Ik ook! Mmach, kennende zal het heel mooi worden! Waar ik nog steeds benieuwd naar ben: waar komt dat prachtige bed van jullie vandaan?quote:Op maandag 19 september 2011 12:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vraag me wel oprecht af of het schuine fornuis icm de hoek van het kookeiland handig is? Ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken!
aanbod staat nog steedsquote:Op vrijdag 16 september 2011 13:27 schreef MMach het volgende:
PS: als ik van 10 verschillende fokkers een PM krijg dat ze het wel eens willen zien (vergeet niet: regio Brugge), dan wil ik wel een housewarming organiseren, of misschien direct een K&W meet
Voor te eten wellicht wel, maar mischien zijn 1 of 2 krukken bij het kook eiland niet verkeerd. Zo kan er bijgeklets worden tijdens het koken. Was een van de zaken die me in het Ronald mc Donald huis tijdens ons verblijf opviel, dat ze daar krukken hadden staan en deze ook goed gebruikt werden.quote:Op maandag 19 september 2011 12:26 schreef MMach het volgende:
Geen zitplaatsen voorzien, zou een beetje overbodig zijn omdat er 2m verder een grote eettafel staat.
Ik denk dat Mmach onderschat hoeveel mensen dat knap staaltje kluswerk willen zien.quote:
dit..quote:Op maandag 19 september 2011 17:10 schreef refro het volgende:
[..]
Voor te eten wellicht wel, maar mischien zijn 1 of 2 krukken bij het kook eiland niet verkeerd. Zo kan er bijgeklets worden tijdens het koken. Was een van de zaken die me in het Ronald mc Donald huis tijdens ons verblijf opviel, dat ze daar krukken hadden staan en deze ook goed gebruikt werden.
Als het mooi/droog weer is is dat natuurlijk geen probleem. Maar als er 10 cm. sneeuw ligt, rij jij dan je niet-sneeuwvrije tuin in? Vooral bij een joekel van een tuin zoals MMach heeft lijkt me dat geen pretje, dan parkeer ik mijn auto liever aan de voorkant van het huis.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:38 schreef loecje het volgende:
hoe vaak gebruik jij je voordeur als je makkelijker via de achterdeur kan?
Hoe vaak sneeuwt het? Beetje sneeuwruimen is ook zo gebeurd en een mat leg je er makkelijk neer.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:00 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Als het mooi/droog weer is is dat natuurlijk geen probleem. Maar als er 10 cm. sneeuw ligt, rij jij dan je niet-sneeuwvrije tuin in? Vooral bij een joekel van een tuin zoals MMach heeft lijkt me dat geen pretje, dan parkeer ik mijn auto liever aan de voorkant van het huis.
Hell yeahquote:Op dinsdag 27 september 2011 09:23 schreef nikky het volgende:
Vakmanschap MMach! Daar kunnen sommige leerlingen op de vakschool nog wat van leren!
Psst: ergens wat eerder heb ik gezegd dat ik die hoek ging afstompen. Het zal een rechthoek zijn met 1 afgestompte hoekquote:Op dinsdag 27 september 2011 09:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hell yeah
Prachtig! Het idee dat iemand met de hand een hoek van 45 graden kan uitzagenIk kan in zo'n smal latje nog niet eens een rechte streep zagen, laat staan dat ie 45 graden zal zijn
Echt super
Ik zie eigenlijk maar één nadeeltje aan de plaats van het eiland en dat is de punt ervan in je rug als je de apparatuur onder de kookplaat wilt gebruiken. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.
Het was geen kritiek hoor; je zult er - jou kennende - heel goed over nagedacht hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:51 schreef MMach het volgende:
Psst: ergens wat eerder heb ik gezegd dat ik die hoek ging afstompen. Het zal een rechthoek zijn met 1 afgestompte hoekMaar daarnaast zit er meer dan een meter (1m30, zo uit het hoofd) tussen het fornuis en die hoek, dus dat risico lijkt me klein
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:43 schreef MMach het volgende:
En buiten is nu het verjaardagsfeestje van m'n vriendin aan de gang, dus if you'll excuse me
Heb echt bewondering voor hoe alles in elkaar zit. Een andere manier om deurtjes eenvoudig te maken is van 12 mm mdf. Hierin zaag je het vierkant uit met een tafelzaag, hoekjes even met de handzaag. Frees daarna het randje er in. Plak daarna 6 mm mdf aan de achterzijde. Zorg ervoor dat je overlengte houd rondom. Als alles aan elkaar zit zaag je rondom het deurtje op de zuivere maat. Even een paneeltje in de midden plakken en klaar.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:38 schreef MMach het volgende:
De verhoogde frontjes bestaan uit volverlijmd 3mm MDF bovenop de 6mm MDF die het echte front is. Daarvan heb ik de randen recht verzaagd, hoewel ik afgeschuinde kanten wil op dat stuk. Als ik dat schuin verzaag is het allemaal wel perfect, maar te perfect. Dus gebruik ik MDF vuller om van de rechte zaagsnede een scheve te maken. Daarna ga ik er met de handschaaf over om het iets vlakker te krijgen. Het effect is precies wat ik zocht. Niet te perfect, wat bultjes en putjes in elk deurtje, duidelijke houttekening door de verf, heel tof vind ik.
Ah zo. Zo'n verdikt blokje vind ik persoonlijk niet zo mooi maar ik vind het wel mooi dat bij jullie het kozijn net iets minder diep is dan de plint. Maar hoe zit dat als je de hoek om gaat? (dus onder de deur) Ik neem aan dat de plint daar wel op de zelfde diepte zit als het kozijn? (anders zou je een hoekje uit de deur moeten zagen of er kier er tussen moeten laten toch?). Dat gaat voor mij in mijn (waarschijnlijk) toekomstige huisje niet werken omdat er al kozijnen in zitten en je dan een kier gaat krijgen tussen de vloer en het kozijn. Maar goed, dan moet ik die kier maar gewoon met kit opvullen ivm met een plint wegwerken, dat stukje zit toch onder de deur als hij dicht zit. En dan aan de voorkant wel de plint voor het kozijn langs met een stuk aan de achterkant er uit. Dan krijg je toch wel ongeveer hetzelfde uiterlijk als bij jullie? Stukje uit het kozijn halen gaat niet, het is een huurhuis.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:38 schreef MMach het volgende:
@Hierboven: je kan verschillende manieren gebruiken om een plint en een deuromkasting te combineren. Bij mij loopt de plint gewoon door (niet over het deurblad zelf natuurlijk, hoewel dat soms ook zo is, zie de slaapkamer) en staat de omlijsting van de deur gewoon op de plint. Soms doet men dat omgekeerd, soms voorziet men een verdikt blokje, etc.
-knip-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat snap ik, maar in mijn geval gaat het om een huurhuis dus probeer ik een alternatief te verzinnen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:13 schreef _VoiD_ het volgende:
meestal zaag je dan je frame gewoon in en leg je je vloer ONDER je kozijn.
Heeft dar huurhuis houten kozijnen of polynorm kozijnen?? In het laatste ge al kun je ze waarschijnlijk omhoog stellen met een imbus onder die dopjesquote:Op zondag 2 oktober 2011 22:17 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar in mijn geval gaat het om een huurhuis dus probeer ik een alternatief te verzinnen.
Ik woon er nog niet, maar waarschijnlijk houten. Het huis is namelijk van voor 1900. Maar goed misschien kan ik beter naar een oplossing zoeken als ik de sleutel heb.quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:43 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Heeft dar huurhuis houten kozijnen of polynorm kozijnen?? In het laatste ge al kun je ze waarschijnlijk omhoog stellen met een imbus onder die dopjes
Dat dacht ik al... Anders kwam ik even op zaagles.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:08 schreef MMach het volgende:
Idd met de kapzaag, maar niet de kapzaag van op de foto's
Met 2 vaatwassers heb je eigenlijk geen kastjes meer nodig. In a zit de schone vaat, daar pakje een kopje uit en zet je vuil terug in b. Op een gegeven moment is a leeg en b vol, die zet je dan aan en doe je precies hetzelfde maar dan van b naar a, dit zie je vaak in bedrijfs kantinesquote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:03 schreef loecje het volgende:
met 1 vaatwasser is er toch ook altijd 1 om de vuile vaat in te gooien?
in de loop van de dag de vaatwasser vullen, snachts ding aan sochtends uitpakken en dan begint het vullen weer. waarvoor is die 2e?
Ja, als je een ordentelijk en gedisciplineerd huishouden voert..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:03 schreef loecje het volgende:
met 1 vaatwasser is er toch ook altijd 1 om de vuile vaat in te gooien?
in de loop van de dag de vaatwasser vullen, snachts ding aan sochtends uitpakken en dan begint het vullen weer.
Je kan ook een setje extra rekken bestellen bij je vaatwasser. Kastje ernaast zo maken dat de rekken er in passen. Wasje gedaan rekken in het kastje.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 01:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Ja, als je een ordentelijk en gedisciplineerd huishouden voert..![]()
Als je twee vaatwassers hebt, kun je er één als 'vieze' en één als 'schone' gebruiken. Je bent dan in principe van het gesleep tussen vaatwasser en keukenkastjes af. Wanneer je gaat eten pak je je bestek, borden en glaswerk gewoon uit de schone en stopt het na gebruik in de vieze. Zodra de vieze vol is zet je die aan, en dan is dat even later weer de schone en begint het verhaal opnieuw. Het enige probleem met dit systeem is dat de schone op dat moment meestal nog niet helemaal leeg is. Dan moet je de resterende schone vaat daaruit dus alsnog netjes opbergen, of even improvisorisch in de nieuwe schone gooien, of, als je echt lui bent (en niet begaan met het milieu), gewoon de nieuwe vieze vaat erbij zetten en daarna dus een halfschone vaat afwassen.
Het zou voor mij (lui maar druk-druk-druk) ideaal zijn, want ik laat de mijne slechts 2 á 3 keer per week draaien, en in plaats van hem meteen leeg te ruimen haal ik er steeds alleen de benodigde schone bordjes of glaasjes uit terwijl de vieze vaat zich op het aanrecht alweer ophoopt, wachtend tot er genoeg van staat om een nieuwe afwas te rechtvaardigen. En dán pas haal ik de resterende schone vaat uit het apparaat en doe ik de vieze erin. Zodoende is mijn aanrecht maar 2 á 3 keer per week heel eventjes helemaal leeg, en de rest van de tijd een zooitje.
bij de kapzaag ligt er ook een blokje onderquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:54 schreef Adolecens het volgende:
Loopt je vloer nou zo af??
[ afbeelding ]
Ik meen te zien dat de onderlat achter tegen de muur op de vloer rust, maar dat je vooraan toch flink wat wigjes eronder heb staan om de boel waterpas te hebben.
Echt? had ik niet verwacht... dacht dat er drommen mensen voor de deur zouden staan...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:16 schreef MMach het volgende:
Edit: ik heb 4pm's ontvangen voor de housewarming, dat is minder dan 10, dus dat zal niet doorgaan. Maar als iemand eens wil passeren eens het af is, bv op doortocht naar Brugge, dan zijn die eigenlijk wel welkom
Ik lurk alleen maar, dus vond het niet echt gepast om te PM-en. Maar zou het wel tof vinden om eens een keer te zien hoe het er uit zietquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:57 schreef Geckoo het volgende:
[..]
Echt? had ik niet verwacht... dacht dat er drommen mensen voor de deur zouden staan...
Inderdaad, ik zou er een mooi strak mineraal verfje op aanbrengen, dat zou het optisch toch meer één geheel maken, zowel de gevel als het huis.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:16 schreef MMach het volgende:
De enige stijlen die we nu voelen botsen is het contrast tussen de stijl van de voorgevel en binnen.
En gaan de zaken krankzinnig goed, dan is er misschien nog het hoekhuis van de buren..?quote:Gaan de zaken zeer goed, dan is er ook nog de locatie van de loods op het einde van de tuin die mag bebouwd worden (en dat is al de grootte van een eensgezinswoning)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |