abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 september 2011 @ 13:06:17 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102215504
Ik ben bezig met een wat uitgebreidere OP. Wie heeft nog verstandige aanvullingen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (import en bewerking telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
nelisb (webshop in herenkleding)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hi_flyer op 21-09-2011 19:07:02 ]
  woensdag 21 september 2011 @ 13:19:33 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102215969
Goed bezig, Hi_flyer! :Y Misschien kunnen we er een reeks van laten maken?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102220770
Ik zeg doen! Ik lurk hier altijd mee en zal zeker vaker terugkomen wanneer het zaakje gaat lopen
  woensdag 21 september 2011 @ 15:33:03 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102220892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goed bezig, Hi_flyer! :Y Misschien kunnen we er een reeks van laten maken?
Gewoon even aan F_H of Sjeen vragen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:46:25 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102226521
Bij mij mag er trouwens achter mijn naam (webshop cosmetica, visagiste).
De webshop is maar een deel van wat ik doe namelijk ;).
KuikenGuppy
pi_102242064
Probs Hi_flyer voor de OP ^O^
En dat het een reeks wordt is zeker de bedoeling aangezien ik het eerste topic ook #1 had genoemd :)

Overigens ben ik nu fulltime stage aan het lopen en ga ik me binnenkort uitschrijven bij de KvK ivm. te weinig tijd / niet meer zo rendabel. Maar na m'n afstuderen, over ca. een jaar, wil ik 100% weer voor mezelf beginnen. Ik walg nu al van het 9-tot-5 leven. Liever meer uren draaien maar wel met eigen vrijheid/verantwoordelijkheid, dan elke dag maar dezelfde sleur.
pi_102242699
Ja zoiets heb ik nu ook. Lekker je eigen tijd indelen. In mijn afgelopen vakantie dan ook echt genoten van de tijd en toch veel gedaan!
  donderdag 22 september 2011 @ 07:57:34 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102250604
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:33 schreef El_Liberaliste het volgende:
Probs Hi_flyer voor de OP ^O^
En dat het een reeks wordt is zeker de bedoeling aangezien ik het eerste topic ook #1 had genoemd :)

Overigens ben ik nu fulltime stage aan het lopen en ga ik me binnenkort uitschrijven bij de KvK ivm. te weinig tijd / niet meer zo rendabel. Maar na m'n afstuderen, over ca. een jaar, wil ik 100% weer voor mezelf beginnen. Ik walg nu al van het 9-tot-5 leven. Liever meer uren draaien maar wel met eigen vrijheid/verantwoordelijkheid, dan elke dag maar dezelfde sleur.
Waarom dan uitschrijven bij de KvK?
Kun je volgend jaar alles weer opstarten. Als je met een jaar toch weer wilt beginnen, kun je de onderneming toch net zo goed sluimerend laten bestaan?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 22 september 2011 @ 08:42:46 #9
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102251108
Als je minimaal 1 jaar geen ondernemer was, krijg je weer startersaftrek bij het opzetten van een nieuw bedrijf, misschien daarom?
  donderdag 22 september 2011 @ 08:51:40 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102251259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je minimaal 1 jaar geen ondernemer was, krijg je weer startersaftrek bij het opzetten van een nieuw bedrijf, misschien daarom?
Nope. da's vijf jaar.
quote:
De aftrek wordt verhoogd met een startersaftrek van ¤ 2.110 in de volgende situatie:
- U was in 1 of meer van de 5 voorafgaande kalenderjaren geen ondernemer.
- U paste in die periode niet meer dan 2 keer zelfstandigenaftrek toe.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102258860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope. da's vijf jaar.

[..]

Zoals ik dat lees heb je aanspraak op de startersaftrek als je 1 (of meer) jaar in de afgelopen 5 jaar geen ondernemer was. Hi_flyer heeft dus wel gelijk lijkt me.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:52:59 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102259038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:47 schreef jwvdiermen het volgende:

[..]

Zoals ik dat lees heb je aanspraak op de startersaftrek als je 1 (of meer) jaar in de afgelopen 5 jaar geen ondernemer was. Hi_flyer heeft dus wel gelijk lijkt me.
Je vergeet de tweede voorwaarde.

Even ter verduidelijking:
quote:
De startersaftrek is een verhoging van de zelfstandigenaftrek. U kunt over 2011 een extra bedrag van ¤ 2.123 aftrekken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- U hebt in 2011 recht op zelfstandigenaftrek.
- In de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebt u niet meer dan 2 keer de zelfstandigenaftrek toegepast.
- In de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebt u minimaal 1 jaar geen onderneming gehad.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102259316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je vergeet de tweede voorwaarde.

Even ter verduidelijking:

[..]

Ja, inderdaad. Daar had ik even overheen gelezen, stom van mij. Dank voor de verduidelijking. :)

Ik mag trouwens ook wel in de OP geplaatst worden. Ben sinds een tijdje zelfstandige in de ICT sector en maak voornamelijk web-applicaties. Loopt nog niet super, maar dat komt omdat ik momenteel niet geld, maar vooral tijd investeer in het ontwikkelen van een Framework en de daarop gebaseerde CRM software. Ook ga ik daarnaast maatwerk aanbieden en heb daarvoor momenteel 1 project lopen. :)
  donderdag 22 september 2011 @ 14:39:15 #14
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102260449
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102267780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 07:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom dan uitschrijven bij de KvK?
Kun je volgend jaar alles weer opstarten. Als je met een jaar toch weer wilt beginnen, kun je de onderneming toch net zo goed sluimerend laten bestaan?
Totaal ander bedrijf / andere sector / andere rechtsvorm, lijkt me dat (met het oog op dat laatste) het lastig mogelijk of erg duur wordt.

Daarnaast heb ik geen 100% vertrouwen in mijn vennoten (meer).
  donderdag 22 september 2011 @ 18:33:52 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102268001
Dan i
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Totaal ander bedrijf / andere sector / andere rechtsvorm, lijkt me dat (met het oog op dat laatste) het lastig mogelijk of erg duur wordt.

Daarnaast heb ik geen 100% vertrouwen in mijn vennoten (meer).
Dan is het logisch dat je je onderneming staakt en uitschrijft.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_102299363
We zitten erover na te denken om naar de startersdag te gaan op 5 november. Heeft iemand daar ervaring mee? of tips?

En kunnen jullie binnen 10 seconden uitleggen waarom een klant voor jou moet kiezen?
pi_102300145
Wij zijn ook naar de startersdag geweest vorig jaar. Het was echt interessant. Echt aanrader hoor!
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:35:37 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102300429
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:00 schreef Glasshouse het volgende:
We zitten erover na te denken om naar de startersdag te gaan op 5 november. Heeft iemand daar ervaring mee? of tips?
Voor mij was het grotendeels gesneden koek. Het kwam bij mij voornamelijk over als een reclamestand voor administratie/accountantskantoren, verzekeringsmaatschappijen en banken.
quote:
En kunnen jullie binnen 10 seconden uitleggen waarom een klant voor jou moet kiezen?
Omdat ik de allergoeiste ben, natuurlijk. :+
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:42:27 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102470156
Vraagje. Hoe zet je een eigen bedrijf eigenlijk op je CV?
KuikenGuppy
  woensdag 28 september 2011 @ 10:45:16 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102470218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe zet je een eigen bedrijf eigenlijk op je CV?
Net als een dienstverband. Met daarbij de belangrijkste werkzaamheden en/of opdrachten.
Of bedoel je qua opmaak en kleur?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:50:39 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102470371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:45 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Net als een dienstverband. Met daarbij de belangrijkste werkzaamheden en/of opdrachten.
Of bedoel je qua opmaak en kleur?
Dat eerste bedoel ik ja. Schrijf ik over de werkzaamheden, of over het bedrijf zelf?
KuikenGuppy
  woensdag 28 september 2011 @ 10:53:45 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102470452
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat eerste bedoel ik ja. Schrijf ik over de werkzaamheden, of over het bedrijf zelf?
Bij een grotere/langdurige opdracht vermeld ik de branche van de opdrachtgever, de opdracht en de uitgevoerde werkzaamheden. Als het mogelijk is, vermeld ik het vaak in een verkorte vorm van de STAR-methode.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:02:27 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102470725
Ik heb o.a. een webwinkel, dus dat is voor mij niet van toepassing ;)
Maar bedankt voor het advies, ik fröbel wel ergens bij dat het mijn eigen bedrijf is :P.
Vraag me alleen af of ik alle handelsnamen er ook bij zal zetten... hoe doen jullie dat met meerdere handelsnamen?
KuikenGuppy
  woensdag 28 september 2011 @ 11:07:34 #25
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102470897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:02 schreef Burdie het volgende:
Ik heb o.a. een webwinkel, dus dat is voor mij niet van toepassing ;)
Tsja, dat gaat dan moeilijker worden.
quote:
Maar bedankt voor het advies, ik fröbel wel ergens bij dat het mijn eigen bedrijf is :P.
Je kunt toch vermelden dat je één of meer webwinkels hebt en in welke branche je dit uitoefent? (Electronica, kinderspeelgoed, boeken, kleding,..)
quote:
Vraag me alleen af of ik alle handelsnamen er ook bij zal zetten... hoe doen jullie dat met meerdere handelsnamen?
Ik zou het er niet bij zetten,... Als ze dat noodzakelijk vinden om te weten, kunnen ze altijd even vragen, toch?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 28 september 2011 @ 21:37:32 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102492259
Handig topic, ik lees/post mee!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_102494723
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:37 schreef Vivi het volgende:
Handig topic, ik lees/post mee!
Introduce yourself!
pi_102513461
Zaken gaan goed de laatste tijd. Goede aanvulling op mijn studenteninkomen. :D
Moet alleen opletten dat ik niet over de bijverdiengrens ga. Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of de :r KvK :r geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_102513539
Oh, ik wil ook wel in de OP. Ben (mede)eigenaar van een marketingbedrijf (gericht op studenten. Ook advies aangaande opstellen van persberichten etc) en heb een boekje uitgegeven (sta geregistreerd als uitgever).

Derde druk van het boekje is vorige week besteld bij de drukker overigens. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_102522055
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:47 schreef Skv het volgende:
Oh, ik wil ook wel in de OP. Ben (mede)eigenaar van een marketingbedrijf (gericht op studenten. Ook advies aangaande opstellen van persberichten etc) en heb een boekje uitgegeven (sta geregistreerd als uitgever).

Derde druk van het boekje is vorige week besteld bij de drukker overigens. :)
Marketing, da's mijn vakgebied :P
Beetje reclamebureau achtig? Wat is je specialiteit?
pi_102530674
Leuk topic, zet mij er ook maar bij!
Heb me een aantal weken geleden ingeschreven, ik doe allround videoproducties (van alles, dus behalve bedrijfsvideo's ook bijvoorbeeld autoreviews en videoshoots), klein IT werk en mobiele websites.
url
pi_102533514
Ik kom hier ook maar eens even meekijken. Na een course Entrepreneurship tijdens mijn Master toch erg geïnteresseerd geraakt in het zelfstandig ondernemerschap. Dit is nu nog eens extra aangewakkerd doordat de Prof bij wie ik mijn scriptie heb geschreven heeft gevraagd of ik samen met hem (op basis van mijn scriptie) een bedrijf wil beginnen.
pi_102558468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Zaken gaan goed de laatste tijd. Goede aanvulling op mijn studenteninkomen. :D
Moet alleen opletten dat ik niet over de bijverdiengrens ga. Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of de :r KvK :r geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Ligt eraan of je thuis je kantoor hebt of niet. Als je thuis zit, ziet de KvK die verhuizing vanzelf via de gemeente. Een eigen kantoor moet je wel doorgeven. Geen idee of dat laatste geld kost, eerste is gratis en gaat vanzelf.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:24:31 #34
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_102572097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of de :r KvK :r geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Het kost je een envelop en een postzegel. ;)

Wijziging ondernemings- en vestigingsgegevens
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:34:10 #35
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_102572509
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Met een logo van minimaal 70 cm² op de achterkant? O-)

(Werk)kleding en uniformen. Dezelfde regels worden grofweg gehanteerd voor "persoonlijke" werkkleding (bij eenmanszaak of V.O.F.).
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:31:32 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102590437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 00:34 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Met een logo van minimaal 70 cm² op de achterkant? O-)

(Werk)kleding en uniformen. Dezelfde regels worden grofweg gehanteerd voor "persoonlijke" werkkleding (bij eenmanszaak of V.O.F.).
Je kunt toch gewoon representatiekosten hebben? Dat is wat anders dan een uniform.
KuikenGuppy
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:32:03 #37
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_102592429
Niet alle kosten zijn aftrekbaar van de winst

quote:
10.Kleding, tenzij het werkkleding betreft. Werkkleding is in de eerste plaats kleding die (nagenoeg) uitsluitend geschikt is om onder het werk te dragen. Ten tweede valt hieronder kleding die is voorzien van een of meer duidelijk zichtbare, aan de werkgever gebonden beeldmerken (logo's) met een gezamenlijke oppervlakte van minstens 70 cm 2.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_102696417
Dus zorg er gewoon voor dat je bedrijfslogo dezelfde kleur is als je pak en dan subtiel in je pak mee verwerkt kan worden :P dan kan je pak op de zaak.

Facts don't care about your feelings
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:29:26 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102712963
Ik ben op dit moment bezig met het schrijven voor een ondernemingsplan. Ik moet toegeven dat ik het lastig vind om concreet te blijven. Want hoe concreet kun je zijn in een eerste fase van het oprichten van een bedrijf? Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan in jullie ondernemingsplan? Wisten jullie alle doelen al, of was het gewoon we beginnen (na marktonderzoek wellicht?) gewoon en zien wel hoe het ons vergaat? :P

Het betreft trouwens een communicatieadviesbureau O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_102714804
Ik kom mezelf ook melden,na een lange tijd van dromen/fantaseren ben ik bezig mijn fantasie werkelijkheid te maken.
Het is mijn plan (en dadelijk werkelijkheid) om een webwinkel op te starten. Ben onlangs naar de groothandel geweest om inkopen te doen en wat was dat ontzettend gaaf zeg!
Je hebt wel in je hoofd wat je wilt verkopen maar daar kies en zie je het allemaal echt. Ontzettend gaaf!
Nu moeten er nog foto's gemaakt worden,de site is al bijna klaar maar nog laatste puntjes op de i,producten erop en de dozen (heel belangrijk) moeten nog binnenkomen.
pi_102718580
Succes mvr poes... ik hoop dat je een origineel idee hebt wat betreft de producten die je gaat verkopen want webwinkels zijn er tegenwoordig genoeg.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 5 oktober 2011 @ 01:03:21 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102720228
Wat ga je verkopen, mvr.poes?
KuikenGuppy
  woensdag 5 oktober 2011 @ 01:07:30 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102720310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:29 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met het schrijven voor een ondernemingsplan. Ik moet toegeven dat ik het lastig vind om concreet te blijven. Want hoe concreet kun je zijn in een eerste fase van het oprichten van een bedrijf? Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan in jullie ondernemingsplan? Wisten jullie alle doelen al, of was het gewoon we beginnen (na marktonderzoek wellicht?) gewoon en zien wel hoe het ons vergaat? :P

Het betreft trouwens een communicatieadviesbureau O+
Ik heb zelf alleen op papier gezet wat mijn missie en USP's zijn, hoeveel geld ik er in ga steken en waar dat vandaan komt, en wat voor mij een acceptabele terugverdientijd is.
KuikenGuppy
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:24:19 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102723960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:24 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Introduce yourself!
Freelance journalist en tekstschrijver, vanaf 1 januari 2012 officieel van start :).

Tevens begin ik binnenkort met mijn wederhelft een mobiele espressobar.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_102787690
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden om met een groep ondernemers/ZZP'ers op een grote werkplek te zitten?
pi_102788074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:30 schreef Bunskoeker het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden om met een groep ondernemers/ZZP'ers op een grote werkplek te zitten?
Dat gebeurt veel en is financieel gezien handig (en soms noodzakelijk), plus dat je een beetje met elkaar kan sparren.
De minor ondernemerschap die ik met zo'n 80 studenten deed vond ook in een gebouw plaats waar allerlei kleine zelfstandigen zaten.
pi_102788197
Lijkt me niets :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:41:50 #48
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102788282
Hangt natuurlijk geheel van de branche af. Paramedici clusteren natuurlijk vaak, simpelweg omdat hun werk vaak op elkaar aansluit.
pi_102788303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me niets :P
Ook niet als je gewoon een eigen kamertje/kantoortje hebt? Beetje het idee van een studentenhuis met eigen kamer.
pi_102788839
Dat is zo, maar dan heb je ook weer meer het idee alsof je gewoon op kantoor werkt. Enige wat er dan nog ontbreekt is een baas :P
Facts don't care about your feelings
pi_102789307
Verkeerde instelling! Die baas van dat kantoor ben jíj! :P
pi_102790235
Ja maar zo denkt elke zzp-er in dat pand. Natuurlijk is het uiteindelijk ieder voor zich, maar ik zou het zelf nooit doen. Ben dan ook niet zo sociaal :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:15:34 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102790239
Ik vind het wel een interessant idee, bij ons in het dorp gaan ze ook zoiets ontwikkelen geloof ik. Ik zag er ooit iets over op TV, het is dan heel gemakkelijk om even bij de buurman binnen te stappen als die iets voor jou kan betekenen. Lekker snel schakelen. Een bedrijventerrein op z'n mini ;).
KuikenGuppy
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:28:12 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102790820
Trouwens, een tip voor mede webwinkel-eigenaren: de webwinkelvakdagen in januari. Je kan je alvast inschrijven als bezoeker, het is gratis :).

http://www.webwinkelvakdagen.nl/
KuikenGuppy
pi_102798253
Ik ben daar zeker weer bij :)
pi_102798258
Eens onthouden.. Wat heb je daar aan, verwacht je?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_102798292
Veel workshops. En veel standjes die wel interessant zijn. Dit jaar geweest. Erg leuk. Heb ook mensen gemeet van het webwinkelforum.
pi_102813975
Ben erbij. Momenteel bezig de nieuwe webshop af te maken. Hopelijk binnen twee weken live!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:34:16 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102814030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Veel workshops. En veel standjes die wel interessant zijn. Dit jaar geweest. Erg leuk. Heb ook mensen gemeet van het webwinkelforum.
Wat leuk, daar zit ik ook :)
Ben je ook al eens op de e-commerce dagen geweest?
KuikenGuppy
pi_102965180
Ik meld me ook aan ;)

Nouja over twee weken dan. Spannend!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:27:18 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102966272
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik meld me ook aan ;)

Nouja over twee weken dan. Spannend!
Startdatum is ook 1 november? :9 En waarmee start je dan? :7
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_102967585
Sinds een week ook mijn deuren open gegooid. Spannend :) Nu is het 'wachten' op klanten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_102969547
Klinkt goed die webwinkel dagen! Misschien ook maar eens heen gaan.
Ik verkoop trouwens woonaccessoires en hoop op zeer korte termijn de site in de lucht te kunnen gooien.
Onlangs ook naar de groothandel geweest,ontzettend leuk!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:26:47 #64
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103034841
Hoi :D Ik zit er over te denken om ook voor mezelf te beginnen: Het is weliswaar veel meer werk, maar wel werk waar ik achter sta :) Alleen nog geen idee wat. :')_! (Kom je ook niet verder mee, nee.)

Maar waar ik nou benieuwd naar ben, is hoe jullie op het idee zijn gekomen om voor jezelf te beginnen. En wat is de reden dat je onderneemt? Voor de vrijheid, heb je zoveel liefde voor het product, of wellicht een andere reden?
Kaleidoscopiklimax
pi_103035120
Geen baas :P en je houdt netto in principe meer over dan loondienst bij hetzelfde salaris (maar je moet wel een aantal risico's voor jezelf meenemen: arbeidsongeschiktheidsverzekering / pensioen etc.).
Facts don't care about your feelings
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:45:01 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103035463
Ik wilde graag vanuit huis werken, eigen baas zijn en mijn eigen plan trekken. Niet afhankelijk zijn van vacatures, werktijden, collega's of wat iemand anders bedenkt, maar doen wat ik zelf leuk vind, op mijn eigen manier.
KuikenGuppy
pi_103036726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:26 schreef RadioSlut het volgende:
Hoi :D Ik zit er over te denken om ook voor mezelf te beginnen: Het is weliswaar veel meer werk, maar wel werk waar ik achter sta :) Alleen nog geen idee wat. :')_! (Kom je ook niet verder mee, nee.)

Maar waar ik nou benieuwd naar ben, is hoe jullie op het idee zijn gekomen om voor jezelf te beginnen. En wat is de reden dat je onderneemt? Voor de vrijheid, heb je zoveel liefde voor het product, of wellicht een andere reden?
Vrijheid, plezier, het niet afhankelijk zijn van anderen en in plaats van carriérekansen kiezen voor financiële kansen.

Ik sta liever vroeg op om mezelf (mijn bedrijf) beter te maken dan mijn baas beter te maken.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:28:02 #68
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103038702
Dankej voor jullie antwoorden. Allemaal erg logisch! :)
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:45 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde graag vanuit huis werken, eigen baas zijn en mijn eigen plan trekken. Niet afhankelijk zijn van vacatures, werktijden, collega's of wat iemand anders bedenkt, maar doen wat ik zelf leuk vind, op mijn eigen manier.
Mag ik iets vragen over je webshop? :) Gelijk al veel ingekocht in het begin, of doe je dat helemaal niet? En hoe heb je het aangepakt met marketing enzo?
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:48:09 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103041630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:28 schreef RadioSlut het volgende:
Dankej voor jullie antwoorden. Allemaal erg logisch! :)

[..]

Mag ik iets vragen over je webshop? :) Gelijk al veel ingekocht in het begin, of doe je dat helemaal niet? En hoe heb je het aangepakt met marketing enzo?
Voor mij was het een combinatie tussen een bepaald bedrag wat ik er in wilde/kon stoppen, en een bepaald assortiment wat ik voor ogen had. Daar heb ik een beetje tussen moeten balanceren ;). Ik ben redelijk klein en low-profile begonnen, en heb in rap tempo kunnen uitbreiden door elke cent weer terug te investeren in nieuwe voorraad, verbreding en verdieping van mijn assortiment.

Qua marketing, ik werk veel samen met weblogs en gebruik daarnaast vooral Twitter. En ik vertel alles en iedereen over mijn shop, vaak vertellen mensen zoiets dan ook weer door. Vooral als ze tevreden klant zijn ;). Ik 'verwen' mijn klanten daarom ook, door ze altijd een extraatje te sturen bij hun bestelling en te zorgen dat de pakjes er altijd tiptop uit ziet.

Aan wat voor iets zit jij te denken?
KuikenGuppy
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:56:40 #70
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103045805
Aan de ene kant denk ik dat ik een beetje de gothickant op ga, en dan met name de haaraccessoires: Ik ben een tijd lang zelf op zoek geweest naar een nederlandse shop die cyberloxfalls verkoopt, voor een redelijke prijs. Niet te vinden dus :')

Maar wil eerst nog onderzoeken of het wel rendabel is om daaraan te beginnen. :)
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:03:14 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103048482
Als je een beetje die kant op wilt, kan ik je twee boeken aanraden:
- Internetgodinnen (auteur weet ik ff niet uit m'n hoofd)
- Lessons of a Lipstick Queen (Poppy King)

De eerste gaat over het starten van een webshop gericht op vrouwen, de laatste gaat over het starten van een eigen bedrijf als je nog geen flauw idee hebt waar te beginnen ;).
KuikenGuppy
pi_103062788
* Intelligence meld zich ...
Zal mij morgen ff uitgebreid voorstellen, maar ben ook fulltime ondernemer. In de IT (zeer uitgebreid), fulltime, samen met mijn vriendin ^O^
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:52:49 #73
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103065798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:03 schreef Burdie het volgende:
Als je een beetje die kant op wilt, kan ik je twee boeken aanraden:
- Internetgodinnen (auteur weet ik ff niet uit m'n hoofd)
- Lessons of a Lipstick Queen (Poppy King)

De eerste gaat over het starten van een webshop gericht op vrouwen, de laatste gaat over het starten van een eigen bedrijf als je nog geen flauw idee hebt waar te beginnen ;).
Van die eerste had ik al gehoord. :) Ga thuis even kijken of ze die in de bieb hebben. Thnx!
Kaleidoscopiklimax
pi_103228397
Als ik hier weer lees krijg ik weer zin om eraan te beginnen! We hebben er niet heel veel tijd voor; allebei drukke fulltime baan + sociaal leven..... moeilijk te combineren wanneer je dan ook nog eens een plan aan het schrijven bent voor een eigen onderneming.

Proberen 1 dag in de week eraan te werken; hopelijk hebben we dan iets staande voor het einde van het jaar, zodat we in 2012 kunnen beginnen. Jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:15:05 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103229118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Glasshouse het volgende:
Jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken ;)
Als we dat konden, noemen ze het waarschijnlijk geen ondernemen meer. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:09:55 #76
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103240191
Ik ben nu ook al een tijdje een plan aan het schrijven , gaat om een winkel. Maakt even niks uit hoe en wat ;)
Het enige probleem is dat ik hiervoor 1 extra persoon nodig moet hebben.
Er is namelijk al een bedrijfje dat ik als ZZP'er run en waar ik redelijk mee verdien, dat wil ik niet opgeven. Dit valt te combineren met de winkel die ik in gedachte heb. Daarnaast zou ik ook niet de winkel als alleenstaande kunnen runnen.
Ook zou het naar mijn mening juist beter zijn om 2 personen te hebben die elkaar kunnen toevoegen,verbeteren mbt ideeen etc.

Probleem is alleen, waar zo'n persoon te vinden. Iemand die samen een VOF wil oprichten en ook 100% inzet toont en het een succes wil maken. Ik heb wel mensen in gedachte (kenissen,vriendenkring) die bijv. op dit moment geen werk hebben,of ander werk willen. Maar het is altijd maar de vraag of ze serieus zijn. Wellicht klikt het totaal niet of vind de persoon het werk toch niet leuk na een tijdje en stapt desbetreffende persoon er naar een tijdje uit. Dan zit je met de gebakken peren ....
Paardelul !!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:41:02 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103241331
Als je het aan niemand van je familie of kennissen vraagt, blijf je jezelf dat afvragen natuurlijk ;)

Overigens zou ik 'die heeft op dit moment geen werk' niet snel als criterium stellen bij het zoeken naar een compagnon. Is er niet iemand met wie je graag samenwerkt? Hoeft geen familie of vriend te zijn he... maar misschien een collega of een zakenrelatie?

Anders zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen voor de eenvoudige klusjes uit je onderneming iemand in te huren, zodat je tijd kunt maken voor de tweede onderneming. Vraag is natuurlijk altijd, wie vertrouw je dat toe en gaat het dan naar je zin?
KuikenGuppy
pi_103261444
Vandaag eerste klant binnengehaald. Voelt toch goed *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103261506
Wie heb je opgelicht?? :D
Facts don't care about your feelings
pi_103261647
Ik lever enkel kwaliteit, m'n jong :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103261716
:* Wat voor bedrijf heb je ook alweer?
Facts don't care about your feelings
pi_103261824
Webhosting.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103262823
Oh... ben je gewoon een tussenpersoon (via zo'n reseller) of heb je echt een server staan? :P
Facts don't care about your feelings
pi_103262917
Op het moment nog reseller, maar hoop snel mijn eigen servers te kunnen gaan gebruiken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103299887
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
pi_103310858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
Wat doe je qua marketing? Wij zijn begonnen met producten weggeven (twitterloterij, facebook sharing etc). Duurde een dag of vier, vijf. SEO moet ook even komen natuurlijk.. Klanten moeten je kunnen vinden!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:11:54 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103313656
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
De eerste dag had ik meteen klanten, maar ik had van te voren flink wat herrie gemaakt er omheen.
Wat heb je aan promotie gedaan al?
KuikenGuppy
pi_103318997
Als het goed is gaat morgen mijn nieuwe webshop online (geheel nieuw systeem, content even geupdate, nieuwe betalingsmogelijkheden toegevoegd, SEO beter, nieuwe producten ingekocht). Ben heel benieuwd of het een beetje gaat lopen!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:11:26 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_103364733
Zal dit topic eens aan mijn vriendin doorpassen.

Ze heeft een eigen praktijk waar ze nu 2 dagen in de week mee bezig is. Ze heeft nu 3 cliënten en ze heeft een kinderdagverblijf waar ze verschillende werkzaamheden nu kan uitvoeren als freelancer.

Wellicht dat ze iets van jullie kan leren ;)
pi_103364737
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden

Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen

Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:18:17 #91
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103365015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden

Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen

Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
Google adwords?

Flyers uitdelen voor een website , zou dat nut hebben? Ik denk voor de plaatselijke winkel wel. Maar voor een webshop?
Paardelul !!!
pi_103365229
Waarom niet was mijn idee? Een flyer met daarop kort en bondig wat we doen (het is een soort marktplaats voor luxe items) en een link, met een luxe uitstraling.

Ik hoor van veel kanten dat adwords weinig zin heeft, en je je beter kunt richten op goede SEO, en 'natuurlijke' hoge posities krijgt binnen Google.

Ik heb van een bedrijf dat doet in SEO een prijsopgaaf gekregen, maar dan praat je ook over een bedrag van rond de ¤3.500 voor het totale plaatje. Buiten de maandelijkse kosten om het bij te houden. Forse investering.
pi_103367228
Adwords heeft echt wel zin als je de goede zoekwoorden gebruikt. Verdient zichzelf dan echt terug :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:28:45 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103370198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden

Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen

Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
Ik heb wel wat in die richting gedaan. Wat ik me zo nog kan bedenken: website optimaliseren (gebruik van keywords en relevante content op je site, tags optimaliseren), en idd linkbuilden. Idealiter is dat inderdaad dmv gastblogs, maar om te beginnen kan je ook kijken naar (veelal gratis) directories, artikel-directories en het plaatsen van relevante comments (geen spam!). Competitor research kan ook helpen. Er zijn tooltjes waarmee je kunt zien waar je competitors hun links vandaan halen.
Meer goeie links --> hogere relevantie in zoekmachines --> meer hits voor je webshop.

Iets waar ik geen ervaring mee heb, maar wat (denk ik!) wel kan werken: een give-away regelen via je facebook pagina, en dit dan promoten via o.a. je eigen FB pagina. Een webshop deed dat laatst best slim - mensen moesten reageren op het wedstrijdbericht op de FB-pagina van de shop, en vervolgens een link naar de wedstrijd op hun eigen FB zetten. Op die manier gaat het balletje rollen en krijg je (denk ik!) veel publiciteit.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103372487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:15 schreef PeterPastoor het volgende:
Adwords heeft echt wel zin als je de goede zoekwoorden gebruikt. Verdient zichzelf dan echt terug :)
Da's niet mijn ervaring. Om bovenaan te staan met de beste woorden moet je flink in de buidel tasten, 5 euro of hoger per klik is niet ondenkbaar en dat wordt snel een behoorlijk dure campagne als maar 1 op de 20 mensen ook daadwerkelijk iets koopt.

Naar mijn mening is Adwords voor startende bedrijven zijn geld niet waard, tenzij je niet zulke hevige concurentie hebt en op de eerste pagina kan staan voor minder dan een euro. Maar als je per kopende klant eerst 50 euro moet uitgeven aan Adwords dan maak je alleen maar verlies.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103373141
Dan gebruik je toch die gratis promocodes?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_103373780
Inderdaad die gebruik ik ook weleens maar naar mijn ervaring heb je er weinig aan en je geld is zo weg :P
Facts don't care about your feelings
pi_103381342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden

Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen

Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
-Wees aanwezig op vakbeurzen (ook als bezoeker kan je goed netwerken, hoef je geen exposant voor te zijn)
-Blijf vakbladen/persberichten doen, maar zorg dat je iets toevoegt, dus niet dat het alleen spam is.
-Zet je netwerk in, twitter etc.
-Laat SEO z'n werk doen
-...

Ohja, gebruik voor je SEO onderscheidende woorden en niet de woorden die elke concurrent al gebruikt :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:22:42 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103591332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden

Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen

Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
Wat voor webwinkel heb je?
En waarom zit je nog niet op Twitter? ;).
KuikenGuppy
pi_103591657
Om op de 1e pagina te staan met de zoekwoorden die ik gebruik ( en die worden overigens véél gebruikt ) kosten mij niet meer dan 0.5¤ per klik. 5¤ per klik kan ik me haast niet indenken dat dat realistisch is.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:39:21 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103592005
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Om op de 1e pagina te staan met de zoekwoorden die ik gebruik ( en die worden overigens véél gebruikt ) kosten mij niet meer dan 0.5¤ per klik. 5¤ per klik kan ik me haast niet indenken dat dat realistisch is.
En wat is daarvan je conversie ratio?
KuikenGuppy
pi_103605097
Via Twitter iets weggeven als je een bepaald aantal followers hebt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103610803
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Om op de 1e pagina te staan met de zoekwoorden die ik gebruik ( en die worden overigens véél gebruikt ) kosten mij niet meer dan 0.5¤ per klik. 5¤ per klik kan ik me haast niet indenken dat dat realistisch is.
In wat voor branche zit jij dan? Voor 50 cent kom ik niet eens in de buurt van de eerste pagina volgens mij :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103611570
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:38 schreef junkiexp het volgende:
Via Twitter iets weggeven als je een bepaald aantal followers hebt.
Of een retweetloterij.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_103626361
Ik kan hier nu met trots melden dat de webwinkel nu bijna 2 weekjes online is.
De bezoekersaantallen zijn redelijk,jammer genoeg nog niks verkocht.
Waar kan het aan liggen? Doen actief mee op twitter (en dan zie je de bezoekersaantallen omhoog schieten) en maken gebruik van facebook.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:44:18 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103626577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:38 schreef Mvr.Poes het volgende:
Ik kan hier nu met trots melden dat de webwinkel nu bijna 2 weekjes online is.
De bezoekersaantallen zijn redelijk,jammer genoeg nog niks verkocht.
Waar kan het aan liggen? Doen actief mee op twitter (en dan zie je de bezoekersaantallen omhoog schieten) en maken gebruik van facebook.
Zou ik zo niet kunnen zeggen, hangt vast ook af van wat je verkoopt, de gebruiksvriendelijkheid van je webshop, de uitstraling/professionaliteit van je webshop, etcetera.

iig gefeliciteerd met de launch van je webwinkel!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:09:26 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103627660
Wat is de url van je website, mvr.poes?
En wat heb je al aan marketing gedaan?
KuikenGuppy
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:12:34 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103627821
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 01:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Of een retweetloterij.
Mijn ervaring daarmee is dat het niet zoveel oplevert. Er zijn heel veel retweet-accounts, die alleen maar twitteren om prijzen te winnen. Ik geef dan liever exclusieve Twitter kortingen ("product X is het komende uur voor de halve prijs") en codes, dan komen ze ook echt op je site.
KuikenGuppy
pi_103628907
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:09 schreef Burdie het volgende:
Wat is de url van je website, mvr.poes?
En wat heb je al aan marketing gedaan?
Mag ik dat hier posten? Ivm reclame maken etc. Ik DM je wel even ;)
Wat ik aan marketing heb gedaan en doe : voor de opening mensen die te maken hebben met interieur gemaild of ze willen retweeten etc,dit is gedaan door mensen met in totaal een bereik van 6000 followers. Ik twitter en heb een facebook account. We hebben we website gelinkt aan google en keywords erin gezet en we gaan nog aan de slag met linkbuilding en seo.
pi_103629003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Zou ik zo niet kunnen zeggen, hangt vast ook af van wat je verkoopt, de gebruiksvriendelijkheid van je webshop, de uitstraling/professionaliteit van je webshop, etcetera.

iig gefeliciteerd met de launch van je webwinkel!
Ik verkoop landelijke woonaccessoires. De gebruiksvriendelijkheid heb ik laten testen door mensen in de omgeving te laten ''test'' winkelen op de website. Aan de hand van hun puntjes de website nog iets verbeterd.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 16:43:22 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103629220
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:38 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Ik verkoop landelijke woonaccessoires. De gebruiksvriendelijkheid heb ik laten testen door mensen in de omgeving te laten ''test'' winkelen op de website. Aan de hand van hun puntjes de website nog iets verbeterd.
Ah dan zou het goed moeten zijn neem ik aan! Geen idee of er een grote markt is voor dat soort dingen. Ik ben ook benieuwd naar je webshop! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103629291
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 16:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ah dan zou het goed moeten zijn neem ik aan! Geen idee of er een grote markt is voor dat soort dingen. Ik ben ook benieuwd naar je webshop! :Y
Dan krijg jij een DM van me ;)

Ik heb de website trouwens ook laten bekijken door mensen die van dat soort producten houden.
pi_103638035
Dm mij ook maar ff, wie weet heb ik nog tips voor je :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_103704910
En je mag mij ook wel dm'en :)
pi_103708986
Heb jullie allemaal gedm't van MariaEtcetera al een lieve reactie ontvangen met wat tips!
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:53:18 #116
67670 Skv
Cynist.
pi_103738994
Hoe maken jullie productfoto's? Ik vind die standaardfoto's met zo'n witte achtergrond zo weinig-onderscheidend..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_103768812
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:53 schreef Skv het volgende:
Hoe maken jullie productfoto's? Ik vind die standaardfoto's met zo'n witte achtergrond zo weinig-onderscheidend..
Wat voor producten ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:58:58 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103778270
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:51 schreef Mvr.Poes het volgende:
Heb jullie allemaal gedm't van MariaEtcetera al een lieve reactie ontvangen met wat tips!
Huh, ik kan de DM met daarin je URL niet meer vinden :?.
De site werkte bij mij overigens tot twee keer toe niet, kreeg een TransIP 'dit domein is geregistreerd'-pagina.
KuikenGuppy
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:00:23 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103778320
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:53 schreef Skv het volgende:
Hoe maken jullie productfoto's? Ik vind die standaardfoto's met zo'n witte achtergrond zo weinig-onderscheidend..
Witte achtergrond :P. Maar mijn site is wit, dus dan is het product helemaal vrijstaand.
Ik ben er wel over aan het denken om in het nieuwe jaar (na de drukte van de feestdagen) nieuwe foto's te maken van alle producten, maar daar moet ik eerst eens wat tijd voor vinden.
Het ligt overigens ook een beetje aan het soort product wat je verkoopt :).
KuikenGuppy
pi_103778716
(drank)spellen en aanverwante producten. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_103859854
Prima met een fotocube te doen, of misschien heeft je leverancier wel goede productfoto´s.

Op welk cms draai je?
pi_103860676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:09 schreef Gekkenhuisje het volgende:
Prima met een fotocube te doen, of misschien heeft je leverancier wel goede productfoto´s.

Op welk cms draai je?
Cms zal ik morgen opzoeken. We hebben een eigen product gemaakt wat we verkopen. Daarnaast een aantal producten van externe leveranciers. Maar wil wel alles in dezelfde stijl hebben.. Anders ziet het er zo bij elkaar geraapt uit!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 2 november 2011 @ 08:58:37 #123
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103864530
Welk Cms gebruiken jullie eigenlijk in het algemeen op jullie websites?

Ik ben nu bezig met een layout in photoshop, volgende stap is slicen. WIl het geheel uiteindelijk zelf helemaal doen, terwijl ik nog een leekje ben op het gebied van websites bouwen :')
Maargoed, met veel inzet moet het wel goedkomen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103864625
Vroeger gebruikte ik altijd cutenews, maar dat is nu toch wat gedateerd. Ben nu meer in Joomla aan het verdiepen, je hebt daar wel heel veel plugins enzo voor en je kan gewoon een site daarin integreren zeg maar, in plaats van andersom.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 2 november 2011 @ 09:09:11 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103864714
Voor websites gebruik ik meestal Joomla of Wordpress. Mijn webwinkel draait op webwinkelsoftware ;).
KuikenGuppy
  woensdag 2 november 2011 @ 09:15:18 #126
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_103864816
Oh mooi, want ik ben dus zelf ook begonnen met Joomla! :)

Hebben jullie eigen templates of kant en klare?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_103867705
Iemand ervaring met Photoshop/Illustrator freelance werk?
En met verkoop en doorverkoop van producten?

Lijkt me geen vetpot maar ik zou het wel eens willen proberen.
  woensdag 2 november 2011 @ 15:23:06 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103876250
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:15 schreef monsterd. het volgende:
Oh mooi, want ik ben dus zelf ook begonnen met Joomla! :)

Hebben jullie eigen templates of kant en klare?
Ik maak ze meestal zelf mbv Artisteer.
KuikenGuppy
pi_103883807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:05 schreef datisstom het volgende:
Iemand ervaring met Photoshop/Illustrator freelance werk?
En met verkoop en doorverkoop van producten?

Lijkt me geen vetpot maar ik zou het wel eens willen proberen.
Ligt er helemaal aan hoe goed je bent met ontwerpen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103998418
Nog iemand naar de Startersdag geweest van de KvK?

Ik ben in Zwolle geweest waar ik 2 presentaties gezien heb. Waren wel interessant maar daarbuiten viel het voor mij een beetje tegen.
pi_103999578
Wat had je verwacht dan... dat het al interessant was verbaast me nog :P
Facts don't care about your feelings
pi_104003363
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat had je verwacht dan... dat het al interessant was verbaast me nog :P
Mjah ik ben niet helemaal een starter meer maar was benieuwd naar sommige presentaties. Die waren dus ook wel goed. Maar had op meer gehoopt daarbuiten ;)
pi_104211927
http://blog.oxilion.nl/spooknota-office-zakelijk/ ontvangen.

Plus de nieuwe website online gegooid vandaag! Direct begonnen met een Twitterloterij en nu een kortingscode t/m morgen van 30% op een aantal producten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:00:53 #134
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104211999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:59 schreef Skv het volgende:
http://blog.oxilion.nl/spooknota-office-zakelijk/ ontvangen.

Plus de nieuwe website online gegooid vandaag! Direct begonnen met een Twitterloterij en nu een kortingscode t/m morgen van 30% op een aantal producten.
Ha! Ik had laatst die van BTG! We're running with the big dogs now!

:')

En klinkt als een prima begin, leuk! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104341723
Wat gebruiken jullie voor de adminstratie?
pi_104341892
Davilex voor mijn ene bedrijf en een zelf opgezet systeem in Filemaker voor de andere.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 14 november 2011 @ 10:33:11 #137
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104345055
Eerst Excel, nu een boekhoudprogramma dat zomaar gratis in een ander softwarepakket zat :D
pi_104345724
Davilex is echt schandalig slecht :') de meeste kleine ondernemingen kunnen met excel maar als je echt niets van boekhouden snapt (en geen zin hebt om een boekhouder in dienst te nemen) kan je toch beter een boekhoudpakket nemen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 14 november 2011 @ 11:25:55 #139
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_104346433
Ik doe voor twee mensen de administratie en allebei in Exact Online. Voor die 12 mutaties die ik zelf heb gebruik ik Excel. :)
pi_104348038
Ik heb ook een klant met exact online. Het werkt op zich goed, maar je moet wel wat verstand van boekhouden hebben. Dat hele verwerken bij exact heb ik altijd zo omslachtig gevonden. Exact voor DOS was geniaal :P
Facts don't care about your feelings
pi_104351836
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Davilex is echt schandalig slecht :') de meeste kleine ondernemingen kunnen met excel maar als je echt niets van boekhouden snapt (en geen zin hebt om een boekhouder in dienst te nemen) kan je toch beter een boekhoudpakket nemen.
Excel was ook mijn eerste gedachte aangezien ik verder best goed met cijfers enzo. Maar ik dacht misschien zijn er wel veel makkelijkere opties die niet al te duur zijn.

Gister de tip voor Moneybird gekregen dat lijkt ook wel heel erg makkelijk :).
  maandag 14 november 2011 @ 14:41:51 #142
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104352286
Ik gebruik Minipak.

Makkelijk en ideaal voor de kleine ondernemingen.
Paardelul !!!
  maandag 14 november 2011 @ 18:02:52 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104360059
Ik doe ook alles in Excel
KuikenGuppy
  woensdag 16 november 2011 @ 00:20:34 #144
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104423615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik maak ze meestal zelf mbv Artisteer.
Handig programma!

Heb net de demo versie geprobeerd.

Probleem is dat de standaard versie +-100 euro kost. Is mij toch iets teveel voor als ik wat wil uitvinden,proberen.
Bestaan er geen zelfde soort programma's,net zo makkelijk, maar gratis of goedkoper?
Paardelul !!!
pi_104424612
Wat voor verzekeringen hebben jullie allemaal eigenlijk afgesloten?

Omdat ik geen student meer ben wil ik eigenlijk weg bij Take Care Now (Agis) en een combopakket ofzoiets kiezen wat zowel mijn persoonlijke als bedrijfsverzekering is.

Omdat ik in de videoproductie zit en vaak apparatuur huur, zowel via een huurbedrijf als derden en ook zelf apparatuur ga kopen wil ik nog een goedkope verzekering die dat covert.
url
pi_104429601
Ik heb geen enkele verzekering afgesloten, maar is in mijn vakgebied ook niet echt nodig. Je hebt mensen die een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten maar ik gok er maar op dat ik geen ernstige ziektes krijg.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 16 november 2011 @ 11:25:29 #147
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104429838
AOV keert niet zo snel uit, die hebben we dus niet afgesloten. Ook omdat ik mijn normale inkomsten heb en er dus geen acuut probleem ontstaat bij arbeidsongeschiktheid.
Wel willen we nog een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten, die kost slechts een paar euro per maand.
pi_104471646
Leuk topic. :) Ik ben ook sinds een dik half jaar op mezelf begonnen (naast een part-time baan). Ik maak maatwerk websites, webwinkels en (web-)applicaties. Allemaal minder 'eng' dan ik van tevoren had gedacht wat betreft boekhoudkundige en belastingtechnische zaken. Verder loopt het prima, ondanks dat deze markt kapotgeconcurreerd wordt door hobbyisten en studenten die het voor een appel en een ei doen.

Er gaat wel veel tijd in acquisitie zitten. Moet behoorlijk adverteren om aan voldoende opdrachten te blijven komen.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:28:04 #149
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104481194
Weet iemand trouwens hoe het volgende zit:

Ik heb nu een bedrijfje waarmee ik diensten lever aan klanten.

Nu wil ik ernaast nog een webshop/website gaan beginnen,maar dan in een iets andere markt waarin ik mijn bedrijfje heb.

Kvk naam kan ik toevoegen,is geen probleem.
Maar ik ga dus nu 2 boekhoudingen krijgen (als het goed loopt) , het bedrijfje, en die van de webshop.
Dit kan ik dan gewoon onder mijn belastingnummer aangeven? of moet ik voor iedere boekhouding een ander btw nummer aanvragen? En dus ook 2x verschillende aangiftes doen van belasting?
Paardelul !!!
pi_104481709
Nee kan onder 1 nummer. Moet zelfs, aangezien je ook maar 1 eenmanszaak kan hebben. Je kan de boekhouding wel splitsen als je dat duidelijker vindt voor jezelf, maar de aangiftes doe je gewoon samen.
Facts don't care about your feelings
pi_104481850
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:58 schreef Impossibruuu het volgende:
Leuk topic. :) Ik ben ook sinds een dik half jaar op mezelf begonnen (naast een part-time baan). Ik maak maatwerk websites, webwinkels en (web-)applicaties. Allemaal minder 'eng' dan ik van tevoren had gedacht wat betreft boekhoudkundige en belastingtechnische zaken. Verder loopt het prima, ondanks dat deze markt kapotgeconcurreerd wordt door hobbyisten en studenten die het voor een appel en een ei doen.

Er gaat wel veel tijd in acquisitie zitten. Moet behoorlijk adverteren om aan voldoende opdrachten te blijven komen.
Ik had in eerste instantie ook een student ingehuurd voor een appel en ei. Maar dat broddelwerk wat hij er van had gemaakt stond me een beetje tegen :'). Toen maar naar klein bedrijfje gegaan die het voor een zacht prijsje deed.

Waarschijnlijk omdat het oude vrienden zijn en ik een redelijk netwerk heb waar zij weer van kunnen proviteren.
pi_104482181
Tja goedkoop is inderdaad niet altijd de beste keus. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wilt. Je kan altijd op dingen bezuinigen, maar dan moet je ook niet verwachten dat je dan de beste kwaliteit voor terugkrijgt. Naar mijn ervaring zijn starters en zzp-ers wel goedkoop en eigenlijk zouden die elkaar ook moeten steunen :)

Het is natuurlijk ook een kwestie van gunnen. Prijzen lopen vaak niet ver uiteen en ook al is dat zo, ik betaal liever aan iemand die ik het geld gun, dan een wildvreemde of groot bedrijf. Als de uitlaat van m'n auto vervangen moet worden en kwikfit vraagt ¤100 maar een kleine garage die net gestart is vraagt ook ¤100 dan zou ik het zeker niet naar de kwikfit brengen. Maar goed als achteraf blijkt dat het een gewoon een prutser is tja, maar dan weet je dat :')
Facts don't care about your feelings
pi_104482270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:46 schreef Kandijfijn het volgende:

Ik had in eerste instantie ook een student ingehuurd voor een appel en ei. Maar dat broddelwerk wat hij er van had gemaakt stond me een beetje tegen :'). Toen maar naar klein bedrijfje gegaan die het voor een zacht prijsje deed.

Waarschijnlijk omdat het oude vrienden zijn en ik een redelijk netwerk heb waar zij weer van kunnen proviteren.
Er zijn verschrikkelijk véél mensen die tegenwoordig 'iets' met webdesign, programmeren of internet doen, maar er zijn er maar weinig die het goed doen. :) Een website is altijd meer dan eenmalig een layout in elkaar frommelen en eventueel wat scripts er achter hangen, maar belangrijke zaken als marketing, optimalisatie en nazorg komen bij de gemiddelde student/hobbyist nauwelijks aan bod.

Goedkoop is geen duurkoop, zeg ik altijd maar. Zelf betaal ik altijd liever wat mee voor kwaliteit; niet dat duurder altijd inherent staat aan hogere kwaliteit natuurlijk. ;)
pi_104482309
Hebben jullie ook altijd gezeik met Google Adwords? Elke nieuwe campagne staat minimaal 3 dagen in de queue voor de beoordeling. :{
De business heeft wel wat met alcohol te maken, misschien dat het daar aan ligt? Ik vind 3 dagen plus nogal lang eigenlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:40:42 #155
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104483633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee kan onder 1 nummer. Moet zelfs, aangezien je ook maar 1 eenmanszaak kan hebben. Je kan de boekhouding wel splitsen als je dat duidelijker vindt voor jezelf, maar de aangiftes doe je gewoon samen.
Thanks ^O^
Paardelul !!!
  donderdag 17 november 2011 @ 19:33:01 #156
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_104485946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee kan onder 1 nummer. Moet zelfs, aangezien je ook maar 1 eenmanszaak kan hebben. Je kan de boekhouding wel splitsen als je dat duidelijker vindt voor jezelf, maar de aangiftes doe je gewoon samen.
Je kunt wel meer eenmanszaken hebben. En je kunt zelfs meer BTW nummers (B.01, B.02 enz.) hebben. Zeker als de ondernemingen niet in het verlengde van elkaar liggen, is het geen probleem dit ook als zodanig fiscaal te verwerken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_104486091
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:59 schreef Skv het volgende:
Hebben jullie ook altijd gezeik met Google Adwords? Elke nieuwe campagne staat minimaal 3 dagen in de queue voor de beoordeling. :{
De business heeft wel wat met alcohol te maken, misschien dat het daar aan ligt? Ik vind 3 dagen plus nogal lang eigenlijk.
Nooit last van, maar ik wijzig meestal een bestaande campagne. Misschien dat dat scheelt?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 17 november 2011 @ 19:41:21 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104486491
Wat is eigenlijk jullie conversieratio met Adwords? Kan dat een beetje uit?
KuikenGuppy
pi_104488371
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:33 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je kunt wel meer eenmanszaken hebben. En je kunt zelfs meer BTW nummers (B.01, B.02 enz.) hebben. Zeker als de ondernemingen niet in het verlengde van elkaar liggen, is het geen probleem dit ook als zodanig fiscaal te verwerken.
Nee je kan niet meerdere eenmanszaken hebben. Zoals de rechtbank zegt: "Het inschrijven van meerdere eenmanszaken per persoon in het handelsregister in strijd is met het doel en de strekking van de Handelsregisterwet."

Ja je kan wel meerdere BTW nummers hebben, maar in principe is het nummer hetzelfde (je sofinummer, bij een eenmanszaak dan) alleen idd een .01 .02 etc erachter voor als je bijv. meerdere activiteiten verricht of meerdere vestigingen hebt en je wilt het fiscaal splitsen (of je een fiscale eenheid start).

Dus wat je kan doen is een handelsnaam toevoegen en een apart BTW nummer daarvoor vragen (dus met .01) maar je KvK inschrijving blijft hetzelfde.
Facts don't care about your feelings
pi_104488469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:35 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nooit last van, maar ik wijzig meestal een bestaande campagne. Misschien dat dat scheelt?
Mijn zoekwoorden hebben wel wat met alcohol te maken. Zou dat er mee te maken hebben?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104490942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Mijn zoekwoorden hebben wel wat met alcohol te maken. Zou dat er mee te maken hebben?
In beginsel niet, maar soms als het merknamen betreft, kan Google wat lastig doen. Maar dat betreft vooral Amerikaanse beschermde merken, viel me op. Europees doen ze gek genoeg niet zo moeilijk.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 17 november 2011 @ 23:02:01 #162
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_104497089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee je kan niet meerdere eenmanszaken hebben. Zoals de rechtbank zegt: "Het inschrijven van meerdere eenmanszaken per persoon in het handelsregister in strijd is met het doel en de strekking van de Handelsregisterwet."
Ik heb niet gezegd dat je meerdere inschrijvingen hebt. Ik heb alleen gezegd dat je meerdere ondernemingen hebt.
quote:
Ja je kan wel meerdere BTW nummers hebben, maar in principe is het nummer hetzelfde (je sofinummer, bij een eenmanszaak dan) alleen idd een .01 .02 etc erachter voor als je bijv. meerdere activiteiten verricht of meerdere vestigingen hebt en je wilt het fiscaal splitsen (of je een fiscale eenheid start).
Ik heb nergens gezegd dat het een ander nummer is.
quote:
Dus wat je kan doen is een handelsnaam toevoegen en een apart BTW nummer daarvoor vragen (dus met .01) maar je KvK inschrijving blijft hetzelfde.
Ik heb nergens iets anders beweerd.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_104498394
Oh ja jij bent zo'n wijsneus he :') goed dan. Maar jij begint je zin met "je kunt wel meerdere eenmanszaken hebben". Misschien moet je even opzoeken wat het begrip eenmanszaak inhoudt dan.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:43:52 #164
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_104505766
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh ja jij bent zo'n wijsneus he :') goed dan. Maar jij begint je zin met "je kunt wel meerdere eenmanszaken hebben". Misschien moet je even opzoeken wat het begrip eenmanszaak inhoudt dan.
Sorry, ik zal je niet meer tegenspreken. Jij weet het blijkbaar beter dan ik en de praktijk.
Vanaf nu zal ik niet meer reageren op het 'opperhoofd'. ^O^
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_104508340
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:43 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sorry, ik zal je niet meer tegenspreken.
Eindelijk weet je je plaats :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_104508412
Ophouden met dat gezeik, maw. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104508466
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:15 schreef Skv het volgende:
Ophouden met dat gezeik, maw. :{
Dat zegt hij toch al?
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:43 schreef ManAtWork het volgende:
Sorry, ik zal je niet meer tegenspreken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:37:32 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104509080
Braaf zo, jullie hebben alletwee je zegje gedaan, zullen we nu weer ontopic? :*
KuikenGuppy
pi_104510368
Is het wettig diensten aan te bieden voor zwart geld? Dus zonder je 'bedrijfje' in te schrijven bij de KvK e.d? Dus geen zzp'en zonder alle bureaucratie eromheen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:29:25 #170
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_104510677
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:13 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Eindelijk weet je je plaats :P
Steek mijn tijd wel in ondernemen. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:15 schreef Skv het volgende:
Ophouden met dat gezeik, maw. :{
Sorry baas. Wist niet dat jij het hier voor het zeggen had. :7
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:39:00 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104510981
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:21 schreef datisstom het volgende:
Is het wettig diensten aan te bieden voor zwart geld? Dus zonder je 'bedrijfje' in te schrijven bij de KvK e.d? Dus geen zzp'en zonder alle bureaucratie eromheen.
Nee, wat dacht je zelf? :).
KuikenGuppy
pi_104511740
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:21 schreef datisstom het volgende:
Is het wettig diensten aan te bieden voor zwart geld? Dus zonder je 'bedrijfje' in te schrijven bij de KvK e.d? Dus geen zzp'en zonder alle bureaucratie eromheen.
:') ja dat mag gewoon, we lopen hier allemaal voor de lol belasting te betalen.
Facts don't care about your feelings
pi_104513564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:21 schreef datisstom het volgende:
Is het wettig diensten aan te bieden voor zwart geld?
Echt een briljante vraag :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_104545289
:P
pi_104545305
Gebeurt op MP ook gewoon, dus.
pi_104546515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:17 schreef datisstom het volgende:
Gebeurt op MP ook gewoon, dus.
Ja. En Op straat kan je heroine scoren, dus dat mag ook. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:31:15 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104547433
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:17 schreef datisstom het volgende:
Gebeurt op MP ook gewoon, dus.
Als particulier mag je best je koelkast verkopen via marktplaats, maar als je er een handeltje op na houdt, moet je BTW afdragen en jezelf inschrijven.
KuikenGuppy
pi_104548886
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:17 schreef datisstom het volgende:
Gebeurt op MP ook gewoon, dus.
Hoe weet je dat zei het niet gewoon aangeven?
Facts don't care about your feelings
pi_104549958
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zei het niet gewoon aangeven?
:?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104552941
ZE :(
Facts don't care about your feelings
pi_104624878
Misschien goed nieuws voor de parttime ondernemers hier, het urencriterium wordt geschrapt voor de zelfstandigenaftrek. Je hoeft dan dus niet meer 1225 uur per jaar te maken voor de aftrek, maar het gaat nu op basis van je omzet.

http://fd.nl/ondernemen/3(...)naftrek?visited=true

Dit lijkt me goed voor ondernemers die naast hun baan bijv. een website hebben met inkomsten of een webwinkel en daarmee niet zo'n 3 dagen per week mee bezig zijn.
Facts don't care about your feelings
  maandag 21 november 2011 @ 12:48:42 #182
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104625192
Lijkt me een goede zaak. Voor mijn vrouw is het toch sappelen om aan het urencriterium te voldoen. Alleen vind ik het apart dat ze het op basis van omzet gaan doen en niet op basis van belastbare winst.

Overigens, wat een KUTsite van FD, daar kom ik ook niet meer...

[ Bericht 15% gewijzigd door Hi_flyer op 21-11-2011 13:05:36 ]
pi_104626866
IS inderdaad een flut site, deze dan beter: http://www.rendement.nl/f(...)r-urencriterium.html
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 november 2011 @ 11:28:10 #184
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_104712169
Waar hebben jullie trouwens de inspiratie vandaan gehaald voor je bedrijfsnaam?
  woensdag 23 november 2011 @ 12:10:03 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_104713573
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:28 schreef JortK het volgende:
Waar hebben jullie trouwens de inspiratie vandaan gehaald voor je bedrijfsnaam?
Toevallig als geintje begonnen, later echt aangenomen :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_104714796
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:28 schreef JortK het volgende:
Waar hebben jullie trouwens de inspiratie vandaan gehaald voor je bedrijfsnaam?
Avondje brainstormen icm het raadplegen van het online handelsregister, sidn en google ivm beschikbaarheid.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 23 november 2011 @ 12:50:54 #187
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104714865
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:48 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Avondje brainstormen icm het raadplegen van het online handelsregister, sidn en google ivm beschikbaarheid.
Dit.
Paardelul !!!
pi_104715107
Zelf bedacht, in een creatieve bui. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104715854
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:10 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Toevallig als geintje begonnen, later echt aangenomen :D
Bij mij ook :P ik vond het zo standaard om m'n achternaam te gebruiken dus ik bedacht wat anders. Als verklaring geef ik dat het een afkorting wat redelijk betrekking heeft op m'n werkzaamheden is, maar eigenlijk is het een Chinees woord :P
Facts don't care about your feelings
pi_104730954
het kwam er bij een willekeurige zaadlozing uit.
  woensdag 23 november 2011 @ 19:54:34 #191
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_104731283
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef datisstom het volgende:
het kwam er bij een willekeurige zaadlozing uit.
:')
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_104959114
We zijn aan het schrijven maar het gaat allemaal zo traag.... je merkt dat wat je op papier zet je daarmee echt veel tijd kwijt bent. Ben nu een portfolio aan het maken van alle glasprojecten/producten, maar dat wil ik ook in één keer goed hebben, dus dat kost ook weer bakken met tijd.

Ik denk dat we in januari inschrijven, en gewoon maar gaan beginnen, willen het eerst aan bekenden voorleggen zodat zij hun mening kunnen geven en hier en daar het plan eens door kunnen zagen. Is verder niet het enige wat we nodig hebben: wat op papier (ondernemersplan), presentatie + brochure + samples (om het te verkopen) + ballen gewoon maar te gaan bellen voor afspraken bij bedrijven in ons netwerk en beginnen?

Voor diegenen die niet weten wat ons plan is; heeft met deze producten te maken:




-edit- album is inderdaad beschermd, was het zelf even vergeten :{

[ Bericht 14% gewijzigd door Glasshouse op 29-11-2011 11:53:27 ]
pi_104959527
This is a Private Album

Please enter the password from album GlassHouse1 to view this private album.
Facts don't care about your feelings
pi_104965468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:
This is a Private Album

Please enter the password from album GlassHouse1 to view this private album.
Klopt. even aangepast.
pi_104965729
Ik denk dat je een heel mooi product voor een goede prijs in handen hebt!
Vervolgens moet het aankomen op jullie acquisitie vaardigheden :D.
pi_104970257
Dat ziet er inderdaad erg mooi uit succes.
Facts don't care about your feelings
pi_104973098
Voor de webwinkeliers onder ons, gaan jullie nog naar de http://www.webwinkelvakdagen.nl? :)
pi_104975478
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:16 schreef PeterPastoor het volgende:
Voor de webwinkeliers onder ons, gaan jullie nog naar de http://www.webwinkelvakdagen.nl? :)
Ik denk het wel, ja!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104978909
Ik ben sinds vorige week donderdag ook mijn eigen onderneming begonnen. Ik sluit microkredieten af (meestal onder 1 euro) en vraag per dag 4% rente, en rente over rente.
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:42:59 #200
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104979734
Grapjas. Je weet vast dat het verboden is, maar je verzint het toch....
pi_104980563
Niks verzonnen, ik heb hier naast me mijn administratieboekje liggen met mijn 3 eerste 'klanten'. Ik heb al ruim 30 cent winst gemaakt.
pi_104980749
Wie wil er nou minder dan 1 euro lenen :')
Facts don't care about your feelings
pi_104980915
Zin in een zakje chips maar geen geld op zak hebben? Een blikje cola maar je portemonnee vergeten? Dan ben ik er voor al uw microkredieten.

Ik zoek eigenlijk nog iets om in te kopen en dan op school doorverkopen, maar ik weet nog niet wat, dus bouw ik met microkredieten alvast een vaste clientèle op.
pi_104981206
Hahaha ja klinkt leuk. En ga je er een deurwaarder op zetten als ze hun euro niet willen terug betalen? :P
Facts don't care about your feelings
pi_104981476
Ik ken iemand die zo begonnen is en inmiddels puissant rijk is geworden. Niet in NL trouwens.
pi_104981968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja klinkt leuk. En ga je er een deurwaarder op zetten als ze hun euro niet willen terug betalen? :P
Nee, ik neem geen mensen aan die ik niet vertrouw. Of ik maak ze wijs dat een mondelings contract van waarde is. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:13 schreef Blue_note het volgende:
Ik ken iemand die zo begonnen is en inmiddels puissant rijk is geworden. Niet in NL trouwens.
Het is natuurlijk niet serieus ofzo. :P Kinderen gaan echt niet veel rente betalen, dan kappen ze er gewoon mee.
pi_104983390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:29 schreef datisstom het volgende:
Ik ben sinds vorige week donderdag ook mijn eigen onderneming begonnen. Ik sluit microkredieten af (meestal onder 1 euro) en vraag per dag 4% rente, en rente over rente.
Je kunt blijven ouwehoeren in dit topic maar ik heb liever dat je gaat :)
pi_104983657
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:49 schreef PeterPastoor het volgende:

[..]

Je kunt blijven ouwehoeren in dit topic maar ik heb liever dat je gaat :)
Waarom? Het feit dat ik dat doe maakt mij ook een 'ondernemer', ik onderneem tenslotte wat. Geef me één reden waarom ik hier niet meer mag posten=
pi_104983737
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:54 schreef datisstom het volgende:

[..]

Waarom? Het feit dat ik dat doe maakt mij ook een 'ondernemer', ik onderneem tenslotte wat. Geef me één reden waarom ik hier niet meer mag posten=
Omdat je geen ondernemer bent omdat je geen bedrijf hebt. Hou het ff serieus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104983998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 20:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Omdat je geen ondernemer bent omdat je geen bedrijf hebt. Hou het ff serieus.
Ik heb zeker wel een bedrijf. [Mijn achternaam] Microkredieten. Ik heb algemene voorwaarden opgesteld ed, contracten. Ik zie niet waarom het geen bedrijf zou zijn.
pi_104984073
quote:
0s.gif [b]Op
*verhaal*
*Kunst*
Met zo'n product kan je bijna toch niet falen? De hoeveelheid vraag is natuurlijk niet te voorspellen. Maar damm, ik wilde dat ik zoiets zou kunnen _O_
pi_104984087
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:00 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ik heb zeker wel een bedrijf. [Mijn achternaam] Microkredieten. Ik heb algemene voorwaarden opgesteld ed, contracten. Ik zie niet waarom het geen bedrijf zou zijn.
Kvk, btw-nummer?
pi_104984229
Hier nog een onderneming. K exploiteer een parkeerplaats die ik verhuur aan het winkelend publiek, gaat best goed.

Nu komen er redelijk wat klanten iedere week en wil ik dit benutten om meer geld te verdienen en meer service te bieden. Iedereen krijgt de hele maand gratis pepernoten en zit te denken om erwtensoep te verkopen, leuk idee ?

Heb sinds vier weken een site en heb al reacties gehoord dat mensen via mijn site bij de parkeerplaats zijn gekomen en via twitter, leuk !

[ Bericht 15% gewijzigd door Sjeen op 29-11-2011 21:27:59 (Links weggehaald, spam) ]
pi_104984314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:02 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kvk, btw-nummer?
Doe ik niet aan.
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:13:13 #215
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104984747
Dan vinden we je niet ondernemer genoeg....
pi_104984769
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:04 schreef stoeltafel het volgende:
Hier nog een onderneming. K exploiteer een parkeerplaats die ik verhuur aan het winkelend publiek, gaat best goed.

Nu komen er redelijk wat klanten iedere week en wil ik dit benutten om meer geld te verdienen en meer service te bieden. Iedereen krijgt de hele maand gratis pepernoten en zit te denken om erwtensoep te verkopen, leuk idee ?

Heb sinds vier weken een site en heb al reacties gehoord dat mensen via mijn site bij de parkeerplaats zijn gekomen en via twitter, leuk !
Paraplu verhuur/verkoop ? Ik denk gewoon even mee :).

[ Bericht 15% gewijzigd door Sjeen op 29-11-2011 21:28:29 ]
pi_104984996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:06 schreef datisstom het volgende:

[..]

Doe ik niet aan.
Gast, ga weg met je stomme ruilhandeltje voor je vriendjes. Ga lekker in PUB lopen spelen ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104985004
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:04 schreef stoeltafel het volgende:
Hier nog een onderneming. K exploiteer een parkeerplaats die ik verhuur aan het winkelend publiek, gaat best goed.

Nu komen er redelijk wat klanten iedere week en wil ik dit benutten om meer geld te verdienen en meer service te bieden. Iedereen krijgt de hele maand gratis pepernoten en zit te denken om erwtensoep te verkopen, leuk idee ?

Heb sinds vier weken een site en heb al reacties gehoord dat mensen via mijn site bij de parkeerplaats zijn gekomen en via twitter, leuk !
Cool, maar is die grond niet ontzettend duur? Nou is het qua parkeren makkelijk na te rekenen hoeveel omzet je moet draaien om de kosten er uit te halen, maar dan moeten de mensen je wel weten te vinden natuurlijk :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjeen op 29-11-2011 21:29:02 ]
Facts don't care about your feelings
pi_104985221
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb wel wat in die richting gedaan. Wat ik me zo nog kan bedenken: website optimaliseren (gebruik van keywords en relevante content op je site, tags optimaliseren), en idd linkbuilden. Idealiter is dat inderdaad dmv gastblogs, maar om te beginnen kan je ook kijken naar (veelal gratis) directories, artikel-directories en het plaatsen van relevante comments (geen spam!). Competitor research kan ook helpen. Er zijn tooltjes waarmee je kunt zien waar je competitors hun links vandaan halen.
Meer goeie links --> hogere relevantie in zoekmachines --> meer hits voor je webshop.

Iets waar ik geen ervaring mee heb, maar wat (denk ik!) wel kan werken: een give-away regelen via je facebook pagina, en dit dan promoten via o.a. je eigen FB pagina. Een webshop deed dat laatst best slim - mensen moesten reageren op het wedstrijdbericht op de FB-pagina van de shop, en vervolgens een link naar de wedstrijd op hun eigen FB zetten. Op die manier gaat het balletje rollen en krijg je (denk ik!) veel publiciteit.
Dit is een goede site voor seo http://blog.e-difference.nl/

Heb laatst een seminar gehad en eigen content is super belangrijk. Door alle producten op je eigen manier kan je gemakkelijk en goedkoop bovenaan komen in Google. Kijk maar is op de site voor tips
pi_104985355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Cool, maar is die grond niet ontzettend duur? Nou is het qua parkeren makkelijk na te rekenen hoeveel omzet je moet draaien om de kosten er uit te halen, maar dan moeten de mensen je wel weten te vinden natuurlijk :P
Doe het al drie jaar en gaat steeds beter. Volgende maand begin ik met mijn scriptie en dan ga ik een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren of ik kan uitbreiden naar andere steden.
pi_104985432
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:04 schreef stoeltafel het volgende:
Hier nog een onderneming. K exploiteer een parkeerplaats die ik verhuur aan het winkelend publiek, gaat best goed.

Nu komen er redelijk wat klanten iedere week en wil ik dit benutten om meer geld te verdienen en meer service te bieden. Iedereen krijgt de hele maand gratis pepernoten en zit te denken om erwtensoep te verkopen, leuk idee ?

Heb sinds vier weken een site en heb al reacties gehoord dat mensen via mijn site bij de parkeerplaats zijn gekomen en via twitter, leuk !
Misbruik sowieso meer Twitter, aangezien je zegt via dat medium klanten te krijgen. Bepaal wat je hashtag is. #PPapel ofzo.

En ik wil direct een postcode op je website zien met een postcode voor mijn Tomtom.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjeen op 29-11-2011 21:29:36 ]
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:31:56 #222
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104985733
Leuk, ben je uniek in nederland met dit concept? Heb het in iedergeval nog nooit eerder gezien.
Paardelul !!!
pi_104985863
Je moet samenwerken met Parkmobile!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104985872
Wat doen jullie extra met de feestdagen ?
Denk aan acties, aanbiedingen e.d.
pi_104986021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat doen jullie extra met de feestdagen ?
Denk aan acties, aanbiedingen e.d.
Donderdag en vrijdag een kortingsactie, waarschijnlijk 15% op het hele assortiment. Nog even de laatste sinterklaascadeaus er door zien te persen. En ik adverteer iets specifieker met Adwords op surprises etc. Jij?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 29 november 2011 @ 22:08:07 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104987904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat doen jullie extra met de feestdagen ?
Denk aan acties, aanbiedingen e.d.
Hele maand november heb ik een actie met verzendkosten, voor kerst cadeausets, inpakservice, etc. Ja, een hoop dus. Ik heb eigenlijk het hele jaar door wel leuke acties en aanbiedingen.
KuikenGuppy
pi_104988342
Gratis verz. Leuke (professionele) kerst kaart bij iedere bestelling. En nog een extra'tje waarschijnlijk bij orders vanaf x ¤.

En nu met sinterklaas tot 5 dec veel kortingen op bepaalde producten.
pi_104988423
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Misbruik sowieso meer Twitter, aangezien je zegt via dat medium klanten te krijgen. Bepaal wat je hashtag is. #PPapel ofzo.

En ik wil direct een postcode op je website zien met een postcode voor mijn Tomtom.
Gebruik twitter redelijk vaak. Punt van de postcode is dat de parkeerplaats helaas geen postadres heeft en dus ook geen postcode. Heb me wel aangemeld bij TomTom place.

Zal is kijken maar een hashtag, thnx voor de tip. Deze week flyer maken met de extra openingsdagen icm kortingskaart.

Heb alleen de flyers snel nodig, waar bestellen jullie je flyers? Ik normaal bij drukwerkdeal.nl alleen binnen 1 dag leveren is best duur daar.
pi_104993547
Ben tevreden over Drukland!
pi_104994127
http://drukwerkboys.nl/

Ik begrijp totaal niets van deze site, maar je moet 'm ff gezien hebben.
pi_104994420
Heb net hier http://www.smashingprints(...)OA3awCFYJH3godgRHtjA 1000 flyers besteld, a6 formaat voor 25e

Ben alleen bang dat mijn aanlever bestand niet goed is, heb snel iets in print gemaakt en dat was maar 86kb :(

Normaal maakt een vriend altijd alle flyers heel mooi in Adobe maar ik moest het voor 9 uur besteld hebben.
pi_104994533
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:25 schreef Snoepje5 het volgende:
http://drukwerkboys.nl/

Ik begrijp totaal niets van deze site, maar je moet 'm ff gezien hebben.
_O- _O- what the hell... ik krijg opeens ook zin om flyers te bestellen.
Facts don't care about your feelings
pi_104994609
Briljant. :D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_104994795
Voor de vrouwen onder ons is er ook drukwerkgirls .nl ;)
pi_104995699
Wordt helemaal naar van de flyer :( Klote programma's allemaal. Moet het voor morgen inleveren zodat ik de flyers donderdag aan mijn klanten kan geven maar dat lukt dus niet. Dan maar vrijdag avond.

Maar iemand nog ideeën hoe ik de parkeerplaats meer winstgevend kan maken? De klanten blijven komen, er is een goede klantbinding want steeds dezelfde klanten komen terug en wekelijks nieuwe. Dit komt door de prijs en service maar nu ben ik benieuwd of ik extra groeimogelijkheddn heb op de parkeerplaats zelf. Misschien via een soort dienst of product wat ik kan verkopen.

Wil sowieso gul zijn om iets weg te geven in december. Begin eerst met veel pepernoten. Dit is tevens onderscheiden van de concurrentie. Dat zijn grote parkeergarages waar niemand zit. Heb trouwens vorige maand de prijs met 50 vent verhoogd. Iedereen begon er direct over maar meer ook niet. Dit is pas de eerste verhoging in 3 jaar tijd.
pi_104996513
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:45 schreef stoeltafel het volgende:
Wordt helemaal naar van de flyer :( Klote programma's allemaal. Moet het voor morgen inleveren zodat ik de flyers donderdag aan mijn klanten kan geven maar dat lukt dus niet. Dan maar vrijdag avond.

Maar iemand nog ideeën hoe ik de parkeerplaats meer winstgevend kan maken? De klanten blijven komen, er is een goede klantbinding want steeds dezelfde klanten komen terug en wekelijks nieuwe. Dit komt door de prijs en service maar nu ben ik benieuwd of ik extra groeimogelijkheddn heb op de parkeerplaats zelf. Misschien via een soort dienst of product wat ik kan verkopen.

Wil sowieso gul zijn om iets weg te geven in december. Begin eerst met veel pepernoten. Dit is tevens onderscheiden van de concurrentie. Dat zijn grote parkeergarages waar niemand zit. Heb trouwens vorige maand de prijs met 50 vent verhoogd. Iedereen begon er direct over maar meer ook niet. Dit is pas de eerste verhoging in 3 jaar tijd.
Welkom in Nederland, hoe fair, laag, duidelijk uit leggen is. Prijsverhogingen krijg je commentaar op :P.

Ik weet niet wat voor een verkeer je krijgt en hoeveel tijd jezelf hebt. Maar eventueel ook een optie een plekje te verhuren aan bijvoorbeeld patatkraam rond voedertijd? Gewoon de huur opstrijken scheelt weer eigen tijd.

Voor de rest denk ik vooral aan producten die tankstations ook verkopen. Bloemetjes, snoepgoed, tijdschriften? Echt van die dingen die je even mee wilt pikken omdat ze onderweg vergeten bent of er zin in hebt (DROP!).

Vaste klanten kaart? 10 keer parkeren 8 keer betalen? Grotere kans dat ze niet eerst opzoek gaan naar een gratis vrij plekje maar rechtstreeks naar je toe rijden.

Misschien niet allemaal direct bruikbare ideeën ;(, maar tis in ieder geval wat voor op de vroege morgen.
pi_104996687
Thnx voor de ideeen en inspirtatie op de vroege ochtend. Moet er even bij vertellen dat ik het parkeerterrein alleen huur op de donderdag avond, zaterdag en koopzondag. Doordeweeks is het al verhuurd aan een ander bedrijf.

De klantenkaart heb ik al vaker gehoord maar de meeste vaste klanten komen echt wekelijks en ik ben veel goedkoper dan de gemeente en Q-Park. Zal is denken over de verkoop van spullen/eten
  woensdag 30 november 2011 @ 10:26:23 #238
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_105000224
Niet gek er staat alleen al een hele grote in de stad. Zit te denken aan erwtensoep of broodje unox verkopen. De kruidvat heeft sinds twee weken zo'n unoxkraam en dat loopt echt super.
pi_105000963
Het gratis ijsvrij maken van sloten/ ramen? Scheelt krabben.
pi_105002597
Punt is dat de mensen al moeten krabben voordat ze bij mij komen dus dit gaat niet werken. Net de 1000 flyers besteld om de klanten te attenderen op de extra koopavonden en de flyer heeft een waarde van ¤ 1 euro. Verder heb ik net gebeld met Unilever over het broodje Unox, morgen kan ik terug bellen.
pi_105002666
Waarom heb ik het gevoel dat stoeltafel niet serieus is? :)
pi_105003393
Wat zou er niet serieus zijn? Bekijk mijn site, mijn persbericht en dan weet je genoeg lijkt mij.
  woensdag 30 november 2011 @ 13:19:30 #244
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105004287
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:19 schreef PeterPastoor het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat stoeltafel niet serieus is? :)
http://www.apeldoorndirec(...)hoofdstraat_20111109
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105005693
Verrek. Cool :D

Goed idee. Ik had in mijn hoofd gewoon 1 parkeerplaats die je dan verhuurde haha
  woensdag 30 november 2011 @ 14:13:05 #246
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105006202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:00 schreef PeterPastoor het volgende:
Verrek. Cool :D

Goed idee. Ik had in mijn hoofd gewoon 1 parkeerplaats die je dan verhuurde haha
Dat dacht ik precies zo. Maar het is een terrein. Leuk idee hoor.

@Stoeltafel, als je het er niet mee eens bent dan haal ik het linkje weg he?
Maar ik wist natuurlijk nog wie je bent uit het aquatopic.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105008293
Geeft niks, thnx voor de validatie :)

Hoe is het met jou onderneming? Al begonnen?

Als er is een fokker komt parkeren, gewoon zeggen dan krijg je korting.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:33:17 #248
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_105013252
Ik zag trouwens dat er hier behoorlijk wat mensen zijn met een webwinkel. Gebruiken jullie allemaal eigen hosting of ook diensten als http://www.mijnwinkel.nl ?
  woensdag 30 november 2011 @ 17:45:05 #249
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105013700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:08 schreef stoeltafel het volgende:
Geeft niks, thnx voor de validatie :)

Hoe is het met jou onderneming? Al begonnen?

Als er is een fokker komt parkeren, gewoon zeggen dan krijg je korting.
Vind je heel creatief in ieder geval. Leuk om te volgen.

Nee, dacht toen dat je het me zat tegen te maken maar je hebt gewoon gelijk gehad, o.a. veel tegenwerking van de lokale ondernemers. Heb in mijn topic maar gezegd dat het April wordt. Denk zelf Februari maar anders krijgt het topic steeds een kick en dan is het vervelend om te zeggen dat het er nog niet staat. Baal daar namelijk zelf af en toe ook van want zou het liefst gisteren begonnen zijn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:20:26 #250
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_105015200
quote:
6s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:33 schreef JortK het volgende:
Ik zag trouwens dat er hier behoorlijk wat mensen zijn met een webwinkel. Gebruiken jullie allemaal eigen hosting of ook diensten als http://www.mijnwinkel.nl ?
Goede vraag.
Ik ben ook van plan een webwinkel te beginnen.
Open source en html heb ik geen verstand van. Webwinkel laten maken is nog te duur voor mij.
Momenteel denk ik dat ik voor een webwinkel van shoptrader.nl ga kiezen. Grafisch vind ik dat veel beter uitzien dan een webwinkel van mijnwinkel.nl bijvoorbeeld.
Paardelul !!!
pi_105015219
Nice stoeltafel, een vriend en zakenpartner van mij heeft een aantal locaties voor lang parkeren rond Schiphol. Is een erg interessante en relatief weinig arbeidsintensieve business!
  woensdag 30 november 2011 @ 18:29:50 #252
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_105015523
Schrijven jullie trouwens altijd ondernemingsplannen/marketingplannen?

Ik ben nu bezig met een webwinkel, maar 90% van wat in het ondernemingsplan normaal moet horen te staan is gewoon een ''gok''. Mijn plan/idee heb ik klaar in mijn hoofd, en uiteindelijk kom je gewoon bij iedere stap weer nieuwe dingen die geregeld moeten worden. Dingen die ik nu nog niet zie en/of in het ondernemingsplan kan opschrijven.
Zonder ondernemingsplan hoef je niet bij een bank aan te kloppen natuurlijk, maar dat heb ik ook niet nodig.
Paardelul !!!
pi_105016084
Ik heb het zonder ondernemersplan gedaan, maar ik had ook geen investeringen nodig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_105016120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:20 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Goede vraag.
Ik ben ook van plan een webwinkel te beginnen.
Open source en html heb ik geen verstand van. Webwinkel laten maken is nog te duur voor mij.
Momenteel denk ik dat ik voor een webwinkel van shoptrader.nl ga kiezen. Grafisch vind ik dat veel beter uitzien dan een webwinkel van mijnwinkel.nl bijvoorbeeld.
Die sites zien er meestal zo standaard uit en dan moet je nog betalen aan die lui ook. Als je inderdaad echt helemaal geen verstand van hebt zal je wel moeten, maar OS Commerce heeft heel veel soorten templates en tegenwoordig kan je ook gewoon met joomla een webshop maken.

Die shoptrader.nl als je PRO wilt kost je 30 euro per maand en dan mag je max 2000 producten. Klinkt niet duur, maar per jaar ben je dan toch ¤360 kwijt. Normaal heb je voor ¤60 een goede domein+hosting voor een jaar, dan betaal je dus ¤300 voor dat template... en dan kunnen mensen nog niet eens met iDEAL betalen, dat moet je apart nog integreren en daar worden ook kosten voor in rekening gebracht. Maar ja dat moet sowieso :P
Facts don't care about your feelings
pi_105016320
Ik schrijf voor mijn studie/stage de hele dag marketingplannen dus dat zou ik nu toch wel uit mijn hoofd moeten kunnen :P

Ben niet zo van het opschrijven eigenlijk, al moet ik zeggen dat het slim is om het wél te doen.
pi_105016523
Je kan een ondernemingsplan/marketingplan zo uitgebreid maken als je wilt. Het belangrijkste is dat je het financiële plaatje rond hebt. Je brutomarge berekenen en je jaarlijkse kosten en dan kijken of je überhaupt wel winst kan maken en hoe lang het duurt voordat je beetje goed verdiend. Veel mensen doen dat al niet eens en als het blijkt dat je een onderneming begint waar bij voorbaat al niks te verdienen valt dan schiet het natuurlijk niet op :')
Facts don't care about your feelings
pi_105016526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:29 schreef Anno2012 het volgende:
Schrijven jullie trouwens altijd ondernemingsplannen/marketingplannen?

Ik ben nu bezig met een webwinkel, maar 90% van wat in het ondernemingsplan normaal moet horen te staan is gewoon een ''gok''. Mijn plan/idee heb ik klaar in mijn hoofd, en uiteindelijk kom je gewoon bij iedere stap weer nieuwe dingen die geregeld moeten worden. Dingen die ik nu nog niet zie en/of in het ondernemingsplan kan opschrijven.
Zonder ondernemingsplan hoef je niet bij een bank aan te kloppen natuurlijk, maar dat heb ik ook niet nodig.
Altijd doen! Je vergeet vaak dingen en hierdoor wordt je geforceerd over allerlei dingen na te denken.
pi_105016778
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
Nice stoeltafel, een vriend en zakenpartner van mij heeft een aantal locaties voor lang parkeren rond Schiphol. Is een erg interessante en relatief weinig arbeidsintensieve business!
Dit is toch niet hij http://www.metronieuws.nl(...)rZkkB!SmUrnKVpEwGZI/ :)

Maar voor mij was het nog best lastig met de verwijsborden. De gemeente en qpark hebben de mooiste matrixborden maar ik als kleine onderneming niet. Daarom is het echt veel reclame maken. Heb iemand in dienst die wekelijks flyert dus vanzelf gaat het zeker niet. Gelukkig begint morgen hopelijk de beste maand.


Snap niet waarom iedereen een webwinkel wil beginnen. Online is de concurrentie moordend en de marge is vaak klein. Verder is her beste moeilijk om gevonden te worden. Als ik een webshop zou oprichten zou ik een niche kiezen en veel aan contentstrategie doen en SEO en sociale media. Weet er nu aardig veel vanaf omdat ik er voor school vier maanden mee bezig ben geweest. Dus als iemand vragen heeft wil graag helpen !
pi_105016922
quote:
Nope, sterker nog, hij doet er goede zaken door omdat al de malafide bedrijven 'weggestuurd' zijn door de autoriteiten. ;)
  woensdag 30 november 2011 @ 19:11:12 #260
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_105017184
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Die sites zien er meestal zo standaard uit en dan moet je nog betalen aan die lui ook. Als je inderdaad echt helemaal geen verstand van hebt zal je wel moeten, maar OS Commerce heeft heel veel soorten templates en tegenwoordig kan je ook gewoon met joomla een webshop maken.

Die shoptrader.nl als je PRO wilt kost je 30 euro per maand en dan mag je max 2000 producten. Klinkt niet duur, maar per jaar ben je dan toch ¤360 kwijt. Normaal heb je voor ¤60 een goede domein+hosting voor een jaar, dan betaal je dus ¤300 voor dat template... en dan kunnen mensen nog niet eens met iDEAL betalen, dat moet je apart nog integreren en daar worden ook kosten voor in rekening gebracht. Maar ja dat moet sowieso :P
Weet jij een manier om het goedkoper te krijgen voor iemand met geen verstand van Joomla, OS Commerce, maar toch een grafisch goed uitziende webshop ?
Paardelul !!!
pi_105018224
Nee :P nou ja misschien is het zo gek nog niet dan, je moet eerst zorgen dat je wat bekendheid krijgt en bezoekers. Je kan niet verwachten dat je voor weinig geld een mooie webwinkel hebt.

Ik kan zo voor je een webshop maken, via oscommerce of joomla, mooie template kiezen, logo verzinnen (is wel belangrijk want dat is eigenlijk het enige dat anders is aan de website) en you're good to go. Artikelen kan je zelf toevoegen. Het punt is dat die shoptrader wel goeie support biedt, dus daar kun je heen met je vragen. Dat is denk ik waar je voor betaald, want die templates erop gooien is een klusje van niets, voor hun helemaal want daar staat alles gewoon klaar.

Maar persoonlijk bestel ik niet zo gauw wat bij dat soort webshops. Het ziet er vaak simpel en shabby uit, dan moet je wel een heel origineel product aanbieden dat nergens anders te koop is. In de meeste gevallen is namelijk altijd wel een andere webshop die groter en mooier is en waar hetzelfde product is te krijgen. Vooral met al die vergelijkingssites is het dan heel lastig om er tussen te komen met je kant-en-klare webshop :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 30 november 2011 @ 19:52:14 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105018969
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:06 schreef Blue_note het volgende:
Ben tevreden over Drukland!
Goedkoper heb ik ook nog niet gezien, en prima kwaliteit.
KuikenGuppy
pi_105019087
Ik host zelf, heb een webshopsysteem ingekocht. 1500 Euro ben je daar ongeveer voor kwijt.Wel helemaal ingericht naar mijn wensen en je kan er bijzonder veel mee. Ook inclusief paypal, ideal etc. En voorraadbeheer, SEO optimalisatie, duizenden statistieken, kortingscodesystemen etc.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_105019317
Dat is dus het betere werk, maar gewoon een webhost zoeken, dan joomla erop met bijv. deze template: http://demo.hotjoomlatemp(...)mplate=fashion_store

Ziet er al toch een stuk beter uit dan zo'n mijnwebwinkel ding. Natuurlijk moet je wel wat verstand van hebben en e.e.a. editten.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 30 november 2011 @ 20:05:28 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105019647
quote:
6s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:33 schreef JortK het volgende:
Ik zag trouwens dat er hier behoorlijk wat mensen zijn met een webwinkel. Gebruiken jullie allemaal eigen hosting of ook diensten als http://www.mijnwinkel.nl ?
Ik gebruik eigen hosting in combinatie met open source webwinkelsoftware, daar zitten voordelen en nadelen aan ;). Voor mij wegen de voordelen het zwaarst, ik wil gewoon zelf helemaal in de hand hebben hoe mijn shop in elkaar steekt en eruit ziet en op deze manier kan ik dat zelf bepalen.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:20 schreef Anno2012 het volgende:
Ik ben ook van plan een webwinkel te beginnen.
Wat ga je verkopen?

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:01 schreef stoeltafel het volgende:
Snap niet waarom iedereen een webwinkel wil beginnen. Online is de concurrentie moordend en de marge is vaak klein. Verder is her beste moeilijk om gevonden te worden. Als ik een webshop zou oprichten zou ik een niche kiezen en veel aan contentstrategie doen en SEO en sociale media. Weet er nu aardig veel vanaf omdat ik er voor school vier maanden mee bezig ben geweest. Dus als iemand vragen heeft wil graag helpen !
Dat snap ik ook niet ;). Maar als je inderdaad een niche opzoekt, of een nog niet verzadigde markt, dan heb je nog wel een gouden handeltje te pakken. Overigens zijn in mijn 'markt' de marges gewoon fatsoenlijk, punt is alleen dat je er altijd aan moet blijven trekken qua promotie maar volgens mij verschilt dat weinig van een offline bedrijf (die heb ik ook :P).

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:11 schreef Anno2012 het volgende:
Weet jij een manier om het goedkoper te krijgen voor iemand met geen verstand van Joomla, OS Commerce, maar toch een grafisch goed uitziende webshop ?
Je kunt altijd hier eens kijken: http://www.freelancer.com/
KuikenGuppy
  woensdag 30 november 2011 @ 20:07:20 #266
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_105019733
Ik ben wel zelf in staat om een webshop in te richten. :) Ik wil een webwinkel in horloges beginnen. :) En dan de trendy horloges als de ICE watches. Maar ook de wat goedkopere merken. :)
pi_105019750
Ik sta nog in de openingspost.
Maar heb m'n complete bedrijf 3 maand terug verkocht.
Ik kan er dus uit.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:08:44 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105019803
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:07 schreef JortK het volgende:
Ik ben wel zelf in staat om een webshop in te richten. :) Ik wil een webwinkel in horloges beginnen. :) En dan de trendy horloges als de ICE watches. Maar ook de wat goedkopere merken. :)
Wat gaat je USP dan worden? Want volgens mij zijn er al heel veel van dat soort webshops.
KuikenGuppy
pi_105020104
Concurreren met China wordt dat. Lastig!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:18:51 #270
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_105020340
quote:
[..]
Wat ga je verkopen?
Post / kantoorartikelen voor consument en b2b.

Het is voornamelijk een bijverdienste. Heb er geen risico aan zitten. Het kan wel wat geld kosten,maar dit geld kan ik eventueel missen en zal ook niet over de 1000 euro worden.
Paardelul !!!
  woensdag 30 november 2011 @ 20:18:57 #271
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_105020346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat gaat je USP dan worden? Want volgens mij zijn er al heel veel van dat soort webshops.
Dat zijn dus zaken die ik specifieker moet maken de komende periode. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:14 schreef Skv het volgende:
Concurreren met China wordt dat. Lastig!
Ja dat zou je zeggen, maar er zijn veel Nederlanders die nooit naar China kijken :)
pi_105021297
Ik zit er ook aan te denken om een webshop te starten met buikdansartikelen maar ik heb nog geen goede groothandel gevonden. Elke groothandel maakt zo'n beetje hetzelfde en die spullen kan je overal kopen (het enige wat onderling verschilt is de prijs).

Tenzij je een fabrikant in China kan vinden die mijn ideeen kan uitvoeren maar waar vind ik zo'n fabrikant?
Edit: ja in china dus maar ik doelde dus meer op hoe.
pi_105022393
Connecties in China :) als je die niet hebt zou ik er ook niet aan beginnen, je hebt wel van die wholesale websites maar dat zijn ook standaardprijzen wat elke aap dus eigenlijk kan inkopen. Enige waar je dan marge op kan pakken is als je gewoon heel veel verkoopt en dan korting kan regelen :P lukt nooit met buikdansartikelen.
Facts don't care about your feelings
pi_105022839
Connecties in China is niet nodig. Wel in Nederland een bedrijf die die import zaken voor je afhandelt.

Bij ons op kantoor plannen we 2 uur per week in om nieuwe leveranciers in China te vinden via Google of Alibaba.com.
Van geen leveranciers uit China 4 jaar terug zijn we naar ruim 10+ leveranciers gegaan. Alleen via Google, geen connecties en via via. Allemaal zelf sourcen.
Wel hebben we een bedrijf in Rotterdam die het transport vanaf de haven regelt of vanaf de luchthavens als we dingen laten invliegen. Puur omdat zij zoveel containers doen, dat ze hierdoor transport goedkoper kunnen aanbieden dan wanneer wij het zelf doen met die 10-20 container / vluchten per jaar.

Tot nu toe is mijn collega 1 keer een week naar China geweest. Verder zenden we alleen samples heen en weer.
Financieel risico moet je dus wel nemen. 30% betalen voor productie en de overige 70% bij verscheping. 100% is dus betaald voordat de goederen hier zijn.

Volume kopen in China is wel zo goed voor de inkoopprijs om de transportkosten te drukken.

[ Bericht 10% gewijzigd door nelisb op 30-11-2011 21:10:31 ]
pi_105023799
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:07 schreef JortK het volgende:
Ik ben wel zelf in staat om een webshop in te richten. :) Ik wil een webwinkel in horloges beginnen. :) En dan de trendy horloges als de ICE watches. Maar ook de wat goedkopere merken. :)
Waarom? Er zijn al tig winkels in dit segment en hoe ga je gevonden worden?
pi_105023834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:36 schreef Elvi het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om een webshop te starten met buikdansartikelen maar ik heb nog geen goede groothandel gevonden. Elke groothandel maakt zo'n beetje hetzelfde en die spullen kan je overal kopen (het enige wat onderling verschilt is de prijs).

Tenzij je een fabrikant in China kan vinden die mijn ideeen kan uitvoeren maar waar vind ik zo'n fabrikant?
Edit: ja in china dus maar ik doelde dus meer op hoe.
Is hier vraag naar? Hoe is de afname? Is dit niet minimaal?
pi_105023920
Waarom geen webshop in Facebook? Steeds meer mensen zitten op Facebook en in de VS hebben sommige bedrijven geen website meer maar enkele een webwinkel in Facebook.

Check http://www.marketingfacts(...)ook_pagina_te_creer/

Minimale investering en toch een goede webshop
pi_105023987
- Ja er is vraag naar. Zeker als ik andere stoffen/ munten/ kralen/ designs gebruik dan alle andere webshops.

- De afname zoek ik binnen mijn eigen dansgroep, ik kan de instructrice vragen om mij op haar site te promoten en er zijn vaak evenementen waar ik met een kraampje kan staan waar ook internationale gasten komen.

Een webwinkel op facebook? Ik zie wel vaak dat facebook als promotie middel gebruikt word.
pi_105024111
Ja steeds meer winkels hebben een webshop in Facebook. Je doelgroep zit daar toch en mensen kunnen je makkelijk volgen en je houdt je doelgroep goed bij je.

En check de presentatie via deze link http://www.marketingfacts(...)ng_voor_gevorderden/ erg leerzaam
pi_105024559
alibaba.com
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:36 schreef Elvi het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om een webshop te starten met buikdansartikelen maar ik heb nog geen goede groothandel gevonden. Elke groothandel maakt zo'n beetje hetzelfde en die spullen kan je overal kopen (het enige wat onderling verschilt is de prijs).

Tenzij je een fabrikant in China kan vinden die mijn ideeen kan uitvoeren maar waar vind ik zo'n fabrikant?
Edit: ja in china dus maar ik doelde dus meer op hoe.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 november 2011 @ 22:15:07 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105027331
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:21 schreef Elvi het volgende:
- Ja er is vraag naar. Zeker als ik andere stoffen/ munten/ kralen/ designs gebruik dan alle andere webshops.

- De afname zoek ik binnen mijn eigen dansgroep, ik kan de instructrice vragen om mij op haar site te promoten en er zijn vaak evenementen waar ik met een kraampje kan staan waar ook internationale gasten komen.

Een webwinkel op facebook? Ik zie wel vaak dat facebook als promotie middel gebruikt word.
Vaak zijn het toch wel dat soort niche's waarin webshops lekker lopen.
KuikenGuppy
pi_105041010
Heb inderdaad ook nog nooit van een webshop op facebook gehoord.

Wellicht een leuke goedkope oplossing voor je hobby winkeltje maar ik geloof niet dat er veel nl'ers aankopen doen in een facebook shop.

Overigens zal je seo niet erg bevordelijk zijn met een facebook shop neem ik zo aan.
pi_105092962
Als je met een maatje samen een webshop begint naast je fulltime baan. Wat voor rechtsvorm kan je het beste pakken?

We blijven sowieso onder de 10k per jaar. We willen alleen kijken of we het van de grond kunnen krijgen.

(Ik weet dat er een ondernemingsplan gemaakt moet worden en dergelijk.. maar was benieuwd welke rechtsvorm het handigst is voor ons tweeën als starters)
pi_105093029
Ondernemingsplan moet niet per se :P als je met z'n tweeën doet lijkt me VOF het handigste hé. 10k per jaar winst hebben jullie beide 5k winst in jullie eigen IB. Aftrekposten kan je naar fluiten naast fulltime baan dus houdt wel rekening mee dat je over de winst al gauw 33-42% kan gaan dokken (afhankelijk van wat je nu verdient) en dan de BTW nog niet meegerekend.
Facts don't care about your feelings
pi_105093193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ondernemingsplan moet niet per se :P als je met z'n tweeën doet lijkt me VOF het handigste hé. 10k per jaar winst hebben jullie beide 5k winst in jullie eigen IB. Aftrekposten kan je naar fluiten naast fulltime baan dus houdt wel rekening mee dat je over de winst al gauw 33-42% kan gaan dokken (afhankelijk van wat je nu verdient) en dan de BTW nog niet meegerekend.
Ik verdien 1700 netto en hij studeert nog.
pi_105093619
Daarom, dat is zo'n 30.000 bruto per jaar wat jij verdient. Zit je ieder geval al op de 33% maar vanaf 34.000 zit je ongeveer in 42% schijf. Maar goed, uiteindelijk wil je zoveel mogelijk geld verdienen natuurlijk. Ik hoorde wel dat ze het urencriterium voor zelfstandigenaftrek willen afschaffen, dat zou heel gunstig zijn voor ondernemers als jullie, die het naast een fulltime baan doen en dus nooit de 1225 uur per jaar halen.
Facts don't care about your feelings
pi_105093865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Daarom, dat is zo'n 30.000 bruto per jaar wat jij verdient. Zit je ieder geval al op de 33% maar vanaf 34.000 zit je ongeveer in 42% schijf. Maar goed, uiteindelijk wil je zoveel mogelijk geld verdienen natuurlijk. Ik hoorde wel dat ze het urencriterium voor zelfstandigenaftrek willen afschaffen, dat zou heel gunstig zijn voor ondernemers als jullie, die het naast een fulltime baan doen en dus nooit de 1225 uur per jaar halen.
Hi Yoshi,

Bedankt voor je uitleg. Wat is nou het grote nadeel van een VOF behalve het feit dat je persoonlijk aansprakelijk bent? Ik woon nog thuis, de kosten van onze onderneming zijn gemiddeld 30 tot 50 euro p/m (webshop + hosting).
pi_105094140
Er zijn geen nadelen :P Persoonlijk aansprakelijk lijkt me ook niet echt een nadeel voor een webshop. Natuurlijk neem je een risico maar dat neem je in principe als ondernemer altijd. Je moet er wel voor zorgen dat je met die vriend de winstverdeling enz. goed afspreekt (in een overeenkomst). Misschien gaat er eentje opeens zeiken dat hij meer tijd besteedt aan de onderneming of meer geld heeft ingebracht.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 december 2011 @ 13:27:12 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_105094223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:49 schreef RBWO het volgende:
Als je met een maatje samen een webshop begint naast je fulltime baan. Wat voor rechtsvorm kan je het beste pakken?

We blijven sowieso onder de 10k per jaar. We willen alleen kijken of we het van de grond kunnen krijgen.

(Ik weet dat er een ondernemingsplan gemaakt moet worden en dergelijk.. maar was benieuwd welke rechtsvorm het handigst is voor ons tweeën als starters)
Ik zou er niet van uit gaan dat je het eerste jaar winst maakt, je moet ook steeds opnieuw investeren in nieuwe voorraad he.
KuikenGuppy
pi_105097213
Waarom zou je samen beginnen? Bang om alleen te beginnen? Kan je hem niet in dienst nemen? Zou echt nooit samen een bedrijf beginnen. Te vaak gezien dat het mis gaat en met geld moet je alles delen, leuk man.
pi_105098490
:') waar slaat dat nou weer op. Als je samen een idee hebt en beide verstand op dat gebied en beetje tijd over kan je toch makkelijk samen een bedrijf nemen? Iemand in dienst nemen is juist veel meer werk, dan moet je salarisadministratie laten doen en loonheffing afdragen.

Ja er kan wel wat mis gaan als je ruzie krijgt daarom is het wel verstandig om een overeenkomst of contract op te zetten als het echt om veel geld gaat.
Facts don't care about your feelings
pi_105099959
Ik ben overgestapt op snoep verkopen aan vriendjes. Waar ik met lenen 50 cent in een week verdiende, heb ik met snoep verkopen in 1 dag al 3 euro verdiend, en dat zonder enige ervaring.
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:26:31 #294
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105100375
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:49 schreef RBWO het volgende:
Als je met een maatje samen een webshop begint naast je fulltime baan. Wat voor rechtsvorm kan je het beste pakken?
Eerste insteek zou, net als BigNose zegt, een vof zijn.
quote:
We blijven sowieso onder de 10k per jaar. We willen alleen kijken of we het van de grond kunnen krijgen.
Praat je hier over omzet (incl./excl. BTW?) of over netto winst?
quote:
(Ik weet dat er een ondernemingsplan gemaakt moet worden en dergelijk.. maar was benieuwd welke rechtsvorm het handigst is voor ons tweeën als starters)
Ondernemingsplan is handig maar niet noodzakelijk.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:28:11 #295
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105100423
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 13:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou er niet van uit gaan dat je het eerste jaar winst maakt, je moet ook steeds opnieuw investeren in nieuwe voorraad he.
Investeren in voorraad is geen kostenpost en heeft dus geen effect op je resultaat.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105102338
:P inderdaad, maar dat is natuurlijk boekhoudkundig. Het begint iets te financieel te worden hier :D
Facts don't care about your feelings
pi_105102768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:27 schreef YoshiBignose het volgende:
:') waar slaat dat nou weer op. Als je samen een idee hebt en beide verstand op dat gebied en beetje tijd over kan je toch makkelijk samen een bedrijf nemen? Iemand in dienst nemen is juist veel meer werk, dan moet je salarisadministratie laten doen en loonheffing afdragen.

Ja er kan wel wat mis gaan als je ruzie krijgt daarom is het wel verstandig om een overeenkomst of contract op te zetten als het echt om veel geld gaat.
Te vaak gezien dat het mis gaat na een tijdje. Mensen zijn hèt niet eens over de beslissingen en vaak ruzie over geld. Zou echt altijd alleen beginnen.

Zie dat je veel reageert in dit topic, heb je zelf ook een bedrijf? Ben wel nieuwsgierig naar je verhaal.

Vandaag weer aan het werk op de parkeerplaats. December kent veel extra koopavonden en koopzindagen wat goed voor mij is :) Vandaag zijn de flyers met de extra koopavonden erop binnen gekomen. Geef nu iedere klant zo'n flyer die een korting geeft van 1 euro op de extra koopavonden. Zou hoop k dat de klanten terug komen, ben benieuwd.
pi_105103156
Ja ik reageer veel. Ondernemer hé... niets te doen :') ik doe administratie / boekhouding / belastingaangiftes en ook beetje websites / internetmarketing.

Ben jij constant aanwezig ook bij je parkeerplaats dan? In principe kan je toch een slagboom plaatsen met een automaat?

Ik was laatst in zandvoort even naar HC, toen was parkeren daar ook voor. Reden we wat door, was ook zo'n parkeerruimte en kwam ook zo'n vet naar ons toe lopen ja is ¤ 7.50 voor de hele avond. Hij had gewoon zo'n bord neergezet en zat in zo'n hokje. We dachten zelf ook al, elke gek kan daar rond gaan lopen en geld vragen voor parkeren hahaha.
Facts don't care about your feelings
pi_105103524
Een VoF is dan inderdaad de meest simpele optie, maar toch ook wel een erg gevaarlijke. Bedenk je goed dat je bij een VoF met je hele eigen privévermogen aansprakelijk bent voor de acties van de andere vennoot!

Je moet iemand wel erg goed vertrouwen om daar aan te beginnen, en zelfs dan nog erg goede contracten maken voordat je begint.

Je kan natuurlijk ook afspreken dat één iemand als eenmanszaak de webshop runt en de andere persoon 'inhuurt' (facturen laat sturen) voor zijn werkzaamheden.
pi_105104050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ook een marketing-achtergrond jij?
FW is een mooie site, ken iemand die er voor schrijft en ik kijk er dagelijks :)
Niet echt, ben bijna klaar met Small Business maar volg nu een project over sociale media, interessant en heb er een minor over gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')