Pentaxquote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:25 schreef problematiQue het volgende:
Sowieso is alles waar geen Pentax op staat het prijskaartje niet waard
Tokina = Pentaxquote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:25 schreef problematiQue het volgende:
Sowieso is alles waar geen Pentax op staat het prijskaartje niet waard
Omdat de 24-70 een te grote afwijking heeft/ te groot verloop. Is een bekend probleem en wordt ook toegegeven bij de Canon service centra. De mijne is net goed op 24mm momenteel, maar op 70mm zit hij qua backfocus er een vol punt achter. En dat probleem is alleen maar groter naarmate je een grotere sensor camera hebt. Op een APS-C sensor valt het nog relatief mee, maar het blijft niet goed.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn die lenzen dan zo slecht, of jouw eisen zo hoog? De fotografen die ik ken die de 24-70 hebben kunnen er toch aardig mee overweg.
en de helft van de prijsquote:
ah, zodoende.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Omdat de 24-70 een te grote afwijking heeft/ te groot verloop. Is een bekend probleem en wordt ook toegegeven bij de Canon service centra. De mijne is net goed op 24mm momenteel, maar op 70mm zit hij qua backfocus er een vol punt achter. En dat probleem is alleen maar groter naarmate je een grotere sensor camera hebt. Op een APS-C sensor valt het nog relatief mee, maar het blijft niet goed.
Sowieso staat voor 18 oktober dus naast de nieuwe 1D hopelijk ook daar een nieuwe (met nieuwe coating) op de lijst.
Ik vind vooral de vignettering echt schokkend op FF...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
beide zijn ruk. De 24-70 gebruik ik alleen maar omdat het moet (de rest is nog veel slechter en zoveel primes dat werkt niet snel genoeg, naast de beurs en de 24-105 is niet lichtsterk genoeg voor mij). de 16-35 kan je beter vervangen met de Tokina 16-28. Veel beter van kwaliteit en een stuk goedkoper.
edit: en ja ik chargeer, maar het punt komt over hoop ik.
Mocht je iets willen dat ongeveer hetzelfde bereik heeft, dan is er on andere het volgende te koop - de prijs varieert sterk:quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:53 schreef -Datdus- het volgende:
Wat vinden jullie een goede opvolger voor mijn Canon 18 - 55mm kit lens? Ik heb een 55-250mm gekocht van de zomer maar voor de meeste shots is deze gewoon te smal. En de kit lens stelt teleur.
Dankjewel! Ik ga het eens even op mijn gemak bekijken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:14 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Mocht je iets willen dat ongeveer hetzelfde bereik heeft, dan is er on andere het volgende te koop - de prijs varieert sterk:
Sigma 17-70 f2.8-4.0http://www.photozone.de/canon-eos/517-sigma1770f284osapsc
Sigma 17-50 f2.8 http://www.photozone.de/canon-eos/531-sigma1750f28os
Tamron 17-50 f2.8 http://www.photozone.de/canon-eos/482-tamron_1750_28vc_canon
Canon 15-85 f3.5-5.6 http://www.photozone.de/canon-eos/465-canon_1585_3556is
Canon 17-40 f4 http://www.photozone.de/canon-eos/448-canon_1740_4_50d
Canon 17-55 f2.8 http://www.photozone.de/canon-eos/425-canon_1755_28is_50d
Ik wil je verhaal best geloven, maar lees voor het eerst dat de 24-70 zo exemplarisch verschillend kan zijn ? Ik gebruik de mijne op een 1D2 en een 5D2, maar op beide camera's heb ik totaal geen problemen, ook geen missers (front-/backfocus). Ik weet wel dat de 24-105 heel verschillend is in z'n kwaliteit, maar over de 24-70 heb ik eigenlijk nooit iets verkeerds gelezen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
Omdat de 24-70 een te grote afwijking heeft/ te groot verloop. Is een bekend probleem en wordt ook toegegeven bij de Canon service centra. De mijne is net goed op 24mm momenteel, maar op 70mm zit hij qua backfocus er een vol punt achter. En dat probleem is alleen maar groter naarmate je een grotere sensor camera hebt. Op een APS-C sensor valt het nog relatief mee, maar het blijft niet goed.
Sowieso staat voor 18 oktober dus naast de nieuwe 1D hopelijk ook daar een nieuwe (met nieuwe coating) op de lijst.
Voor een ervaren fotograaf leuk, maar voor een beginnende fotograaf niet bepaald de eerste lens die ik zou aanraden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:07 schreef problematiQue het volgende:
Wat ik je nog het meeste kan aanraden is een Canon 85mm1.8 - dan heb én dat stukje meer bereik, en heb je meteen één van de beste Canon lenzen die ook nog eens betaalbaar is. Dat is qua beeldkwaliteit werkelijk dag en nacht vergeleken met lenzen als de 18-55 en 55-250.
Welke dan wel?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:03 schreef Marc H het volgende:
[..]
Voor een ervaren fotograaf leuk, maar voor een beginnende fotograaf niet bepaald de eerste lens die ik zou aanraden.
Dan moet je volgende maand naar Houten gaan, naar de fotografica beurs. En spreek dan af met een van de meer ervaren mensen die erheen gaan (ikzelf, Ouwesok en nog een paar). Dan kun je ruggespraak houden of een lens echt goed is voor je Pentax. De exacte datum vindt je op www.fotografica.nl.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:56 schreef Kper_Norci het volgende:
Dag mensen, ik ben in het bezit van een Pentax K-x met een standaard 18-55mm zoom lens. Graag zou ik één of meerdere lenzen erbij willen hebben, maar mijn portemonnee geeft momenteel geen toestemming om deze nieuw te halen, dus ben ik op zoek naar 2e hands lenzen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een groothoek en een macro lens, zodat ik daar mee verder kan oefenen.
Ik ben zojuist een advertentie tegengekomen voor een SMC Pentax-A 1:2.8 28mm groothoek lens, voor een hele leuke prijs. Nu is het zo, althans, dat heb ik gelezen, dat de zoomlens die ik heb ook een deel macro en groothoek is. Natuurlijk niet het volledige bereik, maar het overlapt een klein beetje. Ik zou graag willen weten of de groothoeklens die ik heb zien staan een goede keus is. Het gaat me niet zozeer om de kwaliteit, tuurlijk wil ik er wel mooie foto's mee maken, maar meer of het een goede uitbreiding kan zijn, of dat ik beter voor een ander type kan kijken.
Weten jullie misschien ook een site of plaats waar ik 2e hands objectieven kan vinden? Zit nu op Marktplaats te kijken, maar aangezien ik merk dat ik ondanks dat ik al een tijdje fotografeer met de camera die ik heb, ik nog bijzonder weinig verstand heb van objectieven en dergelijke. Een winkel waar je ook 2e hands lenzen kan kopen en waar men je goed kan adviseren zou voor mij geweldig zijn.
Misschien ga ik daar ook wel weer even kijken. Ik vond 't vorig jaar iig interessant!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan moet je volgende maand naar Houten gaan, naar de fotografica beurs. En spreek dan af met een van de meer ervaren mensen die erheen gaan (ikzelf, Ouwesok en nog een paar). Dan kun je ruggespraak houden of een lens echt goed is voor je Pentax. De exacte datum vindt je op www.fotografica.nl.
Wat een onzin. Je hoeft toch niet ervaren te zijn om met een goede prime lens foto's te kunnen maken? Ik kocht als beginner een oude 55mm prime lens en daar heb ik zo, zo veel van geleerd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:03 schreef Marc H het volgende:
[..]
Voor een ervaren fotograaf leuk, maar voor een beginnende fotograaf niet bepaald de eerste lens die ik zou aanraden.
Aan een 28mm lens heb je niet bijster veel, omdat:quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:56 schreef Kper_Norci het volgende:
Dag mensen, ik ben in het bezit van een Pentax K-x met een standaard 18-55mm zoom lens. Graag zou ik één of meerdere lenzen erbij willen hebben, maar mijn portemonnee geeft momenteel geen toestemming om deze nieuw te halen, dus ben ik op zoek naar 2e hands lenzen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een groothoek en een macro lens, zodat ik daar mee verder kan oefenen.
Ik ben zojuist een advertentie tegengekomen voor een SMC Pentax-A 1:2.8 28mm groothoek lens, voor een hele leuke prijs. Nu is het zo, althans, dat heb ik gelezen, dat de zoomlens die ik heb ook een deel macro en groothoek is. Natuurlijk niet het volledige bereik, maar het overlapt een klein beetje. Ik zou graag willen weten of de groothoeklens die ik heb zien staan een goede keus is. Het gaat me niet zozeer om de kwaliteit, tuurlijk wil ik er wel mooie foto's mee maken, maar meer of het een goede uitbreiding kan zijn, of dat ik beter voor een ander type kan kijken.
Weten jullie misschien ook een site of plaats waar ik 2e hands objectieven kan vinden? Zit nu op Marktplaats te kijken, maar aangezien ik merk dat ik ondanks dat ik al een tijdje fotografeer met de camera die ik heb, ik nog bijzonder weinig verstand heb van objectieven en dergelijke. Een winkel waar je ook 2e hands lenzen kan kopen en waar men je goed kan adviseren zou voor mij geweldig zijn.
Als beginner (echt beginner) moet ik zeggen dat van mijn drie lenzen (18-55 kit, 55-200 en 50/1.8) de 50mm nu veruit favoriet is. Het is echt wennen om niet te kunnen zoomen als je dat wel gewend ben, maar ik krijg steeds beter de afstanden door die je moet nemen en het resultaat is zo goed, zeker binnen. De 50-200 gebruik ik maar weinig eigenlijk...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:35 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hoeft toch niet ervaren te zijn om met een goede prime lens foto's te kunnen maken? Ik kocht als beginner een oude 55mm prime lens en daar heb ik zo, zo veel van geleerd.
Ik ben erg benieuwd waarom jij beginnende fotografen ongeschikt acht voor zo'n soort lens.
Klopt, heb ook een 50mm en dat werkt geweldig.. superb foto kwaliteit ook...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 08:38 schreef problematiQue het volgende:
Er zijn genoeg mensen in mijn vriendenkring die inderdaad na de aankoop van een 50mm1.8 vrijwel nooit meer iets anders gebruiken.
Haha okeequote:
De Nikon 50 mm 1.4 is betaalbaar en goedquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:22 schreef LaMaleta het volgende:
Ik ben naar een lens voor mijn Nikon D3100...
Ik zoek een goede betaalbare lens om concert foto's (ik hoop dat de D3100 daarvoor gebruikt kan worden) en andere lichtarme (binnen) foto's te maken, waarschijnlijk een lichtsterke prime lens 50mm met auto focus. Wat zijn mijn beste opties?
En als die te duur is, de 1.8quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Nikon 50 mm 1.4 is betaalbaar en goed
http://www.photozone.de/n(...)-test-report?start=1
Pak wel de nieuwe AF-S 50mm 1.4/1.8G en niet de D versie, want de D3100 heeft geen scherpstelmotor in de body. Je autofocus zal bij de D versies niet werken.quote:
de 1.8quote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:13 schreef LaMaleta het volgende:
Ik ben eventjes wezen kijken voor deze lenzen.
Nikon af-s 50mm f1.4g = ¤380
Nikon af-s 50mm f1.8g = ¤195
Dat lijkt mij een groot prijs verschil voor een diafragma verschil van 0.4, is dit een zo'n groot verschil in lichtsterke dat het die prijs waard is? Of kan ik toch beter gaan voor die f1.8g omdat die wel voldoet voor wat ik wil (concertfotografie)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |