abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101949920
De Peuters:

10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 23-09-2011 22:26:46 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101950770
En ik eindigde met:

Nijna, dikke :* ik hoop dat je je snel een stuk beter voelt. Ik voel me een beetje machteloos met die loze woorden, maar ik kan niet echt iets doen :*

Senna was net allerliefst in bad aan het spelen. In beide armen liefdevol een pop geklemd, zegt ze: ze zijn op het kinderdagverblijf.
Ze steekt de ene pop naar mij uit: kijk daar is jouw mama!
En tegen mij: ze heeft een leuke dag gehad, en goed gegeten en goed geslapen.

O+
pi_101950876
Die brief die hadden wij dus ook, ik wil er nog niet over nadenken maar wij weten al wel naar welke basisschool ze gaat, er zijn er namelijk maar 2 hier op het dorp :)

Verder heb ik hier een ondeugend meisje... Ze heeft vanmiddag in een onbewaakt ogenblik Sarah op haar duim gebeten, heel hard, tanden stonden erin en ik denk dat het niet veel scheelde of er was bloed geweest. Nu ben ik boos op haar geweest en heb haar gezegd dat bijten niet mag. Haar reactie, "nee kusje wel, aaien ook." Ja kusje wel aaien ook, maar bijten?! "Ja bijten ook"" was haar reactie.
Later nog een keer gevraagd of ze mocht bijten, haar reactie "ja bijten".
Hoe krijg ik nu duidelijk of dat ze niet mag bijten, of dat ze in ieder geval toch wel begrepen heeft dat ze niet mag bijten... Ik vind het echt zo lastig.

Verder is ze trowuens wel heel lief en gaat het gewoon heel lekker met haar momenteel. Volgende week moet haar papa weer een weekje naar het buitenland, ben benieuwd hoe dat gaat.. Ze hecht op het moment best veel waarde aan het feit dat papa haar altijd in bed legt. Dit doet hij omdat dit ongeveer het enige moment op de dag is dat hij haar ziet het is echt hun momentje O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 20:34:03 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101951358
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!

en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101951365
Nijna dikke :*

Senna O+
Jaël beetje ondeugend
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101951597
geen brief gezien hier

wel zonet selene op de gang onderschept die met al der knuffels en zooi onderweg was naar ravi. enfin. selene terug in bed gedirigeerd, ok, prima, tof! ik naar beneden, heeft ravi in de smiezen dat selene niet komt en begint die boos te gillen. nog ff en ik skip het stuk "kamertje opleuken eerst" en plant selene's bed maar gewoon bij ravi op zn kamer.

mp; selene had zoiets met slaan. het is op zich een normale peuterontwikkeling, maar uiteraard is het ook de bedoeling dat ze leren dat zulks geen wenselijk gedrag is. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes. ze meppen en bijten en duwen gewoon om te kijken wat er dan gebeurt. uit nieuwsgierigheid.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101951598
quote:
12s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef DJMO het volgende:
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!

en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
Dat deed ze meteen zichzelf bijten. Doet niet auw isse leuk. Dus toen vroeg ik of ik dan even zou bijten? Dat was goed, moest ze ook lachen, ik durfde ook niet zo hard te bijten...

En dat skypen is idd misschien wel een optie als papa tenminste op tijd terug is in zijn hotel ;) hij is daar om te werken en dan is het meestal veel werken...
pi_101951791
Simmu dat is herkenbaar, Jaël heeft het ook heel vaak over duwen en ze probeertmij regelmatig te slaan. Op mijn vraag of dat mag zegt ze altijd ja. En heel vaak zegt ze isse leuk... Als wij dan reageren dat het niet leuk is moet ze lachen. Het gekke is dat als we zeggen dat ze iets niet mag of als we bozig zijn dat ze er helemaal niet van onder de indruk lijkt, met nadruk op lijkt, volgens mij maakt het namelijk wel indruk maar weet ze zelf gewoon niet zo goed hoe ze moet reageren...
pi_101951969
Precies, MP, en daarom lacht ze. Ze weet niet hoe ze dan moet reageren! En op jouw vraag of ze mag bijten, zegt ze natuurlijk ja. Niet omdat ze dat werkelijk denkt, want het is echt wel doorgedrongen dat het niet mag. Of ze het niet nog eens zal doen, weet ik niet, maar ik zou niet door haar antwoord denken dat ze het niet snapt.
pi_101952292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:39 schreef simmu het volgende:
. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes.
_O- Zo ontzettend waar.

Ryan bijt niet meer, toen hij weer zo'n periode had heb ik hem eerst zichzelf laten bijten, "Haha, geen pijn" en vervolgens laten zien dat mijn tanden veel groter zijn en gezegd dat ik veel harder kan bijten, hij hoefde toen niet zo nodig te voelen of dat echt zo was. :')
pi_101952449
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.

Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101952768
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:55 schreef Vicky het volgende:
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.

Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
Nou dat is dus het stomme, ik was eigenlijk zo met stomheid geslagen dat ik niet echt straf heb gegeven. Ik denk dat mijn bozige reactie dit moment al genoeg was trouwens, maar mocht het nog eens gebeuren dan wil ik nu vast bedacht hebben hoe ik ga reageren, want ik wil niet uit boze emotie reageren of omdat ik het zielig vind voor S. Maar het was wel heel zielig hoor!
pi_101953371
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
pi_101953467
ik was het op een gegeven moment zo beu (het liep een tijdje) dat ik gezegd heb dat als zij mij slaat, ik haar sla. want dat gebeurt er als je slaat, je komt vanzelf iemand tegen die terug slaat. dus dat deed ik. heel gecontroleerd sloeg ik haar op der arm net zo hard als zij mij. ik vond het vreselijk, maar het heeft wel heel goed geholpen. dit was overigens in combinatie met een offensief op de peuterspeelzaal, want ze dreigde imo echt te ontsporen qua duwen en slaan, dus ik had het er over gehad met de juf. en toen ik haar terugsloeg zat mijn schoonmoeder ernaast (met wie ik het ook al besproken had) die toen het gebeurde zei "tsja. dat gebeurt er als je slaat". ze was zo flabbergasted dat ze het niet meer gedaan heeft
pi_101953971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.

Simmu dat is echt wel goed dat dat geholpen heeft, maar ja straks helpt het niet en dan blijf ik terug slaan ;) Dat zou wel echt een beetje het laatste redmiddel zijn geloof ik. En Jaël is volgens mij ook nog wel een stukje jonger dan Selene.
pi_101954368
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast nee :N wat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig ;( het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 21:29:51 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101954504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:27 schreef simmu het volgende:
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast nee :N wat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig ;( het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
dat doe ik hier dus ook. Het van schoot af zetten is dan al "straf" genoeg en uiteindelijk zou het er toe moeten leiden dat ze niet meer op je toetsenbord slaan omdat ze de chu chu ua willen horen terwijl je zit te typen :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101954555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:20 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.

.
Nou ja ik vind meer ze hadden wel even een andere folder bij mogen steken.
ik heb de site al een tijd terug bekeken, weet ook dat ze heel breed zijn, maar vind het beetje slordig van ze ;)
pi_101954914
Is ook slordig maarja wat zal ik zeggen... Het is MEE... Maar dan moet ik er bij zeggen dat de ene MEE de andere niet is... Ben ik nog te volgen? ( ik heb alleen ervaring met een MEE hier in de omgeving en een in omgeving Den Haag hoor ;))
pi_101954981
als iemand trouwens de gouden tip heeft om van het hele "ik wil <insert random iets>" af te komen, hou ik me aanbevolen. het gaat zover dat ze eerst zegt "ik wil!" en dan gaat bedenken wat ze dan wil. ik zit te overwegen om gewoon maar niet meer te reageren op "ik wil!". uiteraard heb ik al 5000x uitgelegd dat er manieren zijn om dingen te vragen. "mama, mag ik <insert iets>" maakt al heel wat meer kans op succes. helaas faalt mijn uitleg weer :{
pi_101955232
En als je nou gewoon reageert met "hoe vraag je dat?"
Dana weet dan al dat het moet zijn, "mag ik alsjeblieft" dat is wat mij betreft voor nu genoeg..dat ze vaak begint met ik wil vindt ik niet erg, als ze maar weet dat heto ok anders kan
pi_101955548
Vervelend, dat bijten, MP!

Hier zijn we in de 'nee' fase beland. En Nee is blijkbaar multi-toepasbaar. Thijs vraagt om een kus met 'toetoes???'. Als ik dan zeg 'oh, moet jij een toetoes?' zegt ie 'neeeeeej' en geeft een dikke kus.
Bij verschonen, naar bed, etc, zegt hij ook 'nee' en zijn lichaamstaal is er dan ook naar, maar dus niet altijd.

Nouja, hij zegt in elk geval iets, dat is al een vooruitgang!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 21:52:28 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101955697
Simmu: Jan had heel lang de neiging om ons (met geweld desnoods) mee te trekken naar het geen hij wilde. Ik was dat ook zat, en toen ben ik gaan zeggen: als je wil dat mama / papa meegaat met je, zeg je kom mee. En steeds als hij weer eens aan ons/onze kleding trok mezelf weer losgetrokken en herhaald wat hij moest zeggen. heeft echt een paar maanden geduurd bij hem, omdat hij zo slecht praat(te) maar uiteindelijk heeft het gewerkt. Hij legt nu netjes z'n hand op je arm/been al gelang waar hij op dat moment bij kan, en vraagt kom mee? Al dan niet op dwingende toon als je niet snel genoeg reageert :P

pi_101955767
die probeer ik ook al een flinke week :'(

stug volhouden dan maar :Y
trusten!
pi_101957296
Nijna, voor jou een dikke zoen! :*

Dank allen voor de waarschuwing, die brief kwam hier vandaag ook binnen. :P
In elk geval een goede reminder om er eens daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. :Y

Lastig al die peuterpubers.
Ko is gelukkig juist weer in een iets gezelliger fase aangekomen.
We liepen vanavond in de stad en besloten spontaan ergens wat te gaan eten.
We hielden ons hart vast voor Ko. Maar hij heeft zich zo goed gedragen, mangolassie gedronken en papadums gegeten. En wat rijst geproefd. Heerlijk! O+
Ik ben meteen een stuk geruster voor onze vakantie straks in Turkije, dan gaan we wrs elke avond uit eten en dat 21 dagen lang. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_101972412
ik had eerder moeten klagen :Y
zonet in de supermarkt (terwijl ze netjes bij mij bleef!): "mag ik een worstje?" *O* *O* *O*
pi_101972413
Ik heb hier de uitnodiging voor het cb , zitten een aantal vragenlijsten bij.
Hebben jullie deze ook allemaal gekregen bij 2jarig bezoek?

vragenlijsten over gedrag/zindelijkheid en vragen over taalontwikkeling.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 september 2011 @ 12:42:37 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101972788
kregen wij ook Bar. En de wvk keek er amper naar. :')

Ik kreeg vanmorgen telefoon; Lucertis belde dat ze de wachtlijsten willen aanpakken en dat ze daarom de telefonische intake MORGEN al willen doen ipv 17 oktober.

pi_101973767
Hier geen vragenlijsten gezien bij het 2 jarige bezoek..en ook niet bij bezoeken erna
  donderdag 15 september 2011 @ 14:13:24 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_101975586
:W
Wij zijn ook weer terug van vakantie. :)
17 heerlijke dagen aan de middelandsezee- kust in Frankrijk op een klein, simpel, maar heel gezellig campinkje. En de mannen hebben het zo enorm goed gedaan? O+ Volgens een van de buren wan het rascampeerders. :D
Lekker elke dag naar het dorp wandelen/fietsen, onderweg stoppen bij de bootjes-werf om te zien of alles nog wel goed ging daar, in het dorp een broodje eten en dan weer terug, met weer een stop bij de werf om te kijken of men nog wel goed doorwerkte. Al met al duurde die wandeling zo'n anderhalf tot twee uur (met Oscar in de buggy en Sasha op de fiets) en kon een van ons twee lekker even uitslapen en solo-trutten bij de caravan. Als het brood op was pakten we de spullen in en gingen we naar het strand waar we dan op slag echt geen kind meer aan de mannen hadden, wie wil er nou niet een levensgrote zandbak. O+

's Middags boodschappen doen en nog even zwemmen in eht zwembad op de camping en dan was de dag zo ongeveer we weer voorbij. :)
Sasha was enorm onder de indruk van de grot die we bezochten en Oscar zat heerlijk in de mei tai op mijn rug te hangen en te zingen. Die kletst je de oren van je hoofd, hoewel niet altijd verstaanbaar. Meestal gaat het over auto's trouwens. Rote auto! Of een prat-auto!
Zijn eigen naam weigert hij categorisch trouwens, het is 'mij' of 'ít!' ;) :D O+

Foto's volgen nog als ik de camera aan de laptop gehangen heb. :)
pi_101980567
Klinkt als een heerlijke vakantie BE! :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101983672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier geen vragenlijsten gezien bij het 2 jarige bezoek..en ook niet bij bezoeken erna
Dan zal het wel te maken hebben met Roy zijn achterstand
pi_101983708
Be wat een geweldige vakantie O+:D ^O^
pi_101984513
Bedankt voor jullie berichtjes :*
Fake it till you make it...
  donderdag 15 september 2011 @ 21:21:32 #35
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_101993071
Hier nog geen 2 jr bezoek gehad, dus ook geen vragenlijsten. Ik heb wel een andere vraag: onze mannen worden nog steeds regelmatig wakker s nachts. Meerdere keren ook en het begint vaak pas na 23u. Ze willen dan een kus, knuffel, drinken, dat soort dingen. Als we ze (even) negeren, gaat vragen over in roepen en vervolgens huilen etc etc ;). Wat zouden jullie doen om bovenstaande te tackelen? Voor het slapen benoemen wat we van ze willen en dat papa en mama ook lekker gaan slapen en echt niet weg zijn levert niet het gewenste resulrltaat op. Als ze wakker zijn is het wel snel opgelost met bijv een kus hoor, maa zoals gezegd, het is geen uitzondering dat we 7 of 8 x in een nacht naast de bedjes staan.
pi_101997622
helaas "nog"geen ervaring mee. lijkt met wel zwaar elke nacht.
:*
pi_102000218
Pff mikoxx dat is zwaar! Hier geen ervaring hiermee dus heb helaas ook geen tips.
Jaël is wat dat betreft een superslaper, maar door de komst van haar zusje zijn we er al achter dat dat niet altijd bij elk kind zo is. Maar nog mag ik niet klagen over het al gemeen goeie nachten alleen de dagen begin een paar uurtjes eerder dan voorheen ;)
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:10:14 #38
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_102007865
Bar, ik heb ook geen vragenlijsten ontvangen

BE, dat klinkt als een heerlijke vakantie. Welkom thuis!

Mikoxx, jeetje dat klinkt erg zwaar zeg. Als je 's avonds/'s nachts een lampje aan laat? Verder eigenlijk ook geen ervaring mee. Ik hoop dat jullie en goede oplossing ervoor vinden.
Make love, not war ☮
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:20:31 #39
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102008066
Ik heb hier ooit 's nachts een bekertje melk aangeboden omdat hij niet kon slapen, nu vraagt hij er 's nachts regelmatig om :')
Misschien moet je zo min mogelijk toegeven als ze om iets vragen. Niet de kamer binnen lopen maar in de deuropening blijven staan, even je gezicht laten zien en zeggen dat ze lekker moeten gaan slapen. Daar zullen ze het in eerste instantie vast niet mee eens zijn maar ik denk dat het een kwestie van doorzetten is.
Zegt de mama die 's nachts nog steeds bekertjes melk warm maakt :@
pi_102008382
selene heeft ook wel eens zo'n periode mikoxx, meestal na ziekzijn wanneer we dus 's nachts wel toegaven. tis snel gewoonte en dan lastig om eruit te raken. de laatste keer koste 3 weken volhouden en ellende 's avonds. wat uiteindelijk goed werkte was een combinatie van heel streng "nee. ik kom niet naar boven voor niks" met een uitleg "papa en mama weten zo niet meer wanneer er echt iets is" en een uitleg dat ze best nog even zelf mag spelen voordat ze gaat slapen.
pi_102011713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:08 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Dan zal het wel te maken hebben met Roy zijn achterstand
Hier ook een vragenlijst, hoor. simpele vragen te beantwoorden met ja/nee zoals over eten, slapen, drinken, praten, lopen, etc.

mikoxx wat lijkt me dat lastig. Ik zou ze niet negeren, want je weet nooit of er niet echt iets is. Ik zou het ze wel uitleggen hoe het is, en inderdaad vertellen dat je nu dus nooit weet of er echt iets is. Wat krijtlijk zegt, vanuit de deur, vind ik wel een goede, denk ik.

Ik werd om half 1 ook wakker van een huilende Senna. Dacht eerst het even te laten gaan, maar ging toch kijken. Was ze kennelijk in het donker uit haar bedje gekomen maar de weg kwijtgeraakt en zat ze heel zielig op haar knietjes bij de muur te snikken. Ik was erg blij dat ik toch was gegaan.
pi_102012008
Och arme Senna, Jaël had dat op vakantie een paar keer echt heel zielig, toen lieten we 's nachts de deuren maar open en een klein lampje aan :)
pi_102012108
Senna :*
pi_102012734
ik heb trouwens in die periode dus wel geregeld van beneden bij de trap staan brulboeien wat er nou was (met als gemiddeld antwoord: "ik wil drinken/knuffel/spelen") :@ en dan bijdehand antwoorden dat ze maar moest gaan spelen dan! :P
pi_102012769
arme senna ;(

tegenwoordig is het trouwens heeeeeeeeeel makkelijk oordelen of er echt iets is of niet, want als er echt iets is komt ze vanzelf naar ons toe :s)
pi_102013212
Arme Senna :*

Vandaag weer psz. En het ging weer goed! Hij heeft nu wel wat gegeten en goed gedronken!
Er was een nieuw jongetje en hij pakte Tylers hand en nam hem overal mee naartoe. O+
pi_102014904
Jaël doet momenteel vaker geen middagslaapje dan wel.. Niet heel erg, maar ik vond het toch wel lekker toen ze nog gewoon altijd een middagslaapje deed. Ik dacht zo lekker volhouden tot de kleuterschool :+
Ik vroeg haar net of ze ging slapen, zegt ze "nee huilen" :o Dus ze hoefde van mij niet naar bed en nu zit ze op de bank te hangen en is ze druk met tegen zichzelf ouwehoeren :D
pi_102015042
de ene keer krijgen wij wel een vragen lijst, de andere keer niet.
ik zit nog steeds te wachten op de oproep van het CB....

Tess doet 9 van de 10x wel een middagslaapje. Ze roept dat keihard : IKKE TESSJE NIET SJAPIE DOEN!! Maar als ik haar neerleg is ze 9 van de 10x zo vertrokken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 september 2011 @ 13:43:26 #49
114177 Diaan73
pi_102015409
Zo gaat dat hier ook. Lennon zegt 's-middags dan: ikke niet slapen. Ik neem hem dan gewoon mee naar boven en doe dan het standaard riedeltje.. en slaapt hij bijna meteen. :Y

gisteren was hij naar psz geweest en zei hij op de fiets: ikke niet slapen, ikke moe. :D Het was toen inmiddels al 15:00 uur geweest en heb hem opgelaten. 's Avonds was hij echt kapot. Vervelend doen met het eten... maar als een blok in slaap gevallen toen hij in bed lag.

We gaan vandeweek het oude bed van Twan schilderen en dan gaat hij naar Lennon. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Het is een halfhoogslaper. Als hij het te hoog vindt, zagen we de poten eronder weg!

Ingrid, fijn dat het weer zo goed ging *O* Lennon moet nog wel huilen als ik wegga, maar heeft het verder wel erg naar z'n zin.
Make love, not war ☮
pi_102016060
Haha dat mee naar boven nemen heb ik uiteraard ook geprobeerd maar dan krijst ze zo hard dat S weer wakker is of dat ze S in haar hysterie mee krijgt en dat die ook niet meer gaat slapen. Gevolg van het niet 's middags slapen is dat ze 's vonds wel al mooi op tijd in dromenland is :)

Vragenlijst hier nog niet gezien ik moet ook pas weer in oktober naar het CB ze is dan 27 maanden, laatste keer was met 18 maanden, zit wel lang tussen vind ik..
pi_102016167
hier ook d elaatste keer met 18m
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:04:26 #52
114177 Diaan73
pi_102016200
Ow, dan is dat inderdaad geen optie. Dat vind ik trouwens ook wel een voordeel. :Y Al is Lennon niet zo heel moeilijk met slapen gaan.

Vreemd schema ook MP. Ik moest rond 18 maanden, vervolgens 24 maanden en daarna als hij 3 wordt.
Make love, not war ☮
pi_102016289
Zal ik me dan maar eens officieel komen melden met mijn kleine vriendje? (want dat blijft ie!)

Het gaat heel goed met Lars, een heerlijk ondeugend boefje!
Hij begint lekker te kletsen, "mama, bob bouwe zien!"
En hij is helemaal fanaat van automerken, kan een x aantal merken benoemen, en herkent ze ook als hij ze ziet op straat, zo grappig.
Qua allergie gaat het ook goed, hij krijgt zo nu en dan wel eens iets waar koemelk inzit, zoals een koekje oid, hij krijgt nog wel pepti-voeding. We merken ook wel reactie als hij wat teveel aan melk-dingen heeft gehad, dan krijgt hij eczeemplekken op zijn arm en giga driftig.
Dus we houden het nog lekker rustig op melkgebied.

Zijn verjaardag was heel gezellig. Lekker druk.
Lars zijn wagenpark is goed uitgebreid, van Meike kreeg hij een paraplu en voor de rest had alles wat hij kreeg wielen haha!

Fotospam dan maar!

Hij kreeg een hele toffe driewieler...!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_102016316
Laatste keer hier met 14 maanden en dan eigenlijjk 24 maanden, maar ivm drukte wordt het dan 26 maanden.

Middagdutje doet ze hier erg goed. Wel max 1,5 uur, dan is het 's avonds ook nog leuk ;)
Ze zegt ook vaak dat ze neit gaat slapen, en dan leg ik haar in bed en zegt: tot straks. Gaat ze vaka nog een kwartiertje liggen zingen (zo gezellig O+ ) en dan slaapt ze anderhalf uur.
pi_102016354
Lars slaapt meestal ook nog wel, een enkele keer slaat hij over, maar meer als dat ons goed uitkomt, als we een dagje weggaan ofzo. Anders slaapt hij wel anderhalf tot 2 uur.
pi_102016392
selene moet nu eens per week 's middags naar de psz, maar ze trekt het maar amper hoor. ze wil geregeld zo rond 1 uur al naar bed
pi_102016556
drama zonet. huilen. ik kijken.

was ik vergeten het licht uit te doen.
maar schatje, je kan toch ook roepen "mama, je bent het licht vergeten!" zei ze "ik wil *snik* huilen *snik*"

waarop ik vroeg waarom ze dan wil huilen. kon ze niet zeggen. ze kwam niet verder dan dat ze wil huilen. en toen was het goed :?
pi_102016795
Ik ben net gebeld door de psz ze hebben pas per 1 april plek.
We hadden ons een half jaar geleden ingeschreven maar dat is bij hun fout gegaan. toen we erachteraan belde bleek dat, dus opnieuw alles ingevuld enzo, zijn we nu dus een beetje laat door hun waardoor we dus lang meoten wachten...
En Jaël is er zo aan toe... Ik hoop dat er veel kindjes gaan verhuizen dan komen er misschien weer plekjes vrij..
Vind het ook heel raar want 2 weken geleden had ik een dame aan de telefoon en die zei nou maar we hebben nog veel open plekjes hoor vanaf januari.. Ben best een beetje teleurgesteld nu..
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:25:47 #59
114177 Diaan73
pi_102016917
Karin wat een leuke foto's en nog van harte gefeliciteerd! Welkom hier!!

selene :D

MP wat stom zeg van die psz. Er is ook maar 1 psz bij jullie in de buurt?
Make love, not war ☮
pi_102017147
Senna moet ook regelmatig even huilen. Dan vraag ik of ik iets kan doen, en dan zegt ze: ik moet even huilen. En dan zeg ik dat dat mag en dat ze het maar even moet laten weten als ik iets kan doen :D

Jammer MP! Gaat Jaël gaat niet naar een kdv he?
pi_102019218
Lars :D
Mamapurk jammer zeg die lange wachtlijsten. Vreemd ook dat een week ervoor nog verteld werd nog veel plek...

De waterpokken verdwijnen hier, Mogen zeker niet klagen hoe Roy ze doorgemaakt heeft.
Zijn er blij om dat dit dan in elk geval eens soepel mocht gaan.
Het lopen gaat hier met de dag vooruit,kruipen doet hij nog wel, maar dat komt omdat hij nog niet doorheeft hoe hij zelf op kan staan.
  vrijdag 16 september 2011 @ 18:32:33 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102026048
Pffffffffffffffffff.... -O-

Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel... :X :X :X
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'! :o -O- Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst. :{ Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.

En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.

Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
pi_102026822
Wat bedoel je precies met brutaal? Uitschelden? Weerwoord? Tong uitsteken? Raar doen?

Ik reflecteer vaak mijn eigen gevoel, vertel ik ik er boos en/of verdrietig van word (en soms schreeuw ik best hard dat ik boos ben :o maar dat is echt een uitzondering en ook bewust en niet omdat ik nou perse moet schreeuwen ;) ) en verder de ik er dan niks mee en geef ik juist op zo'n moment Florian even aandacht ipv Leander.
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:04:01 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102027226
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.

Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.

Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.

Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms. :@
pi_102027368
BE, klinkt ook wel als een heerlijke vakantie O+ fijn dat jullie zo genoten hebben.

Senna kan er soms ook wat van, maar ik ga dan inderdaad in negeer-stand. Ik zeg eerst tegen haar dat dit niet kan/mag, dat ik het heel vervelend vind dat ze het toch doet en dat ik nu even niets tegen haar zeg en niet naar haar kijk, tot ze ermee ophoudt. Dan gaat ze soms nog wel even door, maar bij gebrek aan publiek en reacties is het vaak snel over.

Scheelt wel dat ik er maar een heb, natuurlijk, dus ze kan niet een broertje of zusje zitten vervelen. As je dan in moet grijpen, misschien inderdaad vooral positief reageren en handelen naar Sasha en helemaal niet naar Oscar?
pi_102027521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.

Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.

Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.

Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms. :@
Ow, dat gemiep is heel herkenbaar, net als niet luisteren. Senna is een kei in ons, vooral mij, negeren en ze is een kei in herhalen. Als ze tv wil kijken en dat is niet de bedoeling, zeg ik dat ze nu geen tv mag kijken. Dan kan ze ook zo jengelen. dan herhaal ik het nog één keer, en negeer dan het gejengel verder. Is niet gemakkelijk, maar in discussie gaan of een ja-nee gesprekje krijgen is ook niet zinvol, vind ik.

Ik heb bovendien ontdekt dat Senna vele malen beter reageert op me als ik niet met stemverheffing ga praten als ik gefrustreerd of boos ben, maar juist nog rustiger en vriendelijker ga praten. Ik moet daar ook echt heel erge moeite voor doen hoor, ben ook maar een mens, maar ze reageert dan wél en dus hou ik het er op het moment maar eens even in.
pi_102030805
Nou ik vind het echt zo raar van die psz. Er is nog wel een andere maar dan moet ik naar een ander dorp en dat wil ik eigenlijk niet, vind het wel leuk als ze dan al kindjes leert kennen waar ze later ook mee op de kleuterschool zal zitten.
En nee miss sly Jaël gaat niet naar een kdv, soms vind ik dat wel jammer maar die dingen sluiten om 18 uur en wij hebben altijd tot ongeveer 19 uur oppas nodig ;) Lastig dus.

Over dat brutaal een weerwoord enzo.. Jaël doet dat ook en niks lijkt te werken maar puntje bij paaltje kom ik er vaak achter dat ze het wel begrepen heeft en dat ze NEE roept maar JA doet, das wel fijn er komt dus wel iets binnen.

Verder wilde ze net niet gaan slapen ze wilde knuffelen en viel dan steeds bijna in slaap zo moe was ze. Onderhand een uur aan het knuffelen geweest en dan nog gillen als ik weg ging of alleen maar aangaf dat ik toch echt naar beneden zou gaan. Uiteindelijk gewoon duidelijk gezegd dat ik naar beneden ging en weg gegaan, gillen het heeft wel geteld 3 hele minuten geduurt en toen sliep ze. Was alweer even geleden dat ze op deze manier ging slapen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 september 2011 @ 20:50:15 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102032035
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem :') Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.

Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.

Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.

Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.

Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.

Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.

En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis. :')

vrijdag 16 september 2011 @ 20:58:37 #69
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_102032448
Oh jeetje djmo, ik heb zo geen tips voor je, maar wat moedig en goed van je dat je hulp vraagt!

En dank weer voor het meedenken!
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:00:46 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_102032569
BE, ik denk zelf dat negeren toch het beste werkt. En, zoals al gezegd, als je vind dat het wel de spuigaten uitloopt, een consequentie eraan verbinden. Ik zou daarbij dan wel uitleggen wat de consequentie gaat zijn en ook uitleggen waarom dat is. En vooral benoemen wat je dan wél zou willen zien/horen/etc. En, zodra je hem hebt gestraft, moet het natuurlijk ook 'klaar' zijn en zou je eigenlijk dus met een 'schone lei' verder moeten gaan.
pi_102032578
BE, ik heb ookniet echt tips ik ben zelf ook zoekende... De dames hier zijn hetzelfde. Ik word er soms echt strontziek van en vind het soms ook gewoon even helemaal niet leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102033251
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef DJMO het volgende:
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleem :') Wat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.

Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.

Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.

Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.

Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.

Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.

En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis. :')
Dat is denk ik dezelde lijst die wij ook hebben gehad voor het Cos.

Be ik heb helaas ook geen tips.
pi_102033329
BE, wat vervelend. Ik denk dat soms een grapje wel kan helpen en en verder een boel knuffels op momenten dat het wel goed gaat. Maar vooral: rustig wachten op betere tijden :7
Volgens mij zijn dit van die fases die komen en gaan. Wat je zelf al zegt: waarschijnlijk heeft hij het moeilijk met het verstoorde evenwicht en komt dat er zo uit. Niet leuk :N
pi_102033752
Roy snapt "ik ga je pakken" echt steeds harder lopen, de grootste lol hebben, keihard lachen, en zodra je nu zegt gaat Roy nu ook Papa/mama pakken dan draait hij zich om en dan komt hij achter jou aan O+ :D
pi_102033815
DJMO wat fijn dat je er een goed gevoel van hebt! Tenminste zo klink je :)

Dat over Geert niet op de grond durven laten, dat is mijn inziens dan nu even pech voor Geert dan maar even in de box als jij je handen vrij moet hebben. Je kan moeilijk Jan in de box doen ;) al vind Jaël dat hier dus geen probleem en die klimt er ook niet zelf uit, haha, die roept dan mama helpen ikke klein, schatje.
pi_102033849
Roy <3
pi_102036373
Herkenbaar BE, Dana was ook zo na de vakantie. Het heeft echt een week of 3 geduurd voordat ze weer een beetje zichzelf was.
We hebben niet echt iets anders gedaan dan normaal. Duidelijk laten merken dat je niet gedient bent van zo'n gedrag en verder hopen dat het snel weer over is.

bij ons ging het over in een meisje die ineens heel snel om alles huilde en overgevoelig leek. Dus ik denk maar dat ze gewoon van slag is geweest doordat ze zo uit dr ritme is geweest

sterkte in elk geval ;)
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:05:19 #78
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102039320
BE, ook hier wel herkenning hoor... Ben ook nog wel een beetje zoekende hoe ik hier het beste op kan reageren. Wat ik nu eigenlijk consequent doe is zeggen dat ik er niet van gediend ben als hij zo brutaal is, en als hij het nog eens doet mag hij even afkoelen in de hoek of op de gang.

DJMO wat goed dat de hulp op gang komt!

Vanavond was ik even heel trots op mijn mannetje, we zaten samen met mijn zwager bij de Chinees en Maarten was ook heel lief, lekker van zijn bami en koe loe yoek te eten en verder nog lekker puzzelen en kleuren... Helemaal goed dus.
Op een gegeven moment zegt hij: "ik wil naar huis, want ik moet poepen". (Dit was dus de eerste keer dat hij echt aangaf te moeten poepen, grappig dat hij ervoor naar huis wilde) Het was dus alleen niet mogelijk naar huis te gaan, dus zijn we daar maar naar de wc gegaan en daar kwam ook echt een grote drol!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_102046720
selene klimt zelf in de box :')

en djmo, ik heb ravi ook nog gewoon elke dag wel een tijdje in de box hoor. vind hij zelf ook prima, aangezien de box (in bedoeling) selene-vrije zone is.
pi_102047080
Wauw Marie!
pi_102047120
Ha Marie, dat is ook knap :D

Mijn peuter was gisteren de hele dag droog :)
Inclusief peuterspeelzaal en bij de Ikea in de ballenbak :D Toen had hij een luierbroekje aan, maar toen we thuis kwamen rende hij naar het potje, trok broek en luierbroek uit en ging plassen. Luierbroek was nog droog, hihi :D

Volgens mij issie zindelijk :)

En hij had zelf een olifant bedacht en gemaakt van klei, hij was zo trots O+
pi_102048041
Olifanten:D
En helmaal droog *O*
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:21:28 #83
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102056097
Leander, een olifant! *O*

We zaten vanmorgen op de fiets: "mamma, stop even" Dus ik stop... "Dag vogeltjes" Daarna: "ga maar weer verder". _O-
pi_102058117
zindelijke kindjes hier! wat goed *O*
pi_102058488
leander *O*
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:25:32 #86
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102066304
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Esmee, Stiemie! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_102067520
:D Dankjewel!

We hebben een hele fijne dag gehad! Esmee is helemaal blij met haar cadeau (een poppenhuis en een kiepauto) en we hebben vanmiddag pannenkoeken gegeten met de opa's en oma's om het te vieren. Nu dus echt een peuter (dat nee-zeggen deed ze allang dus we zijn al gewend :P )

Nog geen 10 dagen oud

En nu een heerlijke eigenwijze peuter O+
  zaterdag 17 september 2011 @ 20:56:19 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_102067624
BE: negeren. Als Sasha Oscar aan het uitdagen is of plagen of wat dan ook, Oscar weghalen en elders neerzetten.

Dat maakte tenminste hier bij Ruben de meeste indruk en werd ook aangeraden vanuit het CB. Ok, hier speelt er ook wat meer mee natuurlijk, maar na een paar keer Jochem weghalen, was het Ruben ook snel duidelijk. Daarna ben ik best hard begonnen met de trap en tot drie tellen (ja, ik heb even al mijn idealen onder tafel geschoven) en nu is het zo dat hij doorheeft dat het menens is als ik tel. Maar, als je ook maar even weer een vinger geeft, neemt hij de hele hand, dus wel consequent blijven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 september 2011 @ 20:58:26 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102067745
gefeliciteerd Stiemie en Esmee *O*

hoezo broertjes?

pi_102068018
Daar is ze dan, Esmee O+ *O*
Gefeliciteerd *O*
pi_102068045
Ow ja, ik vind Leanders olifant echt geweldig! Wat goed zeg!
pi_102069284
*O Gefeliciteerd Esmee! *O*

Wij hadden een heftige middag zeg...
Tess was vanmorgen wel wat jengelig maar dat was tegen tuktijd. Ze ging er om 13.00 uur in en werd rond 14.15 wakker. En toen begon het.. .huilen, krijsen, huilen, krijsen... dat heeft de hele middag geduurd. Ik heb nog gevraagd of ze ergens pijn had maar ze zei nee. We waren bij mijn ouders, dus had geen zetpilletjes bij me. Ben even snel (16.50 uur) naar de drogist gegaan en heb een doosje gekocht. Tess een zetpil gegeven en toen zei ze dat ze wilde slapen. Heb haar naar boven gebracht en binnen 10 minuten viel ze snikkend in slaap. Klein uurtje later werd ze wakker en riep ze: IKKE TESSJE BENNE WAKKURRRR!! En toen was ze de vrolijkheid zelve en is ze de rest van de middag/avond weer de ondeugende Tess uit gaan hangen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102069389
Esmee wat lijk je op je zus en wat ben je groot geworden zeg!!! Welkom en gefeliciteerd *O*

Tess toch :*
pi_102069468
oh Esmee O+ O+ wat lijk je ontzettend op je zus daar!! O+
gefeliciteerd meiske *O*
:)
  zaterdag 17 september 2011 @ 21:50:42 #95
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102070013
Wat mignonne zegt, was ook mijn eerste reactie, wat lijkt zij op haar zus! :)
Enne gefeliciteerd *O*

Tessje toch :* Gelukkig voelt ze zich weer beter.
pi_102070456
Och Tess toch. Fijn dat de pcm en een dutje zo goed hielpen!

Ik had vanavond een goed gepsrek met Senna over tandenpoetsen. Ze wilde haar tanden niet poetsen en hield haar kaken stijf op elkaar. Openwrikken vond ik niet echt een optie, maar niet poetsen ook niet. Dus zei ik dat we haar tanden niet hoefden te poetsen, maar dat ze dan ook geen sapjes meer mocht drinken, en honing jam of sroop op haar brood mocht, of bananen en appeltjes eten of een snoepje, want dat dat slecht was. Daar gaan tanden van kapot en daarom moet je goed poetsen. Dus ze mocht kiezen: niet meer poetsen en ook al die dingen niet meer eten omdat dan haar tanden kapot gaan, of wel poetsen en wel die dingen eten. Gelukkig koos ze voor wel poetsen :D Ik had me al voorgenomen om morgen een strenge dag in te lassen als ze het poetsen niet toe zou laten :+
pi_102071091
Slim gekozen dus door Senna :D Tandenpoetsen is hier soms ook een strijd en dan helpt het om alles op te noemen wat ze die dag gegeten hebben. "Nou ja zie ik daar nou nog een stukje appel/peer/knakworst/krentenbol/pasta zitten? Dat poetsen we snel even weg!"

Grappig dat jullie haar allemaal zo op Linde vinden lijken. Moet zeggen dat het me zelf eigenlijk alweer een tijdje niet zo opgevallen was. Wel viel me inderdaad ook de verandering van haarkleur weer op :D

Zo nu maar even naar bed want ik heb een snoozedreumes (beetje te druk geweest vandaag en last van doorkomende tanden ;( ) en een buurman met een feestje en dat is geen handige combi als je morgen om 5.30 op moet ivm dagje Duitse keukenbeurs voor je werk ;)
pi_102071433
Miss Sly, daar kom je goed vanaf ;). Slimpie die Senna hoor! :*
pi_102071595
Nou ja, ik had het ook bewust uitgebreider gemaakt dan "dan krijg je geen snoepjes meer" want die krijgt ze al neit zoveel, dus dat zal haar niet echt boeien. Maar har boterhammetjes met honing en stroop of haar banaantjes zal ze niet kwijt willen :D Het was natuurlijk even een risico, maar ik wil ook gewoon dat ze weet waarom we haar tanden poetsen en dat het echt belangrijk is en niet om haar te pesten. Ze pikte het goed op, maar anders had ik haar echt aan het ontbijt droog brood voorgezet met een glaasje water :P
  zondag 18 september 2011 @ 02:43:28 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102083744
Esmee :D van harte gefeliciteerd!!!
Och en de broertjes O+ gezellig knus slapend!
Tess :* gelukkig werkte zetpil ;)

Roy is een nachtje uit logeren bij mijn pa, die zijn nog niet helemaal Royproof, :) nu bleven ze maar spullen verzetten :')
Roy is trouwens weer sprongen in de taal aan het maken, we horen nu steeds andere klanken en probeert verhalen te vertellen, nog steeds geen woorden, maar wel nu andere klanken.
Voorzichtig hiervan uitgaat dat woorden dan vanzelf wel gevormd gaan worden.
pi_102086030
Wat een leuke foto van je mannen DJMO!

Gefeliciteerd Esmee!
pi_102086315
Hoera esmee is 2 ! Gefeliciteerd stiemie, met je peutertje.....!

Wij zijn gister naar de open dag van de brandweer geweest, een megasucces! Lars heeft in alle voertuigen gezeten, zat achter het stuur al tulalula roepend.....!
  zondag 18 september 2011 @ 08:33:07 #103
114177 Diaan73
pi_102086322
Esmee van harte gefeliciteerd *O*
Make love, not war ☮
pi_102086356
gefeliciteerd esmee *O*
  zondag 18 september 2011 @ 08:44:54 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_102086389
Esmee (en Stiemie!) gefeliciteerd :)
Heerlijk vakantieverhaal trouwens BE :D

En die olifant, ik vind hem gaaf :Y Hier maakt Ruben vaak slangen en dan gaat Jochem ermee spelen en dan hoor je de hele tijd sssss, sssss :D
Net zoals een varken een gggggg heet (dat echte knorgeluid maakt hij dan). Gelukkig worden andere dieren wel gewoon bij naam genoemd :P

Hoe was de nacht gegaan van Roy Bar?

Tess inmiddels wat beter te pas?

En Senna :D Heerlijk :D

Broertjes O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 10:08:38 #106
5428 crew  miss_sly
pi_102087157
Karin, ik kan het me helemaal voorstellen dat Lars dat geweldig vond O+

Pfff, schaap is even met Senna fietsen en naar Artis. Kan ik even de kast inruimen en was opvouwen enzo. Maar jeetje, het is tegenwoordig altijd strijd om haar aangekleed te krijgen. Of het nou in pyjama is om te gaan slapen, of gewoon de kleren aan om iets leuks te gaan doen: het is altijd bal. Iemand tips om het beter/gemakkelijker te laten gaan? Ik heb al gevraagd of ze het zelf wil doen en dat wil ze dan wel, eventjes, en dan trekt ze de legging die ze zichzelf net aangetrokken heeft weer net zo hard uit. Het duurt werkelijk een half uur of langer voor ze een legging, rokje en shirt aan heeft. En ik word er erg ongeduldig van, en daar wordt zij nog opstandiger van, dus heel gezellig is het dan niet.

Het is dan ook neit alleen dat ze tegenwerkt, maar ook schopt ze me dan, ze loopt weg, draait zich alle kanten op en dan begint het weer van voor af aan.
pi_102087492
Heel herkenbaar Miss.. Ik laat Mila in zulke buien tegenwoordig maar haar kleren zelf uitkiezen (geef haar twee opties en ze mag dan kiezen tussen die twee, niet meer). Dan voelt ze zich denk ik meer betrokken en meestal gaat het dan beter.. Niet altijd trouwens ;)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 10:57:44 #108
5428 crew  miss_sly
pi_102088074
Mee laten kiezen is een idee, hoewel ik niet het idee heb dat het gaat om wát ik haar aan wil doen, maar dát ik haar wil aankleden. Ik bedacht me net ook dat we het misschien op de grond moeten gaan doen, ipv op bed. Misschien vindt ze dat op de een of andere manier niet meer zo fijn, te babyachtig misschien? Ze mag ook een boekje lezen tijdens het aankleden, en dat werkt soms, maar vaak ook niet.
pi_102088319
Bij Mila ging het ook niet om wat ik haar aantrok, ze wilde gewoon ook zeggenschap hebben in het aankleden geloof ik. Geloof niet dat ik het zo goed kan uitleggen nu, maar goed, misschien heb je er iets aan :)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 11:09:51 #110
5428 crew  miss_sly
pi_102088383
Ik ga het in ieder geval meenemen :Y Hee, alles kan zomaar de gouden tip blijken te zijn. We kunnen helaas (of misschien maar goed ook!) niet in hun hoofdjes kijken, maar ze kunnen ons vaak ook nog niet uitleggen waarom ze iets wel of niet doen en vervelend zijn.
  zondag 18 september 2011 @ 11:16:34 #111
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102088567
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:32 schreef Brighteyes het volgende:

Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel... :X :X :X
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'! :o -O- Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst. :{ Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.

En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.

Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
Dit probleem heb ik ook gehad, en heb de wijkverpleegkundige om raad gevraagd.
Volgens haar was het een negatieve spiraal waar ik inzat, peuter doet iets verkeerd en ik reageer geirriteerd of boos en daardoor gaat peuter weer negatieve aandacht vragen.
De wvk dacht dat ik degene was die moest veranderen door minder geirriteerd te zijn en meer positieve aandacht te geven. Dus al beginnen om 's ochtend vrolijk beneden te komen en niet met een chagrijnig hoofd omdat je weer een pestdag tegemoet gaat. Bij vervelend gedrag peuter wegzetten op een stoel en even laten zitten en bij vertellen dat dat gedrag niet mag (dat kan ook zonder geirriteerd te klinken ) en weer terugzetten als hij er afklimt. Daarna niet meer over het voorval hebben en direct daarna positieve aandacht geven.

Hier was het direct over met dat vervelende gedrag de volgende dag. Ik merk ook als ik een keer een dag chagrijnig ben dat hij dan ook vervelend is.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, misschien ligt het wel aan jouw gedrag en dat jij degene moet zijn die moet veranderen Dat klinkt wel heel gemeen he, maar zo bedoel ik het niet hoor :P

[ Bericht 4% gewijzigd door krijtlijk op 18-09-2011 11:24:32 ]
  zondag 18 september 2011 @ 11:20:18 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102088666
Ow miss die aankleed strijd lever ik hier al zeker een jaar. Roy houdt er niet van, huilen, draaien, weglopen, kleren op de grond gooien, knijpen.
Zijn hier gemiddeld een half uur bezig, als we het zouden toestaan.
Ik pak roy nu op schoot met 1 arm klemvast en met de andere kleed ik hem dan aan.bovenstukken, dan zet ik roy op de grond en probeer ik zou snel mogelijk luier en broek aan te trekken.
pi_102088782
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 10:29 schreef Raissa het volgende:
Heel herkenbaar Miss.. Ik laat Mila in zulke buien tegenwoordig maar haar kleren zelf uitkiezen (geef haar twee opties en ze mag dan kiezen tussen die twee, niet meer). Dan voelt ze zich denk ik meer betrokken en meestal gaat het dan beter.. Niet altijd trouwens ;)
hier ook, gecombineerd met de uitleg dat we na het aankleden ontbijten/ een koekje gaan eten, en dat als ze niet meewerkt allemaal veeeeeeeeeeeel langer duurt. plus dat ik gewoon wegloop als het echt te bont is. "ik kom wel terug als je wel meewerkt. roep maar als je er klaar voor bent"
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 11:30:56 #114
5428 crew  miss_sly
pi_102088929
Hoe redelijk en vatbaar voor uitleg Senna ook kan zijn, dat is ze niet als het om aankleden gaat. En we gaan echt nergens heen hoor, als ik aan haar overlaat om aangekleed te worden. Niet naar het kdv, maar ook niet naar omi of Artis of wandelen, of fietsen. En ontbijten hebben we meestal al gedaan.
pi_102089171
Miss, verwacht je niet teveel van haar, omdat ze wel heel veel begrijpt en snapt en dat je ook met haar kan overleggen. Maar misschien is dit iets waar ze gewoon wel mee aan het peuterpuberen is...
Hier is het aankleden ook een soort vrij worstelen soms.

Ik weet het niet hoor, heb ook niet echt goede raad voor je. Je zou kunnen kijken of het scheelt als je samen kleding uitkiest. Verder weet ik niet zo goed, succes met je grote kleine meid :)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 11:52:02 #116
5428 crew  miss_sly
pi_102089535
Ik denk dat je gelijk hebt over het peuterpuberen, Nijna :Y Ik moet mijn eigen mindset een beetje bijstellen, denk ik. Als ik ook lees wat krijtlijk post (over iets anders, maar het gaat om het idee) stap ik misschien ook wel al met het verkeerde been het aankleden in. Of misschien moet schaap het maar eens wat vaker doen. Even zoeken dus naar de juiste manier ;)
pi_102089658
soms iets gewoon even aan de ander overlaten kan al de oplossing zijn hoor miss. dat is hier met tandenpoetsen. meestal doet sangdrax het tandenpoetsen bij selene en wordt dat een machtsstrijd. sangdrax was laatst zelfs wat gepikeerd toen ze er om aan het ruzieen waren en hij dreigde met "straks doet mama het hoor!" in de verwachting dat ik zou helpen met een houdgreep. maar toen kwam ik, vroeg om de borstel en een open mond, poetste rustigjes heur tandjes terwijl ze netjes bleef zitten en klaar :o :P
pi_102090642
Wat een heerlijke herkenning weer hier :) Fijn he alle peuters lijken op elkaar!
Jaël is ook een aankleed drama, Saartje moet altijd eerst en dan nog wil ze meestal niet. Dan laat ik haar al sokken en de luier zelf paken dat werkt al redelijk en als ze dan nog niet mee wil werken dan zeg ik dat Saar en ik dan wel naar beneden gaan en dat ze dan mag roepen als ze wel gewoon gaat aankleden, dan is het altijd heel snel jaja aankleden :) Want beneden is het leuk daar is speelgoed en de tv ;)
Ik heb wel eens de fout gemaakt haar in pyama mee naar beneden te nemen, dat uit zich in een dramaaaaaa, doen we dus niet meer.

Jaël is sinds deze week opeens heel erg van de duplo en huisjes bouwen zo zoet O+
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 12:34:33 #119
5428 crew  miss_sly
pi_102090888
Wij wonen gelijkvloers, dus dat werkt hier niet ;)
  zondag 18 september 2011 @ 13:23:44 #120
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102092930
Ik lag net in bad even over je vraagstuk na te denken Miss en bedacht me ook dat misschien wel samen kleding uitzoeken zou kunnen helpen, of wat ik tegen Maarten ook zou zeggen, als je geen kleding aan wilt, dan blijf je in pyjama en kunnen we idd niet naar... (vul maar in).
Veel nieuws heb ik dus ook niet bedacht...

Het is hier echt zondag... Maarten zit te tekenen, tv te kijken en ondertussen een broodje te eten (dit trof ik aan toen ik net beneden kwam) :)
  zondag 18 september 2011 @ 19:18:11 #121
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_102107453
Hier meestal weinig problemen met aankleden: als we niet aangekleed zijn, kunnen we simpelweg niet naar beneden. ;)

Ik ben benieuwd hoe het dinsdag zal gaan, dan wil ik haar alvast in zwemkleding steken voor we weggaan naar het zwembad. Dat doe ik zelf ook altijd, dat scheelt in omkleedtijd. Nu ze zindelijk is, kan ik haar óók alvast zwemkleding aantrekken voor we weggaan. Ben benieuwd of ze het 'pikt'. :P

Ik merk zelf ook dat ik mijn gemoedstoestand op haar overbreng. Gelukkig ben ik meestal de rust zelve. Meestal dan... :')

[ Bericht 6% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 18-09-2011 19:26:02 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 20:39:04 #122
5428 crew  miss_sly
pi_102112130
Schaap heeft vnamiddag geprobeerd haar aan te kleden, maar het drama was net zo groot, met dit verschil dat ze nu riep dat mama het moest doen :')
We proberen dus maar eens wat. Wel fijn dat er herkenning is; ben niet de enige met een kind dat een hekel heeft aan aankleden!

We kregen vanmiddag zomaar het compliment dat Senna een goed opgevoed kind is :S O+ Toch wel fijn om te horen. Ze gedroeg zich ook wel vrij aardig, en zeker toen ze telkens aan de vriendin waar we waren ging vragen of iets mocht: mag ik even in die kamer kijken? mag ik baby even vasthouden?
pi_102112672
Miss, misschien de regie over het aankleden bij haar laten? Haar zelf laten doen wat ze zelf kan, en haar vragen wat je voor haar kan doen? Dat je bijv vraagt: wat moet er eerst, en wat daarna, eerst ene arm, dan andere, en dat jij op haar aanwijzen bijvoorbeeld haar sokken aan doet? Dan heeft ze misschien een groter gevoel van 'zellefdoen'.
Geen idee of zoiets werkt hoor, maar ik kwam hier voorbij en het schoot me te binnen :)
  zondag 18 september 2011 @ 22:16:43 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102119885
Miss ik ben vanavond 20 minuten bezig geweest om een paar schoenen bij Roy aan te trekken....
Houtgreep was de enige oplossing.

Het verschil hier is dat je wel tegen Roy kan zeggen, Roy werk eens mee, dan is het sneller voorbij en kunnen we naar.... (vul zelf maar in)
Maar Roy snapt echt niet wat je bedoeld en gaat vrolijk verder met datgene wat hij doet. (voorover gaan hangen, draaien, gillen)
Dat maakt het hier nog even moeilijker.
Kan ook wel vragen wat wil je aantrekken, maar Roy trekt en gooit alles uit de kast.

Ik neem aan dat je dat wel aan Senna uit kunt leggen hoe en wat.
Je zou er ook een feestje van kunnen maken, beetje zingend en aanwijzend kleding aantrekken waarbij de actief mee kan doen.
Dit doe ik wel regelmatig bij Roy, ga ik zingen terwijl ik hem aankleed, dan is hij net wat meer afgeleid een lukt het net even wat sneller ;)
pi_102120385
Peuters, ze zijn zo leuk, maar dat eigen willetje he!

Lars heeft ook zo zijn eigen ideeen over hoe alles moet gaan, en als dat niet in mama's straatje past....berg je maar!
Dan ga je gewoon languit liggen op de grond en gil je alles bij elkaar. En iedereen moet er dan ook nog om lachen....
(alleen zo jammer dat hij het ook bijv weleens heeft als ik Meike naar school breng...dan wil hij daar blijven)

Hihi mijn spookje staat op de site van de plaatselijke huis-aan-huis-krant. En zijn zus ook.
Hier
foto 1 is Meike en foto 21 is Lars.
pi_102121836
Mijn peuter ligt heerlijk in zijn nieuwe bedje te slapen :D Vanmiddag in elkaar gezet en hij ging er vanavond in liggen alsof hij niet anders gewend was. Zó lief, met zn knuffelaap stevig tegen zich aangedrukt onder het dekbedje, gewoon in één keer lekker gaan slapen O+

Die aankleedproblemen zijn herkenbaar, hoewel het hier alweer minder erg is inmiddels :) Hopen dat het zo blijft of nog beter wordt :P Het was vooral toen hij een tijdje niet naar het kdv wilde, dat hij niet aangekleed wilde worden. Als ik dan zei dat hij niet naar het kdv ging rende hij zelf naar zn slaapkamer :o Gelukkig is dat nu weer over en gaat hij er weer graag naartoe. En omkleden naar pyjama, maar tegenwoordig mag hij een Woezel en Pip filmpje kijken, en als hij niet meewerkt met omkleden zeg ik dat Woezel en Pip anders straks al begonnen zijn. 9 van de 10 keer gaat het dan prima. En die andere keer zet mn man (of ik als hij omkleedt) Woezel en Pip maar gewoon vast aan als ze nog bezig zijn met omkleden/tandjes poetsen.
pi_102127593
Ik heb hier trouwens iets dat een nog groter drama is dan aankleden en dat is haren kammen.. Ze draait haar hoofd dan alle kanten uit en duwt me weg en houd haar handen op haar hoofd. Door al die ellende doen we af en toe gewoon maar een hoedje of mutsje op.. En laatst heb ik geroepen we knippen het eraf en nu als ze weer dwars is roept zij nee knippen mama ja knippen? Maar ik wil haar haartjes helemaal niet kort hebben. We gebruiken al een speciale spray waardoor er minder knopen in haar haar zitten maar het drama blijft. Vanmorgen heb ik haar omgekocht met schuimversteviger datwilde ze graag maar ja datwil ik niet elke dag want dan moet ik vaker haren wassen en dat is ook dramaaaa ;) al met al leuk hoor peuters maar de dramaaaa's ik moet er vaak ook wel een beetje om lachen :)
  maandag 19 september 2011 @ 06:43:31 #128
12913 GreatWhiteSilence
pi_102129321
Een spray tegen knopen? Daar heb ik wel interesse in: Annicka heeft mijn haar gekregen, en het is dun en zeer vatbaar voor knopen. Papa mag haar haar dan meestal ook niet kammen, want ik weet uit ervaring hoe je die stomme dingen eruit krijgt, papa is daar wat minder handig in. :P

Er is vannacht trouwens een klein wonder geschied: ze is om een uur of negen in slaap gevallen en om half zes ben ik maar eens gaan kijken of ze nog leefde. :@ Ze was wakker en kroop uit bed, en ik wilde haar al optillen om mee te nemen naar ons bed, maar ze wilde terug naar haar eigen bedje. :o Ze slaapt nu nog. Meestal staat ze ergens tussen een en vier bij ons en slaapt ze bij ons in bed verder. Ik ben benieuwd of dit doorzet...

Nu kan ik zelf trouwens niet meer slapen, vandaar de voor mijn doen achterlijk vroege post... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_102129634
Wij noemen het aardbeienspray. Het is van Schwartzkopf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102129966
Annicka wat een goeie nacht *O*

En die van ons is idd ook van schwartzkopf :) Een rose goedje en het ruikt lekker! Mijn zusje kwam ermee, die heeft ook een giga bos met krullen :)
pi_102130231
Wij hebben zoiets van etos eigen merk voor Kim. Werkt goed!
pi_102130284
Hier ook een tijdje aan de hand gehad MP, ik neem aan dat je al "zachtjes" kamt? Ik kam het per pluk, dan pak ik de pluk zo stevig vast dat ze zelf eigk niet meer voelt, zonder aan die pluk te trekken natuurlijk :P

Maar wat hier de truuk deed was een liedje erbij zingen :') ze vindt het liedje van smakelijk eten helemaal leuk dus die hebben we nu voor kammen. Werkt als een trein en ik hoor haar vaak zelf zachtjes zingen terwijl ze haar popje kamt O+
We zingen:
haren kammen, haren kammen,
kam kam kam,
kam, kam, kam,
oh wat ben je mooooi
oh wat ben je mooooi
kam maar door!

Echt rijmelarij van likmnvestje :Y) :+
maar hey, het werkt, ze blijft keurig zitten en no drama.
:)
pi_102130443
Ik deed bij meike altijd heel pedagogisch niet verantwoord kammen terwijl ze tv kijkt.
Dat gaat als de brandweer!
pi_102130459
haren borstelen gaat nog wel hier (mits ik het doe), maar verder wil ze er niets op/aan/bij. dus geen staartjes, vlechtjes of speldjes. alleen tijdens het eten mag een speldje omdat anders haar lok in het eten valt. haar verklaring: ze wil een jongetje zijn :P
  maandag 19 september 2011 @ 09:06:20 #135
114177 Diaan73
pi_102130514
Wat dat betreft, ben ik wel blijk dat ik een jongetje heb... gewoon wat zwitsalwater er in en kam erdoor. Klaar!

Herkenbaar al die peuterpuberbuien. Wij ontkomen er ook niet aan. Waar ik vooral gek van word, is het doordrammen en miepen om van alles. Gelukkig blijft hij niet lang in z'n buien hangen, wat Twan wel deed, maar ik weet weer wat ik zo lastig vond aan deze leeftijd. En idd dat eigen willetje! }:| Aan de andere kant is het ook wel heel schattig en leuk. Lennon begint nu echt lekker (na) te praten.
Make love, not war ☮
pi_102130653
@ mignonne, dat liedje ga ik ook proberen Jaël vind zingen echt helemaal de bom op het moment. (en ja ik doe idd ook zachtjes pluk voor pluk, maar ik mag haar haartjes soms niet eens aanraken..)

Ik doe het ook vaak als ze haar boterhammetje aan het eten is, maar de laatste tijd stopt ze dan dus met eten en ze eet al niet geweldig dus das niet helemaal handig.

Ze heeft trouwens ook wat nieuws ze doet steeds een plukje haar in haar mond en dan zeg ik dat het niet mag dan zegt ze nee isse vies, maar tien minuten later is het weer bingo.. Daarom moet het dus ook wel in een staartje, maar zelfs dan wroet ze gewoon een plukje los om die vervolgens in haar mond te steken en dan ook nog met een doorweekt plukje bij me komen en zeggen kijk isse bah.. :') _O-
  maandag 19 september 2011 @ 09:52:46 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102131411
Oef wat een verdriet vanmorgen bij het wegbrengen naar het kdv. :'(
En dan hou ik het dus ook echt niet droog. :@ Ik geloof niet dat dat ooit gaat wennen.

Ik ben vanmorgen wel begonnen met positief zijn en blijven en niet meteen bij de eerste piep er al bovenop gaan zitten met dezelfde mood als het einde van gisteren zeg maar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Beetje toegeven aan dingen als 'nee, jij moet het doen' want er tegeningaan levert eerst flink drama op en uiteindelijk doe ik het dan alsnog. :')
Maar even meeveren en dan later proberen weer terug te buigen naar weer wat meer zelf en wat minder mama. :)
  maandag 19 september 2011 @ 10:12:12 #138
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_102131789
Voor de kindjes met veel haar; probeer een tangle teezer! Kost rond de 15 euro maar is elke cent waard. Borstel je zo alle klitjes mee uit. En dat zijn er vaak nogal wat in het haar van mijn dochter :X
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_102131899
wat is een tangle teezer?? nooit van gehoord..
  maandag 19 september 2011 @ 10:17:46 #140
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_102131919
weet je hoe google werkt? ;)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_102131952
ja ik weet maar ik is lui en druk met twee kinders ;)

found :) ziet er bijzonder uit.
pi_102135448
BE lastige nare momenten zijn dat.. Hier ook een fase gehad waarin het echt krijsen als een speenvarken was bij het wegbrengen :o Maar als ik dan eenmaal weg was, was het binnen een paar minuten weer helemaal prima, en het kdv belde me dan ook nog even op om mij gerust te stellen. Gelukkig lijkt die fase weer helemaal voorbij nu..

Ik ben zó waanzinnig trots op Timo :D Hij heeft vannacht voor het eerst in zijn nieuwe (open) bedje geslapen, hij is zonder een kik gaan slapen en is er niet uitgevallen en heeft keurig tot de volgende morgen 7 uur geslapen :D En geen paniek of zo toen hij wakker werd, gewoon mama roepen zoals altijd O+ Hij vindt zn bed (dat peuterbedje van Ikea met de schapen) echt hélemaal fantastisch en zn dekbedovertrek ook, die heeft hij zelf uitgekozen in de Hema (die met de grote boom erop) O+ *trots*
pi_102135837
Oh timo, wat knap! Goed zo!!

Balen BE dat het zo'n drama is bij het afscheid, dan ga je echt met een steen in je maag weg he....
Is het verdriet snel weer over? Anders kun je misschien na een paar minuutjes even stiekem binnengluren, voor je eigen geruststelling...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 september 2011 @ 13:38:24 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102136942
wat goed timo!

Ik had ook even een trots-momentje op de psz zonet : toen ik vroeg of zij verschil bemerkten in jan z'n gedrag mét de kindival was het overduidelijk een ja! hij is rustiger, maar nog steeds hyper-actief en moet gewoon bezig zijn. Een beetje het idee van zachtjes-gillen wat ik geloof ik van Trui las ergens op 't forum. Maar op 't moment dat ik even met de ene juf in gesprek was, stond Jan aan me te trekken. Dus ik zeg: ga de (andere) juf maar even helpen opruimen. Hij zei geen woord, maar liep meteen op een klein stoeltje af om op te tillen en naar de juf te brengen. En zo met alle stoeltjes die er (nog) stonden :o Ohja, en op de vragenlijst die zij moesten invullen voor lucertis stond ook een vraag : "toont weinig of geen liefde/genegenheid naar anderen toe" die hebben ze aangepast toen ik binnenkwam, want Jan sloeg meteen z'n armen om me heen. Hij doet het alleen bij eigen mensen, niet bij "vreemde" mensen O+

oh en haren kamme: geen tips. ik gebruik een tondeuse :P

pi_102137948
Wat goed TF ik ga hem meteen bestellen.
  maandag 19 september 2011 @ 14:21:03 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102138003
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 20:56 schreef Troel het volgende:
BE: negeren. Als Sasha Oscar aan het uitdagen is of plagen of wat dan ook, Oscar weghalen en elders neerzetten.

Dat maakte tenminste hier bij Ruben de meeste indruk en werd ook aangeraden vanuit het CB. Ok, hier speelt er ook wat meer mee natuurlijk, maar na een paar keer Jochem weghalen, was het Ruben ook snel duidelijk. Daarna ben ik best hard begonnen met de trap en tot drie tellen (ja, ik heb even al mijn idealen onder tafel geschoven) en nu is het zo dat hij doorheeft dat het menens is als ik tel. Maar, als je ook maar even weer een vinger geeft, neemt hij de hele hand, dus wel consequent blijven.
Ik ben dus helemaal niet voor negeren. Juist als je kind lastig en dwars is moeten ze je onvoorwaardelijke liefde voelen. Jij weet natuurlijk dat je van hem houdt, ook al negeer je hem, maar een kind ervaart dat niet zo. Ik ben ervan overtuigd dat aan elk dwars en "stout" gedrag een dieper liggende behoefte ten grondslag ligt. Een kind wil niet "stout" zijn. Misschien wat extra één op één aandacht BE? Als Dean een bui heeft dan neem ik hem altijd juist lekker op schoot, meestal "breekt" ie dan en is de lucht geklaard daarna..Ik vind deze zelf altijd erg nuttig http://www.awareparenting.com/twintig.htm

[ Bericht 4% gewijzigd door Vivi op 19-09-2011 17:32:07 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_102140785
He hoi! Ik hoor hier nog niet, maar las op de eerste pagina dat Jael een Bijt-probleempje heeft en ik ben benieuwd hoe dat nu gaat en jullie ermee omgaan. Wij hebben hier namelijk sinds een paar weken ook een piranja rondlopen... weliswaar een half jaartje jonger, maar vaak wel een keer per dag wordt een van ons gegrepen of een poging tot. Ik vind het zelf echt verschrikkelijk om te zien, vooral omdat ik graag wil dat ze dat niet doet, maar ook omdat ik zie hoe mijn man erop reageert (erg fel, niet slaan of zo hoor, maar ik hoor dat ie zich echt in moet houden)... En ik ben zo bang dat ze het nu we terug zijn van vakantie ook bij de kindjes op het kdv gaat doen.

De situaties zijn meestal wanneer ze iets wil/doet/heeft wat niet mag. Dan kun je proberen het uit te leggen, terug te vragen zowel lief vragen als dwingend, maar dat helpt niet. Als je dan probeert dat af te pakken of haar weg te zetten (uit de situatie halen) hapt ze naar onze armen... tot nu toe zetten we haar dan in de hoek (of een willekeurige plek als we niet thuis zijn) om "af te koelen" maar het heeft kennelijk weinig indruk gemaakt of zo, want het blijft gebeuren... Ik probeer het nu een beetje te negeren, maar ik ben zo bang dat dat ook niet helpt. Terugbijten wil ik echt niet en slaan of zo ook niet. Ik hou daar helemaal niet van.

Iemand een idee voor deze niet-peuter-mama? ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 september 2011 @ 19:33:58 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102150059
Jan wil ook nog wel eens bijten Lijnloos, De laatste keer (zaterdag) dat het gebeurde heb ik 'm met verheffing van stem gezegd dat er in dit huis niet gebeten worden en hem in de gang op de mat gezet, en daarna is het niet weer gebeurd. Mocht hij weer bijten, dan is het linea recta weer de gang op.

Hierop voortbordurend heb ik vanmiddag tijdens dat gesprekje op de psz gezegd / afgesproken dat als Jan ongewenst gedrag vertoont (slaan / spugen enzulks) ze hem gewoon in de gang kunnen zetten. Ze haalden hem nu wel weg bij het kindje waar hij in de buurt was zeg maar, maar dat maakte geen indruk op hem volgens hen. Ook naar uitleg waarom het niet mag luistert hij niet / lijkt hij (nog) niet te begrijpen. Hij kijkt je aan, zegt ja en doet 't meteen weer. (dat merk ik hier thuis ook overigens). Prima, zet ´m dan maar op de gang, net zolang tot het wél indruk maakt.

overigens heb ik vanmorgen maar een inschrijfforumulier opgehaald bij de OBS hier. Over een half jaarnog een keer langslopen voor een rondleiding op de school, en een maand van te voren kan hij gaan wennen. ik kijk er nu al naar uit *not* :')

pi_102152639
Lijnloos, Senna doet het ook wel eens, maar niet heel vaak. Ze doet het dan inderdaad als ik (eigenlijk alleen bij mij, niet bij schaap) haar bijvoorbeeld oppak om toch naar de badkamer te gaan als ze zelf niet gaat lopen. Ze spert haar mond dan wijd open en beweegt richting mijn gezicht. Ik zie dat dan meestal vanuit mijn ooghoeken en reageer helemaal niet, alleen hou ik haar gezicht op afstand zodat het bijten niet lukt. Geen idee of dat een idee is, maar ze krijgt nu een reactie op haar ongewenst gedrag, en op deze manier niet. Misschien een mogelijkheid om te proberen.

Senna heeft vandaag wat in haar blote billen rondgelopen en dat resulteerde in een plasje op de pot, een paar druppeltjes op de grond omdat ze net te laat was en een drolletje op de pot. Helemaal op eigen initiatief. Toen ze moest poepen, hoorde ik haar in vliegende haast uit haar kamertje naar binnen komen rennen, terwijl ze 'vlug, vlug, vlug' zei O+ :D
pi_102152834
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik ben dus helemaal niet voor negeren. Juist als je kind lastig en dwars is moeten ze je onvoorwaardelijke liefde voelen. Jij weet natuurlijk dat je van hem houdt, ook al negeer je hem, maar een kind ervaart dat niet zo. Ik ben ervan overtuigd dat aan elk dwars en "stout" gedrag een dieper liggende behoefte ten grondslag ligt. Een kind wil niet "stout" zijn. Misschien wat extra één op één aandacht BE? Als Dean een bui heeft dan neem ik hem altijd juist lekker op schoot, meestal "breekt" ie dan en is de lucht geklaard daarna..Ik vind deze zelf altijd erg nuttig http://www.awareparenting.com/twintig.htm
Ik ben ook niet voor negeren van het kind, maar soms werkt het hier wel om het ongewenste gedrag te benoemen en te zeggen dat ik daar nu even niet naar kijk of luister. Zogauw ze echter om een knuffel of kusje of aandacht bij me komt, krijgt ze dat direct. Dat is geen beloning om te krijgen en ga ik ook niet als straf niet geven. Soms juist meer knuffels en op schoot zitten op zo'n dag, want kennelijk heeft ze dan juist behoefte aan wat aandacht inderdaad.
pi_102153266
Wat wij op het kdv doen is het kindje even apart zetten, met de mededeling dat bijten niet mag en zeer doet. Poosje negeren en dan weer laten spelen.

Sorry laten zeggen kan, hoeft niet! Van zo' jong kind is het geweten nog niet goed omtwikkelt. het doet het dus niet om iemand pijn te doen, en weet ook niet wat hij ermee "aanricht"
Je ziet vaak dat kinderen die bijten zich verbaal nog niet goed kunnen uiten. Ze kunnen niet zeggen wat ze willen en uit frustratie zetten ze letterlijk de tanden erin.
Vaak herken je de situaties waarin het gebeurt, en kun je al ingrijpen/ bijsturen voordat het kindje gaat bijten. Het is vaak een reactie ergens op, de een slaat, de ander huilt, en weer een ander bijt.
Heel vervelend, maar....!!!! Het is een faaaaaaaaaaaase....!
pi_102155738
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 09:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik deed bij meike altijd heel pedagogisch niet verantwoord kammen terwijl ze tv kijkt.
Dat gaat als de brandweer!
:D Zo kam ik Linde ook altijd. Voordeel: ze huilen dan alleen tijdens de reclame :P
Shampoo met een cremespoeling erin helpt heel goed. Antiklit spray is fijn, maar ruikt zo zoet.
  maandag 19 september 2011 @ 22:09:12 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102159769
Viev, ik ben het wel met je eens hoor, echt spijkerhard negeren kan ik ook niet. Maar zoals Sly het omschrijft kan het wel en doen wij het ook soms: Sasha, ik heb nu X keer dit of dat gezegd, nu zeg even helemaal niks meer tot je er mee op houdt'. En dat werkt ook wel dan hoor. Niet altijd overigens hoor.

Ze waren vandaag op het kdv superlief geweest en helemaal niet dwars. Gelukkig maar want ik voel me dan bij voorbaat al opgelaten. ;)
En toen ik ze op ben gaan halen heb ik ze alleen maar positief en gezellig benaderd en een beetje meer meegebogen met gepiep ('ik wil met jou kroelen' op een heel huilerig toontje, daar gaan normaal mijn haren van overeind staan. Kroelen mag altijd, maar dan zonder het gepiep erbij :@ ), ze eerst met een kleurplaat aan tafel gezet voor ik ging koken, heel gezellig en gemoedelijk gegeten, toen nog heerlijk een berg verhaaltjes voorgelezen op de bank en toen naar bed. O+
Wat een verademing, er is geen onvertogen woord gevallen. :) *O*

Het feit dat ik vandaag voor het eerst in drie weken een hele dag voor mezelf had (op mijn werk) hielp ook wel heel erg mee! :D Even opladen! :@ Of nou ja, eigenlijk meer afkicken van drie weken lang 'nee, mama doen!'. ;)
pi_102160333
Ow, dat gepiep kan ik ook slecht tegen, maar ik zeg dan altijd: natuurlijk wil ik helpen/knuffelen/kusje geven/whatever, maar ik wil wil dat je het anders vraagt. En da tdoet ze tegenwoordig eigenlijk vrijwel altijd zonder problemen. Ze begint nog wel vaak met een piep, maar dat heeft gewoon tijd nodig, hou ik mezelf maar voor ;)

Fijn dat het een goede dag was, BE. Voelt ook fijn he, voor jezelf? En opladen op je werkt klinkt best herkenbaar.
pi_102163483
Be altijd fijn opladen op het werk ;)

Hier stond vanmiddag een bezoek aan het cb op het programma.
Goed gesprek gehad, vol begrip en mee helpend en mee zoekend naar passende oplossingen voor Roy.
Ze hebben een nummer gegeven van een logopediste die speciale oudercursussen geeft waarbij het kind weinig tot niet spreekt.
Deze is gespecialiseerd in "speciaal"gevallen en voornamelijk kinderen. en hun waren daar heel goed over te spreken.

Verder zijn ze erg tevreden over Roy, zijn motoriek is goed, lengte gewicht dik in orde,brabbelen vonden ze goed, zijn vrolijkheid de manier van spelen, het lopen.
11kilo 800 gram en 83 cm ( hij is hier kleiner geworden dan in het ziekenhuis in gent) ;)

eigenlijk gewoon een fijn gesprek met alle tijd voor ons en Roy
pi_102172496
Hai, ik kom ook even binnenvallen.

Heb 'n beetje teruggelezen en ik moet bekennen dat we hier ook een bijtertje hebben :@
Grote broer, papa, mama... Het bijten uit enthousiasme tijdens het stoeien doet hij niet meer, maar zodra hij goed nijdig wordt kan hij zich moeilijker inhouden en dan wil hij nog wel eens zijn tanden in je zetten. En hard ook :X
We reageren hier altijd heel fel op, bijten mag absoluut niet! Zodra hij het doet moet hij van schoot af, stoppen we met spelen of moet hij even op de gang. Dat laatste hebben we sinds kort geïntroduceerd als straf en lijkt goed te werken. Nou heeft hij afgelopen vrijdag voor het eerst iemand anders dan ons gebeten, een kindje op het kdv :o
Ze gingen buiten spelen en er stond een kindje voor hem te treuzelen bij de deur waardoor hij er niet langs kon. Meneertje ongeduld beet hem toen in zijn rug waarop het jochie heel hard moest huilen. De leidster had het gezien, zette Toby op de bank en daar moest hij blijven zitten tot alle kindjes naar buiten waren. En toen pas mocht hij. Ik hoorde het 's avonds pas, veel te laat om er nog over te beginnen dus. Hopelijk was dit een eenmalig incident :Y

Zal ik maar gewoon vanuit het niets weer mee gaan kletsen?

Dan vertel ik even dat we vanmorgen kastanjes hebben geraapt in het park. En nu staat hij ermee te koken in zijn IKEA-keukentje O+
.... met gevoel voor drama....
pi_102172696
Klinkt supergezellig Kersjes :)
En tuurlijk gewoon weer gezellig meekletsen.
En dat bijten wat een goeie reactie van de begeleidster van het kdv.

Jaël heeft hier nu al een tijdje gelukkig niet meer gebten, die keer dat ze Sarah hard beet in haar duim is de laatste keer geweest, ik geloof dat het krijsen van Sarah en mijn bozige reactie toch indruk hebben gemaakt al had ik die indruk op dat moment niet.
Verder zijn we bij Jaël nu bezig de forlax langsaam af te bouwen ik hoop dat het lukt.

En net echt, wij kijkne nooit Dora omdat ik er niet van hou maar nu sinds kort hebben we nick jr dus er word toch dora gekeken, best leuk stiekem. Ze heeft het drie keer gekeken denk ik en we hadden dorakoekjes, dus ik zeg welke wil je? zij ja rugtasssssss :o
Ik dacht die kiest dora want de rest weet ze nog niet, ow ik onderschat haar nog zo vaak onze kleine slimmerik.
  dinsdag 20 september 2011 @ 13:41:45 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_102177927
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2011 22:09 schreef Brighteyes het volgende:
Viev, ik ben het wel met je eens hoor, echt spijkerhard negeren kan ik ook niet. Maar zoals Sly het omschrijft kan het wel en doen wij het ook soms: Sasha, ik heb nu X keer dit of dat gezegd, nu zeg even helemaal niks meer tot je er mee op houdt'. En dat werkt ook wel dan hoor. Niet altijd overigens hoor.

Ze waren vandaag op het kdv superlief geweest en helemaal niet dwars. Gelukkig maar want ik voel me dan bij voorbaat al opgelaten. ;)
En toen ik ze op ben gaan halen heb ik ze alleen maar positief en gezellig benaderd en een beetje meer meegebogen met gepiep ('ik wil met jou kroelen' op een heel huilerig toontje, daar gaan normaal mijn haren van overeind staan. Kroelen mag altijd, maar dan zonder het gepiep erbij :@ ), ze eerst met een kleurplaat aan tafel gezet voor ik ging koken, heel gezellig en gemoedelijk gegeten, toen nog heerlijk een berg verhaaltjes voorgelezen op de bank en toen naar bed. O+
Wat een verademing, er is geen onvertogen woord gevallen. :) *O*

Het feit dat ik vandaag voor het eerst in drie weken een hele dag voor mezelf had (op mijn werk) hielp ook wel heel erg mee! :D Even opladen! :@ Of nou ja, eigenlijk meer afkicken van drie weken lang 'nee, mama doen!'. ;)
Fijn joh, dat je zo'n positieve dag had! En ja, het is heerlijk soms even uit die rol te zijn...kun je de accu weer opladen ;), En wellicht moet Sasha gewoon ook weer even wennen aan het dagelijkse ritme na de vakantie? Het is ook nog maar een klein kuikentje natuurlijk :).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_102178496
Bedankt voor alle tips! Ik hoop dat als het bijten een fase is, dat dan ook echt wel snel klaar is. Gisteravond was het weer raak, mevrouw ging er met mijn borduurwerk vandoor (die echt gewoon in een tas achter de bank met rits dicht stond) en dat vond ik niet zo'n tof idee. Dus ik heb eerst netjes/lief gevraagd, daarna dwingen en toen was ik het zat (en bang dat het kapot zou gaan) en probeer de ik het uit dat ieniemini handje te peuteren en toen had ik dus weer een stel tanden aan mijn arm hangen. Het gaat niet hard en het doet ook geen pijn, maar ik vind het vreselijk. Ditmaal was het wel hard brullen bij het in de hoek zitten... dus misschien begint het nu toch wat meer als straf te voelen en consequentie van het bijten. Ik ga ook het negeren (met uitleg) proberen, dat vond ik wel een goeie... ^O^ Bedankt!!!

Oh en BE, fijn dat het gisteren zo lekker ging, hopelijk trekt het gemiep snel weg (kan ik ook heel erg niet tegen :@ )
pi_102178973
Hee Kersjes, leuk dat je er weer bent!

Ik zou zowiezo niet meer met Toby erop terugkomen als het op het KDV gebeurd is, ze hebben hem er daar al voor gestraft, dus dan is het ook klaar toch?
pi_102179657
Hoi Kers, wb :D
pi_102179949
Kersjes :W

Ik zou inderdaad ook niet na een dag kdv dingen nog eens dunnetjes voerdoen, lijnloos. Ook niet als ze wat ouder is en het wel begrijpt. Zou niet eerlijk zijn om thuis nog eens een uitbrander en/of straf te krijgen voor iets wat als is afgehandeld, toch?

Fijn dat het een goed bezoek was aan het CB, Bar!

Dora is stiekem best leuk, vind ik ook. Maar Sprookjesboom, onze nieuwe favoriet, vind ik nog leuker O+ Beetje het Fabeltjeskrant van vroeger: er zitten ook voor ouders leuke woordgrapjes in die de kinderen toch nog niet snappen :D
pi_102180037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Kersjes :W

Ik zou inderdaad ook niet na een dag kdv dingen nog eens dunnetjes voerdoen, lijnloos. Ook niet als ze wat ouder is en het wel begrijpt. Zou niet eerlijk zijn om thuis nog eens een uitbrander en/of straf te krijgen voor iets wat als is afgehandeld, toch?

Fijn dat het een goed bezoek was aan het CB, Bar!

Dora is stiekem best leuk, vind ik ook. Maar Sprookjesboom, onze nieuwe favoriet, vind ik nog leuker O+ Beetje het Fabeltjeskrant van vroeger: er zitten ook voor ouders leuke woordgrapjes in die de kinderen toch nog niet snappen :D
Dat dus... En ik ben wel blij dat ze nu niet meer constant om Fifi roept ;)
pi_102185162
Kersjes wb :W

Hier is het balletje gaan rollen, Mee is op gang gekomen, over 3 weken komen ze op huisbezoek, en de logopediste ga ik vrijdag naar toe een half uurtje nog maar eerst kennismaken en het een en ander toelichten.
pi_102202054
Fijn dat de zaken in gang gezet zijn, Bar! Hoop dat het voor jullie en Roy goed gaat werken.

Ik wilde nog even vertellen dat het tandenpoetsen weer een stuk beter gaat. Ik moest vanavond erg lachen: mijn ouders waren hier en die blijven dan vaak tot ze in bed ligt. Mijn moeder doet haar dan mee in bad, vinden ze allebei erg leuk. Dus ik kwam met de tandenborstel aanzetten, en dat wilde ze eerst niet. Dus ik zei dat het echt even moest, keek ze naar mijn moeder en zei: want anders kan ik geen stroop meer eten, en honing, en jam, en sapje drinken :D
het is dus echt blijven hangen! Dat in combinatie met het wegpoetsen van wat ze gegeten heeft (goede tip was dat!) "een stukje banaan zie ik hier, en hier nog een beetje yoghurt" maakte het een stuk fijner!
pi_102208876
Wat fijn Miss dat het werkt en wat goed dat ze het onthouden heeft :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 09:21:31 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102209296
*zonder bijlezen trots komt doen*

Jan stond weer eens z'n luier uit te trekken onder gemopper van "poepuh, peopuh" . Ik wilde er eerst geen aandacht aan besteden, want geert aan de borst, en hij maakt er altijd een spelletje van om zoveel mogelijk wc-papier af te kunnen rollen :') , maar, ja, hij had z'n luier al uit, dus ik moest wel gaan helpen. En zowaar .. een grote dikke drol op de wc gedaan! *O*

pi_102209362
Goed van Jan!
Maarre...wij besteden altijd aandacht aan een mededeling van Senna dat ze op de wc of op het potje wil. Als je dat niet consequent doet, hoe moeten ze het zelf dan serieus gaan nemen? Zal best lastig zijn hoor, met een andere kleine erbij, maar ik zou het eigenlijk nooit negeren.
pi_102209491
Knap van jan!

Lars heeft ooit ook 2 keer op het potje gepoept en geplast. Nu meldt hij vaak wel dat hij moet poepen, maar hij wil niet meer op het potje.

Senna is een slimpie!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 09:45:53 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102209722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Goed van Jan!
Maarre...wij besteden altijd aandacht aan een mededeling van Senna dat ze op de wc of op het potje wil. Als je dat niet consequent doet, hoe moeten ze het zelf dan serieus gaan nemen? Zal best lastig zijn hoor, met een andere kleine erbij, maar ik zou het eigenlijk nooit negeren.
hij doet het ook vaak om aandacht te trekken als ik met geert bezig ben. slaapt geert, zit hij lief te spelen, maar zodra ik geert oppak om te gaan voeden of verschonen of iets dergelijks, dan verandert Jan in een aandachttrekkend jaloers manneke. Hij is momenteel ook héél erg bezig met mijn en dijn. zo is alle speelgoed (ook dat van geert!) MIJ :( . Wat ik dan meestal doe is samen delen, samen spelen zeggen. Wil hij dan geert's speelgoed niet teruggeven dan doe ik een Simmu; dan is het mooi van MIJ :6

pi_102209790
Wat klinkt dat negatief.
maar om zindelijk te worden, zul je hem serieus moeten nemen, lijkt me? Als hij op momenten dat het jou het beste uitkomt, dan maar in zijn luier moet doen, zal hij dat gemakshalve blijven doen, misschien?
  woensdag 21 september 2011 @ 09:50:11 #172
114177 Diaan73
pi_102209810
erg knap van Jan!!

Lennon is een potjesweigeraar... hij wil er absoluut niet op zitten. Trapt alle kanten op als je het probeert, doen we dan ook even niet meer.

Hij vindt plassen en poepen wel interessant, kan het iig aangeven als hij het in de luier heeft gedaan. Plassen wil hij af en toe op de wc maar dan alleen staand ook niet zitten.. en staat dan 5 minuten, komt niets, maar trekt door en zegt klaar! :') Nou ja, zal nog wel komen... toch?

Lennon heeft tegen zijn wil nieuwe schoenen, vanmorgen deed ik ze aan en hij: past niet! En wilde niet mee naar beneden. Ik heb hem even laten zitten op zn kamer en ben naar beneden gegaan. Twan is toen naar hem toegegaan en met hem gaan praten. O+ Toen kwamen ze samen beneden, Lennon met de nieuwe schoenen aan en zeurde er verder niet meer om. Kom ik bij kdv zegt de leidsters tegen Lennon: wat heb je mooie schoenen.. hij: Past niet!

Ze passen natuurlijk wel... maar hij wil gewoon nog geen nieuwe schoenen aan. Die hebben we nu dan ook verstopt.
Make love, not war ☮
pi_102209859
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Wat klinkt dat negatief.
maar om zindelijk te worden, zul je hem serieus moeten nemen, lijkt me? Als hij op momenten dat het jou het beste uitkomt, dan maar in zijn luier moet doen, zal hij dat gemakshalve blijven doen, misschien?
Idd, op die manier kan ik het geloven dat kindjes ouder dan drie nog in luiers lopen.
  woensdag 21 september 2011 @ 09:52:52 #174
114177 Diaan73
pi_102209881
quote:
12s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij doet het ook vaak om aandacht te trekken als ik met geert bezig ben. slaapt geert, zit hij lief te spelen, maar zodra ik geert oppak om te gaan voeden of verschonen of iets dergelijks, dan verandert Jan in een aandachttrekkend jaloers manneke. Hij is momenteel ook héél erg bezig met mijn en dijn. zo is alle speelgoed (ook dat van geert!) MIJ :( . Wat ik dan meestal doe is samen delen, samen spelen zeggen. Wil hij dan geert's speelgoed niet teruggeven dan doe ik een Simmu; dan is het mooi van MIJ :6
Dat mijgedrag hoort natuurlijk ook gewoon bij peuter-zijn. Dat doet Lennon ook, vooral met en tegen Twan. Is van mij!! Vorige week had Lennon "ruzie" met zn neefje. Wat ze was zijn oma, en het neefje vond dat ze zijn oma was. :D Toen heb ik gezegd: ze is jullie oma!! Maar het is gewoon lastig om dat goed tussen de oren te krijgen, ze zijn nu heel erg bezig met hun eigen ik.
Make love, not war ☮
pi_102209960
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
hij: Past niet!

Herkenbaar. Hier moeten ze op school een werkschort aan, een soort kiel. Elodie is er geen fan van en zei ook meteen tegen de juf dat dat veeeel te groot was! Past niet! :D
pi_102210028
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat mijgedrag hoort natuurlijk ook gewoon bij peuter-zijn. Dat doet Lennon ook, vooral met en tegen Twan. Is van mij!! Vorige week had Lennon "ruzie" met zn neefje. Wat ze was zijn oma, en het neefje vond dat ze zijn oma was. :D Toen heb ik gezegd: ze is jullie oma!! Maar het is gewoon lastig om dat goed tussen de oren te krijgen, ze zijn nu heel erg bezig met hun eigen ik.
Senna doet dat ook, en natuurlijk is dat gewoon, gezond peutergedrag. Wil neit zeggen dat je het moet laten gaan, maar er is volgens mij ook niets mis mee.
pi_102210046
maar djmo, van jan uit is het toch volstrekt logisch gedrag? ik denk echt dat je zelf hier een grote rol in de oplossing hebt. geert ietsje minder op zn wenken bedienen en jan wat meer gerichte exclusieve en positieve aandacht geven zal ws al een hoop helpen.

wb zindelijkheid: hier is het ook lastig. selene is bij tijden zindelijk en bij tijden helemaal niet. er is geen touw op te trekken. toch mag ze zonder luier en op de wc wanneer zxe dat wil, dan parkeer ik ravi gewoon eventjes in de box. ze zijn hier niet anders gewend dan dat ze beiden wel eens op hun beurt moeten wachten.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:01:01 #178
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_102210051
quote:
15s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:52 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Idd, op die manier kan ik het geloven dat kindjes ouder dan drie nog in luiers lopen.
Ik heb het in mijn omgeving zelfs gezien dat kinderen die al naar de basisschool gingen (4 jaar), nog een luier om hadden.

Daryl is sinds een tijdje echt zindelijk, en eigenlijk net als haar zus destijds, van de een op de andere dag. :D De eerste twee dagen op het potje, maar daarna wilde ze alleen nog maar op de WC. Nu wil ze zelfs helemaal alleen, maar dat is nog niet zo'n goed idee. ;) Helemaal trots op de plasdiploma die ze op het KDV heeft gehaald.

'S nachts heeft ze er nog wel een om, maar dat duurt ook niet al te lang meer. Denk ik.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_102210091
Mijn peuter is grote broer O+ En wat voor een. Hij is zo trots. Hele dag de baby kusjes geven en aaien en flesjes, koek, pepernoten en alles was niet mag ;) . Maar hij luistert heel goed als we zeggen dat iets niet mag en dan is het ook klaar. En sinds Matthias geboren is leert Leander ineens heel veel woorden. Raar kind ist toch ook.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102210140
Bij Fons ging het vanzelf, die liet ik de zomer voor hij twee was in zn blote kont lopen en hij bleek zindelijk.
Bij Elodie hebben we er meer moeite ( lees: opkuiswerk) mee gehad, maar tegen dat ze twee en een half was had ze ook geen meer nodig dag en nacht.
Je moet ze gewoon de kans geven.
pi_102210237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:04 schreef Bass-Miss het volgende:
Bij Fons ging het vanzelf, die liet ik de zomer voor hij twee was in zn blote kont lopen en hij bleek zindelijk.
Bij Elodie hebben we er meer moeite ( lees: opkuiswerk) mee gehad, maar tegen dat ze twee en een half was had ze ook geen meer nodig dag en nacht.
Je moet ze gewoon de kans geven.
sowieso moeten ze de kans krijgen :Y En ze moeten het echt leren. Ik merk bij Senna dat ze nu eigenlijk pas echt merkt wanneer ze moet, tot voor kort had ze volgens mij nog geen flauw idee.
Nu kan ze het wel, maar ik denk dat ze de luier wel gemakkelijk vindt :D maandag heb ik haar als we thuis waren in haar blote billen laten lopen, maar gistermorgen wilde ze dat dus niet, omdat ze dan op zou moeten letten of ze moest plassen of poepen. Ze is een beetje gemakkelijk aangelegd, denk ik ;)
  woensdag 21 september 2011 @ 10:09:34 #182
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_102210247
Zo wordt hij wel zindelijk inderdaad DJMO. Geert kan best eventjes zijn beurt afwachten ook al drinkt hij. Dat is toch geen aandacht vragen. Als jij moet dan ga je toch ook naar het toilet? Je denkt gewoon dat Jan alles doet voor aandacht maar zover denkt hij niet imo. Hier zijn de dames samen ook ondernemender ipv dat er eentje op school zit. Hier zitten ze elkaar niet in de haren maar als K of E. naar school is dan horen we de hele dag/ochtend:

Gaan we K. halen (en dat vanaf negen uur als K. pas om 8 uur begonnen is) of als K. vrij is en E. zit op school dan is het de hele morgen van ja dat doe ik pas als E. weer thuis is hoor en dat geld ook voor eten want dat kan echt niet alleen hoor! Daar moet zuslief echt wel bij zijn.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:13:47 #183
114177 Diaan73
pi_102210346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Senna doet dat ook, en natuurlijk is dat gewoon, gezond peutergedrag. Wil neit zeggen dat je het moet laten gaan, maar er is volgens mij ook niets mis mee.
Er is ook niets mis mee, is juist goed voor hun "eigen" ontwikkeling. Ze worden ook bewust van zichzelf. Het is alleen erg irritant voor de ouders. :D Helemaal als Twan er een spelletje van maakt en je wel 10 minuten hoort: is van mij, nee is van mij, nee van mij, enz. en dat gaat dan steeds harder. :')
Make love, not war ☮
pi_102210364
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze is een beetje gemakkelijk aangelegd, denk ik ;)
Ja, dat was hier ook zo bij Elodie. :)
Het wel kunnen, maar er ook niet mee inzitten om het gewoon op de grond te doen als dat makkelijker was...
Ik denk dat het ook veel met karakter te maken heeft, zij is totaal niet verlegen of beschaamd en haar broer echt wel. Hij zou er denk ik echt mee gezeten hebben om het gewoon op de grond te doen.
pi_102210415
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:13 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Er is ook niets mis mee, is juist goed voor hun "eigen" ontwikkeling. Ze worden ook bewust van zichzelf. Het is alleen erg irritant voor de ouders. :D Helemaal als Twan er een spelletje van maakt en je wel 10 minuten hoort: is van mij, nee is van mij, nee van mij, enz. en dat gaat dan steeds harder. :')
Precies! maar DJMO bestempelt het bij Jan meteen als "aandachttrekkend jaloers manneke" terwijl ik denk dat hij op zo'n moment gezond peutergedrag laat zien in veel opzichten.
pi_102210442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:14 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, dat was hier ook zo bij Elodie. :)
Het wel kunnen, maar er ook niet mee inzitten om het gewoon op de grond te doen als dat makkelijker was...
Ik denk dat het ook veel met karakter te maken heeft, zij is totaal niet verlegen of beschaamd en haar broer echt wel. Hij zou er denk ik echt mee gezeten hebben om het gewoon op de grond te doen.
Verlegen en beschaamd is Senna idd ook niet, zou er best mee te maken kunnen hebben. Ik ga in ieder geval vaker haar luier uit laten, ook al wil ze dat niet. Anders leert ze het zeker niet, vermoed ik ;)
  woensdag 21 september 2011 @ 10:21:14 #187
114177 Diaan73
pi_102210513
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies! maar DJMO bestempelt het bij Jan meteen als "aandachttrekkend jaloers manneke" terwijl ik denk dat hij op zo'n moment gezond peutergedrag laat zien in veel opzichten.
Ja, dat ben ik het met je eens. :Y
Make love, not war ☮
pi_102210643
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verlegen en beschaamd is Senna idd ook niet, zou er best mee te maken kunnen hebben. Ik ga in ieder geval vaker haar luier uit laten, ook al wil ze dat niet. Anders leert ze het zeker niet, vermoed ik ;)
Misschien wat 'mooie' onderbroekjes gaan kopen samen.
Hier wou ze vanaf dan ook geen meer aan, alleen jammer dat ze het ook niet erg vond om ze vuil te maken.. :D
Dan pak je toch gewoon een nieuwe... :P
pi_102210661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:26 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Misschien wat 'mooie' onderbroekjes gaan kopen samen.
Hier wou ze vanaf dan ook geen meer aan, alleen jammer dat ze het ook niet erg vond om ze vuil te maken.. :D
Dan pak je toch gewoon een nieuwe... :P
Ik heb al een enorme stapel :@ :D vind ze zelf zo leuk, haha
Eerst maar even blote billen en dan met een broekje. Komt vast goed :Y
pi_102210944
Tess roept regelmatig dat ze moet plassen of poepen. Dan zet ik.haar op de wc (potje moet ze.niks van hebben). Plassen gebeurd niet altijd, poepen daarentegen wel.
Voor het slapen gaan.zeg ik: gaan we nog ff plassen op de wc? Dan kont er en hele enthoudiadte jaaaaaaa. Meestal laat ze een scheet en dan is hrt klaar :)

afgelopen maandag heeft ze regenlaarsjes van mijn moeder gehad. Deze laarsjes zijn zo heilig, ze doet ze stiekum aan als ze moet slapen... Ik.hoor de hele dag: zijn mijn jaasjes mama! Mooie jaasjes voor anne voetjes!! Mamaaaa waar zijn mijn jaasjes??? O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102211007
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:38 schreef Vicky het volgende:
ze doet ze stiekum aan als ze moet slapen...
Hehe, zo heeft Elodie eergisteren in haar badpak geslapen. Kon me niet voorstellen dat dat comfortabel was, maar ik had geen zin in drama, dus ja... :D
pi_102211047
Whahaha Elodietje _O- _O_
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 september 2011 @ 10:55:48 #193
114177 Diaan73
pi_102211465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:40 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Hehe, zo heeft Elodie eergisteren in haar badpak geslapen. Kon me niet voorstellen dat dat comfortabel was, maar ik had geen zin in drama, dus ja... :D
_O- _O-
Make love, not war ☮
pi_102211488
haha Elodie :D
Zou ik ook gedaan hebben, hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 21 september 2011 @ 12:07:01 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102213750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom wil jan alleen naar de wc als ik Geert op schoot heb om te voeden of hem moet verschonen? waarom niet als Geert ligt te slapen? Dáárom benoem ik het als jaloers gedrag. Ik ben hier een beetje klaar mee. Wat ik ook zeg of doe, volgens jou en sommige andere hier ken ik m'n eigen kind(eren) niet, en weet ik niet wat ik doe of waar ik mee bezig ben :')

:r

pi_102214410
Hier willen ze beiden ook juist aandacht als de ander aandacht krijgt.
Is er één gevallen en huilt? Doet de ander alsof hij valt en gaat ook huilen :')
En inderdaad alles is van Leander. Nouja, jammer voor Leander, hij moet ook veel delen.

Serieuze dingen en dingen met haast (vallen/wc/paniek etc) reageer ik meteen op en dan zet ik de ander ook meteen van me af.
Doen alsof je ook valt negeer ik straal, of ik geef een antwoord met een knipoog.
En aandachtdingen die wel even kunnen wachten, dan zeg ik gewoon: 'ik ben nu even met Florian bezig, ik smeer zo een broodje voor je' oid. Dat vindt Leander ook niet altijd leuk, maar jammer dan.
Andersom komt dit trouwens net zo vaak voor inmiddels, haha :D

Florian krijgt wat extra exclusieve aandacht als Leander naar de PSZ is, Leander als Florian slaapt.
pi_102214591
ik reageer op de grote "IKKE OOK!!!!" vaak met: "tuurlijk jij ook liefje. kom er maar gewoon bij dan" en gaan we allemaal samen verder. maar goed; ik heb dan wel voorlopig de mazzel (ik durf het haast niet te typen) dat de mijne behoorlijk verknocht zijn aan elkaar! ze mochten vannacht samen slapen op ravi's kamer en het ging best goed! het was ff lastig inslapen wegens luid stuiterende en spelende kindertjes.....
pi_102214637
quote:
Florian krijgt wat extra exclusieve aandacht als Leander naar de PSZ is, Leander als Florian slaapt.
hier precies zo :Y
plus dat zowel sangdrax als ikke geregeld iets alleen ondernemen met 1 kindje. dus selene met papa naar opa in amsterdam en ravi bij mama thuis. of ik een ochtendje winkelen in assen met selene ofzo. zulke dingetjes.
pi_102214670
Jup :)
Tara is as we speak met Leander in de speeltuin (en ik zit niks te doen, want de jongste slaapt, hihi)

Maar dat soort dingen inderdaad ook.
pi_102214877
quote:
12s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

Waarom wil jan alleen naar de wc als ik Geert op schoot heb om te voeden of hem moet verschonen? waarom niet als Geert ligt te slapen? Dáárom benoem ik het als jaloers gedrag. Ik ben hier een beetje klaar mee. Wat ik ook zeg of doe, volgens jou en sommige andere hier ken ik m'n eigen kind(eren) niet, en weet ik niet wat ik doe of waar ik mee bezig ben :')

:r
Ik zeg niet dat je je kinderen niet kent, ik denk alleen dat je sommige dingen van Jan te negatief invult. Het is toch heel normaal dat hij aandacht wil als jij met Geert bezig bent? De manier waarop jij met zijn normale gedrag omgaat, kan mede bepalen hoe het zich verder ontwikkelt. lees wat freecell en simmu posten!

Ik vind het geweldig dat je weer bv hebt geprobeerd bij Geert en fijn dat het gelukt is, maar ik krijg wel eens de indruk dat dat het voornaamste is wat je doet: Geert voeden. Als ik die indruk al een beetje krijg, hoe moet dat dan zijn voor een klein mannetje dat midden in de peuterpuberteit zit en ook zo vreselijk graag aandacht wil van zijn mama?
pi_102215230
wat ik trouwens ook aktief doe, is dat wanneer er een kind huilt wegens geklier van de andere; ik dan niet die andere alleen berisp. ik vind het belangrijk dat ze allebei goed weerbaar zijn tov anderen. nog buiten dat; selene is nogal van de peuterlompheid, maar vlak ravi niet uit! ik heb er gister nog op zitten kijken dat selene in bed een boekje zat te lezen en dat ravi om de haverklap ernaast stond, haar ff porde en dan giechelend wegrende })

dus wanneer zoiets voordoet is het meer: "jij moet niet klieren en jij moet het negeren" of "jij moet hem niet omverrennen, maar jij moet leren op tijd ervandoor te gaan dan" enzovoorts
pi_102215306
Helaas, ik sluit me bij Sly aan...

Ik.vind het eerlijk gezegd heel normaal peutergedrag. Tess is ook zo... Wil aandacht als ik.met Amber bezig ben, maar andersom ook. Het is tijd verdeleb over 2 kinderen. Als Amber op school zit krijgt Tess genoeg aandacht. Als Amber van school.is krijgt zij wat meer aandacht dan.Tess... Beiden kunnen wachten.

In het kader van zindelijk worden vind ik het juist heel belangrijk dat je op de signalen let van Jan. En ja, daar hoort ook een aantal keer voor janlul naar de wc lopen bij.. Hij moet het leren..

Toen Amber zindelijk aan het worden was liep ik soms elke 10m met dr naar de wc, want de wc is uiteraard naast functioneel ook heel erg interessant...

Gevolg van eraan toegeven.was.dat Amber binnen no-time zindelijk was.

Geert kan.ook best wel even 5.minuten wachten/jengelen/huilen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_102215987
Het aandacht gebeuren kan ik me bij aansluiten. Is hier ook zo. Qua gedrag is Kim vaak nog een peuter, dus soms heb ik voor mijn gevoel 2 peuters.
Tyler heeft naar mijn idee wel steeds vaker driftbuien. Om wat voor reden dan ook. Daar maak ik me wel zorgen om, kan zo een uur duren.
Maar gelukkig kan hij ook nog steeds heel lief zijn! Hij is gek op Kim en mij ;) volgt me overal wat niet altijd handig is.
Ik MOET alles doen, wat ik niet altijd toe laat. Bv papa verschoont hem, kleed hem aan etc.
Hij komt nu vaak een knuffel halen en wil boekjes lezen. Dat is alleen maar goed voor het leren praten, kan ik alles benoemen.

Vanaf dinsdag gaan we een half uurtje naar het opstapje bij de psz. Daar kun je terecht als er een achterstand is. Ik heb geen idee wat de bedoeling precies is, alleen dat ik erbij moet zijn.
Hopelijk helpt het! Want met het praten is er geen verbetering nog.
pi_102216786
Hier is zindelijkheid nog niet aan de orde, kan ook eigenlijk niet ook, aangezien Roy qua leeftijd daar nog helemaal niet mee bezig is.
Maandag op het cb hebben we het er daar ook over gehad, en die gaven me daarin gelijk, Roy is nog niet zover qua "leeftijd"en dat merkten hun ook.
Wel gaven ze als advies, dat we eventueel zodra we merken Roy moet plassen/poepen hem toch eens op een potje zetten, zodat hij wel de link kan leggen.
Maar was geen, moetje.
Ze wilden het liefste dat Roy eerst de dingen door begint te krijgen en dat het praten op gang gaat komen, zindelijkheid is voor latere zorg.
Peuterpubberen-aandachttrekkerij vandaag nog meegemaakt, toen op visite bij neef en nicht waren, Roy vond het niet leuk als ik met grotere neef een boekje aan het lezen was, en als ik met zijn jongere nichtje op mijn armen zit, wilt Roy ook aandacht.

Spannend Ingrid, en ook leuk voor Tyler gezellig spelen met andere kindjes :)
Elodie in slaapzwempak O+
Nieuwe schoenen voor Lennon :D
pi_102219227
het KDV belde net :D
elin fietste zonder zijwieltjes :o
wtf!
  woensdag 21 september 2011 @ 14:53:42 #206
114177 Diaan73
pi_102219297
DJMO, ik sluit me ook bij Sly aan, ik vind dat ze het erg goed verwoord heeft.

Het is geen aanval, maar het is een reactie op de inhoud van de posts zoals jij ze post. Ik heb het ook vaak het idee dat heel veel moet wijken voor de borstvoeding aan Geert. Het hoeft natuurlijk niet zo in het echt te zijn, maar die indruk wordt wel gewekt.

Elin!! :o ^O^
Make love, not war ☮
pi_102219331
Stoere Elin ^O^
pi_102219382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:51 schreef Kleurdoos het volgende:
het KDV belde net :D
elin fietste zonder zijwieltjes :o
wtf!
:D *O*

scheelt je een boel fietstraining :P

ik heb hier selene maar ff uit ravi's bed gehaald. daar zat ze namelijk in te brullen dat ravi niet aan haar haar mag trekken |:( :')
  woensdag 21 september 2011 @ 15:01:25 #209
12913 GreatWhiteSilence
pi_102219628
Wow, Elin, stoer zeg. :D
pi_102219675
Elin *O*

En de aandachtsdiscussie. Tja Sarah ligt hier ook regelmatig ontevrede en gillend in de box. Maar ja ik heb nu eenmaal geen twee paar handen dus ik zal mijn aandacht moeten verdelen.
Nu geef ik natuurlijk geen bv dus dat maakt het geheel misschien een stuk minder lastig, maar ook de fles moet gewoon even aan de kant als Jaël mij echt even nodig heeft.
En ja Jaël vertoont ook echt peutergedrag, pakt al het speelgoed van Sarah af en roept mijn mijn mijn... Mijn reactie meestal, is van jullie allebei geef het terug en pak wat anders er is genoeg. Doet ze dit niet dan gaat ze op de gang, nu heeft ze zelf al bedacht dat als ze dan persee met iets wil spelen waar Sarah mee speelde dat ze Sarah dan iets anders in de handen drukt! Ik vind het wel slim van haar :)
pi_102219787
nouja ze liep hier al de hele dag op de loopfiets dus blijkbaar werpt dat zn vruchten af, ze zit daar altijd op de drieiwler en nu stapte ze blijkbaar op een verkeerde fiets en had niet door dat de zijwielen er niet op zaten :P
pi_102219912
Wat goed van Elin *O*
En wat leuk dat het kdv belt om dat te vertellen!
pi_102220095
Wat knap van Elin!
pi_102222185
Wow wat goed van Elin!! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 september 2011 @ 16:53:45 #215
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102224548
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 18:32 schreef Brighteyes het volgende:

Iemand tips?
Wat ik echt verbazingwekkend vond was dat het meevoelen met emotie, het benoemen echt heel erg helpt!

Je bent boos, je bent geirriteerd, je bent... noem het maar. Toen ik stopte met dingen invullen en bepaalde dingen niet willen (waarom mogen schoenen niet uit? omdat ik dat niet wil of omdat we zo nog weg moeten?)
Ik heb nu net het tweede boek van how2talk2kids uit dus ik ben een beetje prekerig :+

Het is wel héél herkenbaar hoor BE. ik vond die laatste maanden tot aan groep 1 echt killing! ze gaan zich vervelen, zijn er echt aan toe, mogen nog niet... Ze duurden lang, met die buien en alles. Ik had echt gewild dat ik die boeken toen al had!

Wat ik toen wel al deed dat het leven zoveel meer prettig maakte was het volgende: bij de kassa van een winkel staan altijd mooie spulletjes. Dan zegt het kind: oh kijk! een chocoladereep! en dan zei ik: }:| nee, je krijgt geen reep }:|

tot ik me realiseerde dat ze niet om de reep vroegen! dat was míjn invulling! dus toen ik dat doorhad reageerde ik met: ja, inderdaad, een chocoladereep. jij houdt van chocola oid. 9 van de 10 keer is het daarmee afgedaan. Bizar! maar wat een rust...

Nu ik meer en meer in m'n hoofd houdt dat ik met mijn kinderen wil communiceren als met bijvoorbeeld mijn collega gaat het ook beter. Niet op de volwassen manier ofzo, maar meer met respect? kan het niet helemaal uitleggen. als een collega iets moeilijk vind ga ik het ook niet gauw voor ze doen maar erover praten. Meer de eigenheid van hun persoon erkennen? nou ja, ik kom er niet helemaal uit om het uit te leggen. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102226090
Zindelijkheid 75% gaat gelukkig wel naar de wc alleen op de psz gaat het telkens fout omdat ze t net niet lang genoeg op kan houden tot het plasrondje. Daarom maar besloten dat ze naar de psz een broekje aankrijgt maar t wel moet proberen, en soms gaat t goed soms niet. Het gaat alleen om t plassen wat af en toe fout gaat, poepen gaat (gelukkig) wel goed.
Hier begon R aan haar 2e ronde zindelijkheid (ze is eerder zo goed als zindelijk geweest maar viel in ene terug) in de kraamweek van D, toen uit frustratie in blote billen gezet en potje vlakbij en dat gaan uitbreiden met onderbroekje etc.

Bijten/schoppen/slaan allen present... gangmatje werkt goed! psz komt het ook voor, en ze geven dan ook eerlijk toe dat het kopieergedrag is. nog 2,5 maandje en ze mag lekker naar de basisschool... hopende zonder piranhas _O-
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_102240458
buuf, how2talk2kids deel 2 is meer gericht ook op de dynamiek tussen broers en zussen, of vergis ik me nu?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:18:45 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102241124
Ja klopt. Wel verfrissend om het weer even te lezen. Fijner dan alleen Gordon, omdat de ervaring die ik daarmee heb meer op manipulatie lijkt. Dat je gewoon ook boos mag zijn vond ik vooral heel verfrissend. :+

Leermomentjes uit dit boek: na een clash aandacht voor het slachtoffer, maar altijd met respect voor de dader. ( ik weet dat je broer wel weet dat hij je niet mag slaan) en wat ik al deed, niet alles gelijk doen. Over het grote geheel wel uiteraard, maar niet op een weegschaal. Ik vond het ook wel inzichtelijk in de omgang met vriendjes. :Y
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_102241325
Ik dacht tot Senna nog geen anderhalf was, dat ik nooit echt boos op haar zou worden. Het was zo'n lief, schattig, redelijk kind dat zo goed luisterde....what was i thinking :')
Dat dacht ik natuurlijk niet echt, maar ik kon het me gewoonweg nog niet voorstellen. Inmiddels weet ik wel beter, en ik kan me voorstellen dat dat met steeds grotere kinderen ook zeker voor blijft komen!

Ik vond het eerste boek ook al zo fijn, maar ik denk dat het tweede boek voor ons dan misschien niet zo handig is. Of wel, als je zegt ook in de omgang met vriendjes, dus dan ook met neefjes en nichtjes enzo?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:28:38 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102241802
Ik vond het een fijne opfrisser. Ik kijk natuurlijk door mijn eigen bril naar dat boek, dus kan niet zo goed beoordelen of het iets voor je is. Ik heb er voornamelijk in de omgang per kind wat aan, maar toch binnen de dynamiek van de broers. Ik leende m bij de bieb, dus je kan het altijd lezen zonder aan te schaffen. Ook voor omgang met neefjes/ nichtjes helpt het zeker!
pi_102242180
Ik vind how2talk2kids echt veel fijner dan Gordon. Had bij Gordon het idee dat ik de hele dag alleen maar aan het vertellen was waarom en alles maar moest verklaren. Bij H2T2K mag je gewoon ook even lekker ergens geen zin in hebben en dat is heerlijk :P

Oeh dat deel 2 ga ik binnenkort ook eens ergens proberen te lenen dan buuf!
pi_102242259
Lenen bij de bieb is wel een goede, kan ik iig kijken of het iets is.

Ik heb Gordon niet gelezen. Ik heb me niet echt verdiept in Gordon, maar wat ik er zo van gelezen had, vond ik niet echt bij me passen.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:37:36 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102242323
Buuf! Dat over die collega, dat is wat ik op een gegeven moment ook tegen mijn psych zei: 'ik zou me kapot schamen als ik me op mijn werk zo gedroeg als thuis. Ik ben tegen mijn collega's gewoon beleefd, ik luister, ik vraag dingen, stel dingen voor, thuis gaat het zo anders.'

Ik hang halverwege de happiest toddler nog steeds, maar mss dat ik toch met HtTtK2 ga beginnen, ik vond 1 heel makkelijk weg lezen.

Op dit moment gaat het best heel aardig trouwens, vandaag weer dagje thuis met het spul en ik ben veel bewuster bezig met niet zomaar nee zeggen, maar eens kijken of ik via een omweg zowel kan doen wat ik zou willen dat er gedaan werd, zonder de kinderen af te kappen.

Vanmiddag was ik bij mijn ouders en ik wilde naar huis, want Oscar moest slapen en we moesten nog eten en we moesten 's middags nog weg. En toen wilde Sasha ineens naar de speeltuin. Dus eerst was het 'nee, dat gaat niet', maar toen ik vroeg of het dan ok was dat hij een keertje van de glijbaan ging omdat we naar huis gingen was dat ok. Uiteindelijk is mijn moeder naar de speeltuin gegaan met hem, ik met Oscar en wat spullen naar de auto, toen naar de speeltuin gereden. Ik kreeg een stralende lach: ik ben wel dríé keer gegaan mama, en hij stapte zonder problemen de auto in. Hij blij, ik blij.
Zo kan het dus ook! *) En een discussie met alleen maar 'je gaat nú mee!' had wrsch langer geduurd. :Y
  woensdag 21 september 2011 @ 22:56:09 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_102243414
Ja goed man! Ik heb geen toddler meer, dus die ben ik niet gaan lezen. Dit h2t2k past gewoon beter bij me, dat ik mezelf geen geweld aan hoef te doen. En ook het idee dat als je een 'slechte' dag hebt je elk moment weer kunt beginnen.

Nou, wat je zegt bedoelde ik ook! Natuurlijk heb ik een belang bij mijn kinderen want het is mijn taak ze op te voeden (en die noodzaak is er niet echt bij een collega) maar iets minder controlerend ofzo, er is niks mis mee ook hun wens mee te wegen. Nou dacht ik dat ik dat al deed, maar open luisteren, zonder gelijk een mening of een advies heb ik echt hiervan geleerd.
pi_102256214
Ze belden net van het kdv, Ze vonden Roy zo warm, dus getemd en 38,8 ze hebben zetpil gegeven.
Roy mag nog blijven omdat hij niet ziek toont, is vrolijk, eet en drinkt goed.
ze zouden bellen opnieuw mocht er wat veranderen.
Vind het heel netjes van ze.
pi_102269780
Hallo *binnen komt vallen* :W Omdat ernaar gevraagd is even een update.

Ik las alleen heel even de laatste posts. :@ Hopelijk blijft Sasha zo BE, toch fijner.
Bar beterschap met Roy. Is inderdaad netjes, hier is het ophalen bij 38 of meer, ziek of niet ziek.

Het gaat heel goed met Seb. Hij is een lieve maar eigenwijze peuter die af en toe het bloed onder je nagels vandaan kan halen maar ook zo lief en gevoelig kan zijn. En zo zo zo eigenwijs :X Alles zelluf doen, als je a zegt dan zegt hij meestal b en andersom, gewoon expres. In het verslag van het kdv stond: "Seb begrijpt heel goed wat wij bedoelen hij doet alleen soms net alsof hij het niet begrijpt." Dat is Seb ten voeten uit.

Hij zegt de vreemdste dingen waarvan ik geen idee heb waar hij het vandaan haalt. Zo vroeg hij vorige week toen mijn moeder uien aan het snijden was of ze ook rode uien had :D
Of laatst vroeg hij of ik mee hielp opruimen, dus ik hielp hem gaat meneer op de bank liggen. Dus zeg ik: als je moe bent gaan we naar bedje. 'Nee mama ik ben niet moe, ik ben lui' :')

Verder is hij de laatste weken soms een beetje vervelende peuterpuber wil niks van zijn moeder weten. neeeej jij nieeehiet, papa doeeeehoeeen. Fijne fase weer }:| Maar verder is hij eigenlijk altijd vrolijk. Hij begint te praten als hij wakker wordt en stopt pas weer als hij slaapt.

ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 22 september 2011 @ 19:46:50 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_102271106
Wat een heerlijk joch is het ook :) De laatste keer dat ik hem zag was het nog zo'n klein guppie :)

Hier mag ik binnenkort met Jochem ook meepraten, waarschijnlijk zal ik dan ook weer wat meer achterlaten, aangezien de jongens dan allebei de hele week bij mij zitten :) Ruben gaat binnenkort naar een medisch kleuter verblijf, dus allemaal veranderingen die ons drietjes niet in de koude kleren gaan zitten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102272123
Verkeerde topic!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_102275596
Seb!, heerlijk jongetje ben je toch. O+
Fijn dat het zo goed met je ondeugd gaat, Estrys.

Interessant al die verhalen over opvoedtechnieken, ik heb me eigenlijk nog nergens in verdiept. :@
Het Gordonboek staat hier in de kast, maar is nog maar half gelezen door P.

Met Ko gaat het heel goed, hij telt de hele dag, elke traptree die hij neemt wordt geteld, alle fietsen in het fietsenrek etc. Hij kan nu tot 13 tellen. :D
Hij heeft een koortslip. -O-
Ik heb geen idee hoe hij eraan komt, P en ik hebben er nooit een gehad. Het ziet er akelig uit, maar ik hoop dat het snel weg is.

Vandaag heeft hij een Hepatitus A prik gehad, omdat we naar Turkije gaan. Het was wel huilen geblazen ook al kregen papa en mama ook een prik en waren er mooie stickers.
Maar gelukkig was het snel over. :)
Vanwege die vakantie ben ik ook nog niet enorm met de zindelijkheid bezig aangezien we straks veel onderweg zullen zijn lijkt dat me helemaal niet handig. Als we terug zijn van onze reis gaan we ons daar maar eens echt mee bezig houden. We benoemen het wel, en het potje staat er ook, maar verder dan dat gaat het momenteel niet echt.
pi_102279012
Seb wat ben je gegroeid! leuk dat we weer wat van jullie horen :)
Ko O+ :D ^O^ superstoer zoveel tellen,en dan de prik. alvast een heel fijne vakantie gewenst!

Roy heeft de rest van de dag doorgebracht op het kdv, hij had lekker geslapen, en voelde niet meer warm aan.
Maar thuis steeg de temp,en was hij moe, en druk, hij lag er optijd in, om tegen 9enen ineens overstuur wakker te worden ;( we kregen em ook amper stil, maar nu is het stil.
Het is ook niet zomaar iets, kdv en verhoging.
Hopelijk voelt hij zich morgen beter.
pi_102280675
Oh Bar, arme Roy. Hopelijk doet de nachtrust hem goed. :*

We gaan pas in okt weg hoor dus we zijn hier nog wel even. :P
Maar alvast bedankt voor de goede wensen. O+
pi_102281853
Roy is alweer wakker en best heftig aan het huilen, we vermoeden een kies ofzo.
Want koorts is weg, wel nog een zetpil erin.
Pfff ik vind dit zo moeilijk...
"domme"vraag hoeveel zetpillen mogen ? via het doosje 3, maar daar zitten we nu aan... en de nacht is nog jong.
Heb dat nog nooit gevraagd aan de artsen achteraf niet zo heel handig.
pi_102282284
Ik heb geen idee Bar, ik zou me aan de gebruiksaanwijzing houden denk ik. Hopelijk helpt deze pil genoeg om hem een goede nacht te geven. :*
  donderdag 22 september 2011 @ 23:05:16 #234
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102282286
Bar, ik heb geen idee, zou je daar misschien de huisartsenpost voor kunnen bellen omdat te vragen?

Be, fijn dat het nu beter lijkt te gaan! :)
  donderdag 22 september 2011 @ 23:06:45 #235
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102282359
Och Roy, weer koorts :* Ik hou altijd maar 3 aan, als dat op het doosje staat... Daarom hebben we nu ook sinaspril in huis, das de helft van de dosis, dus kunnen we wat meer doseren.

Seb, wat wordt je alweer groot jongen!!!
pi_102283656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:05 schreef krijtlijk het volgende:
Bar, ik heb geen idee, zou je daar misschien de huisartsenpost voor kunnen bellen omdat te vragen?

Ik wil de huisartsenpost zo lang mogelijk uitstellen :@ hebben nog even geen zin in een opname. :@ zolang het zo blijft durven we het nog aan. Kan later altijd nog bellen.
pi_102288187
Nacht is goed gegaan, temp loopt wel op, en roy is wit van kleur.hij hangt ook meer dan gisteren.
pi_102288637
gefeliciteerdnmet onze verjaardag Lente <3
pi_102288909
jij ook gefeliciteerd kleurdoos :*
pi_102288924
Nog even over dat aandacht verdelen. Nu Matthias er is moet Leander af en toe ook even wachten.Maar ik probeer het altijd zo makkelijk mogelijk te maken. Ik weet dat Leander tijdens het voeden iets wil leg ik het al klaar. Dus zijn beker vol met drinken en een koekje of fruit of iets anders erbij. Probleem opgelost. Hij komt met zijn lekkers naast me zitten op de bank en dan is het goed.
Tijdens het verschonen helpt ie me gewoon altijd. Meestal van de wal in de sloot maar ja gaat om het idee. Hij doet zijn best. En de tijd dat Matthias in bed ligt is voor hem en als Mikael thuis is ben ik uit zicht want dan is zijn broer alles.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102289069
Fijn dat de nacht goed ging Bar, hopelijk verdwijnt de koorts vandaag. :*

Lente-meisje, gefeliciteerd met je verjaardag, welkom bij de peuters! *O*

En mama van Elin, jij ook gefeliciteerd! :P
  vrijdag 23 september 2011 @ 08:52:24 #242
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102289162
Lente en KD, gefeliciteerd!!! *O*

Fijn dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen Bar, en wat oeke ook zegt, hopelijk gaat het vandaag weer beter met de koorts!
pi_102289282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 22:56 schreef _Bar_ het volgende:
Roy is alweer wakker en best heftig aan het huilen, we vermoeden een kies ofzo.
Want koorts is weg, wel nog een zetpil erin.
Pfff ik vind dit zo moeilijk...
"domme"vraag hoeveel zetpillen mogen ? via het doosje 3, maar daar zitten we nu aan... en de nacht is nog jong.
Heb dat nog nooit gevraagd aan de artsen achteraf niet zo heel handig.
Bar, voor zover ik weet geldt voor kinderen dat ze max 60mg per kilo per dag mogen..
pi_102300084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:18 schreef Kleurdoos het volgende:
gefeliciteerdnmet onze verjaardag Lente <3
O+ Welk sterrenbeeld hou jij ook alweer aan? Maagd toch?

En hoi! Vanaf vandaag kom ik me ook tegen jullie aan bemoeien. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Ssserpente op 23-09-2011 15:33:01 ]
pi_102300257
Lars heeft ineens allemaal vlekjes op zijn lichaam, buik, rug, benen, nek....
Dikke rode plekken, en het worden er steeds meer.
Gister had hij koorts, dus dan denk je meteen aan de zoveelste ziekte, maar die heeft ie al gehad, en hij blaft als een zeehond....

like this

herkenbaar anyone?

[ Bericht 21% gewijzigd door XXXKarinXXX op 23-09-2011 15:51:40 ]
pi_102301213
Waterpokken?
Wij gaan zo met roy langs de ha, vermoed oorontsteking.
pi_102301361
allergische reactie misschien? alhoewel het er wel 6deziekterig uitziet. beterschap iig!
pi_102301648
crosspost :)

samen slapen gaat goed *O*
ze vinden het allebei leuk *en* ze slapen ook daadwerkelijk na een half uurtje uitrazen :s)
dus komende week ga ik met mijn ma aan de slag om alle meubeltjes te herverdelen en dan kan mijn hobbykamertje ook gerealiseerd worden :@ O+ :P

we hebben nu wel een nieuwe regel in huis: iedereen blijft in zijn of haar eigen bedje }:|
pi_102305727
*O* Lente 2 jaar :D Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Ik heb hier een klein ziek jongetje. Vanmorgen vroeg al koorts. Later op de ochtend liep het op tot 40,1, zetpil gegeven, maar het is nu met zetpil nog steeds/weer 40,1.. En hij houdt niks binnen ook. Zo zielig, hij wil zo graag eten maar het gaat gewoon niet ;( Ligt er helemaal lamlendig bij ook de hele tijd.. En nu maak ik me zorgen :{
pi_102305823
Oh en Kleurdoos ook van harte!
pi_102308389
Ik denk niet dat de HAP je overbezorgd vindt als je ze belt met de mededeling dat je kind na een zetpil nog steeds 40.1 heeft hoor, Chan. Integendeel!
  vrijdag 23 september 2011 @ 20:02:30 #252
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102309293
Liever een keer teveel dan te weinig bellen... Ik zou toch ook bellen Chan!
En sterkte :*
pi_102309632
Chan, gewoon bellen hoor, beter een keer teveel dan een keer te weinig...
pi_102310306
Hij heeft nog even geslapen en toen ineens begon hij weer op te leven. Hij heeft net wat gegeten en gedronken ook en het zit er nog in zowaar. De koorts is inmiddels ook iets gezakt, 38,9 nu. En hij mag straks weer een zetpil, dus ik ga het nog maar even aankijken :) Wat een wereld van verschil ineens met dat zielige hangende aapje van daarnet. Úren achter elkaar alleen maar lamlendig bij me gehangen. Maar goed, nu dus weer stukken beter ineens :)
pi_102314669
Seb die soms lui is en weet wat rode uien zijn :D
Bizar he, en dan heb je geen idee van wie ze zoiets geleerd of gehoord hebben!

Er hangen weer veel virussen in de lucht? Beterschap voor de zieken!

Troel, hoezo naar een medische opvang dan?

Hai Lente en Ssserpente :W

Karin, geen idee wat het precies is dat Lars heeft. Maar het lijkt aardig op wat Toby op een groot deel van zijn lijf heeft zitten :') Ik ben dus geneigd te zeggen: allergie.
Volgende week gaan we weer naar de dermatoloog met hem. Het is nu al wekenlang elke nacht drama met veel jeuk, gegil, gekrab... De anti-histamine druppels, cremes en zijdepakjes ten spijt heeft het joch nog zoveel last van jeuk. Te zielig. En vermoeiend :O

Ik ben er later trouwens niet meer over begonnen hoor, over dat bijten.
Mosterd na de maaltijd, heeft totaal geen zin bij die kleintjes. Toen ik vandaag grappend aan de leidster vroeg of hij behalve in zijn broodje ook nog ergens anders in gebeten had zei ze dat hij juist superlief geweest was. Kusjes uitgedeeld enzo O+
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:08:18 #256
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102315413
Jarigen gefeliciteerd!

@Karin. Als ik mijn huisarts moet geloven dan heeft mijn kind meerdere keren de 5e en de 6e ziekte gehad, soms bleek het 'gewoon' eczeem te zijn.
Weet je zeker dat hij het de vorige keer echt heeft gehad?

@_Bar_ Hoe is het nu met Roy?

En beterschap voor alle zieke kindjes natuurlijk.
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:09:50 #257
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102315479
Mijn peuter stinkt trouwens uit z'n giecheltje als hij verkouden is, hebben jullie kinders dat ook?
pi_102316159
@krijtlijk, roy is ontroostbaar op het moment, niets is goed.zetpil wachten we nog mee want nog net te vroeg. Maar dit is moeilijk.
de ha kon niks vinden buiten gewoon een griepje dus uitzieken.
Overdag gaat het goed tot de avond valt dan veel huilen. Koorts is er niet.
Wel veel kwijlen.

Timo ook beterschap!
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:29:05 #259
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102316423
He vervelend zeg.
Volgens mij voel ik mij zelf 's avond ook slechter als ik griep heb of als ik verkouden ben, dat vind ik wel herkenbaar.
pi_102316605
Ja dat is ook zo. Maar nu is hij weer stil :)
Het is gewoon zo zielig dat je niet meer kan doen, en als dan niks lijkt te helpen dan voel je je als ouder ook gelijk zo machteloos.
  vrijdag 23 september 2011 @ 22:35:47 #261
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102316801
Dat is ook naar idd, maar ik hoop dat hij nu een lekker rustige nacht tegemoet gaat.
pi_102318440
Krijtlijk, volgens mij is dat wel normaal hoor, vooral als hij erbij ook last van zijn keel heeft.

De vlekken op lars zijn lijfje zijn gigantisch uitgebreid, het lijkt wel of hij naakt in de brandnetels is gesprongen.... Hij ligt nu wel redelijk rustig te slapen, dus we laten hem maar. Hij had vanavond ook weer koorts, gelukkig niet zo hoog, maar mocht dat toch oplopen in de nacht dan bel ik de hap, want hij mocht er eigenlijk geen koorts meerr bij krijgen zei de doktersassistente toen ik belde

Chan, beterschap met timo! Wat eng, zo hoge koorts die niet omlaag wil....

Kers, wat ontzettend zielig dat toby zo'n last van zijn eczeem heeft, dat moet ook wel zo frustrerend zijn, continu jeuk. Sjonge wat vervelend voor dat manneke...en jullie natuurlijk!
Een allergische reactie heb ik ook wel aan gedacht bij lars nu, alleen heeft hij niks raars gehad....
pi_102326118
Krijtlijk, dat hoort er hier ook een beetje bij.

Bar, hoe is vannacht gegaan?

En hoe gaat het met de vlekken van Lars?

Vanmorgen zette ik het potje voor Toby in de woonkamer neer en liet hem even met blote billen rondlopen. Hij ging wel 4x uit eigen beweging op het potje zitten, maar er kwam niks. Dat gebeurde pas toen hij er net van af was en in de bak met autootjes aan het graven was :')
Nou heeft hij wel vaker wildplasongelukjes gehad, maar nu werd hij er zo overstuur van! Heel boos op het potje ook "nee 'otje, nee 'otje!!" :'( en hij duwde het mij in mn armen en kalmeerde pas toen het potje volledig uit zicht was, met de kamerdeur dicht.
Okay, dan maar niet :)
Ik denk dat hij de plas-signalen niet zo goed aanvoelt nog. Poepen gaat veel beter, hij meldt het elke keer als hij het doet. Soms trek ik dan snel zijn luier uit om hem op de wc te zetten, maar vooralsnog waren we elke keer net te laat en was hij al bezig.
pi_102327742
Kersjes, de nacht was geen fijne, roy had een keiharde buik en verkrampte helemaal, en hard huilen, amper te troosten. Buik wat gemasseerd en met zetpil terug in bed. Vanmorgen heel vroeg wakker maar konden roy snel terug leggen. Vanmorgen ging het daarna stukken beter, alleen weer zijn buik ineens, in bad hielp, en nu slaapt hij weer.
pi_102327778
Chan hoe gaat het met timo ?
En lars?
Hihi toby is het potje nog te spannend?
pi_102328510
Och arme Roy. Hopelijk gaat het weer beter als hij weer wakker is straks.

En hoe is het nu met Lars? Ik heb géén idee wat het zijn kan.

Met Timo is alles weer prima, alsof er niks aan de hand geweest is.
pi_102331883
*doet ook eens een poging om mee te praten hier*

Och Roy toch, jeetje zeg. :* Verkrampte buik, dan zou ik toch denken dat er wel iets aan de hand is. Last van z'n darmpjes misschien? Obstipatie, luie darmen, zoiets? Of poept ie wel goed?

Och Toby met z'n potje <3 Ik had een paar weken geleden hetzelfde met Willow, die vond het potje ook ineens afgrijselijk. Dan liep ze rond, zei ze Oh! Willow poep! en dan vroeg ik of ze dan op het potje wilde, maar dan werd ze helemaal overstuur :{ Die fase is nu weer voorbij. Op het kdv worden ze kennelijk helemaal gek gemaakt met het idee dat stickers halen voor iets helemaal tof en stoer is, dus krijgt ze nu gewoon een sticker als ze op 't potje plast of poept, en dat werkt echt als een tierelier :o Wel alleen als ik haar in d'r blote kont laat rondlopen, want met broekje aan is ze nog wel eens nét iets te laat, en als ze een luier aanheeft begint ze er sowieso helemaal niet over. :') Maar toch, heb al 3 dagen geen poepluier meer hoeven verschonen :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_102334933
Pffff gegil gekrijs, veel kwijl, harde buik.
We zien een kies althans de bult wat een kies moet worden...
pi_102337267
Wij gaan zo naar de hap
pi_102337811
elin trok net gewoon de TV van de muur, wat een horror kreeg spontaan een wee of 5 :')
met elin verder trouwens alles goed, die was net snel genoeg. de tv deed t even raar maar leeft alweer.. maar godsamme wat zijn kinderen toch vreselijk af en toe ;(
pi_102337951
Oi KD :X Dat is ook wel bruut schrikken!

Bar -O- wat zeiden ze op de HAP? :)

Leander is nu echt zindelijk geloof ik. Al een paar dagen geen luier meer om, komt ook binnen als hij buiten speelt en het gaat op de PSZ ook goed.

Alleen vanmiddag was hij moe, zweterig, hangerig, huilerig. We waren even weggeweest met de auto, hij slapen, komen we terug. Hij zat even wakker te worden op mijn schoot

En ineens is het: ik heb een luier aan hè? En terwijl ik: uhm, nee? Zeg word ik helemaal onder geplast _O-
En bedankt hè? :D
pi_102338888
Elin en kd..... Brrrrr
Free : D
En gewoon griepje dus ja dat gillen er maar bij nemen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 19:56:00 #273
12913 GreatWhiteSilence
pi_102339096
Freecell: Hier vanmiddag ook een ongelukje bij het wakker worden. Helaas had ze de hele tijd op mijn schoot geslapen, dus had ik óók een natte broek... ;( Nou ja, het was toch m'n wasdag... :P

Ow Elin, niet handig... Gelukkig is alles goed afgelopen *Stuurt meteen Annicka bij de tv vandaan*

_Bar_, hopelijk is het griepje snel voorbij...
pi_102339145
Elin :o
Leander en Willow *O*
Roy :* gelukkig is eht gewoon een griepje hoe vervelend ook.
Toby :*

Ik ben er ook weer eens! Hier is het rustig. We hadden een papa-loos weekje maar gelukkig is hij er weer, al leek Jaël daar in de eerste instantie niets aan te vinden. Hij was gisteravond thuis gekomen toen zij al sliep, dus vanmrogen zag ze hem en ze liep gewoon langs hem heen :? Later op de dag was het gelukkig papa voor en papa na, ook wel eens lekker voor mama ;)
pi_102339465
zindelijkheid is hier weer ff helemaal uit ;(
beterschap zieken :* hoe is het ermee?
pi_102341310
hier zitten we in de 'laten we mama en papa eens flink uittesten' fase

die hebben we wel vaker, maargoed nu horror te over.
Maar paps en ik zijn vandaag daadkrachtig. 1 x waarschuwen, niet luisteren? hossa in de hoek! en daar mag ze dan ook echt ff vertoeven. vervolgens leggen we r uiteraard weer uit waarom ze er staat maargoed, die oortjes werken niet zo goed :P

normaal gebruiken we de hoek eigenlijk niet eens meer en is t bij 1 x waarschuwen over...denk dat t na dit weekend ook wel weer gedaan is. consequent ole.

(natuurlijk speelt t mee dat er om r heen vanalles aan de hand is, maar dan nog is dat geen reden om de terrorist uit te hangen :P )
pi_102346690
Roy is echt heel moe, rode ogen en wallen... Net weer zo'n huil en pijn aanval, maar met 2 kleine pilletjes en een half flesje laxo, nu weer rustig en slapen.
Hoop voor hem nu een rustigere nacht tot morgenochtend.
Koorts is wel weer weg nu.
  zondag 25 september 2011 @ 11:12:55 #278
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102354641
Hoe is het met Roy nu?

Elin, brrr, idd the horror!

Maarten heeft hier een nachtje gelogeerd bij oma (voor het eerst bij die oma). Helaas zit hij in een periode waarin hij weer vaker flink huilt als wij (of één van ons) weggaan. Ws. was het na vijf minuten wel over en heeft hij het erg leuk gehad. Wij hadden een feestje en konden vanmorgen heerlijk uitslapen. Straks om drie uur mogen we hem weer halen!
pi_102359158
voor elin net op marktplaats een houten keuken met idioot veel spulletjes erbij voor 20 euro! O+ en spelen dat ze doet!
pi_102360140
Wat een schrik KD!!
En 20¤ voor een.keukentje is leuk prijsje!!

Beterschap voor de ziekekindjes!

Afgelopen nacht weer een klote nacht. Tess heeft weer de hele nacht liggen hoesten. Ze blijft ook maar strontverkouden.. Tis nu al zeker 3w zo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 25 september 2011 @ 15:50:03 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_102363014
Wow KD, wat een schrik :o
Zelfs niet-zwanger zou je er spontaan van kunnen bevallen geloof ik...
En dat keukentje klinkt goed ^O^

Hier is de IKEA-keuken zo'n enorme hit, er wordt echt dagelijks mee gespeeld. Ik ben Hij is er zo blij mee O+

Marie, hoe was het weerzien?

MamaPurk, pittig zeg, een weekje alleen met de kinders. Fijn dat je lief weer terug is.

Ik moest net zo lachen...
Toby was met een buurjongetje (2 jr) aan het buitenspelen bij de bessenbosjes en ik kon hun wel zien en horen, zij mij niet. Ze weten heel goed dat ze de besjes die buiten groeien niet mogen eten: die zijn voor de vogels. Hadden ze allemaal besjes geplukt en stonden ze met handen vol te roepen:
"ooogels, oooogels, kom maar. Eeeeten!"
Maar de vogels kwamen niet. "oogels slapen?"
"Ja, is bedtijd"
Begon Toby wild te wapperen met zijn armen
"Ikke ogel, lekkeh besjes eten *mjammjammjam*
_O-
Hij at er niet echt van hoor, net alsof ;)
pi_102371470
Wat een lange zinnen zegt toby al!

Ben nog met lars naar de hap geweest, en het is een virusinfectie, en verschijnselen van pseudokroep erbij. Inmiddels zijn de vlekken aan het wegtrekken, en de koorts is weg.
Manneke is nog wel wat jengelig af en toe, het zit nog niet helemaal lekker, maar aan de beterende hand.

Jo elin, wat is dat voor brute kracht voor zo'n klein meisje!

En bar, sterkte!
  zondag 25 september 2011 @ 21:10:02 #283
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_102375524
Nogmaals beterschap voor alle zieke kindjes :*

Maarten had het heel leuk gehad. Ging laat naar bed (9 uur) maar goed geslapen. Vanochtend op visite bij familie en hij wilde niet slapen. Toen we kwamen was hij nog gezellig, en was hij erg blij om pappa te zien (mij liep hij zo voorbij :') ) Later wel nog flink geknuffeld. In de auto nog gelukkig ruim een half uur geslapen, maar was daarna wel wat huilerig. Dus na de patatjes op tijd naar bed en hopelijk slaapt hij het morgen een beetje bij.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 25 september 2011 @ 21:22:28 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102376321
jesses KD, dan schrik je je idd wild.

Bar :*

Sinds wij zijn gestart met kindival is Jan een stuk beter te hanteren. Minder driftig, beter bereikbaar (laatste merken ze ook op de peuterspeelzaal). Nog steeds te onrustig om stil te kunnen zitten / staan als je iets van hem wil (bv schoenen aantrekken, of beker drinken op stoel). Dat gaat eigenlijk alleen goed als hij vastzit in z'n kinderstoel. T rare is, dat hij dat ook echt zelf wil; In de kinderwagen ook, hij doet zelf de sluitingen van z'n gordels dicht. 17 oktober moeten we heen voor kennismakingsgesprek bij Lucertis... Afgelopen week trouwens wel gelachen O+ hij pakte een klein boek-start koffertje, probeerde driftig z'n jas aan te trekken en toen ik vroeg wat ga je doen? "vakasie"
waar ga je heen dan? "opa"
ik: waar is opa dan?
hij "bep"
(opa en tante bep waren dus samen op vakantie naar spanje de afgelopen drie weken).

pi_102388865
Beterschap voor de zieke!!!

Hier gaan we vanmiddag weer met Roy langs de ha, het gillen en verkrampte houd niet op, tussendoor gaat het allemaal prima, maar dan op die momenten.... krijsen/gillen/overstrekken.
Gisteren moesten we heb nog net niet dwingen om te drinken dat wilde hij ook echt niet.
En zijn eetlust was gisteren ook ver te zoeken (1 boterham op de hele dag)
Vannacht weer wakker, en krijsen en gillen en verkrampen.
Het gekke is wel we geven vloeibare dafalgan als pijnstilling en dat werkt goed althans heel snel binnen 10 min in Roy dan ineens van krijsen naar een heel vrolijk en lachend mannetje veranderd.
Maar dit al 4 dagen te gebruiken in combinatie met niet willen drinken, slecht slapen, verhoging.
Maar weer langs de ha.
Urine moeten we opvangen zodat dat ook gelijk nagekeken kan worden.
pi_102389162
Bar, zijn Roy zijn oren al nagekeken?
Chris had ook altijd van die drama-buien tussen het relatief gewoon spelen door bij zijn oorontstekingen. Misschien in combi met die doorkomende kies dat er wat teveel druk op staat?
pi_102389220
alles is nageken vrijdag en zaterdag en oren zijn prima in orde, keel was iets rood maar ivm de koorts was dit te verklaren.
nu dus urine. na laten kijken voor urinewegontsteking. dit ivm niet willen drinken.
pi_102389310
Kinderen :r
pi_102389413
DJMO, wat ik me al een tijdje afvraag: hoe komt het dat Jeugdzorg jullie thuissituatie wel geschikt genoeg vindt voor Jan en Geert maar niet voor je dochter? Oftewel, waarom mogen Jan en Geert wel thuiswonen en je dochter niet?
  maandag 26 september 2011 @ 09:15:40 #290
114177 Diaan73
pi_102389566
Elin! Jeetje.,.. wat een schrik zeg.

Toby _O- _O_

Bar, succes bij de huisarts vanmiddag! ^O^

Sinds dit weekend is Lennon veel gezelliger dan de dagen daarvoor. We verdenken toch een doorkomende kies, die we nu voelden. Hij was vorige week ook de hele week rond 6 uur wakker, maar vanaf zaterdag niet meer. Hopelijk zet dit zo door.
Make love, not war ☮
pi_102389594
Getsie bar, het houdt ook maar niet op he...succes bij de huisarts
pi_102390013
Hahah free, zelfbediening bij jullie! Tja je moet soms wat he....
pi_102390171
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 09:06 schreef Ssserpente het volgende:
DJMO, wat ik me al een tijdje afvraag: hoe komt het dat Jeugdzorg jullie thuissituatie wel geschikt genoeg vindt voor Jan en Geert maar niet voor je dochter? Oftewel, waarom mogen Jan en Geert wel thuiswonen en je dochter niet?
of niet meer, kind is toch al jaren uit huis, die kan je niet zomaar even terugplaatsen :P
pi_102390237
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hahah free, zelfbediening bij jullie! Tja je moet soms wat he....
Hij had ook echt wel honger, het was 5 uur geweest, hij had al even niks gehad en ik had hem nog nooit verteld dat de koelkast geen zelfbediening is. (omdat hij hem zelf nooit opendeed)
Dus hij had ook echt niet het gevoel dat hij iets illegaals deed :D

En ik moest zo lachen :')
pi_102390401
Hahaha Leander!! <3 Lief dat jij ook wel een plakje mocht ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_102390454
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 09:52 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

of niet meer, kind is toch al jaren uit huis, die kan je niet zomaar even terugplaatsen :P
maar 2 jaar geleden vonden ze de thuissituatie blijkbaar stabiel genoeg voor een kind, dus als ze toen voorzichtig waren begonnen met terugplaatsen, was dr toch geen sprake geweest van 'zomaar even'?
pi_102390540
Potver, telefoon al drie keer uitgevallen tijdens het invoeren.

wilde nog zeggen dat ik dacht dat het kind terugplaatsen bij de eigen ouder(s) sowieso de voorkeur geniet. Is dat überhaupt nooit geprobeerd?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 10:15:33 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102390583
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 09:06 schreef Ssserpente het volgende:
m'n dochter heeft oa ADHD, hechtingsstoornissen en een emotionele achterstand waardoor zij persoonlijke één op één begleiding nodig heeft, en mijn gezin is te druk voor haar. Jan heeft een tijdje onder toezicht gestaan van jeugdzorg, maar dat is na anderhalf afgesloten omdat het gewoon allemaal goed was. Bij Geert is er weer een raadsonderzoek geweest, maar dat is niet eens voortgezet omdat de raadsonderzoeker vond dat het allemaal prima in orde was en er geen reden tot zorg waren. :)

Toevallig dat je er over begint; m'n dochter zei afgelopen zaterdag nog dat ze zelf haar zegje wilde doen bij de rechter omdat ze "koste wat kost"bij mij wilde wonen, of bij haar vader als het bij mij niet kon. :'(

maandag 26 september 2011 @ 10:23:33 #300
12913 GreatWhiteSilence
pi_102390746
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 10:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

maar 2 jaar geleden vonden ze de thuissituatie blijkbaar stabiel genoeg voor een kind, dus als ze toen voorzichtig waren begonnen met terugplaatsen, was dr toch geen sprake geweest van 'zomaar even'?
Volgens mij wordt een kind dat al zo lang uit huis is geplaatst sowieso nooit meer terug geplaatst, hoe stabiel de situatie inmiddels ook is?
pi_102391872
Leander _O- kaas is ook heerlijk!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')