quote:Dit zal de meeste mensen erg raar in de oren klinken.
Ik denk ook niet dat jullie het gevoel begrijpen.
Ik heb ooit een stuk of 8 rijlessen gehad. Toen ben ik door omstandigheden gestopt (moeder ziek, problemen op werk) Dit was tijdens dat ik 3 jaar heb gewerkt. Daarna ben ik gestopt met werken en een nieuwe studie gedaan. Gelukkig gaat dat goed en kan ik rond kerst beginnen met afstuderen.
Maar ik ben nu 24 en ik zal 25 zijn als die studie dan eindelijk klaar is. Het duurt nog wel minimaal een jaar, als alles meezit dan. Mijn probleem: ik durf gewoon niet eens te daten. Ik voel me zo'n ontzettende loser als ik met een meid afspreek en ik moet met de bus of trein, of nog erger: zij haalt jou op met die auto. En dan toegeven dat je nog niet mag rijden. Alsof je een mongooltje bent dat het niet kan. Zelfs een 17-jarig grietje mag rijlessen nemen tegenwoordig, elke lager opgeleide VMBO'er heeft z'n papiertje.
Helaas kunnen m'n ouders niet betalen.. Ik zet nu wel wat geld opzij maar het gaat met sowieso wel rond de 2000 euro kosten en als student gaat dat nog wel een jaar duren voordat ik het bij elkaar heb.
Natuurlijk is het achterlijk als een meisje je niet zou willen om zoiets als een rijbewijs (het gaat om jou, niet om je papiertje), maar voor mezelf is het zo frustrerend... daarom heb ik eigenlijk al jaren bewust niet gedate. Hoe achterlijk het ook klinkt.
Voor de rest ben ik niet heel onzeker over mezelf, maar hierover wel... herkenbaar? kan ik nu echt nog een jaar lang (minstens) niet daten zonder me gewoon een loser te voelen?
90% van mijn bstemmingen bereik ik om mn fiets of met de benenwagenquote:
De auto zelf is niet duur, het onderhoud is het duurste, daarna pas de benzinequote:Op vrijdag 16 september 2011 15:49 schreef Flurry het volgende:
Rijbewijs is 1 ding, maar een auto hebben is zo belachelijk duur - daar zou ik als student of beginner op de arbeidsmarkt ook niet aan beginnen.
Hij is bang dat vrouwen hem per definitie een loser vinden als ze erachter komen dat hij geen rijbewijs heeftquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef pl4kkie het volgende:
Dit komt me bekend voor. Ik snap nog steeds niet waarom het begint met geen auto en rijbewijs hebben, en eindigen met dat hij niet durft te daten. Ik snap de samenhang van die 2 dingen niet echt.
Ik heb meer met iemand die geen rijbewijs heeft dan met iemand die het wel heeft en in de auto stapt met een borrel op (want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat).quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij is bang dat vrouwen hem per definitie een loser vinden als ze erachter komen dat hij geen rijbewijs heeft
Mijn ideequote:Op vrijdag 16 september 2011 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb meer met iemand die geen rijbewijs heeft dan met iemand die het wel heeft en in de auto stapt met een borrel op (want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat).
En een vrouw die je een loser vindt omdat je geen rijbewijs hebt, die wil je toch sowieso al niet lijkt me?
Rijden met drank op is inderdaad erger .. maar dan duurt het waarschijnlijk toch niet zolang en dan heeft de drankrijder ook geen rijbewijs meer.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb meer met iemand die geen rijbewijs heeft dan met iemand die het wel heeft en in de auto stapt met een borrel op (want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat).
En een vrouw die je een loser vindt omdat je geen rijbewijs hebt, die wil je toch sowieso al niet lijkt me?
quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik haalde pas op m'n 22e m'n rijbewijs. Begrijpelijk dat je jezelf niet 'compleet' voelt. Ligt ook aan de lokatie, in de randstad zijn juist veel rijbewijsloze mensen, gewoon omdat je ook praktisch overal kunt komen zonder auto.
Idd vereisen sommige banen een rijbewijs, al is het om op kantoor te kunnen komen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik haalde hem vorige week en ben 21. Maar vooral icm werk is het heel handig als je zo'n roze pasje hebt.
Naar school ga ik nog gewoon met het OV.. is gratis, en anders kost het me zelfs geld.
Sommige mensen hebben volgens mij het idee dat je alleen met de auto ergens kunt komen en gruwen al bij het idee dat ze tussen andere mensen in de bus/trein plaats moeten nemen. Ik snap dat wel, zeker als je nooit hebt gestudeerd en dus geen of amper ervaring met het OV hebt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:48 schreef Hexagon het volgende:
Voor je werk is het vooral relevant als je een buitendienstfunctie hebt
Als je de hele dag in een kantoor zit dan maakt het echt geen donder uit
Onzinargument. Ik zie het net als een zwemdiploma. Sommigen hebben het niet zo snel nodig, maar als je niet kunt zwemmen maak je het jezelf wel moeilijk.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:15 schreef Karina het volgende:
Als je het niet nodig hebt, dan is het toch geen probleem? Ik ken ook wel een paar mensen zonder rijbewijs, een stel bijvoorbeeld, allebei geen rijbewijs, die doen alles met de trein/bus/metro, etc.
En ik denk ook dat je er gewoon aan gewend raakt, dan maakt het je ook verder geen moer uit. En als je uitgaat kun je in ieder geval nooit de BOB zijn, dat scheelt
Ik heb zelf wel een rijbewijs, maar binnen de stad doe ik alles met OV.
Aan niet kunnen zwemmen ga je in essentie gewoon dood als je pech hebt. Je kunt altijd en overal onverhoopt in het water terecht komen. En mensen die niet kunnen zwemmen verzuipen, vaak door paniek, ook in het meest ondiepe water. Die vlieger gaat niet op voor autorijden. Als je niet kunt rijden, ga je of niet in een auto zitten, of je laat iemand anders rijden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:04 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Onzinargument. Ik zie het net als een zwemdiploma. Sommigen hebben het niet zo snel nodig, maar als je niet kunt zwemmen maak je het jezelf wel moeilijk.
De kans dat je je zwemcapaciteiten ooit nodig hebt is waarschijnlijk kleiner dan je rijcapaciteiten. Waarom zou je zo afhankelijk van anderen willen zijn?quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Aan niet kunnen zwemmen ga je in essentie gewoon dood als je pech hebt. Je kunt altijd en overal onverhoopt in het water terecht komen. En mensen die niet kunnen zwemmen verzuipen, vaak door paniek, ook in het meest ondiepe water. Die vlieger gaat niet op voor autorijden. Als je niet kunt rijden, ga je of niet in een auto zitten, of je laat iemand anders rijden.
In ons geval is de kans dat we dood gaan met rijbewijs waarschijnlijk zelfs groterquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Aan niet kunnen zwemmen ga je in essentie gewoon dood als je pech hebt. Je kunt altijd en overal onverhoopt in het water terecht komen. En mensen die niet kunnen zwemmen verzuipen, vaak door paniek, ook in het meest ondiepe water. Die vlieger gaat niet op voor autorijden. Als je niet kunt rijden, ga je of niet in een auto zitten, of je laat iemand anders rijden.
Welke anderen dan? Ik heb mijn rijbewijs, maar geen auto en doe alles met het OV of bij uitzondering met taxi. Works like a charm.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De kans dat je je zwemcapaciteiten ooit nodig hebt is waarschijnlijk kleiner dan je rijcapaciteiten. Waarom zou je zo afhankelijk van anderen willen zijn?
Ach ik zou ook best een rijbewijs willen hebben hoor. Maar het zit er niet in helaas.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De kans dat je je zwemcapaciteiten ooit nodig hebt is waarschijnlijk kleiner dan je rijcapaciteiten. Waarom zou je zo afhankelijk van anderen willen zijn?
Dat is stiekem wel een reden dat ik steeds zak. Omdat ik van mezelf enigszins dromerig en onhandig ben, zie ik mezelf ook niet echt met een rijbewijs. Ik ben ergens ook bang om even niet op te letten en een groepje overstekende kinderen te scheppen ofzo..quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In ons geval is de kans dat we dood gaan met rijbewijs waarschijnlijk zelfs groter
Ik ben 28quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:10 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat is stiekem wel een reden dat ik steeds zak. Omdat ik van mezelf enigszins dromerig en onhandig ben, zie ik mezelf ook niet echt met een rijbewijs. Ik ben ergens ook bang om even niet op te letten en een groepje overstekende kinderen te scheppen ofzo..
Terwijl mijn laatste instructeur altijd zei dat hij zo zijn auto aan me uit zou lenen, als ik ontspannen was, en dat was ik bij hem, dan reed ik eigenlijk best goed..
Hoe oud ben je eigenlijk btw?
Het plezier van autorijden onderkennenquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:06 schreef Antaris het volgende:
Als je geen auto nodig hebt moet je m ook nooit aanschaffen.
Puur weggegooid geld. Of je moet een auto kopen die meer waard wordt i.p.v. minder.
Hey!quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:48 schreef PolkaDots het volgende:
Ach.. beter geen rijbewijs dan een man die zijn auto vreselijk belangrijk vindt.
Je kunt tijdens ook niks drinken en naderhand nog 'even' bij één van beide thuis nog wat drinkenquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
want als je een date hebt, dan drink je toch meestal wel wat
Ja ripley maar jij woont in a'dam. Hier in brabant is alles anders, daar is OV traag en kut als je iets op tijd wilt bereiken.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:20 schreef Ripley het volgende:
[..]
Welke anderen dan? Ik heb mijn rijbewijs, maar geen auto en doe alles met het OV of bij uitzondering met taxi. Works like a charm.
Daarnaast kan het me echt geen moer schelen of een man een auto of rijbewijs heeft. Ik denk dat TS het gebruikt als een excuus om niet te daten of als excuus waarom het niet lukt met de vrouwtjes.
Dus nooit gezellige uitstapjes. Bij mensen op bezoek. Makkelijk boodschappen doen.quote:Op zondag 18 september 2011 11:29 schreef MarMar het volgende:
Mijn man heeft geen rijbewijs en hij plast (helaas) ook niet zittend.. Zelf heb ik ook geen rijbewijs.
Ik zie niet in hoe het wel of niet hebben van een rijbewijs belangrijk is voor het wel of niet leuk vinden van de persoon? Tenzij je valt op oppervlakkige mensen.. dat kan natuurlijk.
Want uitstapjes en bij mensen op bezoek kan alleen maar met de autoquote:Op zondag 18 september 2011 11:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dus nooit gezellige uitstapjes. Bij mensen op bezoek. Makkelijk boodschappen doen.
Gezellig leven dan.
het kan idd wel maar het duurt dan 2x zo lang en je moet voor de laatste trein/bus de tent weer verlaten.quote:Op zondag 18 september 2011 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want uitstapjes en bij mensen op bezoek kan alleen maar met de auto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |