Gewoon even aan F_H of Sjeen vragen.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goed bezig, Hi_flyer!Misschien kunnen we er een reeks van laten maken?
Waarom dan uitschrijven bij de KvK?quote:Op woensdag 21 september 2011 22:33 schreef El_Liberaliste het volgende:
Probs Hi_flyer voor de OP
En dat het een reeks wordt is zeker de bedoeling aangezien ik het eerste topic ook #1 had genoemd
Overigens ben ik nu fulltime stage aan het lopen en ga ik me binnenkort uitschrijven bij de KvK ivm. te weinig tijd / niet meer zo rendabel. Maar na m'n afstuderen, over ca. een jaar, wil ik 100% weer voor mezelf beginnen. Ik walg nu al van het 9-tot-5 leven. Liever meer uren draaien maar wel met eigen vrijheid/verantwoordelijkheid, dan elke dag maar dezelfde sleur.
Nope. da's vijf jaar.quote:Op donderdag 22 september 2011 08:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je minimaal 1 jaar geen ondernemer was, krijg je weer startersaftrek bij het opzetten van een nieuw bedrijf, misschien daarom?
quote:De aftrek wordt verhoogd met een startersaftrek van ¤ 2.110 in de volgende situatie:
- U was in 1 of meer van de 5 voorafgaande kalenderjaren geen ondernemer.
- U paste in die periode niet meer dan 2 keer zelfstandigenaftrek toe.
Zoals ik dat lees heb je aanspraak op de startersaftrek als je 1 (of meer) jaar in de afgelopen 5 jaar geen ondernemer was. Hi_flyer heeft dus wel gelijk lijkt me.quote:
Je vergeet de tweede voorwaarde.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:47 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Zoals ik dat lees heb je aanspraak op de startersaftrek als je 1 (of meer) jaar in de afgelopen 5 jaar geen ondernemer was. Hi_flyer heeft dus wel gelijk lijkt me.
quote:De startersaftrek is een verhoging van de zelfstandigenaftrek. U kunt over 2011 een extra bedrag van ¤ 2.123 aftrekken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- U hebt in 2011 recht op zelfstandigenaftrek.
- In de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebt u niet meer dan 2 keer de zelfstandigenaftrek toegepast.
- In de jaren 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 hebt u minimaal 1 jaar geen onderneming gehad.
Ja, inderdaad. Daar had ik even overheen gelezen, stom van mij. Dank voor de verduidelijking.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je vergeet de tweede voorwaarde.
Even ter verduidelijking:
[..]
Totaal ander bedrijf / andere sector / andere rechtsvorm, lijkt me dat (met het oog op dat laatste) het lastig mogelijk of erg duur wordt.quote:Op donderdag 22 september 2011 07:57 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Waarom dan uitschrijven bij de KvK?
Kun je volgend jaar alles weer opstarten. Als je met een jaar toch weer wilt beginnen, kun je de onderneming toch net zo goed sluimerend laten bestaan?
Dan is het logisch dat je je onderneming staakt en uitschrijft.quote:Op donderdag 22 september 2011 18:27 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Totaal ander bedrijf / andere sector / andere rechtsvorm, lijkt me dat (met het oog op dat laatste) het lastig mogelijk of erg duur wordt.
Daarnaast heb ik geen 100% vertrouwen in mijn vennoten (meer).
Voor mij was het grotendeels gesneden koek. Het kwam bij mij voornamelijk over als een reclamestand voor administratie/accountantskantoren, verzekeringsmaatschappijen en banken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:00 schreef Glasshouse het volgende:
We zitten erover na te denken om naar de startersdag te gaan op 5 november. Heeft iemand daar ervaring mee? of tips?
Omdat ik de allergoeiste ben, natuurlijk.quote:En kunnen jullie binnen 10 seconden uitleggen waarom een klant voor jou moet kiezen?
Net als een dienstverband. Met daarbij de belangrijkste werkzaamheden en/of opdrachten.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:42 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe zet je een eigen bedrijf eigenlijk op je CV?
Dat eerste bedoel ik ja. Schrijf ik over de werkzaamheden, of over het bedrijf zelf?quote:Op woensdag 28 september 2011 10:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Net als een dienstverband. Met daarbij de belangrijkste werkzaamheden en/of opdrachten.
Of bedoel je qua opmaak en kleur?
Bij een grotere/langdurige opdracht vermeld ik de branche van de opdrachtgever, de opdracht en de uitgevoerde werkzaamheden. Als het mogelijk is, vermeld ik het vaak in een verkorte vorm van de STAR-methode.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat eerste bedoel ik ja. Schrijf ik over de werkzaamheden, of over het bedrijf zelf?
Tsja, dat gaat dan moeilijker worden.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:02 schreef Burdie het volgende:
Ik heb o.a. een webwinkel, dus dat is voor mij niet van toepassing
Je kunt toch vermelden dat je één of meer webwinkels hebt en in welke branche je dit uitoefent? (Electronica, kinderspeelgoed, boeken, kleding,..)quote:Maar bedankt voor het advies, ik fröbel wel ergens bij dat het mijn eigen bedrijf is.
Ik zou het er niet bij zetten,... Als ze dat noodzakelijk vinden om te weten, kunnen ze altijd even vragen, toch?quote:Vraag me alleen af of ik alle handelsnamen er ook bij zal zetten... hoe doen jullie dat met meerdere handelsnamen?
Marketing, da's mijn vakgebiedquote:Op donderdag 29 september 2011 14:47 schreef Skv het volgende:
Oh, ik wil ook wel in de OP. Ben (mede)eigenaar van een marketingbedrijf (gericht op studenten. Ook advies aangaande opstellen van persberichten etc) en heb een boekje uitgegeven (sta geregistreerd als uitgever).
Derde druk van het boekje is vorige week besteld bij de drukker overigens.
Ligt eraan of je thuis je kantoor hebt of niet. Als je thuis zit, ziet de KvK die verhuizing vanzelf via de gemeente. Een eigen kantoor moet je wel doorgeven. Geen idee of dat laatste geld kost, eerste is gratis en gaat vanzelf.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Zaken gaan goed de laatste tijd. Goede aanvulling op mijn studenteninkomen.
Moet alleen opletten dat ik niet over de bijverdiengrens ga. Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of deKvK
geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Het kost je een envelop en een postzegel.quote:Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Overigens ga ik verhuizen. Iemand een idee of deKvK
geld voor adreswijzigingen vraagt?
Wel zuur, moet nu ook mijn visitekaartje en het briefpapier vervangen. Kost weer een paar tientjes.
Met een logo van minimaal 70 cm² op de achterkant?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:45 schreef Skv het volgende:
Ben nu al allerhande dingen op de zaak aan het kopen (een pak, laptop etc).
Je kunt toch gewoon representatiekosten hebben? Dat is wat anders dan een uniform.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:34 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Met een logo van minimaal 70 cm² op de achterkant?![]()
(Werk)kleding en uniformen. Dezelfde regels worden grofweg gehanteerd voor "persoonlijke" werkkleding (bij eenmanszaak of V.O.F.).
quote:10.Kleding, tenzij het werkkleding betreft. Werkkleding is in de eerste plaats kleding die (nagenoeg) uitsluitend geschikt is om onder het werk te dragen. Ten tweede valt hieronder kleding die is voorzien van een of meer duidelijk zichtbare, aan de werkgever gebonden beeldmerken (logo's) met een gezamenlijke oppervlakte van minstens 70 cm 2.
Ik heb zelf alleen op papier gezet wat mijn missie en USP's zijn, hoeveel geld ik er in ga steken en waar dat vandaan komt, en wat voor mij een acceptabele terugverdientijd is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:29 schreef monsterd. het volgende:
Ik ben op dit moment bezig met het schrijven voor een ondernemingsplan. Ik moet toegeven dat ik het lastig vind om concreet te blijven. Want hoe concreet kun je zijn in een eerste fase van het oprichten van een bedrijf? Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan in jullie ondernemingsplan? Wisten jullie alle doelen al, of was het gewoon we beginnen (na marktonderzoek wellicht?) gewoon en zien wel hoe het ons vergaat?![]()
Het betreft trouwens een communicatieadviesbureau
Freelance journalist en tekstschrijver, vanaf 1 januari 2012 officieel van startquote:
Dat gebeurt veel en is financieel gezien handig (en soms noodzakelijk), plus dat je een beetje met elkaar kan sparren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:30 schreef Bunskoeker het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden om met een groep ondernemers/ZZP'ers op een grote werkplek te zitten?
Ook niet als je gewoon een eigen kamertje/kantoortje hebt? Beetje het idee van een studentenhuis met eigen kamer.quote:
Wat leuk, daar zit ik ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Veel workshops. En veel standjes die wel interessant zijn. Dit jaar geweest. Erg leuk. Heb ook mensen gemeet van het webwinkelforum.
Startdatum is ook 1 november?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik meld me ook aan
Nouja over twee weken dan. Spannend!
Vrijheid, plezier, het niet afhankelijk zijn van anderen en in plaats van carriérekansen kiezen voor financiële kansen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:26 schreef RadioSlut het volgende:
HoiIk zit er over te denken om ook voor mezelf te beginnen: Het is weliswaar veel meer werk, maar wel werk waar ik achter sta
Alleen nog geen idee wat.
_! (Kom je ook niet verder mee, nee.)
Maar waar ik nou benieuwd naar ben, is hoe jullie op het idee zijn gekomen om voor jezelf te beginnen. En wat is de reden dat je onderneemt? Voor de vrijheid, heb je zoveel liefde voor het product, of wellicht een andere reden?
Mag ik iets vragen over je webshop?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:45 schreef Burdie het volgende:
Ik wilde graag vanuit huis werken, eigen baas zijn en mijn eigen plan trekken. Niet afhankelijk zijn van vacatures, werktijden, collega's of wat iemand anders bedenkt, maar doen wat ik zelf leuk vind, op mijn eigen manier.
Voor mij was het een combinatie tussen een bepaald bedrag wat ik er in wilde/kon stoppen, en een bepaald assortiment wat ik voor ogen had. Daar heb ik een beetje tussen moeten balancerenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:28 schreef RadioSlut het volgende:
Dankej voor jullie antwoorden. Allemaal erg logisch!
[..]
Mag ik iets vragen over je webshop?Gelijk al veel ingekocht in het begin, of doe je dat helemaal niet? En hoe heb je het aangepakt met marketing enzo?
Van die eerste had ik al gehoord.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 20:03 schreef Burdie het volgende:
Als je een beetje die kant op wilt, kan ik je twee boeken aanraden:
- Internetgodinnen (auteur weet ik ff niet uit m'n hoofd)
- Lessons of a Lipstick Queen (Poppy King)
De eerste gaat over het starten van een webshop gericht op vrouwen, de laatste gaat over het starten van een eigen bedrijf als je nog geen flauw idee hebt waar te beginnen.
Als we dat konden, noemen ze het waarschijnlijk geen ondernemen meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef Glasshouse het volgende:
Jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken
Wat doe je qua marketing? Wij zijn begonnen met producten weggeven (twitterloterij, facebook sharing etc). Duurde een dag of vier, vijf. SEO moet ook even komen natuurlijk.. Klanten moeten je kunnen vinden!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
De eerste dag had ik meteen klanten, maar ik had van te voren flink wat herrie gemaakt er omheen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef Mvr.Poes het volgende:
Vraagje aan de mede webwinkel eigenaren,hoelang duurde het tot jullie je eerste klant kregen?Ik ben nu een paar dagen online maar heb nog geen bestelling gehad.Nu weet ik dat het even kan duren maar vroeg me af hoe dat bij jullie ging?
Google adwords?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand tips voor goede marketing voor een webwinkel/platform?
Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Opiniesites in mijn gebied aangeschreven
Facebook pagina
Een heel representatieve auto met url rondrijden
Ga nog doen:
Blog schrijvers benaderen
Het loopt alleen niet zo (snel) als gehoopt.
Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
En andere tips om mensen te trekken?
Ik heb wel wat in die richting gedaan. Wat ik me zo nog kan bedenken: website optimaliseren (gebruik van keywords en relevante content op je site, tags optimaliseren), en idd linkbuilden. Idealiter is dat inderdaad dmv gastblogs, maar om te beginnen kan je ook kijken naar (veelal gratis) directories, artikel-directories en het plaatsen van relevante comments (geen spam!). Competitor research kan ook helpen. Er zijn tooltjes waarmee je kunt zien waar je competitors hun links vandaan halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina
Ga nog doen:
Iemand nog tips voor SEO bedrijven? Heb van iemand via Fok! Wel een naam gekregen, echter was diegene volledig volgeboekt.
Da's niet mijn ervaring. Om bovenaan te staan met de beste woorden moet je flink in de buidel tasten, 5 euro of hoger per klik is niet ondenkbaar en dat wordt snel een behoorlijk dure campagne als maar 1 op de 20 mensen ook daadwerkelijk iets koopt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:15 schreef PeterPastoor het volgende:
Adwords heeft echt wel zin als je de goede zoekwoorden gebruikt. Verdient zichzelf dan echt terug
-Wees aanwezig op vakbeurzen (ook als bezoeker kan je goed netwerken, hoef je geen exposant voor te zijn)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina
Ga nog doen:
Wat voor webwinkel heb je?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Blue_note het volgende:
Heb nu gedaan:
Flyers uitdelen
Persberichten
Facebook pagina
Ga nog doen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |