Dat deed ze meteen zichzelf bijten. Doet niet auw isse leuk. Dus toen vroeg ik of ik dan even zou bijten? Dat was goed, moest ze ook lachen, ik durfde ook niet zo hard te bijten...quote:Op woensdag 14 september 2011 20:34 schreef DJMO het volgende:
en als je haar vraagt zichzelf te bijten en dan vraagt hoe dat voelt? Als ze dan zegt dat doet pijn, ja, dat doet pijn, en dat voelt Sara dus ook!
en verder, mogelijkheid om even te bellen (skypen met video) rond bedtijd? zodat ze toch nog een papa-momentje heeft rond die tijd?
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:39 schreef simmu het volgende:
. in dure taal: het kind ontwikkeld empathie. in mijn taal: op deze leeftijd zijn kindjes kleine sociopaatjes.
Nou dat is dus het stomme, ik was eigenlijk zo met stomheid geslagen dat ik niet echt straf heb gegeven. Ik denk dat mijn bozige reactie dit moment al genoeg was trouwens, maar mocht het nog eens gebeuren dan wil ik nu vast bedacht hebben hoe ik ga reageren, want ik wil niet uit boze emotie reageren of omdat ik het zielig vind voor S. Maar het was wel heel zielig hoor!quote:Op woensdag 14 september 2011 20:55 schreef Vicky het volgende:
MP, Tess is momenteel ook erg van het bijten. ze krijgt dan.straf en.moet op de gang zitten.
Hier.vandaag ook een brief. Heb m weggegooid. Tess staat al ingeschreven.
Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:10 schreef _Bar_ het volgende:
Hier lag vandaag een brief van MEE in de bus, dat het nog wel 4 weken kan duren voordat ze contact met ons opnemen, er zat ook een folder bij, maar nadat we die doorgelezen hadden, hadden we beiden zoiets van euhmmmm moet Roy hier echt naar toe....
In heel de folder ging het over gehandicapte kinderen, mensen die niet zelfstandig kunnen wonen, mensen voor een wajohng uitkering ed.
Nergens vonden wij iets over achterstand bij jonge kinderen....
Toch nog maar eens bellen denk ik.
dat doe ik hier dus ook. Het van schoot af zetten is dan al "straf" genoeg en uiteindelijk zou het er toe moeten leiden dat ze niet meer op je toetsenbord slaan omdat ze de chu chu ua willen horen terwijl je zit te typenquote:Op woensdag 14 september 2011 21:27 schreef simmu het volgende:
ja, dat moet je zeker meenemen hoor mp! we zaten ook al een tijdje in het traject van uitleggen. het is geen maatregel die je als eerste zo ff toepast neewat ook wel meespeelt denk ik, is dat we hier verder helemaal sla-loos door het leven gaan. er wordt hier ook niet op vingers getikt, er wordt niet in de hoek of op de gang geplaatst en het concept 'straf' is hier vrij vagig. ik ben meer van de directe maatregelen zeg maar. als ze bv op schoot zit achter de computer en gaat klieren, dan zet ik haar weg. om dat uit te leggen vind ik lastig
het komt snel zo abrupt en bruut over terwijl het dat niet is.
Nou ja ik vind meer ze hadden wel even een andere folder bij mogen steken.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:20 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Bar anders moet je even op de site van MEE kijken. Links boven op HIER klikken, dan op de subtitel opvoeding en ontwikkeling, ik denk dat dat meer hetgeen is waar jullie onder zouden vallen als jullie al onder MEE zouden vallen.
Kan me voorstellen dat zo een brief confronterend is, maar MEE is veel een brede organisatie.
.
Dan zal het wel te maken hebben met Roy zijn achterstandquote:Op donderdag 15 september 2011 13:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier geen vragenlijsten gezien bij het 2 jarige bezoek..en ook niet bij bezoeken erna
Hier ook een vragenlijst, hoor. simpele vragen te beantwoorden met ja/nee zoals over eten, slapen, drinken, praten, lopen, etc.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:08 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Dan zal het wel te maken hebben met Roy zijn achterstand
Ow, dat gemiep is heel herkenbaar, net als niet luisteren. Senna is een kei in ons, vooral mij, negeren en ze is een kei in herhalen. Als ze tv wil kijken en dat is niet de bedoeling, zeg ik dat ze nu geen tv mag kijken. Dan kan ze ook zo jengelen. dan herhaal ik het nog één keer, en negeer dan het gejengel verder. Is niet gemakkelijk, maar in discussie gaan of een ja-nee gesprekje krijgen is ook niet zinvol, vind ik.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Weerwoord idd. Glashard 'nee' zeggen enzo, en dan op zo'n echt brutale toon.
Nee hoor! Echt niet!
Vanmiddag kreeg F. een 'jij bent een stommert' te pakken etc. etc.
En niks maakt indruk zeg maar. Negeren niet, boos worden niet, tellen niet.
En ja, er zullen mensen zijn die zeggen 'dat is ook niet de juiste aanpak', maar wat is dat dan wel.
Ik geef ook wel eens aan dat ik heel boos ben, maar ik merk dat ik dus enorm gefrustreerd raak en dat ik dus regelmatig dat 'bloed onder mijn nagels' gevoel heb.
Stelselmatig niet luisteren, gooien met dingen als je er wat van zegt, nog een keer iets doen waarvan je zegt dat het niet mag. Als je zegt dat Oscar iets niet mag gaat hij het meteen doen etc. etc. De hele dag door jengelen en zeuren. Ik wil wél TV kijken, ik wil wél mijn crocs aan, ik doe lekker toch mijn schoenen uit etc. etc.
Dat gepiep, gemier en gejengel... ik ben het zo spuugzat soms.
Dat is denk ik dezelde lijst die wij ook hebben gehad voor het Cos.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef DJMO het volgende:
Geen tips hier BE. Ik zit nl met het zelfde probleemWat hier op 't moment wel lijkt te helpen is hem zonder een woord te zeggen op de mat in de gang neer te zetten.
Nou weet ik niet goed of dit in dit topic thuishoort maar goed, ik wil er toch wat over kwijt.
Ik heb van Lucertis een vragenlijst gekregen, vergelijkbaar met de 2 jaar vragenlijst die ik van het CB had gekregen (gedragsvragenlijst voor kinderen van 1,5 tot 5 jaar). Ik had eigenlijk 17 oktober eerste telefonische intake, maar ik werd gisteren gebeld of dat ook morgen (vandaag dus) kon.
Stuk achterdocht dat ik ben dacht ik dat ze Jan hadden nagetrokken oid, en op ons jeugdzorgverleden waren uitgekomen en we daarom uitgekozen waren om eerder geholpen te worden. Nou verzekerde de medewerkster me (gelukkig) dat Lucertis puur op vrijwillige basis werkt en wij puur geluk hadden dat we naar voren gehaald werden.
Ze zijn namelijk bezig om op de zuidoever een "dagbehandelingstraject" op te starten waarin drie of vier kindjes samen met een ouder een gehele dag geobserveerd en onderzocht worden in plaats van een aantal weken één uurtje per keer. Bij de intake ben ik ook gewoon open geweest over het hoe en waarom en ook uitgesproken dat mijn relatie met de kinderarts in het ziekenhuis niet optimaal is. Nu bestaat er dus waarschijnlijk de mogelijkheid om als "zij" ook akkoord gaat, helemaal over te stappen naar lucertis (nog steeds op die vrijwillige basis!) zodat ik niet meer naar 't ziekenhuis hoef. Zou ontzettend fijn zijn, want dat is namelijk aan te fietsen en nog een leuk tochtje ook, de kinderboerderij zit er vlak bij.
Intaker had het ook nog over een mkd, dat heb ik voorlopig van de hand gewezen, aangezien ik daar al eens geweest ben, en er toen vrij weinig aan had (ja, dat ik een prima moeder ben volgens hen). Komende dinsdag legt ze onze case voor aan haar team en snel daarop hoor ik of we mee mogen doen in het traject.
En ik heb dus nog steeds het "probleem" dat Jan gewoon onvoorzichtig/jaloers kan reageren op Geert, maar dat laatstgenoemde de box steeds minder leuk vind. Die ziet Jan natuurlijk spelen en wil dat ook; maar ik durf Geert moeilijk op de grond te laten spelen als m'n ongeleide projectiel rondstuitert in huis.
Dit probleem heb ik ook gehad, en heb de wijkverpleegkundige om raad gevraagd.quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Pffffffffffffffffff....
Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel...![]()
![]()
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'!![]()
Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst.
Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.
En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.
Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
hier ook, gecombineerd met de uitleg dat we na het aankleden ontbijten/ een koekje gaan eten, en dat als ze niet meewerkt allemaal veeeeeeeeeeeel langer duurt. plus dat ik gewoon wegloop als het echt te bont is. "ik kom wel terug als je wel meewerkt. roep maar als je er klaar voor bent"quote:Op zondag 18 september 2011 10:29 schreef Raissa het volgende:
Heel herkenbaar Miss.. Ik laat Mila in zulke buien tegenwoordig maar haar kleren zelf uitkiezen (geef haar twee opties en ze mag dan kiezen tussen die twee, niet meer). Dan voelt ze zich denk ik meer betrokken en meestal gaat het dan beter.. Niet altijd trouwens
Ik ben dus helemaal niet voor negeren. Juist als je kind lastig en dwars is moeten ze je onvoorwaardelijke liefde voelen. Jij weet natuurlijk dat je van hem houdt, ook al negeer je hem, maar een kind ervaart dat niet zo. Ik ben ervan overtuigd dat aan elk dwars en "stout" gedrag een dieper liggende behoefte ten grondslag ligt. Een kind wil niet "stout" zijn. Misschien wat extra één op één aandacht BE? Als Dean een bui heeft dan neem ik hem altijd juist lekker op schoot, meestal "breekt" ie dan en is de lucht geklaard daarna..Ik vind deze zelf altijd erg nuttig http://www.awareparenting.com/twintig.htmquote:Op zaterdag 17 september 2011 20:56 schreef Troel het volgende:
BE: negeren. Als Sasha Oscar aan het uitdagen is of plagen of wat dan ook, Oscar weghalen en elders neerzetten.
Dat maakte tenminste hier bij Ruben de meeste indruk en werd ook aangeraden vanuit het CB. Ok, hier speelt er ook wat meer mee natuurlijk, maar na een paar keer Jochem weghalen, was het Ruben ook snel duidelijk. Daarna ben ik best hard begonnen met de trap en tot drie tellen (ja, ik heb even al mijn idealen onder tafel geschoven) en nu is het zo dat hij doorheeft dat het menens is als ik tel. Maar, als je ook maar even weer een vinger geeft, neemt hij de hele hand, dus wel consequent blijven.
Ik ben ook niet voor negeren van het kind, maar soms werkt het hier wel om het ongewenste gedrag te benoemen en te zeggen dat ik daar nu even niet naar kijk of luister. Zogauw ze echter om een knuffel of kusje of aandacht bij me komt, krijgt ze dat direct. Dat is geen beloning om te krijgen en ga ik ook niet als straf niet geven. Soms juist meer knuffels en op schoot zitten op zo'n dag, want kennelijk heeft ze dan juist behoefte aan wat aandacht inderdaad.quote:Op maandag 19 september 2011 14:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben dus helemaal niet voor negeren. Juist als je kind lastig en dwars is moeten ze je onvoorwaardelijke liefde voelen. Jij weet natuurlijk dat je van hem houdt, ook al negeer je hem, maar een kind ervaart dat niet zo. Ik ben ervan overtuigd dat aan elk dwars en "stout" gedrag een dieper liggende behoefte ten grondslag ligt. Een kind wil niet "stout" zijn. Misschien wat extra één op één aandacht BE? Als Dean een bui heeft dan neem ik hem altijd juist lekker op schoot, meestal "breekt" ie dan en is de lucht geklaard daarna..Ik vind deze zelf altijd erg nuttig http://www.awareparenting.com/twintig.htm
quote:Op maandag 19 september 2011 09:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik deed bij meike altijd heel pedagogisch niet verantwoord kammen terwijl ze tv kijkt.
Dat gaat als de brandweer!
Fijn joh, dat je zo'n positieve dag had! En ja, het is heerlijk soms even uit die rol te zijn...kun je de accu weer opladenquote:Op maandag 19 september 2011 22:09 schreef Brighteyes het volgende:
Viev, ik ben het wel met je eens hoor, echt spijkerhard negeren kan ik ook niet. Maar zoals Sly het omschrijft kan het wel en doen wij het ook soms: Sasha, ik heb nu X keer dit of dat gezegd, nu zeg even helemaal niks meer tot je er mee op houdt'. En dat werkt ook wel dan hoor. Niet altijd overigens hoor.
Ze waren vandaag op het kdv superlief geweest en helemaal niet dwars. Gelukkig maar want ik voel me dan bij voorbaat al opgelaten.
En toen ik ze op ben gaan halen heb ik ze alleen maar positief en gezellig benaderd en een beetje meer meegebogen met gepiep ('ik wil met jou kroelen' op een heel huilerig toontje, daar gaan normaal mijn haren van overeind staan. Kroelen mag altijd, maar dan zonder het gepiep erbij), ze eerst met een kleurplaat aan tafel gezet voor ik ging koken, heel gezellig en gemoedelijk gegeten, toen nog heerlijk een berg verhaaltjes voorgelezen op de bank en toen naar bed.
Wat een verademing, er is geen onvertogen woord gevallen.![]()
Het feit dat ik vandaag voor het eerst in drie weken een hele dag voor mezelf had (op mijn werk) hielp ook wel heel erg mee!Even opladen!
Of nou ja, eigenlijk meer afkicken van drie weken lang 'nee, mama doen!'.
![]()
Dat dus... En ik ben wel blij dat ze nu niet meer constant om Fifi roeptquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Kersjes
Ik zou inderdaad ook niet na een dag kdv dingen nog eens dunnetjes voerdoen, lijnloos. Ook niet als ze wat ouder is en het wel begrijpt. Zou niet eerlijk zijn om thuis nog eens een uitbrander en/of straf te krijgen voor iets wat als is afgehandeld, toch?
Fijn dat het een goed bezoek was aan het CB, Bar!
Dora is stiekem best leuk, vind ik ook. Maar Sprookjesboom, onze nieuwe favoriet, vind ik nog leukerBeetje het Fabeltjeskrant van vroeger: er zitten ook voor ouders leuke woordgrapjes in die de kinderen toch nog niet snappen
hij doet het ook vaak om aandacht te trekken als ik met geert bezig ben. slaapt geert, zit hij lief te spelen, maar zodra ik geert oppak om te gaan voeden of verschonen of iets dergelijks, dan verandert Jan in een aandachttrekkend jaloers manneke. Hij is momenteel ook héél erg bezig met mijn en dijn. zo is alle speelgoed (ook dat van geert!) MIJquote:Op woensdag 21 september 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Goed van Jan!
Maarre...wij besteden altijd aandacht aan een mededeling van Senna dat ze op de wc of op het potje wil. Als je dat niet consequent doet, hoe moeten ze het zelf dan serieus gaan nemen? Zal best lastig zijn hoor, met een andere kleine erbij, maar ik zou het eigenlijk nooit negeren.
Idd, op die manier kan ik het geloven dat kindjes ouder dan drie nog in luiers lopen.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Wat klinkt dat negatief.
maar om zindelijk te worden, zul je hem serieus moeten nemen, lijkt me? Als hij op momenten dat het jou het beste uitkomt, dan maar in zijn luier moet doen, zal hij dat gemakshalve blijven doen, misschien?
Dat mijgedrag hoort natuurlijk ook gewoon bij peuter-zijn. Dat doet Lennon ook, vooral met en tegen Twan. Is van mij!! Vorige week had Lennon "ruzie" met zn neefje. Wat ze was zijn oma, en het neefje vond dat ze zijn oma was.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij doet het ook vaak om aandacht te trekken als ik met geert bezig ben. slaapt geert, zit hij lief te spelen, maar zodra ik geert oppak om te gaan voeden of verschonen of iets dergelijks, dan verandert Jan in een aandachttrekkend jaloers manneke. Hij is momenteel ook héél erg bezig met mijn en dijn. zo is alle speelgoed (ook dat van geert!) MIJ. Wat ik dan meestal doe is samen delen, samen spelen zeggen. Wil hij dan geert's speelgoed niet teruggeven dan doe ik een Simmu; dan is het mooi van MIJ
Herkenbaar. Hier moeten ze op school een werkschort aan, een soort kiel. Elodie is er geen fan van en zei ook meteen tegen de juf dat dat veeeel te groot was! Past niet!quote:
Senna doet dat ook, en natuurlijk is dat gewoon, gezond peutergedrag. Wil neit zeggen dat je het moet laten gaan, maar er is volgens mij ook niets mis mee.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat mijgedrag hoort natuurlijk ook gewoon bij peuter-zijn. Dat doet Lennon ook, vooral met en tegen Twan. Is van mij!! Vorige week had Lennon "ruzie" met zn neefje. Wat ze was zijn oma, en het neefje vond dat ze zijn oma was.Toen heb ik gezegd: ze is jullie oma!! Maar het is gewoon lastig om dat goed tussen de oren te krijgen, ze zijn nu heel erg bezig met hun eigen ik.
Ik heb het in mijn omgeving zelfs gezien dat kinderen die al naar de basisschool gingen (4 jaar), nog een luier om hadden.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:52 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Idd, op die manier kan ik het geloven dat kindjes ouder dan drie nog in luiers lopen.
sowieso moeten ze de kans krijgenquote:Op woensdag 21 september 2011 10:04 schreef Bass-Miss het volgende:
Bij Fons ging het vanzelf, die liet ik de zomer voor hij twee was in zn blote kont lopen en hij bleek zindelijk.
Bij Elodie hebben we er meer moeite ( lees: opkuiswerk) mee gehad, maar tegen dat ze twee en een half was had ze ook geen meer nodig dag en nacht.
Je moet ze gewoon de kans geven.
Er is ook niets mis mee, is juist goed voor hun "eigen" ontwikkeling. Ze worden ook bewust van zichzelf. Het is alleen erg irritant voor de ouders.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Senna doet dat ook, en natuurlijk is dat gewoon, gezond peutergedrag. Wil neit zeggen dat je het moet laten gaan, maar er is volgens mij ook niets mis mee.
Ja, dat was hier ook zo bij Elodie.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze is een beetje gemakkelijk aangelegd, denk ik
Precies! maar DJMO bestempelt het bij Jan meteen als "aandachttrekkend jaloers manneke" terwijl ik denk dat hij op zo'n moment gezond peutergedrag laat zien in veel opzichten.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Er is ook niets mis mee, is juist goed voor hun "eigen" ontwikkeling. Ze worden ook bewust van zichzelf. Het is alleen erg irritant voor de ouders.Helemaal als Twan er een spelletje van maakt en je wel 10 minuten hoort: is van mij, nee is van mij, nee van mij, enz. en dat gaat dan steeds harder.
Verlegen en beschaamd is Senna idd ook niet, zou er best mee te maken kunnen hebben. Ik ga in ieder geval vaker haar luier uit laten, ook al wil ze dat niet. Anders leert ze het zeker niet, vermoed ikquote:Op woensdag 21 september 2011 10:14 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, dat was hier ook zo bij Elodie.
Het wel kunnen, maar er ook niet mee inzitten om het gewoon op de grond te doen als dat makkelijker was...
Ik denk dat het ook veel met karakter te maken heeft, zij is totaal niet verlegen of beschaamd en haar broer echt wel. Hij zou er denk ik echt mee gezeten hebben om het gewoon op de grond te doen.
Ja, dat ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies! maar DJMO bestempelt het bij Jan meteen als "aandachttrekkend jaloers manneke" terwijl ik denk dat hij op zo'n moment gezond peutergedrag laat zien in veel opzichten.
Misschien wat 'mooie' onderbroekjes gaan kopen samen.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verlegen en beschaamd is Senna idd ook niet, zou er best mee te maken kunnen hebben. Ik ga in ieder geval vaker haar luier uit laten, ook al wil ze dat niet. Anders leert ze het zeker niet, vermoed ik
Ik heb al een enorme stapelquote:Op woensdag 21 september 2011 10:26 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Misschien wat 'mooie' onderbroekjes gaan kopen samen.
Hier wou ze vanaf dan ook geen meer aan, alleen jammer dat ze het ook niet erg vond om ze vuil te maken..
Dan pak je toch gewoon een nieuwe...
Hehe, zo heeft Elodie eergisteren in haar badpak geslapen. Kon me niet voorstellen dat dat comfortabel was, maar ik had geen zin in drama, dus ja...quote:Op woensdag 21 september 2011 10:38 schreef Vicky het volgende:
ze doet ze stiekum aan als ze moet slapen...
quote:Op woensdag 21 september 2011 10:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hehe, zo heeft Elodie eergisteren in haar badpak geslapen. Kon me niet voorstellen dat dat comfortabel was, maar ik had geen zin in drama, dus ja...
Waarom wil jan alleen naar de wc als ik Geert op schoot heb om te voeden of hem moet verschonen? waarom niet als Geert ligt te slapen? Dáárom benoem ik het als jaloers gedrag. Ik ben hier een beetje klaar mee. Wat ik ook zeg of doe, volgens jou en sommige andere hier ken ik m'n eigen kind(eren) niet, en weet ik niet wat ik doe of waar ik mee bezig benquote:Op woensdag 21 september 2011 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies! maar DJMO bestempelt het bij Jan meteen als "aandachttrekkend jaloers manneke" terwijl ik denk dat hij op zo'n moment gezond peutergedrag laat zien in veel opzichten.
hier precies zoquote:Florian krijgt wat extra exclusieve aandacht als Leander naar de PSZ is, Leander als Florian slaapt.
Ik zeg niet dat je je kinderen niet kent, ik denk alleen dat je sommige dingen van Jan te negatief invult. Het is toch heel normaal dat hij aandacht wil als jij met Geert bezig bent? De manier waarop jij met zijn normale gedrag omgaat, kan mede bepalen hoe het zich verder ontwikkelt. lees wat freecell en simmu posten!quote:Op woensdag 21 september 2011 12:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
Waarom wil jan alleen naar de wc als ik Geert op schoot heb om te voeden of hem moet verschonen? waarom niet als Geert ligt te slapen? Dáárom benoem ik het als jaloers gedrag. Ik ben hier een beetje klaar mee. Wat ik ook zeg of doe, volgens jou en sommige andere hier ken ik m'n eigen kind(eren) niet, en weet ik niet wat ik doe of waar ik mee bezig ben![]()
quote:Op woensdag 21 september 2011 14:51 schreef Kleurdoos het volgende:
het KDV belde net![]()
elin fietste zonder zijwieltjes![]()
wtf!
Wat ik echt verbazingwekkend vond was dat het meevoelen met emotie, het benoemen echt heel erg helpt!quote:Op vrijdag 16 september 2011 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Pffffffffffffffffff....
Ok, het zal vast wel een kwestie zijn van weer in het ritme komen na de vakantie enzo, maar mijn hemel...![]()
![]()
Sasha is zo ongelofelijk brutaal en 'onhandelbaar'!![]()
Luistert voor geen meter en geeft een flink grote mond als je hem vervolgens daarop wijst.
Continue Oscar uitlokken en plagen etc. etc.
En ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik er mee om moet gaan of hoe ik het aan moet pakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat hij zo brutaal is om een reactie bij ons uit te lokken, maar er niet op reageren/het gedrag negeren voelt voor mij ook weer tegennatuurlijk want zulk brutaal gedrag bij zo'n kleintje vind ik absoluut niet kunnen.
Iemand tips?
Hem bezig houden met een spelletje of puzzel of zo'n doe-boek werkt wel, maar dat gaat ook niet 8 uur per dag.
Ik wil de huisartsenpost zo lang mogelijk uitstellenquote:Op donderdag 22 september 2011 23:05 schreef krijtlijk het volgende:
Bar, ik heb geen idee, zou je daar misschien de huisartsenpost voor kunnen bellen omdat te vragen?
Bar, voor zover ik weet geldt voor kinderen dat ze max 60mg per kilo per dag mogen..quote:Op donderdag 22 september 2011 22:56 schreef _Bar_ het volgende:
Roy is alweer wakker en best heftig aan het huilen, we vermoeden een kies ofzo.
Want koorts is weg, wel nog een zetpil erin.
Pfff ik vind dit zo moeilijk...
"domme"vraag hoeveel zetpillen mogen ? via het doosje 3, maar daar zitten we nu aan... en de nacht is nog jong.
Heb dat nog nooit gevraagd aan de artsen achteraf niet zo heel handig.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:18 schreef Kleurdoos het volgende:
gefeliciteerdnmet onze verjaardag Lente <3
of niet meer, kind is toch al jaren uit huis, die kan je niet zomaar even terugplaatsenquote:Op maandag 26 september 2011 09:06 schreef Ssserpente het volgende:
DJMO, wat ik me al een tijdje afvraag: hoe komt het dat Jeugdzorg jullie thuissituatie wel geschikt genoeg vindt voor Jan en Geert maar niet voor je dochter? Oftewel, waarom mogen Jan en Geert wel thuiswonen en je dochter niet?
Hij had ook echt wel honger, het was 5 uur geweest, hij had al even niks gehad en ik had hem nog nooit verteld dat de koelkast geen zelfbediening is. (omdat hij hem zelf nooit opendeed)quote:Op maandag 26 september 2011 09:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hahah free, zelfbediening bij jullie! Tja je moet soms wat he....
maar 2 jaar geleden vonden ze de thuissituatie blijkbaar stabiel genoeg voor een kind, dus als ze toen voorzichtig waren begonnen met terugplaatsen, was dr toch geen sprake geweest van 'zomaar even'?quote:Op maandag 26 september 2011 09:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
of niet meer, kind is toch al jaren uit huis, die kan je niet zomaar even terugplaatsen
m'n dochter heeft oa ADHD, hechtingsstoornissen en een emotionele achterstand waardoor zij persoonlijke één op één begleiding nodig heeft, en mijn gezin is te druk voor haar. Jan heeft een tijdje onder toezicht gestaan van jeugdzorg, maar dat is na anderhalf afgesloten omdat het gewoon allemaal goed was. Bij Geert is er weer een raadsonderzoek geweest, maar dat is niet eens voortgezet omdat de raadsonderzoeker vond dat het allemaal prima in orde was en er geen reden tot zorg waren.quote:Op maandag 26 september 2011 09:06 schreef Ssserpente het volgende:
DJMO, wat ik me al een tijdje afvraag: hoe komt het dat Jeugdzorg jullie thuissituatie wel geschikt genoeg vindt voor Jan en Geert maar niet voor je dochter? Oftewel, waarom mogen Jan en Geert wel thuiswonen en je dochter niet?
Volgens mij wordt een kind dat al zo lang uit huis is geplaatst sowieso nooit meer terug geplaatst, hoe stabiel de situatie inmiddels ook is?quote:Op maandag 26 september 2011 10:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
maar 2 jaar geleden vonden ze de thuissituatie blijkbaar stabiel genoeg voor een kind, dus als ze toen voorzichtig waren begonnen met terugplaatsen, was dr toch geen sprake geweest van 'zomaar even'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |