quote:Op maandag 19 september 2011 09:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik deed bij meike altijd heel pedagogisch niet verantwoord kammen terwijl ze tv kijkt.
Dat gaat als de brandweer!
Fijn joh, dat je zo'n positieve dag had! En ja, het is heerlijk soms even uit die rol te zijn...kun je de accu weer opladenquote:Op maandag 19 september 2011 22:09 schreef Brighteyes het volgende:
Viev, ik ben het wel met je eens hoor, echt spijkerhard negeren kan ik ook niet. Maar zoals Sly het omschrijft kan het wel en doen wij het ook soms: Sasha, ik heb nu X keer dit of dat gezegd, nu zeg even helemaal niks meer tot je er mee op houdt'. En dat werkt ook wel dan hoor. Niet altijd overigens hoor.
Ze waren vandaag op het kdv superlief geweest en helemaal niet dwars. Gelukkig maar want ik voel me dan bij voorbaat al opgelaten.
En toen ik ze op ben gaan halen heb ik ze alleen maar positief en gezellig benaderd en een beetje meer meegebogen met gepiep ('ik wil met jou kroelen' op een heel huilerig toontje, daar gaan normaal mijn haren van overeind staan. Kroelen mag altijd, maar dan zonder het gepiep erbij), ze eerst met een kleurplaat aan tafel gezet voor ik ging koken, heel gezellig en gemoedelijk gegeten, toen nog heerlijk een berg verhaaltjes voorgelezen op de bank en toen naar bed.
Wat een verademing, er is geen onvertogen woord gevallen.![]()
Het feit dat ik vandaag voor het eerst in drie weken een hele dag voor mezelf had (op mijn werk) hielp ook wel heel erg mee!Even opladen!
Of nou ja, eigenlijk meer afkicken van drie weken lang 'nee, mama doen!'.
![]()
Dat dus... En ik ben wel blij dat ze nu niet meer constant om Fifi roeptquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Kersjes
Ik zou inderdaad ook niet na een dag kdv dingen nog eens dunnetjes voerdoen, lijnloos. Ook niet als ze wat ouder is en het wel begrijpt. Zou niet eerlijk zijn om thuis nog eens een uitbrander en/of straf te krijgen voor iets wat als is afgehandeld, toch?
Fijn dat het een goed bezoek was aan het CB, Bar!
Dora is stiekem best leuk, vind ik ook. Maar Sprookjesboom, onze nieuwe favoriet, vind ik nog leukerBeetje het Fabeltjeskrant van vroeger: er zitten ook voor ouders leuke woordgrapjes in die de kinderen toch nog niet snappen
hij doet het ook vaak om aandacht te trekken als ik met geert bezig ben. slaapt geert, zit hij lief te spelen, maar zodra ik geert oppak om te gaan voeden of verschonen of iets dergelijks, dan verandert Jan in een aandachttrekkend jaloers manneke. Hij is momenteel ook héél erg bezig met mijn en dijn. zo is alle speelgoed (ook dat van geert!) MIJquote:Op woensdag 21 september 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Goed van Jan!
Maarre...wij besteden altijd aandacht aan een mededeling van Senna dat ze op de wc of op het potje wil. Als je dat niet consequent doet, hoe moeten ze het zelf dan serieus gaan nemen? Zal best lastig zijn hoor, met een andere kleine erbij, maar ik zou het eigenlijk nooit negeren.
Idd, op die manier kan ik het geloven dat kindjes ouder dan drie nog in luiers lopen.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Wat klinkt dat negatief.
maar om zindelijk te worden, zul je hem serieus moeten nemen, lijkt me? Als hij op momenten dat het jou het beste uitkomt, dan maar in zijn luier moet doen, zal hij dat gemakshalve blijven doen, misschien?
Dat mijgedrag hoort natuurlijk ook gewoon bij peuter-zijn. Dat doet Lennon ook, vooral met en tegen Twan. Is van mij!! Vorige week had Lennon "ruzie" met zn neefje. Wat ze was zijn oma, en het neefje vond dat ze zijn oma was.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
hij doet het ook vaak om aandacht te trekken als ik met geert bezig ben. slaapt geert, zit hij lief te spelen, maar zodra ik geert oppak om te gaan voeden of verschonen of iets dergelijks, dan verandert Jan in een aandachttrekkend jaloers manneke. Hij is momenteel ook héél erg bezig met mijn en dijn. zo is alle speelgoed (ook dat van geert!) MIJ. Wat ik dan meestal doe is samen delen, samen spelen zeggen. Wil hij dan geert's speelgoed niet teruggeven dan doe ik een Simmu; dan is het mooi van MIJ
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |