In jouw timmer-wereldje wellicht, maar zeggen dat de praktijk der wetenschap en natuurkunde altijd zichtbaar zijn is natuurlijk fout.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Praktijk is altijd zichtbaar, dat is immers de uitkomst van een theorie. Dat een theorie praktisch niet haalbaar is weerlegt de hele theorie.
Praktijk is altijd zichtbaar daar kun je niet omheen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In jouw timmer-wereldje wellicht, maar zeggen dat de praktijk der wetenschap en natuurkunde altijd zichtbaar zijn is natuurlijk fout.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:37 schreef betyar het volgende:
- Dat kan helemaal niet!!
Dat zie je toch?
- Volgens deze theorie kan dat niet
Je ziet het toch?
- Ja maar.......
Theorie........![]()
Ik wens te reciproceren.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
Godverdomme, wat ik heb ik een hekel aan jullie.
In dat geval, pak je telescoopje, microscoopje of welke meetlat je ook bij de hand hebt en ga Einstein ontkrachten of bekrachtigen als je het allemaal zo makkelijk in de praktijk voor de hand hebt liggen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Praktijk is altijd zichtbaar daar kun je niet omheen.
Anders kan het niet in de praktijk zijn gebracht.
Praktijk, veel makkelijker kan het natuurlijk niet.
[..]
Hint: het is midden op de dag.quote:
Dat zeg ik toch helemaal niet? Beetje zwak van je, om zo af te kappen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In dat geval, pak je telescoopje, microscoopje of welke meetlat je ook bij de hand hebt en ga Einstein ontkrachten of bekrachtigen als je het allemaal zo makkelijk in de praktijk voor de hand hebt liggen.
Niet te bijdehand, VS.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In dat geval, pak je telescoopje, microscoopje of welke meetlat je ook bij de hand hebt en ga Einstein ontkrachten of bekrachtigen als je het allemaal zo makkelijk in de praktijk voor de hand hebt liggen.
Win je de Nobelprijs en ook nog eens een grote som geld.
Met alle respect maar de wetenschap is al eeuwen verder dan het "praktijk is altijd zichtbaar"-idee.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Praktijk is altijd zichtbaar daar kun je niet omheen.
Anders kan het niet in de praktijk zijn gebracht.
Praktijk, veel makkelijker kan het natuurlijk niet.
[..]
Natuurlijk is de wetenschap verder, gebaseerd op theorieën die ooit in de praktijk nog uitgevoerd moeten worden. De wetenschap ligt in dat geval altijd voor op de praktijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:56 schreef waht het volgende:
[..]
Met alle respect maar de wetenschap is al eeuwen verder dan het "praktijk is altijd zichtbaar"-idee.
Daar hebben we onvoorstelbaar veel aan te danken.
Dan ging het wel erg traag met de wereld.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:00 schreef eriksd het volgende:
Gelukkig wel zeg. Zou toch elke vooruitgang van toeval afhankelijk maken als we maar wat in de praktijk aankloten.
Met theorieën is dat ook niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:56 schreef waht het volgende:
[..]
Met alle respect maar de wetenschap is al eeuwen verder dan het "praktijk is altijd zichtbaar"-idee.
Daar hebben we onvoorstelbaar veel aan te danken.
Ook daaromtrent zijn allerlei theorieën bedacht. Over of we wel iets kunnen weten uit de praktijk. Hoe dat te meten. Et cetera.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk is de wetenschap verder, gebaseerd op theorieën die ooit in de praktijk nog uitgevoerd moeten worden. De wetenschap ligt in dat geval altijd voor op de praktijk.
Alleen aannemelijk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:05 schreef GSbrder het volgende:
Het feit dat de theorie niet altijd overeen komt met de praktijk, maakt het niet onjuist.
Logisch. Mogelijkheid tot bewijzen blijft uit. Dus de theorie kan blijven staan.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:05 schreef GSbrder het volgende:
Het feit dat de theorie niet altijd overeen komt met de praktijk, maakt het niet onjuist.
Theorieën om theorieën levend te houden....quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:06 schreef waht het volgende:
[..]
Ook daaromtrent zijn allerlei theorieën bedacht. Over of we wel iets kunnen weten uit de praktijk. Hoe dat te meten. Et cetera.
Er komt veel meer bij kijken dan je denkt.
Hoe bewijs je dat het praktisch voorbeeld geen stochastische uitzondering is?quote:
Door het te herhalen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat het praktisch voorbeeld geen stochastische uitzondering is?
Hoe vaak? 1.000 keer? 1.000.000 keer?quote:
Maakt niet uit. Herhalen is bewijzen en haalt de glanslaag "theorie" er vanaf.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe vaak? 1.000 keer? 1.000.000 keer?
Heb je iets tegen theorie of zo? Kom op zeg.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Theorieën om theorieën levend te houden....
Nee hoor helemaal niks, Theorieën brengen een hoop vooruitgang maar helaas ook een hoop ellende.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Heb je iets tegen theorie of zo? Kom op zeg.
Doet er toch niet toe.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe vaak? 1.000 keer? 1.000.000 keer?
Herhalen is vooral onpraktisch.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Herhalen is bewijzen en haalt de glanslaag "theorie" er vanaf.
Hulde. Je kon ook geen dommer voorbeeld noemenquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Herhalen is vooral onpraktisch.
100 keer een gebouw maken totdat je er één vind met voldoende bescherming tegen aardbevingen kost een hoop mensenlevens en geld.
Celebrex geeft wat maagklachten, ik moest wachten tot mijn vrouw Rennies meenam.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, gelukkig, ik dacht al, waarom duurt het zo lang.
Voorbeeld?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niks, Theorieën brengen een hoop vooruitgang maar helaas ook een hoop ellende.
Met een jong borreltje erbij.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hou het nog even bij koffie, if you don't mind![]()
Klimaat.quote:
Leg uit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hulde. Je kon ook geen dommer voorbeeld noemen
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:20 schreef waht het volgende:
[..]
Voorbeeld?
Overigens hanteren we allemaal theorieën, niet in de minste plaats in het dagelijks leven. Maar dat terzijde.
Politieke keuzes.quote:
Oh, je hebt het gewoon over politieke tegenstellingen.quote:
Lol. Je meent het nog serieus ook...quote:
Laat dom rechts nou maarquote:
Oh nee?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. Je meent het nog serieus ook...
Laten we het erop houden dat we geen theorieën gaan onderzoeken waar mensenlevens op het spel staan.
Moest me beter uitdrukken: klimaat en de theorie van opwarming ervan.quote:
Over theorieën in het algemeen, je vroeg of ik gewoon een hekel heb aan theorieën. Theorieën brengen zowel vreugde als ellende.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:23 schreef waht het volgende:
[..]
Oh, je hebt het gewoon over politieke tegenstellingen.
Ik denk liever aan theorieën in de natuurwetenschappen.
Wut?quote:
Oh nee?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. Je meent het nog serieus ook...
Laten we het erop houden dat we geen theorieën gaan onderzoeken waar mensenlevens op het spel staan.
Nee, zwart graag.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Is prima. Koffie met wat Buisman?
Zie #54.quote:
Daar heb je (deels) gelijk. Alhoewel de medische industrie het tegen probeert te spreken wordt er inderdaad in 3de wereld landen wel gespeeld met mensenlevens tijdens proeven.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh nee?
Medisch onderzoek wordt niet deels theoretisch gedaan om mensenlevens te voorkomen?
Zag het. No problem.quote:
Ach, onzinnige discussie is dat. Afhankelijkheid van brandstoffen die we moeten importeren is stupide. Of die brandstoffen wel of niet voor opwarming zorgen is niet eens relevant.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moest me beter uitdrukken: klimaat en de theorie van opwarming ervan.
Deze? http://pvv.nl/quote:
Jakkes.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:25 schreef TitusPullo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)-laughing-stock.html
De nieuwe opzet heeft dezelfde kwaliteit als het land waar deze hacker vandaan komt.quote:
Ik denk dat je het theoretisch onderzoek in de bouwkunde onderschat, maar het is prima als je denkt dat ik aan een flauwekulfaculteit studeer.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar heb je (deels) gelijk. Alhoewel de medische industrie het tegen probeert te spreken wordt er inderdaad in 3de wereld landen wel gespeeld met mensenlevens tijdens proeven.
Maar dat van die torenflat was natuurlijk flauwekul.
Zou jij het kunnen weerstaan?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |