abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2011 @ 13:06:17 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102215504
Ik ben bezig met een wat uitgebreidere OP. Wie heeft nog verstandige aanvullingen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (import en bewerking telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
nelisb (webshop in herenkleding)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hi_flyer op 21-09-2011 19:07:02 ]
  woensdag 21 september 2011 @ 13:19:33 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102215969
Goed bezig, Hi_flyer! :Y Misschien kunnen we er een reeks van laten maken?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102220770
Ik zeg doen! Ik lurk hier altijd mee en zal zeker vaker terugkomen wanneer het zaakje gaat lopen
  woensdag 21 september 2011 @ 15:33:03 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102220892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goed bezig, Hi_flyer! :Y Misschien kunnen we er een reeks van laten maken?
Gewoon even aan F_H of Sjeen vragen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:46:25 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102226521
Bij mij mag er trouwens achter mijn naam (webshop cosmetica, visagiste).
De webshop is maar een deel van wat ik doe namelijk ;).
KuikenGuppy
pi_102242064
Probs Hi_flyer voor de OP ^O^
En dat het een reeks wordt is zeker de bedoeling aangezien ik het eerste topic ook #1 had genoemd :)

Overigens ben ik nu fulltime stage aan het lopen en ga ik me binnenkort uitschrijven bij de KvK ivm. te weinig tijd / niet meer zo rendabel. Maar na m'n afstuderen, over ca. een jaar, wil ik 100% weer voor mezelf beginnen. Ik walg nu al van het 9-tot-5 leven. Liever meer uren draaien maar wel met eigen vrijheid/verantwoordelijkheid, dan elke dag maar dezelfde sleur.
pi_102242699
Ja zoiets heb ik nu ook. Lekker je eigen tijd indelen. In mijn afgelopen vakantie dan ook echt genoten van de tijd en toch veel gedaan!
  donderdag 22 september 2011 @ 07:57:34 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102250604
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:33 schreef El_Liberaliste het volgende:
Probs Hi_flyer voor de OP ^O^
En dat het een reeks wordt is zeker de bedoeling aangezien ik het eerste topic ook #1 had genoemd :)

Overigens ben ik nu fulltime stage aan het lopen en ga ik me binnenkort uitschrijven bij de KvK ivm. te weinig tijd / niet meer zo rendabel. Maar na m'n afstuderen, over ca. een jaar, wil ik 100% weer voor mezelf beginnen. Ik walg nu al van het 9-tot-5 leven. Liever meer uren draaien maar wel met eigen vrijheid/verantwoordelijkheid, dan elke dag maar dezelfde sleur.
Waarom dan uitschrijven bij de KvK?
Kun je volgend jaar alles weer opstarten. Als je met een jaar toch weer wilt beginnen, kun je de onderneming toch net zo goed sluimerend laten bestaan?
  donderdag 22 september 2011 @ 08:42:46 #9
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102251108
Als je minimaal 1 jaar geen ondernemer was, krijg je weer startersaftrek bij het opzetten van een nieuw bedrijf, misschien daarom?
  donderdag 22 september 2011 @ 08:51:40 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102251259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je minimaal 1 jaar geen ondernemer was, krijg je weer startersaftrek bij het opzetten van een nieuw bedrijf, misschien daarom?
Nope. da's vijf jaar.
quote:
De aftrek wordt verhoogd met een startersaftrek van ¤ 2.110 in de volgende situatie:
- U was in 1 of meer van de 5 voorafgaande kalenderjaren geen ondernemer.
- U paste in die periode niet meer dan 2 keer zelfstandigenaftrek toe.
pi_102258860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope. da's vijf jaar.

[..]

Zoals ik dat lees heb je aanspraak op de startersaftrek als je 1 (of meer) jaar in de afgelopen 5 jaar geen ondernemer was. Hi_flyer heeft dus wel gelijk lijkt me.
  donderdag 22 september 2011 @ 13:52:59 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102259038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:47 schreef jwvdiermen het volgende:

[..]

Zoals ik dat lees heb je aanspraak op de startersaftrek als je 1 (of meer) jaar in de afgelopen 5 jaar geen ondernemer was. Hi_flyer heeft dus wel gelijk lijkt me.
Je vergeet de tweede voorwaarde.

Even ter verduidelijking:
quote:
De startersaftrek is een verhoging van de zelfstandigenaftrek. U kunt over 2011 een extra bedrag van ¤ 2.123 aftrekken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- U hebt in 2011 recht op zelfstandigenaftrek.
- In de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebt u niet meer dan 2 keer de zelfstandigenaftrek toegepast.
- In de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebt u minimaal 1 jaar geen onderneming gehad.
pi_102259316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je vergeet de tweede voorwaarde.

Even ter verduidelijking:

[..]

Ja, inderdaad. Daar had ik even overheen gelezen, stom van mij. Dank voor de verduidelijking. :)

Ik mag trouwens ook wel in de OP geplaatst worden. Ben sinds een tijdje zelfstandige in de ICT sector en maak voornamelijk web-applicaties. Loopt nog niet super, maar dat komt omdat ik momenteel niet geld, maar vooral tijd investeer in het ontwikkelen van een Framework en de daarop gebaseerde CRM software. Ook ga ik daarnaast maatwerk aanbieden en heb daarvoor momenteel 1 project lopen. :)
  donderdag 22 september 2011 @ 14:39:15 #14
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102260449
pi_102267780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 07:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom dan uitschrijven bij de KvK?
Kun je volgend jaar alles weer opstarten. Als je met een jaar toch weer wilt beginnen, kun je de onderneming toch net zo goed sluimerend laten bestaan?
Totaal ander bedrijf / andere sector / andere rechtsvorm, lijkt me dat (met het oog op dat laatste) het lastig mogelijk of erg duur wordt.

Daarnaast heb ik geen 100% vertrouwen in mijn vennoten (meer).
  donderdag 22 september 2011 @ 18:33:52 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102268001
Dan i
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 18:27 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Totaal ander bedrijf / andere sector / andere rechtsvorm, lijkt me dat (met het oog op dat laatste) het lastig mogelijk of erg duur wordt.

Daarnaast heb ik geen 100% vertrouwen in mijn vennoten (meer).
Dan is het logisch dat je je onderneming staakt en uitschrijft.
pi_102299363
We zitten erover na te denken om naar de startersdag te gaan op 5 november. Heeft iemand daar ervaring mee? of tips?

En kunnen jullie binnen 10 seconden uitleggen waarom een klant voor jou moet kiezen?
pi_102300145
Wij zijn ook naar de startersdag geweest vorig jaar. Het was echt interessant. Echt aanrader hoor!
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:35:37 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102300429
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:00 schreef Glasshouse het volgende:
We zitten erover na te denken om naar de startersdag te gaan op 5 november. Heeft iemand daar ervaring mee? of tips?
Voor mij was het grotendeels gesneden koek. Het kwam bij mij voornamelijk over als een reclamestand voor administratie/accountantskantoren, verzekeringsmaatschappijen en banken.
quote:
En kunnen jullie binnen 10 seconden uitleggen waarom een klant voor jou moet kiezen?
Omdat ik de allergoeiste ben, natuurlijk. :+
  woensdag 28 september 2011 @ 10:42:27 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102470156
Vraagje. Hoe zet je een eigen bedrijf eigenlijk op je CV?
KuikenGuppy
  woensdag 28 september 2011 @ 10:45:16 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102470218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe zet je een eigen bedrijf eigenlijk op je CV?
Net als een dienstverband. Met daarbij de belangrijkste werkzaamheden en/of opdrachten.
Of bedoel je qua opmaak en kleur?
  woensdag 28 september 2011 @ 10:50:39 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102470371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:45 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Net als een dienstverband. Met daarbij de belangrijkste werkzaamheden en/of opdrachten.
Of bedoel je qua opmaak en kleur?
Dat eerste bedoel ik ja. Schrijf ik over de werkzaamheden, of over het bedrijf zelf?
KuikenGuppy
  woensdag 28 september 2011 @ 10:53:45 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102470452
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat eerste bedoel ik ja. Schrijf ik over de werkzaamheden, of over het bedrijf zelf?
Bij een grotere/langdurige opdracht vermeld ik de branche van de opdrachtgever, de opdracht en de uitgevoerde werkzaamheden. Als het mogelijk is, vermeld ik het vaak in een verkorte vorm van de STAR-methode.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:02:27 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102470725
Ik heb o.a. een webwinkel, dus dat is voor mij niet van toepassing ;)
Maar bedankt voor het advies, ik fröbel wel ergens bij dat het mijn eigen bedrijf is :P.
Vraag me alleen af of ik alle handelsnamen er ook bij zal zetten... hoe doen jullie dat met meerdere handelsnamen?
KuikenGuppy
  woensdag 28 september 2011 @ 11:07:34 #25
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_102470897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:02 schreef Burdie het volgende:
Ik heb o.a. een webwinkel, dus dat is voor mij niet van toepassing ;)
Tsja, dat gaat dan moeilijker worden.
quote:
Maar bedankt voor het advies, ik fröbel wel ergens bij dat het mijn eigen bedrijf is :P.
Je kunt toch vermelden dat je één of meer webwinkels hebt en in welke branche je dit uitoefent? (Electronica, kinderspeelgoed, boeken, kleding,..)
quote:
Vraag me alleen af of ik alle handelsnamen er ook bij zal zetten... hoe doen jullie dat met meerdere handelsnamen?
Ik zou het er niet bij zetten,... Als ze dat noodzakelijk vinden om te weten, kunnen ze altijd even vragen, toch?
  woensdag 28 september 2011 @ 21:37:32 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102492259
Handig topic, ik lees/post mee!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_102494723
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:37 schreef Vivi het volgende:
Handig topic, ik lees/post mee!
Introduce yourself!
pi_102513461
Zaken gaan goed de laatste tijd. Goede aanvulling op mijn studenteninkomen. :D
Moet alleen opletten dat ik niet over de bijverdiengrens ga. Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of de :r KvK :r geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_102513539
Oh, ik wil ook wel in de OP. Ben (mede)eigenaar van een marketingbedrijf (gericht op studenten. Ook advies aangaande opstellen van persberichten etc) en heb een boekje uitgegeven (sta geregistreerd als uitgever).

Derde druk van het boekje is vorige week besteld bij de drukker overigens. :)
pi_102522055
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:47 schreef Skv het volgende:
Oh, ik wil ook wel in de OP. Ben (mede)eigenaar van een marketingbedrijf (gericht op studenten. Ook advies aangaande opstellen van persberichten etc) en heb een boekje uitgegeven (sta geregistreerd als uitgever).

Derde druk van het boekje is vorige week besteld bij de drukker overigens. :)
Marketing, da's mijn vakgebied :P
Beetje reclamebureau achtig? Wat is je specialiteit?
pi_102530674
Leuk topic, zet mij er ook maar bij!
Heb me een aantal weken geleden ingeschreven, ik doe allround videoproducties (van alles, dus behalve bedrijfsvideo's ook bijvoorbeeld autoreviews en videoshoots), klein IT werk en mobiele websites.
url
pi_102533514
Ik kom hier ook maar eens even meekijken. Na een course Entrepreneurship tijdens mijn Master toch erg geïnteresseerd geraakt in het zelfstandig ondernemerschap. Dit is nu nog eens extra aangewakkerd doordat de Prof bij wie ik mijn scriptie heb geschreven heeft gevraagd of ik samen met hem (op basis van mijn scriptie) een bedrijf wil beginnen.
pi_102558468
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Zaken gaan goed de laatste tijd. Goede aanvulling op mijn studenteninkomen. :D
Moet alleen opletten dat ik niet over de bijverdiengrens ga. Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of de :r KvK :r geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Ligt eraan of je thuis je kantoor hebt of niet. Als je thuis zit, ziet de KvK die verhuizing vanzelf via de gemeente. Een eigen kantoor moet je wel doorgeven. Geen idee of dat laatste geld kost, eerste is gratis en gaat vanzelf.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:24:31 #34
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_102572097
quote:
Het kost je een envelop en een postzegel. ;)

Wijziging ondernemings- en vestigingsgegevens
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 00:34:10 #35
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_102572509
quote:
Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Met een logo van minimaal 70 cm² op de achterkant? O-)

(Werk)kleding en uniformen. Dezelfde regels worden grofweg gehanteerd voor "persoonlijke" werkkleding (bij eenmanszaak of V.O.F.).
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:31:32 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102590437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 00:34 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Met een logo van minimaal 70 cm² op de achterkant? O-)

(Werk)kleding en uniformen. Dezelfde regels worden grofweg gehanteerd voor "persoonlijke" werkkleding (bij eenmanszaak of V.O.F.).
Je kunt toch gewoon representatiekosten hebben? Dat is wat anders dan een uniform.
KuikenGuppy
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:32:03 #37
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_102592429
Niet alle kosten zijn aftrekbaar van de winst

quote:
10.Kleding, tenzij het werkkleding betreft. Werkkleding is in de eerste plaats kleding die (nagenoeg) uitsluitend geschikt is om onder het werk te dragen. Ten tweede valt hieronder kleding die is voorzien van een of meer duidelijk zichtbare, aan de werkgever gebonden beeldmerken (logo's) met een gezamenlijke oppervlakte van minstens 70 cm 2.
pi_102696417
Dus zorg er gewoon voor dat je bedrijfslogo dezelfde kleur is als je pak en dan subtiel in je pak mee verwerkt kan worden :P dan kan je pak op de zaak.

Facts don't care about your feelings
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:29:26 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102712963
Ik ben op dit moment bezig met het schrijven voor een ondernemingsplan. Ik moet toegeven dat ik het lastig vind om concreet te blijven. Want hoe concreet kun je zijn in een eerste fase van het oprichten van een bedrijf? Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan in jullie ondernemingsplan? Wisten jullie alle doelen al, of was het gewoon we beginnen (na marktonderzoek wellicht?) gewoon en zien wel hoe het ons vergaat? :P

Het betreft trouwens een communicatieadviesbureau O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_102714804
Ik kom mezelf ook melden,na een lange tijd van dromen/fantaseren ben ik bezig mijn fantasie werkelijkheid te maken.
Het is mijn plan (en dadelijk werkelijkheid) om een webwinkel op te starten. Ben onlangs naar de groothandel geweest om inkopen te doen en wat was dat ontzettend gaaf zeg!
Je hebt wel in je hoofd wat je wilt verkopen maar daar kies en zie je het allemaal echt. Ontzettend gaaf!
Nu moeten er nog foto's gemaakt worden,de site is al bijna klaar maar nog laatste puntjes op de i,producten erop en de dozen (heel belangrijk) moeten nog binnenkomen.
pi_102718580
Succes mvr poes... ik hoop dat je een origineel idee hebt wat betreft de producten die je gaat verkopen want webwinkels zijn er tegenwoordig genoeg.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 01:03:21 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102720228
Wat ga je verkopen, mvr.poes?
KuikenGuppy
  woensdag 5 oktober 2011 @ 01:07:30 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102720310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:29 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met het schrijven voor een ondernemingsplan. Ik moet toegeven dat ik het lastig vind om concreet te blijven. Want hoe concreet kun je zijn in een eerste fase van het oprichten van een bedrijf? Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan in jullie ondernemingsplan? Wisten jullie alle doelen al, of was het gewoon we beginnen (na marktonderzoek wellicht?) gewoon en zien wel hoe het ons vergaat? :P

Het betreft trouwens een communicatieadviesbureau O+
Ik heb zelf alleen op papier gezet wat mijn missie en USP's zijn, hoeveel geld ik er in ga steken en waar dat vandaan komt, en wat voor mij een acceptabele terugverdientijd is.
KuikenGuppy
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:24:19 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102723960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:24 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Introduce yourself!
Freelance journalist en tekstschrijver, vanaf 1 januari 2012 officieel van start :).

Tevens begin ik binnenkort met mijn wederhelft een mobiele espressobar.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_102787690
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden om met een groep ondernemers/ZZP'ers op een grote werkplek te zitten?
pi_102788074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:30 schreef Bunskoeker het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden om met een groep ondernemers/ZZP'ers op een grote werkplek te zitten?
Dat gebeurt veel en is financieel gezien handig (en soms noodzakelijk), plus dat je een beetje met elkaar kan sparren.
De minor ondernemerschap die ik met zo'n 80 studenten deed vond ook in een gebouw plaats waar allerlei kleine zelfstandigen zaten.
pi_102788197
Lijkt me niets :P
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:41:50 #48
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_102788282
Hangt natuurlijk geheel van de branche af. Paramedici clusteren natuurlijk vaak, simpelweg omdat hun werk vaak op elkaar aansluit.
pi_102788303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me niets :P
Ook niet als je gewoon een eigen kamertje/kantoortje hebt? Beetje het idee van een studentenhuis met eigen kamer.
pi_102788839
Dat is zo, maar dan heb je ook weer meer het idee alsof je gewoon op kantoor werkt. Enige wat er dan nog ontbreekt is een baas :P
pi_102789307
Verkeerde instelling! Die baas van dat kantoor ben jíj! :P
pi_102790235
Ja maar zo denkt elke zzp-er in dat pand. Natuurlijk is het uiteindelijk ieder voor zich, maar ik zou het zelf nooit doen. Ben dan ook niet zo sociaal :P
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:15:34 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102790239
Ik vind het wel een interessant idee, bij ons in het dorp gaan ze ook zoiets ontwikkelen geloof ik. Ik zag er ooit iets over op TV, het is dan heel gemakkelijk om even bij de buurman binnen te stappen als die iets voor jou kan betekenen. Lekker snel schakelen. Een bedrijventerrein op z'n mini ;).
KuikenGuppy
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:28:12 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102790820
Trouwens, een tip voor mede webwinkel-eigenaren: de webwinkelvakdagen in januari. Je kan je alvast inschrijven als bezoeker, het is gratis :).

http://www.webwinkelvakdagen.nl/
KuikenGuppy
pi_102798253
Ik ben daar zeker weer bij :)
pi_102798258
Eens onthouden.. Wat heb je daar aan, verwacht je?
pi_102798292
Veel workshops. En veel standjes die wel interessant zijn. Dit jaar geweest. Erg leuk. Heb ook mensen gemeet van het webwinkelforum.
pi_102813975
Ben erbij. Momenteel bezig de nieuwe webshop af te maken. Hopelijk binnen twee weken live!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:34:16 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_102814030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Veel workshops. En veel standjes die wel interessant zijn. Dit jaar geweest. Erg leuk. Heb ook mensen gemeet van het webwinkelforum.
Wat leuk, daar zit ik ook :)
Ben je ook al eens op de e-commerce dagen geweest?
KuikenGuppy
pi_102965180
Ik meld me ook aan ;)

Nouja over twee weken dan. Spannend!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:27:18 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102966272
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik meld me ook aan ;)

Nouja over twee weken dan. Spannend!
Startdatum is ook 1 november? :9 En waarmee start je dan? :7
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_102967585
Sinds een week ook mijn deuren open gegooid. Spannend :) Nu is het 'wachten' op klanten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_102969547
Klinkt goed die webwinkel dagen! Misschien ook maar eens heen gaan.
Ik verkoop trouwens woonaccessoires en hoop op zeer korte termijn de site in de lucht te kunnen gooien.
Onlangs ook naar de groothandel geweest,ontzettend leuk!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:26:47 #64
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103034841
Hoi :D Ik zit er over te denken om ook voor mezelf te beginnen: Het is weliswaar veel meer werk, maar wel werk waar ik achter sta :) Alleen nog geen idee wat. :')_! (Kom je ook niet verder mee, nee.)

Maar waar ik nou benieuwd naar ben, is hoe jullie op het idee zijn gekomen om voor jezelf te beginnen. En wat is de reden dat je onderneemt? Voor de vrijheid, heb je zoveel liefde voor het product, of wellicht een andere reden?
Kaleidoscopiklimax
pi_103035120
Geen baas :P en je houdt netto in principe meer over dan loondienst bij hetzelfde salaris (maar je moet wel een aantal risico's voor jezelf meenemen: arbeidsongeschiktheidsverzekering / pensioen etc.).
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:45:01 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103035463
Ik wilde graag vanuit huis werken, eigen baas zijn en mijn eigen plan trekken. Niet afhankelijk zijn van vacatures, werktijden, collega's of wat iemand anders bedenkt, maar doen wat ik zelf leuk vind, op mijn eigen manier.
KuikenGuppy
pi_103036726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:26 schreef RadioSlut het volgende:
Hoi :D Ik zit er over te denken om ook voor mezelf te beginnen: Het is weliswaar veel meer werk, maar wel werk waar ik achter sta :) Alleen nog geen idee wat. :')_! (Kom je ook niet verder mee, nee.)

Maar waar ik nou benieuwd naar ben, is hoe jullie op het idee zijn gekomen om voor jezelf te beginnen. En wat is de reden dat je onderneemt? Voor de vrijheid, heb je zoveel liefde voor het product, of wellicht een andere reden?
Vrijheid, plezier, het niet afhankelijk zijn van anderen en in plaats van carriérekansen kiezen voor financiële kansen.

Ik sta liever vroeg op om mezelf (mijn bedrijf) beter te maken dan mijn baas beter te maken.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:28:02 #68
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103038702
Dankej voor jullie antwoorden. Allemaal erg logisch! :)
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:45 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde graag vanuit huis werken, eigen baas zijn en mijn eigen plan trekken. Niet afhankelijk zijn van vacatures, werktijden, collega's of wat iemand anders bedenkt, maar doen wat ik zelf leuk vind, op mijn eigen manier.
Mag ik iets vragen over je webshop? :) Gelijk al veel ingekocht in het begin, of doe je dat helemaal niet? En hoe heb je het aangepakt met marketing enzo?
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 13 oktober 2011 @ 16:48:09 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103041630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:28 schreef RadioSlut het volgende:
Dankej voor jullie antwoorden. Allemaal erg logisch! :)

[..]

Mag ik iets vragen over je webshop? :) Gelijk al veel ingekocht in het begin, of doe je dat helemaal niet? En hoe heb je het aangepakt met marketing enzo?
Voor mij was het een combinatie tussen een bepaald bedrag wat ik er in wilde/kon stoppen, en een bepaald assortiment wat ik voor ogen had. Daar heb ik een beetje tussen moeten balanceren ;). Ik ben redelijk klein en low-profile begonnen, en heb in rap tempo kunnen uitbreiden door elke cent weer terug te investeren in nieuwe voorraad, verbreding en verdieping van mijn assortiment.

Qua marketing, ik werk veel samen met weblogs en gebruik daarnaast vooral Twitter. En ik vertel alles en iedereen over mijn shop, vaak vertellen mensen zoiets dan ook weer door. Vooral als ze tevreden klant zijn ;). Ik 'verwen' mijn klanten daarom ook, door ze altijd een extraatje te sturen bij hun bestelling en te zorgen dat de pakjes er altijd tiptop uit ziet.

Aan wat voor iets zit jij te denken?
KuikenGuppy
  donderdag 13 oktober 2011 @ 18:56:40 #70
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103045805
Aan de ene kant denk ik dat ik een beetje de gothickant op ga, en dan met name de haaraccessoires: Ik ben een tijd lang zelf op zoek geweest naar een nederlandse shop die cyberloxfalls verkoopt, voor een redelijke prijs. Niet te vinden dus :')

Maar wil eerst nog onderzoeken of het wel rendabel is om daaraan te beginnen. :)
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:03:14 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103048482
Als je een beetje die kant op wilt, kan ik je twee boeken aanraden:
- Internetgodinnen (auteur weet ik ff niet uit m'n hoofd)
- Lessons of a Lipstick Queen (Poppy King)

De eerste gaat over het starten van een webshop gericht op vrouwen, de laatste gaat over het starten van een eigen bedrijf als je nog geen flauw idee hebt waar te beginnen ;).
KuikenGuppy
pi_103062788
* Intelligence meld zich ...
Zal mij morgen ff uitgebreid voorstellen, maar ben ook fulltime ondernemer. In de IT (zeer uitgebreid), fulltime, samen met mijn vriendin ^O^
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:52:49 #73
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_103065798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:03 schreef Burdie het volgende:
Als je een beetje die kant op wilt, kan ik je twee boeken aanraden:
- Internetgodinnen (auteur weet ik ff niet uit m'n hoofd)
- Lessons of a Lipstick Queen (Poppy King)

De eerste gaat over het starten van een webshop gericht op vrouwen, de laatste gaat over het starten van een eigen bedrijf als je nog geen flauw idee hebt waar te beginnen ;).
Van die eerste had ik al gehoord. :) Ga thuis even kijken of ze die in de bieb hebben. Thnx!
Kaleidoscopiklimax
pi_103228397
Als ik hier weer lees krijg ik weer zin om eraan te beginnen! We hebben er niet heel veel tijd voor; allebei drukke fulltime baan + sociaal leven..... moeilijk te combineren wanneer je dan ook nog eens een plan aan het schrijven bent voor een eigen onderneming.

Proberen 1 dag in de week eraan te werken; hopelijk hebben we dan iets staande voor het einde van het jaar, zodat we in 2012 kunnen beginnen. Jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken ;)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:15:05 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_103229118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Glasshouse het volgende:
Jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken ;)
Als we dat konden, noemen ze het waarschijnlijk geen ondernemen meer. :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:09:55 #76
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103240191
Ik ben nu ook al een tijdje een plan aan het schrijven , gaat om een winkel. Maakt even niks uit hoe en wat ;)
Het enige probleem is dat ik hiervoor 1 extra persoon nodig moet hebben.
Er is namelijk al een bedrijfje dat ik als ZZP'er run en waar ik redelijk mee verdien, dat wil ik niet opgeven. Dit valt te combineren met de winkel die ik in gedachte heb. Daarnaast zou ik ook niet de winkel als alleenstaande kunnen runnen.
Ook zou het naar mijn mening juist beter zijn om 2 personen te hebben die elkaar kunnen toevoegen,verbeteren mbt ideeen etc.

Probleem is alleen, waar zo'n persoon te vinden. Iemand die samen een VOF wil oprichten en ook 100% inzet toont en het een succes wil maken. Ik heb wel mensen in gedachte (kenissen,vriendenkring) die bijv. op dit moment geen werk hebben,of ander werk willen. Maar het is altijd maar de vraag of ze serieus zijn. Wellicht klikt het totaal niet of vind de persoon het werk toch niet leuk na een tijdje en stapt desbetreffende persoon er naar een tijdje uit. Dan zit je met de gebakken peren ....
Paardelul !!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:41:02 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103241331
Als je het aan niemand van je familie of kennissen vraagt, blijf je jezelf dat afvragen natuurlijk ;)

Overigens zou ik 'die heeft op dit moment geen werk' niet snel als criterium stellen bij het zoeken naar een compagnon. Is er niet iemand met wie je graag samenwerkt? Hoeft geen familie of vriend te zijn he... maar misschien een collega of een zakenrelatie?

Anders zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen voor de eenvoudige klusjes uit je onderneming iemand in te huren, zodat je tijd kunt maken voor de tweede onderneming. Vraag is natuurlijk altijd, wie vertrouw je dat toe en gaat het dan naar je zin?
KuikenGuppy
pi_103261444
Vandaag eerste klant binnengehaald. Voelt toch goed *O*
pi_103261506
Wie heb je opgelicht?? :D
pi_103261647
Ik lever enkel kwaliteit, m'n jong :P
pi_103261716
:* Wat voor bedrijf heb je ook alweer?
pi_103261824
Webhosting.
pi_103262823
Oh... ben je gewoon een tussenpersoon (via zo'n reseller) of heb je echt een server staan? :P
pi_103262917
Op het moment nog reseller, maar hoop snel mijn eigen servers te kunnen gaan gebruiken.
pi_103299887
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
pi_103310858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
Wat doe je qua marketing? Wij zijn begonnen met producten weggeven (twitterloterij, facebook sharing etc). Duurde een dag of vier, vijf. SEO moet ook even komen natuurlijk.. Klanten moeten je kunnen vinden!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:11:54 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103313656
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
De eerste dag had ik meteen klanten, maar ik had van te voren flink wat herrie gemaakt er omheen.
Wat heb je aan promotie gedaan al?
KuikenGuppy
pi_103318997
Als het goed is gaat morgen mijn nieuwe webshop online (geheel nieuw systeem, content even geupdate, nieuwe betalingsmogelijkheden toegevoegd, SEO beter, nieuwe producten ingekocht). Ben heel benieuwd of het een beetje gaat lopen!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:11:26 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_103364733
Zal dit topic eens aan mijn vriendin doorpassen.

Ze heeft een eigen praktijk waar ze nu 2 dagen in de week mee bezig is. Ze heeft nu 3 cliënten en ze heeft een kinderdagverblijf waar ze verschillende werkzaamheden nu kan uitvoeren als freelancer.

Wellicht dat ze iets van jullie kan leren ;)
pi_103364737
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden

Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen

Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:18:17 #91
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103365015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina

Ga nog doen:

Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
Google adwords?

Flyers uitdelen voor een website , zou dat nut hebben? Ik denk voor de plaatselijke winkel wel. Maar voor een webshop?
Paardelul !!!
pi_103365229
Waarom niet was mijn idee? Een flyer met daarop kort en bondig wat we doen (het is een soort marktplaats voor luxe items) en een link, met een luxe uitstraling.

Ik hoor van veel kanten dat adwords weinig zin heeft, en je je beter kunt richten op goede SEO, en 'natuurlijke' hoge posities krijgt binnen Google.

Ik heb van een bedrijf dat doet in SEO een prijsopgaaf gekregen, maar dan praat je ook over een bedrag van rond de ¤3.500 voor het totale plaatje. Buiten de maandelijkse kosten om het bij te houden. Forse investering.
pi_103367228
Adwords heeft echt wel zin als je de goede zoekwoorden gebruikt. Verdient zichzelf dan echt terug :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:28:45 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103370198
quote:

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina

Ga nog doen:

Ik heb wel wat in die richting gedaan. Wat ik me zo nog kan bedenken: website optimaliseren (gebruik van keywords en relevante content op je site, tags optimaliseren), en idd linkbuilden. Idealiter is dat inderdaad dmv gastblogs, maar om te beginnen kan je ook kijken naar (veelal gratis) directories, artikel-directories en het plaatsen van relevante comments (geen spam!). Competitor research kan ook helpen. Er zijn tooltjes waarmee je kunt zien waar je competitors hun links vandaan halen.
Meer goeie links --> hogere relevantie in zoekmachines --> meer hits voor je webshop.

Iets waar ik geen ervaring mee heb, maar wat (denk ik!) wel kan werken: een give-away regelen via je facebook pagina, en dit dan promoten via o.a. je eigen FB pagina. Een webshop deed dat laatst best slim - mensen moesten reageren op het wedstrijdbericht op de FB-pagina van de shop, en vervolgens een link naar de wedstrijd op hun eigen FB zetten. Op die manier gaat het balletje rollen en krijg je (denk ik!) veel publiciteit.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103372487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:15 schreef PeterPastoor het volgende:
Adwords heeft echt wel zin als je de goede zoekwoorden gebruikt. Verdient zichzelf dan echt terug :)
Da's niet mijn ervaring. Om bovenaan te staan met de beste woorden moet je flink in de buidel tasten, 5 euro of hoger per klik is niet ondenkbaar en dat wordt snel een behoorlijk dure campagne als maar 1 op de 20 mensen ook daadwerkelijk iets koopt.

Naar mijn mening is Adwords voor startende bedrijven zijn geld niet waard, tenzij je niet zulke hevige concurentie hebt en op de eerste pagina kan staan voor minder dan een euro. Maar als je per kopende klant eerst 50 euro moet uitgeven aan Adwords dan maak je alleen maar verlies.
pi_103373141
Dan gebruik je toch die gratis promocodes?
pi_103373780
Inderdaad die gebruik ik ook weleens maar naar mijn ervaring heb je er weinig aan en je geld is zo weg :P
pi_103381342
quote:

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina

Ga nog doen:

-Wees aanwezig op vakbeurzen (ook als bezoeker kan je goed netwerken, hoef je geen exposant voor te zijn)
-Blijf vakbladen/persberichten doen, maar zorg dat je iets toevoegt, dus niet dat het alleen spam is.
-Zet je netwerk in, twitter etc.
-Laat SEO z'n werk doen
-...

Ohja, gebruik voor je SEO onderscheidende woorden en niet de woorden die elke concurrent al gebruikt :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:22:42 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_103591332
quote:

Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina

Ga nog doen:

Wat voor webwinkel heb je?
En waarom zit je nog niet op Twitter? ;).
KuikenGuppy
pi_103591657
Om op de 1e pagina te staan met de zoekwoorden die ik gebruik ( en die worden overigens véél gebruikt ) kosten mij niet meer dan 0.5¤ per klik. 5¤ per klik kan ik me haast niet indenken dat dat realistisch is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')