziene gevallen of laten ze zich verzekeren.
quote:Op maandag 26 september 2011 21:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Phil Collins op de achtergrond
Ja ach, ze rekruteren vaak alleen in steden en ik woon buitenaf dus laat maar.quote:Op maandag 26 september 2011 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik zeggen, het is niet alleen leuk (auto's!), maar ook nog eens aardig voor je netwerk + interessante gesprekspartners.
Het probleem is dat je dat niet per individu kan beoordelen.quote:Op maandag 26 september 2011 21:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een verzorgingsstaat die er is voor mensen die niet mee kunnen in de maatschappij. Niet voor lamballen en mensen die bepaald werk niet accepteren.
Weet je, precies zo stel ik mij jouw voor. Grote bek, intimiderend uiterlijk.quote:
Het gaat om de keuze uitkering of schoffelen denk ik.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Teren op de staat?
Alsof iedereen afhankelijk is van de staat.
Ik leef gewoon van m'n vergaarde geld, krijg niks nada noppes.quote:Op maandag 26 september 2011 21:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat om de keuze uitkering of schoffelen denk ik.
Phil hoor je tegenwoordig niet zo veel meer in de kroegquote:Op maandag 26 september 2011 21:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Phil Collins op de achtergrond
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |