quote:Op woensdag 21 september 2011 14:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een dag lang, dat kan je inderdaad wel werken noemen...
quote:Op woensdag 21 september 2011 14:19 schreef MaJo het volgende:
als we er nou ook voor betaald zouden krijgen is dat ook mooi meegenomen
Blijven we met die dubbelzinnigheden aan de gang?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:19 schreef Nembrionic het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat z'n baas niet gaat zeuren als 'ie eens een keertje wat later komt...
Als het aan mij ligt welquote:Op woensdag 21 september 2011 14:20 schreef Mark het volgende:
[..]
Blijven we met die dubbelzinnigheden aan de gang?
quote:Op woensdag 21 september 2011 14:24 schreef Etcetera het volgende:
Gesprek met m'n leidinggevende gehad.
Ze gaat sowieso proberen om me bij andere projecten hier bij Noordhoff aan de slag te laten gaan, maar het is absoluut niet zeker of dan kan. Als dat gebeurd is het eerst op contractbasis, en daarnaast kan ik overwegen als ZZP'er aan de slag te gaan.
Haar verwachtingen van mij en mijn werk die ze had naar aanleiding van het eerste gesprek heb ik volledig overtroffen: inzet is goed, ik werk goed door, ik kan me ergens volledig op richten om het aan te leren, vind rotklusjes doen ook niet erg.
En ze is zeker bereid om als referentie te dienen bij toekomstige sollicitaties.
Dus..
Niet verkeerdquote:Op woensdag 21 september 2011 14:24 schreef Etcetera het volgende:
Gesprek met m'n leidinggevende gehad.
Ze gaat sowieso proberen om me bij andere projecten hier bij Noordhoff aan de slag te laten gaan, maar het is absoluut niet zeker of dan kan. Als dat gebeurd is het eerst op contractbasis, en daarnaast kan ik overwegen als ZZP'er aan de slag te gaan.
Haar verwachtingen van mij en mijn werk die ze had naar aanleiding van het eerste gesprek heb ik volledig overtroffen: inzet is goed, ik werk goed door, ik kan me ergens volledig op richten om het aan te leren, vind rotklusjes doen ook niet erg.
En ze is zeker bereid om als referentie te dienen bij toekomstige sollicitaties.
Dus..
Een contract lijkt mij ook fijnerquote:Op woensdag 21 september 2011 14:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Niet verkeerd
Wat is precies het voordeel van ZZP-er boven een contract? Een contract lijkt me fijner.
ZZP is vooral fijn als je een harde werker bent (als in veel uren maken, meer dan 50/week ofzo). Hoop vaste lasten blijven gelijk ongeacht hoeveel je werkt, maar je kan wel een lekker hoog uurtarief vragen waardoor je echt goed kan boeren. Ook heb je bijvoorbeeld de keuze om een goedkope verzekering te nemen voor doorbetaling bij ziekte (eentje die pas na zes weken gaat uitbetalen ofzo), waardoor je ook meer geld overhoudt voor jezelf. Je hebt wel meer risico natuurlijk. Ziekte = geen geld. Geen opdrachten = geen geld. Vakantie = geen geld. En bij slechte economie worden zzp'ers er als eerste uitgetrapt.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Niet verkeerd
Wat is precies het voordeel van ZZP-er boven een contract? Een contract lijkt me fijner.
Die onzekerheid zie ik ook niet zitten, heb ik ook gezegdquote:Op woensdag 21 september 2011 14:42 schreef Bart het volgende:
[..]
ZZP is vooral fijn als je een harde werker bent (als in veel uren maken, meer dan 50/week ofzo). Hoop vaste lasten blijven gelijk ongeacht hoeveel je werkt, maar je kan wel een lekker hoog uurtarief vragen waardoor je echt goed kan boeren. Ook heb je bijvoorbeeld de keuze om een goedkope verzekering te nemen voor doorbetaling bij ziekte (eentje die pas na zes weken gaat uitbetalen ofzo), waardoor je ook meer geld overhoudt voor jezelf. Je hebt wel meer risico natuurlijk. Ziekte = geen geld. Geen opdrachten = geen geld. Vakantie = geen geld. En bij slechte economie worden zzp'ers er als eerste uitgetrapt.
Bier, naar het schijnt.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:43 schreef Cobra4 het volgende:
Nem. Ik heb wat flesjes Maredsous Blonde gekregen. Is dat wat?
Zekerquote:Op woensdag 21 september 2011 14:43 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heet geen Nem maar ik vind het superlekker bierquote:Op woensdag 21 september 2011 14:43 schreef Cobra4 het volgende:
Die drie heb ik inderdaad gezien... waarvan ik de HMH het minste vond. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee nog nooit. Op Werchter stonden ze een paar jaar terug, maar toen gingen we niet
Toen ze in Westerpark stonden kon ik niet en in de HMH(?) ook niet.
Tja het hangt van de sector af... ZZP'er in de elektrotechniek is geen onzekerheid qua werk, dat heb je altijd wel. Maar ik weet niet hoe het bij jou isquote:Op woensdag 21 september 2011 14:45 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Die onzekerheid zie ik ook niet zitten, heb ik ook gezegd
Mooi. Dank.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeker
Lekker spul
Alhoewel ik de tripel lekkerder vind
Gaat helemaal goedkomen.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:53 schreef Nembrionic het volgende:
Lekker goed koud zetten en opdrinken
Die tripel is zeker goed te doenquote:Op woensdag 21 september 2011 14:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeker
Lekker spul
Alhoewel ik de tripel lekkerder vind
Ben er in april geweest, de blonde vind ik het lekkerst.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben er trouwens nog geweest...ze hebben ook lekkere kaas.
Gezien de mate waarin ik werk kan vinden: kakquote:Op woensdag 21 september 2011 14:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Tja het hangt van de sector af... ZZP'er in de elektrotechniek is geen onzekerheid qua werk, dat heb je altijd wel. Maar ik weet niet hoe het bij jou is.
Dan zou ik geen ZZP'er worden tot je een groot netwerk hebt opgebouwd van mensen die je graag van werk willen voorzien omdat ze weten wat je in huis hebtquote:Op woensdag 21 september 2011 15:18 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Gezien de mate waarin ik werk kan vinden: kak
Dat lijkt mij ook het verstandigstequote:Op woensdag 21 september 2011 15:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan zou ik geen ZZP'er worden tot je een groot netwerk hebt opgebouwd van mensen die je graag van werk willen voorzien omdat ze weten wat je in huis hebt.
Het moederbedrijf wilde het financieel niet opbrengen, en ik neem het hun uiterst kwalijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja jammer, heb het veel geluisterd. Maar als het financieel niet uit kan (en niet van de overheid is) dan houdt het een keer op.
Misschien kan je ze sponsoren?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het moederbedrijf wilde het financieel niet opbrengen, en ik neem het hun uiterst kwalijk.
intern?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:55 schreef Diaan73 het volgende:
ik heb net gewoon op een functie gesolliciteerd.
Als ik voldoende geld had: graag.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Misschien kan je ze sponsoren?
Ikke? Ik wel, ik heb nog even gebeld en de functie was nog vacant.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Denk dat je niet meer op tijd bent....
het ging over de sponsoring gok ik zoquote:Op woensdag 21 september 2011 17:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ikke? Ik wel, ik heb nog even gebeld en de functie was nog vacant.
Okay, ik twijfelde....quote:Op woensdag 21 september 2011 17:26 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
het ging over de sponsoring gok ik zo
Snap dat je daar simpel van wordt.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik word een beetje simpel van al die "onderzoeken" op internet die weer een of ander nieuw feit opleveren (veel gebruikt door kranten of andere nieuwsbronnen)
Krijg er een beetje het "wij van WC eend" gevoel van.
voorbeeld: 1 op de 10 mannen onthaart zich niet
quote:Op woensdag 21 september 2011 18:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Snap dat je daar simpel van wordt.
Al vind ik ontharen bij mannen maar niks.![]()
Niks mis met flossen.![]()
Spannend! Ik ga voor je duimen.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:55 schreef Diaan73 het volgende:
ik heb net gewoon op een functie gesolliciteerd.
Vraag je dat aan ons? In dat geval: ja. Ik kon je net uit je neus zien eten.quote:
Je bedoelt dat ze dan beter een interessant onderwerp uit kan zoeken en op diepgaand onderzoek kan gaan?quote:Op woensdag 21 september 2011 18:21 schreef Soempie het volgende:
Maargoed, verder las ik goed nieuws voor Etcie. Hartstikke fijn dat ze zo tevreden over je is.![]()
En ik wilde nog op MaJo reageren. Zat er zelf vanmorgen over na te denken wie je doelgroep is. Als het mensen zijn die al interesse hebben is het denk ik leuk als je meer inhoudelijk gaat bloggen. Mooie kans nu met die algemene beschouwingen. De stukken die je nu schrijft, daar staat eigenlijk niets nieuws in voor mensen die al interesse hebben in de politiek.
Als je het doet om jouw persoonlijke ervaringen weer te geven, dan is het zo prima natuurlijk. Maar dan zal je doelgroep bestaan uit vrienden en bekenden, denk ik. Ik denk dat het alleen interessanter is als je wat meer de diepte in zou gaan. Ook omdat het volgens mij als opstapje bedoeld is? Maar, je bent net begonnen he, en nog aan het aftasten. Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt, die combinatie van politiek en journalistiek bij jou.Dus, neem de suggesties hier gewoon mee en kijk wat je er mee wilt of kunt doen.
quote:Op woensdag 21 september 2011 18:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Snap dat je daar simpel van wordt.
Al vind ik ontharen bij mannen maar niks.![]()
Niks mis met flossen.![]()
op de opmerking van Soempie over flossenquote:Op woensdag 21 september 2011 18:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vraag je dat aan ons? In dat geval: ja. Ik kon je net uit je neus zien eten.
verkeerde smiley.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
voor niets alles laten harsen?
Nou, dat hoeft niet per se. Het is ook maar net wat ze zelf wil he. Luchtig schrijven over de politiek, stelling nemen of juist onpartijdig blijven. De blogs die ik het leukst vind om te lezen zijn de blogs waarin inhoudelijk iets nieuws wordt verteld: zaken worden met elkaar verbonden, er wordt een onderwerp van een andere kant bekeken (zodat ik denk: hm, zo had ik het nog niet bekeken), etc. En de blogs waarin goed stelling wordt genomen en een beetje -zwarte- humor, ironie of sarcasme bevatten. Maargoed, dat is mijn persoonlijke smaak. Ik kan nu ook niet goed op een voorbeeld komen.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze dan beter een interessant onderwerp uit kan zoeken en op diepgaand onderzoek kan gaan?
Thanks voor de tipsquote:Op woensdag 21 september 2011 18:36 schreef Soempie het volgende:
Even voor de duidelijkheid: majo, dit is niet bedoeld om je af te branden. Juist helemaal niet. Ik denk dat het goed is als je voor jezelf nagaat voor wie je schrijft en met welk doel. Dan komen die stukken helemaal goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |